Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Paracetamol tlumí emoce, ukázal test. Potlačuje radost, smutek i úzkost

Paracetamol, který je obsažen v mnoha lécích na tlumení bolesti, zmírňuje negativní i pozitivní emoce, potvrdil tým vědců z americké Ohijské univerzity. Podle listu Le Monde je to poprvé, co byl popsán vedlejší účinek tohoto léku. Ve Francii je lék pod různými názvy nejprodávanější na trhu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J58a66n 90B23r79a88u67n 1448278343735

Paralen je na figu. Lepší je slivovice!!

0/0
14.5.2015 22:48

B29o73h24u57s97l43a67v 12K62r68á49l35í77k 2471560859166

Bože to je ale překvapení, že tlumicí lék tlumí ;-D

+1/0
14.5.2015 18:31

J72a41r57o73s27l21a81v 98T38e18s80a89ř 1167287369598

Paracetamol tlumí emoce. Doporučuje 8 z 10 Vulkánců.:-)

+10/0
14.5.2015 13:34

A95n31t31o23n14í72n 80J10i20r27á20s88e26k 7656446416415

Paracetomolu se vybýbejte....likviduje játra !

0/−6
14.5.2015 12:53

D81á37š53a 91D25o54s55t13á74l97o15v58á 1319723620312

To všechny léky...

0/0
14.5.2015 12:55

A98n28t51o35n63í92n 68J67i75r72á16s92e70k 7196216526455

No ale jakou mírou ! Par oproti Ibu asi tak 10x víc.....

0/−1
14.5.2015 12:58

A57n73t45o97n15í13n 15J75i66r11á96s82e94k 7606956476365

Např http://www.google.cz/url?q=http://www.solen.sk/pdf/Hladik.pdf&sa=U&ei=J4BUVZe4Fum6ygOZpIGoBw&ved=0CBUQFjAD&usg=AFQjCNHjKUI4oRjqxunagUMnvxjmihyBxQ

0/0
14.5.2015 13:00

M93a65r26t88i16n 27K44o84p34e48c81k49ý 3198147889924

Aneb - cpěte do sebe více prášků a budete méně neštastní. Při této logice by bylo nejlepší strávit život v bezvědomí, protože pak člověk nic negativního nejen vůbec necítí, ale ani nedělá. :-)

+3/0
14.5.2015 12:52

A16l84e24š 87Z84e11l22i47n29k86a 1354662696

Vliv paracetamolu na produkci serotoninu je známý už od jeho uvedení na trh snad ...

+2/0
14.5.2015 12:10

P92a76v54e96l 33H82r27u85š29á68k 5674281621303

Zobání bez hledání příčin(y) je krátkozraké a zaručená cesta do pekel!

+1/0
14.5.2015 12:01

M78a66r93t26i91n 92K93y12p54r 2212335484184

To ano. Však také na každém příbalovém letáku běžně dostupných prostředků proti bolesti máte napsanou celkem srozumitelnou větu: "Pokud bolest do několika dní neodezní, vyhledejte lékaře." Ale komu není rady, tomu není pomoci.

+5/0
14.5.2015 12:36

V64e14r50o86n39i18k27a 63T54o14p93i21n80k15o74v30á 9647546306

tak, když si to člověk dá při angíně, tak se nic moc hledat nedá.

+1/0
14.5.2015 14:36

M68a61r92i19e 74Z76e98l74e10n85á 2984441189311

Konkrétně já mám (po několika rychlých odvozech na ARO kvůli záhadným stavům bezvědomí) diagnostikovány těžké fyzické alergické reakce na paracetamol a veškeré složeniny z něj. Projevovaly se mj. úporně svědícími kožními vyrážkami po celém tělě, ale zejména masivními otoky sliznic, které vždy vedly k okamžité ztrátě možnosti spontánně dýchat. Paradoxně jsem ale relativně spokojená, že mi vlastně nehrozí díky tomuto zjištění ještě ztráta kontroly nad psychikou, lépe řečeno emocemi... :-)

+1/−4
14.5.2015 11:56

M24a27r79i87e 54Z13e24l21e89n32á 2794221879361

Pane Čechuro, víte o mně něco víc než já sama? Tož sem s tím;-)

0/−1
14.5.2015 12:29

V34á55c77l27a50v 26K22a81r34a46s 1987511866541

Mate ho tam ... ;-)

+1/0
14.5.2015 12:55

M39a93r35e80k 70H66l97a49v37á50č78e91k 2871535495127

Víte mínus může také zajímat že Vaše osobní projevy nemoci nikoho nezajímají. Ano jsem necitlivý, ale Vaším přístupem jste si to zasloužila

+2/−2
14.5.2015 16:09

B85o94h63u21s47l75a39v 31K26r67á14l12í45k 2541500549606

A přitom paní Zelená je jediná, kdo se vyjádřila k tématu článku.

0/0
14.5.2015 18:33

M37a66r60i37e 53Z40e26l69e35n15á 2504761719331

Jediná ne, ale z dvojice Zelená-Hlaváček jo...;-)

0/0
15.5.2015 9:26

M33a37r84i44e 22Z56e32l42e90n28á 2944591549981

Pane Hlaváčku, jste schopen pobrat, že - nejen na zdejším serveru - do diskuzí pod jakým tématem přispívá jeden každý z nás především na základě svých osobních znalostí, zkušeností, prožitků aj.? Nebo máte dojem, že konkrétně v daném případě by zde měli diskutovat výhradně magistři farmacie, chemici a lékaři? ;-)

0/0
15.5.2015 8:59

K93a47t90e94r38i46n37a 25N82o51v58á 4509331948778

Čekají mě státnice - jdu si koupit paralen.

+1/−1
14.5.2015 11:49

M49a34r79i48e 94Z79e78l18e69n16á 2424141159331

Tož klidně si ho kupte, nic proti tomu. Jen ho zkuste dát nejdřív sezobnout členům zkušební komise, možná jim pak bude jedno, co předvádíte...;-)

+4/0
14.5.2015 12:05

W68a19l57t80e70r 69D41i66v59i80š 6427852942212

Paracetamol je obecně docela zrádný lék. Dá se jím velmi snadno předávkovat - už 4 g za den (tj. osm tablet Paralenu) může být hepatotoxických, tj. vést k poškození jater (u dětí pochopitelně i výrazně méně). Potlačování emocí je další zajímavý nežádoucí účinek, se kterým by měl člověk počítat.

Určitě to nepoběžím vyházet z domácí lékárničky, protože stále převažují pozitiva, ale i nadále to budu využívat jen velmi sporadicky (koneckonců i teď vyhazujeme zpravidla půlku krabičky po exspiraci, protože ani to nejmenší balení za ten rok či dva od nákupu nespotřebujeme).

+1/0
14.5.2015 11:39

P11a91v63l15a 98K47v22a77p70i78l15o13v23á 7689828354327

By mě zajímalo, kterej psychouš si vezme 8 léků za den? Tak snad normální myslící člověk musí vědět, že pomůže jeden až dva paraleny a když ne mažu k lékaři hledat příčinu problému ne? Ti co to zobou obden, jsou paka a nezaslouží lítost.

+4/0
14.5.2015 13:33
Foto

H14a33n20a 59A81n48t92o51n33o17v18á 6667309674624

V návodu je dokonce napsané že maximální dávka je tuším 6 tablet.

0/0
14.5.2015 15:36

W92a82l95t67e24r 78D97i16v84i56š 6417862112652

8 tabletek za den není nijak mnoho. Doporučená dávka je 1 g (2 tablety) u lidí nad 60 kg, odstup by měl být alespoň 4 hodiny. Takže pokud si někdo říká, že to vyleží a bude pravidelně brát paralen v doporučeném dávkování, aby se "vypotil", tak se stihne předávkovat ještě první den (i když pochopitelně je v příbalové informaci varování na max 8 tablet, ale málokdo už tohle vnímá, bohužel).

A mažu k lékaři... Já tedy nemažu k lékaři hned druhý den, co mi je blbě, když vím, že v případě chřipky a nachlazení léky typicky zabírají až druhý, třetí den, a příznaky ustupují také nejdřív třetí den. Nevím, jak to mají ostatní, ale mně by bylo vyloženě trapně přijít k lékaři druhý den s tím, že mi včera nezabraly dva paraleny. To bych už musel mít opravdu něco vážnějšího.

0/0
14.5.2015 15:53

D66a27v97i75d 55P20e81t71r11ž51e19l24a 2226564233140

Pak je velmi nebezpečný. Jedním ze znaků dospělosti je mimo jiné umění pracovat s emocemi (ne jejich potlačování). A nevím-li si se svými emocemi rady, pak je zřejmě něco špatně. Vztekám se, protože druzí nedělají to, co chci já? Jsem smutný, protože chci zachránit svět? Člověk plný emocí, s nimiž umí pracovat, je nádherný, na rozdíl od člověka, který své emoce totálně potlačil, resp. zůstává pouze v jedné emocionální rovině bez ohledu na situaci. P.S. Ne nadarmo se říká emoce rovná se nemoce.

+5/−15
14.5.2015 10:43

P68e13t58r 47L50u29k85e85š 7667177350340

To je mi ale přemoudřelý příspěvek.

+5/−2
14.5.2015 11:19

J13a73n35a 17N15o49v66á 1506893673535

Osobně si taky o zmíněných lécích nemyslím nic pozitivního. Na druhou stranu moc nerozumím, co myslíte tou prací s emocema. Zpracovat je? Vstřebat? Podle mě v případě, že se rozčiluju, že druzí nedělají to, co chci já, je ta správná "práce s emocema" ta, že se zamyslím, odkud teda ten vztek vychází. Při sebeanalýze mě napadne, že nemůže být všechno, jak bych chtěla já. Nejsem žádný diktátor a všeznalý světavládce, aby každý skákal tak, jak pískám. Uklidním se a začnu s danými lidmi hledat kompromis, případně jiný způsob řešení problému než mnou navržený. Emoce jsou až projevem nějaké prvotní příčiny.

+3/0
14.5.2015 11:35

D21a51v21i20d 94P26e14t63r85ž58e71l51a 2716824523280

Postačí si uvědomit, všimnout si. Emoce jsou tělesná záležitost, zamyslet se proto většinou nestačí. A ano, emoce jsou projevem nějaké příčiny.

+1/−1
14.5.2015 12:20

J26a97n22a 89N88o12v55á 1466963763825

Však zamyslet se a konat. "Zpracováním" samotných emocí nic nezměním. Můžu stále zpracovávat sama v sobě, ale reálně to nikam nepovede. Například na mě bude někdo křičet, vylívat si agresi. Logicky mi z toho nebude dobře, není to zrovna příjemná situace. Tím, že budu donekonečna zprácovávat emoce, se nikam nepohnu. Pořád budu vystavována situaci, která ve mně vyvolává negativní emoce. Trochu se vybrečím, vyvztekám a pokusím se slušně říct agresorovi, že se mi nelíbí jeho chování, není mi příjemné. Při troše štěstí a pár zopakování toho, že opravdu nechci, aby se ke mně takto choval, se agresor možná zamyslí a uvědomí a příště se situace už změní. I když se nezmění, učinila jsem kroky k tomu, aby se změnila. Zbytek už je na tom druhém. Naopak když je mi z něčeho dobře, provázejí mě pozitivní emoce, budu se snažit vyhledávat a opakovat situace, které mě k tomuto příjemnému stavu přivedly. Třeba se jít proběhnout, projít do lesa, dát si něco dobrého k jídlu, povykládat si s kamarádkou. Je vidět, že příjemné emoce má člověk z věcí, které mu prospívají. Emoce k člověku patří, je logické, že se člověk bojí nad velkou propastí. Může to být do určité míry i nějaký zamaskovaný pud sebezáchovy. Bojíme se věcí, které nám můžou uškodit, být pro nás nebezpečné. Samozřejmě se můžeme cítit mizerně i v situacích, se kterýma už nic nezmůžeme - rozbil se mi oblíbený hrníček, umřel někdo blízký. Ale rozhodně si nemyslím, že by měl člověk emoce zpracovat tak, jak zamýšlíte. Přestože se sama někdy cítím mizerně, nesouhlasím ani s potlačováním emocí jakýmikoliv umělými metodami. Například je mi mizerně, protože si nemůžu najít práci, dochází mi peníze. Když potlačím tyto negativní emoce, skončím brzo na ulici, protože mi to bude jedno. V opačném případě mě tato stresová situace může popohnat k dalším nápadům, jak si najít zaměstnání či brigádu. Když by mě před zkouškama na výšce nedohnal stres k intezivnímu učení aspoň celou noc před zkouškou, nikdy bych žádnou zkoušku neudělala.

0/0
14.5.2015 13:46

B17e16n 16P55a63v78k44a 1157353977181

Jestliže se nenapíše, kolik toho do těch lidí narvali, tak je to o ničem.

+1/−6
14.5.2015 10:36

M91a27r88t46i98n 48K98y83p97r 2522745104724

Vy jste ten článek nečetl? Píše se tam o jednom gramu, tedy běžných dvou tabletách paralenu.

+8/0
14.5.2015 10:39

B83e19n 17P39a85v88k50a 1137593537111

Jsem někde překoukl.

0/0
14.5.2015 11:15

J91a11n80a 25B68o12u85l94o50v83á 7590566151131

Coldrex není jen paracetamol, to je zas výplod. Ano, je v něm jako jedna ze součástí, ale obsahuje i jiné složky, na rozdíl od Panadolu a Paralenu, které jsou v základní verzi jednosložkové. To je zas reklama nebo co? Protože tam rovnou můžete zmínit třeba Saridon, Valetol nebo Ataralgin, v nich je paracetamol taky.

+6/−1
14.5.2015 10:29

B18e64n 82P48a79v74k55a 1727313827941

Paracetamolum, Phenylephrini hydrochloridum, Acidum ascorbicum. Přičemž ten paracetamol je taková hlavní složka. Vlastně je to vymačkaný citrón s paralenem za kilo.

+4/0
14.5.2015 10:38

B42e18n 57P17a58v95k87a 1677453457161

Ale jinak, mně to taky chutná a jsem líný mačkat citrón;-D (už očekávám komando z GlaxoSmithKline a mou fyzickou likvidaci)

+4/0
14.5.2015 11:15

J47i28ř68í 38L49u87k14á31š10e58k 5590341820793

potlačuje následek, ale neodhalí příčinu. Bolest je signál, že se v těle dějo něco špatného, pokud neodhalíte příčinu bolesti, můžete se stát zavislími na práškách.

+4/0
14.5.2015 10:28

L85u29k20á73š 35H46l37i59s41n72i68k77o46v43s34k63ý 1673475678728

Před nějakou dobou jsem o tom četl článek na zahraničním serveru. Je to ověřený fakt a má své využití. Jmenovali v něm spoustu krizových, nebo stresových situací (úmrtí blízké osoby, pracovní pohovor, důležité jednání), při kterých může paracetamol pomoct. Vlastně to je přípravek na potlačení fyzické i psychické bolesti. Na potlačení negativních problémů to je dobře využitelné, před randem bych to ale nebral ;-D

+7/0
14.5.2015 10:15

T57e45r30e20z46a 15K84u26č61e94r83o57v33á 5332784198

Paráda, až zas budu mít depku, šlehnu si paralen :)

+2/0
14.5.2015 10:00

M68a56r70i19e 69Z20e67l37e65n80á 2194671879741

Ta depka Vám sice zůstane, ale bude Vám to fuk;-)

+13/0
14.5.2015 11:21

L93u90b85o25š 17B38ř82e89z62i88n41a 2512433790761

Aniž bych tušil, že budu číst článek o Paracetamolu, vzal jsem si jednu tabletu asi před 1/2 hodinou. Tady je můj komentář k článku :

+19/0
14.5.2015 9:54

M83i30l23o19s55l53a98v 89J95a62n87o35u61š82e79k 3336743583738

Pěkně řečeno. Nesouhlasím se všemi body, ale rámcově máte asi pravdu.

+14/0
14.5.2015 11:34

R29a89d65i46m 18K70u80n84z 3665182303370

A taky ničí játra.

+4/0
14.5.2015 9:46

P67e34t56r 87S96c88h53w77a29r49z 7918949283531

No, který lék (aspoň trochu) ne?

+4/0
14.5.2015 10:18
Foto

V49o57j38t79ě18c17h 76P83a16v57l93í63k 5754101834728

Všechny co se nemetabolizují a vylučují se pouze ledvinami. Ty játra neničí ...

+2/0
14.5.2015 10:35

K24a33t87e41ř59i66n36a 35D91r36a84h14o94k98o49u73p50i88l27o40v36á 9386371212303

Až na potlačení přijdou a efekt izolují, tak už nic nebrání Equilibrium. ;-D

+2/0
14.5.2015 9:32





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.