- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
však on to první hezký víkend zas dožene. Viděl bych to už na přicházející víkend. V sobotu 30 stupňů. Hromady nadšených výletníků, motorkářů, horko do toho. Bude mela
To bude když je vedro tak jsou lidi takový nepozornější.
Šéf Policie ČR přes dopravu zdůvodňuje víkendovou situaci na silnicích tím, že motorkáři vyšli přes zimu ze cviku a ztratili návyky. Včera jsem se vracel z Luhačovic do Prahy a jsem rád, že jsem to přežil ve zdraví. Ne že by mi bylo smutno z nepřítomnosti policie na cestě, ale na trase cca 340 km jsem na silnici viděl pouze jedno policejní auto. Jistěže není cílem, aby jich bylo cestách "plno" a zastavovali pořád něho, ale jejich přítomnost na cestách je ovlivňujícím faktorem jednání řidičů na cestách. JInak by si řidiči nemohli dovolovat to co předváděli na cestě. Na silnici kde je povolena rychlost 90 km/hod, není možné, vlastně je to u některých běžné jet 110 km/hodinu.
Jako příklad uvedu toto:
Motorkář jedoucí na Brno přes Buchlovské kopce, v místě motorestu Samota, tam, kde se dva pruhy opět spojují v jeden, předjíždí přes dvě plné čáry, zebra nezebra, čáry nečára, prostě jel jako blázen, přitom je tam stanovena rychlost 70 km/hod.
Vzápětí z opačného směru, ve stoupání k Samotě, jede další motorkář na zadním kole, a to dlouhé stoupání projel za 3 vteřiny. Na sjezdu je stanovena rychlost 80 km/hod., on ale podle délky a času jel aspoň 120 - 130 km/hodinu. Prostě neuvěřitelné. Jde o nevycvičeného motorkáře a nebo o debilana morce?
Se šéfem dopravní police prostě nesouhlasím - nejde o ztrátu cviku a návyků, ale o ztrátu odpovědnosti jak k sobě tak i k ostatním na cestě. Divím se, že zahynuli jenom 4 motorkáři.
Není to o rychlosti. Většina nehod motorkářů (a to říkám jako neřidič motorky) je způsobena nevšímavostí řidičů aut. O víkendu s pěkným počasím prostě musíte ty motorkáře čekat. To se nedá nic dělat.
Protože byl nízký počet smrťáků, navrhuji, aby chlupatí začli pořádně měřit, tak se totiž nejsnadnějí vybírají peníze. Zvláště pak na dlouhých rovných úsecích, že....
Gratuluji všem, kteří se na tomto podíleli !! Především řidičům, že přizpůsobili jízdu kvalitě a stavu našich silnic, vozovek, dálnic a tak mrtvých nepřibylo i díky zlepšení a kvality aut a také České policii, že kontrolovala a monitorovala jak chování řidičů na vozovce, tak i kontrolou povinného vybavení každého vozu !!
Děkuji motorkářům, že se na poslední chvíli v protisměru vyhnou cca o 1m.
Jó, statistiky v rukou diletantů z MV dělají divy! :-)
Nikdy jsem ještě neviděl korelaci těchto čísel třeba s počasím a jinými vlivy.
Zajimave - pocty obeti klesaji i navzdory praci policie. A presto chce MD investovat miliardy do vyssiho zabezpeceni dalnic, ktere jsou mezi silnicemi vubec nejbezpecnejsi
Nejlepší by bylo investovat ty miliardy do zkvalitnění a správného značení silnic, nemluvě o údržbě. Na mnoha silnicích i hlavních tazích je přes metr vysoká tráva. Vysekat se tam tak že tam zapadne tak ho ani nenajdou kdyby se mu to stalo když by to nikdo jiný neviděl.
Až by se mi málem chtělo radostně zvolat "všudypřítomné měření rychlosti, bodový systém a odpovědnost majitele vozidla nesou plody!"
Ale bohužel... je to jinak. Nemluvě o tom, že 'měřit úmrtnost' v rámci pouhého měsíce je naprostá volovina.
Proč vydávají statistiky a rozbory dříve, než měsíc skončí? Připadá mi to vždy jako rouhání = jako by chtěli další nehody způsobit.
Nebo je to jen šílená potřeba sdělit špatné zprávy jako první, dle hesla "Neštěstí jiného vždy potěší"?
Dobrá zpráva? Vysvětlete to rodinám pozůstalých