Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Strategie? Spíš vítězství nějaké lobby, sepsul Chládkovu chloubu Růžička

Ředitel jedné z nejúspěšnějších škol v zemi Jiří Růžička se pustil do Strategie vzdělávání do roku 2020, jíž se rád chlubí ministr školství Marcel Chládek. Podle něj to totiž není dobrý dokument. Šéf Gymnázia Jana Keplera v Praze tvrdí, že je víc vítězstvím nějaké lobby, než státu jako takového. „To přece nemůže nikdo myslet vážně,“ řekl Růžička MF DNES.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K21a59r77e50l 89K70r92o55u46l97i60k 7609869365234

Ten pán vypadá jak bezdomovec! Jak asi vypadá školník?

+1/−1
1.6.2015 19:45

P11e44t94r90a 75H51o41r95a89k26o23v57a 4351723104118

No až sem dopádlují uprchlíci, a v rámci sociální intéégrace jim budeme muset přenechat naše pracovní místa na příkaz Merkelové, tak už Vám může bejt jedno jestli má ten či onen titul nebo maturitu. Neboť všichni budeme sedět doma na zadnici a na dávkách.

+1/0
1.6.2015 15:07

J91a66n 68N24o87v24o23t71n50ý 7366413653703

proč se nikdo nezabývá tím,že je příliš mnoho škol,příspěvek na žáka dodává úroveň školství,když je bližší košile jak kabát,pak tak vypadají i maturity

+2/0
1.6.2015 11:39

P33e66t76r 19H91a43m16ž62í47k 7261653782633

Pan ředitel z "Hi Society" gymplu to vidí ze svého pohledu. Od přírody inteligentní a aktivní lidé se uplatní téměř vždy (to platí v jakékoliv společnosti). My máme problém s lidmi takříkajíc "průměrnými". To, že z nich jsou pak různí humanitní vystudovanci, nebo "akademici" cestovního ruchu... ale v reálu nic neumějí, nikde se neuchytí a stát ještě bude plýtvat na podpoře v rekvalifikaci, je fakt. Stejně tak, že máme nedostatek řemeslníku z učňovského školství. Chládek to nedělal špatně - školství by rozhodně mělo (přiměřeně) reagovat na situaci trhu práce.

Problém ještě vidím v kvalitě učitelů. Mám stejný pohled, jako V. Klaus ml. Po tom nesmyslném zákoně v roce 2015 odešlo ze školství mnoho zkušených odborníků, kteří tam za ten mrzký peníz byli ochotni pracovat. Příklad z naší ZŠ, kam chodily dcery: Dlouholetý aktivní hudebník, který měl snad 15-ti letou praxi ve výuce a měli s dětmi úspěchy na různých krajských soutěžích... musel odejít (nyní za něj učí dějepisářka s pedagogickým titulem v důchodovém věku a náplní hodin byl především poslech vážné hudby z gramofonu). Informatik, který má ve městě servis na opravy PC a úspěšně učil ICT děti, ale i třeba důchodce asi 10 let, musel odejít (nyní za něj učí paní učitelka na Český jazyk, která o technice nemá ani ponětí, děti si prý většinou surfují na Facebooku a navíc hodiny informatiky omezili na 1 hodinu za 14 dní). Angličtinářka z x-letou praxí, která před tím žila asi 7 let v Londýně, musela také odejít... Zákon tyto kvalitní odborníky a dobré učitele nutil totiž studovat dalších 5 let na univerzitě vzdálené asi 80km! Proč, když byli kvalitní a především učit uměli??? :-/

+11/0
1.6.2015 11:20

L86u34b76o23m66í81r 45S95a68z93e28č21e35k 7859318325503

To je ale trochu složitější. Dost těžko lze tyto osoby obhájit, i když věřím, že ve své odbornosti byli dobří. Přece jen jisté základy a předpoklady k pedagogice mít musí. Od totiž každý odborník nemusí být dobrým učitelem a naopak, to asi všichni známe z vlastních zkušeností!

+5/−1
1.6.2015 11:43

D48a20n75i34e65l 58Š46e47v43č39í93k 7486530499128

OK, ale když byli? Proč by jim neměl stačit nějaký papír s pedagogickým minimem? Jak jsem psal níže, všechno to je pouze důsledek neschopného vysokého vedení škol. Protože ředitelé nebyli schopni zajistit kvalitní (ať už vzdělané, či nevzdělané) učitele, tak se prostě muselo zasáhnout shora. A moc možností nebylo. Ku škodě všem se zvolila ta nejjednodušší a nejhorší. Vysokoškolský papír nic nezajistí. A už vůbec ne dobrého učitele.

0/0
1.6.2015 11:50

P44ř33e37m87y93s36l 69K59y29s74e64l72á57k 3961663564845

Protože tam za ty peníze nikdo nepůjde. Pokud je schopný odborník, najde uplatnění jinde a za mnohem více peněz. A tak nakonec dojdeme k tomu, že nám zase budou kláštery říkat, jakými jsou nositely vzdělání, protože nikdo jiný to nebude chtít dělat a vrátí se doba náboženského tmářství. A nebo to dopadne tak, že budou učit lidé před důchodem, kteří odešli nebo byli odejiti z praxe a nikdo je již nebude 5 let před důchodem chtít zaměstnat.

0/0
1.6.2015 12:24

J39a96r76o54m13í38r 30K74r40á75l 4320519514569

Měli pedagogické minimum.  Ale zřejmě pro výuku matematiky je PF víc, než matfyz. :-/

+1/0
1.6.2015 12:04

D24a53n25i75e11l 58Š42e38v24č78í60k 7566580119848

Bo bez papíru se štemplem by si nikdo nepřilepšil. Tak se do toho zapojí celá byrokratická mašinerie a než panáček dostane diplom, tak si na své chechtáčky přijde pěkných pár lidí.

Problém je ve vrcholném managementu na školách. Ředitelé a zástupci se bojí vyhazovat neschopné a držet si schopné. Dělí je spíš na kamarády a zbytek. A je to skoro všude. Ctí se mohou pyšnit výjimky ve vedení, kdy je kamarádem schopný kantor a budižkničemu je vyhozen.

Jinak obecně je resort školství vhodný k nepolitickému vedení. Prostě vzdělání nemá s politikou mít nic společného.

0/0
1.6.2015 11:47

P87a49v76e81l 19Z19a56j72í57č41e94k 8164230636590

reforma zdejsiho socialistickho skolstvi se tem expertum uz 25 let nedari... protoze by museli rict ze vyhazi ty tuny pseudoucitelu ze vsech stupnu, nevychovali si nahradu, nemaji kvalitu skoly nemaji vizi ministerstvo jim to nijak neulehcuje a td... hlavne ze ministr je aspon jednou mesicne v otazkach... kde si pozve sobe rovneho a predvadi svuj povadly mozkovy vykon

+1/−2
1.6.2015 11:11

J46i17r76i 28S49y29k41o30r64a 5973529111816

On Chladek je také nejslabsi a nearogantnejsi ministr.

0/−4
1.6.2015 11:05

R97o93m55a79n 29M89i52r35o55s68l41a46v 4677803677446

Nezaregistroval jsem, že by Chládek byl proti výuce cizích jazyků. Platí tey, že i skladník si může číst básníka Vergilia v originále:-). Ovšem též platí, že skvělý svářeč, kterých je trvalý nedostatek, je lepší než nezaměstnaný a podprůměrný absolvent gymnásia.Přihlédnout k potřebám společnosti by se tedy určitě mělo, stejně tak jako je žádoucí zvyšovat vzdělanost populace.Nikoli ovšem formální, ale vzdělanost faktickou, od níž se zřejmě pod vlivem urputného "tržního"boje o každého žáka, představujícího balíček peněz, dost dlouho ustupovalo.

+3/0
1.6.2015 10:59

L16a51d29i74s63l41a52v 78P40l61á65n55e28k 7210830661189

Gymnasium je předstupeň na vysokou. Ten, kdo skončí vzdělání absovováním gymnasia, je s prominutím v.l. To měl jít raději na průmyslovku nebo se vyučit. Rv

+1/0
1.6.2015 11:09

O73n73d62ř85e25j 86S32u20k34a90č 3473453808815

Průmyslovka je taky více méně předstupeň na vysokou... Takže mám na ni stejný pohled jak na gympl...

0/0
1.6.2015 11:19

D48a73n85i58e55l 33Š35e28v66č51í75k 7486670339958

No, nicméně po jejím absolvování člověk alespoň něco umí. Teda, měl by :-) Kdežto na gymplu je to obecný prd.

+1/0
1.6.2015 11:53

L16u44b84o74m38í92r 16S15a58z89e64č95e63k 7389508155433

Bohužel se vždy v každém ročníku objeví několik exotů kteří se k maturitě dostanou a je pro ně konečnou! Na víc nemají. Prostě měli špatnou volbu. Z "Práv dětí" vyplývá, že za vzdělání dětí jsou odpovědní rodiče, jenže ti jsou mnohdy nezodpovědní a neprávem považují svá dítka za génia!

+1/0
1.6.2015 11:50

I58v78a27n81a 42M61o38t43a81l55í17k21o19v75á 5284981240272

Řekla bych, že zdaleka ne každý absolvent gymnázia, kterému jdou dobře jazyky, bude ochoten se přeučit na toho obráběče a asi toho nebude ani schopen. Ve finále tady pak budeme mít tisíci unifikovaně vzdělaných maturantů, kteří se budou tlačit na vysokou a následně budou pracovat za pár šupů např. ve státní správě nebo nějakých callcentrech, anebo ztratí dalších pár let tím, že se budou rekvalifikovat na dělníka.

+2/−1
1.6.2015 10:33

D56a62v69i52d 88P41r67a37ž67á89k 6364712882266

Jazyky musí umět i obráběč ...

0/0
1.6.2015 10:54

J45i42ř89í 87V16o23n73d81r55á40č55e46k 5986934480244

To víš, že jo ;-D

0/0
1.6.2015 10:58

J45a95n 48B21l93a52n72a 3156895854

na dovolené, u soustruhu nikoliv

0/0
1.6.2015 11:19

J24a14r92o48m16í19r 65P89e74t76l84a40c92h 2114532735163

Určitě rozumnější názor, než názory bývalého Rathova náměstka ve středočeském protektoráthu Chládka.....S preferencí  účňáků se do Evropy opravdu nedostaneme. Možná jako levná montovna německých výrobků...

+1/−2
1.6.2015 10:31

J38i96ř51í 41V73o87n53d53r40á33č77e32k 5926684840974

Jenže na to musí být mozek. A jelikož všechny děti nejsou na takové úrovni, dochází k tomu, že se sníží úroveň vzdělávání na úroveň těch žáků. Takže dolů.

+1/0
1.6.2015 10:51
Foto

Š30t97ě68p87á17n 34B45i80c19e28r71a 6389152138466

Tvrdí, že do školství má jít víc než 3% HDP, učitelé mají mít vyšší platy a zaměstnavatelé si nemají co diktovat, jak mají mít žáky připravené pro práci.

Sám si myslím, že školství je něco jako zdravotnictví. Peněz jde do něj až až, jen je třeba vystopovat, kde se ztrácejí. Vysokoškolské studium by mělo být zpoplatnělé, protože podle mne jde o vyhozené peníze, pokud "uděláme" doktora a on jde za lepším do ciziny. Kecy o tom, že se vrátí neberu, protože by to nebyl doktor ale trouba, pokud by se ze Západu do téhle Asie, co tu máme, vracel. Učitelé mají platy odpovídající jejich kvalitě a bohužel musím tvrdit, že nějaké navýšení peněz jejich úroveň nezvedne, stejně jako se nezlepší tenisový um rekreačního hráče, když by začal hrát za peníze. Bude zas jen hrát, na co stačí. Zaměstnavatelé si musí diktovat, vždyť pro ně školy děti vychovávají. Kam zmizely učňáky, které měly všechny větší fabriky? Takže shrnuto, pan ředitel Růžička svým vystoupením nastavil zrcadlo....:-)

+2/0
1.6.2015 10:28

J66i29ř45í 44V17o48n53d50r25á49č93e75k 5856874670814

Obráceně musím říct, že Berdych by v podmínkách TJ Roudná těžko figuroval na čtvrtém místě světového žebříčku.

+1/0
1.6.2015 10:53

P18a10v42e71l 12Z84a84j98í14č60e70k 8324540266240

bych rekl ze mozna i 10% hdp... pokud nevychovate elitu ktera dokaze prinest svymi napady moznosti vyroby, prodeje. Budeme porad jen montovna a hodne ze zisku ukroji ten kdo to vlastni ne my

0/0
1.6.2015 11:19

D48a36n85i20e12l 56Š34e76v58č75í57k 7526480229588

Otázka by měla spíš znít. Kam zmizely ty fabriky? Kolik jich takových u nás je, které by každoročně uživily stovky absolventů?

+1/0
1.6.2015 12:00

R59o91b50e46r63t 38B71a40l43a81b43á45n 9392563772

A zase se řeší střední školy. Proč se všichni tihle experti nezabývají základními školami ? Tam je největší chaos. Tam se dodnes ještě nezpamatovali ze všech kotrmelců předchozích ministerských smeček. Sekyra státních maturit, třeba i z matiky, je akorát pomsta na děckách, které tenhle "systém" vyplivnul ze základní školy jako pologramoty. Jen naprostej trotl se může chvástat tím, kolik jeho "systém" vyselektoval neúspěšných středoškoláků.

+2/−1
1.6.2015 10:18

D31a94n98i34e55l 48U98r77b64á35n82e33k 6827958549418

Na vás se základní škola ale asi moc nepodepsala :-)

0/0
1.6.2015 11:27
Foto

J46a86n 55C11i77b80u18l62k85a 9752948510379

A je to nakonec o celkové koncepci společnosti: jsou zde VLCI a OVCE (bez urážky, jsem pravověrný ovčan/zaměstnanec, osatně jako většina).

možnost A) (socialistická?) budeme všechny lidi vychovávat jako ovce. Je to sice direktivní, ale má to své výhody - třeba zrovna výchova k aktuálně potřebným profesím. Ovce tak zůstane ovcí a z některých vlků se třeba stanou hlídací psi. A svoboda? Ta je taková, jakou si je kdo schopen vydobýt, tu vám stejně nikdo nedá.

možnost B) (kapitalistická?) budeme všechny lidi vychovávat jako vlky, svobodně. akže i ta poslední ovce si bude připadat jako vlk, dokonce si bude kupovat i maso. A vlci? Ty se budou smát, až se budou za plná břicha popadat, protože jak asi dopadne ovce se sebevědomím vlka, když se s vlkem potká?

(snad jsem paní Šichtařovou příliš nevykradl https://www.kosmas.cz/knihy/193394/lumpove-a-beranci/ )

0/0
1.6.2015 10:15

M68o20n93i30k80a 53H61a53b23a66n19o59v24a 7848213797156

ad B) to je sice fajn představa, ale pozice vlků zaujímá ve společnosti minimum lidí, už vidím všechny ty frustrované vychované vlky, jak makají za pásem a výrobní odvětví jdou s nimi do kopru, protože za pásem je potřeba mít ovce :-)

+1/0
1.6.2015 10:31

M88a44r88t50i96n 58F83r54a98n49t86i45š48e78k 7535560493955

a pak jsou tu možnosti C) vychovávat ovce jako vlky a vlky jako ovce a dokonalá, ale málo pravděpodobná možnost D) vychovávat ovce jako ovce a vlky jako vlky.

+1/0
1.6.2015 11:55

J24a88n 13B11l51a92n87a 3326295454

Takže babišoviny odstřelí Chládka a pak hledají soudruhy, které jim servilně potvrdí, že udělaly správnou věc, dávná tradice babišovin je zachována.

+3/−4
1.6.2015 10:11
Foto

Š51t62ě95p96á82n 80B86i60c62e86r70a 6609192748816

po přečtení vašeho blábolu soudím, že jste asi plod dnešního školství.

+1/−1
1.6.2015 10:30

J14a73n 17B74l86a64n12a 3746885954

váš úsudek je zcela scestnej, mám vystudovanou techniku, ještě z dob, kdy se školy nebály někoho vyhodit, aby nepřišly o finance

0/0
1.6.2015 11:21

J89i12ř86í 91V94o62n73d39r47á12č46e53k 5896624670914

Wolpechte nejchytřejší

že nám tady v diskuzi tvrdíte , že Hluboká je hrad je celkem úsměvné. Že ale tvdrdíte, že vstupné je levné, protože majitele stojí miliony údržba, to už jste narazil ještě víc. Hluboká je státní zámek, vy chytráku, a spravuje ho Národní památkový ústav, takže se na údržbě podílíme všichni aniž bychom tam šli.

0/0
1.6.2015 10:06

J92a93n 62W34o63l78p37r29e47c28h79t 2565424797492

Hrad nebo zámek, to je celkem jedno, je to prostě památka. A jestli ji vlastní stát či soukromník, tak jde ta údržba do miliónů. Co zrovna vám bolševikovi vadí na tom, že na údržbu přispějí návštěvníci vstupným a že to nemusíte platit ze svého?

+1/0
1.6.2015 11:19

J87i17ř10í 91V77o98n67d66r33á96č31e70k 5716444590824

Zaprvé nejsem bolševik a zadruhé reaguji na to vaše věčné mentorování zaprděného internetového hrdiny.

0/0
1.6.2015 13:14
Foto

J54a17n 94C71i18b21u63l42k21a 9732668540769

A není to obráceně? Co by si pan ředitel počal s poloprázdným gymplem - méně žáků, méně peněz. Takze hurá všichni k nám!

A na co student slyší? "Nebudeme tě trápit těžkýma přijímačkama, budeme tě respektovat jako osobnost, výuku si budeš řídit ty, budeme ti naslouchat, nebudeme tě převychovávat a vypustíme tě do světa, že se z tebe nadnárodní korporace posadí na zadek!"

+2/−1
1.6.2015 10:06

I81g26n95á67c 62M57r46k89v69i88č92k34a 2368382379415

R^

0/0
1.6.2015 10:13

D18a64v83i86d 45P35r49a47ž17á41k 6754522672806

A myslíte, že tomu tak opravdu je?

0/0
1.6.2015 10:55

R14o41s23t89i51s79l34a13v 18C86a23h92a 8835281110472

pan reditel pracuje na elitnim gymnaziu, ten se o studenty bat nemusi.

+1/0
1.6.2015 11:10

J80o81s35e10f 13N19o82ž66i41č56k76a 5585591319806

"Potřebujeme lidi, kteří se budou ochotni překvalifikovat..." - to chce pan ředitel Růžička tvrdit, že např. vystudovaný filozof se v případě potřeby snadno překvalifikuje a stane se z něj odborník na úrovni vysokoškolsky vzdělaného technika?

Myslím, že pan Růžička především hájí své zájmy - tedy aby bylo privilegováno všeobecné vzdělání a tedy gymnázia. Snaha Chládka podporovat technické obory se mu zkrátka nehodila do krámu...

+2/0
1.6.2015 10:05

J92o32s88e84f 60N21o45ž86i57č16k14a 5555961729516

Jinak i tento článek mě ubezpečuje v tom, že to, co jsem v sobotu napsal na mém blogu, je pravda:

http://nozicka.blog.idnes.cz/c/464086/mf-dnes-je-objektivni-a-na-babisovi-nezavisle-medium-otevreny-dopis-sefredaktorovi-mf-dnes.html

0/0
1.6.2015 10:08

D51a30n45i69e59l 93Š27e66v77č93í58k 7556580949128

Tak zrovna elitní škola jeho (Růžičkova) typu se o žáky bát nemusí. Těch bude mít vždy dost.

Navíc u nás je to tak skvělé, že mladý a pilný člověk stihne vystudovat i dvě střední školy a vysokou do limitu 26 let, takže si své vzdělání může zadarmo získat ve všech směrech. Gympl, učiliště i VŠ.

0/0
1.6.2015 12:06
Foto

J74a53n 86V15l30a70d93y43k50a 2362458943774

Nechápu, k čemu je mi například instalatér s maturitou, který nezná praxi....

řekl bych dokonce, že praxe je nejdůležitější součást jakéhokoliv studia a kladl bych na ní větší důraz

+4/0
1.6.2015 10:04

J93a97n 62B84l93a88n14a 3556235884

tož bude flexibilní a po večerech bude psát filosofické traktáty a kapající kohoutek ho nechá v klidu

0/0
1.6.2015 10:14
Foto

Š71t86ě75p65á21n 89B11i64c86e91r54a 6409602688906

a číst Vergilia v latině

0/0
1.6.2015 10:32

D51a80v56i86d 93P43r24a97ž48á72k 6784412722616

Co přesně myslíte praxí?

0/0
1.6.2015 10:56

J68a89n 55B61l63a25n28a 3546155824

na učňáku byla týden škola a týden praxe

+1/0
1.6.2015 11:24
Foto

J52a48n 70V58l12a32d62y47k93a 2922518173574

Dám Vám příklad ze svého života.... Absolvoval jsem Vyšší odbornou školu v roce 2002, je jedno v jakém oboru, měli jsem v týdnu praxi na pracovištích, kde by jsme mohli aj pracovat. Poměr praxe teorie byla cca 50:50. Po studiu jsem pak okamžitě mohl nastoupit do zaměstnání a věděl o čem bije. Nastoupila k nám po cca 5 ´ti letech kolegyně po změně systému už onen obor bylo možné studovat pouze na VŠ. Titulově kolegyně výše, ale praxe jí chyběla. Trvalo jí přes rok, než se zaučila. Posléze přiznala, že většinu vědomostí nabrala až následně při práci....

0/0
1.6.2015 12:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.