- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Skutečnost je přesně opačná než si paní ministryně myslí. Lidé, co učí děti doma, tak většinou dělají proto, že se bojí mizerné kvality státní školy. Tam jsou mnohdy i učitelé matematiky kteří nechápou, že úlohy mohou mít více než jedno správné řešení, což je tak zásadní nedostatek, že bych každé dítě které toto chápe považoval za lepšího matematika než dotyčného učitele.
Nejdebilnější argument je ten socializační. Škola je místo, kde si za 10 minut musíte stihnout dojít na záchod a přejít z jedné do druhé třídy, kolik té socializace pak asi stihnete? Pak už je 45 minut tupého zírání do tabule a zákaz mluvit. Je to asi to nejméně vhodné prostředí k socializaci, které si lze představit, a když už k nějaké socializaci dojde, tak společným jmenovatelem je frustrace z výuky a k čemu vede sdružení frustrovaných puberťáků?
Škola je navíc naprostým zabijákem myšlení. Studentům nedochází ani elementární rozpory v probírané látce, prostě se ji jen tupě naučí a odříkají a pak zapomenou a nikdo si ani nevšimne, že se učí o oddělení moci výkonné a zákonodárné, aby se v realitě zákony připravovaly na ministerstvech. Ještě absurdnější je to později na vysokých školách, kde studují tisíce lidí ekonomii aniž by si všimli, že mikro a makroekonomie mají zcela si protiřečící předpoklady a že je to trochu divné, že to například znamená, že pokud platí mikro, tak je celé makro úplně špatně.
Ale lidi se v realitě na škole odnaučí myslet a dávat si věci do souvislostí.
Zrovnatak může dětem uškodit "vzdělávání" ve státní škole...
Opakuje se zde námitka, že rodiče nebudou dost kompetentní obsáhnout celou látku 2. stupně. Není třeba. Od 7. třídy jsem se nejradši učil sám z učebnic a knížek a školní výuku spíš trpně odseděl. Význam měla jen jakási socializační funkce školy,
ale k té je dnes mnoho různých možností.
Co raději ohlídat učitele. Vzhledem k tristním výsledkům znalostí matematiky a dalších předmětů, řešit úroveň vyučujících.
Bude to velmi mizerná ministryně, která naletí na každou hloupost, kterou jí nabulíkují podřízení. Zlatej Chládek, zlatej Dobeš
Kdyby to byli podřízení, kteří mají zkušenosti a pracují ve školství, bylo by to v pořádku. Jak je u nás ale v současnosti běžné, tak to budou podřízení, kteří mají se školou společné jen to, že ji též dříve absolvovali.
Paní ministryně toho moc neví, ale názor už má.
Základní vzdělání v základních školách základním způsobem. Kdo na to nestačí, patří do speciální školy. Jsem proti asistentům a psychologům, kteří prodražují provoz základních škol.
Základní vzdělání v základních školách základním způsobem. Kdo na to nestačí patří do speciální školy. Jsem hlavně proti nejrůznějším asistentům a psychologům, kteří prodražují základní vzdělávání.
sice tomu nerozumím, ale jsem proti. Smutné....
Ono je to v podstatě jedno, protože výuka na prvním stupni je spíše o pedagogické práci s dětmi než o předávání velkého kvanta znalostí a to, co se člověk naučí v biologiích, zeměpisech a dějepisech na měšťance stejně z 80% zapomene. Takže dítě, které nemá větší ambice v dalším vzdělávání se klidně může učit doma i druhý stupeň. Nicméně si myslím, že rodič, který to se svým potomkem myslí vážně,přihlásí dítě do druhého stupně na nějaké kvalitní gymnázium. Nikdo mi nerozmluví, že dítě vyučované doma bude mít na střední škole lepší výsledky než jeho vrstevník, který navštěvoval ústav s kvalitními pedagogy (a je jich dost i mimo největší města).
Je zajímavé, že příchodem na MŠMT se z libovolného člověka stává podivná kreatura, která začně řešit naprosté okrajovosti, aby snad nemusela výrazněji přihlížet zřetelné destrukci českého školství.
Jaké nehlídané domácí vzdělávání? Nic takového neexistuje, nic takového se nechystá, tak se na to vykašlete, nastartujte svejch devět náměstků a začněte MAKAT, hergot.