Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

PRO A PROTI: Má mít majitel bytu právo odmítnout nájemníka?

Žalobě čelí realitní makléřka, která odmítla pronajmout mladé ženě s tím, že majitel si nepřeje pronajímat byt Romům. Litoměřický soud se případem brzy začne zabývat. Ombudsmanka Anna Šabatová odmítnutí považuje za diskriminaci. Podle někdejšího místopředsedy ODS Miroslava Macka má však mít majitel právo na svobodnou volbu nájemníka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J66o41s39e47f 27Š82á31t23a40v54a 2774231356649

Makléřka to udělala blbě.Měla po ní chtít papír jestli má zaměstnání,jak dlouho pracuje a kolik si vydělává a chtít nájem na rok dopředu.

0/0
13.6.2015 20:58
Foto

P85a48v40e70l 40P15o42k44o33r10n73ý 2956204230872

Problém je, že by pak musela po všech chtít nájem na rok dopředu, jinak by to byla diskriminace.

0/0
15.6.2015 22:20
Foto

I40v83o 96L84a52d46e35n48b94e51r92g96e27r 3803403477886

Od listopadu 1989 jsou žvásty o nedotknutelnosti majetku jen a jen většími žvásty. Skutek se ani nedostavil. Novodobá demokracie po Česku se vměšuje do soukromí občanů, do soukromích obchodních vztahů mezi občany a obchodníky jen proto, aby si posilovala moc a pobyt u koryt.

0/0
10.6.2015 23:09

L74u89d98ě61k 39C88y26h88e26l33s96k15ý 8465535865208

Ano, vždy by měl mít majitel právo nastavit podmínky a je pak na zákazníkovi, zda k němu půjde či dá přednost konkurenci. Omezení všeho druhu, EU počínaje našimi byrokraty konče omezuje svobodu podnikání i svobodu každého z nás.

+3/0
9.6.2015 15:35

J10a52n 24O92p25i50s 3213498232905

A teď mě řekněte, proč musím pustit cikána do hospody nebo proč musím zakazovat kouření v hospodě když je moje.Můj dům můj hrad.[>-];-(

+6/0
9.6.2015 6:57

K75a87r21e45l 26Č51e69r35n16ý 6445323882771

Nevím, zda jde o skutečně o dotaz - rozdíl spočívá v tom, že v jednom případě jde o podnikání (tj. veřejnou činnost), které podléhá i mnoha dalším pravidlům, kontrolám, .., v druhém případě jde jen o podstoupení osobní věcí za úplatu. Podle toho, jak to vypadá v zákoně, tak v konkrétním případě v článku, je asi správný postup vybrat si nájemníka a ostatním sdělit, že byl vybrán jiný uchazeč bez poukazování na jejich národnost, pohlaví, ... (jako to dělají zaměstnavatelé).

+1/0
10.6.2015 9:52

K54a18r67e63l 29V11l51k 1881153489199

Podnikání je veřejná činnost? 8-o

0/0
10.6.2015 13:25

K17a80r87e33l 94Č59e48r86n22ý 6255963502101

Ano - já to nevymyslel. Nejspíš se tím myslelo, že to podléhá kontrole úřadů ....

0/0
10.6.2015 13:47

Z14d86e79n63ě75k 28B79ř75í76z62a 2450488174825

To je stejna absurdita od Sabatove, jako kdyby nekdo hledal IT inzenyra s anglictinou, a prisla mi tam romka se zakladnim vzdelanim a se spatnou cestinou, a Sabatova by rekla, ze ji mel zamestnavatel aspon umoznit se o praci uchazet.

Proc by to tak melo byt? Pokud si zamestnavatel nebo majitel nemovitosti stanovi predbezne podminky, tak je to jejich svate pravo, a personalni agentura nebo realitka jen vykonava klientovy podminky

+3/0
9.6.2015 0:22

M29a21r49t86i82n 71N36o19v70a81k 2129202848826

Romský problém je u nás daleko větší. Není to jen o bydlení (soužití s nimi je velmi problematické), ale i o práci a dalším. Drtivá většina zaměstnavatelů nemá o romské pracovníky zájem. Soud by si měl napřed položit otázku, proč mají romové u nás takové postavení a veřejnost na ně obecný náhled.

+3/0
8.6.2015 19:12

Z12d65e38n20ě26k 62B24ř23í70z35a 2380308384405

je spousta firem, ktere vubec rasu nebo narodnost vubec neresi. Delal jsem ve spouste firem, kde byli cikani, a bylo to treba i cikani z ciziny, nebo muslimove, africani. Kdyz si dokazou praci sehnat cizinci, a nekdy ani nemumi cesky ani slovo, tak to musi jit i u ceskych cikanu. Kdo chce praci, tak si takovou praci sezene, kdo nechce praci, tak se bude vymlouvat na rasismus a uzivat si socialnich davek...

+5/0
9.6.2015 0:25
Foto

P13a35v86e56l 51P65o38k91o13r57n63ý 2276414600702

Ano.R^.

0/0
15.6.2015 22:21

Z92d93e25n69a 90S93v60o78b19o96d66o94v15á 2974776603536

- patřím k těm, kteří po pronájmech bydleli docela dlouho, a vyžadování veřejné "nediskriminace" v dané věci je prostě pitomost, která v důsledku vede k tomu, že dáte stovky-tisíce(kterých většinou moc nemáte..) za dopravu, obětujete x-dní dovolený, příp. neplaceného volna, trpělivosti svého současného zaměstnavatele, a "hlídacích kamarádek", aby jste si prohlédli byty, které Vám stejně nepronajmou, protože nesplňujete určité podmínky, které "nesmí" zveřejnit..

+2/−1
8.6.2015 16:07

L51u96c77i66e 56Š24t62ě42r27b72o73v34á 5619628440818

S jakými podmínkami, které se nesmí zvěřejnit, jste se prosím setkala?

0/0
8.6.2015 17:01

T61o10m42á43š 15S68k48á19l73a 6178477

mluví třeba o tom, že makléřka nesměla říct, že romy ne, měla s ní udělat prohlídku, měly probrat podmínky a až nakonec by ji majitel stejně odmítl, což může a nikdo mu do hlavy neuvidí. 

Takže takové věci NEZAKAZOVAT. Když nechce romy, má to byt patrné hned na začátku, aby se zbytečně neztrácel čas a prostředky kvůli "korektnosti", když výsledek bude naprosto stejný.

+1/0
8.6.2015 17:08

Z54d97e43n86a 15S78v12o73b89o63d91o35v47á 2104166583756

- přesně.. realitky tohle právě z obavy z různý popotahování nezveřejňují.. Já na tom byla podstatně líp, ale i tak jsem se po pár zkušenostech naučila skoro telefonicky "žebrat", aby mi podmínky řekli hned a nejezdila jsem zbytečně.. A oni i do tohohle vrtaj a žalujou..

+1/−1
8.6.2015 17:30

Z86d15e83n44ě14k 60B32ř45í77z28a 2190468374385

nemate vyuzivat realitky, ale hledat inzeraty primo od majitelu. Tam hned vite na cem jste a muzete si domluvit obhlidku bytu/domu i po praci...

0/−1
9.6.2015 0:28

Z56d81e16n25a 86S28v39o86b29o82d59o70v91á 2974176163956

- studentka, později malé děti.. Z hlediska antidiskriminačního zákona by to mělo být na stejné úrovni jako "rom, muslim ."

+1/−1
8.6.2015 17:09
Foto

V14l62a89d43i86m12í62r 20V93o82l63k69o 6100832637539

Jste bílá, trpte;-)

0/0
10.6.2015 23:37

O35l62d77ř65i93c89h 71Š56t57ě28p64á61n53e88k 7402466706214

Na tomhle případě , který poukazuje na to co se v tomhle státě děje a bude dít ještě více , je luxusní to  , že se vlastně běžný občan , který vlastní dům či byt a myslím , že jich nebude málo, dozvídá docela zásadní věc. Né jen , že musí platit státu daně za to , že si dovoluje něco vlastnit (daň z nemovitosti) , ale ještě vlastně nesmí se svým majetkem nakládat jak chce. Protože když si tohle dovolí , né jen že bude potrestán , ale ještě bude muset kde jaké špíně platit odškodné za újmu.

Jsem bílé pleti a cítím se v této zemi diskriminován. V mém okolí je dosti cikánů a poslední léta i muslimů. Beru to jako újmu  a chci za to odškodnění od tohoto shnilého státu. Co asi tak dostanu?[>-]

+12/0
8.6.2015 15:09
Foto

J23i42t74k48a 23Š94e14b62k75o34v55á 7325589815752

To je dobry, takze ja de facto muzu zkusit delat provokaterku a volat do firem, jestli by me nevzali jakozto svobodnou matku cekajici treti dite a nemajici hlidani a pak zalovat firmu, kdyz me na zaklade toho nevezme i kdyz zadnou praci nehledam a nemluvila jsem pravdu? To je totiz diskriminace pohlavi,rodinneho stavu pod hlavickou stejneho zakona.

Meli bychom dostat pak vsichni odskodneni, protoze nam teoreticky mohla vzniknout ujma na zaklade neodstranitelne vlastnosti, ze mame napr. rodinu?

+7/0
8.6.2015 14:55

M16i47c71h53a37l 39U19n71g28e86r 9386831963581

Paní Šabatová absentovala ve škole, když se probíral selský rozum. Jo jo, statistika a počet pravděpodobnosti je sviňa...

Podle téhle paňmámy by si každý ovčák měl nejdřív pustit vlka do ohrady, aby zjistil, jestli je vegetarián nebo mu (stejně jako ti předchozí) sežere nějakou ovci. Teprve po zahryznutí jehněte by měl nárok na:

1. verbální napomenutí

2. stížnost na okrsek

3. atd. atd.

V žádném případě však bača nesmí vlka odhánět, nedejbože ho pifnout a to jen na základě předchozích neblahých zkušeností. Každý vlk je totiž jiný a drtivá většina z nich je prima.

+11/0
8.6.2015 14:22

K50a92r33e33l 39V71l50k 1211603249649

Nejsem vegetarián.

+2/0
10.6.2015 13:27

Z70d88e36n94ě32k 11M94a16t78u76š82k91a 7748266825836

paní Šabatová je neštěstím ČR

+16/0
8.6.2015 12:52

M32a13r29t36i65n 30P64e27c82i62n98a 4351523

Paní ombudsmanka řeší věci, které jí z titulu funkce vůbec nepřísluší.

+12/0
8.6.2015 11:47

O36n21d39r72á67š 30B44e33s63k36y87d 5900792725203

Paní Šabatová, pokud budu vdávat dceru, musím se vás zeptat, zda li to dovolíte?

Dcera, odmítla dva nápadníky, je rasistka a může se dostat k soudu, když jeden byl asi o čtyři roky starší, není to diskriminace starších spoluobčanů?

A co, kdyby to byl homosexuál, to, by ho nesměla vůbec odmítnout, protože homosexuálové, jsou asi taky strašně diskriminovaní, jako naši milovaní a pracovití spoluobčané tmavých vlasů a milovníků hygieny.

+11/0
8.6.2015 11:47

T57o23m87á65š 88S57k93á37l15a 6688717

to nemusí být ani homosexuál. Kdoví jestli není porušením zákona, že se nechce provdat za jinou ženu.

+3/0
8.6.2015 17:11

O76n48d48r94á80š 36B72e26s65k62y85d 5200252125673

Jak, tohle se mohlo stát ombudsmanem, to mi rozum nebere.

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Narodila se v rodině politického pracovníka KSČ a učitele brněnské univerzity Jaroslava Šabaty, který se v r. 1968 stal představitelem reformního křídla komunistické strany.

-----------------------------------------------------------------------------------

+13/−1
8.6.2015 11:36
Foto

J95i71ř38í 41D73v47o20ř52á68č76e39k 5254983474633

"Jedna z figurantek Lenka Balogová podala na realitní makléřku Elišku Noskovou žalobu, protože ji odmítla kvůli tomu, že je Romka. Požaduje veřejnou omluvu a sto tisíc za újmu diskriminací."

Takže figurantka "provokatérka" požaduje 100.000,- za újmu diskriminací i když ji žádná škoda a ani újma nevznikla, protože ve skutečnosti žádný byt nehledala a ani to neměla v plánu. Soud by ji měl odsoudit za podvod. Figurantka provokatérka to cikánům pěkně zavařila, protože teď už si můžou akorát kopat zemljanky, byt už jim po tomhle extempore nikdo rozumný nepronajme.

+21/0
8.6.2015 11:19
Foto

P45a44v62e60l 72P55o25k87o91r20n52ý 2986924740942

R^Ano,správný názor, újmu neutrpěla, protože byt nehledala, navíc tím uvedla realitku v omyl, a nyní páchá podvod, že chce peníze za újmu, která nenastala.

+2/0
9.6.2015 11:21

S36t77a50n85i88s96l65a75v 36H96o38n38ě95k 1368130958574

Něco k tématu ombudsmanka vs zdejší diskuze

www.financninoviny.cz

Pustíte se taky do nich?? Nebo budete jen romsky šaškovat??

+1/−1
8.6.2015 11:06
Foto

M26a27r98i49e 74M61e50t93l49i55c50k49á 9631934201582

Jsem na to jukla a uvědomila jsem si kolik inzerátů na byty má v textu "ne cizince" Paní Šabatová má co dělat na dalších 50 let;-D;-D;-D

+4/0
8.6.2015 11:12

S93t81a12n47i57s60l73a47v 78H86o33n74ě27k 1868910658164

Ach jo, víte co dělá ombudsman? Nepřeji aby jste něco takového musela využít a na druhou stranu budu rád když váš mánžel a rodina s vámi udělá co si nezasloužite a pomůže vám ombudsman. Pak budete hrdá na to, že jste Metlická, teď jste jen ironická Marie. Hodně štěstí v životě a málo )strků a hodně podpory, až vás život kopne tam kam má a někdo vám pomůže.

0/−2
8.6.2015 21:28

S55t51a75n56i95s85l12a88v 45K94v57á19č35a 9867439447270

Mícháte jablka  s hruškama.Podívejte se na Janov a nebo Neštěmice(Mojžíš).Ve dne je parkoviště plné ,v noci prázdné.Bydlet se tam nedá.

+1/0
9.6.2015 21:48

R46u42d31o93l19f 68Ž66i34d11e95k 9739261282326

Pokud i nadále platí, že soukromý majetek je nedotknutelný, tak si se svým majetkem může vlastník nakládat jak chce. Tedy i pronajímat byt komu chce a nikdo mu v tom nemůže bránit. V poslední době přibývájí neopodstatněné názory, že tomu tak není a že může zasahovat do vlastnictví stát. Může nařídit vyvlastnění v případě veřejného zájmu, může nařídit provoz po soukromé komunikaci, přičemž tuto komunikaci "ze zákona" nemůže opravovat, protože se jedná o soukromé vlastnictví. Je otázkou, je ještě tato komunikace soukromým vlastnictvím, když vlastník o ní nemůže rozhodovat? Takto pokřivené zákony jsou soustem pro advokáty, kteří jediní na nich profitují. V některých státech USA, pokud neoprávněně vstoupíte na soukromý pozemek a neuposlechnete varování majitele, může Vás majitel pozemku i zastřelit. Zřejmě ne ve všem jsou USA náš vzor, že dámy a pánové z TOP 09 a ODS. Dokonce jsem slyšel prohlášení jednoho místostarosty, že podnikatelé v obci musí být preferování před ostatními občany, protože jsou pro obec větším přínosem. Co Vy na to paní Mgr. Šabatová, CSc.

+3/−2
8.6.2015 9:57
Foto

V67l57a82d56i47m67í81r 46V84o26l44k68o 6250782897689

Jako podnikatel jsem zásadně proti. Mě stačí běžná občanská práva....a o preferenci místních mafiánských klik nestojím

+1/−1
8.6.2015 10:51

M61a45r41t81i69n 54Š33i83n61d42e17l89á70ř 9834164253289

Píšu z pozice pronajímatele bytů v činžovním domě. Měli bychom se zkrátka chovat rasově korektně. Je to nadstandard, kterým se vyznačují civilizovaní lidé. Paní Šabatová použila slovo, které diskutující přehlédli - Romce bylo znemožněno UCHÁZET se o byt. To v praxi znamená, že pokud uchazeč splňoval rasově neutrální kritéria, měla s ním zacházet stejně, jako s ostatními zájemci - pozvat ho na prohlídku bytu atd. Odmítnout jí potom mohl majitel bytu, protože to již je jeho nezadatelné právo. Proč by tedy ale měla realitka provádět zcela zbytečné úkony, když ví, že majitel Romy nechce? - prostě proto, že korektní jednání, kdy se snažím nikomu neublížit, by mělo být otázkou osobní cti každého. Kdybyste vešli do recepce superluxusního hotelu s tím, že potřebujete nutně na toaletu, tak by i s vámi jednali přátelsky a s úsměvem. Nenechali by portýra, aby vás rovnou vyhodil.

Je tu ale ještě jiná otázka - často se zaměňuje Rom a "potenciálně problémový člověk". Než se začnou soudit, měly by romské figurantky udělat ještě jeden pokus - ať si vezmou kostýmky, lodičky, pěknou kabelku, kvalitní mobil, nechají si udělat hezký účes  a spisovně hovoří s makléřkou - možná zjistí, že najednou rasovou otázku nikdo neřeší...

+5/−2
8.6.2015 9:13

L75u34d50v76í13k 85G95a59j64d94o45š77í73k 2105503544212

Máte v zásadě pravdu, že rasově motimované myšlení je nekorektní.

Nicméně majiteli ho nikdo nemůže zakazovat, pokud rozhoduje o svém vlastním majetku.

Rómka se o byt ucházela-přišla za makléřkou. Ta zastupuje majitele a shledala, že paní nesplňuje základní kritérium pro úspěšný pohovor a vyřadila jí pro nesplnění podmínek.

Stejně jako kdybyste žádal se základním vzděláním o místo, kde je vyžadováno vzdělání vysokoškolské. Nebo se přihlásil do výběrového řízení na projekt, na který nemáte žádnou kvalifikaci.

Celý problém je zůžen jen na to, že makléřka postupovala poněkud nediplomaticky.

.

Množiny "Rom" a "potenciálně problémový" se z 90 % kryjí. To co navrhujete zvládně jen těch 10 zbývajících procent a o těch tu není jistě řeč.

Tím že to Romka takto rozmázla jen potvrdila, že ona patří k těm problémovím a vlastně tím potvrdila opráněnost majitelova postupu.

+17/−1
8.6.2015 9:45

Z37d22e80n86a 49S97v13o59b72o85d35o73v56á 2244416383526

- nezlobte se, ale to je nesmysl.. Pokud se budou realitky chovat jak píšete Vy, tak může ztratit zájemce o byt dost času i peněz - na prohlídkách bytů, které mu stejně nehodlají pronajmout.. (a uteče mu snáz ta, kde by pronajali..)

+3/0
8.6.2015 14:11

T95o13m64á27š 83S41k54á85l20a 6888377

Mě to zní, že nechápete problém. Problém (a porušení zákona) pramení z toho, že majitel romy prostě nechce. To je to co Šabatová z nějakého důvodu řeší. Ano, bylo formální "chybou" říct pravdu nahlas. Ale o tom to přeci celé je. 

Vy navrhujete, že je správné v zájmu "korektnosti" lhát, plýtvat prostředky a dělat nesmysly. A na výsledku pak nezáleží, protože ji stejně majitel odmítne. Mě to přijde naprosto uhozené, ale budiž, máte času a prostředků nazbyt. 

Ale zde jde o to, jestli vám někdo (antidiskriminační zákon) může nařizovat, koho si nastěhovat do vlastního bytu. Mě to správné tedy nepřijde. Je to jeho věc, když nechce ani platící romy, tak je tam nebude chtít. Stejně jako ta zvířata, děti, nebo ať si klidně řekne, že v tom bytě musí nájemník nosit jen zelené svetry, nebo nezavírat dveře kvůli vlhkosti. 

A ČOI by skoro naopak měla dohlížet, aby všechny podobné podmínky byly k dispozici automaticky, aby člověk kvůli zjevnému nedostatku (např. chov zvířete) neplýtval časem na nějakou prohlídku a osobní schůzku :)

+2/0
8.6.2015 17:06

M47a83r67t17i48n 25S72e77d12l47á87č84e52k 1720539230204

Co to ta dukátka proboha mele?8-o8-o8-o Co je komu do toho, jak a komu pronajmu svůj majetek? Jakoby nestačila ta buzerace okolo (placení daní z nemovitosti a příjmu, povinnost platit opravy...)

+13/−1
8.6.2015 8:49

V33l90a47d31i45m45í56r 54H51á55j20e37k 4480422634871

Az si ombudsmanka poridi za sve činžovní dum, muže si ho celý vyplnit nepřizpůsobivými občany. Pokud je dum mym vlastnictvím, pronajmu ho jen tem, kteri mi ho neznici a budou radne platit najem. Tečka.

+19/−1
8.6.2015 8:40

V23i31l34é11m 67B65a18r97á67k 4606507589256

Zde je ekonomické shrnutí, proč pronajímatelé jednají jak jednají.

vilembarak.blog.idnes.cz

+2/0
8.6.2015 8:39

J79a74r21o87s40l75a85v 97K89a25d47l32e60c 5931739272671

Tak snad se nevrátí doba, kdy nám nájemníka přidělí i do nemovitosti nad 105 metrů čtverečních...;-D;-D;-DRvRvRv Pokud nebude na pronájem zákonný nárok, tak není o čem v tomto případě hovořit. Diskriminace je v tomto případě blbost a záleží jen na dohodě dvou stran. Samozřejmě nemohu nikoho napadat, že má jinou barvu pleti... ovšem pokud ho nepustím do restaurace a do bytu, pak by to ve svobodném státě měla být jen moje volba. Něco jiného je veřejné prostranství.

+13/0
8.6.2015 8:30

M74a98r55t30i63n 59I31r88e18i65n 5340392330772

Andula se viditelně těší, jak bude ty nájemníky přidělovat....

+4/0
8.6.2015 8:59

J83i15ř95í 36K74a45l26i59n11a 5878124256413

Šabatová je poznamenaná množstvím bujarých večírků a vypitého alkoholu z dob disentu a ztratila soudnost, smysl pro realitu a střízlivé vidění světa.  Absolutně přehlíží názor většiny  a ztratila kontakt s realitou. Ve své pomýlenosti zapoměla používat zdravý rozum, třebaže podobné ankety, jako je u tohoto článku jí jednoznačně ukazují, jaká je většinová vůle tohoto národa.

+14/−1
8.6.2015 8:28

M14a24r33i50e 91Z74e59l69e58n20á 2604661519661

Aniž bych hodlala předjímat, jaký bude v daném případě verdikt soudu, troufnu si s jistotou dovodit dva závěry:

Tím prvním je, že paní Šabatová možná v dobrém úmyslu bohužel svým angažmá v této absurdní "kauze" názorně předvedla, jak lze prokázat někomu (zde obecně Romům) tzv. medvědí službu.

Druhý můj osobní závěr je ten, že tatáž paní Šabatová nejspíš nevědomky - ale to jí budiž přičteno k dobru - přispěla k osvětě vlastníků bytů v tom smyslu, že odteď budou při jejich pronajímání důsledně využívat svého nezadatelného práva svůj výběr zásadně nikdy, nikomu za žádných okolností nezdůvodňovat.

Přeji všem pěkný den, pokud možno bez deště, když je toho Medarda:-)

+20/0
8.6.2015 8:24

J29a72n 60M90e69n47z54l 7964475524323

Ono v téhle kauze to je bohužel jak v té písničce - Svatý Medard, můj patron tuka si na čelo....

Také přeji krásný den :)

+1/−1
8.6.2015 8:27

L24u10b36o91š 40Š45i65m25o34n 1640917595301

Jen by mne zajímalo kolik vlastních bytů a komu paní ombudsmanka pronajímá. Možná by nám to mohla sdělit. Rozhodně by to zajímalo víc diskutujících. Jestli se ukáže, že vlastní 5 - 6 bytů, které pronajímá romům kteří platí včas a nedělají žádné škody apotíže, tak se jí dojdu osobně omluvit. ;-D (ale asi to nehrozí)

+8/−1
8.6.2015 8:20

O92n96d59ř26e84j 97G69r26i20m 7251269587264

Pokud jsem majitelem nějaké věci (ať již movité nebo nemovité), je vzela v mé kompetenci rozhodovat, komu tuto věc daruji/prodám/pronajmu a je zcela jedno, jestli se rozhoduji podle nabídnuté ceny, velikosti boty nebo barvy kůže. Věc, co nabízím, je MOJE a tak volím podle SVÉHO uvážení a nikomu po tom nic není - pokud někoho odmítnu, je to čistě moje subjektivní rozhodnutí, rozhodují o SVÉ věci, takže nevím, o co tady komu zase jde...

+11/0
8.6.2015 8:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.