Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Landsmanšaft popřel, že mu soud zakázal změnu stanov

Sudetoněmecký landsmanšaft popřel informace z českého tisku, že mnichovský správní soud označil za neplatnou změnu jeho stanov. Sudetští Němci na konci února ze stanov vypustili požadavek na vrácení majetku zkonfiskovaného vysídlencům po druhé světové válce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P49e76t88e95r 30W85e57h22r37b34e97r56g64e83r 7867523250711

Muzete uvest pramen? Dekuji.

0/0
18.6.2015 12:50

P64e32t39e75r 23W30e77h64r74b58e33r37g75e88r 7107723340201

Situace je vazna, a vsichni vime odkud nam hrozi nejvetsi nebezpeci! Totiz z RUSKA!! Dal bych navrh, aby se ceske zeme vratily do Nemecka, kde uz dlouha leta byly,

pri zachovani autonomie, sve kultury a jazyka!

0/−6
17.6.2015 18:10

J85e74t46v44a14r66t 76M80a66n20u57k95j30a28n 1836276942724

Děkuji, ale ne, v mé rodině s tím máme blbé zkušenosti, při posledním krátkém členství naší země v Německé říši jsem o pár příbuzných přišel.

+3/0
17.6.2015 19:04

V28á29c98l34a31v 70P61o30l46á47š33e34k 9316530971217

Souhlasím s Vámi, že největší nebezpečí nám nyní hrozí z Ruska. Ale součástí Německa jsme byli pouze v letech 1939-45 (Rakousko-Uhersko ani Svatá říše římská nebyly Německo), a tam bych se nerad vracel. EU a NATO nám stačí.

+1/0
17.6.2015 20:55

T66o97m54á57š 19J13a71n81e43č55k74a 4161415126700

A dopadnou jak Lužičtí Srbové.

0/0
17.6.2015 22:31

P79e73t98e88r 25W23e26h97r66b42e52r58g23e21r 7457893490601

Luzicti Srbove jsou rovnopravnymi obcany s pravy mensin! Vse zalezi na nich.To ze je jich cim dale mene, je mozna pozitivni!

0/0
18.6.2015 13:18

T85o72m47á63š 24J57a27n90e74č94k55a 4881435766530

Práva slovanských menšin po německu

http://www.blisty.cz/art/11243.html

http://euserver.parlamentnilisty.cz/Articles/292-preziji-luzicti-srbove-rok-2100-aneb-nemecka-genocida-v-praxi.aspx

"Přes protesty i německé veřejnosti byli z náhradních prostor zajištěných obcí vyhnáni penzionovaní učitelé zajišťující výuku a škola byla zrušena. Obdobně dopadla později i základní škola v Pančicích-Kukowě. Školy životně důležité pro malý národ!"

http://novysmer.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=1551:luiti-srbove-nejmeni-slovansky-narod&catid=37:zahranicnipolitika&Itemid=48

0/0
18.6.2015 17:07

J59a31n 64S82t97o88d82o10l64a 7111970953900

Rakousko, resp. Habsburská říše neměla s Německem naprosto nic společného. V ideální formě to byl skvělý stát, jenže ten ideál často kulhal. Obnova nejspíš není možná, a i kdyby, tak ideální by to také nebylo. 

Součástí Německa jsme nikdy nebyli, protektorát byl jedinou chvílí, ale ten svazek byl velmi nezdravý z obou stran. Takže nějaké "zpět do Německa" není možné, protože jsme tam nikdy nebyli.

0/−1
18.6.2015 9:17

P35e90t92e94r 88W42e92h48r55b32e56r18g23e29r 7677363630891

Prominte, minus jsem Vam dal omylem! Upozornuji na Svatou risi naroda Nemeckeho! Kde bylo ceske kralovstvi ronopravnym clenem rise!!!

0/0
18.6.2015 12:46

P88e91t36e57r 38W47e10h66r60b30e70r49g66e32r 7317353970791

Prominta, blbe jsem to nakopiroval!

0/0
18.6.2015 12:53

J16a22n 94S94t30o30d12o23l50a 7621400613280

Svatá říše národa německého neměla se současným Německem nic společného. To bylo teritoriálně něco jako současná EU a významem nesrovnatelná, neboť se jednalo o skoro celý tehdy známý rozvinutý svět, jen Arabové tu a tam konkurovali.

0/0
18.6.2015 12:58
Foto

P19e75t18r 70Š47m62e87j89k35a44l 9675710538807

Kdyby se sudetští Němci nepaktovali s Hitlerem a naopak se postavili na stranu země ve které žili, tak vše dopadlo jinak.

Zrádci se "vrhli do rvačky" a teď už 60 let fňukají, že jim někdo "roztrhl kalhoty"...:-)

+2/−4
17.6.2015 17:46

B32o10h31u20s43l22a54v 41K67r68á67l89í23k 2171750169486

No jo, kdyby se postavili na obranu českého království, nemuseli se dostat do té podivně slepené československé republiky, která byla založena na účelově vylhané existenci tzv. československého národa a na útlaku ostatních národů, které tu po staletí žily.

+2/−3
17.6.2015 19:56

J47a50n 54S61t77o29d69o43l44a 7711450483500

České království je jaksi téměř shodné se současným územím ČR, zvlášť pokud se srovnává se stavem na začátku 1918.

Československá republika byla postavená na chatrných základech, ale rychle se zlepšovala i ve vztahu k menšinám. V polovině 30. let už měli naši Němci ne ideální ale rozumné podmínky s výhledem na další zlepšování. Hitler a nacismus byly natolik příšerné už od počátku 30. let, oproti tomu nebyly ústrky našich Němců ničím.

0/0
18.6.2015 9:26

K50a24r97e30l 80D13v17o50ř84á30k 3597507177

Nevim co se stale resi. Jak mohou obcane porazene Treti rise zadat na nas nejake odskodneni, zvlast, kdyz Nemeco, jako nasledovnik Treti rise nam dosud nezaplatilo ani dolar reparaci !

+3/−3
17.6.2015 17:20

B28o57h40u85s80l51a87v 92K22r19á75l60í62k 2661850479966

Kdo říká, že to žádají na vás?

+1/−2
17.6.2015 19:57

K72a14r89e53l 70D47v18o19ř98á34k 3307277867

Ono to je jedo, stale budou mektat, jak jim Cesi ublizili. O sobe skromne reknou, ze Hitlera neznali.

+2/−4
17.6.2015 16:58

P91e83t51r 36H40o74r62a 2458622934645

Nekončící problémy i nekonečné  diskuze k této kauze musí být poučením, aby se nikdy v budoucnosti neopakovalo použití presumpce viny, kolektivní viny či něco jako "krevní" msty. K ničemu jinému to již nemůže sloužit než k tomuto varování.

+3/−5
17.6.2015 14:54

J20i76ř80í 39F16o78g69e20l 2470411616602

A nebude lepší, když se nebude opakovat válka?.....

+6/−1
17.6.2015 15:49

K34a10r91e74l 75D54v71o78ř14á93k 3637547467

U nas mame lustracni zakon, treba.

0/0
17.6.2015 16:59

M72a25r89i35e 83Z23e53l88e57n48á 2874801309751

Ponechám stranou můj názor na relevanci důvodů existence sudetoněmeckého landsmanšaftu v současnosti. Podstatnější je podle mě to (a protože jsem s německým právem obeznámena jen zběžně na to, abych se v daném problému mohla zorientovat,snad mi někdo ze zde přítomných informovanějších diskutérů, pomůže), zda bylo učiněno právu zadost. Domnívám se, že pokud šlo o zásadní změnu stanov krajského spolku SL, kterou - jak patrno - musí posvětit místně příslušný správní soud, tak bylo rozhodnutí o vypuštění původních cílů SL (byť bylo schváleno cca 70%-ní většinou) skutečně nekvalifikované.

0/0
17.6.2015 12:11

J32á82n 57H31r11o67n83s59k60ý 4643298908

z diskusie vyplyva, ze pokial zlociny pachaju Cesi, je to ok... neni to malinko detinske nedokazat priznat vinu?

+2/−8
17.6.2015 11:34

J65a57n 10S11t64a39r18ý 5249251535859

tady přece nejde o vinu či nevinu, tady jde o to, že odsunutí Němci dostali náhrady za majetek z válečných náhrad, které měla dostat ČSR  a  požadují je znovu.

+7/−2
17.6.2015 11:40

P95e92t51e13r 21W46e28h70r98b52e71r24g56e13r 7357793940851

Nejdrive mirova smlouva a pak reparace o ktere musi byt pozadano!EU

0/0
18.6.2015 13:00

M17a94r98i68e 35Z23e52l34e28n40á 2724641769891

Pane Hronský, narozdíl od Vás jsem nikde v průběhu diskuze nezaznamenala, že by kdokoliv schvaloval jakékoliv zločiny, které by páchali Češi. Není to malinko z Vaší strany obsese?

+6/−1
17.6.2015 12:23

K36a88r15e28l 89D31v64o87ř60á22k 3577767187

To Slovaci jsou cimani, rozbiji Ceskoslovensko, podili se na prepadeni SSSR, pak zase zradi nacisty a stanou se z nich partyzani, nechsji di obnovit zemi a pak zase vystoupi z CSFR. Vzdyv cele !!

+2/0
17.6.2015 17:04

M54a73r31i68e 52M10a29l26a 8835594816504

25. října 1940 byla podepsána československo-britská dohoda o československé branné moci, která kromě postavení a organizace československých vojenských jednotek ve Velké Británii upravovala také způsob jejich financování [1]. Na základě následné smlouvy z 10. 12. 1940, poskytla Velká Británie exilové Československé prozatímní vládě první válečný úvěr ve výši 7,5 milionu liber. Tento úvěr byl poskytnut za podmínky, že Československá prozatímní vláda souhlasí s tím, že veškeré zlato Československé národní banky, uložené v té době v Bank of England (jednalo se o 26 tun zlata), bude poskytnuto vládě Velké Británie na podporu Spojeneckých sil (konkrétně na nákup zbraní v USA) [2]. Z takto získaného úvěru byla následně financována politická i vojenská činnost československého exilu – jednalo se tedy o finance nutné na chod Československé prozatímní vlády a především na formování a následné vyzbrojení exilových československých branných sil v průběhu války [3]. Československý odboj v zahraničí a armáda v zahraničí tak byly financovány po dobu války z vlastních finančních prostředků.

+4/0
17.6.2015 10:44

M63a93r18i25e 81M18a38l22a 8145244166344

Po skončení II. světové války existovala možnost, že poskytnutý úvěr Československo uhradí z německých válečných reparací. Československo však žádné reparace od Německa (ať už se jednalo o tehdejší Německou demokratickou republiku či Spolkovou republiku Německo) nikdy neobdrželo. Situace se značně zkomplikovala po komunistickém puči v únoru 1948. Velká Británie začala požadovat splacení úvěrů, které za války poskytla k financování organizace a výzbroje československé armády ve Velké Británii a rovněž žádala i splacení mnichovského úvěru z roku 1938. Velká Británie také požadovala náhradu za majetek znárodněný britským občanům, kteří před válkou žili v Československu (náhradu Československo plně nevyplatilo s poukazem na to, že západní státy neoprávněně zadržují československý podíl zlata, nalezeného po válce v solných dolech Merkers – jednalo se o 227 tun zlata Německé říšské banky, z čehož značná část bylo zlato ukradené v okupovaných evropských zemích [4]). K požadavkům Velké Británie se přidaly i Spojené státy americké a rovněž požadovaly finanční náhradu za znárodněný majetek některých bývalých československých občanů, nyní již občanů USA (jednalo se především o Petschkovu rodinu). Jednání o konečném vypořádání se nakonec táhla až do roku 1982. Československá socialistická republika nakonec uhradila Velké Británii 24 milionů liber, Spojeným státům 84,5 milionu dolarů a 20. února 1982 bylo do Prahy letecky dopraveno 18,4 tun zlata [5].

Tolik k vypořádání válečných nákladů a reparací za tehdejší Československo.

O vyplacení válečných reparací Německa ani zmínka.

Nechť Německo zaplatí válečné reparace a potom podává nějaké nároky.

+5/−2
17.6.2015 10:46

J94á46n 31H59r80o49n30s64k74ý 4393538478

jedna vec je Nemecko a druha vec je 2 500 000 osob nezakonne obratych o majetok a vysidlenych.. Nemecko neplati, Cesko neplati... odsun je statom riadena genocida a kradez... ako rok 1948

+3/−13
17.6.2015 11:20

J92i39ř53í 47F86o42g20e57l 2110931516952

A vy na Slovensku jste již vrátili zarizovaný židovský majetek?

+4/−1
17.6.2015 11:27

J74á67n 79H41r68o16n61s27k15ý 4813948338

a vy ste popravili Benesa za zlociny? bavime sa na temu slovenske zlociny alebo ceske zlociny?

+1/−11
17.6.2015 11:31

J62i79ř49í 79F23o12g56e34l 2700521686602

A co Bilak, Husák? Taky jste je popravili za zločiny na Češích?

+2/−1
17.6.2015 12:29

K21a27r34e32l 69D38v85o92ř72á35k 3407467837

Benes posilal Zidy do Osvetimi jako Slovaci ? Jeste po valce jste poradali v Topolcankach pogrom na Zidy, pres stovku mrtvych !

+3/−1
17.6.2015 17:13

M38a23r92i49e 44M17a20l41a 8535394626164

V prosinci 1945 probíhala v Paříži jednání spojeneckých států o německých reparacích. Československo jako stát, který patřil mezi vítězné spojenecké státy, bylo na této konferenci zastoupeno. Výsledkem jednání byla dohoda o německých reparacích. Tato zakotvovala kromě dalšího zejména následující ustanovení: „Každá signatární vláda zadrží způsobem podle své volby německé nepřátelské majetky nalézající se na území podrobeném její pravomoci, nebo jimi bude disponovati tak, aby se nemohly znovu státi německým majetkem nebo nemohly upadnouti znovu pod německou kontrolu, a odečte tyto majetky od svého podílu na reparacích.“

V průběhu jednání o německých reparacích vystoupilo Československo s návrhem, týkajícím se především majetku tzv. sudetských Němců. Na konfiskovaný a bez náhrady znárodněný majetek osob německé národnosti, které v rozhodné době (v r. 1938 nebo 1939) nebyly německými občany, platilo toto ustanovení reparační dohody: „Při provádění ustanovení odstavce A shora nebude se majetek, který byl vlastnictvím země, jež jest členem Spojených národů, nebo jejích příslušníků, kteří nebyli příslušníky Německa v době anexe této země nebo její okupace Německem nebo jejího vstupu do války, odpočítávati od reparací. (Část, I, čl. 6, odstavec D, majetkoprávní otázky ve vztahu ke Spolkové republice Německo, Pavel Winkler, in: Právní aspekty odsunu sudetských Němců, sborník, vydal Ústav mezinárodních vztahů v Praze, 1996, str. 35 až 36).

Československo jako signatární stát Pařížské reparační dohody mělo nejen právo německý majetek na svém území konfiskovat, ale bylo to dokonce jeho povinností, která pro něj z dohody vyplývala. Nadto ČSR přijala závazek, že přijme opatření, aby zkonfiskovaný majetek se nemohl vrátit do německých rukou. Hodnotu tzv. sudetoněmeckého majetku nemuselo odpočítávat od svého reparačního účtu.

+8/−1
17.6.2015 11:34

O59t62t25o 57H72a41l28í59ř 9263967718426

Líbí se mi, že tu o genocidě vypráví právě Slovák. Vzpomeňte radši na aktivní a nepotrestanou účast Slováků na holokaustu, vy moralisto.:-PA pak si najděte pojem genocida a třeba se zamyslíte a zjistíte, že na odsun se poněkud nehodí. O genocidě slovenských Židů zato není nejmenších pochyb.

+4/0
17.6.2015 11:55

K27a36r28e19l 71D40v26o94ř20á65k 3297627217

Rozhodnuti o odsunu bylo rozhodnuti viteznych mocnosti, na to bylo Ceskoslovensko maly pan.A jaka genocida, odsunuti se meli lip nez Cechoslovaci neb nemevka valka ptivrfla sem Stalina. Slovaci mohli byt radi, ze se vratili do Ceskoslovenska, jinsk by platili reparace !

+1/−2
17.6.2015 17:11

P26e59t20e25r 30W57e21h73r69b54e79r22g60e54r 7747243490211

Odsun byl zlocin proti lidskosti!! Benes se snazil o odsun jiz behem valky, mozna i drive, chtel stat bez Nemcu.

+1/0
18.6.2015 13:24

T94o94m66á30š 34J44a79n25e57č28k95a 4851955506970

Pro vaši informaci - spoluautorkou memoranda na podle kterého, na základě kolektivní viny, byli Němci odsunuti, byla významná nacionálně socialistická politička Dr. M. Horáková.

0/0
18.6.2015 17:56

J97e61t26v96a11r14t 32M12a87n47u23k66j64a96n 1266756822244

Paní Malá, když něco okopírujete z internetu, je slušnost uvést zdroj, v tomto případu Wikipedii.

+2/−2
17.6.2015 15:34

M42a86r81i79e 93M66a12l60a 8355764286554

Souhlasím a obvykle to dělám. No tentokráte se mi to nevešlo do dvou příspěvků a třetí jsem již nechtěla psát.;-)

+3/0
17.6.2015 16:58

J81á60n 44H56r73o20n26s19k17ý 4573528628

Vojnove reparacie versus odsun? Reparacie znamenaju financnu nahradu, odsun je masovy zlocin... Bolo to oko za oko, ovsem tym sa Benes a mocnosti, ktore ho v tom podporili zaradili do ronakej lajny ako nacisti...

+1/−12
17.6.2015 10:40

J69i47ř62í 48F73o13g35e32l 2630631266272

Si dovoluje tvrdit příslušník národa, co masově a proaktivně odsunul své židovské spoluobčany, spojenec Hitlera.

+3/0
17.6.2015 11:28

J66á58n 94H49r77o55n82s42k64ý 4623328188

tema je Nemecko vs. Cesko, este nejaky problem?

0/−5
17.6.2015 11:30

J33á16n 59H73r17o22n20s78k27ý 4433268558

a mimochodom: Cesko bolo sucastou Nemecka, ziadny aktivny odpor som nezaregistroval ani voci koncentrakom na uzemi Ceska.. hm?

0/−3
17.6.2015 11:33

J91i97ř35í 13F22o64g38e64l 2920841616332

Typická reakce slovenského synka, co jeho děda sloužil v Hlinkově gardě a zabíral majetek židů. Ty můžeš akorát tak mlčet a šoupat nohama. Nikde jsem slovenskou omluvu za válečné zločiny neviděl. Jen jste se vždy odklonili a přiklonili kde to bylo zrovna výhodné.

+3/−1
17.6.2015 11:48

J41a70n 36S74t92a88r40ý 5609241565889

nehledě na fakt, že Slovenský štát byla vlastně poražená země. Češi jim pomohli po 1.SV i po 2.SV. Jinak by  dneska mluvili maďarsky.

+3/0
17.6.2015 11:52

O10t95t22o 22H84a46l81í10ř 9213667968246

Kdybyste nepřilezli odprosit, tak by Slovensko bylo poraženou fašistickou zemí a cvakalo by reparace. ;-DJe rozdíl český pasivní odpor a slovenské aktivní spojenectví s Hitlerem s podílem na válečných zločinech.

+2/0
17.6.2015 13:50

R74a42i27n13e10r 69E46l56l98e73d87e46r 2423293319476

Ta nenavist proti Nemcum je paradoxni. Z 9 kandidatu na post prezidena CR bylo 6 kandidatu z nemeckym jmenem, jako treba Dienstbier. Take V.Klaus ma nekde nemecke predky. Zrejme zde plati to stare prislovi - poturcenec horsi turka.

0/−4
17.6.2015 10:12

J65e29t69v66a91r11t 22M89a37n28u55k63j80a28n 1646186662374

To je jen důkaz, že se nás Němci pořád snaží ovládnout. Nedovedu si představit, že by Němci zvolili za prezidenta někoho s Českým jménem.

0/−2
17.6.2015 15:41

J18e70t91v28a92r14t 24M82a10n62u63k92j90a46n 1796626402544

Ale Češi by nezvolili ani mě:) Německá jména jsou pro nás daleko přijatelnější.

0/0
17.6.2015 15:44





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.