Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vypráskat a postřílet? Politici přitvrzují, Škromach není jediný

Brněnské zastupitele by kvůli vyjádření lítosti za divoký odsun Němců „vypráskal“ coby „kolaboranty“. U teze o postřílení Němců místo odsunu zdvihl pomyslný facebookový palec. Myšlenkový svět Zdeňka Škromacha působí svérázně, senátor však není jediným radikálně se vyjadřujícím představitelem toho, čemu se říká hlavní proud české politiky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z51d83e54n46ě63k 35S35a33m37e19k 5101676593

Škromach stojí v řadě se všemi těmi Bilaky, Koldery, Husáky, v řadě také s hňupem Jakešem a taťkou Klémou, stejně tak jako s dnešními Filipovci. Není tajemstvím, že živá buňka totalitářů je i součástí dnešní ČSSD a občas vyplave z úst těchto postsoudruhů jejich pravé marxistickobolševické myšlení, založené na násilí a nenávisti..

+1/0
27.5.2015 14:56

P28e42t95r 68Z88d34e35n83ě20k 2484289714

Já nechápu, proč takovou dobu po ww2 se máme my nebo Němci stále omlouvat nebo si sypat popel na hlavu. Rodina mé dcery žije téměř trvale v Německu u belgických hranic, protože tam zeťák, ač Čech, má už asi 5 let trvalé zaměstnání (domluví se německy, anglicky a rusky). Mezi místními a naší rodinou panují velice přátelské vztahy, vzájemně se navštěvují, děti si společně hrají a oslavují narozeniny tu u jednoho, jindy u někoho jiného a když je třeba, tak se vždy najde některý z rodičů, který jiné děti převeze autem. Ale politiku mezi sebou neřeší. A tak by to mělo vypadat. Ano, historii je dobré znát, protože z ní plynou poučení, ale zhodnocení historie by se mělo nechat na historicích obou stran a ne, aby se do toho emotivně míchali politici, protože ti by měli mít jiné starosti.

+1/0
27.5.2015 12:59

J89a78n 16Š85v59á91b 3556977868474

Bezvýznamný politik shledá bodíky;-D

0/0
26.5.2015 20:08

K95a25r67e48l 41V50o58v29e26s 1904548792489

Co to, ze se brnensti zastupitele po 70 letech tak rozhoupali ? Co za tim vezi ?

+3/0
26.5.2015 15:46

K76a27r74e18l 60D16r36d41a 6453365737739

Zahulili. Omlouvali se piráti a ostatní jim to podepsali. ;-D

  Spolek německých zahrádkářů se kamarádí s českým spolkem mladých Brňanů. Hezké vztahy především. ;-)

+2/0
26.5.2015 16:27

J56i29ř47í 76V27o53n68d72r80á46č79e10k 5506924840344

Můj strýc byl odvečen na práce do Německa. Tahat v bombardovaných Drážďanech mrtvoly. Utekl, přišel pěšky, bos až do východních Čech a jako alkoholik, protože tam do nich lili denně šňaps aby vůbec tu hrůzu vydrželi. Doma ho hledali Němci a moje máma v šesti letech stála před samopalem , u zdi s ručičkama nad hlavou. Já mám být šťastný z toho, že se kdekterý alpinista potřebuje nacpat ještě hloub a každou chvíli se jim za vše podvacáté omlouvat.

+10/−13
26.5.2015 13:18

J26i20ř39í 38V67o84n82d94r91á60č16e60k 5886924740844

Copak, Pokorný, blbě se to čte? Že by Němci byli něčeho takového schopni? K neuvěření 8-o

+4/−2
26.5.2015 13:26

P31e21t51r 98P46o85k17o67r39n47ý 4732665662313

Jen se tomu nedá věřit. ;-)

+1/−7
26.5.2015 13:27

P11e50t24r 98Z56d63e26n89ě79k 2914449584

No můj strýc, který bydlel na Pankráci v ulici Na Veselí, se z těch hrůz, které tam Němci prováděli ve 45., úplně zvencnul. Do konce života míval občasné záchvaty zuřivosti, které chodil krotit můj táta, protože jako původem venkovský kluk uměl zkrotit i zdivočelá zvířata. Strýce pak léčili v Bohnicích elektrošoky.;-(

0/0
27.5.2015 13:27

P75e21t74r 85P90o17k75o18r62n23ý 4482315892403

Pane Vondráčku, Drážďany byly bombardovány od 13. do 15.2.1945. Jak se za pár dnů stane z člověka alkoholik. Také bych vás chtěl vidět, jak jdete v zimě bos. Příště si vymyslete něco, čemu by se dalo aspoň trochu věřit.

+11/−3
26.5.2015 13:27

J12i71ř97í 29V21o25n38d70r59á64č45e88k 5456204670404

Nejen v únoru, ale taky začátkem března a dubna. Jestli se domníváte, že se mrtvoly tahaly ze sutin pár dnů, chtěl bych vás mít za záchranáře.

+5/−2
26.5.2015 13:35

P41e58t64r 87P19o95k91o53r55n65ý 4892585672873

Další nálet byl 2.3. a poslední 17.4. 1945. Kdy byl tedy strýček "odvlečen"? ;-)

+4/−2
26.5.2015 13:49

J11i91ř19í 26V60o53n90d59r80á28č30e15k 5616194490114

Jak odvlečen? To vám to trvalo, než jste ty nálety  vgůgloval, člověče. Byl nasazen do Německa a datum vám neřeknu, to fakt nevím, jestli vám to nezkazí vypovídající hodnotu. Mimo jiné byl i v Drážďanech odkud utekl.  Němci ho hledali doma dřív, než dorazil, protože tehdy už fungoval telefon, si představte. O co vám jde?  Začínáte být s tou obhajobou chudáků Němců více než trapný .

+7/−6
26.5.2015 13:53

P70e64t49r 31P81o88k66o11r30n15ý 4792545722543

Pane Vondráčku, vaše vlastní slova "Můj strýc byl odvečen na práce do Německa..." Vy už ani nevíte co si vymýšlíte.

P.S.

Alexander Graham Bell vynalezl telefon v roce 1876. Proto předpokládám, že ve 20. století již fungoval. ;-)

+5/−1
26.5.2015 14:09

P34e78t12r 70Z63d53e79n29ě59k 2244499804

Říká vám něco Total Einsatz? Mojí tetu to čekalo taky, jen náhodou, protože uměla dost dobře německy (byla vychována u svého strýce, Čecha, v Hostinném, kde navštěvovala církevní, asi německou školu), tak si jí jako služku a vychovatelku zvolila rodina německého důstojníka, který bydlel v Praze v dnešní Žitné ulici. Jako malý kluk se na to pamatuji, protože ta rodina ke konci války cítila, že jde do tuhého a tak se snažila vylepšit si svůj profil tím, že pozvala českého kluka na návštěvu. Co se s nimi stalo potom, jsem se už nedozvěděl, protože teta v nastalém zmatku od té rodiny utekla.

0/0
27.5.2015 13:16

P77e45t67r 14P44o82k14o54r94n35ý 4182455162213

Nikde jsem nepsal, že Němci jsou chudáci. Ale zastávám názor, že na to, co se dělo při jejich odsunu, skutečně nemůžeme být hrdí.

+4/−3
26.5.2015 14:13

J34i17ř94í 54V73o46n85d35r92á50č12e89k 5556944310514

Já zase nikde nepíšu, že na to máme být hrdí. Nicméně nebyl to náš výmysl a na druhou stranu můžou být rádi, že byli jen odsunuti a neskončili jako čsl. občané před soudem, nýbrž spokojeně dožili v americké zóně místo lámání kamene v kriminále. Vaše plky, že většina Němců byli dobráci, ketří nesouhlasili s Protektorátem a nezvedali pracku, nechovali se jako nadlidi a neměli na zdi fuhrera jsou báchorky pro vaše děti a děti vašich soukmenovců.

+5/−4
26.5.2015 14:19

P15e35t81r 10P21o31k43o26r70n95ý 4492285592983

Pane Vondráčku, před soudem skončila v těch letech i spousta nevinných. Ti největší hajzlové stačili včas obrátit kabáty a angažovat se v RG. Na rozdíl od vás, si netroufám paušalizovat.

+3/−1
26.5.2015 14:24

J70i66ř64í 51V29o71n33d14r50á13č94e51k 5516274110534

To už jsme si tady snad řekli, ne? Melete furt dokola.

+4/−1
26.5.2015 14:28

P37e18t33r 52Z29d82e63n15ě10k 2134739774

Můj strýc jako malý kluk chodil i v zimě bos. Před ww1 chudina na boty v Praze neměla. Tak se chyťte za nos.

0/0
27.5.2015 11:52

A82n76t95o66n75í93n 78K45o34l13á75ř 7588275117832

Trochu nás Vondráčku houpat můžete, na to jsme zvyklí, ale nesmí se to přehánět.

+8/−2
26.5.2015 13:33

J78i15ř68í 78V26o25n27d68r41á94č16e79k 5866134590514

Vy zase nesmíte tupě kývat na to, co napíše pan Pokorný

+2/−3
26.5.2015 13:37

K25o97s54t30a72s 16C37h75a57r47a65l29a33m41b74i35d28i97s 9848106406333

já nevím  pane vonráček co oni ,tady pořád rozebírají   a je tu  k neuvěření,můj děda z matčiny strany byl taky v raichu ,tuším v Halle ,  po náletu  taky prchal  většinou po svých ,domů na hanou dorazil už jako kostlivec ,nikdy už se z toho zdravotně nedostal  zemřel velmi mlád pokud vím ,tak tyto lidi němci nikdy nijak neodškodnili , nechápu co je tady k mínusování.

+3/−1
26.5.2015 15:27

P57e62t65r 17P63o71k68o23r91n42ý 4742615602593

Pane Vondráčku, pocházím z regionu, který byl za 1. republiky převážně německý. Máma byla ročník 1930. Z jejího vyprávění (i jejích rodičů) vím, že jak se objevili hajzlové mezi Němci po roce 1938, tak stejně se objevili hajzlové mezi Čechy v roce 1945.

+7/−1
26.5.2015 13:39

J71i79ř20í 71V76o92n31d77r58á96č44e10k 5306804610874

S tím souhlasím. Na Hlinkově Slovensku byl taky po válce každý partyzán, nebo aspoň spojka. Nedělám si iluze.

+3/0
26.5.2015 13:42

P28e58t20r 91P50o91k63o65r52n64ý 4162435542333

Nicméně podle jejích zkušeností nebyla většina Němců hajzly.

+4/−2
26.5.2015 13:51

J54i71ř80í 24V62o47n86d22r33á47č11e78k 5146674710634

Asi dobře platili

0/−4
26.5.2015 13:55

P51e87t61r 13P23o25k50o67r19n79ý 4252545292223

U většina lidí nemá charakter s placením nic společného. Každý není tak "ohebný" jako vy. :-/

+4/0
26.5.2015 14:11

J85i87ř33í 35V52o72n28d15r27á23č10e15k 5356724890714

O tom, jestli jsem nebo byl ohebný s vámi diskutovat nemíním. Nestojíte mi za to a na rozdíl od vás vaše udatné činy za bolševika neznám.

+2/−1
26.5.2015 14:24

P87e94t92r 87P22o28k80o50r19n38ý 4312225142823

Nesmíte všechny posuzovat podle sebe. ;-)

+2/0
26.5.2015 14:26

J31i42ř92í 21V60o23n54d77r25á98č45e45k 5696474130184

Vy budete mít asi z dob bolševika pěkný mindrák, co?

+1/−2
26.5.2015 14:30

P89e77t77r 47P91o30k61o40r98n67ý 4162815252243

Proč? Na rozdíl od vás, jsem si zachoval rovnou páteř.

+3/0
26.5.2015 14:39
Foto

F50r15a11n44t91i67š21e24k 21R75u26d19l 3798925526767

Vondráček, vy jste ale opravdu rohatý zvíře. a to jsem k vám ještě ohleduplný. Agitátor VÚMLu v dokonalé podobě.[>-]EUV

0/−3
26.5.2015 18:55

J57i42n47d10ř47i53c44h 66V89l11a79s61á21k 6910177725612

Hajzlové jak říkáte, nemuseli být vůbec na české straně, kdyby němec nerozpoutal válku a nezačal zabíjet.

+4/−2
26.5.2015 14:36

P10e57t39r 44P34o55k44o95r75n65ý 4112315822493

Pane Vlasáku, nesvádějte to na Němce. Člověk se stane hajzlem dobrovolně. Nebo za ty hajzly po roce 1968 mohou Rusové?

+3/0
26.5.2015 14:41

J67i87n32d20ř72i43c24h 76V96l70a44s54á89k 6870597125292

Jo ták, němci jsou vlastně chudinky, které neměli s 2ww nic společného? Proč sem do toho motáte 68 rok, který s tím nemá vůbec nic společného?

+3/−1
26.5.2015 15:16

J68a52r56o79m44í23r 41K32r86á13l 4140709864439

Rok 68 s tím má společného dost.  Češi byli v podobné situaci, jako Němci v Sudetech v roce 38.

0/0
27.5.2015 4:43

P44e17t61r 21Z72d88e81n43ě39k 2464339604

V každém národě se našlo a stále ještě najde plno hajzlů. Je ovšem nutno rozlišovat % těch hajzlů z celku a to, co byla příčina a co následek.

+1/0
27.5.2015 11:57

K68o10s79t64a56s 46C73h46a42r77a35l69a32m74b89i86d85i40s 9208156196363

K80o24s82t19a21s 91C70h22a69r88a41l68a20m31b16i63d61i68s 9308546656693

nechápu ty mínusy,copak nevíte ,že němci chtěli po židech vyhladit čechy a to v pecích a částešně přesunem na sibiř  ?

+1/−1

doporučit

26.5.2015 10:34

reagovat

Záporné hodnocení

Jirka Kopacek 48363

:-)........a co si joko jeného myslíte ,že by bylo ? hitler by  tady rozvážel kaviár ?

+4/−1
26.5.2015 13:00

P98e47t38r 75M85a22n46d34a 4233190558839

tak kryptokomunista Škromach by zase do někoho střílel. Měl by se tiše kát.

+1/0
26.5.2015 12:59

M53i40c51h31a56l 67K96u50c11h66t80a 6903874974982

Rozdělil bych svojí reakci do tří částí.

1. Škromach je kreatura a ostuda ČSSD, to je nesporné. Svojí straně by nejvíce prospěl, kdyby přestoupil do ODS, kde už je to jedno a na podobné typy jsou tam zvyklí (P.Sobotka, Němcová, Benda, Langer, Šnajdr, Tluchoř, Nečas atd.atd.).

2. Na události související s 2. světovou válkou rozhodně nejde koukat dnešní optikou. Je jasné, že excesy vůči Němcům se staly. Nicméně těmto excesům předcházely mnohem větší zvěrstva z německé strany a proto z mého pohledu i za násilí páchané na Němcích jsou fakticky odpovědni sami Němci, protože pomsta někoho, komu byla například vyvražděna rodina je zcela pochopitelná. Dnes, 70 let po válce se to moralizuje, o nevinných Němcích, kolektivní vině atd., ale tenkrát to vypadalo zcela jinak a mnozí dnešní mravokárci by stáli při lynčování v první řadě.

3. Dnešní novinář není nezávislý zpravodajec, ale nástroj propagandy. Přesvědčujeme se o tom dnes a denně a taková malá ukázka je fabulace autora tohoto článku kolem Škromachových lajků. Neřeším jestli Škroamach lže nebo ne, řeším co autor článku z předložených tvrzení dedukuje a podsouvá čtenářům. Škromach tvrdí, že takzvanými lajky označuje příspěvky které četl. Redakce iGrofertu "prostudovala" Škromachovi profil a tvrdí, že lže, protože příspěvkům lajky "dává selektivně". Tímto ovšem Škromachovu verzi vyvrátit rozhodně nejde, protože i příspěvky mohl číst (a tedy i označovat lajkem) selektivně, tedy polopatě řečeno - ty bez lajku nečíst. Autorovi článku buď trochu chybí logické uvažování, nebo  jde o úmyslně zkreslené podání zjištěných informací.  U článku o Škromachovi je to samozřejmě jedno, problém je, že podobného zkreslování se novináři dopouštějí i u závažnějších témat.

+3/−3
26.5.2015 12:57

R93o57s98t36i27s50l41a11v 42C35a79h59a 8605981170642

ad 1 souhlas

Ad 2 souhlas, nicméně to nevylučuje možnost vyjádřit politování nad excesy

Ad3 zřejmě autor pochybuje, ze by Škromach například příspěvky, ke kterým se vyjádřil, nečetl. Přitom je neolajkoval. Pokud je Škromach takovej blb, ze nechápe, ze Líbí se mi, označuje něco, co se mu líbí, pak by měl z politiky vy padnout, tam jsou složitější věci k pochopeni

+2/0
26.5.2015 13:09

P26e23t48r 30P58o45k63o82r52n18ý 4682355422653

Pane Kuchto, pokud bychom po listopadu 1989 se ma minulost dívali "optikou" kterou tady obhajujete, tak v roce 1990 měla naše republika min. o 1 milión občanů méně. :-/

+3/0
26.5.2015 13:12

M47i86c87h23a52l 75K24u82c38h42t22a 6393194954752

Ona byla v 80tých letech nějaká světová válka, ve které zahynuly desítky miliónů lidí? Nějak jsem si nevšiml. V roce 89 měl jaksi lidský život zcela jinou cenu než v roce 45, takže srovnáváte nesrovnatelné.

+1/0
26.5.2015 13:20
Foto

F17r45a50n92t11i64š77e49k 76R49u58d93l 3258825196817

kuchto, vědí oni. kolik nevinných lidí, angličáků ale i východních vojáků bylo zavražděho, popraveno, v pracovních táborech, u černých baronů atd. odsouzeno. já jsem svýho tátu poznal, až když mi bylo 16 roků. a jen za to, že byl v anglii, pak mu přišili, že byl sudeťák a že jsme měli od roku 1346 relativně velký majetek. a rozkradl to kdo? bolševik a rudé gardy, kde jak říkal táta, byli zaangažovaní ponejvíce udavači gestapa, a jen češi. a víte kdo ho hlídal na Bytíze? ss-ák, kterej s emu vysmíval. tak mlčte.[>-]EUV

+1/0
26.5.2015 19:02

J15i68ř75í 87G92a71b47r55i40e50l 8432840154187

A tohle je představitel elity národa v senátu? Potom pánbůh s námi.

+9/0
26.5.2015 12:40

F29r35a66n17t45i72š27e41k 40S11t68r47n21a72d 4934805979986

Pozorně jsem pročetl mnoho diskusních příspěvků. Především - každý má právo na svůj názor. Včetně Zdeňka Škromacha. Fanatická reakce není projevem vysokého IQ, spíše naopak. Jsem přesvědčen, že jsme rozděleni generačně. Mladší diskutéři, kteří válku nezažili - znají ji jen a pouze z vyprávění a z nových dějin dějepisu, které totálně revokovaly historická fakta - inklinují k omluvám Němcům nejen za incidenty, ale i za odsun jako takový. Zapomínají. že o odsunu Němců rozhodly vítězné spojenecké státy po 2. světové válce. MY - starší generace - která prožila válečné peklo, hrůzy koncentráků a továren na smrt, četné popravy, mučení i absurdní vyvraždění pasekářů v posledních dnech války, vyhlazení Lidic a Ležáků, zavraždění lidických dětí ( nejen za tyto vraždy dodnes nikdo nebyl a nebude v Německu potrestán !!). Zkrátka na bestiální řádění wehrmachtu a werwolfů ( v českém pohraničí válka skončila až v roce 1949 po vybudování hraničních zábran ! ), na miliony zločinů spáchaných esesáky a gestapem - nemůžeme a hlavně nesmíme zapomenout ! Po tom vše, se těm co rozpoutaly strašnou 2. světovou válku, se MY OMLOUVAT NIKY NEBUDEME !!

+5/−10
26.5.2015 11:54

M29a60r16t70i42n 17S82y45k96o93r61a 5609305929436

Patřím spíše ke starší či střední generaci, ale to co jste napsal je jako z Rudého Práva. Pokroucená historie se dostává do normálu a to je zřejmě některým proti srsti. Doporučuji se oprostit od dějepisu základní školy z doby radostného socialismu a poohlédnout se jinde.

+14/−3
26.5.2015 11:59

L68u30b32o36š 18D47o45l63e73ž37a74l 4285554603734

Máte asi pravdu me se omlouvat mebudeme a proto to ten ožralý :-/zaprodanec Havel udělal za nás......a co fčíl s tým????;-D;-D;-D

+4/−12
26.5.2015 12:05
Foto

J61i59ř51í 43K64u54b11a 5576912591330

Já jsem starší generace (přes 60).Hodně se mi líbilo co řekl ten německý doktor v kriminále ve filmu Tmavomodrý svět o tom, co viděl a zažil a jak šlo či nešlo být "Němec" - je to hodně emotivní.

Vím z vyprávění  rodičů, jak se chovali mnozí Němci za války - jak pomáhali Čechům, jak vás spíš udali pro blbosti sami Češi kolaborující s režimem. Kdo byly ty Rudé gardy organizující pochod smrti z Brna do Pohořelic, jak se chovali osvoboditelé z RA třeba v lágru v Pořelicích, ale nejen tam, kolik konfidentů (Čechů) organizovalo převrat ve 48. a potom zajišťovalo zvůli stejného systému, jako byl ten nacistický, jen místo v hnědé, oblečené do rudé. No a od příbuzných z vyprávění vím, jak ten odsun vypadal (přesně jak je popsáno v knize sl.Tučkové, ale víc jak dopadli ti, kteří se mohli třeba vrátit do Brna (hůře než mnozí odsunutí).

Takže já bych to viděl tak, že když se Němci omluvili za příkoří za války a Sudetendeutsche Landsmanschaft nepožaduje návrat majetku, měli bychom být pokorní a omluvit se za příkoří na nevinných Němcích !!!

+16/−1
26.5.2015 12:18





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.