Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Čínští muslimové nesmí slavit ramadán, dál musí prodávat i alkohol

Muslimští studenti, úředníci a učitelé v oblasti Sin-ťiang na západě Číny nesmí slavit svátek ramadán, který začíná ve čtvrtek. Restaurace a obchody musí zůstat otevřené i přes den, jinak jejich majitelům hrozí častější kontroly. Nařízení zasáhne převážně etnickou skupinu Ujgurů, kterou Peking obviňuje z náboženského extremismu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J26a60n 83K51o15p83e36č42e78k 3758298968689

Tak na ně. Je to velice správné rozhodnutí. A jestli se jim nelíbí, ať táhnou do svých domovin. A tak by to mělo být i v Evropě, kde každý muslim by musel sníst vepřový řízek, pohladit psa a podívat se na cizí nahou ženu. To by měly být hlavní kritéria pro udělení azylu.

0/0
13.7.2015 23:53
Foto

V82l21a19d65i36m75í65r 86V12o71l32k40o 6100432347629

Kdo chce s vlky žíti, musí s nimi výti;-)

+3/0
19.6.2015 13:42

J52i98ř89í 70Š91e72j69n42o94h35a 4702453414233

A Saudsko Arabští křesťané nesmí nalévat vůbce nikdy.

Jiný kraj, jiný mrav.

Co s tím budeme dělat milí novináři ?

Bombardování ?

+1/0
18.6.2015 18:06

V31í50t 63J17ů16z98a 8402766601678

Téda, nařízený prodej alkoholu a kouření! Čína je skutečně nejosvícenější zemí světa!

+1/0
18.6.2015 13:14

M72a18r24t87i60n 21H15u49d11e79c35e76k 3393359759203

Ač verici tak s tim souhlasim. Vzdělání a víra se nemaji prolinat ve vzdelavacich institucich jako je škola. V kostele se taky neucime chemii. A vynucovat si něco na základě toho ze já v to vetim. Žijí v cizím a mnoho vánočních svátků jsem byl v práci. Zeptal jsem se slusne zamestnavatele. A ten mi dal na vyber. Osobni dovolena či práce. utisk? Ne, já to tak nevidím.

+6/0
18.6.2015 10:56

J50i76n70d11ř15i30c55h 88K49u81c75h91a37ř 4346313758

Ve skole se neuci jenom prirodni vedy, ale napriklad taky moralka - a tady uz narazite na problemy. Ma se v sexualni vychove zduraznovat predmanzelska zdrzenlivost (tedy to co rika nabozenstvi) nebo se ma zduraznovat bezpecny sex (tedy to co rika soucasna spolecnost). Drive nebo pozdeji narazite na problem kde bud pujdete v souladu s nabozenstvim, nebo vylozene proti nabozenstvi. Co z toho a proc si ma skola vybrat?

Nesouhlasím s tím ze skola ma být čistě "bezpožná"

+2/−3
18.6.2015 11:08

J47i31n97d83ř57i81c80h 82K29u30c43h61a86ř 4546203388

pokud to řeknu jinak - naboženství není věc kterou si teď vezmu a teď nechám doma. Je to životní styl, stejně jako například ateismus.

+1/−1
18.6.2015 11:11

P40a94v58e63l 16K59u61r51a62l 5351484770440

Stejně tak lze říct že životní styl je Marxismus, nacismus, komunismus...

Náboženství jsou jenom speciální podmnožina ideologií - prostě si svou "ideu" definují jako boha respektive bohy.

+2/0
18.6.2015 11:47

J22i22n75d57ř59i39c17h 36K91u61c68h94a86ř 4806843858

Ano, s tím souhlasím. A říkám že "nechat ideologii" doma je nesmysl a nikdy to nebude fungovat. Buď bude učit v souladu s náboženskou ideologii, nebo v souladu s Marxistickou ideologii, nebo v souladu s... Vždy to však bude podle nějaké ideologie a myšlenky že "ideologii mám nechat doma" jsou dle mého nerealizovatelné a špatné

+1/−2
18.6.2015 11:54

P93a12v94e71l 47K61u41r75a66l 5691864690550

Pane kuchaři třeba v ČR je ze zákona řečeno že škola má být absolutně apolitická.

jakákoliv forma agitace a nebo politické činnosti na školách je zakázána.

myslím že by se to mělo rozšířit i na projevy náboženství.

Od učitele očekávám že bude objektivní autoritou... nesmí tedy vykládat nějaké přesvědčení nebo ideologii.

+4/0
18.6.2015 11:39

J30i32n42d12ř48i17c18h 66K13u36c24h12a11ř 4476423898

Ano, papír snese všechno. Ale jaká je realita? Buď ve škole učím že Bůh je nebo není. Obojí je agitace. Buď učím že svět vznikl za 7 dnů nebo učím teorii evoluce. Obojí je agitace. Obojí je přesvědčení. Buď na stěně kříž visí a pak se jedná o náboženskou agitaci, nebo nevisí a pak se jedná o protináboženskou agitaci. To prostě oddělit nejde

+1/−4
18.6.2015 11:52

P68a28v78e76l 65K68u32r52a16l 5961594790100

Co učit oboje s tím že škola prostě řekne že neví co je pravda a co je správné... ale to je třeba uplatnit jednotně - stejně abstraktně musí učit všechna náboženství, a všechny politické směry a ať si jedinec vybere sám dle svého zcela bez toho aby škola dávala jakákoliv doporučení a nebo vynášela jakékoliv soudy (včetně toho nacismu, Islámu a hinduismu)

škola nesmí žádný ze směrů propagovat více a nebo méně než jiný.

+1/−1
18.6.2015 11:55

J47i80n71d38ř35i91c48h 72K75u29c89h74a80ř 4686463248

Pokdu by jste chtel byt objektivní tak by jste musel učit všechny ideologie - což není realizovatelné (už jen ta myšlenka jak vedle sebe visí křít, půlměsíc, srp a kladivo, hákový kříž atd je úsměvná). A nebo si přiznat že škole nemůže být apolitická, vybrat 2-3 ideologie které u nás mají historickou tradici a ty učit, ostatní jen výjmenovat. Pak už ale nejsme apolitičtí

0/−2
18.6.2015 12:04

J85a97k50u17b 91V89a61l98e89š 8950516567373

A co ve škole učit jak dítě mít, když už nějaké chci; místo toho jak ho nemít (a způsob tohoto směru výchovy nechat na rodině)?

+1/−1
18.6.2015 11:40

V22á46c71l63a29v 75V14a63n76ě79k 3152105452777

Inu Čína je dál a po dobrej cestě

+6/−1
18.6.2015 10:47

Z57i71k47m59u45n81d 23K92a48s44i54k 4903206396459

Stále více zemí chápe, že s islámem to nejde podobrém (Austrálie, Barma, Čína). Už aby i politici v Evropě došli tohoto osvícení.

+12/0
18.6.2015 10:45

M95a96r26i48á61n 77B37e18d14n26á48r93i31k 9311701120908

Všechny náboženství patří do středověku. Dle mého názoru na veřejnosti na školách ve státní správě a v politice by měla být náboženský prohibice. Prostě doma a ve svém volnu ať si dělá každý co chce. Ale v pracovní dobu se bude pracovat. Jak by to vypadalo, kdyby se ráno za vyřvávaní polovina lidí praštil a o podlahu, pak část zas šla mlátit hlavou o zeď a večer ten zbytek kleče v kout? Jak by to vypadalo?

+5/−1
18.6.2015 10:27

J53i82n51d27ř58i90c21h 55K53u29c97h37a18ř 4386643738

Na zaklade ceho patri nabozenstvi do stredoveku?

+1/−1
18.6.2015 10:59

P28a79t81r88i60k 83Š10e30b63e42s43t96a 4863902706765

tmářství... země není placatá, svět ser nestvořil za sedm dnů a opicím změnili mimozemšťané DNA a vznikl člověk - ona to vlastně píše i ta bible ;-)

+2/0
18.6.2015 11:35

B41o63r46i36s 87O27n47d16e15r92k18a 1584398809944

V Evropě se zakazují betlémy, vánoční stromky atd. Proč by se v Číně nemohl zakázat ramadán? Jestli to Číňany uráží...

+7/−1
18.6.2015 10:14

M86a82r29t13i50n 87N22o40v69o82t30n63ý 3256566231674

Nšiřte tady nesmysly. Nikde v Evropě nezakazovali betlémy nebo vánoční stromky.

0/−6
18.6.2015 10:47

M61a57r30c94e54l 91Š38e85v10č42í75k 9835673741500

http://aktualne.atlas.sk/vianocny-stromcek-dostal-v-bruseli-stop-nechcu-urazat-moslimov/zahranicie/europa/

+4/0
18.6.2015 11:17
Foto

P89e82t46r 55Š23m66e87j30k88a29l 9325750538667

Pokud by to tady muslimové za pár let od zdegenerovaných a totálně zblblých bělochů převzali, tak aspoň na Čínu a Rusko je (v tomto ohledu) spolehnutí...

Ale je to jen z bláta do louže...to jsou teda "perspektívy"...:-)

+4/−1
18.6.2015 10:12

F31e58r90e35n55c 11L18o84v50a94s54z 9433127178214

To je demokracia  -  presadzovať totalitné tmárstvo islamizmu a západného koloniálneho kapitalizmu  !!!!!!!8-o!!

+1/0
18.6.2015 9:21

J38o71s93e41f 40K79a78r11f10í10k 7732365406750

Ať jsou Číňani jací chtějí, v tomto s nimi naprosto souhlasím!

Jsi v naši zemi? TAK CTI NAŠE PRAVIDLA! Nelíbí-se ti u nás? Běž si klidně jinam!!

A né jak u nás, kde se s každého multi-kulti jdeme mále pos**t. Už čekám jenom na nařízení, že v každém větším městě bude muset stát povinně mešita.:-P

+19/−3
18.6.2015 8:35

J31i25n83d29ř45i20c27h 91K41u28c49h80a96ř 4956593688

myslím že se v ČR nenajde člověk, který by 100% souhlasil se všemi zákony které máme. Mají tedy všich z ČR jít jinam?

+2/−7
18.6.2015 8:54

L33u84b22o76m89í59r 80S21i36g82m51u56n90d 6345815734

Určitě p. Kuchaři, tomu se totiž říká demokracie, víte? Nelíbí se ti zdejší zákony, zvyky, které ctí většina? Prosím jdi do země, kde ctí tvoje zvyky, zákony, atd. Co se Vám na tom nelíbí?

+2/0
18.6.2015 13:24

J77i19ř28í 79Š69e23j66n96o93h45a 4402753914583

No. Přistěhovalci určitě.

0/0
18.6.2015 18:08
Foto

K82a82m51i40l 75A88l23b63r84e71c43h72t 2925615674697

Pletete jablka z hruškama. Nejde o žádné houfy imigrantů, kteří dělají binec a něco si vynucují na místní populaci. Ti Ujguři tam žijí po staletí, mají právo si slavit svátky jak chtěj stejně jako křesťáné nebo buddhisti. Žádná vláda to nemůže člověku zakazovat. Čína ať se tváří, jak chce je pořád totalitní země.

+4/−2
18.6.2015 9:09

P11a17v46e74l 13N87o76v78á97k 7201276259823

Číně je to celkem jedno řekl byvj

0/0
18.6.2015 9:38

P54a29t15r29i76k 10Š68e15b59e57s92t59a 4243342566465

sice tam žijí po staletí,. ale číňan po tisíciletí ;-)

+3/0
18.6.2015 11:37
Foto

F96r29a14n38t33i44š32e39k 26H54ü93b15n71e41r 9650709974793

Čína asi pochopila, že demokracie není o tom,, že kdejaká menšina za podpory státu terorizuje a vydírá většinu...

+23/−2
18.6.2015 8:34

J39i51n37d53ř25i60c98h 64K50u58c52h24a88ř 4636303428

Čína především pochopila že domokracie je nesmysl. Je otázkou jestli to co tam mají není ještě horší než demokracie. Myslím že je to daleko horší

+1/−2
18.6.2015 8:53
Foto

F11r89a23n86t59i20š96e75k 12H32ü15b63n43e27r 9910319614433

Miluji týpky s postojem ""proti všemu, proti všem"", mají snadné rozhodování, ale těžký život...;-)

+2/0
18.6.2015 9:20
Foto

K93a15m18i52l 13A52l38b68r92e72c85h12t 2645405834387

prej demokracie ;-D;-D;-D

+1/0
18.6.2015 9:10

M40i74l56o20š 30K29r53u60m51p 2924557454

No jo, komunisti a zákazy, to by jim šlo

+1/−2
18.6.2015 8:26

M30i33c66h31a62l 55T69i25c33h57ý 4851694579893

Kdy začnou kvůli útisku víry vybuchovat chodci v Pekingu a Šanghaji?

+3/0
18.6.2015 8:22

M26a33r89t10i67n 74H78u15d86e26c74e51k 3223739609563

Zapomněl jste dodat "zase"

+1/0
18.6.2015 10:47

B11o20r96i92s 47P69o16u64z49a19r 5708678145817

Příslovečný anglo-americký pragmatismus u velmi učenlivých Číňanů jistě přinese své výsledky - prostě Čína umí a svět čumí ...

+3/0
18.6.2015 8:11

O87n86d61ř39e12j 30M70a51l34ý 3794663253453

Sice jinak s čínskou politikou nesouhlasím, ale tady jim musím dát za pravdu. Je třeba stanovit jasná pravidla. Pokud se jimi nechceš řídit, tvoje smůla a můžeš jít za lepším. V poslední době mi připadá, že jen Evropa si nechává kálet na hlavu.

+5/−2
18.6.2015 8:06

J50i55n21d42ř94i64c75h 56K75u72c64h51a56ř 4276353598

Jasné pravidlo říka, že na dálnici je maximálka 130. Pošleme tedy všechny kdo jedou na rovném přehledném úseku rychleji ať táhnout? Jasné pravidlo říka, že pes musí být na veřejnosti na vodítku - pošleme tedy téměř všechny pejskaře ať táhnou? Jasné pravidlo říká, že urážet druhého se nesmí - pošleme tedy téměř všechny diskutéry na idnes ať táhnout?

+4/−1
18.6.2015 8:12

O58n13d20ř10e15j 37M87a88j81e70r39č85í59k 2847263362323

Třikrát ano :-)

+3/0
18.6.2015 9:10

A33n64d18r38e75j 74R13u38š35č22á23k 6967877554134

Až na jednu věc - Ujgurstán je v Číně proto, že ho Číňané dobyli a obsadili, ne proto, že by to byli přistěhovalci, kteří se někam přistěhovali. Oni tam jsou doma.

+2/−3
18.6.2015 8:18

H44a90n75a 75P55a25c39u22l67o31v59á 2346356899956

Říše Chuej-chu přetrvala do poloviny 9. století, kdy roku 840, po dvou desetiletích válek s Jenisejskými Kyrgyzy, byla zničena. Pod jejich tlakem opustili Ujgurové Orchonském údolí a odstěhovali se na jih, do Číny.

+5/0
18.6.2015 8:32

P89a55t38r29i32k 61Š27e31b81e38s17t70a 4793242736905

perfektní stěrka Ruščáka ;-D;-D;-D;-D;-DR^R^R^R^

+1/0
18.6.2015 11:38

T93o25m36á50š 68B19l49a79ž16e93k 4528492161

Já rozhodně nesdílím nadšení našeho pana prezidenta, pro kopírování Čínského systému..

Na druhou stranu - a vtom se utvrzuji v posledních letech stále víc - národy s převládající muslimskou vírou, potřebují tvrdou a nekompromisní vládu. To se ukázalo snad ve všech zemích, které byli "osvobozeny" od tiranské vlády jednoho muže .. Ať to byl Irák, Líbie, Egypt a další země.. Vidíme to dnes a denně, že ti lidé, nejsou schopni žít v normálním "liberálním" prostředí. To že zabíjejí bílé, se dá odůvodnit nějakou nenávistí , vyplívající v rozdílu mezi námi.. Ale že se masakrují navzájem, že masakrují děti, ženy - to je nepochopitelné.

Tudíž chápu , proč je Čína v této otázce tak neoblomná. Já osobně, jsem za posledních pár let, ztratil iluze o lidech tohoto vyznání. Ne kvůli válkám USA s těmi "teroristy?"  - ale kvůli masakrům na vlastních soukmenovcích.....

+5/−2
18.6.2015 7:54

M26i50r77o48s38l32a67v 68S67u32c50h27y 5680939470480

Jak by asi vypadaly komentáře, kdyby v současné době nečelila Evropa přílivu uprchlíků, povětšinou muslimského vyznání? Poměřujeme různým metrem, a to není správné. Buď uznáme právo Číny na jednotu země a základních pravidel, a vztáhneme totéž i na Hong Kong, Macau či Tibet, anebo uznáme právo menšin na sebeurčení a odpor vůči centrální moci, a měli bychom podpořit Ujgury. Není správné jednou tak a podruhé onak.

+10/−2
18.6.2015 7:28

P53a59t96r93i40k 64Š19e97b48e36s80t15a 4573222386195

s Hong Kongem nejsou žádné problém, yže by nebyl v Číně - vždyť jim ho ostatně Británie slavnostně předala... Macao bylo součástí čínského území od starověku. Formálně se stalo součástí Číny ve 3. století př. n. l.,tedy integrita Macaa k číně je starší, než kterýkoli stát v Evropě ;-)

Tibet je jiná káva, protože nikdy nebyl součástí Číny, až do násilné okupace...

A muslimové v Číně nejsou opravdu původními obyvateli...

+3/0
18.6.2015 7:36

M77i25l65a86n 38V32o50s91t15r32ý 6369916844334

S Hong Kongem byl problém jestli si vzpomenete v souvislosti se způsobem volby hlavy Hong Kongu... ;-) Demonstrace v ulicích, blokády a na diskusích lidé co jim fandili zcela ignorujíce fakt, že proti způsobu volby který tam platil za Britů a po předání Číně byl způsob nové volby mnohem více demokratický... i když ne tolik jak si přáli demonstrující... ;-)

+1/0
18.6.2015 7:47

A10d24a11m 40K62ř44i54v54s75k60ý 1413784980123

Mnohem více demokratický?

0/0
18.6.2015 8:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.