Diskuze

Další maďarský gripen musel nouzově přistát, pilot se katapultoval

V Maďarsku ve středu havaroval letoun JAS-39 Gripen maďarské armády. Pilot stroje se stačil katapultovat a jeho stav je stabilizovaný. Jedná se už o druhý karambol maďarské stíhačky za poslední dobu, v květnu jeden havaroval na letišti v Čáslavi.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JFB

Tak, koho to ještě zajímá, tak zde je více foto i video  události, i když moc vidět není

http://index.hu/tudomany/2015/06/11/itt_a_video_a_gripen_szerencsetlen_landolasarol/

Podvozek se mu zasunul napůl, nechtěl pak ani dovnitř, ani ven, tak se pokusil o přistání, což se málem povedlo, ale na zemi už to letadlo bylo neovladatelné a zjíždělo z dráhy, proto se katapultoval.

0 0
možnosti
VH

Nešlo mu zatáhnout přední kolo podvozku! Já bych opět vysunul zbývající kola,obletěl letiště a bezpečně přistál.Holt Maďar.

0 0
možnosti
FL

Gripeny = to sú šmejd vo svetovej produkcii.  7 miliónový štát čo môže dokázať ?????? Len tak propagandou !!!!

0 2
možnosti
FL

Maďari budú vyrábať vlastné,  maďarské vlastenecké lietadlá, a nie nejaké cudzie z koloniálnej výroby !!!!!!!!!!;-O8-o!!

0 1
možnosti
PS

P40e47t10e84r 60S94k73y82v61a

10. 6. 2015 23:39

Madarski piloti by mali byt nasadzovani len ako kamikaze

0 0
možnosti
Foto

Předběžný závěr vyšetřování:

Při tankování Gripenů se musí dávat dobrý pozor, aby se do paliva nedostala Viagra nebo španělské mušky, pak se totiž přední podvozková noha nedá zatáhnout ;-D

3 0
možnosti
Foto

Gripeny jsou klasika: jsou sice dražší, ale zato jsou horší :-)

4 4
možnosti
JN

J87i60ř29í 38N61o94v53á87k

10. 6. 2015 20:09

Jakej pitomec by koupil Gripen, pardon my.

2 1
možnosti
PM

P52e12t79r 41M25i21c12h36a42l

10. 6. 2015 20:23

Kdepak, my ne. My jsme je jenom pronajali. ... Sice to asi vyjde dráž než nákup, ale to je celkem fuk. Daňový poplatník to rád zatáhne. :-)

Mimochodem, Gripen není špatné letadlo (byť jsou i lepší), ale jako každý výrobek má své chyby. Nemyslím si ale, že dvě nehody maďarských pilotů jsou vinou letadel, tam bude možná jiný problém. Co mně osobně na nich vadilo bylo to, že na nasazení se víceméně musíme zeptat majitele, nekompatibilita datalinku, o něco nižší poměr výkon/váha.

4 1
možnosti
JP

Proč pan "odborník" ministr obrany ˇČR" nenechá mluvit k podobným problémům velitele letectva nebo jiného odborníka z řad voejnského letectva? Proč se musí vyjadřovat "odborně" ke všemu sám osobně?

2 0
možnosti
MV

M43i95l20a45n 28V79i74k

10. 6. 2015 20:11

Protože je HEREC - a ti se živí tím, že mluví! No a jemu to zůstalo i jako ministrovi ;-D

3 0
možnosti
TB

No, spíše to vypadá na nedostatečný výcvik ovládání letadla - Gripen asi nebude to nejlepší letadlo na světě, ale zase jich tak málo nelétá a padají ty maďarské ...

0 0
možnosti
Foto

To se stává. Piloti mají dostatečný výcvik ve Švédsku a mají nálet kolem 200-250 hodin za rok. Podle norem NATO je to OK:

0 0
možnosti