Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Velký pátek jako nový svátek získal jasnou podporu vlády

Vláda jasně podpořila Velký pátek jako nový svátek, a protože má zákon drtivou podporu ve Sněmovně, je hodně pravděpodobné, že Velký pátek bude svátkem již příští rok o Velikonocích. Pro nebyli jen dva ministři za ČSSD - Jan Mládek a Jiří Dienstbier.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M26i33l55o45š 53S10i42c78h94i16n74g68e48r 5773648636384

beru každý pátek svátek. Prodloužený každý víkend. paráda. ;-)

0/0
25.6.2015 19:45
Foto

J88a26n 64H75o59l15o82v96s60k52ý 6537989331

Je to skvělá zpráva, a to hned ze dvou důvodů. Za prvé jsme to co jsme především díky křesťanství, ať věříme či nevěříme. Kde končí křesťanství, končí i Evropská civilizace. V dnešní době je nutné si to připomínat, více než když předtím. A kdy jindy, než na nejdůležitější křesťanský svátek. Za druhé je to svátek, který bude vždy vycházet na pracovní den (kolik máme takových?) a bude se krýt i s dětskými prázdninami. Dopady na zaměstnavatele budou minimální, svátků máme míň než v Evropě a stejně se tu maká i na Vánoce (Ježíškovy narozeniny nikomu nevadí?). Amíci tomuhle říkají win - win.

0/0
25.6.2015 14:23
Foto

J16a33n 41H32o19l81o74v21s38k41ý 6507689641

Ne že bych byl grafoman, ale napoprvý se mi ten příspěvek nenahrál a teď na potvoru oba nejdnou. Pardon.

0/0
25.6.2015 14:24

M12a92r90t19i16n 80R58ů23ž11i30č83k81a 9654281718479

je super, že je to pohyblivý svátek a je to pevný den ... akorát nechápu jak je to možné, když je to výročí ukřižování (proč se takhle nehýbe i upálení Mistra Jana Husa) ... to jako byl Kristus ukřižován pokaždé jindy (neví kdy) :)

0/0
26.6.2015 9:00

A92n56n87a 79T71v98a50r37ů26ž67k82o88v27á 4601836235168

Možné to je proto, že to jsou prakticky pohanské sváty letního slunovratu. Ty se slavily 1. neděli po jarním úplňku a tak to i zůstalo.

+1/0
28.6.2015 15:45

M94a12r88t16i50n 46R71ů49ž19i15č12k56a 9504531638129

ale fuj ... pohani a křesťanství, vždyť tohle právě církev potlačovala a najednou by ho spojila se smrtí Krista :)

prostě nechápu jak může spojit smrt (ukřižování) a pohyblivý svátek :) ... prostě úsměvné

0/0
29.6.2015 6:12

A72n45n84a 61T88v92a13r52ů63ž92k47o97v69á 4951506455698

Církev  byla v dřívějších dobách jedním z hlavních nositelů vzdělanosti.  Za názory, které sama uznávala, třeba i popravovala.  A právě ty znalosti využívala k ovládání lidí. A mazaně dovedla při potlačování pohanství využila i těch svátků slunovratu. Lidé byli na oslavy zvykli, tak místo Slunce slavili Krista.

0/0
29.6.2015 9:50

M74a70r25t82i41n 51R19ů26ž39i61č93k47a 9794741248289

souhlas

uměla vzdělanost přinést (pokud ji vyhovovala) a nebo ji potlačit (v tom druhém případě a do určité doby)

jj ... prostě je to úsměvné jak si uměla pomoct, ale pokud někdo slavil nebo obětoval bůžkům, tak upálit

0/0
29.6.2015 10:15

P85a53v25e98l 60K27ř11í98ž 8457511570989

Tak církev měla na vzdělání prakticky monopol....

0/0
29.6.2015 10:27

A72n79n22a 64T65v85a75r81ů48ž28k40o92v74á 4451586405188

Skoro se to tak dá říct. Byly to však starověké církve.

0/0
29.6.2015 10:38
Foto

J14a83n 28H32o78l82o51v34s46k19ý 6567689251

Je to dobrá zpráva hned ze dvou důvodů. Za prvé, ať věříme či nevěříme, jsme to co jsme a myslíme jak myslíme především kvůli křesťanství. V dnešní době je obzvláště důležité si to připomínat a kdy jindy, než na nejdůležitější křesťanský svátek. Za druhé, máme míň svátků než je evropský průměr a tenhle vychází vždy na pracovní den a navíc na den, kdy mají děti prázdniny. Pro zaměstnavatele je to pak minimální zásah, stejně řada služeb jede i o Vánocích (Proti Ježíšovým narozenám nikdo neprotestuje?). Amíci tomuhle říkají win - win.;-)

0/0
25.6.2015 14:15

M46i89c93h20a52l 58M49r39á80z92e97k 9425790660237

Velká Pátek státním svátkem klidně, ale navrhuji, stejně jako i u ostatních stáních svátků připadajících na pracovní dny, zrušit povinnost zaměstnavatele hradit zaměstnanci mzdu, stejně ten den nic nedělá a odvádět pojištění. Je to za celý rok značná částka, kterou zaměstnavatel musí nesmyslně hradit ze svého zisku.

0/0
25.6.2015 11:06

Ř31e34h25o68ř 70V89l41a67s38á75k 2934964701396

Vzhledem k tomu, že jinak poslanci chrlí především různé šikanózní nesmysly typu registračních pokladen, tak stejně většina lidí míří do šedého hospodářství a svátky jim mohou být ukradené. :-/

0/0
25.6.2015 9:15

J29a76r28o22s32l81a50v 98Ž64d91y98c90h 9784324892297

Soudruh Mládek svátek nemusí držet ať jde klidně do práce.

+1/0
25.6.2015 7:43

J89o97s25e38f 13K22o92m87e97n34d15a 3319649434587

Takových nás bude dost, možná víc než těch, co budou doma brblat modlitby ;-)

0/0
25.6.2015 9:47

M61i77c10h61a26l 78M29r57á84z71e31k 9685330680797

Pane Ždychu,

Vy půjdete do kostela a potom doma budete rozjímat ?

0/0
25.6.2015 11:08

M21i18r76o18s85l94a80v 41S35u17c83h40y 5240979760280

Svátek, který prodlouží víkend, je dobrý svátek. Takové by měly být všechny svátky. Před časem jsem se setkal s názorem, že bychom měli zavést svátkové pondělky. Byl to zrovna den, kdy svátek připadl na neděli. K čemu vlastně máme svátky, které téměř nikdo neslaví?

+2/0
24.6.2015 22:38

K43r31y43š46t22o78f 70N73o49v69á50k 5403655807520

Když nebude o svátku pracovat podnikatel, nic nevydělá. Když nebude o svátku pracovat zaměstnanec, dostane mzdu.

0/−1
24.6.2015 22:32

A69n28n28a 23T95v53a55r57ů63ž80k45o73v53á 4411486155588

To platilo dříve. Uvědomujete si, kolik lidí už dělá na všelijaké smlouvy tak, aby se jim svátky neplatily?

0/0
28.6.2015 15:47

F17r52a87n47t88i32š66e42k 46Z13l67a25t53o50h74l54á63v23e21k 3941844797734

Podle mého jsou všechny pátky Velké. Poslanecká sněmovna by se ještě měla trochu zamyslet.

+3/0
24.6.2015 22:26

K86a73r79e65l 75P14e27t41e11r64k90a 8320239921159

Tak teď ještě Boží tělo, Nanebevzetí panny Marie, a jiné svátky. To by člověk neřekl, jak to tu ti lidovci už ovládají. A co šábes a rammadán (:-  A 1. máj zrušit.

0/−1
24.6.2015 21:45
Foto

J79i95r60k79a 59O50u86l41i19c40k69ý 3287883271365

No, první máj by se dal zrušit ... a ještě bych zrušil Husa a 28. říjen ;-)

0/−4
24.6.2015 22:05

K19a73r37e78l 10P73e19t65e89r37k29a 8710669601619

No, to by byli flanďáci spokojení, tedy až na ten 28. říjen.

0/0
24.6.2015 22:54
Foto

J27i61r60k58a 43O25u44l14i30c33k98ý 3417693351155

Proč si připomínat národní tragédii? ;-D

+1/−2
24.6.2015 22:57

J84o37s23e74f 54Z27e94t44í92k 1419698408698

Hodně lidí a zvláště u podobnného článku se vymlouvá na logiku a obyčejný lid!Při tom,právě třeba,když chtěl Pilát nějakým spůsobem Pána Ježíše osvobodit,navrhl lidem propustit na jejich svátky dle jejich zvyku!Místo toho si vybrali "obyčejní,nevinní,logicky na úrovni" zločince,vraha a násilníka!Napsal jsem jenom jeden příklad,ale takových i ze současnosti by se našlo více!

+1/0
24.6.2015 21:15

J51a39n 78F30o80j57t22í18k 8666393831206

Ano pane Zetík, tak já teda přidám jeden ze součastnosti:

V ČR je skutečně celkem dost křesťanů a věřících a ty jsou rádi za to že Velký pátek bude státní svátek (většinou pro to že na SK už je dávno :-) )

Nicméně většina z nich nemá ani páru proč je Velký pátek tak významný!

Třeba je pro ně důležitý, že "musí" do kostela, že je to součást nějakého Tridia, či jiného lidského výmyslu, ale ve skutečnosti je to ZÁKLAD celé křesťanské víry, protože ne jak jsem psal níže je to poprava Ježiše, ale je to den kdy Ježíš zemřel moje hříchy (tak měla znít reakce na mé příspěvky). On musel zemřít, protože to byl důvod jeho bytí zde na Zemi, z toho důvodu nebyl Ježiš propuštěn pane Zetík.

Tak milí katolicí ale i jiní členové dalších cirkeví - klidně dál urážejte a mínusujte, snad Vám můj příspěvek něco přinese. Pokud si myslíte, že moudra Vašich představitelů nebo že budete chodit do kostela něco přinese, tak prosím ;-)

+4/0
24.6.2015 21:38
Foto

J74i69r16k54a 10O41u49l40i84c52k90ý 3577913151445

Jenže reakce celé řady lidí zde neodpovídá Vašemu výkladu, že NEVÍ .....

0/0
24.6.2015 21:41

J32a27n 67F27o72j84t73í61k 8896543781606

Áaano, uveďte jednu.

Samozřejmě Vás jsem měl na mysli jako TOP.

Jo ještě pro upřesnění, není důležitý den pátek nebo neděle a v kolik hodin, ale samotný skutek ;-)

+1/0
24.6.2015 22:01
Foto

J21i23r96k27a 96O39u63l79i56c87k88ý 3927103301985

A k čmu by nám byla Jeho smrt, kdyby nevstal z mrtvých? K čemu by nám bylo Jeho narození, kdyby nezemřel na kříži a nepřemohl smrt?

Víte, celé to Triduum (ano to narození do něj nepatří) je důležité - je stejně důležité jako celek.

+3/0
24.6.2015 22:03

J84a98n 48F30o38j74t23í88k 8896983221206

a stejně nepochopil ;-(

Vůbec není důležité jeho narození, či vzkříšení.

Mohl se zde na Zemi klidně objevit už jako roční dítě.

Jeho vzkříšení opět není důležité, mimo to se dalo předpokládat, Lazara dokázal vzkřísit ještě před svojí smrtí.

Tridium bezpochyby není důležité, nehledě na to, že je to lidský výmysl.

Kdo jsou, či kdo byli ti, jenž chtějí Boha doplňovat či opravovat!

0/0
25.6.2015 16:20

M35a11r17t26i10n 30R79ů38ž26i86č34k92a 9284371348869

tak důležitý, že křesťané ani neví kdy se to stalo a je to pohyblivý svátek?

poprava má snad svůj přesný den v kalendáři a ne šoupat s ním dolu nahoru +- 3 týdny nebo kolik se mohou šoupnout Velikonoce

fakt úsměvné

0/0
26.6.2015 9:04

I44v38a 74V27a52l84č87í62k51o33v49á 1849978341161

Každý den volna dobrý. R^

+1/0
24.6.2015 20:57

A28n84t28o37n 78P49l71e87s 9718295917810

Takže většina zda akorát nadává, že je to zbytečný svátek. A jak je to náboženský atd. A co se podívat z pohledu toho, že máte 4 dny o Velikonocích, které můžete strávit s rodinou? Naplánovat si něco. A nemyslím tím strávit celý dny v nákupních centrech. Tomu fakte neříkám skvěle využitý čas. To se pak nedivím, že tu lidi nadávají, když si svůj volný čas neumí užít plnohodnotně. Je fakt, že to je lepší jít do té práce. Ještě možná myšlenka dneska se rodiče vymlouvají, že na děti nemají čas atd.. A taky to podle toho vypadá, ale to známe asi všichni. A jak jsem již psal tak, zde je krásná možnost se jim věnovat, protože mají prázdniny.

+7/0
24.6.2015 20:29

J97a74n 54K12a10n50t 9351538618343

Zajimave : Francie, zeme se silnou katolickou tradici, zvana tez "prvorozena dcera cirkve" ("fille ainee de l'Eglise") nezavedla Velky patek jako svatek. Ceska republika, zeme ateistu a materialistu, zavadi tento velikonocni den, ktery ma smysl pouze pro verici a praktikujici krestany, jako novy svatek a den pracovniho klidu. Absurdita !

+4/−4
24.6.2015 19:34

H94a67n49a 22K53r73i75v79a94n39e91k 2791155182983

jenomze Velky patek slavi spise protestanti nez katolici, asi proto. :-)

0/0
24.6.2015 20:22
Foto

J98i55r47k72a 49O12u96l60i12c88k87ý 3957313491445

Jak se to vezme ... máte pravdu v tom, že pro řadu protestantů je Velký pátek tím nejdůležitějším dnem v liturgickém roce. Já vnímám jako veledůležité celé Triduum

+1/0
24.6.2015 20:40

P71e79t54r 93H88a60j86i65č 1940969228908

Země ateistů a materialistů? No jo, a a voni vám to věřící tady kazí. Chtělo by to nějaké konečné řešení.

0/0
24.6.2015 22:01

L34a61d88a 27N68o46v12a11k 4942873807

zkrátka další den zewlingu v naší prosperující a nezadlužené zemičce...8-o

+3/−1
24.6.2015 19:02

P22e31t96r 17M47l33á65d77e54k 7407598671220

"Pro nebyli jen dva ministři za ČSSD - Jan Mládek a Jiří Dienstbier."

To by me zajimalo, proc ...

+1/0
24.6.2015 18:59

R35o21b28e48r21t 88M51r75o36c20z72k97o22w71s28k58i 7288470499824

Mě taky, zvlášť u Mládka, u Dienstbiera si umím představit že měl inteligentní důvod typu: "Jsme sekulární stát a náboženské svátky tu nemají místo". U Mládka si to umím představit jen těžko...;-D ale je to možné...

+2/0
24.6.2015 19:10

V98á42c71l90a53v 49Š42u38b28r66t 9607733928767

Já myslím, že takové Německo, Slovensko, skandinávské země a dokonce i Polsko jsou rovněž sekulární státy. Nadto slavíme Vánoce, které jsou také křesťanské svátky. Nebo už ne?;-)

0/0
24.6.2015 22:01

R91a56d28e63k 88N15e46u15m84a20n34n 5182342618465

by mě spíš zajímalo, proč někdo byl pro

+1/−1
24.6.2015 19:16

R28o36b91e20r83t 23M92r48o36c94z71k56o22w56s69k59i 7988150459784

u KDU je to jasné už z názvu, u těch ostatních je to ale celkem záhada... ;-D

+2/0
24.6.2015 19:19

H71a40n63a 58K43r46i93v56a61n66e44k 2251805902103

Protestansky vtip:

Prijde pan Meier do Pekla, u brany ho vita Lucifer: "Vitejte pane Meier, dovolte abych Vam ukazal Peklo." Pan Meier se nestaci divit, vsude zelen, kvetiny, tenisove kurty, bazeny....

Az dojdou k vysoke zdi, pan Meier pres ni nahledne a co nevidi? Certi obnazeni do puli pasu bicuji lidi, nekteri lide se vari v kotlich, upi, krici bolestmi.

Pan Meier se udivene pta Lucifera, co se tam ta tou zdi deje?

Lucifer: "Tech si nevsimejte, to jsou katolici, ty  to tak chtej mit".

+10/−1
24.6.2015 18:31

L40i67b62o18r 62J98a17n90e68č27e58k 4335575255601

:-)

0/0
24.6.2015 18:46
Foto

J35i13r87k81a 74O86u71l43i76c47k29ý 3457863691595

Znám lepší .... Svatý Petr provází novou duši po nebi a ukazuje, kde co je, až prochází kolem jedněch dveří a říká: "Pššt. Tady našlapujeme velmi potichu." .... "A proč?", ptá se překvapeně duše .... "Tady jsou katolíci, oni si myslí, že jsou tu sami." ;-)

+9/0
24.6.2015 19:06

H55a74n31a 55K38r90i45v95a82n79e63k 2491935412843

Pan Müller v nebi se pta Boha, co bude k obedu? Buh: "Rohlik se syrem."

Müller: "uz zase, kazdy den rohlik ze syrem?"

Buh: " A to mam snad vyvarovat pro dva?"

+1/0
24.6.2015 20:26
Foto

J23i45r41k10a 41O41u37l97i26c22k67ý 3347853701435

Snoubenci na cestě k obřadu mají autonehodu a zahynou. Oba přijdou do nebe a hned se ptají svatého Petra: "My měli těsně před svatbou. Mohli bychom se vzít aspoň tady?" Svaý Petr, že to zjistí. Den se nic neděje, týden, měsíc, dva, tři ... až se svatý Petr objeví a říká: "Jo, tak svatbu tu můžete mít. To se dá zařídit." A snoubenec na svatého Petra: "Víš, je to hloupé, ale co když se nám to nevyvede? Je tu i možnost rozvodu?" Svatý Petr vytřeští oči a zvýší hlas: "Zbláznil ses? Tři měsíce jsem tu sháněl nějakého kněze! Jak dlouho, si myslíš, bych asi sháněl právníka?"

+8/0
24.6.2015 20:30

R63i29c31h19a70r82d 12N11o85v68a89k 8168156121212

R^R^R^

+1/0
24.6.2015 17:52

H47a76n12a 90K34r83i13v86a38n27e28k 2751155432703

Muze mi nekdo vysvetlit, proc jsou Velikonoce pohyblivy svatek?

Narozeni Krista ma pevne datum, umrti nikoliv?

0/0
24.6.2015 17:42





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.