- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ano, papíry popsané nesmyslama, které splácal někdo v kanceláři, určitě hrozně pomůžou...
Všechno je to dnes na vůli rodičů postiženého dítěte. Znám z praxe případ integrace mentálně postiženého dítěte, které není schopno zvládnout ani učivo první třídy ani základní samoobsluhu, přesto matka trvá na to tom, že bude chodit do normální školy a třídy, náš zákon to totiž umožňuje. A není cesta jak takové dítě proti vůli rodičů přeřadit třeba do školy speciální...
Inkluze postiženého je krásná věc, ale musí ji provádět zapálení a vzdělaní pedagogové. A hlavně, musí být informovány všechny strany, děti, rodiče dětí.
Popíši případ, jak ji raději nedělat.
Naše dítě bylo zařazeno do nově vzniklého třídního kolektivu, kam přišlo i dítě postižené. Jako třídní jim byl přidělen vyhořelý pedagog s asi 15letou praxí.
Na stmelovací kurz postižené dítě nejelo. Ostatním dětem není vysvětleno postižení spolužáka. Dochází k prvním konfliktům mezi kvůli atypickému chování postiženého.
Třídní vše řeší pozitivní diskriminací postiženého, nehledá pravdu. Ostatní děti začínají být strašně rozčarované. Postižený si uvědomuje svoji výhodu a vynucuje si pozornost dětí. Konflikty dětí s postiženým narůstají.Opět přichází tresty pro ostatní děti a není hledána příčina problémů.
Ostatním dětem je týdně přidána hodina etiky a nastupuje na ně školní psycholožka.
Stále se řeší otázka, jak oni můžou pomoci svému spolužákovi."Psycholožka" jim podsouvá pocit kolektivní viny.Přitom s postiženým nikdo nepracuje a ostatní děti to vidí. Naše dítě se chce vrátit na základku a ptá se nás :"Opravdu ho šikanuji tím, že se s ním nechci bavit. Snad mám právo si vybrat, s kým se budu bavit." Ovšem psycholožka je jiného názoru.Navíc třídní jim stále opakuje, jaká jsou strašná třída a z tohoto důvodu s nimi odmítá jet na výlet. Úplně se rozpadá třídní kolektiv, děcka spolu nemluví.
A dochází k prvnímu zranění postiženého .Vedení školy svolává mimořádný rodičák.
Rodiče postiženého mluví o agresivitě ostatních, ale jsou strašně překvapeni,když všichni rodiče označí za viníka konfliktů jejich dítě.Teprve nyní otevřeně hovoří o postižení dítěte. Atmosféra ve třídě se mění, rodiče slibují, že dětem vše vysvětlí. Ovšem averze dětí vůči spolužákovi je obrovská, po dalším incidentu je přeřazen do jiné třídy a je odvolán třídní. A ejhle. Kolektiv dětí se zázračně uzdravil a nový třídní si je nemůže vynachválit.
Začleňovat ano, ale proškolenými učiteli a hlavně informovat děti.
Popsala jste to zcela přesně, ta informovanost dětí je základem, vysvětlení jim, že spolužák má takové a takové problémy, proto nezvládne to a to a oni mu mohou i pomoci, tak a tak. K tomu ale musí přistoupit učitel, který má zájem ho začlenit a ne ho zvyýhodnit, hlavně a´t má klid.
BLBOST.
ČR jako stát poskytuje dětem bezplatné základní vzdělání v základních školách základním způsobem. Pokud to není dítě schopno akceptovat, nepatří do základní školy. Zaměstnávání asistentů, psychologů a pod. jsou vyhozené peníze, které by měly být využity ve školství lépe, bez přidávání peněz z deficitního státního rozpočtu už tak velmi zadluženého státu, ČR.
Zítra může být Vaše dítě např. po úrazu na vozíku, i když mentálně v pořádku. Evidentně ho strčíte do ústavu, aby Vám neztěžovalo život. Nebo se pletu ?
Ve speciálních školách mají potřebné vybavení a učitele mají patřičné vzdělání, na ZŠ chtějí po rodičích i papíry do kopírky... Nedokážu si představit, nevidomého žáka ve třídě, kde jsou na zemi batohy, papírky, s lavicemi se hýbe a sem tam j rozbitého pití. Ano, vlastně bude mít asistenta-celý den za zády dospělého člověka-tomu říkám štěstí...
Tak proti slepci bych nic neměl, učit se může podobně a ostatní uvidí, jak jejich nepořádek ovlivňuje jiné.
Jakmile někdo použije slůvko inkluze místo zařazení, je nepochybné, že jde o člověka, který se snaží užíváním cizích slov nahradit nedostatek rozumu. Ve školství jsou to různé kompetence, evaluace, kurikulárnost i kredity. Pokud jde o postižení fyzické, měli by se začleněním do "normální" třídy souhlasit rodiče žáka. Pokud jde o postižení mentální, musí se začleněním souhlasit nejen rodiče žáka, ale především rodiče nepostižených žáků. V tomto případě ona "inkluze" bude mít negativní dopad na všechny.
Díky cizím slovům jsou přes Cermat rozkrádány miliardy našich daní.
No havně, že mají učitelé "návod".
Spíš by ale měli dostat armádu zdatných asistentů, kterí by zabavili, zklidnili a ohlídali nepřízpusobivé. Tedy, jestli to vůbec půjde.
Bez toho půjde výuka nepochybně do pekel.
Tak to je zase pěkná hloupost.
Ale shodneme se asi všichni, že inkluze pro tělesně postižené ano - na vozíku, zrakově či sluchově postižené.
Sociálně znevýhodnění, co se chtějí vzdělávat se vzdělávají..ty co nechtějí se vzdělávat stejně nebudou.
Zde neziskovka a Univerzita získala dotaci na projekt. A musí dát nějaké výstupy, aby zdokladovali svoji "práci"
Ale:
1.vždy pracovní listy jsou všude na všech školách a na speciálních školách nejvíce.
2.asistent pedagoga bude muset být v každé třídě, protože se vždy najde nějaký žák co ho bude potřebovat - už nyní na ně nejsou peníze
3.úroveň vzdělání půjde dolů, protože bystré a nadané děti budou trpět.
A dovolím si poslední 2 poznámky:
1.Až dostane nějaká Univerzita dotace na projekt, že inkluze je drahá a zbytečná,zase se o tom bude psát a vše rušit? Vždyt je to děsné, co nám tady Univerzity co neznají praxi a Neziskovky diktují.
2.Když dostává asistenta pedagoga ve třídě žák, který je posunut o 40 bodu na Gausově křivce vlevo, proč ho nedostane i nadaný žák, který se o stejnou hodnotu posunut vpravo. Není to diskriminace?
Diskrimace je už fakt, že si někdo dovolí vybočit naGausově křivce vpravo
Učím na škole pro sluchově postižené - máme cca 10 dětí ve třídě a celkem dobré výsledky. Ani kolegům v běžných školách nezávidím. Asistent v hodině? Jeden, dva, tři? Hodina na draka. Také moc nevěřím na soucitný a empatický dětský kolektiv. Sluchově postižený ve velkém počtu přestává slyšet i pomocí sluchadel a implanátu, je tam prostě velký ruch. Je to zase paskvil - integrace ano, ale velmi individuální. Každé postižení je jiné.
Jakožto odborníka bch se vás zeptal: jaká je odolnost implantátu při bití dotyčného dítěte do hlavy pěstí dalším děckem? Něco mi říká, že moc velká nebude.
V poradku, ve svete je to uplne normalni,proc by to nemohlo jit i v cr.
Ve světě je "normální" kdeco.
Například že pravidleně hoří předměstí metropolí.
Nemusíme být světoví ve všem za každou cenu.