- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tak dopadneme i s nědo-čechy. Rasizmus naruby.
Ve Státech je opravdu rasizmus, ale v současné době spíš černých proti bílým. "Afroameričané" jsou výborně organizovaní a stačí, když se někde v zapadlé části Států stane něco, co se jim nelíbí, v tu ránu se strhne v celých Státech bouře protestů, násilí ve kterém se ničí hodnoty, vykrádají obchody a pálí auta. Policisté se pomalu bojí zasahovat i v sebeobraně, za každé zásah jsou tvrdě vyšetřováni.
Vyspela spolecnost kde je svoboda slova, tisku, projevu tak co je spatne s Negrem?
Totéž co u nás - už se nesmí říkat cikán, ale róm - ještě máme sice Cikánskou pečeni, protože je očouzená a písničku Cikánko ty krásná - protože by se nerýmovalo.
Negr neznamena otrok jak je zde vysloveno ale pochazi z latiny cerna barva negro.Otrok se rika slave.Kdo tohle napsal panbu mu pomoz a at zmeni zamestnani
Rasismus v USA stále trvá .A je jedno jestli někdo na Jihu vystřílí kostel nebo na Severu odmítnout vpustit do veřejného bazénu třídu výhradně černošských dětí. (Historicky černí byli pokládáni za špinavé - mívali speciální dny, po kterých se bázén vypustil a znovu napustil čistý pouze pro bílé.)
Ani ten rasismus naruby, pardon pozitivní diskriminace situaci také nevyřešila, naopak ji často vyostřuje Viděla jsem video, kde černý školák napadl bílého ve šk. busu, zbytek osazenstva, kompletně bílý nehnul ani brvou. Ten černý byl nedotknutelný.
Což je opačný extrém, čeho chtěl bílý muž původně dosáhnout, když se snažil tvrdě potlačit nejen smíšená manželství, ale i pouhé soužití s jinými rasami v domácnosti (anti-amalgamation laws). Ve většině států k tomu ještě snaživě přidali i prokázání původu - tedy, že x generací zpátky nemáte jednoho jediného černocha/indiána (počet generací se lišil stát od státu - někde 2, někde 12).
No a proto mě nejen příbuzní ve Virginii (dodnes jim patří obrovské plantáže) považují za černou, černou ne kůži, ale původem, protože mám x generací zpátky prokazatelně v rodokmenu otroky dovezené ze Španělska. Manžel si z nich utahuje, že je taky napůl Afričan, neb jeho prarodiče byli čtvrťstoletí misionaři v Libériii. Což je optikou těchto lidí ale naopak velmi záslužná práce, neb sami se modlí alespoň třikrát denně.
Ráda bych také připomněla, že stát Mississippi oficiálně uznal zrušení otroctví teprve v roce 2013 , kdy konečně poslal svůj souhlas federální vládě. Prý si konečně vzpomněli (po 148 letech), že ten 13. dodatek nikdy neschválili. Kentucky konečně není poslední.
Anglofonní společnost s tím má problém, ale to je výraz ze španělštiny, ne? Takže pokud by Amíci používali třeba "blacky", bylo by to OK nebo ne?
K obrázku č. 13 v galerii: "Jesus" nebyl (a není) ani "white", ani "nigga", ale jak psal apoštol Pavel: "Židům jsem byl židem a Řekům Řekem".
Technicky: Ježíš byl nejspíš, jako většina obyvatel Blízkého východu, lehce nahnědlý, čili "něco mezi" a spojuje tak různé rasy. A je pro všechny přijatelný.
Teologicky (mentálně, duchovně či jak kdo chce) je rovněž přijatelný pro všechny, jeho učení je takové, že si ho mohou běloši představovat jako bělocha, černoši jako černocha...
(jen překladatelé Bible mají problém, jak popsat Afričanům, co znamená "bílý jako sníh". Řeší to "jako bavlna".)
Já to vidím tak že v USA je rasismus pořád, jenom si černí a bílí tak nějak vyměnili role.
Volá chlapeček v New Yorku do rádia: "Nemám rád lidi jiné rasy, jsem rasista?"
Moderátor odpovídá: "No, asi takhle: jestli jsi Žid, tak jsi ortodoxní, jestli jsi muslim, tak jsi fundamentalista, jestli jsi Japonec, tak jsi hrdý nacionalista, jestli jsi černoch, tak jsi nevinná oběť pozůstatků otrokářského systému a jestli jsi běloch, tak jsi rasista..."