Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Za urážky v diskusích jsou odpovědné weby, rozhodl soud ve Štrasburku

Internetový portál je odpovědný za urážlivé komentáře svých uživatelů. V případu sporu o hanlivé komentáře na estonském zpravodajském webu Delfi tak v úterý rozhodl Evropský soud pro lidská práva. Rozsudek může mít vliv na fungování portálů ve všech zemích Rady Evropy, včetně České republiky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H12o19n58z62a 85P76r28e89c71l19í59k 6369380958495

Ve Štrasburku snad chlastaj nebo co;-D... musím se smát, ač ta skutečnost je smutná (slabé slovo)...

+1/−1
17.6.2015 19:57

H70o91n67z50a 57P29r39e55c49l11í53k 6119920398985

A kruci... urazil jsem soud ve Štrasburku :-/... To nevypadá dobře... ;-D

0/0
17.6.2015 20:04

S85t28a98n50i57s54l16a45v 53T26o44r73o18s 7474801492841

Nebojte, vinu nenesete, tu nese idnes. ;-)

+1/0
18.6.2015 8:51

M91a64r56t27i58n 60B19u81r79á12k 2230843322270

tak tahle diskuze bude marna, kdyz vidim, ze 98% diskutujicich nechape verdikt soudu.

Ono to mozna s tou ctenarskou gramotnosti bude pravda, kdyz se tvrdi, ze X desitek % lidi nechape psany text.

+2/0
17.6.2015 6:36

P95a42v19e73l 17K39u54r91a28l 5641564230340

Verdikt soudu defacto je že za urážky a dehonestaci (bez ohledu na to že to je názor lidí který nesmí podle mne být za žádných okolností cenzurován a regulován) se budou dávat tresty. 

Podle mne je to absolutně nechutné. 

Pokud si o někom myslím že to je podvodník, zloděj, defraudant, zločinec a nebo cokoliv jiného, měl bych mít právo to svobodně vyjádřit (že to majitel serveru ze svého majetku smaže je jeho věc, ale soudem nařízená povinnost že by to měl udělat je absolutně nechutná)

Veřejnoprávní média by podle mne měli mít absolutní zákaz jakékoliv názory veřejnosti cenzurovat - i to jejich vypípávání slov v televizi je nechutná cenzura na kterou by neměli mít za žádných okolností právo.

Pokud máte ten "dehonestovaný" jiný názor než ten co ho dehonestuje je to jeho věc, svůj názor může svobodně prezentovat a přesvědčit víc lidí než dehonestující...

ale umlčovat takovouhle kritiku a vyjadřování názorů restrikcemi a pokutami je cesta do pekel.

+2/0
17.6.2015 6:58

H22o55n30z18a 67P60r68e18c38l82í81k 6379660888675

Přesně takhle to taky chápu :) Ať žije cenzura... nechutná doba toto opravdu. Už, aby celé EU lehlo na záda. Snad nám pomůžou Řekové a uprchlíci :-)

0/0
17.6.2015 19:56

J76a51n 92H60l31a97v48á41č 4971739723

Snaha o potlačení jakékoliv diskuze, která by se mohla dostat z mezí určených supercenzory a hlídači korektnosti prorostla i do Štrasburku. Problém není v tomto jednotlivém případu, ale v zneužitelnosti pro případy jiné- vládnoucím se nehodící

+3/−1
16.6.2015 22:30

H10a46n90a 70K44r36i96v36a59n93e55k 2331635182673

Dalsi, kdo nepochopil rozsudek. Nikdo nikoho nechce omezovat, nybrz jen a toliko definovat zodpovednost za urazky na webu; a timto je definovany provider webu.

Kazdy, kdo je dehostovany na webu, ma take prava, muze tedy zazalovat web.

+3/−2
17.6.2015 0:31

P58a37v45e50l 49K86u24r75a71l 5941914350720

A za co? za to že někdo na webu prezentoval svůj názor?

Víte já právě od webů a obecně od všech médií - chci aby mi přinášeli maximálně kritické články s přímými a pokud možno negativními názory lidí - to mi totiž dává šanci se "dehonestovanému" vyhnout, nic od něj nekupovat a třeba zajistit že zkrachuje a chcípne hlady.

"Dehonestovaný" má plné právo mne přesvědčit že se ti lidi na webu mílí, ale podle mne tím že kritiku umlčuje svou vinnu defacto přiznal. 

Ale neměl by mít žádné právo na to mu povinně někdo dělal cenzora bez ohledu na to jak moc mu vyjadřování názorů lidí škodí.

0/0
17.6.2015 7:10

V23á32c43l93a49v 38K17a90f90t20a91n 7405919403276

"Když o vás někdo řekne že jste vůl, tak to přeci nebudete rozmazávat tím, že budete tvrdit že nejste."

0/0
17.6.2015 9:07

P57a46v36e66l 88K79u82r70a37l 5321694520850

to je snad věcí každého člověka zda to bude rozmazávat nebo ne...

pointou je aby do toho nijak nekrafal stát a podobné systémy.

0/0
17.6.2015 10:47

V70í29t 75G51a10b33r23i36e59l 5604833356117

Tak to byli v té loďařské firmě asi pěkné svině.

Pardon idnes...

+6/0
16.6.2015 22:08

M67i26r52o19s57l55a96v 27K34l68a35u45z 1923408604163

Další důkaz, že nežijeme v právním státě, ale ve státě právníků.

+7/0
16.6.2015 21:28

J70a79r84o31s30l71a44v 50S39t68u27p89k96a 6857529409874

kdyz tedy budu diskutovat na ceskem servru umistenem mimo hranice EU, tak tam prosim mohu nadavat jak je libo?

0/0
16.6.2015 20:39

M14a24r53t83i23n 22B95u87r52á93k 2170253632400

kraviny muzes psat i v EU, tobe muze byt jedno co a kde pises, ale server, ktery spravuje diskuzi, by mel odstranit tvuj prispevek v nejblizsim moznem terminu.

0/0
17.6.2015 6:34

P82e75t53r 89B14a49r78t55ů94n81ě12k 9781874389169

Plíživá cenzura postupuje celou rádoby demokratickou Evropou, a to za velké podpory unijních orgánů. Jse jako ovce, přicházíme o to nejcenější co jsme v 90tých letech získali...:-/

+3/0
16.6.2015 20:12
Foto

M48a25r93e56k 87B25a17š31i57s66t88a 7423762763370

Demokracie a svoboda slova skončila po roce 2000, díky naší politické sebrance.

0/0
17.6.2015 7:07
Foto

D34a74v37i44d 24P52o95k48o90r19n57ý 1294709813432

Je logické, že médium, v tomto případě web (tj. jeho provozovatel), je odpovědné za jím zveřejněné vulgarity a je jedno, že vznikly v rámci diskuse. Hájit sprosťárny odkazem na svobodu slova, je nesmysl.

+8/0
16.6.2015 19:52

M30i60c54h31a45l 13M68a85l76ý 5552294639113

To nikdo neříká, ale diskuse není tvořena na objednávku webu, takže přesun výkonu role "policajta" na web není správný.

Web by měl pouze učinit přiměřená opatření, aby škodě na osobnostních právech na základě svých zkušeností předešel.

Absolutní odpovědnost za obsah diskusí je nesmysl.

+9/−1
16.6.2015 20:01
Foto

D14a39v84i33d 95P19o73k44o73r27n44ý 1564889743722

Diskuse sice není na objednávku webu, ale provozovatel je v podstatě vydavatelem oněch příspěvků a tudíž je odpovědný za jejich obsah jako jakékoli jiné veřejné médium.

+1/−5
16.6.2015 20:09

M84i98c74h15a34l 45M45a96l98ý 5862554149163

Nesouhlasím, diskuse je jasně oddělena a nevyjadřuje stanovisko redakce či vydavatele, což je jasně viditelné.

+5/0
16.6.2015 20:13
Foto

D93a60v75i11d 50P43o44k82o25r33n76ý 1874879443982

Nejde o to, že by to bylo stanovisko provozovatele, ale o to, že provozovatel tyto vulgarity umožnil zveřejnit.

+1/−3
16.6.2015 20:16

P21a20v21e52l 77K72u86r14a89l 5221124880690

A co? Když je mým názorem že to je parchant podvodník a lhář tak ho musím především ventilovat abych všechny lidi před tímto jedincem a nebo skupinou varoval.

Ti lidi musí vědět s kým mají tu čest - nejlépe když to daného člověka či firmu zcela zničí - aŤ chodí kanálem a bojí se ukázat mezi lidmi, ať trpí a chcípají hlady.

Je to můj názor který si nikdy nenáchám cenzurovt a budu ho říkat bez ohledu na to jaké škody komu způsobí. 

Kdyby konečně všichni lidi konečně začali naplno projevovat své názory, emoce včetně nenávisti světu by se značně ulevilo. Prostě všechno bez jakékoliv sebecenzury.... a nebrat ohled na city, a nebo pověst kohokoliv. 

Pokud se jim obvinění nelíbí ať ho vyvrátí před soudem veřejného mínění místo aby umlčovali kritiku.

+1/0
16.6.2015 22:23

J10a24n 11H15l80a40v15á23č 4391329943

Když někdo v parku vyvěsí plakát s nápisem Pan P. je blbec, tak za to může dle této logiky město, které dalo zbudovat park? To, že dávám k dispozici nějaký prostor k obecnému použití by nemělo mě, jako majitele tohoto prostoru činit odpovědným, za činy v tomto prostoru konané. Stejně absurdně postupují soudy například při konání sportovních utkání, kdy je pořadatel pokutován za prohřešky fandů. Je jednodušší trestat a odradit pořadatele, než se pokusit zajistit nápravu složitější cestou.

+3/0
16.6.2015 22:36

H12a61n26a 71K31r37i28v52a59n98e44k 2441855702703

vas prispevek mi pripomina: ja o koze, ty o voze. :-)

0/−2
17.6.2015 0:40

J80a16k56u85b 87M47a53t74ě82j10ů 5325702161575

no a ted jste prave pana Hlavace urazila... i kdyz se to na prvni pohled vubec nemusi zdat. Kolik toho asi tak v tech diskuzich zbyde, vzdyt za nadavani lze povazovat temer jakykoliv nesouhlasny vyrok a tim padem si budeme moci v diskuzich akorat placat po ramenech...

0/0
17.6.2015 16:44

J38a84n 81U86l25r49i25c56h 8248813616931

Je to stejne nesmyslne jako prenaset odpovednost za dopravni prestupek z ridice na majitele vozu. Pouze si tim nekdo usnadnuje praci.

+6/−2
16.6.2015 20:08
Foto

D59a39v70i64d 79P24o44k19o59r97n66ý 1524449563572

Samozřejmě je v tom určitá míra alibismu, ale problém je v tom, že identita  na internetu je velmi relativní pojem. Každopádně provozovatel webu má na závadný obsah svého webu mnohem větší vliv, než majitel vozu na závadné chování řidiče, jemuž vozidlo zapůjčil.

+1/−1
16.6.2015 20:15

J71a98n 66U22l94r30i23c61h 8568703306551

To je pravda. Muzu se zeptat na vas nazor, proc v americe svoboda slova je, a v evrope potrebujeme podobne berlicky? V USA muzu popirat holokaust, palit statni vlajku atd.

+3/−1
16.6.2015 20:22
Foto

D33a91v73i33d 93P87o24k13o27r30n17ý 1364959963402

Se svobodou slova to v USA není tak horké.

0/0
16.6.2015 20:29

J28a38n 52U67l91r38i23c52h 8818943806641

Jiste je tam silna autocenzura, protoze se lide muzou spolecensky znemoznit. Nevim ale o pripadu kdy byl clovek uveznen za nazor.

+1/0
16.6.2015 20:35
Foto

D19a57v13i32d 53P24o63k36o16r92n29ý 1494689433822

Šlo by polemizovat o tom, zda má smysl trestat popírání holocaustu nebo podporu hnutí, která potlačují práva, jako byla a je nacismus resp. komunismus, ale Evropa si v tomto smyslu prošla krutou historií. Pro USA to byl boj s nepřítelem někde daleko za vodou.

+2/0
16.6.2015 20:40

J25a50n 90U39l26r96i89c94h 8328143126381

Souhlasim. Ja osobne jsem priznivcem co nejsirsich svobod, a nekdy mam pocit ze jsou nase svobody postupne omezovany za pouziti salamove metody.

+2/0
16.6.2015 20:45
Foto

J26a19n 49N90o37v23á33k 9159556231962

jasne proto si tu komousi muzouz nadavat komu chtej a nikdo je necenzuruje,.

0/0
17.6.2015 7:10

H63a22n41a 70K34r35i19v13a98n57e55k 2961115892643

nemuzete, mylite se.

0/0
17.6.2015 0:32

P64a66v29e61l 79K28u50r85a47l 5261654110910

Bohužel... škoda dob kdy státy a státní instituce neměli na internetu naprosto žádnou moc a neexistovala žádná legislativa která by ho regulovala.

Víte jaká to byla nádhera moci si dělat co chceme bez toho aby nás nechutné aparáty státní správy regulovali?

Pak nám internet vezmou "masy" a seberou nám svobodu protože ten nechutný stát a regulace chtějí.

Internet by se měl vrátit zpět - do doby absolutní bezmoci státu a toho že kařždý je jenom sám za sebe proti všem. Bez pomoci nějakých zákonů.

+1/0
16.6.2015 22:26

F36r45a38n36t12i53š37e27k 83S35k65u69p23l10í13k 7792702221482

Za to prorážení ledu si ty urážky zasloužíRv

0/0
16.6.2015 19:48

L11u71d58v65i85k 92S43p78i23n35k93a 1542677340265

to je hrůza. už ani na netu se nesmí svobodně urážet a označovat někoho kdo se mi nelíbí. cenzůra všude.

+3/0
16.6.2015 19:45
Foto

D75a63v29i28d 94P57o62k47o79r40n63ý 1914659273462

Urážet na internetu je fakt hrdinský čin. :-)

+3/0
16.6.2015 19:53

D15a76v14i26d 98Z29a76h78r51a43d67n73í23č90e89k 3807967456961

To nikdo neříká. Nicméně totální kontrola je na netu velmi obtížná a možná jen za cenu omezení anonymity. A to je je dost sporná věc.

+1/0
16.6.2015 19:59
Foto

D33a49v59i52d 26P90o47k34o77r34n32ý 1114779603752

Jde o to, že obsah webu je v rukou provozovatele, stejně jako obsah tištěného média je v rukou vydavatele. Kdyby MF DNES vydala v tištěných novinách obsah necenzurované diskuse se všemi vulgaritami, jistě by obdržela slušnou pokutu.

0/0
16.6.2015 20:04

P30a27v49e50l 34K96u97r83a76l 5841364820480

A za co - je to mínění obyvatelstva? je médium by o něm mělo absolutně přesně informovat bez jakékoliv cenzury.

zprávy by měli vždy být absoluitně plné a nijak nemoderované - měly by v nich být rovnoměrně zastoupené všechny názorů.

Včetně těch vuigárních a nenávistných.

+1/0
16.6.2015 22:28

K55a89r58e65l 56V68o92v96e54s 1334868352619

Podobne by se mohlo hledet na tykadla na volebnim plakatu !

+1/0
16.6.2015 19:39

S93i98d53n29e42y 89S22i47s70k72a 3417552212985

To se iDnes za takoveho Olsera nedoplati

0/0
16.6.2015 19:30

K35a64r82e67l 88V17o97v78e87s 1754658532189

A za tebe bude dostavat premie.

0/−1
16.6.2015 19:34

S67i77d74n92e62y 24S71i12s98k39a 3567512462695

My si tykame?

+1/−1
16.6.2015 19:45

P11e83t26r 27K19o45l68a67ř41í71k 2654963275633

je to fakt čím dál tím lepší ... už si zase můžeme jenom něco myslet a mluvit jen doma ... ale tipuju že v rámci boje proti terorismu dostaneme každej domu několik štěnic a halda užitečnejch i. to hlasitě přivítá z odůvodněním "kdo doma neříká nic špatného tak se přece nemá čeho bát" ...

+3/−4
16.6.2015 19:20

J25a20n 77U63l87r80i54c68h 8948783776411

Vy plantazniku;-). Je to uz za hranou, nebo jeste v mezich relativne slusne diskuze?

+3/0
16.6.2015 19:16

M48i95c35h35a35l 25M52a47l95ý 5932704579553

To ještě ano, ale smrdutého oposuma bych už nezkoušel! :)

+7/0
16.6.2015 19:20

P18e48t98r 46Š13t36ě64p 2963183860886

Bacha, aby na to nebyl kopyrajt...

+3/0
16.6.2015 19:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.