Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Lidé se s neandrtálci pářili i v Evropě, prozradila vědcům čelist

Neandrtálci a Homo sapiens v Evropě se spolu pářili a měli společné potomky. Vyplývá to z analýzy DNA asi 40 000 let staré čelistní kosti, kterou vědci našli v Rumunsku. Neandrtálcem byl v případě člověka, jemuž zkoumaná kost patřila, zřejmě prapradědeček.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J26a55n32a 41H42u49b10á46l55k86o78v70á 7973887506432

takovejch neadrtálců potkávám několik denně  ... :-)

+3/0
23.6.2015 12:46

J82a36n 48S65l88o43v50í49k 3339327430688

Tak předchůdci člověka se pářili, dneska už se jenom souloží.

0/0
23.6.2015 11:45

E67r39i23k 86L84e69v50i35n55s27k96ý 8871334833495

Asi proto postupne vymirame, na rozdil od tech narodu, ktere zustaly nedotceny neandrtalskymi geny.

0/0
23.6.2015 14:05

I56v32a50n32a 81N24e64j58e82d20l56í31k82o15v81á 6178204153413

Moc se mi ten titulek nelíbí, to je jak kdyby jeden druh na druhém zaháněl své vlastní pudy a druhý byl vlastně znásilňován....

0/0
23.6.2015 9:54

J78a26n 72P91a85v38e47l24k87a 3657391594411

Proč? Pářit se znamená tvořit páry.

+1/0
23.6.2015 10:06

D15a92v93i26d 82T98a61c53í12k 8796395768374

A nekteri jejich potomci zjevne ziji dodnes.

+4/0
23.6.2015 8:09

M47i67r30o72s19l85a81v 91S14u32c82h40y 5630939430980

Křížení moderního člověka s neandrtálcem je fakt. Je to také základ pro hodně výbušné teorie. Světlá kůže, tělesné ochlupení, hudební nadání či větší mozkovna. Tak to snad je dědictví po neandrtálcích. Jesli na tom někdo nedokáže postavit teorii o nadřazenosti bílé rasy? Ono se to totiž nechá aplikovat i na jiné kraje. Co když se moderní člověk v Africe zkřížils australopitékem, v Asii s člověkem pekingským? Krásný důkaz o rozlišnosti ras.

0/0
23.6.2015 7:37

T75o92m53á59š 25J26a88n21e64č33k21a 4531865766460

A Austrálci a Papuánci jsou mimo jiné přikříženi Denisovany.

0/0
23.6.2015 13:42

P43a24v57e89l 79R93e24z56n52i77c48e10k 3695204854292

GRAMMAR NAZI: "Ono se to totiž nechá aplikovat i na jine kraje".

Správně se říká "dá aplikovat" případně "může aplikovat".

ach ten češtin, to není Váš kobylek, co?

0/0
23.6.2015 14:02

J14a28n 53Š35v86a85d27l21e30n77k18a 9184849740

I Afričané mají hudební nadání, mozkovna je průměrně stejná. O křížení našeho druhu s australopitékem či Homo erectus není žádný důkaz.

0/0
23.6.2015 15:15

P37a14v37e85l 49P25e15t14e63l14í61k 6468110804758

Nekteri neandrtálci žijí zrejme do dnes, snad jen ti věří pohádce o suprhodnem USA a hrozne zlem Rusku.

+4/−4
23.6.2015 6:51

J26a29r10o 78R14y16z35e43k 2501597561967

alebo skôr naopak :)

0/0
23.6.2015 10:42

J46i69ř11í 85L16i70n76h49a44r72t 3825704691236

Velice vzdělaná spisovatelka visionářka J.M.Auel a její Děti země..

A Knižní Klub nechce přeložit a vydat nejspíš závěrečnou část nádherného obrovského románu V malovaných jeskyních či-ak..

Neandrtálci jsou lidé, protože v jiném případě by se s Homo nemohli úspěšně pářit..

0/0
23.6.2015 0:16

J10a63n 48Š73v49a83d45l45e14n58k17a 9384799670

Jistěže. I příslušníci druhu Homo habilis jsou lidé, protože Homo znamená člověk...

0/0
23.6.2015 0:19

J12i70ř85í 36L91i28n68h43a61r28t 3545744331406

Homo (jedno jaký) je opravdu člověk a člověk s člověkem se může úspěšně pářit..

Je podle křesťanistické taxonomie neandrtálec Homo? Už si nevzpomínám, ale kdyby nebyl (jak naznačuje předmětný článek výše : "lidé se pářili s neandrtálci"), nemohl by se úspěšně rozmnožit..

Jakoby se dnes Homo úspěšně pářili s Troglodity a spol. .., ale někdy dříve se s nimi museli úspěšně pářit.. Společná část DNA nám o tom něco říká..

Bylo dříve vejce nebo slepice..?

0/0
1.7.2015 22:24

V41l52a46d39i18m90í16r 70K93r76i19s72t60e10n 7646522775768

Mezek je co? Nebo lépe řečeno Liger (Lev x Tygr)

0/0
23.6.2015 0:30

J90a18n 47Š73v85a55d78l50e53n65k12a 9304299740

Liger je kříženec dvou druhů rodu Panthera. Rod člověk patrně umožňoval i křížení různých jeho druhů, třeba neandertálců a druhu Homo sapiens sensu stricto.

0/0
23.6.2015 0:34

V59l14a14d60i22m77í30r 88K61r40i76s19t27e29n 7666682775198

jen nevím proč reagujete vy, byla to reakce na pana Linharta a jeho arguent že neadrtálec musí být člověkem jelikož jinak by se nemohli s námi pářit:-), Dal jsem mu příklady mezidruhového křížení. Tj že nemusí být  stejného druhu.

Když vás chytá "edukativní nálada", od dětství se o prehistorii moc nezajímám. Stále je veden neandrtálec jako Homo sapiens neanderthalis? Nebo je už jen Homo neanderthalis, tj je druh či  stále poddruh?

0/0
23.6.2015 0:43

J49a76n 83Š25v92a66d66l89e59n66k46a 9504689720

V tom je ten problém. Samo rozlišení druhu a poddruhu je značně problematické. Je zcela jisté, že rod Homo měl velkou spoustu populací, které se zřejmě navzájem křížily. Spekulace, kolik přesně bylo lidských druhů a jak je pojmenovat, to je skoro taková scholastika.

0/0
23.6.2015 0:47

M56i43l22a56n 95Š14m40o10l56í11k 3567164952750

Pan Linhart správně píše "úspěšně pářit". To je ten podstatný rozdíl. Zatímco kříženci osla a koně, či tygra a lva jsou dále neplodní (typický výsledek mezidruhového křížení), u člověka a neandrtálce tomu tak evidentně nebylo. Jednalo se tedy spíše o dvě subspecie stejného druhu, než o dva samostatné druhy.

+2/0
23.6.2015 3:10

V38l59a83d84i86m92í79r 51K89r44i21s46t93e31n 7276622525218

Liliger je kříženec mezi samcem lva (Panthera leo) a samicí ligera (Panthera leo × Panthera tigris). První liliger se narodil v Novosibiřské ZOO.[

0/0
23.6.2015 6:11

J71a13n 61Š83v17a20d71l73e77n49k29a 9824689850

Ligeři nejsou úplně neplodní. Už existuje i další generace kříženců "liliger". A je otázka, jak moc plodní byli kříženci našeho druhu a neandertálce. Ostatně, třeba evropský zubr je potomkem dávného křížení pratura a eurasijského bizona. To jsou dokonce odlišné "rody" (Bos a Bison). Nicméně upozorňuju, že taxonomie je pouze lidský nástroj, jak třídit organismy. "Druh", "rod", atd. jsou pouze lidské kategorie. Svět je mnohem rozmanitější.

0/0
23.6.2015 15:19

J70a89n 61Š10v82a60d62l74e92n14k52a 9764459580

Jo, a mezek je kříženec dvou druhů rodu Equus.

0/0
23.6.2015 0:37

J19i18ř81í 92L58i44n44h92a24r54t 3525734221236

A mula..

Nevím přesně, ale Liger tuším nevznikne přirozeným pářením lva a tygřice nebo obráceně.. Věda k jeho narození musí pomoci a Liger je dále neplodný, stejně jako je dále neplodný mezek a mula.. Jako zebra s koněm..

Ale jednou se to může stát poprvé..

Spářit člověka s lidoopy se dost dlouho a asi neúspěšně pokoušeli hlavně v Sovětském svazu..

0/0
1.7.2015 22:38

V24l40a32d17i75m34í75r 14K69r27i79s90t57e95n 7206562405398

viz  jiné odpovědi ve vláknu - viz pan Švadlenka  i má  maličkost, dle Wiki, dochází k páření tygra a lva v ZOO pokud je chovají dohromady, v přírodě se nesetkávají, nemyslím, že by v ZOO byli šíleně pochechtávající se chovatelé se zkumavkami a nemožným účesem, kteří si myslí že jsou rovni  bohu , tedy není jich  zas tolik ;)

0/0
1.7.2015 23:34

J73a23n 64Š69v66a35d33l33e51n76k74a 9174579190

Pozor, tygr i lev jsou ze stejného rodu - Panthera. Zatímco člověk a šimpanz už se nemůže úspěšně křížit, protože mají jiné počty chromozómů, už si zkrátka nejsou kompatibilní. Také proto jsou řazeni do odlišných rodů.

0/0
2.7.2015 1:34

J47a49n 60Š61v81a45d11l20e82n14k48a 9644239660

To je nějaká nová terminologie Babišovy iDNES, že se spolu lidé páří? Nestačilo by napsat třeba, že se kříží?

+1/0
23.6.2015 0:01

B85o47h82u66s23l22a98v 98K57r53á72l95í82k 2511810979386

Vzhledem k tomu, že se lidé v té době zřejmě nemnožili ani opylením, ani ve zkumavce, tak se zřejmě těžko mohli křížit bez páření.

+2/0
23.6.2015 6:37

J62a68n 70P53a18v45e57l73k94a 3387621394591

Mě slova pár a páření nepřipadají jako nedůstojná.

0/0
23.6.2015 9:54

J14a92n 18P92a45v19e47l90k16a 3887851614581

Mně..

0/0
23.6.2015 9:55

J38a83n 75Š84v95a51d22l77e11n35k91a 9284839450

Mně výraz "páření" pro člověka nedůstojné připadá. Čeština, ale i další jazyky, má různé výrazy pro tutéž činnost podle toho, zda ji vykonává člověk nebo zvíře. Takže zvíře třeba žere, ale člověk jí. Zvíře chcípne, pojde či zcepení, člověk zemře. A páří se zvíře. Pokud to dělá člověk, říká se tomu jinak. Občas se to používá i v souvislosti s člověkem, ale patří to spíše k pornografii či obscénnosti.

0/0
23.6.2015 16:07

J69i97r32i 69D82o25m14i77n14i30k 1681338601160

Kde jsem toho pána jen viděl......... Už vím, na nějakém úřadu měli jeho obrázek 

v nějaké kanceláři .

+1/0
23.6.2015 0:01

P27e38t67r 87H42o78r34á54k 1829453169704

Zajímavé, jen tak dále, kde bychom bez vědy byli. R^

0/0
22.6.2015 23:16

T54o68m12á67š 26K73r60m73í77č91e83k 1283138451548

některý lidi prostě vlezou na všechno

0/0
22.6.2015 23:15

T59o78m55á26š 71J89a16n60e72č66k13a 4851145206240

naštěstí - jinak jsme dodnes černí jak bota

+2/0
23.6.2015 0:09

M25a86r63t21i70n 44H74l46a14v94a71t86y 9381344547482

Jn a díky tomu jsme od nich podědili nějakou tu část jejich genomu. Černoši ho nemaj

+1/0
22.6.2015 23:09

A84l96e34š 74K75o37m29á43r79e47k 5182399118227

záhada původu našeho prezidenta vyřešena...;-)

+11/−4
22.6.2015 23:06

J87i56r62i 62D76o95m64i90n73i19k 1831428511300

Byl jste rychlejší....

0/0
22.6.2015 23:57

B10o13r77i35s 28O27n28d87e79r45k48a 1864678299414

No a půl miliardy generací předtím to byl jen nějaký trochu divnější jednobuněčný organismus. Proč ne?

0/0
22.6.2015 23:00

M33a36r45e45k 90H16r25u33b74y 6577572831928

No a co, tohle byly alespon pribuzne druhy. Ne jako v Tatrach na salasi ;-)

0/0
22.6.2015 22:51

J32a24n89o 42G85e97r42l75a69c82h 4201827929

Asi myslis toto:

http://www.blesk.cz/clanek/zpravy-krimi/70274/za-sex-s-ovci-dostal-pul-roku.html

.

alebo toto?

.

http://www.blesk.cz/clanek/zpravy-krimi/70274/za-sex-s-ovci-dostal-pul-roku.html

0/0
22.6.2015 23:02

J63a52n 34K61u97b17í49č16e59k 6670294499446

Asi jsem tak trochu neandrtálec protože se tomu na obrázku podobám ;-D

+3/0
22.6.2015 22:24

J81a41n 51B45i36e83l57i95k 2667157501498

To je teda objev jak noha, dyť to už snad ví všichni. Jestliže neandrtálci měli zrzavý vlasy a modrý oči, tak je asi celkem jasný jak se ty znaky vzali v evropské populaci.

+1/0
22.6.2015 22:14

R67a43d19e71k 19U88r68b57a92n 4859390224447

Ano. A asiati jsou dokonce míšenci hned několika druhů. Čistí homo sapiens jsou jen černoši.

+1/0
22.6.2015 22:23

J60a16n 45Š72v52a20d50l93e89n82k33a 9134689730

Jenže jejich populace je mnohem rozmanitější než lidská populace zbytku světa.

0/0
23.6.2015 0:03

O84l39d68ř96i47c83h 22H40o73r39á44k 2504779591905

Ta novinka je napsána přímo v titulku = "... i v Evropě".

0/0
22.6.2015 22:51

J50i94r12k38a 11L75e77j21s33k23a 5941983546775

Už by ty neandrtálce mohli přejmenovat třeba na superlidi nebolí homograndus třeba.hned by to znělo lépe :) neandrtálec zní tak nějak neadrtálsky...a pokud to byli naši předkové,tak si to nekažme...

0/0
22.6.2015 22:12

V59l85a67d49i25m82í27r 34K88r90i38s31t30e41n 7166372115418

neandrtálci, jsou pojmenováni po místu  1. nálezu a to jest údolí.

+2/0
22.6.2015 23:14

T89o12m48á87š 31J73a67n97e16č27k45a 4821525836670

Pokud máte rád zrzky, proč ne.

0/0
22.6.2015 22:06
Foto

M62i24r52o75s11l62a75v 73M26a15c21e10k 5781545450152

toho chlápka jsem už někde viděl

+4/0
22.6.2015 22:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.