Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Estonsko odhalilo páteř své obrany během mobilizačního cvičení

Estonsko má za sebou největší mobilizační cvičení ve své dosavadní historii. Zapojilo se do něj na 7 tisíc rezervistů. Ti mají tvořit páteř estonské obrany v případě ohrožení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F55i71l68i31p 27G55a81l32a60š 2267367434728

A co ma ACR pripravena pro ceske dobrovolniky, kteri by v pripade nutnosti sli a bojovali? Obavam se, ze nic..

+2/0
18.5.2015 18:17
Foto

I33m83r31i13c82h 24S36u97c83h88a17r69s20k34ý 8676973965571

Nejen, že nic, ale nemá ani koho. Rv[>-]

0/0
18.5.2015 19:23

F88i85l39i37p 20G38a35l82a53š 2487617834278

Tak já si nemyslím, že by neměla koho.. Jen se obávám, že by ten nástup ochoty bojovat za vlast byl mnohem, mnohem pomalejší než třeba v roce 1938. Našinci by se nešli připravovat kdyby byl Rus u Bratislavy, ale myslím si, že kdyby už bušil na předměstí Ostravy tak by do toho šli..

+1/0
18.5.2015 19:31

L59u91k59á80š 88A14d61a57m90e47c 3827713560427

Je to sice hezká maškaráda, ale Estonci se opět připravují, jak se říká, na minulou válku. Těchto pár hochů s automaty dnešní technika rozfouká jako vítr.

0/−1
18.5.2015 15:09

D33a43v65i73d 62N50e91b67e45s75k75ý 8947451739551

Omyl, Estonci se připravují na budoucí válku. Ruskou techniku rozfouká západní technika, ta ale nemá na zelené mužiky bez označení a útočící bez bez vyhlášení války. Rezervista, který brání svoje město před nájezdem neoznačených mužiků z národa, který ten jeho v relativně nedávné minulosti částečně vyhladil, je ale něco jiného. Ten bude nejdřív střílet a teprve pak se ptát, jestli je to v souladu s právem a s pravidly střetu.

+12/0
18.5.2015 15:30

J14i96n72d11ř45i68c17h 35Š16k17o15p46e75k 4985801760785

zbožné přání.

Na šmejdy převlečené za místní tihle stačí, s ruskou technikou pomůžou zbraně a technika NATO

+3/0
18.5.2015 16:11

M28a89r51t20i95n 15K38o49ž61í85n 1395196871310

Jde o to, jestli budou vojáci NATO ochotni za Estonce umírat. A v případě většího konfliktu bude těch mrtvých vojáků o řád či dva víc, než v konfliktech poslední doby, kde se NATO angažovalo. Rusák se na svoje mrtvé a ztracenou drahou vojenskou techniku ohlížet nebude, ale německý nebo britský volič patrně ano.

0/0
18.5.2015 16:24

D67a85v81i94d 12N19e26b51e44s59k42ý 8297151549241

Estonci jsou také vojáci NATO. A většina volčů jak v Německu, tak v Británii ví, že nechat vyvraždit spojence neznamená udržet mír.

+2/0
18.5.2015 17:11

F85i59l40i38p 98G95a63l95a75š 2847167314898

Ehm..zrovna tyhle dva narody bych vzhledem k jejich skutkum v minulosti moc nezminoval..

+1/0
18.5.2015 18:20

J48i62n78d84ř53i31c75h 37Š87k77o23p90e95k 4335871410935

nezbývá než věřit, že tentokrát budou spojenecké smlouvy mít větší váhu než před 2. sv válkou

+4/0
18.5.2015 17:13

J53a70n 77L17u41k80á83š 5936113704377

No, tak jestli to vidí číňani, tak se jistě pobavilili.Takhle nějak u nich vypadá opušťěná ulice v malém provinčním městečku krátce před svítáním. Ale i tak klobouk dolů. Rád bych viděl, jak by to dopadlo u nás.

+1/0
18.5.2015 15:04

V56á82c97l47a23v 49J66a37r38e51š 9809515749391

Reakce Estonska na současnou situaci je pochopitelná.Sovětská,potažmo ruská vyhlazovací politika vůči jejich národu není zapomenuta a mohla by se opakovat

+12/0
18.5.2015 14:29

L42u38k64á11š 20A28d49a14m78e60c 3287883950937

Ruská vyhlazovací politika? Můžete mi jmenovat nějakého konkrétního Rusa, který nechal Estonce vyhlazovat?

0/−3
18.5.2015 15:07

D91a11v76i21d 49N90e43b85e16s85k44ý 8237351499281

Tak třeba Andrej Ždanov, který řídil a pravděpodobně i inicioval první vlnu deportací Estonců na Sibiř v roce 1940.

+2/0
18.5.2015 15:18

L53u86k42á49š 65A60d38a18m64e68c 3417713550717

Nějaký zdroj by nebyl? Nemůžu o tom nic najít.

0/0
18.5.2015 15:21

L78u97k18á70š 15A19d48a54m85e59c 3737613300887

Navíc to byl koukám Ukrajinec.

0/−1
18.5.2015 15:22

D72a66v34i21d 63N69e65b35e77s69k52ý 8177581619211

Ždanov byl Rus, nikoli Ukrajinec - byť se narodil v Mariupolu.

Po desetivteřinovém hledání jsem našel třeba tohle:

http://estonia.eu/about-estonia/history/soviet-deportations-from-estonia-in-1940s.html

0/0
18.5.2015 15:25

L60u20k81á77š 26A74d23a88m50e55c 3517193820807

No a kde se tam píše 1) o tom, že by Ždanov řídil deportaci Estonců na Sibiř, 2) že by ji inicioval a 3) o vyhlazování Estonců. Nějak to tam nevidím.

0/0
18.5.2015 15:31

D32a10v20i74d 78N44e13b48e52s97k87ý 8477661439481

The first written reference briefly noting that Estonians should be exiled to Siberia is found in the papers of Andrei Zhdanov, Stalin’s commissioner, who supervised the annihilation of the independence of Estonia in the summer of 1940

Víc informací už vám hledat nebudu. Obraťte se na stýčka Googla sám.

0/0
18.5.2015 15:38

L14u78k41á77š 12A77d10a22m49e69c 3777903880177

Asi oba hovoříme jinou angličtinou, protože já tam stále ne a nevidím potvrzení ani jednoho z vašich tvrzení. Že historici nalezli první zmínuku u někoho ještě neznamená, že to inicioval, natož že to organizoval. Za další se tam píše o přesunu asi 20 tisíc lidí na Sibiř, nikoli o nějakém vyhlazování.

0/−2
18.5.2015 16:39

D46a49v80i24d 79N35e59b69e35s36k60ý 8107841419471

Potom je vaše angličtina dost mizerná. "Estonians should be exiled to Siberia" znamená úmysl, nikoli zmínku o skutečnosti.

Naprostá většina estonských můžů, kteří byli deportováni, byla během několika měsíců popravena - přežily řádově procenta z nich. Z žen a dětí přežilo více, ty co nepřežily, ale pro změnu zemřely hladem. Málo kde se Rusáci v 20. století zachovali tak odporně jako v Pobaltí. Další vlny masových deportací mimochodem proběhly několik let po válce.

+7/0
18.5.2015 17:10

V74á77c32l24a10v 13J87a18r70e77š 9129895319171

Střílet  a odvlékat příslušníky pobaltských národů do gulagů nechával Gruzínec Stalin a jeho politbyro,které bylo ruské.No a z logiky pramení,že jejich pochopové byli většinou Rusové.Jděte se na to zeptat pane Adamče pobaltských občanů.

+2/0
18.5.2015 15:49

D95a77v31i62d 78N73e17b98e39s30k92ý 8677891979161

Stalin byl Osetínec - nebo minimálně byl Osetínec jeho otec.

0/0
18.5.2015 17:13

O27n42d52ř73e60j 48S83ý45k53o23r39a 3245351795217

Vetsi polovina neexistuje, polovina je polovina pane redaktore

+1/0
18.5.2015 13:57

P91e27t88r 90J33a45n39á92k 5882621262

Poloviny jsou vždy stejné, ale větší polovina redaktorů si to pořád plete. :-)

+8/0
18.5.2015 14:15

D21a98v57i17d 11Z72a66j24d12á86k 8135832130741

Nevim,ale kdyby doslo na konflikt,asi by to byla bleskova valka a to uzemi by bylo rychle pryc.Nicmene mi to cele priada jako histerie.Zbytecna.

0/−13
18.5.2015 13:43

F53i14l69i23p 93Č37e63r84n10ý 1163679876

Na Ukrajině taky nemohli uvěřit že jim Rusové zabírají území a že by se mohlo i střílet ... ;-)

+7/0
18.5.2015 13:50

D78a16v88i38d 50Z28a37j30d55á94k 8825362120391

No,tam to bylo trosku jinak.Rozbuska byla jinde.

0/0
18.5.2015 13:51

F65i27l78i47p 35Č12e85r13n30ý 1613369276

Pardon, CIA a vlci z Wall strýtu sorry ;-D

+1/0
18.5.2015 13:52

F44i57l55i96p 14Č29e53r25n72ý 1603559246

teda volstrýtu

0/0
18.5.2015 13:53

L18u95k94á73š 33K35l76a48z67a98r 1541367823691

Vám v Česku to jako hysterie připadat může.

Že jste tak trochu asi nejen geograficky mimo je věc jiná.

+1/0
18.5.2015 14:04

J50a50n 18W40a80c85l51a46v 7974755937378

Řinčení zbraněmi nikdy v historii ničemu nepomohlo. Jen rozpoutání války, bohužel ...

+1/−13
18.5.2015 13:41

L59u34k80á14š 35K45l72a62z74a74r 1551707943331

Nemáte pravdu. Za studené války se mocnosti držely v šachu a tedy až na pár regionálních konfliktů i v míru i díky řinčení zbraněmi.

+5/0
18.5.2015 13:58

P65e62t93r 19B80r17i39x 5141741272

Řinčení zbraněmi je naopak v mnoha případech jediný způsob jak válce zabránit. Útočník zjistí, že napadením relativně připraveného protivníka by utrpěl nepříjemné ztráty a útok by se mu nevyplatil.

+11/0
18.5.2015 14:01

J42i12r19i 15R15u77s25n19o31k 4855362107543

V Pobalti je to prece jen jine nez na Ukrajine. Ani rodilym Rusum se prilis nechce z EU zpet na rodinu.

0/0
18.5.2015 13:23

J39a49n 30N55o77v44á14k 9765558644165

Zase na druhou stranu lidé ruské národnosti v Lotyšsku a Estonsku nedostali po rozdělení SSSR občanství států kde žili - jsou tedy bez občanství EU, nemají právo volit, atd...

Přitom třeba v Rize jde o 50% obyvatel.

0/0
18.5.2015 13:34

K39a80r51e73l 19V41o42h49n52o72u73t 4318709550297

Kdo se naučil jazyk, ten ho dostal.

A stejně ti, kteří tam jsou jako neobčané, nechtějí do Ruska. Jejich děti už často občany jsou.

+4/0
18.5.2015 13:47

P72a64v50e64l 27K17u56r40a18l 5811794610980

To se pletete někdě dělali průzkum a procento dětí co občanství nemá (protože rodiče ho pro ně nechtějí) je stejné je cca stejné jako procento dospělé populace co ho nemá.

0/0
18.5.2015 13:50

P64a53v70e63l 67K15u38r59a22l 5191784500430

Oni to občanství ani nechtěli a stále nechtějí... to jsou lidi kteří odmítají rozpad SSSR...

a mimochodem ti lidi stále občanství mají - občanství státu nezaniká jenom proto že zanikla jeho administrativa - ti lidi jsou stále občané svazových republik SSSR a valné většina z těch kteří si doteď nevzali jiné občanství ho nechce z principu.

0/0
18.5.2015 13:48

K62a89r23e95l 98V76o81h14n23o42u30t 4358919510887

Zas tak blbí ve většině nejsou.

0/0
18.5.2015 13:49

P25a34v65e62l 11K34u67r71a20l 5731654260830

Tak jak vysvětlíte současnou situaci? Kdo to občanství nemá teď tak ho prostě nechce... a nedostávají ho ani jejich děti.

Respektive rodiče ho tam pro ně odmítají.

0/0
18.5.2015 13:52

J65i14r58i 21R15u14s97n76o88k 4735292897483

To se velice pletete. Shodou okolnosti se znam s par Rusy z Estonska a naprosto normalne mohou volit. Maji sice narodnost ruskou, maji i rusky pas, ale statni prislusnost maji Estonsko.

0/0
18.5.2015 14:22

J12i64r76i 88R59u54s71n17o33k 4295672897353

A po EU cestuji bezproblemove na estonskou obcanku. A po nekolika letech maji pravo na estonske obcastvi, cehomz mimochodem pry pomerne hodne z nich vyuziva.

0/0
18.5.2015 14:25

O19n95d37ř22e71j 41Š15r70u39b56a25ř 1455691875916

jak poznaji, ze jsou obavy opravnene?

0/0
18.5.2015 13:22

M76a19r29t67i84n 21C60e47r81v70e70n11y 2493948156598

Az to poznaji, tak uz bude pozde...

+1/0
18.5.2015 13:23

O85n14d80ř84e39j 86Š62r63u33b61a36ř 1405331705286

No prave.

0/0
18.5.2015 13:26

M30a97r55t71i62n 41S74y23k26o89r37a 5519105209926

Nic neodradí potencionálního agresora tak, jako společnost připravená na obranu. Velikost je v této chvíli vedlejší.

+9/0
18.5.2015 13:18

P32a98v67e54l 75K50u64r37a15l 5721374430370

Stačí se jenom podívat na mapu aby člověk zjistil že v případě konfliktu Rusko x NATO (při kterém by nedošlo na atomovky) je držení Pobaltí neuvěřitelná pitomost.

Jak strategicky (zbytečná fronta) tak logisticky.

0/0
18.5.2015 12:57

I97g58n95á23c 29M44r40k76v77i76č83k61a 2398412289535

tak to se udržet ani nedá... těch pár vojáčků co tam mají by ani nestihli zmobilizovat a už by byl rus u moře... jedině z Polska po zemi že by šli nahoru ale to tak než by se dalo do pohybu...

0/0
18.5.2015 13:08

J63a73n 46Č73e95k20a36l 7299395484284

Jenže účelem není zabránit masovému nájezdu tisíců tanků, tomu by samozřejmě nikdo nezabránil. Ale "prosakování" ve stylu Donbasu není ten případ, tam je to o každé vesnici.

+4/0
18.5.2015 13:34





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.