Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Strategie? Spíš vítězství nějaké lobby, sepsul Chládkovu chloubu Růžička

Ředitel jedné z nejúspěšnějších škol v zemi Jiří Růžička se pustil do Strategie vzdělávání do roku 2020, jíž se rád chlubí ministr školství Marcel Chládek. Podle něj to totiž není dobrý dokument. Šéf Gymnázia Jana Keplera v Praze tvrdí, že je víc vítězstvím nějaké lobby, než státu jako takového. „To přece nemůže nikdo myslet vážně,“ řekl Růžička MF DNES.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K23a82r92e52l 76K77r16o12u28l66i32k 7139189175304

Ten pán vypadá jak bezdomovec! Jak asi vypadá školník?

+1/−1
1.6.2015 19:45

P29e19t80r63a 38H77o82r37a69k84o77v30a 4641333924498

No až sem dopádlují uprchlíci, a v rámci sociální intéégrace jim budeme muset přenechat naše pracovní místa na příkaz Merkelové, tak už Vám může bejt jedno jestli má ten či onen titul nebo maturitu. Neboť všichni budeme sedět doma na zadnici a na dávkách.

+1/0
1.6.2015 15:07

J39a84n 79N38o27v19o24t86n45ý 7236453413623

proč se nikdo nezabývá tím,že je příliš mnoho škol,příspěvek na žáka dodává úroveň školství,když je bližší košile jak kabát,pak tak vypadají i maturity

+2/0
1.6.2015 11:39

P73e89t34r 36H90a74m51ž19í28k 7711403392543

Pan ředitel z "Hi Society" gymplu to vidí ze svého pohledu. Od přírody inteligentní a aktivní lidé se uplatní téměř vždy (to platí v jakékoliv společnosti). My máme problém s lidmi takříkajíc "průměrnými". To, že z nich jsou pak různí humanitní vystudovanci, nebo "akademici" cestovního ruchu... ale v reálu nic neumějí, nikde se neuchytí a stát ještě bude plýtvat na podpoře v rekvalifikaci, je fakt. Stejně tak, že máme nedostatek řemeslníku z učňovského školství. Chládek to nedělal špatně - školství by rozhodně mělo (přiměřeně) reagovat na situaci trhu práce.

Problém ještě vidím v kvalitě učitelů. Mám stejný pohled, jako V. Klaus ml. Po tom nesmyslném zákoně v roce 2015 odešlo ze školství mnoho zkušených odborníků, kteří tam za ten mrzký peníz byli ochotni pracovat. Příklad z naší ZŠ, kam chodily dcery: Dlouholetý aktivní hudebník, který měl snad 15-ti letou praxi ve výuce a měli s dětmi úspěchy na různých krajských soutěžích... musel odejít (nyní za něj učí dějepisářka s pedagogickým titulem v důchodovém věku a náplní hodin byl především poslech vážné hudby z gramofonu). Informatik, který má ve městě servis na opravy PC a úspěšně učil ICT děti, ale i třeba důchodce asi 10 let, musel odejít (nyní za něj učí paní učitelka na Český jazyk, která o technice nemá ani ponětí, děti si prý většinou surfují na Facebooku a navíc hodiny informatiky omezili na 1 hodinu za 14 dní). Angličtinářka z x-letou praxí, která před tím žila asi 7 let v Londýně, musela také odejít... Zákon tyto kvalitní odborníky a dobré učitele nutil totiž studovat dalších 5 let na univerzitě vzdálené asi 80km! Proč, když byli kvalitní a především učit uměli??? :-/

+11/0
1.6.2015 11:20

L32u67b97o57m51í77r 35S26a91z27e38č77e12k 1191933930274

To je ale trochu složitější. Dost těžko lze tyto osoby obhájit, i když věřím, že ve své odbornosti byli dobří. Přece jen jisté základy a předpoklady k pedagogice mít musí. Od totiž každý odborník nemusí být dobrým učitelem a naopak, to asi všichni známe z vlastních zkušeností!

+5/−1
1.6.2015 11:43

D25a41n51i73e95l 94Š52e92v72č58í51k 7406200239488

OK, ale když byli? Proč by jim neměl stačit nějaký papír s pedagogickým minimem? Jak jsem psal níže, všechno to je pouze důsledek neschopného vysokého vedení škol. Protože ředitelé nebyli schopni zajistit kvalitní (ať už vzdělané, či nevzdělané) učitele, tak se prostě muselo zasáhnout shora. A moc možností nebylo. Ku škodě všem se zvolila ta nejjednodušší a nejhorší. Vysokoškolský papír nic nezajistí. A už vůbec ne dobrého učitele.

0/0
1.6.2015 11:50
Foto

P98ř72e85m56y87s87l 71K66y16s46e80l72á95k 3571883644565

Protože tam za ty peníze nikdo nepůjde. Pokud je schopný odborník, najde uplatnění jinde a za mnohem více peněz. A tak nakonec dojdeme k tomu, že nám zase budou kláštery říkat, jakými jsou nositely vzdělání, protože nikdo jiný to nebude chtít dělat a vrátí se doba náboženského tmářství. A nebo to dopadne tak, že budou učit lidé před důchodem, kteří odešli nebo byli odejiti z praxe a nikdo je již nebude 5 let před důchodem chtít zaměstnat.

0/0
1.6.2015 12:24

J25a11r56o97m87í79r 36K72r54á63l 4770299824859

Měli pedagogické minimum.  Ale zřejmě pro výuku matematiky je PF víc, než matfyz. :-/

+1/0
1.6.2015 12:04

D81a14n88i78e39l 32Š47e15v38č52í74k 7456370249318

Bo bez papíru se štemplem by si nikdo nepřilepšil. Tak se do toho zapojí celá byrokratická mašinerie a než panáček dostane diplom, tak si na své chechtáčky přijde pěkných pár lidí.

Problém je ve vrcholném managementu na školách. Ředitelé a zástupci se bojí vyhazovat neschopné a držet si schopné. Dělí je spíš na kamarády a zbytek. A je to skoro všude. Ctí se mohou pyšnit výjimky ve vedení, kdy je kamarádem schopný kantor a budižkničemu je vyhozen.

Jinak obecně je resort školství vhodný k nepolitickému vedení. Prostě vzdělání nemá s politikou mít nic společného.

0/0
1.6.2015 11:47

P56a45v83e92l 93Z25a19j65í50č20e91k 8584830426340

reforma zdejsiho socialistickho skolstvi se tem expertum uz 25 let nedari... protoze by museli rict ze vyhazi ty tuny pseudoucitelu ze vsech stupnu, nevychovali si nahradu, nemaji kvalitu skoly nemaji vizi ministerstvo jim to nijak neulehcuje a td... hlavne ze ministr je aspon jednou mesicne v otazkach... kde si pozve sobe rovneho a predvadi svuj povadly mozkovy vykon

+1/−2
1.6.2015 11:11

J93i47r32i 60S98y68k17o77r59a 5413189191716

On Chladek je také nejslabsi a nearogantnejsi ministr.

0/−4
1.6.2015 11:05

R14o32m52a52n 21M50i97r28o92s35l87a69v 4717473487676

Nezaregistroval jsem, že by Chládek byl proti výuce cizích jazyků. Platí tey, že i skladník si může číst básníka Vergilia v originále:-). Ovšem též platí, že skvělý svářeč, kterých je trvalý nedostatek, je lepší než nezaměstnaný a podprůměrný absolvent gymnásia.Přihlédnout k potřebám společnosti by se tedy určitě mělo, stejně tak jako je žádoucí zvyšovat vzdělanost populace.Nikoli ovšem formální, ale vzdělanost faktickou, od níž se zřejmě pod vlivem urputného "tržního"boje o každého žáka, představujícího balíček peněz, dost dlouho ustupovalo.

+3/0
1.6.2015 10:59

L46a72d63i72s14l57a37v 22P75l25á62n49e66k 7330610851169

Gymnasium je předstupeň na vysokou. Ten, kdo skončí vzdělání absovováním gymnasia, je s prominutím v.l. To měl jít raději na průmyslovku nebo se vyučit. Rv

+1/0
1.6.2015 11:09

O46n61d27ř67e48j 46S42u43k16a10č 3213433898365

Průmyslovka je taky více méně předstupeň na vysokou... Takže mám na ni stejný pohled jak na gympl...

0/0
1.6.2015 11:19

D30a67n19i22e67l 54Š45e67v55č94í39k 7756950869588

No, nicméně po jejím absolvování člověk alespoň něco umí. Teda, měl by :-) Kdežto na gymplu je to obecný prd.

+1/0
1.6.2015 11:53

L61u69b73o12m63í34r 85S31a10z97e35č30e38k 1971563250784

Bohužel se vždy v každém ročníku objeví několik exotů kteří se k maturitě dostanou a je pro ně konečnou! Na víc nemají. Prostě měli špatnou volbu. Z "Práv dětí" vyplývá, že za vzdělání dětí jsou odpovědní rodiče, jenže ti jsou mnohdy nezodpovědní a neprávem považují svá dítka za génia!

+1/0
1.6.2015 11:50

I85v88a42n80a 56M20o92t40a69l78í15k31o38v71á 5504551840532

Řekla bych, že zdaleka ne každý absolvent gymnázia, kterému jdou dobře jazyky, bude ochoten se přeučit na toho obráběče a asi toho nebude ani schopen. Ve finále tady pak budeme mít tisíci unifikovaně vzdělaných maturantů, kteří se budou tlačit na vysokou a následně budou pracovat za pár šupů např. ve státní správě nebo nějakých callcentrech, anebo ztratí dalších pár let tím, že se budou rekvalifikovat na dělníka.

+2/−1
1.6.2015 10:33

D40a47v40i36d 12P43r46a19ž24á41k 6344172682976

Jazyky musí umět i obráběč ...

0/0
1.6.2015 10:54

J78i60ř89í 16V54o77n14d58r80á71č93e54k 5796984710354

To víš, že jo ;-D

0/0
1.6.2015 10:58

J83a73n 53B53l26a77n47a 3586865974

na dovolené, u soustruhu nikoliv

0/0
1.6.2015 11:19

J43a46r95o60m16í62r 19P16e51t77l81a44c11h 2164482815663

Určitě rozumnější názor, než názory bývalého Rathova náměstka ve středočeském protektoráthu Chládka.....S preferencí  účňáků se do Evropy opravdu nedostaneme. Možná jako levná montovna německých výrobků...

+1/−2
1.6.2015 10:31

J68i41ř56í 63V46o47n87d56r59á62č25e81k 5116224400294

Jenže na to musí být mozek. A jelikož všechny děti nejsou na takové úrovni, dochází k tomu, že se sníží úroveň vzdělávání na úroveň těch žáků. Takže dolů.

+1/0
1.6.2015 10:51
Foto

Š55t43ě67p61á29n 64B41i44c72e56r92a 6539492728466

Tvrdí, že do školství má jít víc než 3% HDP, učitelé mají mít vyšší platy a zaměstnavatelé si nemají co diktovat, jak mají mít žáky připravené pro práci.

Sám si myslím, že školství je něco jako zdravotnictví. Peněz jde do něj až až, jen je třeba vystopovat, kde se ztrácejí. Vysokoškolské studium by mělo být zpoplatnělé, protože podle mne jde o vyhozené peníze, pokud "uděláme" doktora a on jde za lepším do ciziny. Kecy o tom, že se vrátí neberu, protože by to nebyl doktor ale trouba, pokud by se ze Západu do téhle Asie, co tu máme, vracel. Učitelé mají platy odpovídající jejich kvalitě a bohužel musím tvrdit, že nějaké navýšení peněz jejich úroveň nezvedne, stejně jako se nezlepší tenisový um rekreačního hráče, když by začal hrát za peníze. Bude zas jen hrát, na co stačí. Zaměstnavatelé si musí diktovat, vždyť pro ně školy děti vychovávají. Kam zmizely učňáky, které měly všechny větší fabriky? Takže shrnuto, pan ředitel Růžička svým vystoupením nastavil zrcadlo....:-)

+2/0
1.6.2015 10:28

J14i43ř20í 77V27o39n44d95r98á17č13e56k 5986934340494

Obráceně musím říct, že Berdych by v podmínkách TJ Roudná těžko figuroval na čtvrtém místě světového žebříčku.

+1/0
1.6.2015 10:53

P64a50v24e54l 72Z80a30j46í14č10e21k 8894880536440

bych rekl ze mozna i 10% hdp... pokud nevychovate elitu ktera dokaze prinest svymi napady moznosti vyroby, prodeje. Budeme porad jen montovna a hodne ze zisku ukroji ten kdo to vlastni ne my

0/0
1.6.2015 11:19

D17a85n25i20e48l 89Š44e23v88č21í46k 7676530269188

Otázka by měla spíš znít. Kam zmizely ty fabriky? Kolik jich takových u nás je, které by každoročně uživily stovky absolventů?

+1/0
1.6.2015 12:00

R41o50b48e16r38t 12B35a28l73a32b23á73n 9732263282

A zase se řeší střední školy. Proč se všichni tihle experti nezabývají základními školami ? Tam je největší chaos. Tam se dodnes ještě nezpamatovali ze všech kotrmelců předchozích ministerských smeček. Sekyra státních maturit, třeba i z matiky, je akorát pomsta na děckách, které tenhle "systém" vyplivnul ze základní školy jako pologramoty. Jen naprostej trotl se může chvástat tím, kolik jeho "systém" vyselektoval neúspěšných středoškoláků.

+2/−1
1.6.2015 10:18

D53a17n54i71e95l 69U83r82b84á58n30e37k 6347428359228

Na vás se základní škola ale asi moc nepodepsala :-)

0/0
1.6.2015 11:27
Foto

J75a30n 95C68i70b50u81l24k42a 9802678510869

A je to nakonec o celkové koncepci společnosti: jsou zde VLCI a OVCE (bez urážky, jsem pravověrný ovčan/zaměstnanec, osatně jako většina).

možnost A) (socialistická?) budeme všechny lidi vychovávat jako ovce. Je to sice direktivní, ale má to své výhody - třeba zrovna výchova k aktuálně potřebným profesím. Ovce tak zůstane ovcí a z některých vlků se třeba stanou hlídací psi. A svoboda? Ta je taková, jakou si je kdo schopen vydobýt, tu vám stejně nikdo nedá.

možnost B) (kapitalistická?) budeme všechny lidi vychovávat jako vlky, svobodně. akže i ta poslední ovce si bude připadat jako vlk, dokonce si bude kupovat i maso. A vlci? Ty se budou smát, až se budou za plná břicha popadat, protože jak asi dopadne ovce se sebevědomím vlka, když se s vlkem potká?

(snad jsem paní Šichtařovou příliš nevykradl https://www.kosmas.cz/knihy/193394/lumpove-a-beranci/ )

0/0
1.6.2015 10:15

M35o26n70i96k70a 66H39a22b80a30n47o56v66a 7638563187736

ad B) to je sice fajn představa, ale pozice vlků zaujímá ve společnosti minimum lidí, už vidím všechny ty frustrované vychované vlky, jak makají za pásem a výrobní odvětví jdou s nimi do kopru, protože za pásem je potřeba mít ovce :-)

+1/0
1.6.2015 10:31

M10a84r47t20i46n 52F77r56a56n13t34i39š39e24k 7125420953595

a pak jsou tu možnosti C) vychovávat ovce jako vlky a vlky jako ovce a dokonalá, ale málo pravděpodobná možnost D) vychovávat ovce jako ovce a vlky jako vlky.

+1/0
1.6.2015 11:55

J42a58n 40B62l75a95n98a 3936105574

Takže babišoviny odstřelí Chládka a pak hledají soudruhy, které jim servilně potvrdí, že udělaly správnou věc, dávná tradice babišovin je zachována.

+3/−4
1.6.2015 10:11
Foto

Š21t13ě86p34á16n 68B79i81c13e76r87a 6729922498236

po přečtení vašeho blábolu soudím, že jste asi plod dnešního školství.

+1/−1
1.6.2015 10:30

J63a15n 81B51l15a44n24a 3706135244

váš úsudek je zcela scestnej, mám vystudovanou techniku, ještě z dob, kdy se školy nebály někoho vyhodit, aby nepřišly o finance

0/0
1.6.2015 11:21

J58i43ř47í 19V51o20n51d52r29á44č53e26k 5986334690444

Wolpechte nejchytřejší

že nám tady v diskuzi tvrdíte , že Hluboká je hrad je celkem úsměvné. Že ale tvdrdíte, že vstupné je levné, protože majitele stojí miliony údržba, to už jste narazil ještě víc. Hluboká je státní zámek, vy chytráku, a spravuje ho Národní památkový ústav, takže se na údržbě podílíme všichni aniž bychom tam šli.

0/0
1.6.2015 10:06
Foto

J29a38n 28W70o68l65p89r49e22c89h26t 2525944227962

Hrad nebo zámek, to je celkem jedno, je to prostě památka. A jestli ji vlastní stát či soukromník, tak jde ta údržba do miliónů. Co zrovna vám bolševikovi vadí na tom, že na údržbu přispějí návštěvníci vstupným a že to nemusíte platit ze svého?

+1/0
1.6.2015 11:19

J42i82ř20í 56V34o42n72d61r66á45č30e72k 5146694460164

Zaprvé nejsem bolševik a zadruhé reaguji na to vaše věčné mentorování zaprděného internetového hrdiny.

0/0
1.6.2015 13:14
Foto

J58a80n 69C25i84b51u41l55k92a 9532968960609

A není to obráceně? Co by si pan ředitel počal s poloprázdným gymplem - méně žáků, méně peněz. Takze hurá všichni k nám!

A na co student slyší? "Nebudeme tě trápit těžkýma přijímačkama, budeme tě respektovat jako osobnost, výuku si budeš řídit ty, budeme ti naslouchat, nebudeme tě převychovávat a vypustíme tě do světa, že se z tebe nadnárodní korporace posadí na zadek!"

+2/−1
1.6.2015 10:06

I92g98n57á16c 47M20r43k87v75i45č11k55a 2768612359475

R^

0/0
1.6.2015 10:13

D91a84v78i74d 83P67r70a34ž96á21k 6894502632636

A myslíte, že tomu tak opravdu je?

0/0
1.6.2015 10:55

R80o44s75t10i73s45l71a66v 66C59a13h27a 8815451680682

pan reditel pracuje na elitnim gymnaziu, ten se o studenty bat nemusi.

+1/0
1.6.2015 11:10

J17o89s16e17f 10N67o28ž31i75č34k38a 5335181369296

"Potřebujeme lidi, kteří se budou ochotni překvalifikovat..." - to chce pan ředitel Růžička tvrdit, že např. vystudovaný filozof se v případě potřeby snadno překvalifikuje a stane se z něj odborník na úrovni vysokoškolsky vzdělaného technika?

Myslím, že pan Růžička především hájí své zájmy - tedy aby bylo privilegováno všeobecné vzdělání a tedy gymnázia. Snaha Chládka podporovat technické obory se mu zkrátka nehodila do krámu...

+2/0
1.6.2015 10:05

J92o34s22e63f 66N79o76ž86i88č75k35a 5285291719666

Jinak i tento článek mě ubezpečuje v tom, že to, co jsem v sobotu napsal na mém blogu, je pravda:

http://nozicka.blog.idnes.cz/c/464086/mf-dnes-je-objektivni-a-na-babisovi-nezavisle-medium-otevreny-dopis-sefredaktorovi-mf-dnes.html

0/0
1.6.2015 10:08

D85a34n65i38e13l 10Š43e56v62č23í26k 7546340489178

Tak zrovna elitní škola jeho (Růžičkova) typu se o žáky bát nemusí. Těch bude mít vždy dost.

Navíc u nás je to tak skvělé, že mladý a pilný člověk stihne vystudovat i dvě střední školy a vysokou do limitu 26 let, takže si své vzdělání může zadarmo získat ve všech směrech. Gympl, učiliště i VŠ.

0/0
1.6.2015 12:06
Foto

J48a57n 39V39l20a92d68y81k11a 2882408123274

Nechápu, k čemu je mi například instalatér s maturitou, který nezná praxi....

řekl bych dokonce, že praxe je nejdůležitější součást jakéhokoliv studia a kladl bych na ní větší důraz

+4/0
1.6.2015 10:04

J41a74n 49B97l59a19n48a 3136675794

tož bude flexibilní a po večerech bude psát filosofické traktáty a kapající kohoutek ho nechá v klidu

0/0
1.6.2015 10:14
Foto

Š33t29ě58p76á58n 50B49i35c52e48r81a 6369762878886

a číst Vergilia v latině

0/0
1.6.2015 10:32

D60a73v26i52d 63P49r71a96ž26á24k 6874722272936

Co přesně myslíte praxí?

0/0
1.6.2015 10:56

J24a98n 13B79l77a16n20a 3606255204

na učňáku byla týden škola a týden praxe

+1/0
1.6.2015 11:24
Foto

J40a61n 63V87l63a44d14y96k60a 2192978453324

Dám Vám příklad ze svého života.... Absolvoval jsem Vyšší odbornou školu v roce 2002, je jedno v jakém oboru, měli jsem v týdnu praxi na pracovištích, kde by jsme mohli aj pracovat. Poměr praxe teorie byla cca 50:50. Po studiu jsem pak okamžitě mohl nastoupit do zaměstnání a věděl o čem bije. Nastoupila k nám po cca 5 ´ti letech kolegyně po změně systému už onen obor bylo možné studovat pouze na VŠ. Titulově kolegyně výše, ale praxe jí chyběla. Trvalo jí přes rok, než se zaučila. Posléze přiznala, že většinu vědomostí nabrala až následně při práci....

0/0
1.6.2015 12:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.