- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
to tu zase máme odborníků... od designu přes výrobu až po výzbroj jednotlivých států EU....
Laický dotaz. Proč se tahle vojenská letadla vyrábí jako turbovrtulová (jako u nás používaná CASA) a ne proudová? Díky
Kvůli spotřebě paliva. Turbovrtulový motor má při podzvukových rychlostech menší spotřebu nežli proudový.
Škoda, že to není na technetu...už by byl box s popisem letadla.
Takhle člověk musí na wiki mrknout na detaily stroje, což A) je nepohodlné
B) ubírá idnesu čas strávený na stránkách. Příčemž udělat rychlý výcuc fakt nestojí mnoho redaktorských hodin...
Za to může managment Airbusu, vyrábět letadlo ve španělsku je zhruba stejná šílenost jako vyrábět tam ponorky, prostě hazardování s lidskými životy. Finální montáž by měli dělat Angláni, nebo Němci.
Při zavádění nové techniky jsou havárie běžné. Jen škoda pilotů.
A přitom mohli ušetřit léta a prachy kdyby si obědnaly vyzkoušené AN-124 nebo menší typ AN-70 z Ukrajiny
An-124 už Ukrajina nevyrobí - křídlo je ruské a na zavedení výroby An-70 nemá peníze.
Tak to je mazec. První katastrofa nového typu. Včil se zastaví létání a celý program bude mít alespoň rok zdržení.
To bezpochyby.
Na druhé straně tento projekt postupně nabral zpoždění skoro 10 let tak teď už rok dva nehrají roli ..