- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ten pán vypadá jak bezdomovec! Jak asi vypadá školník?
No až sem dopádlují uprchlíci, a v rámci sociální intéégrace jim budeme muset přenechat naše pracovní místa na příkaz Merkelové, tak už Vám může bejt jedno jestli má ten či onen titul nebo maturitu. Neboť všichni budeme sedět doma na zadnici a na dávkách.
proč se nikdo nezabývá tím,že je příliš mnoho škol,příspěvek na žáka dodává úroveň školství,když je bližší košile jak kabát,pak tak vypadají i maturity
Pan ředitel z "Hi Society" gymplu to vidí ze svého pohledu. Od přírody inteligentní a aktivní lidé se uplatní téměř vždy (to platí v jakékoliv společnosti). My máme problém s lidmi takříkajíc "průměrnými". To, že z nich jsou pak různí humanitní vystudovanci, nebo "akademici" cestovního ruchu... ale v reálu nic neumějí, nikde se neuchytí a stát ještě bude plýtvat na podpoře v rekvalifikaci, je fakt. Stejně tak, že máme nedostatek řemeslníku z učňovského školství. Chládek to nedělal špatně - školství by rozhodně mělo (přiměřeně) reagovat na situaci trhu práce.
Problém ještě vidím v kvalitě učitelů. Mám stejný pohled, jako V. Klaus ml. Po tom nesmyslném zákoně v roce 2015 odešlo ze školství mnoho zkušených odborníků, kteří tam za ten mrzký peníz byli ochotni pracovat. Příklad z naší ZŠ, kam chodily dcery: Dlouholetý aktivní hudebník, který měl snad 15-ti letou praxi ve výuce a měli s dětmi úspěchy na různých krajských soutěžích... musel odejít (nyní za něj učí dějepisářka s pedagogickým titulem v důchodovém věku a náplní hodin byl především poslech vážné hudby z gramofonu). Informatik, který má ve městě servis na opravy PC a úspěšně učil ICT děti, ale i třeba důchodce asi 10 let, musel odejít (nyní za něj učí paní učitelka na Český jazyk, která o technice nemá ani ponětí, děti si prý většinou surfují na Facebooku a navíc hodiny informatiky omezili na 1 hodinu za 14 dní). Angličtinářka z x-letou praxí, která před tím žila asi 7 let v Londýně, musela také odejít... Zákon tyto kvalitní odborníky a dobré učitele nutil totiž studovat dalších 5 let na univerzitě vzdálené asi 80km! Proč, když byli kvalitní a především učit uměli???
To je ale trochu složitější. Dost těžko lze tyto osoby obhájit, i když věřím, že ve své odbornosti byli dobří. Přece jen jisté základy a předpoklady k pedagogice mít musí. Od totiž každý odborník nemusí být dobrým učitelem a naopak, to asi všichni známe z vlastních zkušeností!
reforma zdejsiho socialistickho skolstvi se tem expertum uz 25 let nedari... protoze by museli rict ze vyhazi ty tuny pseudoucitelu ze vsech stupnu, nevychovali si nahradu, nemaji kvalitu skoly nemaji vizi ministerstvo jim to nijak neulehcuje a td... hlavne ze ministr je aspon jednou mesicne v otazkach... kde si pozve sobe rovneho a predvadi svuj povadly mozkovy vykon
On Chladek je také nejslabsi a nearogantnejsi ministr.
Nezaregistroval jsem, že by Chládek byl proti výuce cizích jazyků. Platí tey, že i skladník si může číst básníka Vergilia v originále:-). Ovšem též platí, že skvělý svářeč, kterých je trvalý nedostatek, je lepší než nezaměstnaný a podprůměrný absolvent gymnásia.Přihlédnout k potřebám společnosti by se tedy určitě mělo, stejně tak jako je žádoucí zvyšovat vzdělanost populace.Nikoli ovšem formální, ale vzdělanost faktickou, od níž se zřejmě pod vlivem urputného "tržního"boje o každého žáka, představujícího balíček peněz, dost dlouho ustupovalo.
Gymnasium je předstupeň na vysokou. Ten, kdo skončí vzdělání absovováním gymnasia, je s prominutím v.l. To měl jít raději na průmyslovku nebo se vyučit.
Řekla bych, že zdaleka ne každý absolvent gymnázia, kterému jdou dobře jazyky, bude ochoten se přeučit na toho obráběče a asi toho nebude ani schopen. Ve finále tady pak budeme mít tisíci unifikovaně vzdělaných maturantů, kteří se budou tlačit na vysokou a následně budou pracovat za pár šupů např. ve státní správě nebo nějakých callcentrech, anebo ztratí dalších pár let tím, že se budou rekvalifikovat na dělníka.
Určitě rozumnější názor, než názory bývalého Rathova náměstka ve středočeském protektoráthu Chládka.....S preferencí účňáků se do Evropy opravdu nedostaneme. Možná jako levná montovna německých výrobků...
Jenže na to musí být mozek. A jelikož všechny děti nejsou na takové úrovni, dochází k tomu, že se sníží úroveň vzdělávání na úroveň těch žáků. Takže dolů.
Tvrdí, že do školství má jít víc než 3% HDP, učitelé mají mít vyšší platy a zaměstnavatelé si nemají co diktovat, jak mají mít žáky připravené pro práci.
Sám si myslím, že školství je něco jako zdravotnictví. Peněz jde do něj až až, jen je třeba vystopovat, kde se ztrácejí. Vysokoškolské studium by mělo být zpoplatnělé, protože podle mne jde o vyhozené peníze, pokud "uděláme" doktora a on jde za lepším do ciziny. Kecy o tom, že se vrátí neberu, protože by to nebyl doktor ale trouba, pokud by se ze Západu do téhle Asie, co tu máme, vracel. Učitelé mají platy odpovídající jejich kvalitě a bohužel musím tvrdit, že nějaké navýšení peněz jejich úroveň nezvedne, stejně jako se nezlepší tenisový um rekreačního hráče, když by začal hrát za peníze. Bude zas jen hrát, na co stačí. Zaměstnavatelé si musí diktovat, vždyť pro ně školy děti vychovávají. Kam zmizely učňáky, které měly všechny větší fabriky? Takže shrnuto, pan ředitel Růžička svým vystoupením nastavil zrcadlo....
Obráceně musím říct, že Berdych by v podmínkách TJ Roudná těžko figuroval na čtvrtém místě světového žebříčku.