Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Český systém by britským populistům přihrál desítky křesel a oslabil Skoty

Každé britské volby rozdmýchají debatu o tamním volebním systému. Kdyby totiž Spojené království namísto většinového systému používalo stejně jako Česká republika poměrný, nekonalo by se fiasko Liberálních demokratů a UKIP ani triumf Skotské národní strany.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J60a52n 64K54u24b77í91č39e59k 6180594619826

Budete v každém článku o Babišoj psát jako o populistoj? Ne? Proč to teda dáváte do každého článku o UKIP, to snad vy pisálci máte patent na to kádrování kdo je populista a kdo není? Špína.Rv

+1/0
11.5.2015 2:50

M50a33r92t18i38n 43R57o46h18á76č 6389116496187

Nigel Farage se nikdy nestane PM. V UK má oprávněně nálepku rasista a to je jako kdybysme tam měli mít Sládka nebo šéfa dělnické strany. A že je to pravda, a že ji volí většinou rasisti jsem se mohl přesvědčit v dokumentu "

Things We Won't Say About Race That Are True" - V překladu: "Pravdivé věci které o rasách nikdyneřeknem". Kde Trevor Philips (spisovatel, aktivista bývalý politik a černoch) zašel na jedno takové setkání UKIPu a s kamerou se chtěl na něco jednoho účastníka zeptat. Ta reakce byla taková, že si  dotázaný zakryl tvář a uraženě se s ním odmítal bavit, což bylo vidět, že bylo způsobené s tím, že prostě nesnáší černochy. UKIP volí duchem chudí, to mi věřte.

.

+2/−5
10.5.2015 12:03

L29u61b56o51š 84B74ř80e93z60i87n17a 2452853160841

UKIP má jen jeden poslanecký mandát? Neuvěřitelné, ale dobře jim tak !

+1/−1
10.5.2015 12:00

T33o48m56á31š 68M41a68c82e81j54k21a 6541242437867

Jeden mandát při 12% hlasů. Aneb spravedlivé volby.

+2/0
10.5.2015 14:35

P25e22t38r 82H19e97l60l17e75r 5173696394424

Tuhle pekulaci mohl napsat jedině blb. To snad nemá ani cenu komentovat.

0/0
10.5.2015 11:50

P30e31t97r 70H40e33l64l15e62r 5913866604294

spekulaci

0/0
10.5.2015 11:50

J86a68n 12M30a68z49ů46r53e29k 2298734768115

to není spekulace....ta čísla jsou jasná, takže se jen ukazuje jak by to vypadlo v případě poměrného systému.

+1/0
10.5.2015 11:54

E12v34ž87e48n 54P61o70l39á49k 3618338231823

Opravdu pěkný způsob jak zajistit, aby volby dopadly dostatečně "evropsky", bez ohledu na názory nějakých občanů (stejně jsou to všechno hnusní bílí xenofobové). Je přeci evidentní, že čím rovnoměrnější má strana podporu na území státu, tím je populističtější.

0/0
10.5.2015 11:49

P82e20t31r 20K59a45d95e57ř77á73b48e73k 6857112887

Takže dělat to co dneska volič chce je populismus :D teda pokud nedělaj co chtěj sluníčka, to je politika míru

+6/0
10.5.2015 11:45

J94u76l11i77u96s 62C32h61a79l74o53u41p97k58a 4562289500961

každý z obou systémů má své přednosti , ten náš poměrný má plus v tom,  umožňuje dostat se do parlamentu více stranám s různými  názory , a velký mínus v tom že to  pak velmi komplikuje sestavení a funkčnost vlády a do parlamentu se také jako veš v kožichu dostane na kandidátkách stran spousta lidí o jejichž názorech a postojích většina voličů nic neví a kteří vynikají jedinou vlastností tupou poslušností vedení té které strany.   Britský většinový systém staví na osobnosti jedince , každý musí  prostě před voliči své názory obhájit osobně což je velký plus. Ano některé menší strany do parlamentu neprojdou což je ovšem  dáno tím, že ty druhé měly prostě lepší a přesvědčivější kandidáty. V Britanii to asi menší strany mají těžší díky dlouholeté tradici a zvyku voličů na dvě velké soupeřící strany. U nás taková tradice není  a přelétavost voličů mezi stranami je velká takže POKUD JDE O ČESKO JENOZNAČNĚ BYCH PREFEROVAL BRITSKÝ VĚTŠINOVÝ SYSTÉM - JEDNOMANDÁTOVÝCH OBVODŮ - KDE  MUSÍ KAŽDÝ POSLANEC USPĚT U VOLIČŮ OSOBNĚ  NEJEN PROGRAMEM STRANY ALE I SVÝMI OSOBNÍMI VLASTNOSTMI .   MÁM PROSTĚ NAŠICH TUPÝCH VŠÍ V KOŽICHU PLNÉ ZUBY.

+2/−3
10.5.2015 11:39

J54i65r62i 43D97o19b24r40ý 9148539563

Naprosty nesouhlas.

Britsky system pochazi z dob, kdy nazor na politika si lide delali pri osobnim setkani, nebo z novin (ten kdo umlel cist). Vetsina volila co jim nekdo pro ne DUVERYHODNY poradil.

Dnes se voli podle agentur na vytvareni nazoru. Retusovane volebni plakaty az vyslovena lez jako pri stilizaci "Karla" (za pankace a dalsi), coz bylo v primem rozporu s jeho nazorem prezentovanem v dohledatelnem hlasovani.

Obecne se da vnutit beznemu volici z davu nejakeho spasitele, nez politicky program. Proto je lepsi volit program a kontrolovat jesli ho politik plni. Pak na konkretnim selhani cloveka zalezi malo. Ale volit oblicej z bilboardu je cesta jak se vzdat jakekoli kontroly, co ten clovek dela. Nelze se pak divit, ze dela neco s cim nesouhlasim, volil jsem prece ksicht a ne program.

+1/0
10.5.2015 12:42

J23i10r80i 75D69o50b53r83ý 9318459853

add Karel:

http://eportal.parlamentnilisty.cz/Articles/5541-projekt-pankac-karel-schwarzenberg-for-prezident-byla-od-zacatku-az-do-konce-fuserina-pro-skutecneho-pravicaka-naprosto-neduveryhodna-zalezitost-.aspx

0/0
10.5.2015 12:45

P30a87v68e39l 84N91e64š59k29u26d29l32a 1884556320422

Jedná se o velice o tak populistické "populisty", až jim ta popularita vynesla desítky křesel ze 600 8-o Kdyby byli, co k čemu a uměli si pořádně nahrabat, tak se nacpou mezi dvě hlavní "nepopulistické" strany. IDNES žumpo!

+4/0
10.5.2015 11:03

Z42d13e68n82ě32k 27B17e33r60á53n60e32k 2888165736652

Britský většinový systém je osvědčen a přinesl Britům prosperitu, Česko už dávno mělo na tento přejít. To by ale malé strany nemohly vydírat ty velké a nechávat po sobě spáleniště.

+2/−3
10.5.2015 11:01

P74a19v79e42l 55K38u78r38a47l 5491934360960

Pokud se díváte na výsledky voleb tak bych spíš řekl že většinový volební systém by přinesl vcelku rychle nějakou revoluci... protože ať vznikne jakákoliv vláda tak je proti tak 60 procent občanů tohohle státu (obvykle jsou proti všichni kdo k volbám nejdou)

Upřímně já jsem taky posledních 20 let proti VŠEM vládám které tady vznikli. Do jednoho jsou to buĎ zloději s cílem si nakrást sami pro sebe, a nebo nekompetentní pitomci které by nikdo neměl pustit k jakékoliv moci.

Zastávám názor že jakákoliv kandidatura na politickou funkci je jasným znakem chorobné touhy po moci a daný člověk by měl automaticky zbaven svéprávnosti a zavřen do blázince.

+1/0
10.5.2015 11:09

Z79d57e85n23ě27k 21B50e28r76á12n96e69k 2608165336482

Z větší části máte pravdu, ale tímto postojem nezměníte v Česku nic. Je třeba, aby v politice byli lidé jako jste vy a nejen zloději a nekompetentní kariéristé.

0/0
10.5.2015 11:14

P14a37v40e19l 55K66u23r46a51l 5101864730880

Mne přijde v principu nechutná samotná představa toho že bych měl veřejně žebrat o to aby mi nějací lidi dali hlas abych je zastupoval.

0/0
10.5.2015 11:24

J53i83r76i 23D95o62b72r12ý 9458759873

Prekvapuje me, ze NIKDO (ani v diskusi ani v clanku, nezpomenul nas Senat)

Nas system se s britskym neda srovnavat proto, ze je prasopes. Snemovna je castecne pomerova castecne vetsinova. Duvod je 5% hranice a rozdeleni na kraje s prepoctem D'Hondtovo metodou. Vysledny pomer kresel NEODPOVIDA pomeru hlasu.

Pokud se u nas ma dat volebni system do smysluplneho stavu, jsou 2 moznosti.

1) Nechat vetsinovou volbu do Senatu podle okrsku a dotahnout do konce vetsinovou smemovnu. To znamena ciste pomerovy system do snemovny bez hranice a s jednim obvodem (stejne je CR takova vetsi "vesnice")

2) Predelat volbu do snemovny na vetsinovy a Senat zrusit.

Osobne jsem pro verzi 1). Ciste z duvodu, ze vetsinove nebo i castecne vetsinove syetmy vedou k ignorovani klasu volicu. Napriklad u nas v poslednich snemovnich volbach byl pocet ignorovanych hlasu vyssi nez zisk vytezne strany. Desive.

+3/0
10.5.2015 10:22

J62i24r56i 42D76o44b84r76ý 9728159983

Preklep ve verzi 1) ma byt:

1) Nechat vetsinovou volbu do Senatu podle okrsku a dotahnout do konce pomerovou smemovnu. To znamena ciste pomerovy system do snemovny bez hranice a s jednim obvodem (stejne je CR takova vetsi "vesnice")

+1/0
10.5.2015 10:23

P45a65v95e86l 34K90u72r75a74l 5201634530860

Já bych dal přednost čistě poměrné verzi do poslanecké sněmovny bez hranice a s jedním obvodem...

a nesmyslný senát zcela bez náhrady zrušit.

0/0
10.5.2015 10:26

J58i23r91i 47D19o70b74r11ý 9918649313

S prvni casti 100% souhlas.  Byl by to ale zaroven jediny zpusob jak dat Senatu smysl (hajit regionalni zajmy).

S soucasnem stavu je Senat zbytecny nesmysl, s ciste pomerovou snemovno by smysl daval. To ze momentalne je odkladistem pro zaslouzile panaky z volebnich plakatu neni chyba Senatu ale celeho systemu. Dusledek toho prasopsa z  prvniho meho prispevku.

+1/0
10.5.2015 10:40

P91a51v66e14l 73K65u11r96a26l 5481834410570

Valná většina kandidátů do senátu jsou naprosto neznámí karieristi které nikdo nezná... v regionu ani nemívají bydliště.

Stejně se volí podle stran, a toho jaký leadr vyrobí mediální obraz pro svou stranu...

a ikdyž náhodou k prvnímu kolu někdo přijde, tak druhé kolo je 10 procent účasti zázrak.

Lidi prostě tenhle sbor nadbytečného dobytka nezajímá... a změna systému už na tomhle přesvědčení voličů nic nezmění.

+4/0
10.5.2015 10:48

J10i74r48i 21D72o98b22r51ý 9608139553

Kdyz to berete takto, pak mate pravdu.

0/0
10.5.2015 11:28

A28d30a92m 39P63u43r33k43r73t 5416652418488

Kvalitní rozbor, R^. Ač dole jsem zastánce většinového systému, rozhodně s Vámi souhlasím s tím, že čistě poměrný systém by byl v ČR lepší, než současný "obvodově-většinovo-poměrný", který zde zbyl z dob opoziční smlouvy.

0/−1
10.5.2015 10:26

P16a71v11e54l 61K55u70r19a38l 5601894180940

Český senát je jenom nesmyslný relikt toho že se politici snažili vytvořit koryta pro poslance federálního shromáždění po tom co se likvidovala federace. 

Jedna věc v které mám rád Meciara je že na slovensku zabránil vzniku tohohle naprosto zbytečného přílepku. Bohužel v ČR nám někdo takový chyběl.

0/−2
10.5.2015 10:42

S36l89a29v64o18m50í89r 62B58e55n44e18š 6672627140594

Populismus, nacionalismus, rasismus, xenofobie, to jsou nálepky kterými někteří demagogové častují své odpůrce. Za nacionalismus byly označovány i úvahy, že EU je příliš velký moloch, než aby mohl racionálně fungovat. Lidé, kteří tuto skepsi vůči EU vyslovovali, ani náznakem neříkali, že ten či onen národ je nadřazený. Pouze tvrdili, že národy obecně nemohou mít příliš úzkou spolupráci, jestliže mezi nimi jsou příliš velké rozdíly. A i to bylo označováno jako nacionalismus.

+10/−1
10.5.2015 10:20

J96a82n 68M19a16z71ů65r37e21k 2968984568835

Problém je ze většinový i poměrný systém maji své mouchy. Většinový je určitě lepší v tom, ze lidi poznají sveho poslance, ten se zodpovídá stále jim, ale teorie prvního v cíli nereflektuje názor ostatních a politické rozpoložení. Ze většinový systém neni úplně fér se ukazuje u Farage a skotských nácků. Poměrný sice do jisté míry reflektuje, ale hranice 5% je diskriminační a pak úplně eliminuje malé strany z regiou

+1/0
10.5.2015 10:13

J18i90ř42í 49U54h48e96r53e54k 2758578907578

Hledání cesty,jak se přiblížit ke korýtkům a celý systém a politiku jako takovou znepřehlednit,odpovědnost rozmělnit do koaličních štítů výmluv.Buďte rádi za to co máte,Britové!

+1/0
10.5.2015 10:12

M52a23r54t19i52n 87J17i14r77o62u16s49e85k 7296275625378

Ten systém by byl dobrý, ale jako dvoukolový.

0/0
10.5.2015 10:03

J95a52r90o16s73l46a52v 75F28r18a65n62t52i38š91e60k 25B23r23ü23m65m86e55r 1681766133230

Ten má zase jiné velké nwvýhody, viz Francie.

0/0
10.5.2015 10:40

J78a43n 14S61t76e36h90l48i60k 9475667456491

Většinový systém zakonzervuje dvě strany .Vcelku pak nemá cenu chodit k volbám . Menšina se pak vubec nedostane do parlamentu

+4/−3
10.5.2015 9:46

J18i65ř75í 69S98v48a25š19e76k 9574358143139

Ale zase ty strany pak nemají takový význam, je větší důraz kladen přímo na osobnosti těch kandidátů.

+1/0
10.5.2015 10:03

S48l23a39v65o45m47í95r 42B39e96n83e13š 6142857260474

Osobnosti? Kolik kutečných osobností člověk může znát? Ať hodně, tak takových třicet. A v parlamentu je přes šest stovek lidí. Tak jako tak se volí podle stran, jako ostatně i tad do Senátu.

+2/0
10.5.2015 10:11

M52a98r76t56i77n 73B57r30o78u97k 9763642962

Nesmysl. Nevolíte šest set lidí, ale svého jednoho konkrétního zástupce.

+1/0
10.5.2015 10:24

S68l65a55v36o71m32í52r 34B31e81n30e97š 6522757360784

kterého stejně neznáte, protože upřímně řečeno, kolik z nás zná svého senátora natolik, aby mohlo říci, že ho volili jako osobnost? Téměř nikdo. Volíme ho proto, že je představitelem té či oné strany. Tak tomu v 90% případů je.

+2/0
10.5.2015 10:28

R84e95n44é 38J91í39š14a 2357377561706

Už to nejde dál... Zkoušel jsem to tajit nějakou dobu, ale holt musím udělat "coming out"... nestydím se za to: JSEM POPULISTA

+10/0
10.5.2015 9:39

A49d81a44m 65P48u29r76k41r37t 5286562768238

Většinový systém je jasně lepší, škoda, že ho tu nemáme...

0/−8
10.5.2015 9:34

M93a93r28t77i94n 35P79e30c81i93n98a 4231803

Většinový systém ale předpokládá inteligentní voliče. Podle toho jakého máme díky inteligentním voličům presidenta a jaké strany u nás vítězí ve volbách jsem moc rád, že tu většinový volební systém není.

0/−2
10.5.2015 9:38

P30a67v75e36l 50K11u44r74a81l 5831494460640

Víte proč vyhrál Zeman? Protože prostě víc lidí nechtělo aby vládl Schwarzenberg...

Prakticky všichni koho znám kdo volili Zemana ho volili proto aby nevyhrál Karel...

A jediný argument od voličů Schwarzenberga byl aby nevyhrál Miloš...

Ostatně ANO taky "vyhrálo" jenom díky protestním hlasů lidí co nechtěli již zavedeným stranám... Většina voličů ČSSD zase nevolí ČSSD ale volít proti TOP a ODS...

A voliči TOP a ODS volí především proti Komunistům a ČSSD...

V téhle zemi jsou v podstatě komunisti jedinou stranou kterou někdo volí protože jí volit chce.

Všechny ostatní strany mají hlasy především proto že se lidi vymezují proti tomu co nechtějí. ČR je nevíce negativistická země na planetě. Negativismus, skepticismus a nihilismus jsou v podstatě českým národním sportem (ikdyž vám většina lidí řekne opak tak se tak chová)

Ve skutečnosti - pokud se podíváte na historii tak ČR nejvíc prosperovalo a lidi byli nejspokojenější ve chvílich kdy tady vůbec žádná vláda nebyla... od Husitů po poslední "prozatimní" vládu.

Ve všech zemích padne vláda a měna letí dolů... v ČR padne vláda a měna letí nahoru protože všichni jsou rádi že tady naši zástupci nic nepodělají. Tento stav je pro Česko nejvhodnější.

+8/−2
10.5.2015 9:44

M58i33c97h93a51l 66K48u66r25z 3971447855578

Husitská doba byla pro tuhle zemi katastrofa, země byla zcela zbídačelá a vyhladovělá, veškeré prostředky šly na udržování armád.

Poslední prozatímní vláda byla taky katastrofa, ale hlavně proto, že se jako prozatímní vůbec nechovala.

0/0
11.5.2015 8:14

A41d30a90m 29P98u49r66k35r47t 5566732608918

Tento přístup nechápu. Volič je, jaký je a výsledky voleb snad mají odrážet voliče. Prostě anglický systém, kdy jeden den jsou vyhlášeny výsledky a ten samý den vítěz (Cameron) jde za královnou a je jmenován premiérem - to je prostě nebe a dudy proti několikaměsíčním tanečkům "tenhle by MOŽNÁ mohl být premiérem" + neprůhledným zákulisním tahanicím. Nechápu, čím má poměrný systém zaručovat nějaký "inteligentnější výsledek voleb".

0/0
10.5.2015 9:45

P15a75v78e28l 22K43u37r57a70l 5301964820100

Inteligentní vítěze voleb by zajistilo jen kdyby bylo dovoleno volit lidem s vyšším než (arbitrárně stanovená hranice) IQ.

Pointou poměrného systému je aby zastoupení ve sněmovně odpovídalo názorům populace.

Pokud je populace ve svých názorech rozdělena (třeba klidně na 20 různých stran) tak poměrný systém zajistí že všechny názory jsou adekvátně reprezentovány. Ikdyž to holt znamená že se třeba nepovede sestavit vládu.

Výsledek voleb sice není inteligentnější ale je více vypovídající o tom co populace chce.

+1/0
10.5.2015 10:03

A57d56a41m 62P52u77r90k63r52t 5126532908648

Jenže vláda by právě měla být o nějakém jasně definovaném směru, nikoli o přešlapování na místě, resp. v tomto pohledu na účel vlády/parlamentu se právě lišíme. Váš je spíše "hodně a dlouze diskutovat, pak možná sem tam nějaký malý krok udělat", kdežto mně přijde spíše lepší "dát možnost nějaké skupině několik let konat, a po čtyřech letech případně zvolit někoho jiného". Na druhou stranu Britský systém je fungující i proto, že poslanců (potažmo volebních obvodů) je velmi výrazně resp. násobně více, než u nás a voliči v daných obvodech mívají asi většinou ponětí, koho kdy volili a jaký vliv by měla ztráta obvodu pro jinou stranu. Zároveň je zde i o to, že by bylo teoreticky možné snadněji dosáhnout ústavní většiny. Což by šlo možná obejít nutností pořádat referendum při změně ústavy (s nutnou dvoutřetinovou většinou). Celkově mě ovšem britský systém prostě přijde lepší než český. Česká ústava je napsaná dost levicově (žádné překvapení, vzhledem k jejím autorům).

0/0
10.5.2015 10:16

P49a96v97e33l 84K50u29r89a73l 5431904450780

Jenomže pokud se populace na daném směru neshodne - a v ČR se populace neshodne - je to vidět - když náhodou se povede pravicová koalice tak zruší vše co předtím zavedla levicová a naopak.

Ikdyž se vláda nějakým směrem vydá tak většina lidí říká že to je špatně (zejména těch 40 procent nevoličů nadává na KAŽDOU vládu a jakékoliv změny statu quo)

Tak neděláte přešlapování na místě - ale chodíte sem tam - co je ještě destruktivnější. (zejména pro naší populaci)

Ve skutečnosti v ČR nikdo o nějaký definovaný směr nestojí... Je to vidět třeba i když se podíváte na EU - valné většině lidí EU nevadí... ale nechtějí od ní jakékoliv změny a jakákoliv změna kterýmkoliv směrem je prakticky vždy kritizována nadpoloviční většinou hlasů.

v ČR by lidi přestali být proti EU kdyby kompletně zafixovala své fungování na bázi smlouvy kterou jsme s ní uzavřeli při vstupu a nedocházelo k žádným změnám v jejím fungování.

Češi změny nesnášejí. (Další poměrně neobvyklou vlastní čechů (oproti zbytku evropy) je ohromná averze k riziku - a jakákoliv změna je prostě riziko.

Čech raději zvolí jistotu malého prodělku místo šance na velký zisk ale velkého rizika ztráty) S touhle mentalitou se spíš blížíme asiatům.

0/0
10.5.2015 10:24

A32d52a29m 83P59u69r32k25r48t 5186772168938

Nechci, aby tohle znělo nějak příliš konfrontačně, ale - Vy máte "patent na rozum" pro myšlení Čecha? Všechny tyhle rozbory (Čech tohleto, Čech támhleto) jsou názorem - Vaším názorem. Ten Vám ani v nejmenším neupírám, ani ho nehodnotím. Ovšem volby by právě měly být o možnosti se veřejně projevit, klidně i jinak, než je "všeobecně vnímaná škatulka". Právě proto tu jsou.

0/0
10.5.2015 10:29

P30a82v10e50l 32K76u74r31a77l 5871604720960

Berte to jako moje pozorování. Pokud se podívám na historii českých zemí tak je to můj závěr místní mentality... a přijde mi že poslední století k ní přispělo víc než cokoliv jiného.

Však ano - volby mají být o tom aby se co nejvíc lidí veřejně projevilo. A "aritmeticý průměr" toho projevu má být směr a délka kroku která se po volbách udělá. 

V ČR se ten ovšem délka kroku limitně blíží nule.

0/0
10.5.2015 10:33

P21a42v79e66l 81K97u71r17a98l 5681214330280

Co se mne týká tak bychom na tom byly nejlépe kdyby jsme místo volených poslanců posadili do parlamentu 200 koní a zákony procházeli podle toho jak oni budou náhodně mávat pravým předním kopytem.

Způsobilo by to rozhodně méně škody než jakákoliv (byť sebeupřímnější) snaha našich nekompetentních politických aktivistů.

0/0
10.5.2015 10:51

J93a30k42u33b 57P88r54o78k56e98š 6173738912673

Prave to co popisujete, je nejvetsi chyba vetsinoveho systemu, naprosto odbourava pluraritu nazoru. Jedno obdobi vyhraje jednastrana, priste jina, ktera polovinu obdobi demontuje to co zavedla prvni, nasledne instaluje vlastni hacky vysledek je ze pribyva fasismu a moci nevolenym, jak se to da pozorovat v UK.

0/0
10.5.2015 10:20

M68i14r10e73k 40T32u85r72e20č82e68k 4513952170312

Ten cesky system je ve vsech smerech dokonalejsi.

+4/−2
10.5.2015 9:21

J23í82ř41í 39N98o57v79o11t45n64ý 2132835524429

Vladnout chce kazdy, ale koryt je malo. Toto pravidlo plati jiz od Rima a Recka.

0/0
10.5.2015 8:52





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.