Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Strategie? Spíš vítězství nějaké lobby, sepsul Chládkovu chloubu Růžička

Ředitel jedné z nejúspěšnějších škol v zemi Jiří Růžička se pustil do Strategie vzdělávání do roku 2020, jíž se rád chlubí ministr školství Marcel Chládek. Podle něj to totiž není dobrý dokument. Šéf Gymnázia Jana Keplera v Praze tvrdí, že je víc vítězstvím nějaké lobby, než státu jako takového. „To přece nemůže nikdo myslet vážně,“ řekl Růžička MF DNES.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K33a40r53e85l 57K95r40o20u22l26i19k 7249339685944

Ten pán vypadá jak bezdomovec! Jak asi vypadá školník?

+1/−1
1.6.2015 19:45

P66e23t49r49a 27H31o87r51a93k45o62v18a 4211643624598

No až sem dopádlují uprchlíci, a v rámci sociální intéégrace jim budeme muset přenechat naše pracovní místa na příkaz Merkelové, tak už Vám může bejt jedno jestli má ten či onen titul nebo maturitu. Neboť všichni budeme sedět doma na zadnici a na dávkách.

+1/0
1.6.2015 15:07

J75a12n 56N11o26v26o19t91n50ý 7766153103703

proč se nikdo nezabývá tím,že je příliš mnoho škol,příspěvek na žáka dodává úroveň školství,když je bližší košile jak kabát,pak tak vypadají i maturity

+2/0
1.6.2015 11:39

P25e42t92r 52H23a37m26ž53í64k 7981933202893

Pan ředitel z "Hi Society" gymplu to vidí ze svého pohledu. Od přírody inteligentní a aktivní lidé se uplatní téměř vždy (to platí v jakékoliv společnosti). My máme problém s lidmi takříkajíc "průměrnými". To, že z nich jsou pak různí humanitní vystudovanci, nebo "akademici" cestovního ruchu... ale v reálu nic neumějí, nikde se neuchytí a stát ještě bude plýtvat na podpoře v rekvalifikaci, je fakt. Stejně tak, že máme nedostatek řemeslníku z učňovského školství. Chládek to nedělal špatně - školství by rozhodně mělo (přiměřeně) reagovat na situaci trhu práce.

Problém ještě vidím v kvalitě učitelů. Mám stejný pohled, jako V. Klaus ml. Po tom nesmyslném zákoně v roce 2015 odešlo ze školství mnoho zkušených odborníků, kteří tam za ten mrzký peníz byli ochotni pracovat. Příklad z naší ZŠ, kam chodily dcery: Dlouholetý aktivní hudebník, který měl snad 15-ti letou praxi ve výuce a měli s dětmi úspěchy na různých krajských soutěžích... musel odejít (nyní za něj učí dějepisářka s pedagogickým titulem v důchodovém věku a náplní hodin byl především poslech vážné hudby z gramofonu). Informatik, který má ve městě servis na opravy PC a úspěšně učil ICT děti, ale i třeba důchodce asi 10 let, musel odejít (nyní za něj učí paní učitelka na Český jazyk, která o technice nemá ani ponětí, děti si prý většinou surfují na Facebooku a navíc hodiny informatiky omezili na 1 hodinu za 14 dní). Angličtinářka z x-letou praxí, která před tím žila asi 7 let v Londýně, musela také odejít... Zákon tyto kvalitní odborníky a dobré učitele nutil totiž studovat dalších 5 let na univerzitě vzdálené asi 80km! Proč, když byli kvalitní a především učit uměli??? :-/

+11/0
1.6.2015 11:20

L13u68b35o17m87í26r 75S62a11z13e68č15e44k 7909218925473

To je ale trochu složitější. Dost těžko lze tyto osoby obhájit, i když věřím, že ve své odbornosti byli dobří. Přece jen jisté základy a předpoklady k pedagogice mít musí. Od totiž každý odborník nemusí být dobrým učitelem a naopak, to asi všichni známe z vlastních zkušeností!

+5/−1
1.6.2015 11:43

D11a14n78i58e52l 67Š57e17v50č49í29k 7666320889298

OK, ale když byli? Proč by jim neměl stačit nějaký papír s pedagogickým minimem? Jak jsem psal níže, všechno to je pouze důsledek neschopného vysokého vedení škol. Protože ředitelé nebyli schopni zajistit kvalitní (ať už vzdělané, či nevzdělané) učitele, tak se prostě muselo zasáhnout shora. A moc možností nebylo. Ku škodě všem se zvolila ta nejjednodušší a nejhorší. Vysokoškolský papír nic nezajistí. A už vůbec ne dobrého učitele.

0/0
1.6.2015 11:50
Foto

P84ř72e60m19y97s40l 85K12y41s44e17l53á76k 3761593364235

Protože tam za ty peníze nikdo nepůjde. Pokud je schopný odborník, najde uplatnění jinde a za mnohem více peněz. A tak nakonec dojdeme k tomu, že nám zase budou kláštery říkat, jakými jsou nositely vzdělání, protože nikdo jiný to nebude chtít dělat a vrátí se doba náboženského tmářství. A nebo to dopadne tak, že budou učit lidé před důchodem, kteří odešli nebo byli odejiti z praxe a nikdo je již nebude 5 let před důchodem chtít zaměstnat.

0/0
1.6.2015 12:24

J83a59r64o12m98í96r 64K66r31á38l 4380729174149

Měli pedagogické minimum.  Ale zřejmě pro výuku matematiky je PF víc, než matfyz. :-/

+1/0
1.6.2015 12:04

D92a61n28i85e77l 67Š31e72v62č38í52k 7686600229818

Bo bez papíru se štemplem by si nikdo nepřilepšil. Tak se do toho zapojí celá byrokratická mašinerie a než panáček dostane diplom, tak si na své chechtáčky přijde pěkných pár lidí.

Problém je ve vrcholném managementu na školách. Ředitelé a zástupci se bojí vyhazovat neschopné a držet si schopné. Dělí je spíš na kamarády a zbytek. A je to skoro všude. Ctí se mohou pyšnit výjimky ve vedení, kdy je kamarádem schopný kantor a budižkničemu je vyhozen.

Jinak obecně je resort školství vhodný k nepolitickému vedení. Prostě vzdělání nemá s politikou mít nic společného.

0/0
1.6.2015 11:47

P55a74v15e42l 75Z88a55j38í92č71e87k 8114540946410

reforma zdejsiho socialistickho skolstvi se tem expertum uz 25 let nedari... protoze by museli rict ze vyhazi ty tuny pseudoucitelu ze vsech stupnu, nevychovali si nahradu, nemaji kvalitu skoly nemaji vizi ministerstvo jim to nijak neulehcuje a td... hlavne ze ministr je aspon jednou mesicne v otazkach... kde si pozve sobe rovneho a predvadi svuj povadly mozkovy vykon

+1/−2
1.6.2015 11:11

J87i46r74i 23S77y24k14o68r54a 5423609651736

On Chladek je také nejslabsi a nearogantnejsi ministr.

0/−4
1.6.2015 11:05

R85o44m76a34n 12M37i77r68o77s59l35a58v 4287553847196

Nezaregistroval jsem, že by Chládek byl proti výuce cizích jazyků. Platí tey, že i skladník si může číst básníka Vergilia v originále:-). Ovšem též platí, že skvělý svářeč, kterých je trvalý nedostatek, je lepší než nezaměstnaný a podprůměrný absolvent gymnásia.Přihlédnout k potřebám společnosti by se tedy určitě mělo, stejně tak jako je žádoucí zvyšovat vzdělanost populace.Nikoli ovšem formální, ale vzdělanost faktickou, od níž se zřejmě pod vlivem urputného "tržního"boje o každého žáka, představujícího balíček peněz, dost dlouho ustupovalo.

+3/0
1.6.2015 10:59

L87a22d92i79s89l50a50v 23P64l80á92n18e98k 7910630601849

Gymnasium je předstupeň na vysokou. Ten, kdo skončí vzdělání absovováním gymnasia, je s prominutím v.l. To měl jít raději na průmyslovku nebo se vyučit. Rv

+1/0
1.6.2015 11:09

O85n82d59ř21e31j 37S67u60k64a63č 3443463448185

Průmyslovka je taky více méně předstupeň na vysokou... Takže mám na ni stejný pohled jak na gympl...

0/0
1.6.2015 11:19

D45a53n43i95e23l 14Š79e63v97č32í82k 7546210869378

No, nicméně po jejím absolvování člověk alespoň něco umí. Teda, měl by :-) Kdežto na gymplu je to obecný prd.

+1/0
1.6.2015 11:53

L54u23b78o42m50í28r 63S30a58z12e35č19e29k 7789288225553

Bohužel se vždy v každém ročníku objeví několik exotů kteří se k maturitě dostanou a je pro ně konečnou! Na víc nemají. Prostě měli špatnou volbu. Z "Práv dětí" vyplývá, že za vzdělání dětí jsou odpovědní rodiče, jenže ti jsou mnohdy nezodpovědní a neprávem považují svá dítka za génia!

+1/0
1.6.2015 11:50

I13v26a38n72a 62M57o55t24a40l52í86k45o16v50á 5734691380802

Řekla bych, že zdaleka ne každý absolvent gymnázia, kterému jdou dobře jazyky, bude ochoten se přeučit na toho obráběče a asi toho nebude ani schopen. Ve finále tady pak budeme mít tisíci unifikovaně vzdělaných maturantů, kteří se budou tlačit na vysokou a následně budou pracovat za pár šupů např. ve státní správě nebo nějakých callcentrech, anebo ztratí dalších pár let tím, že se budou rekvalifikovat na dělníka.

+2/−1
1.6.2015 10:33

D19a33v59i16d 62P32r74a11ž54á94k 6504582142946

Jazyky musí umět i obráběč ...

0/0
1.6.2015 10:54

J96i72ř34í 41V67o24n98d19r62á13č76e65k 5156744440704

To víš, že jo ;-D

0/0
1.6.2015 10:58

J82a32n 82B72l76a48n84a 3746445294

na dovolené, u soustruhu nikoliv

0/0
1.6.2015 11:19

J49a13r50o91m90í65r 50P41e50t65l91a69c73h 2414172835903

Určitě rozumnější názor, než názory bývalého Rathova náměstka ve středočeském protektoráthu Chládka.....S preferencí  účňáků se do Evropy opravdu nedostaneme. Možná jako levná montovna německých výrobků...

+1/−2
1.6.2015 10:31

J90i91ř62í 22V22o97n77d38r44á83č68e33k 5246504500684

Jenže na to musí být mozek. A jelikož všechny děti nejsou na takové úrovni, dochází k tomu, že se sníží úroveň vzdělávání na úroveň těch žáků. Takže dolů.

+1/0
1.6.2015 10:51
Foto

Š89t75ě24p43á27n 82B36i62c63e82r52a 6159412898416

Tvrdí, že do školství má jít víc než 3% HDP, učitelé mají mít vyšší platy a zaměstnavatelé si nemají co diktovat, jak mají mít žáky připravené pro práci.

Sám si myslím, že školství je něco jako zdravotnictví. Peněz jde do něj až až, jen je třeba vystopovat, kde se ztrácejí. Vysokoškolské studium by mělo být zpoplatnělé, protože podle mne jde o vyhozené peníze, pokud "uděláme" doktora a on jde za lepším do ciziny. Kecy o tom, že se vrátí neberu, protože by to nebyl doktor ale trouba, pokud by se ze Západu do téhle Asie, co tu máme, vracel. Učitelé mají platy odpovídající jejich kvalitě a bohužel musím tvrdit, že nějaké navýšení peněz jejich úroveň nezvedne, stejně jako se nezlepší tenisový um rekreačního hráče, když by začal hrát za peníze. Bude zas jen hrát, na co stačí. Zaměstnavatelé si musí diktovat, vždyť pro ně školy děti vychovávají. Kam zmizely učňáky, které měly všechny větší fabriky? Takže shrnuto, pan ředitel Růžička svým vystoupením nastavil zrcadlo....:-)

+2/0
1.6.2015 10:28

J16i84ř77í 21V43o36n44d57r21á58č38e78k 5536524630224

Obráceně musím říct, že Berdych by v podmínkách TJ Roudná těžko figuroval na čtvrtém místě světového žebříčku.

+1/0
1.6.2015 10:53

P30a18v10e49l 27Z66a42j32í11č25e48k 8774930246500

bych rekl ze mozna i 10% hdp... pokud nevychovate elitu ktera dokaze prinest svymi napady moznosti vyroby, prodeje. Budeme porad jen montovna a hodne ze zisku ukroji ten kdo to vlastni ne my

0/0
1.6.2015 11:19

D75a80n11i26e28l 81Š59e19v62č14í96k 7126100899488

Otázka by měla spíš znít. Kam zmizely ty fabriky? Kolik jich takových u nás je, které by každoročně uživily stovky absolventů?

+1/0
1.6.2015 12:00

R77o50b15e53r73t 61B87a36l29a85b76á77n 9702263692

A zase se řeší střední školy. Proč se všichni tihle experti nezabývají základními školami ? Tam je největší chaos. Tam se dodnes ještě nezpamatovali ze všech kotrmelců předchozích ministerských smeček. Sekyra státních maturit, třeba i z matiky, je akorát pomsta na děckách, které tenhle "systém" vyplivnul ze základní školy jako pologramoty. Jen naprostej trotl se může chvástat tím, kolik jeho "systém" vyselektoval neúspěšných středoškoláků.

+2/−1
1.6.2015 10:18

D11a35n20i42e88l 10U58r38b22á45n49e16k 6837318449168

Na vás se základní škola ale asi moc nepodepsala :-)

0/0
1.6.2015 11:27
Foto

J33a69n 95C27i45b77u14l75k72a 9352748560519

A je to nakonec o celkové koncepci společnosti: jsou zde VLCI a OVCE (bez urážky, jsem pravověrný ovčan/zaměstnanec, osatně jako většina).

možnost A) (socialistická?) budeme všechny lidi vychovávat jako ovce. Je to sice direktivní, ale má to své výhody - třeba zrovna výchova k aktuálně potřebným profesím. Ovce tak zůstane ovcí a z některých vlků se třeba stanou hlídací psi. A svoboda? Ta je taková, jakou si je kdo schopen vydobýt, tu vám stejně nikdo nedá.

možnost B) (kapitalistická?) budeme všechny lidi vychovávat jako vlky, svobodně. akže i ta poslední ovce si bude připadat jako vlk, dokonce si bude kupovat i maso. A vlci? Ty se budou smát, až se budou za plná břicha popadat, protože jak asi dopadne ovce se sebevědomím vlka, když se s vlkem potká?

(snad jsem paní Šichtařovou příliš nevykradl https://www.kosmas.cz/knihy/193394/lumpove-a-beranci/ )

0/0
1.6.2015 10:15

M66o93n32i88k75a 37H29a41b82a30n46o51v40a 7718633737126

ad B) to je sice fajn představa, ale pozice vlků zaujímá ve společnosti minimum lidí, už vidím všechny ty frustrované vychované vlky, jak makají za pásem a výrobní odvětví jdou s nimi do kopru, protože za pásem je potřeba mít ovce :-)

+1/0
1.6.2015 10:31

M59a24r83t45i69n 92F49r81a62n77t65i24š25e52k 7315540623495

a pak jsou tu možnosti C) vychovávat ovce jako vlky a vlky jako ovce a dokonalá, ale málo pravděpodobná možnost D) vychovávat ovce jako ovce a vlky jako vlky.

+1/0
1.6.2015 11:55

J20a73n 59B41l63a49n82a 3436925674

Takže babišoviny odstřelí Chládka a pak hledají soudruhy, které jim servilně potvrdí, že udělaly správnou věc, dávná tradice babišovin je zachována.

+3/−4
1.6.2015 10:11
Foto

Š97t14ě94p82á39n 30B94i13c92e77r63a 6449182158406

po přečtení vašeho blábolu soudím, že jste asi plod dnešního školství.

+1/−1
1.6.2015 10:30

J66a35n 91B11l66a67n84a 3256555204

váš úsudek je zcela scestnej, mám vystudovanou techniku, ještě z dob, kdy se školy nebály někoho vyhodit, aby nepřišly o finance

0/0
1.6.2015 11:21

J51i57ř96í 74V73o70n20d61r84á41č78e43k 5726554260484

Wolpechte nejchytřejší

že nám tady v diskuzi tvrdíte , že Hluboká je hrad je celkem úsměvné. Že ale tvdrdíte, že vstupné je levné, protože majitele stojí miliony údržba, to už jste narazil ještě víc. Hluboká je státní zámek, vy chytráku, a spravuje ho Národní památkový ústav, takže se na údržbě podílíme všichni aniž bychom tam šli.

0/0
1.6.2015 10:06
Foto

J36a70n 32W28o24l69p66r62e98c15h74t 2385614107712

Hrad nebo zámek, to je celkem jedno, je to prostě památka. A jestli ji vlastní stát či soukromník, tak jde ta údržba do miliónů. Co zrovna vám bolševikovi vadí na tom, že na údržbu přispějí návštěvníci vstupným a že to nemusíte platit ze svého?

+1/0
1.6.2015 11:19

J22i92ř25í 70V44o78n56d81r36á16č46e43k 5416684560734

Zaprvé nejsem bolševik a zadruhé reaguji na to vaše věčné mentorování zaprděného internetového hrdiny.

0/0
1.6.2015 13:14
Foto

J17a68n 87C33i21b68u39l71k24a 9852738550589

A není to obráceně? Co by si pan ředitel počal s poloprázdným gymplem - méně žáků, méně peněz. Takze hurá všichni k nám!

A na co student slyší? "Nebudeme tě trápit těžkýma přijímačkama, budeme tě respektovat jako osobnost, výuku si budeš řídit ty, budeme ti naslouchat, nebudeme tě převychovávat a vypustíme tě do světa, že se z tebe nadnárodní korporace posadí na zadek!"

+2/−1
1.6.2015 10:06

I11g53n97á84c 35M14r15k21v54i54č36k42a 2548612839455

R^

0/0
1.6.2015 10:13

D22a83v36i92d 67P41r96a92ž53á96k 6144342372466

A myslíte, že tomu tak opravdu je?

0/0
1.6.2015 10:55

R32o19s27t20i21s30l72a86v 81C67a13h75a 8315431820282

pan reditel pracuje na elitnim gymnaziu, ten se o studenty bat nemusi.

+1/0
1.6.2015 11:10

J10o23s83e44f 80N41o21ž71i22č87k68a 5715911669726

"Potřebujeme lidi, kteří se budou ochotni překvalifikovat..." - to chce pan ředitel Růžička tvrdit, že např. vystudovaný filozof se v případě potřeby snadno překvalifikuje a stane se z něj odborník na úrovni vysokoškolsky vzdělaného technika?

Myslím, že pan Růžička především hájí své zájmy - tedy aby bylo privilegováno všeobecné vzdělání a tedy gymnázia. Snaha Chládka podporovat technické obory se mu zkrátka nehodila do krámu...

+2/0
1.6.2015 10:05

J17o28s11e56f 31N18o26ž24i60č35k94a 5735241719946

Jinak i tento článek mě ubezpečuje v tom, že to, co jsem v sobotu napsal na mém blogu, je pravda:

http://nozicka.blog.idnes.cz/c/464086/mf-dnes-je-objektivni-a-na-babisovi-nezavisle-medium-otevreny-dopis-sefredaktorovi-mf-dnes.html

0/0
1.6.2015 10:08

D53a24n34i49e31l 82Š89e53v28č31í94k 7436740409888

Tak zrovna elitní škola jeho (Růžičkova) typu se o žáky bát nemusí. Těch bude mít vždy dost.

Navíc u nás je to tak skvělé, že mladý a pilný člověk stihne vystudovat i dvě střední školy a vysokou do limitu 26 let, takže si své vzdělání může zadarmo získat ve všech směrech. Gympl, učiliště i VŠ.

0/0
1.6.2015 12:06
Foto

J60a25n 69V78l44a13d39y75k20a 2202818213364

Nechápu, k čemu je mi například instalatér s maturitou, který nezná praxi....

řekl bych dokonce, že praxe je nejdůležitější součást jakéhokoliv studia a kladl bych na ní větší důraz

+4/0
1.6.2015 10:04

J23a71n 24B96l20a86n92a 3946565294

tož bude flexibilní a po večerech bude psát filosofické traktáty a kapající kohoutek ho nechá v klidu

0/0
1.6.2015 10:14
Foto

Š71t28ě92p92á61n 34B48i28c71e95r38a 6399602978836

a číst Vergilia v latině

0/0
1.6.2015 10:32

D82a43v38i54d 55P15r27a53ž24á43k 6174492822166

Co přesně myslíte praxí?

0/0
1.6.2015 10:56

J61a67n 73B63l14a81n85a 3496565194

na učňáku byla týden škola a týden praxe

+1/0
1.6.2015 11:24
Foto

J14a91n 27V88l59a12d74y53k51a 2102808563414

Dám Vám příklad ze svého života.... Absolvoval jsem Vyšší odbornou školu v roce 2002, je jedno v jakém oboru, měli jsem v týdnu praxi na pracovištích, kde by jsme mohli aj pracovat. Poměr praxe teorie byla cca 50:50. Po studiu jsem pak okamžitě mohl nastoupit do zaměstnání a věděl o čem bije. Nastoupila k nám po cca 5 ´ti letech kolegyně po změně systému už onen obor bylo možné studovat pouze na VŠ. Titulově kolegyně výše, ale praxe jí chyběla. Trvalo jí přes rok, než se zaučila. Posléze přiznala, že většinu vědomostí nabrala až následně při práci....

0/0
1.6.2015 12:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.