Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

GLOSA: Trest smrti je mstivý, Carnajev ale způsobil apokalyptické zlo

Porotou byl už odsouzen na smrt. Ve středu soudce jen formálně verdikt o hrdelním trestu potvrdil a soud skončil. Jedenadvacetiletý Džochar Carnajev, spolupachatel teroristického útoku v cílové rovince bostonského maratonu, se nejspíš bude dokola odvolávat, aby tím vykonání spravedlnosti odložil aspoň o několik desetiletí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J93u25l53i61u65s 57C80h17a37l46o11u62p28k34a 4112179690911

Carnajev je pitomý fanatik a ŠKODNÁ  a škodná jak známo se likviduje. Není zde o čem meditovat , hromadně z pomstychtivého fanatismu vraždil nevinné lidi takže si jiný trest než smrt nezaslouží .

0/0
22.8.2015 15:33

J43i81ř49í 64M79a95z77o71c73h 5251409172550

Buď jste se spletl a mně to píšete zcela omylem, nebo jste ani zbla nepochopil, o čem píšu nebo o čem psal můj "předřečník", na kterého jsem já reagoval. Ale jestli nevíte, klidně se zeptejte. Napovím jedno: nikde jsem se ani písmenem nevyjádřil ve smyslu, že by vražda byla podle mě humánní. Na to navazuje i toto: vražda tedy humánní není, to teď již víte, že si to myslíme oba. Leč oba si zjevně nemyslíme, že je humánní poprava. Jaký je tedy rozdíl mezi vraždou a popravou? Jen: popravu za vás (za mě ne, já jim nefandím) udělá někdo jiný. Vlastně nájemný vrah... nebo je ještě možno to udělat nějak "čistě", že se "to udělá nějak samo"... Ještě jeden drobný podnět k zamyšlení: řekněme, že máme vraha, jaký pak zaujmout náhled na to, když vraha zavraždí jiný vrah... Toto již bude humánní nebo ne?

0/0
7.7.2015 9:57

J48i96ř44í 46E91n93g98l88i31š 1485189785531

Mrtvolu Carnajeva by měli zašít do vepřové kůže a bylo by po svatém bojovníkovi i rajských slibech.

+1/0
25.6.2015 9:19

M96i90c52h89a50l 31Z52e87t39e13k 3538382450567

Problém je v tom, že Carnajev se od teď bude považovat za mučedníka, který zemře rukou nevěřících psů, protože vedl svatou válku za islám ve jménu Alláha. Již brzy se tudíž dostane do ráje, kde na něj bude čekat těch obligátních 77 hurisek. A v jeho komunitě ho budou oslavovat jako hrdinu.

Nejen z těchto důvodů by pro něj bylo doživotí v ADX Florence mnohem horší trest.

+1/0
25.6.2015 8:29

J83i92ř82í 64K76o30p90ř62i64v82a 3864180239708

presne tak, jeste muze zmenit viru a nevim co jeste, mel by byt pro sve souverce zivouci vystrahou a ne obycejnou mucednickou zdechlinou.

0/0
25.6.2015 8:35

K21a42r41e85l 36K98n85o29u83r74e19k 8636667

Myslite jako udelat z neho pasacka vepru ;-D

0/0
25.6.2015 10:29

R18o92m89a17n 56K46e24n94i47s 1824418584616

Trest smrti je mstivý, Carnajev ale způsobil apokalyptické zlo.

-------------

Trest smrti není žádná msta! Je to pouze vyjádření občanské společnosti, že dotyčný překročil hranici lidskosti a nemá v tomto společenství co pohledávat. Pokud by na tom bylo něco špatně, potom by přestal platit i zákon z fyziky "akce a reakce". Ten říká, že reakce je stejně velká jako akce, pouze opačného směru! Je to zákon platný v celém vesmíru, proto nechtějme být lepší a chytřejší než něco, čemu ještě ani plně nerozumíme. Každý člověk má možnost vlastní volby a pokud není omezeno jeho smyslové chápání dobra a zla, je konečný stav jeho vlastní volba, kterou podstupuje dobrovolně s vědomím možných následků.

Proto nemohu a nepovažuji trest smrti za nějakou mstu ostatních na pachateli. To bych potom popíral samotnou podstatu, z níž jsme vlastně vzešli. Je to více politické prohlášení, než logické, navíc nemá toto tvrzení žádný reálný základ. Pokud trest smrti nemá žádný odstrašující účinek, tak není ničím vyjímečný,  a pokud se ho pachatelé nebojí, tak je jeho uplatňování v rámci samoočisty společnosti v pořádku.

+2/−1
25.6.2015 7:56

J68i12ř42í 17M80a84z27o70c22h 5521199562970

"Trest smrti" vlastně není vůbec žádný trest - takže výsledek je, že vlastně zločinec potrestán nebude vůbec, k dovršení všeho on sám to možná bude vnímat jako nečekanou odměnu.

+1/0
25.6.2015 9:48

R73o97m89a66n 65K33e53n71i91s 1794608754566

Ale to je jeho věc a nikoliv věc společnosti lidí. Jsou jedinci, kteří mohou vraždit z různých pohnutek, ale společnost by měla reagovat nu všech stejně. A to vyloučením z lidské společnosti. Pokud to nepovažujete za nějaký trest, proč se o tom pak vedou obrovské diskuze na celém světě.

Pokud někdo úmyslně a plánovaně připraví někoho o život a je mu to dokázáno, adekvátním trestem je přesně to samé. Tedy zbavení ho výsady života. Jakýkoliv jiný trest není přiměřeným a spravedlivým posouzením jeho dokonaného skutku. Všechno ostatní považuji za výsměch obětem. Pokud ovšem nepovažujete život člověka za něco tak nicotného, že je škoda se tím vůbec zabývat. Já považuji život člověka za největší dar, který vůbec mohla lidská bytost dostat a proto požaduji za něco tak mimořádného i stejně mimořádný trest. A pokud někdo vlastním životem pohrdá, je to jeho věc, nikoliv ostatní společnosti.

0/0
7.7.2015 9:25

K17a72r59e98l 37F73a65j59t 5598812421113

Z tohohle pohledu je každý trest "mstivý" ... něco jsi uďělal = půjdeš, sedět, zaplatíš, uděláš a nebo třeba nesmíš ... je to jen o výši trestu. Já mám třeba za to, že trest má být úměrný provinění a třeba proti trestu smrti nic nemám ... takže "u nás" nezaměňujte s vlastním názorem ...

+5/0
25.6.2015 7:25
Foto

L82a80d90i32s77l64a46v 89N25e31u49m92a73n 8911384884636

Každý trest je mstou společnosti. "Spravedlnost" ji pouze limituje. Pseudohumanistického pisálka nakopat do řiti a přehodit rodinám obětí.

+1/−2
25.6.2015 9:04

J75i32ř80í 41M34a77z53o20c22h 5251459902480

Nevím proč "pseudohumanistického"... Jediné moje vysvětlení by snad bylo, že to slovo bez té předpony vůbec neznáte... což je, dle mého soudu, poměrně smutné...

0/0
25.6.2015 9:37

R24o26m57a64n 82K52e61n48i24s 1244248854406

Co je humánní na vraždě člověka? Vaše rozumové možnosti jsou zřejmě trochu omezené. Ještě nikdo nikdy neuvedl, proč cena život za život by byla nepřiměřená a pouze to doprovází jen obecné kecy a politická prohlášení. Pokud není humánní život za život, tak jen pro toho, kdo si života nijak neváží. Celý tento nesmysl je dám tím, že pachatele nesoudí jeho oběti, ale někdo nezúčastněný, který to má navíc jako velice slušný zdroj obživy. Co myslíte že by požadovala oběť trestného činu? Jen 15 let vězení? Kdyby tak mohli promluvit, jako že nemůžou. Ještě by jste se divil. Milosrdných obětí by bylo jako šafránu!

0/0
7.7.2015 9:36

J84i33ř66í 35K44o44p75ř94i82v59a 3614690579138

Trest smrti je nesmysl. Nebytí srovnatelné s dobou před narozením, není možné vnímat jako trest. Normální lidé se mohou děsit pomalého umírání, ale obyčejný kriminálník si ani nepřipustí, že by jej mohli dopadnout. Zavřít jej na doživotí na samotku a neumožnit mu zábavu.Breivikovi bych sebral PS2 a nechal ho hledět do zdi.

+3/−1
25.6.2015 6:46

R47o22m64a48n 11K97e76n17i33s 1444198184856

Pokud si dotyčný to vaše "nebytí" vezme u některých spoluobčanů do vlastních rukou a nemá sníženou schopnost rozpoznat dobro a zlo, potom je smrt za smrt adekvátní samoočista společnosti. Nějak rozlišujete smrt oběti (případně obětí) a smrtí pachatele. Jednomu odpíráte a druhému umožňujete vaše Hamletovské: být či nebýt?! Pachatel volbu má a volí svobodně a dobrovolně. Oběť tuto volbu nemá a pokud by ji měla, určitě by volbu konečného "nebytí" nezvolila. Nějak se vám pletou pojmy jako příčina-důsledek, nebo akce a reakce. Téměř bych souhlasil, že tady vlastně popíráte samotnou podstatu vesmíru, kde tyto pojmy platí bezezbytku.

+1/0
25.6.2015 8:05

J36i25ř61í 17K65o55p92ř92i29v53a 3864790109248

Na me jdete s vesmirem ? Kouzelne. Jakym zpusobem chcete poravovat, aby vas to uspokojilo ? :-) Lamanim v kole? Obesenim? Gilotinou? Injekci ? .... Uz jste ? :-)

0/0
25.6.2015 8:26

K53a40r65e95l 94K35n49o24u35r59e75k 8226867

ze by doslo ;o)

0/0
25.6.2015 10:35

R63o77m10a31n 26K36e58n48i78s 1314528944236

Docela jste mě pobavil. Tak před 80 obětí Brejvika bylo na místě zabito a on si hraje PS2? Tak tomu odpovídá matematická "nepřímá úměrnost"! Lidstvo se musí zbavovat těch, kteří sami a dobrovolně rozhodli, že s ostatními žít nechtějí. Nikdo je nenutil. A pokud nemá smrt u kriminálníků žádný odstrašovací účinek, tak to je úplně normální trest a nic výjimečného, čeho by se měli bát. Takže jaká pomsta společnosti?!!

+1/−1
25.6.2015 8:10

J63i20ř27í 67K77o67p10ř83i32v75a 3664480239828

Nectete :-) , Breivik si opravdu stezoval, ze ma zastarale hracky a nudi se.

+1/0
25.6.2015 8:20

J46i22ř88í 12M40a52z68o39c24h 5291329702530

Ano, není to ve skutečnosti pomsta - smrt není trest a dokonce je dlouho (a potvrzeně) dobře známo, že tzv. trest smrti nemá na zločince žádný odstrašující účinek. Jen tak nějak většině pokryteckých společností na Zemi dělá dobře, když se může pohoršovat nad zločincem a na druhou stranu těšit se usmrcením někoho, jako že údajně "za trest". Pravděpodobná muslimská víra trestaného viníka dává tomu "za trest" ještě značně absurdnější zabarvení.

+1/0
25.6.2015 9:47
Foto

L50a74d73i19s22l10a80v 70N39e96u67m80a18n 8221134404116

Strach ze smrti je i pro kriminálníky limitujícím faktorem.

0/0
25.6.2015 9:08

M42i81c12h53a22l 36R88i28m21b51a54u34e94r 4969455163237

Zrušení trestu smrti byl omyl. Vytvořil u masových vrahů pocit, že když se dokážou ve vhodném okamžiku vzdát, jsou vlastně v pohodě, protože se o ně stát za peníze všech poplatníků bude starat až do smrti. Možná to je lepší osud než hnít pod mostem, co říkáte? :-/

+4/−5
25.6.2015 6:44

V66á53c47l42a21v 16P25ř31í30v32o40r65a 5972230855490

Pro někoho kdo se v krimu už pohyboval určitě a ví do čeho jde!

0/0
14.7.2015 20:22

M47a84r90c11e58l 35B46l44a98ž31e73k 2936614936817

Tak jsem si vzpomněl na pěti až devítileté tresty pro členy lihové mafie. A to mají na svědomí myslím čtyřicet dva životy a devadesát otrávených.

+11/0
24.6.2015 23:38

H44a87n43a 68K41r15i21v66a97n88e20k 2881355802203

V Cesku; amici by jim dali dozivoti, tedy opravdu dozivoti.

+3/0
25.6.2015 0:06

M95i47c23h31a69l 73Z75e52t88e16k 3748712250107

Hlavní aktéři dostali live sentence.

0/0
25.6.2015 8:31

Z55d38e78n70ě25k 78K97o15u98t68n31ý 4367277917211

Vůbec mi nesedí pojem „trest smrti“. Ke smrti jsme odsouzeni všichni bez rozdílu a spousta lidí bude umírat a umírá hůře, déle a ve větších bolestech, než někdo, koho prostě uspí nějaká injekce nebo i sejme třeba gilotina. Nehledě na to, že hodně lidí si svou smrt přeje třeba ze zdravotních důvodů.

Smrt „ze zákona“ byla a je spíše prevencí než trestem. Polemika o tom, zda je trest smrti etický nebo ne, nikdy nedojde konce. Protože smrt jako trest je logický nesmysl už ze své podstaty.

Pochybuji, že toho muslimského hlupáka před smrtí někdo exkomunikuje z islámské víry. Bude stejně umírat jako mučedník a hrdina, takže bude „v pohodě“, bude se těšit na hurisky a jako trest mu to připadat nebude. Ovšem pro společnost je dobré, že už ho do ní zpět nikdo nepustí.

+6/−1
24.6.2015 23:07

J47a46n 20P62a87l34á36t 3795392338186

Proto jsou exekuce odkladany nekolik let a odsouzeny nevi, zda k ni dojde za tyden nebo az zitra.

+1/0
25.6.2015 7:03

M68a45r54t62i65n 43S94o66u51č59e41k 6278203113221

Osobně bych ho raději nechal hnít do konce života na samotce. Odstranit ho jednou injekcí (nebo jinak popravit) považuji za rychlé vysvobození pro někoho, kdo si ho rozhodně nezaslouží.

+1/0
24.6.2015 23:06

V90o47j54t10ě43c55h 82R41ů50ž69e64k 1197372744292

Zasloužil by si mnohem víc než smrt.

+6/0
24.6.2015 23:05

J57i48ř47í 17B20r62o60ž 5469125872407

Naprostý souhlas se závěrem článku, Carnajev si nic jiného nezaslouží. Ale nepopravil bych ho. Jakožto muslimský fanatik to nepovažuje za trest, ale za odměnu, která jej po boji s ďaury přivede do ráje. Nechal bych ho pomalu hnít v  nejtěžším vězení ve Florence, aby viděl, jak přichází stáří, bezmoc a beznaděj. Sám na cele 2x 3,5m, povolené 2 věty denně- jen málokdo se z toho nezblázní.

http://www.mzone.cz/clanek/nejhorsi-existujici-veznice-sedm-mist-kde-smrt-je-vysvobozenim/

+1/−1
24.6.2015 23:00

J60o50s60e16f 28K98r60o74u43p87a 1359392886618

Ano je to msta a v daném případě nespravedlivá. Tan mladý chlapec byl pouze spolupachatelem a ne přímým pachatelem a viníkem smrti nějakých američanů

0/−13
24.6.2015 22:44

L84u13c13i91e 10A33. 66S90u31l12o91v79s12k90á 5590397117513

Spolupachatel neni vinik? :) Podivejte, v nekterych americkych statech maji zakon o vrazde nejlehciho stupne, napr. dva jdou krast, jeden pri tom spadne ze strechy a umre - a za jeho smrt je souzen ten spolupachatel. Tam lze polemizovat. Ale tady?

+5/0
24.6.2015 22:47

A21l13e94x41a79n44d50r 64K57o62s41t41k32a 8192578546344

Patrně není vůbec nic. Jeho jedinou "vinou" je, že je Čečenec a že nosí batoh na zádech (jako další studenti). A hodil se tajné službě za obětního beránka.

+3/−6
24.6.2015 22:47

S58i56d53n11e63y 72S69i28s58k24a 3487962692245

Zabil i Cinanku - predal bych ho CLR - tam by ho do tydne odsoudili k smrti, popravu vykonali nasledujici den na stadion kulkou do tyla a jeho rodina by dostala za tu kulku ucet ...

+1/0
24.6.2015 22:48

L13u85c82i27e 85A66. 53S33u68l51o45v75s14k58á 5890787827313

Krestanska Evropa ale problem s trestem smrti nemela, v urcitych pripadech byl vzdy povazovan za legitimni. Iniciatori jeho ruseni nikdy nepochazeli z krestanskych a konzervativnich kruhu.

+4/0
24.6.2015 22:41

M56i66c11h81a56l 50Z57e40l35e23n30ý 6294113675876

Prosim vazene diskutery, aby se nenechali strhnout titulkem a dukladne si precetli, co pan Marjanovic pise.

Nenechte se strhnout titulkem, ctete dukladne a premyslejte, co pise.

Zjistite, ze zastava Vase nazory. Jen je zasazuje do sirsiho kontextu

+3/0
24.6.2015 22:41

J47a37n 54S49o90c70h87o80r 2344876112656

Ano, náš odpor k trestu smrti je sporný.

0/0
24.6.2015 22:40

M86i67c20h37a78l 40Z26e49l12e23n30ý 6394423695556

Kdyz jsem videl titulek k tomuto clanku, lekl jsem se, ze se probudil pan Palata.

Ale vse ostatni, co je v clanku psano, souhlasi s mym svetonazorem.

Dekuji, pane Marjanovici!

0/0
24.6.2015 22:37

J41a39n 12P48ě50k76n87í65k 3319443399901

Trest smrti je justiční vražda a Carnajev obětní beránek, jeho bratra zabili při zatýkání a další svědkové, kteří mohli svědčit v jeho prospěch, také zemřeli nepřirozenou smrtí. Celé to nese rukopis tajných služeb, i pokud Carnajen byl zapojen a z blbosti se do něčeho připletl, určitě nebyl organizátorem, jen pěšákem nejspíš využitým naslepo. Pohledejte po netu, a AJ je o tom spousta materiálů, o tom co v oficiální verzi nesedí.

+2/−10
24.6.2015 22:34

M59i68c85h75a93l 54Z83e69l71e24n84ý 6504873835276

Jste bud provokater nebo nevzdelany blazen.

Nevim, co je horsi

+1/−3
24.6.2015 22:42

L84u34c16i25e 17A30. 25S56u50l31o49v60s87k98á 5110877917493

A Dvojcata si taky shodili sami, dal uz prosim nepokracujte, my to dal zname.

+5/−2
24.6.2015 22:42

J49o65s80e26f 46V36y83s57k10o83č26i54l 2605595656590

Tam spadly TŘI mrakodrapy. A ano, shodili je řízeným odstřelem.

0/0
25.6.2015 7:48

J13a41r25o29s32l70a44v 21F44r53a54n93t95i70š69e36k 91B11r48ü28m45m67e86r 1781416583300

Další takový.

0/0
25.6.2015 9:25

V41i40l95é69m 88K94l38i94k69a 5723725266781

Ale prdljas "mstivé".. Kdyby to měla být pomsta, tak by ho měli nechat umřít jako jeho oběti - odjistit mu pod pr*elí claymorku - ale ve správné vzdálenosti.. Trest smrti mi přijde jako velice praktické řešení (pokud o vině není sporu): recidiva velice nepravděpodobná, náklady na ubytování atd. taky nižší než u doživotí..

+11/0
24.6.2015 22:27

M31i68c81h92a81l 88Z60e39l23e89n61ý 6594203475236

Pane Kliko, prectete si obsah clanku, nejen titulek.

Ja se take trosku lekl po precteni titulku, ale obsah clanku vyzniva jinak, nez titulek bez kontextu

+1/0
24.6.2015 22:38

V45i54l45é86m 72K49l12i80k48a 5833645986671

Já jsem článek četl, a rozhodně obsah článku nerozporuje ten titulek - naopak to tam zazní znovu..

0/0
24.6.2015 22:48

M74i98c62h28a83l 69Z96e76l85e93n96ý 6514973895276

Mozna to kazdy chapeme jinak.

Ja to ctu tak, ze autor rika: "Ano, je to msta. Ale msta, ktera ma sve opravneni a opodstatneni. Proto ji schvaluji."

Msta je jakasi atavisticka forma spravedlnosti. To zase rikam ja :-)

0/0
24.6.2015 22:51

V49i43l20é77m 57K25l59i24k36a 5843525386281

Ale jistě, také to chápu, že autor není proti. Jen když slyším pomsta (resp. oko za oko, zub za zub) představím si, že viník bude trpět stejně jako obět. A trest smrti (kdy až na ojedinělé, nechtěné případy odsouzený umírá tzv. humánně) toto nesplňuje..

0/0
24.6.2015 23:00

M87i42c18h26a89l 92Z63e23l36e42n74ý 6504503465596

Tak to uz je dalsi rozmer diskuse.

Ja myslim, ze autor clanku chtel oponovat vsem tem slunickovym lidem, kterym za tryznive usmrceni nevinne osoby prijde adekvatni trest okolo 10 let s moznosti propusteni po polovine trestu.

0/0
24.6.2015 23:10





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.