Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zákaz kouření v restauracích: zákon zabíjí řevnivost vládních stran

Radovat se mohou zatím kuřáci, provozovatelé hospod, v nichž se kouří, a tabáková lobby. Zákon, jenž by zcela zakázal kouření v restauracích, doplácí na řevnivost v koalici. Už půl roku ČSSD blokuje projednávání protikuřáckého návrhu od poslance ANO Radka Vondráčka a čeká na návrh svého ministra zdravotnictví, který ale nepustili vládní právníci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J11o31s25e39f 11Š12e75m71b79e40r75a 9140292446122

Můj děda říkával, že když je stát na huntě, je potřeba mu dát chlast a kouření za lacino. Jinak se objeví rebélie prostých mas,kterým je jedno komu dají přes držku.

Z toho plyne,že v naší České kotlině je klid a pohoda, na hradě se vždy najde popelníček a když tak se vyvětrá. :-P

0/0
8.7.2015 10:08

P44e54t65r 69M97l90á70d96e66k 7987688221350

"zákon zabíjí řevnivost vládních stran"

Skoda. Mela by ho zastavovat inteligence. :-P

Ja jako kurak rikam - at jsou klidne vsechny hospody (uvnitr) nekuracke, holt vyjdu ven a dam si cigo tam. Ale plosne to zakazovat zakonem je blbost. Moderni trend je nekourit a tomu se prizpusobuje fakt, ze se objevuje cim dal tim vic nekurackych hospod. 

Predstavoval bych si spis zakon, ktery by hlidal a tvrde stihal hospody, ktere maji kurackou i nekurackou cast a nemaji spravne udelane odvetravani.

0/0
8.7.2015 9:57

A95n85n81a 10Č48e96r76n79á 1147694199944

"Tradiční britské puby jsou v ohrožení. Mohou za to vysoké ceny piva, konkurence supermarketů i zákaz kouření ve veřejných prostorech." - a ani naši dobro*erové si nechtějí dát říct a chtějí plošný zákaz kouření v pivnicích, přestože problém kouření máme v Česku už vyřešen kuřáckými a nekuřáckými podniky. :-/

http://zpravy.tiscali.cz/britske-puby-zanikaji-rychlosti-ctyri-podniky-za-den-zvrati-pivni-katastrofu-novy-zakon-251507

+2/0
25.5.2015 20:52

P40a94t83r38i73k 37H37r80a82d98i44l 9869112194830

No z diskuze mi vychazi,ze militantni jsou spis nekuraci.

+1/0
25.5.2015 20:38

P39a33t58r39i41k 89H49r74a93d57i74l 9659312664310

A jak znely otazky pruzkumu,ze to tak vzrostlo? :-)

0/0
25.5.2015 20:29
Foto

A40n84d56r74e66a 94S86c68h91ö71n40o40v52á 1965503946977

Nekuřáci, navštivte https://www.facebook.com/nekurackerestaurace nebo www.nekuracke-restaurace.cz. databáze míst, kde se dá posedět bez kouře.

+1/0
25.5.2015 11:51

A38n22n47a 56Č54e39r76n14á 1897294899794

Ale to oni nechtějí. Oni chtějí otravovat ostatním lidem život. Rv

+3/0
25.5.2015 12:16

P98e70t16r 24M60l68á59d39e36k 7517888521640

Presne.

A uz jsem se nekolikrat dozvedel argument, ze nejblizsi nekuracka restaurace je daleko a v male obci, kde pisatel bydli, je jen klasicka zahulena vesnicka hospoda - a proto je dobre, ze tu bude nekuracky zakon. Na to se da rict fakt jedine:

"WTF?" 8-o

0/0
8.7.2015 9:59

V65á67c11l58a96v 77S52a62m76e36c 7194284740845

Ty malý hospůdky ve vesnicích půjdou do krechtu.Dříve bylo přísloví že pořádnej chlap má smrdět tabákem a semenem ale to už neplatí.

+2/−5
20.5.2015 15:05

M54i78l69a76n 75P95a87v92e10l34k26a 5908380897647

Pro kuřáky by se měla zbudovat taková modernizovaná Auschwitz, jen by se změnilo médium.

+1/−3
20.5.2015 14:33

J71a86r33o94s91l88a71v 75M54a92š51e46k 5279310444963

Tak kouřit třeba i můžu přestat. Je to zlozvyk, ale mně to prostě chutná ......

Ale blbost, té se člověk nezbaví už jenom proto že mu to ani nedojde .....

+2/0
20.5.2015 15:00

A94n85n82a 15Č60e65r73n22á 1557754729664

jj, u blbosti nejvíc trpí okolí :-P

+2/0
20.5.2015 15:06

M75i42l15a48n 62P96a15v49e84l33k81a 5948820127257

Tak podle Vás blbost souvisí s kouřením? A víte, že máte asi pravdu.

+1/−1
20.5.2015 15:15

M83a34r58i69e 70Z65e37l31e15n54á 2844131169221

Mám takový pocit, že několik zavilých nekuřáků se na zdejším diskuzním fóru úporně snaží přesvědčit ostatní, že prakticky nemohou žít bez toho, aniž by mohli nejlépe s nevinnými a bezbrannými dětmi (to přece musí zabrat!) navštívit restauraci, to je fakt dojemné, až musím slzu v oku zamáčknout...;-)

+8/−5
20.5.2015 14:08

A20n48n25a 26Č14e10r22n87á 1127834309264

Máte pravdu, navíc tahat děcka do putyky, kdo to kdy viděl? 8-o

+1/−1
20.5.2015 14:26

A94n21n71a 13Č86e32r58n50á 1897874959164

Pustili se do kuřáků, ale já jsem mlčel, protože nekouřím a myslím si, že kouření je blbost. Potom se zaměřili na politiky. Taky jsem nic neříkal, protože politici jsou přece všichni hajzlové a zloději. Dále tvrdili, že živnostníci neplatí daně a musí se jim vnutit registrační pokladny. Nechal jsem to být, protože já daně platím.

Současně s tím chtěli určovat rodinám, kdo má být na rodičovské. Mávl jsem nad tím rukou, protože jsem starý mládenec, tak mě to nezajímá. Prostřednictvím tzv. "inteligentních systém" poté začali zasahovat do soukromí řidičů. Pokrčil jsem rameny a hleděl si svého. Auto nemám a řidiči přece jen způsobují nehody a škodí životnímu prostředí.

Potom začali drtit majitele heren, protože ti bezcitní mamonáři prý okrádají rodiny o peníze a nutí chudáky tatíky hrát na automatech proti jejich vůli. Byl jsem rád, protože mamon je mi cizí a hazard se mi oškliví. Jejich dalším terčem se stali hostinští. Nesmí prý podávat svíčkovou ze včerejška. Nejím omáčky, takže mi to bylo fuk....

...až jednou přišli s tím, že by měli lidé disponující bytem větším než 2+kk poskytnout jednu místnost přistěhovalcům. Nadával jsem a čekal, že se mě někdo zastane. Nezastal, protože i já jsem vždycky mlčel...

PS. tohle je v podstatě stará otřepaná záležitost, ale pořád to platí.

+3/−5
20.5.2015 13:47
Foto

J11a11r48o20s98l92a76v 92Z98a36v73i83a66č78i78č 3110126943318

Škoda, že při registraci mezi diskutéry není u jména Anna Černá také obrázek a zůstáváte takto v anonymitě. Znehodnocuje to pak Vaše vyjdáření, formulace typu "mlčel, neříkal, nechal jsem to být, mávl jsem nad tím rukou, protože jsem starý mládenec. ..." pak vedou k zjednodušujícímu možnému pohledu, že Anna Černý není korektní mužský.

+2/−3
20.5.2015 14:19

A73n49n54a 69Č25e58r11n66á 1627544649314

Tak to mi nevadí, lepší, než když mě někteří šovinisti posílají s vařečkou někam. :-P

Nevadí vám, že při registraci mezi diskutéry není u jména Jaroslav Zaviačič rodné číslo a zůstáváte takto v úplné anonymitě? Naštěstí vaše vyjádření to nijak neznehodnocuje, ty nemají žádnou kvalitu samy o sobě. Rv

+1/−2
20.5.2015 14:25

D31a51n19i25e12l 61N11o87v18á16k 1361270676479

při kopírování alespoň uvozovky, aby nedocházelo ke genderovým mýlkám.

+1/0
20.5.2015 15:33

A87n46n18a 53Č56e47r94n66á 1317654559404

viz.: PS. tohle je v podstatě stará otřepaná záležitost, ale pořád to platí.

To je parafráze tak známého výroku, že mi to přišlo zbytečný, ale zkusím dohledat... ;-)

+1/−1
20.5.2015 15:41

A32n61n97a 36Č24e48r43n15á 1517414569634

Martin Niemöller:

"Když přišli nacisté pro komunisty, mlčel jsem – nebyl jsem přece komunista.

Když zavírali sociální demokraty, mlčel jsem – nebyl jsem přece sociální demokrat.

Když přišli pro odboráře, mlčel jsem – nebyl jsem přece odborář.

Když přišli pro mě, nebyl už nikdo, kdo by se mohl ozvat..."

+4/0
20.5.2015 15:44

M75a49r10t17i22n 67P23e36c12i77n70a 4631583

Pro kuřáky si ale nikdo "chodit" nechce. Takže jste krapet mimo, madam.

+2/−3
20.5.2015 16:06

A19n97n27a 36Č64e30r52n68á 1707384499894

Však to taky nepíšu, ikdyž jenom na této stránce to vychází, že nemáte pravdu, viz Milan Pavelka v 14,33: "Pro kuřáky by se měla zbudovat taková modernizovaná Auschwitz". Našla jsem panu Novákovi zdroj původního citátu...

Zkuste se vrátit k mému příspěvku na začátku vlákna, abyste nebyl mimo, pane!

+1/−1
20.5.2015 16:23
Foto

J81a91r87o83s61l94a55v 89Z54a76v16i47a86č53i63č 3520286383538

Názor na kvalitu příspěvků v polemice o ochraně zdraví před sobeckými kuřáky je zhruba dvojí. Proti jsou ti, kdo neprošli negativní zdravotní zkušeností kouřením způsobenou a "tržní komsomolci", jak se někdy říká příznivcům teorie absolutně volného trhu. Zajímalo mě i pohlaví názorů autorů, u Vás jsem narazil. Asi se tím jen bavíte, ale chtěl jsem Vás jako kantor zvyklý pracovat s textem kolegiálně na rozpor upozornit. Gramaticky píšete jako muž a zaregistroval(a) jste se ženským jménem. Já byl zvyklý vždy se vyjařovat otevřeně, neanonymně. Pokud Vám nešlo jen o lacinou reakci, můžete si mě najít ve Wikipedii či vystopovat na www.zav.cz. - Ale to sem nepatří a já sám dalšímu sledování této diskuse nechci věnovat mnoho času, na stará kolena si stále nedám pokoj a pracuji ve snaze být užitečný, jak mě kdysi vychovali. A slušný. A to i vůči Vám, byť můj záměr asi zůstal nad Vaši rozlišovací schopnost. :-)

+1/−3
20.5.2015 16:08

A89n43n76a 15Č49e26r78n86á 1217144939154

Vy se snažíte lidi urážet za každou cenu, to je celý. Rv

Já jsem citovala a vy jste to nepochopil, vy rozlišovací schopnosti. ;-D;-D;-D

+1/−1
20.5.2015 16:18
Foto

J20a59r26o40s74l34a52v 50Z82a24v73i13a41č90i78č 3480216653988

Za nepochopení se Vám jako dámě omlouvám, kdybyste byla mojí žákyní a já měl více času, nad obsahem včetně spodní vrstvy sdělení bych se zamyslel, scházející uvozovky ovšem příspěvek posunuly mimo rovinu citace a celkově tak znehodnotily. Ale to se stává i zkušeným novinářům, kolegiální upozornění ale prosím nepovažujte za snahu urážet. Díky! :-)

+1/−1
20.5.2015 16:49

M49a42r83t59i56n 14N85o47v66á82k 8187442852592

Vida, multimiliardová tabáková lobby, maskující se za uvědomělé a svobodu hájící občany, jede na plné obrátky. A mnozí jí to vyloženě že*ou.

Líbí se mi česká svobodomyslnost, freethinkerství... Jenže zčásti jsme takoví kvůli minulému režimu - nesnášíme zákazy, příkazy, jakékoli omezování svobody. A občas z nás ta negativní zkušenost a z ní vyplývající odpor k autoritám dělá skoro anarchisty - uvažující zcela iracionálně, patologicky. Zákony a nařízení jsou potřeba - kvůli neohleduplným sobcům, kteří kašlou na soukromé vlastnictví (zloději), životy (vrazi)... anebo zdraví ostatních (militantní kuřáci). Zloději např. v podobě politiků brojí proti antikorupčním zákonům, omlouvají to "bráněním svobody" apod. Militantní kuřáci brojí proti zákazu kouření, omlouvají to stejně - přitom ve skutečnosti jim jde jen o pohodlí - nechce se jim jednou za čas vyjít ven a zapálit si tam. Potom jsou tu ti "užiteční id*oti", o kterých jsem mluvil výše - jakékoli nařízení je pro ně rovno totalitě, minulému režimu, vládě KSČ apod., proto budou automaticky a zuby-nehty bojovat proti němu. A nakonec "vychytralí id*oti" - naši zkorumpovaní politici a úředníci, kteří donedávna šli na ruku naší operátorské trojce... a které mají tabákové koncerny stále ještě pěkně omotané kolem prstů. Stačí jim před každým hlasováním hodit něco do kapes.

+5/−5
20.5.2015 12:41

J70i95ř86í 70P22l87a28v75s87k70ý 9740686731729

vy potrebujete zakon a narizeni na to, abyste nelezl do radne oznaceneho kurackeho podniku, kde o vase penize zjevne majitel nema zajem ? a na to, jestli si mate k snidani koupit rohlik nebo housku take potrebujete zakonnou normu o nejmene padesati paragrafech ?

jsem nekurak, pokud se da za nekuraka brat nekdo, kdo si zhruba trikrat za rok dopreje doutnicek ... ale svoboda majitelu hospod vybrat si cilovou skupinu zakazniku pro sve podnikani je pro me posvatna. pokud nekomu vadi zakourene prostory, pak necht do nich proste a jednoduse neleze - to ale neznamena, ze ty zakourene prostory zakazeme i tem, kterym nevadi.

+4/−4
20.5.2015 12:47

M58a46r40t74i54n 14N54o72v35á10k 8697362882862

Potřebuji zákon na to, abyste mi, ženě, dětem i dalším nekuřáckým kamarádům neničili zdraví - což by měla být samozřejmost. Abychom kvůli té ochraně zdraví nemuseli obcházet podniky a zjišťovat, který ano a který ne... a doufat, že snad příště budeme mít štěstí. Co se týká panikaření z jakéhokoli nařízení, viz výše. Co se týká toho zbytku, viz níže.

+3/−5
20.5.2015 12:59

J84i66ř74í 78P87l53a69v94s91k77ý 9970766801739

mam pro vas jednoduche reseni: vy, vase zena a vase deti nelezte do podniku, ktere jsou radne oznaceny jako kuracke. pak vam zadna ujma na zdravi nehrozi ...

me kuprikladu take vadi opera, a doslova me ten rev na jevisti trha usi ... ale ani ve snu by me nenapadlo tu operu zakazovat vsem ostatnim - proste na operni predstaveni nechodim. jestli tam chodi nekdo jiny, to me nechava ledove klidnym ...

+4/−3
20.5.2015 13:03

M54a23r83t86i40n 22N87o30v52á42k 8887802152972

1) Pointa byla poněkud jinde.

2) Nikdy by mě nenapadlo zakazovat kouření ostatním. Prostě já sám nekouřím, jestli kouří někdo jiný, to mě nechává ledově klidným... DOKUD se neocitnu v roli pasivního kuřáka.

+3/−6
20.5.2015 13:22

J69i86ř10í 85P98l40a89v30s95k94ý 9790296121639

vsak se ocitat nemusite ... proste do tech kurackych podniku nechodte. ja take nechodim do divadel, nechodim do sm salonu, nechodim ani na schuze komunistu ... proste me to nedela dobre, tak tam nelezu. jednoduche, proste, fungujici ...

+6/−4
20.5.2015 13:34

M54a61r76t77i32n 79N28o22v25á81k 8957752972642

Já naopak chodím rád do všemožných hospod, restaurací, klubů. Rád posedím s rodinkou, přáteli, dám si k tomu vychlazený Radegast, případně i něco dobrého k jídlu. Dělá mi to dobře, tak tam "lezu".

A těším se, až ty a tobě podobní budete "donuceni k ohleduplnosti" (vzhledem k tomu, že vaši rodiče selhali a nevychovali vás k ní) a vždy budete muset udělat pár kroků, což vám zabere cca 20 sekund... abyste se s nekuřáckou většinou laskavě nedělili o karcinogeny, jed na krysy, oxid uhelnatý, síry, dusíku, amoniak, kyanid a další toxické látky. Jak prosté.

+4/−5
20.5.2015 13:51

J24i42ř89í 16P48l71a35v15s76k22ý 9760506831339

ja jsem nekurak ... me tezko k nejake ohleduplnosti donutite. ano, mam par znamych, kteri kouri ... a nevadi me to. co me ale vadi, je snaha kecat majitelum SOUKROMYCH podniku do toho, na jakou klientelu maji zamerit svoje vlastni podnikani ... co budete chtit narizovat priste ? aby kazdy autosalon mercedesu povinne nabizel i fabii, protoze co kdyby nahodou prisel nejaky "obycekny clovek" ?

hospoda je proste byznys jako kterykoliv jiny, hospoda tady neni tady od toho, aby "slouzila verejnosti", ale aby uzivila provozovatele, pripadne prinesla nejaky ten mrzky zisk. to, ze v nektere hospode jsou nastavena jine podminky, nez zrovna vam vyhovuji neznamena nic jineho, nez se ze se jeji provozovatel rozhodl zamerit na jinou skupinu zakazniku, nez do ktere spadate vy ... a je to jeho plne pravo. to, ze vy byste nekam rad sel jeste neznamena, ze majitel takoveho prostoru vam musi nastavit podminky podle vasich predstav ... ne, nemusi, a vy bud akceptujete podminky nastavene majitelem, nebo pujdete jinam ... a ano, je naprosto jedno kam, i kdyby to "jinam" melo byt nekolik kilometru daleko.

vas pristup me ponekud pripomina pocinani souseda, ktereho ostatni nemaji radi, nezvou ho na spolecne akce, a pritom onby se tak rad kamaradil ... jenom kdyby chlapi misto piva pili vino, misto metalu poslouchali evu a vaska, fotbal vymenili za hokej, jo, a tu manzelku by mohl franta taky vymenit za nejaky novejsi model, kdo na to ma koukat, ze ano. on se proste chce kamaradit, a vsichni ostatni se MUSI povinne prizpusobit ...

+7/−5
20.5.2015 14:04

P26a87t16r20i19k 34H75r89a64d21i58l 9349792574700

Mas chodit do minipivovaru tam se nekouri.Radegast,Plzen atd.pijou jen trubky co nepoznaj pivo od mocky.

0/0
25.5.2015 20:36

M27a89r33t42i34n 15N63o15v72á80k 8407372492842

Okecávejte si to, jak chcete, ale podstata je: "Zdraví nekuřáků vs pohodlí kuřáků."

Ve všech CIVILIZOVANÝCH zemích (s nezkorumpovanými politiky) zákaz kouření platí, a všichni NORMÁLNÍ lidé to bez problémů přijali. Nikdo nekrachuje, právě naopak - protože nekuřáků JE VÍCE než vás kuřáků. Argument "podnik je můj, proto si tam můžu dělat, co chci" je zcela nesmyslný. Nařízení a směrnic, která ten podnik musí splňovat, jsou už teď desítky - prostě k nim přibude jedno navíc. Soukromý (ve kterém si můžete dělat, víceméně co se vám zlíbí) je akorát tak váš byt, milí zlatí podnikatelé.

Samotné to rozdělování podniků na 2 varianty, kuřácké a nekuřácké, je OD ZÁKLADU ŠPATNĚ. Nikdo z vás nejde do hospody za účelem "zakouření si", nedělejte z nás blázny. Lidé tam přicházejí za společností druhých, najíst se, napít se. Kouření je jen zdraví škodlivý zlozvyk, který si někteří (naštěstí minorita) nosí s sebou. Lidé mají různé zlozvyky, kterými OBTĚŽUJÍ OSTATNÍ. Někdo je nezvladatelně agresivní, jiný stále "zapomíná" peníze, další fetuje, další stále vyřvává - nahlas a sprostě, další je pyroman... Žádné z těchto "postižení" do podniku nepatří. Včetně kouření!

+5/−6
20.5.2015 12:49

J64i10ř81í 94P93l94a37v74s84k65ý 9720876341769

zdravi nekuraku x vlastnicka prava majitelu hospod.

to, ze vy byste rad mel ve svem okoli nekuracky podnik s vasi oblibenou znackou piva, hutnou, zdravou a levnou kuchyni, a obsluhou nahore bez jeste neznamena, ze vam je nekdo povinnen takovy podnik zridit a provozovat ... znamena to pouze, ze bud sve pozadavky ponekud upravite, nebo holt budete susit hubu doma.

vy chodite do hospody najist se, napit a popovidat si, nekdo jiny treba zahrat si karty, sehnat souseda na opravu kominu, nebo si treba zakourit ... kde berete to nezlomne presvedceni, ze zrovna ty vase duvody pro navstevu hospdoy jsu nejakym zpusobem "lepsi, nez duvody tech ostatnich ?

+7/−4
20.5.2015 13:00

M77a57r23t90i77n 43N58o31v53á17k 8587282622812

Samozřejmě, zdraví je vždy přednější. NIKDE na veřejnosti, kde to může vadit ostatním, by se nemělo kouřit. Co se týká majitelů hospod, těm to rozhodně vadit nebude - možná se trochu obmění klientela, ale lidí bude nakonec chodit víc - jak ukazují zkušenosti ze zahraničí. Zahrát si karty, sehnat souseda - rozumné důvody - a navíc činnosti, které nemají negativní vliv na ostatní. Kouření - smutný zlozvyk způsobený závislostí na nikotinu, navíc škodí i ostatním (= mělo by být AUTOMATICKY tabu)... určitě ne důvod návštěvy hospody, určitě ne pro normálně uvažujícího člověka. Zbytek komentáře jsou nesmysly.

Plno kuřáků, kteří ze začátku nadávali, po nějaké době přiznávali, že jsou spokojeni - nesmrdí jim oblečení, vykouří méně cigaret - šetří zdraví, pomáhá jim to s odvykáním...

Vidíš to tak strašně černobíle, že se nemůžu nezeptat: Čí zájmy vlastně hájíš? Pro koho ve skutečnosti pracuješ?

+2/−6
20.5.2015 13:18

J42i39ř78í 95P36l15a10v20s75k38ý 9850616421519

hospoda NEPATRI nejake te "verejnosti" hospoda ma konkretniho majitele, ktery v ramci zakonem povolenych aktivit vybira kombinaci sluzeb, ktere hodla ve svem vlastnim podniku nabizet. ano, muze se stat, ze v te kombinaci budou i aktivity, ktere zrovna vam osobne vadi ... ale to jeste neznamena, ze majitel musi kvuli tomu sve rozhodnuti menit. jeste je zde druha moznost - vy proste pujdete nekam jinam, a majitel se bud uzivi z klientely, na kterou se zameril, nebo holt zkrachuje.

ci zajmy hajim ? zajmy hospodskych ... protoze dneska jsou to majitele hospod, zitra to muzou byt majitele autosalonu, a jednou dojde i na regulaci toho, cim se zivim ja. hospoda tady neni od toho,. aby poskytovala nejake "sluzby verejnosti", ale od toho, aby uzivila sveho majitele ... pripadne mu prinesla nejaky ten mrzky zisk. jakym zpusobem ten zisk dosahne (samozrejme, v mezich legislativy),  to uz bych nechal na rozhodnuti majitele ...

+5/−4
20.5.2015 13:32

M15a66r68t45i80n 86P37e25c67i49n59a 4151353

Ten zákon tvoří veřejnost, protože ta veřejnost do těch hospod chodí, pohostinství je veřejné stravování a restaurace je tím pádem veřejný prostor. Takže to, co si hospodský může či nemůže dovolit určuje zákon. A pokud se mu to nelíbí, může podnikat v nějakém jiném oboru, kde mu do toho veřejnost mluvit nebude.

+1/−5
20.5.2015 13:50

J42i55ř73í 46P74l41a54v42s55k86ý 9750616281759

hospoda je predevsim SOUKROMY podnik ... pak dlouho, dlouho nic ... a teprve pak, nekde daleko vzadu a v koute, se smutne krci "neco jako verejny prostor". zadna "verejnost" totiz za majitele hypoteku nezaplati, platby na finacak ani na socialku neposle, a dokonce ani fakturu z pivovaru neuhradi.

a ano, zakon urcuje, ze vyroba, projej a konzumace tabakovych vyrobku JE legalni aktivitou. nevidim duvod, proc tuto skutecnost vtaxativne vyjmenovanych SOUKROMYCH prostorach jakkoliv upravovat. v budovach, ktere patri statu, potazmo obci, at si klidne stat ci obec koureni zakaze ... v soukromych prostorach necht o koureni a nekoureni rozhoduje majitel.

mimochodem, do hospod obvykle nechodi "verejnost", ale cilova skupina zakazniku, na kterou se ten ktery podnik zameruje. proc se muze hospoda zamerit na vegany, stejkozrouty, milovniky lokalnich minipivovaru, nebo treba myslivce, a na kuraky nikoliv ?

+3/−2
20.5.2015 14:16

M67a80r83t15i25n 10P17e26c86i48n23a 4471753

Spousta věcí je legálních a v restauraci se přesto už dnes provozovat ze zákona nesmí. Asi tak.

A to, že se hospoda v rámci legálních aktivit profiluje (jídlo, prostředí, hudba...) je správně. Také to nikdo nepožaduje omezovat či měnit, jestli jste si toho náhodou nevšiml..

0/−1
20.5.2015 14:21

J54i27ř70í 39P46l30a79v67s63k12ý 9910206291879

pokud se hspoda muze profilovat jidlem, pivem, nebo nabidkou kulturnich akci, proc by s enemohla profilovat zaropven i kourenim ci nekourenim ? jenom proto, ze vam se to nelibi ?

+4/−1
20.5.2015 14:23

M19a58r79t92i83n 61P20e68c43i83n43a 4441143

Protože kouření škodí zdraví nejen tomu, kdo kouří. Takže povolením kouření v uzavřeném veřejně přístupném prostoru už do toho podniku nemůže vstoupit nikdo jiný aniž by nebyl vážně ohrožen na svém zdraví. U jiných aktivit toto nehrozí. A samozřejmě, toto jednání se mi nelíbí jinak bych to sem asi nepsal, ne?

+2/−2
20.5.2015 14:31

J27i25ř68í 35P33l37a65v10s24k83ý 9570396401489

ten, komu se takove jednani nelibi, nemusi takove podniky navstevovat. jiz dnes je ze zakona kazdy podnik oznaceny jako kuracky, nekuracky, nebo stavebne oddeleny, a pokuty za nedodrzeni toho oznaceni jsou neprijemne vysoke ... takze si na to hospodsti davaji docela i pozor.

pokud vlezu ke klickovi do ringu, velmi pravdepodobne se dockam ujmy na zdravi mnohem zasadnejsi, nez vy v zakourene hospode ... presto nikdo dusevne pricetny nehodla zakazovat boxerske zapasy. lide, kterym prijde riziko rozmlaceneho ksichtu neprimerene vysoke do toho ringu proste nelezou, ale ani se to nesnazi zakazat vsem ostatnim ... nekurakum se to riziko sice take nelibi, ale z nejakeho duvodu se povazuji za "vyvolene" zakazovat podobne aktivity i vsem ostatnim. jenom nechapu, kde se v podobnych lidech podobny pocit nadrazenosti bere ...

+3/−1
20.5.2015 14:40

M18a13r78t90i94n 94P22e96c67i16n54a 4391853

Vaše srovnání čehokoli s restaurací vždy kulhá na obě nohy.

A nevím co máte s tím pocitem nadřazenosti. Jde o princip, slušnost, ohleduplnost.

+1/−4
20.5.2015 14:43

J64i84ř83í 86P94l11a26v61s52k93ý 9750686811639

a toleranci ostatnich nazoru ... napriklad toho, ze si MAJITEL, tedy nekdo, komu cely ten podnik tak nejak patri a kdo za nej zodpovida, stanovil jina pravidla, nez se zrovna me osobne muze libit. jiste, muze se stat, ze vam takto nastavena pravidla nevyhovuji az do te miry, ze se pro vas stane navsteva takoveho podniku neakceptovatelnou ... ale to k tomu holt tak nejak patri. bud majitel sezene dostatecne silnou klientelu, ktera ho i s takto nastavenymi podminkami uzivi, nu a nebo holt nesezene, a potupne zkrachuje. ani jedno vsak neni duvodem k tomu, aby jednou nastavena pravidla menil podle vasich pozadavku ...

+2/−2
20.5.2015 14:50

M86a94r74t32i62n 52P22e12c64i63n91a 4481493

Zákony se vyvíjí stejně tak jak se vyvíjí společnost. Smiřte se stím.

0/−3
20.5.2015 14:53

J90i30ř57í 61P79l93a51v10s24k40ý 9960616381249

nu, a vy se pro zmenu smirte s tim, ze nemuzete kazdemu vnucovat vase prestavy toho, jak ma vypadat "spravna" hospoda ... jini lide maji o podminkach panujicich v hospode jine predstavy nez vy, a osobne bych ponechal na volnem trhu, ktera z tech predstav je zivotaschopnejsi.

+4/−3
20.5.2015 15:13

M86a65r19t12i31n 22P41e34c11i91n83a 4911853

Asi by se Vám nelíbilo, kdyby VŠE řešil volný trh bez pravidel. Jsem zastáncem volného trhu v maximální možné míře, ale toto je věc, která na volný trh prostě nepatří.

+2/−3
20.5.2015 16:04





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.