- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Dle posledních informací byl před výbuchem detekován příliš velký tlak v kyslíkové nádrži druhého stupně.
Novináři pokud vím zveličují. Není mi známo, že by Falcon předtím explodoval s komerčním nákladem. Předchozí 2 havárie byly pokusy o kolmé přistání prvního stupně, které jsou stále ve fázi testů. I když jsou spojené s komerčními lety, je to někde úplně jinde. Kolmé přistání se buď povede, nebo ne. Neohrožuje to náklad a ani vlastní misi.
Třetí let Falconu 1 nesl komerční satelity a selhal. Nicméně byl to jestě pořád testovací let, takže se s tím částečně počítalo.
No, stane se, to holt není jak výlet na Kokořín.
Tam je to prima. Mám tam chalupu.
Úplně vidím, jak zvolali: "Ale v Kerbalu to fungovalo!"
Kosmická technika je to nejsložitější, co kdy lidstvo vyrábělo.
Havárie je smutná záležitost, škoda je velkého množství lidské práce a umu, který havárií přišli vniveč, ale je to jenom technika a k haváriím prostě dochází a vyloučit je nelze, pravděpodobnost jejich vzniku lze pouze snížit.
Na druhé straně je ale potřebné říct, že i negativní skutečnost je cennou zkušeností a já proto doufám, že příčinu havárie se podaří jednoznačně identifikovat.
No a v neposlední řadě je potřeba mít pozitivní myšlení - všechny ty přístroje a materiál lze vyrobit a připravit znovu, kdyby se ale jednalo o let s lidskou posádkou, tak život člověka nahradit nelze.
Takže, i když je to paradox, každá taková havárie je ve svém důsledku krokem vpřed, protože na základě jejího rozboru víme, jakých chyb se v budoucnosti vyvarovat.
Naprostej souhlas. Ale jen za předpokladu, že se dá z minulých chyb poučit - a tady se, podle mého názoru, opakuje jednou zvládnutej vývoj. Ovšem s jinou technikou, takže možnosti se poučit jsou menší. Opravdu nejde navázat na starší technologie, protože s nima, byť vychytanejma, nelze jít s náklady podstatně níž ?
Důležité je, že v tom nebyli lidi. Na ISS mají, jak bylo někde publikováno, zásoby do konce září letošního roku. Do té doby tam někdo doletí. Šetření se asi trochu prodražilo. Nebo soukromá firma nemá ještě tolik zkušenosti jako NASA. I když nevěřím, že by jí zcela nechali bez dozoru. Zatím je to stále věda a ne rutina. I malá chybičká se stává fatální.
Přesně tak, dopravit tam zásoby tak velký problém není.
Řek bych že za to může tlak na co nejnižší cenu. Padá jim to poslední dobu víc než v 70. letech.
Pořád je Braunerova V2 spolehlivější než tahle raketka.