Diskuze

Spitfire se vrací do oblak. Létají dva „československé“ a bude jich víc

Dalo by se čekat, že starých letadel bude s přibývajícími roky létat méně a méně. U legendy druhé světové války, stíhacího letounu Spitfire, to však neplatí. Ze spitfirů poválečného československého letectva dosud létal jediný, minulý týden přibyl druhý. A chystají se další.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

diky panu redaktorovi za vyborny clanekR^

a soucasne k tematu : vsechno nejlepsi ceskemu Spitfire Clubu

http://www.czechspitfireclub.cz/

Soucasne gratulace k tomu, ze Ministerstvo kultury a Narodni pamatkovy ustav je podporily v jejich boji proti byrokratickym "pamatkarum" z magistratu. Pomnik Okridleny Lev, dar vdecnosti britskych ex-pat ceskoslovenskym letcum za jejich obeti a podil na zachrane VB v 2SV, rozhodnutim ministerstva zustava na Klarove, kde byl pred necelym rokem odhalen vnukem Churchilla.

"Ministerstvo kultury schválilo setrvání sochy okřídleného lva na pražském Klárově a zrušilo rozhodnutí magistrátu nařizující jeho odstranění."

http://www.czechspitfireclub.cz/?sekce1=clanky&sekce2=okridleny-lev

R^R^R^

3 0
možnosti

Díky za Vaši laskavost.

Joe, Czech Spitfire Club

0 0
možnosti

Spitfire bylo nejlepší letadlo 2. sv. války

1 1
možnosti

Ilustrační Spitfire není Mk IXE.

0 0
možnosti
Foto

Dík za pěkný článek.Spitfire,Hurricane a Mustang,nejkrásnější letadla WWII.

8 1
možnosti

Schází Vám tam Tempest a Typhon.

0 0
možnosti

J10a42n 25N63o85v65á34k

19. 5. 2015 5:37

porsche mezi letadly :)

0 1
možnosti
Foto

K tomu videu. Otto Smik létal u 312. Sqdn., ale byl tam jenom chvilku, protože to byl mladý kluk a Češi ho neuznávali, protože byl Slovák s rusínskými kořeny z Boržomi. Pak odešel do Kanady do školy, kde byl nejlepší. Poté sloužil ve 122. Sqvdn a pak ve 222., kde získal DFC. Pak se přes 310. dostal zpět ke 312. Nakonec zkončil u 127. Sqdn., se kterou také v 1944 padnul u Zwolle. Bylo mu 22 let. Slováci na něj mohou být po právu hrdí.

6 0
možnosti
Foto

Jinak jde o jeden z prvních strojů verze IX s VOP z verze V. 312 Sqdn. je dostávala od 1943. Potom sloužili v Budějovicích.

0 0
možnosti
Foto

Pardon. Ne VOP, ale SOP.

0 0
možnosti
Foto

Krásný stroj. Díky za článek.

4 0
možnosti

Ja bych radeji FW 190 R^

0 0
možnosti