Diskuze

Na zvýšení platů pro učitele se peníze najít musí, říká Valachová

Jedná se o velkou poctu, ale i výzvu, řekla Kateřina Valachová k tomu, že si ji premiér Bohuslav Sobotka vybral jako novou ministryni školství místo Marcela Chládka. „Velmi ráda bych dostala příležitost se podílet na zlepšování kvality vzdělávání kvality všech dětí,“ řekla Valachová.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VP

Určitý čas jsem působil v učňovském školství na úseku odborného výcviku, takže jsem poznal docela detailně práci učitelů už proto, že jsem byl s učni po několik let u písemných a ústních závěrečných učňovských zkoušek, kde měli prodat, co se za tři roky naučili. Někdy to bylo těžké, neboť je učil učitel odborných předmětů, který je nic, nebo jen velmi málo nenaučil.

Nová ministryně školství Valachová už nyní prohlašuje, že se musí přidat na platech všech učitelů. Jistě, někteří by si to jistě zasloužili, ale přidávat paušálně, jak to prosazují školské odbory a ministerští úředníci, je to nejhorší, co může školství potkat. Stále se veřejnosti předhazuje, že vystudovaní pedagogové odchází, pro nízké platy, pracovat mimo školství.

          Vůbec se některým nedivím, když vidí, že jejich kolega nebo kolegyně, kteří nic nenaučí, respektive, učit vůbec neumí a to ani po mnoha letech, ale jsou zadobře s ředitelem, mají stejně jako on schopný kantor, mnohdy i více. Chvíli to toleruje, ale pokud nevidí od ředitele zájem řešit odměňování těch opravdu schopných a těch méně schopných a úplně neschopných, tak většinou odchází dělat něco jiného.

                     V ředitelích je zakopán pes, neboť oni mají možnost odměnit i ty mladé a schopné kantory, jen to chce mít odvahu jít do konfliktu s těmi kantory staršími, ale horšími a sdělit jim, že jim dá odměnu menší, aby mohl odměnit toho mladého a schopného kantora, který by jinak ze školy odešel.

                  Ale kolik takových ředitelů se v ČR najde, říci do očí těm učitelům a hlavně učitelkám, že jejich učení je i po dvaceti letech mizerné, a že budou brát pouze tabulkový plat, bez osobních odměn, aby on měl peníze na navýšení odměn těm schopným.

2 0
možnosti
PS

Žádné zvyšování platů nepřichází v úvahu, prachů mají dost za práci kterou odvádí... ;-)

2 2
možnosti
JJ

Když tak sleduju diskusi, tak být kantor je docela flákárna. 21 hodin týdně práce, vše je z netu, písemky se opravijí počítačem, 400 za hodinu. Do toho dva měsíce prázdniny, dovolená. Tak proč před každou školou nestojí zástup adeptů na toto místo? (Nemuseli by učit důchodci) Stejně tak mohu říkat, že takový stavbyvedoucí -jen si sedí v buňce a honí zedníky do práce, přes počítač si objedná beton, cihly .... A za to bere taky pěkný prachy a stačí mu na to maturita, někdy ani to ne, A co takový řidič autobusu, nebo kamionu - to je dobře placený turista a se zajištěným místem u okénka.  A tak bych mohl pokračovat. Ono taky je učitel a učitel. Jiný způsob práce a zodpovědnost má učitel na ZŠ, jinou zodpovědnost má kantor na průmyslovce, či na gymplu.  A všichni, co tu pišete ty žvásty o učitelích, majíce zcela jistě dobře placená místa (s VŠ za 20 000 čistého, že;-D) je to jedině díky učitelům.

2 1
možnosti
MK

M97i63l57a55n 40K79o53s

7. 6. 2015 9:39

Zbytečné plky. Na keždé přidání se musí nejprve vydělat. Sobotkova vláda ale rozhazuje na všechny strany. Babiš to nezachrání......:-)[>-]

3 1
možnosti

Já myslím, že za dvacet hodin týdně po devět měsíců v roce neberou tak málo, je to nějakých cca 300-400 za odučenou hodinu. Pohádky o dlouhých hodinách příprav z dob kdy učitel musel pro novou informaci autobudem do okresní knihovny jsou dnes směšné. Vše je z netu a písemky také opraví a vyhodnotí počítač. Navíc málokdo se dnes nemusí mimo pracovní dobu připravovat a nikomu jinému se to neplatí.

3 8
možnosti
IH

Vy jste to zkoušel, že to tak dobře víte? 300 - 400 za odučenou hodinu? To jste spadl z višně na znak. Než o něčem začnete psát, zjistěte si skutečnost:-P. A není učitel jako učitel. Neházejte všechny do jednoho pytle. Je dost i těch dobrých. Vy zajisté pracujete od nevidím do nevidím za pár šupů. Pochlubte se, ať můžeme hodnotit Vaši práci;-D.

3 3
možnosti
LM

Peníze, peníze, peníze.

A co takhle nějaké výsledky? A kvalita učitele? Ne podle papíru vzdělání učitelů, ale výsledků práce a přirozené autority.

Rozvoj menších škol v regionech, bezpečnost dětí v závislosti k šikaně nepřizpůsobivými a nezvladatelnými "školáky".

Jediné co umíte jsou kecy o platech učitelů!!;-€

7 0
možnosti
VP

I když nestranice, tak socialistické návyky má paní nová ministryně Valachová asi v krvi, neboť první co prohlásila je to socialisticko-populistické: "budu trvat na zvýšení platů ve školství", zkrátka slibovat a rozdávat což socialisté umí ze všeho nejlépe.

       Už podezřelé je i to, že ji do politiky a blízkosti ČSSD vtáhl jeden z Haškovo pučistů, Jeroným Tejc, takže vše jde podle jejich scénáře, že je třeba dostat do blízkosti Sobotky více svých lidí, aby měli tzv. otevřené oči. Až Sobotka politicky nebo stranicky zakopne, opět se jeho odpůrci, spolu s prezidentem Zemanem, sdruží, aby ho s postu premiéra a předsedy ČSSD sesadili.

Zeman totiž dává při každé příležitosti předsedovi vlády Sobotkovi najevo, že to s ním nebude mít za jeho prezidentování nikdy lehké a o tom, že je ve stálém kontaktu s Haškem, Škromacham a s dalšími, kteří chtěli převzít vedení ČSSD, není žádných pochyb, i když o tom hradní mluvčí Ovčáček nějak nemluví.

2 0
možnosti
PM

P98e75t48r 86M20a61n75d82a

6. 6. 2015 9:33

je hezčí než Chládek

2 0
možnosti
JF

Zvýšit platy ano, ale ne za poloviční pracovní dobu. Pro začátek bych navrhl zvýšit přímou vyučovací povinnost ze současných 21 vyučovacích hodin týdně na 25. Také bych souhlasil s odchodem do důchodu v 60 letech.

0 3
možnosti
IH

Jo, odchod v 60 letech. To má dnes už málokdo. Jinak doporučuji vyzkoušet učit nevychovaných a často těžce zvladatelných 30 dětiček/puberťáků 25 hodin týdně, k tomu další hodiny na přípravu, opravu, školení, dozory a další mimoškolní aktivity, které učitelé musejí též absolvovat. Možná byste ještě rád utekl jinam či změnil názor. Každý pomlouvá a remcá do toho, co nemá;-). Každý si své povolání ale vybral z určitého důvodu. A myslím si, že ve školství zůstanou ti, kteří to chtějí dělat i za současného stavu. Ti co to nechtějí, většinou rovnou z fakulty jdou pracovat na jiná místa - možná tady je chyba ( po studiu by měli část let alespoň učit a něco vrátit tam, odkud brali ).

3 0
možnosti
IV

Ta dáma nemá učitelské srdce, obávám se, že si jen bude honit ego a položku v kariéře.

3 0
možnosti
Foto

V prvním projevu nové ministryně školství mi scházela klíčová věta, že se bude snažit pokračovat v drtivé většině plánů svého předchůdce. Ten s výjimkou ne zcela precizovaného úmyslu dávat dětem tablety (jsou užitečné, leč kdo se pokouší na nich tvořit české texty, má pak problém naučit se psát na standardní klávesnici a tím je výrazně handicapován v dalším studiu i praxi - viz četné lékaře, ťukající dvěma prsty, místo aby jim prsty "psaly na klávesnici samy" - stejně jako bez přemýšlení všichni píšeme tužkou na papír - a oni mohli myslet na další vyšetření) rozjel spoustu výborných a užitečných námětů. Kéž by tu větu nová paní ministryně jen zapomněla vyslovit.:-(

1 0
možnosti
Foto

Zvýšení platů na místě je, ale taky razantní odplevelení učitelského sboru. Nemalá část je kvality tak nevalné, že i za stávající peníze jsou drazí. Plaťme dobře dobré. Špatné neplaťme vůbec.

Starost mi dělá ale spíše ono případné oddělení dobrých a špatných. V komerčním sektoru o tom nepřímo rozhoduje zákazník a pokud majitel nabere oblíbené netáhla, je to on, kdo přijde o zisk. Ve školství to takto fungovat nebude. Ředitelé si předplatí podržtašky, co jim olizují paty a "problémoví", tj. každý, kdo se snaží o něco nového, půjde nebo zůstane na základu. 

Celkově, nevidím světlo na konci tunelu.:-P

5 0
možnosti
JK

No, měl by si to také ohlídat zřizovatel.  Jsou obce, kde tohle ředitel dělat nemůže.

0 0
možnosti