Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Lesní školky jsou zachráněny. Prezident Zeman podepsal novelu zákona

Provozovatelé lesních školek mohou slavit. Prezident Miloš Zeman totiž podepsal novelu zákona o poskytování péče v dětských skupinách, kterou minulý týden schválil Senát. Školky se tak nebudou muset registrovat ani plnit hygienické předpisy, které by vzhledem ke své specifičnosti nezvládly.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L12u21m79í15r 28V64i19t67h76a 2167447216472

Pan Knourek - odpůrce lesních školek - v jednom ze svých příspěvků uvedl, že stát úplně rezignoval na předškolní vzdělávání. V tom má pravdu. Ale neprojevuje se to tím, že povoli lesní školky, to je naopak krok správným směrem. Ta rezignace na předškolní vzdělávání spočívá v tom, že dotuje miliardami vznik a provoz obecních školek, které jsou všechny stejné, nafedrované po okraj, kde je 28 dětí v jedné třídě, a pedagogové, byť sebelepší, nemají prostor na nic jiného než na ostrahu dětí před tím, aby se jim něco nestalo. Přesto stát takové školky podporuje, najdete je ve volebním programu každé strany. Troufám si tvrdit, že děti z lesních školek půjdou do školy lépe připravené, než děti z přeplněných obecních školek. Důvod? Méně dětí na pedagoga, individuální péče, individuální rozvoj, rozvoj kompetencí, spolupráce.

+4/0
21.5.2015 16:34

K17a89r15e25l 98K76n69o76u77r61e10k 8186927

Pletete si pojmy s dojmy, je mi uplne ukradena skolka lesni, ale opet se tu zavadi privilegovana skupina, ktera ma ulevy oproti ostatnim, diskuze o tom jestli jsou ty nastavene standardy moc prisne nebo nadbytecne je neco jineho. Ale nevsiml jsme si, ze by lesni skolkari bojovali za zmenu pravidel pro vsechny zrizovatele obdobnych skupin. A ja si zase dovolim tvrdit, ze uroven skolky a pripravenosti deti se odviji spise kvality personalu, nez podle toho kde se to odehrava zda v budove ci na louce nebo v lese.

0/−1
21.5.2015 16:57

J80i52ř31í 64K63o92u13t77n23ý 7989889235566

V jste si dělal průzkum kvality personálu ? 8-o A proč by měl kruci furt za něco někdo bojovat ? Prostě lesní školky chtějí fungovat a nechtějí jistě s nikým bojovat. A co by vlastně mělo být lesním školkařům do pravidel jiných zařízení ? Oni chtějí pouze klid na svou práci a nikoho tím neobtěžují . 8-o8-o

+3/0
21.5.2015 17:07

K79a36r20e35l 49K85n10o93u76r96e80k 8276547

ze by neschopnost pochopit psany text

0/0
21.5.2015 22:57

L16u65m97í12r 44V19i38t50h13a 2187587836342

Pane Knourku, v případě lesních školek jde o to, že jsou to školy v přírodě, a v přírodě lze jen těžko dodržovat všechna hygienická pravidla, natož předpisy. Rodiče tam dávají děti s plným vědomím toho, že se tam děti zašpiní, odřou, občas si udělají bouli, zmoknou nebo nastydnou. A nejen to - rodiče tam děti dávají právě proto, že se tam zašpiní, odřou či nastydnou, a to proto, aby se naučily takovým situacím v životě čelit. Aby byly odolné a nebyly z nich skleníkové kytičky, jako jsou děti z přetopených školek ve městě, kde brouk je vetřelec a déšť veřejný nepřítel. Proto mají lesní školky výjimku. Zdopovědný rodič zcela nepochybně dítě doma řádně vykoupe, vysuší, nakrmí a i jinak se o něj postará, neboť ví, že ten den stál dítě hodně sil, ale že to stálo za to.

Co se týče vlivu kvality personálu na kvalitu školky, ani sebelepší učitel nenadělá nic s třídou tří až sedmiletých blech, které (hlavně ty mladší) neudrží dlouho pozornost, nejsou úplně soběstačné (musí s nimi odbíhat na záchod, zavazovat boty, culíky, utírat nos...). Mateřská škola není škola, kde by děti seděly způsobně v lavici a mlčky dávaly pozor. A ani nemůže, ba nesmí být! 75 % synapsí v mozku člověka se utváři před sedmým rokem života a v té době si musí dítě osvojit spoustu dovedností, především sociálních. Nelze děti cpát do škatulek, i když by to socialisti strašně chtěli. Mimo jiné si v tomto věku musí zvyknout na to, že se za ně nikdo zasazovat nebude, a musí se naučit spoléhat samy na sebe, na to co umí a na to, kam patří. Říká se tomu "kompetence". Národ potřebuje sebevědomé cílevědomé lidi, ne beztvaré bezduché pěšáčky, kteří jsou schopni maximálně nějakých mechanických činností a čekání na misku...

0/0
22.5.2015 9:19

S91y88l82v52a 96Š12p46o85r77k80o63v30á 5806732960679

za prvé - stát tu není od toho, aby nutil rodiče dávat dítě do unifikované školky, kde jim cpou do hlavy multikulti nesmysly. za druhé - v lesních školkách bývá většinou vzdělanější personál než je průměr ve státních MŠ (co vím, nejčastěji mají VŠ vzdělání)

+1/0
21.5.2015 18:09

K41a65r31e69l 86K94n31o60u67r91e32k 8256547

hm.... mate to malinko pomotane, system vzdelavani je jedna z klicovych uloh statu vase hodnoceni vzdelanosti personalu v lesnich skolkach no comment :-)

0/0
21.5.2015 22:45

K45a27r81e84l 45K76n50o20u51r14e91k 8436117

ale vam nejspis staci ze je to zrovna cool, trendy a bio

0/0
21.5.2015 23:11

S19y63l60v25a 66Š37p74o29r31k44o60v26á 5926352660229

ANo - to si komuši a socani samozřejmě přejí, aby mohli všechny děti od co nejútlejšího věku vecpat do jedné škatulky a cpát jim ho hlavy ony sociaistické nesmysly...naštěstí nejsou všichni lidi levičáci - a ti, co umějí přemýšlet, chtějí žít svobodně a odpovědně,  pořád ještě nejsou v menšině, takže na tyhle kecy o "klíčové úloze státu ve vzdělávání" nenaletí a budou prosazovat, aby měli možnost i vzdělávání svých dětí rozhodovat. Vzhledem k tomu, že rodiče s VŠ vzděláním mívají daleko děti s VŠ vzděláním - a že do lesních školek dávají děti většinou rodiče vzdělanější, je vidět že právě ti inteligentnější chtějí mít onu svobodu vybrat si...vy si klidně cpěte děti do unifikovaných zařízení - ale nenuťe k tomu ostatní

0/0
22.5.2015 1:57

M65i11c80h85a27e84l 58K47o75n45e55č25n81ý 6942883799599

Vidím dobře ? i dnes chválí prezidenta? HMMM;-)

0/0
21.5.2015 16:28

L45u90m38í27r 66V82i68t63h38a 2777887176642

Vidíte špatně, idnes chválí lesní školky.

+3/0
21.5.2015 16:34

H24e42l89e92n58a 78K34a30v45k17o82v74á 5976803780366

Lesní školky určitě mají svůj smysl už pro svá specifika. Děti se sblíží s přírodou, mnohé se o ni nenásilně a volně dozvědí, budou otužilejší a že nebudou mít kroužek angličtiny  či hraní na flétnu snad také přežijí.!!

+3/0
21.5.2015 16:28

J52i85ř87í 45K43o96u46t85n62ý 7309209515676

Kolik ze zdejších diskutujících má děti ve školce ? Já ano. V klasické, i když vesnický přístup je dost přírodní ;-) Ovšem pro lesní školky, pokud je zájem dětí i rodičů, jsem všemi deseti. R^

+1/0
21.5.2015 16:06

M60a12r88t82i47n66a 66H17a27l80a55m89o65v86á 3217131950304

Nevím kdo to už byl, ale zavedl tady určitá pravidla, aby se lidé chovali podle jednoho metru a každá jiná možnost je špatně. Ráda bych toho člověka /pokud to byl vůbec člověk/ potkala a řekla bych mu, co si o tom myslím. Ale ještě horší je, že lidé se naučili chovat jako ovce. Potřebují hranice a zákony a pravidla, protože pokud by zůstalo jen na nich, jak mají žít, nevím-asi by se zhroutili. Nechápu, o co kritikům jde. Každý má volbu. Někdo chce dát dítě do lesní školky, tak ho tam dá. Někomu se nelíbí takové pojetí, tak ho dá do státní s určenými směrnicemi jak všechny děti vychovávat do jedné podoby. bez možnosti se projevit. Trochu tolerance by neškodilo, zvlášť pokud se to netýká vás osobně....!!!!!!

+6/0
21.5.2015 15:57

J74i85ř88í 39K95o19u80t21n37ý 7549539595606

Ano, je to tak R^

+1/0
21.5.2015 15:59

A41n48n67a 25K96u40č16e46r78o89v52á 2151283309370

Ale no tak, proč by se automaticky měly děti ze státních školek přestat projevovat? Kdo jim v tom brání?

Proč musí zastánci lesních školek hanobit ty státní? Každému vyhovuje něco jiného, proč by kvůli tomu ale muselo jedno být dobré a to druhé špatné?

0/0
21.5.2015 18:55

V25í26t 89P95r95o42k97o47p 8710399362

Ani pařezová chaloupka nebude?

0/0
21.5.2015 15:55

O12n93d17ř70e56j 36Š15r52u11b45a16ř 1365791645386

Coze, Zeman chce spinave deti

0/−1
21.5.2015 15:54

M15a77r55t82i92n 27T29r38u16h18l33a25r 4449431512512

Naštěstí to nespláchli. Je to jedna z mála alternativ předškolní výchovy pro neočkované děti.

+7/0
21.5.2015 15:47

P71a81v97e91l 44N16o51v86á57k 7962579726119

Jako muj syn by si tu lesni skolku asi uzil... na hristi si misto s hrackama hraje se zizalama a mravencema...  Jen co se vzbudi chce ven.. televize ho nezajima.... 

Az si nekdy rikam, co bych dal za to, kdyby vydrzel pul hodiny koukat na pohadky ;-D  ale alepson se s nim nenudime a on s nama taky ne

+5/0
21.5.2015 15:46

P19a72v87e59l 88S16o28b82o42t34k58a 5560204

Jsem rád, že se školky pro sociálně slabší podařilo zachránit.

I když se v nich jazyky, matematiku nebo základy hygieny asi příliš nenaučí, pořád lépe, než aby pobíhaly bez dozoru po vesnici nebo po sídlišti.

+3/−5
21.5.2015 15:42

P24e53t37r 96F98r44ý77d29e71k 7919371229663

Nejak mi prijde, ze tak uplne rad nejsi... :)

+5/0
21.5.2015 15:45

P32a78v62e48l 85S74o42b79o19t59k59a 5240344

Ty děti lituji.

Představte si, že budou do první třídy nastupovat s dětmi ze "státní" školky se základem pro matematiku, čtení a angličtinu.

Neříkám že tak je to všude, ale většinou se snaží alespoň něco ty děti od pěti šesti let začít učit, a zvykají je na školní přístup a prostředí.

0/0
21.5.2015 17:39

L69u62m90í81r 74V79i19t11h80a 2927397476812

Lesní školky rozhodně nejsou pro sociálně slabší. Je to docela drahá záležitost. Pro sociálně slabší jsou dotované obecní školky, kterých je drtivá většina. Jenomže v nich nesmějí selektovat podle sociální situace, takže je běžné, že rodiče s příjmy vysoko nad průměrem dávají své děti do dotovaných školek, kde platí školné v řádech stokorun měsíčně, zatímco matky samoživitelky, které mají dvě zaměstnání, aby děti uživily, si hlídání dětí musí zajistit jinak... Inu - áááále co, politiku sem tahat nebudu.

+7/0
21.5.2015 15:53

P14a45v13e20l 38N20o39v27á24k 7892699756129

no jeste horsi je, kdyz do te dotovane skolky hodi deti rodicu, kteri do prace ani nechodi...

0/0
21.5.2015 15:56

P78e93t71r 37F77r94ý27d88e83k 7279151479323

Ale za to lesni skolky nemohou.

+2/0
21.5.2015 16:05

S74y31l84v57a 98Š53p46o15r80k12o42v36á 5556232200239

zkuste se podívat, jací rodiče dávají děti do lesních školek... možná se budete divit, ale jsou to většinou právě rodiče s vyšším vzděláním, kterí mezi sociálně slabší opravdu nepatří

+1/0
21.5.2015 16:57

P41a51v60e63l 60S88o48b35o78t23k45a 5740544

To je právě ta hrůza.

Pak se divme, že děti neumějí matematiku nebo jazyky - v Číně nebo v Japonsku se první znaky začínají učit už v pěti letech, a my tu preferujeme vzdělávání bez odpovídajícího zázemí, v souladu s přírodou - ale to je asi tak 200 let mimo, zemědělství atd. pro naprostou většinu lidí už dávno není prioritní.

Do Česka jsou po revoluci importovány vzdělávací koncepty, které byly původně v zahraničí určeny pro mentálně či sociálně znevýhodněné nebo čistě nábožensky založené rodiny/děti, a lidé si myslí kdo ví za co neplatí. Např. též:

http://cs.wikipedia.org/wiki/Montessoriovsk%C3%A1_%C5%A1kola

nebo

http://cs.wikipedia.org/wiki/Waldorfsk%C3%A1_%C5%A1kola

0/0
21.5.2015 17:35

S35y50l85v31a 54Š91p34o79r91k25o48v89á 5536792500359

domníváte se, že když se bude dítě učit počítat do 10 na plastových kostičkách nebo na šiškách - že se to počítání naučí jinak;-D? Nebo že děti v lesních školkách nemalují nebo nevytvářejí různé věci - stejně jako v jiných školkách? Prostě mluvíte o něčem, o čem absolutně nic nevíte - ale jste apriori proti - typický čecháčekRv

+1/0
21.5.2015 18:07

P32a96v91e84l 61S38o14b94o33t90k32a 5690304

No, o tom čecháčkovství,... naopak mi tak připadáte vy - smějete se že lidé kupují "špekáčky" za 20 Kč/kg, ale přitom jste ochotna koupit ty samé, ovšem musí na ních být napsaná cena 120 Kč/kg a nápis "extra speciál dětské výběrové".

Lesní školky by měly splňovat stejné požadavky stejně jako každé jiné. A že někdo ušetří na investicích do zázemí a ještě si za to nechá připlatit, to je opravdu vrchol.

A co se týká věcných argumentů, myslím že jich zaznělo už dost - a opravdu mi tu chcete tvrdit že předškolní příprava (návyky, cvičení ruky a matematické dovednosti) v lesních školkách je na stejné úrovni jako ve "státních"??

0/−1
21.5.2015 19:40

S95y19l14v20a 35Š66p66o66r81k29o72v34á 5906852580369

nevím, jak můžete vědět, co kupuju (když už jsme u těch špekáčků - nevím, jak vy, ale pro mě je důležité složrní - nikoliv název). Co se týká školek, pokud má učitelka ve třídě 25 a více dětí, stihne se tam maximálně starat o to, aby se navzájen nepomlátiliy nebo něčím nezranily... básničky a lidové písnčiky znají moje vnoučata pouze ty, co se naučily doma - ve školce je nic neučí (a zo znám 4 školky ve třech různých městech - takže to tak asi vypadá ve většině), počítat uměli už před nástupem do školky (stejně jako znát barvy, tvary, malovat, modelovat...) A na tohle všechno mají v lesních kšolkách dokonce víc času než v těch státních - za prvé protom že tam je na učitelku míň dětí, za druhé právě proto, že nejsou svazováni zbytečnými úředníky zbytečně vymyšlenými příkazy a zákazy

0/0
21.5.2015 22:06

M82i68l73o10š 45B34o42u93k48a32l 8383577103684

A lesní hospoda taky bude OK bez WC a těch všech hygienických bejkáren?

+9/0
21.5.2015 15:34

M25a87r38t55i11n 91K78ř68í57ž 9703452240957

copak lesní hospoda, ale takový lesní záchod bez WC, to bude oříšek.

+6/0
21.5.2015 15:41

P39a35v27e79l 19N40o70v41á14k 7722429476379

copak lesni zachod.... ale jmelí

+3/0
21.5.2015 15:43

K45a14r74e10l 34K71n28o59u89r25e33k 8326707

A pak nekoho ucte, ze pravidla plati pro vsechny. Je to uplna rezignace statu na predskolni vzdelavani. Co se potom rekrutuje z teto dzungle (mysleno na cely system predskolni vychovy) spolu s povinym zaclenovanim je des a docela lituji ucitelky v prvnich rocnicich zakladnich skol :-/

+6/−12
21.5.2015 15:29

M69i96l36o67š 80B30o75u76k71a58l 8333357973314

Stejně půjdou všichni na VŠ. "Titul" Bc. bude nutné minimum.;-D

0/0
21.5.2015 15:32

J82i88ř16í 57K67o24u95t28n45ý 7319299355416

Krásně jste popsal výrobu oveček do státního stáda. Ano, to co by si úředníci jistě přáli. Naštěstí jsou zde i lidé, kteří chtějí žít opravdu svobodně. ;-)

+7/0
21.5.2015 15:40

K49a95r15e63l 98K30n28o25u46r19e43k 8126447

jj to vykrikuje konzument produktu spolecnosti o kterou si tak rad otira svou obuv plive na ni a pohrda ji. A k internetu se pripojuje pres koren vzrostle lipy

+1/−3
21.5.2015 15:50

J20i69ř63í 82K98o32u61t23n93ý 7339919925506

Tento produkt mi dává volnost. Sedím na pařezu a jsem připojen přes LTE ;-D;-D;-D;-D;-);-);-) A nemám nic proti technickému pokroku. A už vůbec nic proti přírodě .

+2/0
21.5.2015 16:12

P43a63v22e38l 22N70o61v83á53k 7572459266839

ale tady jde o neco uplne jineho.. bud lesni skolka bez hygieny nebo normalni s prehnanou hygienou.. clovek, ktery by chtel neco mezi (jako treba ja) ma proste smulu... o to jde...

0/−2
21.5.2015 15:57

P39e92t67r 82F67r87ý41d30e14k 7629261119213

Jak lesni skolka bez hygieny? Mohl bys to upresnit? Mam totiz pocit, ze v tom mas gulas.

+1/0
21.5.2015 16:03

J59i70ř57í 50K72o52u49t15n95ý 7369329955756

Jako že se v lese klidně prochází mravenci a další lesní havěť a zvěř :-D A ti nemají základní hygienické návyky a nedodržují pravidla určena vyšší nadřazenou rasou ;-);-D;-D;-D

+1/0
21.5.2015 16:10

K78a89t15e96ř98i12n97a 54V74a25š95á19k93o97v34á 5661742749795

vazne myslite, ze hygiena ditete se zajisti vykachlikovanym prostorem a poctem metru ctverecnich ?

+2/0
21.5.2015 16:32

K17l17á17r45a 82T42r96n74k68o43v65á 3494279774719

Jasně, všichni musí být srovnaní v řadě, běda kdyby někdo vyčuhoval.

+4/0
21.5.2015 15:46

K61a19r34e38l 82K35n94o23u60r68e58k 8946967

To ze pohrdate pravidly a povysujete se nad ty co je respektuji z vas rozhodne nedela lepsiho cloveka, i kdyz jste o tom sama bytostne presvedcena

0/−4
21.5.2015 15:53

J36i53ř94í 11K37o96u38t10n14ý 7199979885906

Na to aby byl člověk lepším, pravidla vytvořena úředníky rozhodně nepotřebuje.

+3/0
21.5.2015 15:54

L65u25m21í77r 50V37i75t38h58a 2167887136222

Zapomněl jste dodat, že ta pravidla dodržujete pouze tehdy, pokud je sám určíte. Pravidla, která neurčíte, se Vám nelíbí. Viz. lesní školky. Proč se do nich vůbec montujete? Jak se Vás týkají?

+2/0
21.5.2015 15:56

K70a82r78e33l 19K87n29o46u15r19e47k 8686227

Ano kdyz se mi neco nelibi tak se to snazim zmenit, ale tak aby nova pravidla platila pro vsechny. A kdyz neco nechci omezovat tak by se reglace mela zrusit uplne.

0/−1
21.5.2015 16:07

L73u82m70í34r 22V95i38t78h26a 2967337686122

Jak se Vás osobně týkají lesní školky? Můžete mi prosím odpovědět? Zajímá mne důvod, proč se zajímáte o jejich pravidla.

+1/0
21.5.2015 16:25

K43a83r29e85l 25K28n72o78u90r49e96k 8906477

je to skupina privilegovana oproti jinym a je uplne jedno jestli je to skolka v lese, jeskyni ci na rybnice. Kdybych chtel to same pro firemni skolku/detskou skupinu tak mam smulu a to je oc tu bezi.

0/−1
21.5.2015 16:44





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.