Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Univerzita Karlova naštvala studenty. Za semestry navíc si nově připlatí

Karlova univerzita v půlce semestru oznámila, že kdo se chystá prodloužit anebo už prodlužuje magisterské studium, musí si ho nově zaplatit. Na jiných vysokých školách je jeden rok navíc zdarma. Někteří studenti považují náhlou změnu za nefér.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K62r69i21s37t40ý91n80a 84B56e88n11e77š61o36v84á 5334486636453

Zajimalo by mne, proc je na MU poplatek na informatice o 5t. vyssi, nez na medicine (24 x ca 19).

0/0
22.5.2015 15:32

V12í90t 55P57ě45n83k32a58v38a 2888107350647

Já bych teda jenom podotkl, že na UK je třeba i Matfyz, kterej uplně humanitní není, pro pár lidí v diskusi Rv

0/0
21.5.2015 19:22

T28o34m68a46s 74F19e86j80f17a12r 6977558612729

A co takovi chudaci prekladatele, o ktere se mohou zamestnavatele pretrhnout. A nedej boze ti pravnici.

0/0
24.5.2015 8:15

M74a22r72t54i74n 37K44o67v68á15ř 1341366140814

Taky si tak říkám - když lidi říkají, že proč by měli ze svých daní platit někomu studium, jestli by tak trochu znovu nenaříkali, kdyby se najel třeba na ten americký, potažmo západní způsob, kdy si tedy studenti platí své studium sami, pak pár let splácejí (pokud vůbec splatí), ale ono se to promítne do cen těchto vystudovaných, za jejich služby - návštěva dokora, psychologa, co já vím co ještě - že si ti lidé pak jejich služby vůbec třeba nemůžou dovolit. Proto mě to přijde, že nula od nuly pojde - levné studium, ale platy takové, že jsou dostupní X drahé studium, ale ne každý si je pak může dovolit.

0/0
21.5.2015 18:29

R63o90s84t30i34s82l53a91v 88C19a23h60a 8815381980922

Kdyz jsem studium zacinal, stala kolej 55 Kc. Kdyz jsem skoncil, stala 1000. Taky se menily podminky studia. Bylo to spatne? Mimochodem - tech 55 Kc za misto v bunce byla cena, ktera byla fixni po dobu asi 20 let. V dobe, kdy jsme platili litr, tak bylo bydleni v byte s regulovanym najmem pro 4 lidi asi za 3 tisice. Tj. dotovana kolej byla drazsi.

0/0
21.5.2015 17:45

P10a95v71e19l 20O84d83r23a71z90i95l 6584289437200

Nebylo to proto, že se zrušily dotace na koleje a místo toho se vyplácí příspěvek na bydlení?

0/0
22.5.2015 10:25

M69i37l33a88n 31N81o73v71á18k 6795850121

potom kolej zdražila mnohem víc řádově na 3-5000 za osobu v buňce (takže ve 4 lidech na bytečku velikosti 2+kk se platilo víc než za tržní nájem 3+1 v paneláku)

0/0
22.5.2015 11:03
Foto

M59i92r92o97s45l74a67v 19S62t27e93i95n78e77r 1225385388333

Ten litr, to byla valašská medicína, nebo Becherovka? Já platil vždy v Kčs.

0/0
24.5.2015 19:57

J34i57ř78í 48V84l37a92d16i26m29í37r 86M90a33t17ý35s89e30k 6738550301899

R^ Rozhodně správný krok. Alespoň se "vytřídí" a) neschopní, b) liní c) všechny ostatní, kteří mají školu jen proto, aby se na ni flákali. Znám případy, kdy student se vážnými zdravotními problémy zvládl mgr studium bez problémů - a hlavně bez keců.

+1/−2
21.5.2015 16:05

P19a80v92e75l 41K53r21á19l 5520449484828

Líní a neschopní většinou protahují víc jak o rok, takže stejně platí. Kdo je líný, toho rok navíc nevytrhne.

0/0
21.5.2015 18:29

M32i16l62a73n 65N98o91v28á55k 6405310701

Já třeba protahoval studia o víc než rok ... hlavně s ohledem na to, že poslední 4 roky studia jsem pracoval na plný úvazek ... ale zas jsem neměl problém tehdy před lety těch asi 12 000 za rok zaplatit ...

0/0
22.5.2015 11:05

T92o86m70a88s 56F48e82j17f42a24r 6757848722539

Muzete mi prosim pozitri dat 15tis? Evidentne nejake penize neresite, a mne by se dost hodily. Dekuju predem.

0/0
24.5.2015 7:51

M83i81c96h73a83l 88R14i68m26b53a60u33e30r 4809365743597

Čistě pro případ, že by vás nadchly ty místní kecy o užitečnosti školného a o tom, že když nemáte na to spočítat si, zda se vám to v budoucnosti vyplatí, tak nemáte na škole co dělat:

http://www.businessinsider.com/chancellor-george-osborne-to-sell-off-1998-2012-student-loan-book-now-vince-cable-gone-2015-5

To si takhle lebedíte, že vám stát nabídl slušnou půjčku na studia s garantovaným úrokem, když tu náhle si stát vzpomene, že vlastně potřebuje prachy. A tak jednoho politického génia napadne, že celou instituci poskytující půjčky na školné i s těmi půjčkami prodá - a aby ten prodej byl atraktivní, tak jim dovolí úrokovou míru uvolnit.

A tohle je, dámy a pánové, pravda o školném. Jako u každé půjčky je to šutr, který si uvážete na krk a bude vám zatraceně vadit, pokud budete chtít bydlet a nebo mít rodinu.  Mimochodem, pokud je mi známo, v USA jde o jediný typ půjčky, který se nedá smazat oddlužením.

V Británii je to malý problém, jen 23 miliard liber. V USA je to bilion USD (one trillion USD in English). I u nás z toho můžou být pěkné peníze pro šikovné podnikatele, tak je v tom svými názory a hlasy podporujte... Rv

0/0
21.5.2015 13:58

M86i20l98o87s69l63a63v 69S68t37r16e67j55č31e89k 2297813273943

V USA je ale to skolne jeste uplne jinde i vzhledem k prumernemu platu. U nas je to na statnich skolach kolem 15 tisic za semestr, za deset semestru tedy 150 tisic. Kdyz clovek studuje neco uzitecneho, tak nema problem tohle po skole splatit behem prvniho roku v zamestnani.

+1/0
21.5.2015 14:13

M54i71c50h27a12l 75R42i19m64b35a67u56e42r 4819375653857

To je samozřejmě jenom začátek. V USA bylo VŠ školné v 60. letech tak nízké, že se dalo pokrýt brigádou o prázdninách. Pořádná inflace cen začala až v 90. letech, tedy v době, kdy to začali doporučovat jako super řešení i nám.

0/0
21.5.2015 14:35
Foto

P83a82v29e27l 36Č14e55r81n45í22k 1948635400510

Jistě, je to šutr, ale není nesplatitelný ani nijak extrémě vysoký. Během pěti let v zaměstnání to bez problémů odpracujete.

Například já momentálně studuju na UTAS. Běžné školné je tu kolem 25 tisíc AUD za rok. (tzn půl mega korun). Čecháček z hospody si řekne: "no to je strašné, takoví vyděrači. Vždyť to do konce života splatit nelze".

Jenže pak si vemte v potaz zdejší plat, který u kvalifikovaných pozic začíná na nějakých 22 AUD za hodinu (na ruku). Při běžné pracovní době tak máte příjem přes 40 tisíc AUD ročně. A to stále mluvím o minimálních platech. Průměr je mnohem výš.

Pokud nežijete sám ale s partnerem(tzn ubytování se rozpočítá), pak můžete bez problémů vyžít za 300$ týdně se vším všudy. Váš plat ale bude kolem 900$ týdně. Což znamená určitě víc jak 500$ týdně které můžete ušetřit a využít na splátky.

Tedy i s normálním životem máte celou školu (5 let studia) s přehledem splacenou za 250 týdnů. Což je právě zmíněných 5 let. Samozřejmě, pokud budete part-time pracovat i během školy, doba splácení se rapidně snižuje.

Na tento systém si v americe a dalších zemích stěžují jen neschopní a hloupí lidé, kteří buďto školu vystudovat nedokázali (ale vyhodili za to peníze) nebo nedokázali ani s vystudovanou školou získat zaměstnání protože jsou v praxi nepoužitelní. Takových lidí mi je sice líto ale kdybychom postupovali podle darwinova zákona, nebudou nás omezovat protože brzy pojdou.

+1/0
21.5.2015 14:35

M13a84r81t13i18n 69K18o32v55á60ř 1971376120224

no ale neodpověděl jste si sám na tu podporu školného? :) Kdž říkáte - školné je tu v Austrálii v přepočtu půl milionů, jenomže vemte v potaz ten plat, jaký pak zde ten absolvent bere. Tedy, že zavádní školného a jeho výše musí odpovídat i platu absolventa na pracovním trhu?

0/0
21.5.2015 14:54

Z94u34z40a89n44a 15K46r61e98j67č49o25v68á 7801889805770

Ono není tak těžké dostat se na dobře placené místo po absolvování školy. Většinou si stěžují ti, kdo o studium nejevili zájem, vybrali si školu, kde se po nich celkem nic moc nechce a ještě studiem propluli s kdejakou "výpomocí" od kdekoho. Prostě šlo jen o titul. A pak brečí, že je nikde nechtějí, nebo že jim nabízejí podřadné místo za nízký plat. No já bych jako zaměstnavatel taky neprahla třeba po účetní, která je sice inženýrka tříbarevná, ale jaksi nezná ani základní účetní pravidla, která se obvykle berou třeba na středních obchodkách už od prváku. Z mých přátel jsou všichni, kdo absolvovali VŠ a šlo jim i o vzdělání a ne jen o titul, se svou prací a mzdou velmi spokojeni vč. mě. Na druhou stranu je fakt, že nzenám žádné magistry z genderových studií či podobných humanitních pseudooborů, ti by možná mluvili jinak ;-D Ale sluníčkáři jsou teď v rozkvětu, stačí si založit "neziskovku" a budou taky za vodou ;-D

0/0
21.5.2015 15:46

K77a23t32e81ř73i38n72a 66V56a62š38á32k30o89v34á 5901602579145

no, treba ucitel si s platem moc vyskakovat nemuze, at je schopny jak chce - a titul mit musi, ac by klido mohli ucit treba i stredoskolaci si myslim. Ale nemuzou. Takze podle zdejsich radilu proste ucitelske obory zrusime, a vsichni pujdou misto humatinarniho slunickareni na ty super obory, o kterych tu mluvite. :-P

Mimochodem myslim, ze daleko vice nez humanitarni obory plodi neschopne ing a mgr obory "ekonomicke" - se stejnym vysledkem

0/0
21.5.2015 16:25

Z31u59z58a93n88a 13K27r41e87j49č87o28v51á 7761819845140

Učitelé by si zasloužili už kvůli výchově dnešních "dětí" razantně platy zvýšit, o tom bych se rozhodně nepřela. Na druhou stranu drtivá většina těch, co šli na pajdák, tam šli proto, že to byla vždycky mnohem jednodušší vysoká škola, než jakákoliv jiná. Studium o ničem, na straně druhé práce mimořádně důležitá, psychicky extrémně náročná a společensky nepostradatelná, o tom žádná. Co se týká Vašeho komentáře ohledně ekonomických oborů, to je snad i škoda komentovat. Vy možná bez mrknutí oka precizně rozumíte našim účetním a daňovým zákonům (které jsou mimochodem prokazatelně nejsložitější z celé Evropy), takže nepotřebujete ekonomické vzdělání a považujete jeho absolventy za neschopné. No, je to Váš názor, tak si ho mějte. Ale pokud se nevrátíme do společnosti fungující na principech barteru, bez existence daní, podnikání či vlastně jakékoliv nenaturální ekonomické sféry, budou podle mě dobří ekonomové rozumějící svému "řemeslu" pořád značně potřební, žádaní a dobře placení. Ale to je zase můj názor. Neschopní absolventi se objevují napříč všemi obory, vždy se najdou flákači, kterým to nějak projde, nebo si titul koupí. Ale jsou zkrátka obory, které jaksi primárně postrádají svůj smysl. Zatímco dnešní společnost, tak jak funguje, potřebuje účetní či daňaře, řekla bych, že bez genderových odborníků, kteří 5 let studovali, jak se ženy nemusejí holit a že jsme si všichni rovni, by se celkem klidně obešla. Na české daňové zákony Vám selský rozum bohužel nestačí (byť by to bylo krásné), na to, abyste se rozhodla, zda si oholit či neoholit nohy, Vám snad stačí, na to přece nepotřebujete radu odborníka, který 5 let studoval historický vývoj ne/holených ženských nohou...

0/0
21.5.2015 16:39

K29a47r65o60l73í43n81a 75B23e40r18n42a58t63o20v76á 1674300299821

Není ekonomický obor jako ekonomický obor, stejně tak jako není humanitní škola, jako humanitní škola. Nezlobte se na mě, ale pro úspěšné vedení firmy nepotřebujete pět let studovat na managera, stačí rozumět oboru, a trochu se snažit. K tomu účetnictví, moje máma, vzděláním textilní Ing. se běžné účetnictví naučila během dvou let pod dozorem zkušenějších i bez VŠ ;) Na druhou stranu, ano, hoďme s babama z genderu (BTW, nikdo nebyl tak nesoudný, aby jim akreditoval magistra, končí jako bc a ještě to dělají v dvojoboru) do jedné krabice i překladatele, učitele, jazykové korektory, psychology, protože to jsou přece obory, které postrádají svůj smysl - vědomosti a cizí jazyky pochopíme sami a problémy na duševní úrovni "se přechodí", stejně, jako soudce pozná od oka, kdo byl příčetný...

0/0
21.5.2015 17:46

M33a28r64t42i50n 32K77o38v20á61ř 1491456840154

když Vy tak hrozně zjednodušujete - děláte třeba z gender studies pimitivní feminismus nejhrubšího zrna, kdy se dle vás 5 let učí o tom, jestli se má žena depilovat či ne. To je prostě blbost :) A celkově takhle jednoduše pohlížíte na humanitní obory. Pak ta Vaše argumentace vypadá, jak vypadá. Já jsem říkal, že osobně si netroufám hodnotit náročnost oborů - každý má něco - maximálně by šlo  hodnotit jednotlivé obory zvlášť, to nepopírám, ale obecně, že humanitní jsou takové a takové, tak a tak obtížné, jsou jen o šprtání a memorování textu, nikoli o hlubším porozumění, a technické jsou zase zcela opačné.....

+1/0
21.5.2015 18:11

M52a94r96t40i87n 77K82o80v57á94ř 1831826330394

no, bral jsem Vaše příspěvky vážně (včetně i Vašeho názoru, že některé humanitní obory jsou jen pseudo-obory), ale v okamžiku, kdy jste do toho začala plést ty tzv. sluníčkáře (ať už je konkrétně cokoli), posmívat se tímto způsobem humanitním oborům, dělat z nich producenty neziskovek a podobné nesmysly, tak teď už Vás tolik vážně neberu. :)

+1/0
21.5.2015 18:04

Z21u60z31a57n98a 60K85r64e15j24č38o94v14á 7701249735930

Ale sluníčkáři já nazvala právě studenty humanitních pseudooborů, nikoliv všeobecně humanitních oborů. Existuje spousta oborů, které jsou v praxi v podstatě skoro k ničemu, ale to neznamená, že by nebyla zrovna tak spousta humanitních oborů, které potřebné jsou. :-) Já jsem si humanitní studia zkusila paralelně s ekonomkou, ale nedokončila jsem je, a to právě proto, že nejsem typ vhodný na šrocení se tisíců stránek nazpamět. Přesto mi to dalo do života hrozně moc znalostí, za které jsem ráda a jsem ráda, že je mám. Já jsem už svým prvním příspěvkem to myslela všeobecně, prostě na studenty studující pro titul, nikoliv pro  znalosti a to, že chtějí být v tom oboru jednou dobří, bez ohledu na obor. Ve všech oborech se dá nějak k titulu dostat, existuje dnes hromada pseudoškol, kam vezmou každého, kdo zvládne vyplnit přihlášku. A tito lidé pak vylezou, vlastně nic neumí, ale jelikož mají titul, očekávají přirozeně alespoň 25tis. mzdy, i kdyby měli jen vařit kafe. Kdo je ve svém oboru dobrý, ten si vždycky dobrou práci najde, pokud se stane pro firmu důležitým, je za to i finančně odměněn. A je ve výsledku nakonec úplně jedno, jestli vůbec nějakou vysokou školu má, to není podmínka k tomu být dobrý v tom, co dělá. Ale opačně to neplatí.

0/0
21.5.2015 20:21

J33o37s15e68f 23Z45e79t52í46k 1129758338798

Souhlasím s univerzitou!Zvláště,když se jedná o studenty a studentky oborů sociálních služeb a humanitních oborů!To,že naštvala studenty těchto oborů je dobře!Studenti,kteří něco vědí,myslí jim to a chtějí něco dokázat naštvaní určitě nejsou!;-)

+2/−3
21.5.2015 13:06

M58a27r92t66i77n 88K13o49v84á98ř 1491466790684

tak co kdybychom ty humanitní obory úplně zrušili ne? :)

+2/0
21.5.2015 13:37

P45a82v16e67l 16K62r71á55l 5760649264748

Váš příspěvek je hrozná blbost, mě by to třeba taky naštvalo.

0/0
21.5.2015 15:16

T79o77m20a95s 83F61e83j56f96a44r 6377368812209

Jako ze studentum technickych nebo prirodovenych oboru je urcite jedno, kdyz maji zaplatit 10 tis navic nez predpokladali?

A jeste doplnujici otazka: tusite co je to Univerzita Karlova?

0/0
24.5.2015 7:55

D33a19n33i86e67l87a 54U10r95b45a77n94o22v61á 2344810615766

Já zažila na vejšce v době mého studia něco podobného. Nastupovala jsem v době, kdy byl celkem mírný kreditový systém a jediné omezení časové bylo udělat první dva semestry do 2 let. tzn předmět bylo možné se zapsat libovolně krát.

Díky tomu si hodně lidí nelámalo hlavu s tím, když nestíhali a na zkoušky občas ani se zapsaného předmětu nešli a prostě ho nechali na příští rok.

cca ve 3tím ročníku došlo k navýšení povinných kreditů za semestr na tuším že dvojnásobek a zároveň se předmět mohl zapsat jen 2x a ke zkoušce jít jen 2x v daném semestru - tedy max 4 pokusy.

Vše začalo platit i pro ty co už byli někde uprostřed studia a pokud patřili mezi ty co si studium roztáhli a zapisovali si předměty ze kterých nedělali zkoušky měli problém....protože najednou si museli zapsat hodně nových předmětů aby splnili kreditový požadavek a zároveň si zapisovali spoustu starých předmětů u kterých na zkoušce ani nebyli a nyní už měli jen jeden semestr možnost si je zapsat....výsledek byl, že lidi  dělali zkoušky z těch starých předmětů aby jim nepropadly ale nestáhli jít na zkoušky z těch nových tak že opět přišli o první dva pokusy zkoušek.

V podstatě dík tomu že využili to co jim umožňoval benevolentnější systém který platil v době nástupu je nový systém dostal do extrémně nevýhodné pozice, kdy kvůli tomu měli obrovský problém školu udělat.

Studentská rada tenkrát bojovala aby nová pravidla platila jen pro nově snastoupivší, protože není fér aplikovat pravidla zpětně - kdy se zpětně započítávaly dříve zapsané kredity a předměty  ale bezúspěšně.

+1/0
21.5.2015 11:36

M91a96r20c92e52l 11B47i65l89č82í33k 1171550343571

Nějak jsem nepochopil na čí straně jste, ale úmyslně si prodlužovat studium normální není. A pokud pro někoho je, tak ať si připlatí sám, nevím proč by jsme mu to měli platit z našich daní a ještě na úkor studenta, který nemohl být přijat protože byl plný stav.

+8/−1
21.5.2015 12:13

P82e53t47r 67Ž18á75k 1707733838413

Přesně proto je tam "zdarma" pouze jeden rok navíc, protože přetáhnout VŠ studium o rok je naprosto normální a rozhodně to neznamená, že by dotyčný byl flákač/"věčný student"/whatever. Pokud to někdo ani s tím rokem navíc nezvládne, tak už to je jeho blbost a taky si to zaplatí.

+3/−2
21.5.2015 12:18

P42a11v71e10l 58O74d44r67a45z39i70l 6274799187850

Samozřejmě to normální není. Normálem je nominální délka studia.

+4/−3
21.5.2015 12:25

M31i77l15o30s92l49a21v 30S22t68r23e65j72č85e15k 2277223783593

Tak to by me zajimalo, na ktere skole;-D

+2/0
21.5.2015 12:26

P51e38t47r 16Ž25á47k 1647703268633

Samozřejmě nemáte pravdu. Můžeme polemizovat o tom, jestli je to tak v pořádku, ale normální to je.

+4/−1
21.5.2015 12:35

J40o12s45e61f 46Z40e70t49í79k 1439308218878

Polemizovat můžete,ale to je tak vše!;-)

0/0
21.5.2015 13:09

L13u85d92v12í58k 61G28a26j90d66o37š78í48k 2245613664652

Asi nechápete význam slova „normální“. Normální od slova „norma“. Ta je stanovena oficiální délkou studia. Vše ostatní je mimo normu (nenormální), byť zcela běžně studenty využívané.

0/0
21.5.2015 13:13
Foto

J32a33n 57M89a20c32k 5617292412245

Tak to je vase norma, tu vam nikdo nebere. Jinak se bere delka studia +1 rok, secteno za vsechny vysoke skoly v republice. Takhle to funguje poslednich cca 20 let.

0/0
21.5.2015 13:25

M64i46l78o58s48l63a35v 60S23t23r88e12j51č98e71k 2727733663233

Vy asi taky nebudete normalni. Nebo existuji nejake oficialni parametry normalnosti?

0/0
21.5.2015 13:48
Foto

J31a78n 13M83a57c20k 5717312772795

Samozrejme ze to normalni je,

0/0
21.5.2015 13:19

K34a73t69e43ř96i81n47a 42V28a73š52á86k11o48v77á 5621792339855

normalni to je - normalni student si totiz pri skole zaroven ve vyssich rocnicich rovnou zajistuje i praxi, staze, vymenne pobyty. A je pak v daleko lepsi pracovni pozici nez nekdo, kdo absolvuje vsechny predmety v danem case, ale v praxi je naprosto nepouzitelny.

Bohuzel jakakoliv staz znamena problem, protoze malokdo vam nejakou zkousku odjinud vubec uzna, nebo jsou kolem toho strasny reci - proste VS system je v nekterych oborech stale papouskovani toho, co vyucujici rika na svem seminari.

A jeste jsem si vsimla, ze ti, kteri neumeli pripravit zajimave prednasky, mivali dochazku povinnou. Tem ostatnim to bylo jedno

0/0
21.5.2015 15:24

P26a45v65e47l 96O61d21r80a87z67i85l 6264859547360

To jsou výmluvy, studium lze zvládnout v řádném termínu i se stážemi a praxí.

0/0
21.5.2015 17:09

M49a52r54c15e69l 60B38i54l10č23í36k 1301400343311

Rok navíc bych akceptoval. Ale lidi s tím stejně vydrbou tak, že si odskočí na jinou školu a za rok ho tam mají zpátky s čistým štítem.

0/−3
21.5.2015 12:26

M76i85l85o15s41l24a85v 75S17t31r25e92j79č56e11k 2877963603613

Takhle to fakt nefunguje. Do tech bezplatnych let se sectou doby studia na vsech skolach.

+4/0
21.5.2015 12:28
Foto

J94a32n 56M20a71c56k 5707452512215

Presne tak, scitaji se vsechny skoly v CR.

0/0
21.5.2015 13:20

K75a31t85e59ř21i81n98a 21V53a40š49á72k44o32v88á 5761802809535

no, ale ted uz by zase nemely, podle te novely tam psali, ne ?

0/0
21.5.2015 15:25

P21e25t74r 68Ž44á11k 1737663238393

Viz kolega nade mnou, takhle to nefunguje, studium na různých školách se vám nasčítá. Takže si můžete klidně udělat 4x prvák na čtyřech různých školách, ale jakmile na té poslední budete chtít jít dál, tak už si to zaplatíte.

0/0
21.5.2015 12:33

Z43u95z71a74n10a 85K45r65e81j96č57o88v44á 7661219885590

Přesně tak. Sčítá se Vám úplně úplně všechno. Naivně jsem do prváku nastupovala na 2 fakulty MU zároveň, bohužel se mi cvika postupně začala krýt takovým způsobem, že už to nešlo utáhnout a jedno studium jsem tedy po dvou letech (podotýkám s úspěšně složenými zkouškami) dobrovolně ukončila, abych si zachovala psychické zdraví. V té chvíli mi přirazili k druhému studiu celé ty dva roky a začali účtovat školné. Ona se totiž souběžná studia dle zákona sčítat neměla, jenže jsem řádně dokončené studium měla zvlášť na BC a následně navazující MGR, takže MGR již nebylo souběžné a smůla pipi, plať jak mourovatá. A nikoho nezajímalo, že studuji s červeným diplomem a asi teda nejsem flákač, co by chtěl jen sedět doma na (_._), nic nedělat a jen být veden jako student. Oproti tomu jsem znala spoustu lidí, kteří byli sice tupí jak tágo, ale zákon si nastudovali tak precizně, že přesně věděli, jak proplouvat v klidu x let, aniž by vůbec do školy strčili nos. A vycházelo jim to, škole nezaplatili ani korunu. Nebylo by od věci udělat v tomto jasný a ucelený systém. Buď ať platí každý, kdo prodlužuje, nebo ať škola situaci posoudí individuálně např. s přihlédnutím ke studijním výsledkům a aktivitám. Ale současný systém nahrává opravdu jen flákačům, takových už tu bylo, co obešli postupně 5 škol, až se na té poslední profesorům zželelo a tak mu teda ten diplom dali...takoví lidé by dle mého názoru vysokoškolský titul v žádném případě neměli mít. Když už ho chtějí získat bez práce, tak ať si ho zacálují na soukromých VŠ, na jedné nejmenované business škole oznamují studentům už v prváku, ať se nestresují, že diplom dostanou všichni, kdo uhradí všechny faktury za školné. Tomu se bohužel zabránit nedá, ale tak ať alespoň ti tupí a líní, kterým o vzdělání vlastně ani nejde, nezabírají místo na veřejných VŠ těm, kdo studovat chtějí, ale nemají na to, aby mohli platit nehorázné školné...

0/−1
21.5.2015 15:39

M10i66l43o89s74l27a33v 36S45t17r85e83j84č53e67k 2697763573683

Problem je v tom, ze studenti pocitali s tim, ze si to studium mohou o rok bezplatne prodlouzit. Ja jsem treba nikdy neopakoval zkousku, vse jsem si zapisoval podle planu, ale magisterske studium jsem si o semestr protahl, protoze jsem se kvuli zahranicni stazi nemohl dostavit ke dvema zkouskam. V semestru, kdy jsem obhajoval diplomku jsem mel jenom tyto dva predmety. Kdybych vedel, ze to budu muset platit, tak bych asi zauvazoval nad tim letet dvakrat na otocku z Londyna do Prahy, protoze by se mi to treba financne vyplatilo. Kdyby mi ale pak najednou rekli, ze se zmenila pravidla a musim to zaplatit, tak bych se asi taky rozciloval.

+4/0
21.5.2015 12:22

J73a71r58o86s33l94a82v 33R63e76z58n63i79k 4842113169330

Stát se rozhodne dotovat některou část průmyslu. Pak dotace zruší. Je to měnění podmínek pro ty co do toho byznysu vstoupili?

0/0
21.5.2015 11:22

M33i63l26o71s45l38a91v 98S60t79r37e39j86č22e85k 2967463263103

ano

+1/0
21.5.2015 12:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.