Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Strategie? Spíš vítězství nějaké lobby, sepsul Chládkovu chloubu Růžička

Ředitel jedné z nejúspěšnějších škol v zemi Jiří Růžička se pustil do Strategie vzdělávání do roku 2020, jíž se rád chlubí ministr školství Marcel Chládek. Podle něj to totiž není dobrý dokument. Šéf Gymnázia Jana Keplera v Praze tvrdí, že je víc vítězstvím nějaké lobby, než státu jako takového. „To přece nemůže nikdo myslet vážně,“ řekl Růžička MF DNES.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K87a65r39e54l 32K19r49o13u76l24i93k 7469759405174

Ten pán vypadá jak bezdomovec! Jak asi vypadá školník?

+1/−1
1.6.2015 19:45

P25e70t16r42a 25H92o44r73a37k19o63v17a 4201243394378

No až sem dopádlují uprchlíci, a v rámci sociální intéégrace jim budeme muset přenechat naše pracovní místa na příkaz Merkelové, tak už Vám může bejt jedno jestli má ten či onen titul nebo maturitu. Neboť všichni budeme sedět doma na zadnici a na dávkách.

+1/0
1.6.2015 15:07

J50a25n 12N26o89v56o61t92n62ý 7976173383783

proč se nikdo nezabývá tím,že je příliš mnoho škol,příspěvek na žáka dodává úroveň školství,když je bližší košile jak kabát,pak tak vypadají i maturity

+2/0
1.6.2015 11:39

P24e75t79r 47H40a52m77ž76í95k 7641223232373

Pan ředitel z "Hi Society" gymplu to vidí ze svého pohledu. Od přírody inteligentní a aktivní lidé se uplatní téměř vždy (to platí v jakékoliv společnosti). My máme problém s lidmi takříkajíc "průměrnými". To, že z nich jsou pak různí humanitní vystudovanci, nebo "akademici" cestovního ruchu... ale v reálu nic neumějí, nikde se neuchytí a stát ještě bude plýtvat na podpoře v rekvalifikaci, je fakt. Stejně tak, že máme nedostatek řemeslníku z učňovského školství. Chládek to nedělal špatně - školství by rozhodně mělo (přiměřeně) reagovat na situaci trhu práce.

Problém ještě vidím v kvalitě učitelů. Mám stejný pohled, jako V. Klaus ml. Po tom nesmyslném zákoně v roce 2015 odešlo ze školství mnoho zkušených odborníků, kteří tam za ten mrzký peníz byli ochotni pracovat. Příklad z naší ZŠ, kam chodily dcery: Dlouholetý aktivní hudebník, který měl snad 15-ti letou praxi ve výuce a měli s dětmi úspěchy na různých krajských soutěžích... musel odejít (nyní za něj učí dějepisářka s pedagogickým titulem v důchodovém věku a náplní hodin byl především poslech vážné hudby z gramofonu). Informatik, který má ve městě servis na opravy PC a úspěšně učil ICT děti, ale i třeba důchodce asi 10 let, musel odejít (nyní za něj učí paní učitelka na Český jazyk, která o technice nemá ani ponětí, děti si prý většinou surfují na Facebooku a navíc hodiny informatiky omezili na 1 hodinu za 14 dní). Angličtinářka z x-letou praxí, která před tím žila asi 7 let v Londýně, musela také odejít... Zákon tyto kvalitní odborníky a dobré učitele nutil totiž studovat dalších 5 let na univerzitě vzdálené asi 80km! Proč, když byli kvalitní a především učit uměli??? :-/

+11/0
1.6.2015 11:20

L30u89b25o98m35í73r 48S72a77z43e59č49e59k 7639768535443

To je ale trochu složitější. Dost těžko lze tyto osoby obhájit, i když věřím, že ve své odbornosti byli dobří. Přece jen jisté základy a předpoklady k pedagogice mít musí. Od totiž každý odborník nemusí být dobrým učitelem a naopak, to asi všichni známe z vlastních zkušeností!

+5/−1
1.6.2015 11:43

D18a63n65i58e61l 38Š26e75v67č45í61k 7416850129888

OK, ale když byli? Proč by jim neměl stačit nějaký papír s pedagogickým minimem? Jak jsem psal níže, všechno to je pouze důsledek neschopného vysokého vedení škol. Protože ředitelé nebyli schopni zajistit kvalitní (ať už vzdělané, či nevzdělané) učitele, tak se prostě muselo zasáhnout shora. A moc možností nebylo. Ku škodě všem se zvolila ta nejjednodušší a nejhorší. Vysokoškolský papír nic nezajistí. A už vůbec ne dobrého učitele.

0/0
1.6.2015 11:50

P87ř68e65m45y93s36l 34K67y64s10e79l25á40k 3861753754345

Protože tam za ty peníze nikdo nepůjde. Pokud je schopný odborník, najde uplatnění jinde a za mnohem více peněz. A tak nakonec dojdeme k tomu, že nám zase budou kláštery říkat, jakými jsou nositely vzdělání, protože nikdo jiný to nebude chtít dělat a vrátí se doba náboženského tmářství. A nebo to dopadne tak, že budou učit lidé před důchodem, kteří odešli nebo byli odejiti z praxe a nikdo je již nebude 5 let před důchodem chtít zaměstnat.

0/0
1.6.2015 12:24

J42a86r10o56m63í75r 91K73r49á41l 4890219174859

Měli pedagogické minimum.  Ale zřejmě pro výuku matematiky je PF víc, než matfyz. :-/

+1/0
1.6.2015 12:04

D75a54n71i80e92l 28Š81e26v19č49í97k 7656780469978

Bo bez papíru se štemplem by si nikdo nepřilepšil. Tak se do toho zapojí celá byrokratická mašinerie a než panáček dostane diplom, tak si na své chechtáčky přijde pěkných pár lidí.

Problém je ve vrcholném managementu na školách. Ředitelé a zástupci se bojí vyhazovat neschopné a držet si schopné. Dělí je spíš na kamarády a zbytek. A je to skoro všude. Ctí se mohou pyšnit výjimky ve vedení, kdy je kamarádem schopný kantor a budižkničemu je vyhozen.

Jinak obecně je resort školství vhodný k nepolitickému vedení. Prostě vzdělání nemá s politikou mít nic společného.

0/0
1.6.2015 11:47

P38a98v90e21l 28Z53a85j54í34č22e75k 8914950626460

reforma zdejsiho socialistickho skolstvi se tem expertum uz 25 let nedari... protoze by museli rict ze vyhazi ty tuny pseudoucitelu ze vsech stupnu, nevychovali si nahradu, nemaji kvalitu skoly nemaji vizi ministerstvo jim to nijak neulehcuje a td... hlavne ze ministr je aspon jednou mesicne v otazkach... kde si pozve sobe rovneho a predvadi svuj povadly mozkovy vykon

+1/−2
1.6.2015 11:11

J22i59r78i 33S35y53k58o92r57a 5923189321476

On Chladek je také nejslabsi a nearogantnejsi ministr.

0/−4
1.6.2015 11:05

R11o90m84a38n 93M44i49r49o78s91l63a10v 4307303587146

Nezaregistroval jsem, že by Chládek byl proti výuce cizích jazyků. Platí tey, že i skladník si může číst básníka Vergilia v originále:-). Ovšem též platí, že skvělý svářeč, kterých je trvalý nedostatek, je lepší než nezaměstnaný a podprůměrný absolvent gymnásia.Přihlédnout k potřebám společnosti by se tedy určitě mělo, stejně tak jako je žádoucí zvyšovat vzdělanost populace.Nikoli ovšem formální, ale vzdělanost faktickou, od níž se zřejmě pod vlivem urputného "tržního"boje o každého žáka, představujícího balíček peněz, dost dlouho ustupovalo.

+3/0
1.6.2015 10:59

L11a32d29i78s96l88a29v 41P52l91á48n44e51k 7970120951169

Gymnasium je předstupeň na vysokou. Ten, kdo skončí vzdělání absovováním gymnasia, je s prominutím v.l. To měl jít raději na průmyslovku nebo se vyučit. Rv

+1/0
1.6.2015 11:09

O84n63d48ř82e80j 56S55u23k67a29č 3953783138155

Průmyslovka je taky více méně předstupeň na vysokou... Takže mám na ni stejný pohled jak na gympl...

0/0
1.6.2015 11:19

D93a54n91i35e73l 38Š35e57v80č58í41k 7466550989978

No, nicméně po jejím absolvování člověk alespoň něco umí. Teda, měl by :-) Kdežto na gymplu je to obecný prd.

+1/0
1.6.2015 11:53

L50u75b95o57m24í65r 80S75a32z53e75č15e21k 7769928505383

Bohužel se vždy v každém ročníku objeví několik exotů kteří se k maturitě dostanou a je pro ně konečnou! Na víc nemají. Prostě měli špatnou volbu. Z "Práv dětí" vyplývá, že za vzdělání dětí jsou odpovědní rodiče, jenže ti jsou mnohdy nezodpovědní a neprávem považují svá dítka za génia!

+1/0
1.6.2015 11:50

I47v97a93n51a 26M34o73t70a57l13í15k16o46v35á 5574571710912

Řekla bych, že zdaleka ne každý absolvent gymnázia, kterému jdou dobře jazyky, bude ochoten se přeučit na toho obráběče a asi toho nebude ani schopen. Ve finále tady pak budeme mít tisíci unifikovaně vzdělaných maturantů, kteří se budou tlačit na vysokou a následně budou pracovat za pár šupů např. ve státní správě nebo nějakých callcentrech, anebo ztratí dalších pár let tím, že se budou rekvalifikovat na dělníka.

+2/−1
1.6.2015 10:33

D33a48v63i46d 33P27r31a48ž58á67k 6274582632406

Jazyky musí umět i obráběč ...

0/0
1.6.2015 10:54

J29i93ř48í 61V56o81n26d11r35á98č21e60k 5736394960954

To víš, že jo ;-D

0/0
1.6.2015 10:58

J28a43n 28B52l53a86n91a 3236795714

na dovolené, u soustruhu nikoliv

0/0
1.6.2015 11:19

J13a66r65o56m21í93r 71P84e22t97l73a10c74h 2554892975493

Určitě rozumnější názor, než názory bývalého Rathova náměstka ve středočeském protektoráthu Chládka.....S preferencí  účňáků se do Evropy opravdu nedostaneme. Možná jako levná montovna německých výrobků...

+1/−2
1.6.2015 10:31

J51i85ř59í 87V34o52n39d34r97á15č19e53k 5376794670884

Jenže na to musí být mozek. A jelikož všechny děti nejsou na takové úrovni, dochází k tomu, že se sníží úroveň vzdělávání na úroveň těch žáků. Takže dolů.

+1/0
1.6.2015 10:51
Foto

Š53t24ě59p54á23n 15B49i74c61e41r32a 6959522878376

Tvrdí, že do školství má jít víc než 3% HDP, učitelé mají mít vyšší platy a zaměstnavatelé si nemají co diktovat, jak mají mít žáky připravené pro práci.

Sám si myslím, že školství je něco jako zdravotnictví. Peněz jde do něj až až, jen je třeba vystopovat, kde se ztrácejí. Vysokoškolské studium by mělo být zpoplatnělé, protože podle mne jde o vyhozené peníze, pokud "uděláme" doktora a on jde za lepším do ciziny. Kecy o tom, že se vrátí neberu, protože by to nebyl doktor ale trouba, pokud by se ze Západu do téhle Asie, co tu máme, vracel. Učitelé mají platy odpovídající jejich kvalitě a bohužel musím tvrdit, že nějaké navýšení peněz jejich úroveň nezvedne, stejně jako se nezlepší tenisový um rekreačního hráče, když by začal hrát za peníze. Bude zas jen hrát, na co stačí. Zaměstnavatelé si musí diktovat, vždyť pro ně školy děti vychovávají. Kam zmizely učňáky, které měly všechny větší fabriky? Takže shrnuto, pan ředitel Růžička svým vystoupením nastavil zrcadlo....:-)

+2/0
1.6.2015 10:28

J14i44ř15í 63V91o47n60d37r41á57č16e83k 5286564410394

Obráceně musím říct, že Berdych by v podmínkách TJ Roudná těžko figuroval na čtvrtém místě světového žebříčku.

+1/0
1.6.2015 10:53

P84a55v60e94l 45Z83a44j12í21č96e55k 8114560856450

bych rekl ze mozna i 10% hdp... pokud nevychovate elitu ktera dokaze prinest svymi napady moznosti vyroby, prodeje. Budeme porad jen montovna a hodne ze zisku ukroji ten kdo to vlastni ne my

0/0
1.6.2015 11:19

D69a60n15i18e32l 25Š75e50v92č85í27k 7956170309308

Otázka by měla spíš znít. Kam zmizely ty fabriky? Kolik jich takových u nás je, které by každoročně uživily stovky absolventů?

+1/0
1.6.2015 12:00

R27o29b12e47r49t 91B91a91l69a69b42á93n 9662453452

A zase se řeší střední školy. Proč se všichni tihle experti nezabývají základními školami ? Tam je největší chaos. Tam se dodnes ještě nezpamatovali ze všech kotrmelců předchozích ministerských smeček. Sekyra státních maturit, třeba i z matiky, je akorát pomsta na děckách, které tenhle "systém" vyplivnul ze základní školy jako pologramoty. Jen naprostej trotl se může chvástat tím, kolik jeho "systém" vyselektoval neúspěšných středoškoláků.

+2/−1
1.6.2015 10:18

D14a50n94i87e54l 78U19r34b25á62n43e62k 6737768499768

Na vás se základní škola ale asi moc nepodepsala :-)

0/0
1.6.2015 11:27
Foto

J23a80n 92C76i53b63u16l93k53a 9772908440759

A je to nakonec o celkové koncepci společnosti: jsou zde VLCI a OVCE (bez urážky, jsem pravověrný ovčan/zaměstnanec, osatně jako většina).

možnost A) (socialistická?) budeme všechny lidi vychovávat jako ovce. Je to sice direktivní, ale má to své výhody - třeba zrovna výchova k aktuálně potřebným profesím. Ovce tak zůstane ovcí a z některých vlků se třeba stanou hlídací psi. A svoboda? Ta je taková, jakou si je kdo schopen vydobýt, tu vám stejně nikdo nedá.

možnost B) (kapitalistická?) budeme všechny lidi vychovávat jako vlky, svobodně. akže i ta poslední ovce si bude připadat jako vlk, dokonce si bude kupovat i maso. A vlci? Ty se budou smát, až se budou za plná břicha popadat, protože jak asi dopadne ovce se sebevědomím vlka, když se s vlkem potká?

(snad jsem paní Šichtařovou příliš nevykradl https://www.kosmas.cz/knihy/193394/lumpove-a-beranci/ )

0/0
1.6.2015 10:15

M37o58n40i15k88a 44H31a18b61a51n21o91v14a 7488143867276

ad B) to je sice fajn představa, ale pozice vlků zaujímá ve společnosti minimum lidí, už vidím všechny ty frustrované vychované vlky, jak makají za pásem a výrobní odvětví jdou s nimi do kopru, protože za pásem je potřeba mít ovce :-)

+1/0
1.6.2015 10:31

M24a51r91t56i60n 10F88r90a81n96t56i51š19e63k 7435420963655

a pak jsou tu možnosti C) vychovávat ovce jako vlky a vlky jako ovce a dokonalá, ale málo pravděpodobná možnost D) vychovávat ovce jako ovce a vlky jako vlky.

+1/0
1.6.2015 11:55

J32a38n 73B38l54a40n24a 3706685114

Takže babišoviny odstřelí Chládka a pak hledají soudruhy, které jim servilně potvrdí, že udělaly správnou věc, dávná tradice babišovin je zachována.

+3/−4
1.6.2015 10:11
Foto

Š72t14ě59p29á75n 38B35i97c87e24r37a 6699482328906

po přečtení vašeho blábolu soudím, že jste asi plod dnešního školství.

+1/−1
1.6.2015 10:30

J87a79n 97B97l18a78n94a 3476265744

váš úsudek je zcela scestnej, mám vystudovanou techniku, ještě z dob, kdy se školy nebály někoho vyhodit, aby nepřišly o finance

0/0
1.6.2015 11:21

J23i88ř68í 21V77o84n91d98r26á85č31e77k 5806224820644

Wolpechte nejchytřejší

že nám tady v diskuzi tvrdíte , že Hluboká je hrad je celkem úsměvné. Že ale tvdrdíte, že vstupné je levné, protože majitele stojí miliony údržba, to už jste narazil ještě víc. Hluboká je státní zámek, vy chytráku, a spravuje ho Národní památkový ústav, takže se na údržbě podílíme všichni aniž bychom tam šli.

0/0
1.6.2015 10:06

J54a27n 68W95o82l15p81r50e74c41h25t 2615894157342

Hrad nebo zámek, to je celkem jedno, je to prostě památka. A jestli ji vlastní stát či soukromník, tak jde ta údržba do miliónů. Co zrovna vám bolševikovi vadí na tom, že na údržbu přispějí návštěvníci vstupným a že to nemusíte platit ze svého?

+1/0
1.6.2015 11:19

J87i83ř15í 86V68o24n30d12r32á37č52e61k 5106224160664

Zaprvé nejsem bolševik a zadruhé reaguji na to vaše věčné mentorování zaprděného internetového hrdiny.

0/0
1.6.2015 13:14
Foto

J25a43n 62C60i35b50u43l69k40a 9472938780619

A není to obráceně? Co by si pan ředitel počal s poloprázdným gymplem - méně žáků, méně peněz. Takze hurá všichni k nám!

A na co student slyší? "Nebudeme tě trápit těžkýma přijímačkama, budeme tě respektovat jako osobnost, výuku si budeš řídit ty, budeme ti naslouchat, nebudeme tě převychovávat a vypustíme tě do světa, že se z tebe nadnárodní korporace posadí na zadek!"

+2/−1
1.6.2015 10:06

I32g11n92á90c 97M47r71k93v53i68č44k52a 2938412539305

R^

0/0
1.6.2015 10:13

D14a68v44i17d 26P81r98a39ž78á83k 6544232742486

A myslíte, že tomu tak opravdu je?

0/0
1.6.2015 10:55

R74o45s67t79i31s43l61a62v 62C50a21h23a 6553987207651

pan reditel pracuje na elitnim gymnaziu, ten se o studenty bat nemusi.

+1/0
1.6.2015 11:10

J93o96s22e65f 70N13o85ž61i79č33k71a 5245171539346

"Potřebujeme lidi, kteří se budou ochotni překvalifikovat..." - to chce pan ředitel Růžička tvrdit, že např. vystudovaný filozof se v případě potřeby snadno překvalifikuje a stane se z něj odborník na úrovni vysokoškolsky vzdělaného technika?

Myslím, že pan Růžička především hájí své zájmy - tedy aby bylo privilegováno všeobecné vzdělání a tedy gymnázia. Snaha Chládka podporovat technické obory se mu zkrátka nehodila do krámu...

+2/0
1.6.2015 10:05

J96o55s78e32f 75N72o72ž96i91č66k50a 5285321939706

Jinak i tento článek mě ubezpečuje v tom, že to, co jsem v sobotu napsal na mém blogu, je pravda:

http://nozicka.blog.idnes.cz/c/464086/mf-dnes-je-objektivni-a-na-babisovi-nezavisle-medium-otevreny-dopis-sefredaktorovi-mf-dnes.html

0/0
1.6.2015 10:08

D82a87n72i84e85l 41Š56e13v45č87í83k 7876550599298

Tak zrovna elitní škola jeho (Růžičkova) typu se o žáky bát nemusí. Těch bude mít vždy dost.

Navíc u nás je to tak skvělé, že mladý a pilný člověk stihne vystudovat i dvě střední školy a vysokou do limitu 26 let, takže si své vzdělání může zadarmo získat ve všech směrech. Gympl, učiliště i VŠ.

0/0
1.6.2015 12:06
Foto

J53a19n 38V52l65a43d33y32k47a 2912958153544

Nechápu, k čemu je mi například instalatér s maturitou, který nezná praxi....

řekl bych dokonce, že praxe je nejdůležitější součást jakéhokoliv studia a kladl bych na ní větší důraz

+4/0
1.6.2015 10:04

J24a51n 80B90l90a95n44a 3976385304

tož bude flexibilní a po večerech bude psát filosofické traktáty a kapající kohoutek ho nechá v klidu

0/0
1.6.2015 10:14
Foto

Š21t76ě92p19á89n 48B86i26c23e76r47a 6579222758656

a číst Vergilia v latině

0/0
1.6.2015 10:32

D59a46v59i49d 80P87r80a86ž42á61k 6634952922906

Co přesně myslíte praxí?

0/0
1.6.2015 10:56

J20a60n 90B32l96a60n59a 3556535844

na učňáku byla týden škola a týden praxe

+1/0
1.6.2015 11:24
Foto

J45a31n 78V28l66a95d12y75k24a 2402538463944

Dám Vám příklad ze svého života.... Absolvoval jsem Vyšší odbornou školu v roce 2002, je jedno v jakém oboru, měli jsem v týdnu praxi na pracovištích, kde by jsme mohli aj pracovat. Poměr praxe teorie byla cca 50:50. Po studiu jsem pak okamžitě mohl nastoupit do zaměstnání a věděl o čem bije. Nastoupila k nám po cca 5 ´ti letech kolegyně po změně systému už onen obor bylo možné studovat pouze na VŠ. Titulově kolegyně výše, ale praxe jí chyběla. Trvalo jí přes rok, než se zaučila. Posléze přiznala, že většinu vědomostí nabrala až následně při práci....

0/0
1.6.2015 12:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.