Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nedaleko Sevilly se zřítil vojenský airbus, zemřeli nejméně čtyři lidé

Vojenské letadlo Airbus A400M v sobotu havarovalo při zkušebním letu nedaleko letiště San Pablo u španělské Sevilly. Na palubě bylo zřejmě šest lidí, čtyři z nich zemřeli, další dva lidé jsou ve vážném stavu v nemocnici. Právě v Seville se tyto stroje vyrábějí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

O73n49d56ř22e39j 39V48a48r25o31š24č72á16k 3144797473

to tu zase máme odborníků... od designu přes výrobu až po výzbroj jednotlivých států EU....

0/0
10.5.2015 2:40
Foto

V30l75a12s31t75a 61C46o89u14f15a13l 7447599149265

Ano, a čemu rozumíte vy?

0/0
10.5.2015 7:39

V13á64c93l27a55v 30J90o55n51á71š 8582373612623

"....ho jej...."

0/0
9.5.2015 22:06

T49o50m50á73š 72S78e19r93b20u25s 2221121663174

Laický dotaz. Proč se tahle vojenská letadla vyrábí jako turbovrtulová (jako u nás používaná CASA) a ne proudová? Díky

0/0
9.5.2015 21:05
Foto

V33l36a14s87t21a 15C20o17u22f85a34l 7277389299605

Kvůli spotřebě paliva. Turbovrtulový motor má při podzvukových rychlostech menší spotřebu nežli proudový.

+4/0
9.5.2015 21:27
Foto

V59l26a33s84t37a 63C64o61u70f86a35l 7167199549775

Dále záleží na rychlostech a výšce. S rostoucí rychlostí klesá účinnost vrtulí. to samé s výškou. Pokud chceme létat do rychlostí 700km/h ve výškách do 6000m, je lepší volit turbovrtulový pohon. A to je CASA, AN-26, Hercules, Transall. Pokud chceme létat rychleji a výše, Jdeme do proudového pohonu, viz. Il-76, Ruslan, Globemaster, Galaxy,...

+5/0
9.5.2015 21:47

S15e53i62d82l 31P25e67t69r 1261561515424

Taky je tam ten moment, že tento typ  letadel musí být "multipurpose" neboli mají celé spektrum využití od čistě  výsadkových či možnost  shozu zásob/materiálu v malých výškách po schopnost přistát/startovat z neupravených/krátkých  ploch a d.

To vše se s turbopropem dělá o dost lépe než  s čistokrevným jetem .. .

+3/0
10.5.2015 0:14
Foto

V38l63a48s54t50a 89C43o60u97f87a26l 7397539689735

Ano. Turboprop má vyšší účinnost na nízkých rychlostech, tedy dovoluje letadlu letět nižší minimální rychlostí a tím přistane na kratší dráze. Dále má turboprop vyšší dynamiku a odezvu na plyn a tím lepší akceleraci. Je to dané možností stavitelné vrtule.Na trati je potom výrazně úspornější.

+3/0
10.5.2015 0:22

V43o11j85t98ě11c62h 43P80u80l63e54c 8965448901

Škoda, že to není na technetu...už by byl box s popisem letadla.

Takhle člověk musí na wiki mrknout na detaily stroje, což A) je nepohodlné

B) ubírá idnesu čas strávený na stránkách. Příčemž udělat rychlý výcuc fakt nestojí mnoho redaktorských hodin...

+1/0
9.5.2015 20:01

J56i17ř37í 84N31o35v97á31k 1412839257759

Za to může managment Airbusu, vyrábět letadlo ve španělsku je zhruba stejná šílenost jako vyrábět tam ponorky, prostě hazardování s lidskými životy. Finální montáž by měli dělat Angláni, nebo Němci.

+5/−5
9.5.2015 17:44
Foto

V92l78a27s36t33a 39C62o51u33f68a40l 7577499789935

Při zavádění nové techniky jsou havárie běžné. Jen škoda pilotů.

+1/0
9.5.2015 17:50

J82i67ř90í 94N91o97v68á51k 1792879537329

Na nekvalitní montáž ve španělsku si dlouhodobě stěžují ostatní státy vyrábějící A400M, třeba Britové požadovali vlastní montáž, kvůli nízké kvalitě. Jinak toto není zavádění nové techniky, tohle je už normální sériový stroj,

+4/0
9.5.2015 17:53
Foto

V42l75a22s68t11a 82C35o69u64f63a53l 7397259449925

To ano, ale stroj nemá pořád tolik hodin a letů, aby byl odladěný. Jinak s tím Španělskem souhlasím. Airbus tam umístil továrnu jen proto, že Španělsko vstoupilo do Unie a lidé potřebovali vidět výhody členství. O stavbě letadel neměli ani tucha.

+2/−2
9.5.2015 17:56

A66l86e76x79a45n51d41r 24K62o50s88t33k76a 8332368466474

Zdaleka se to netýká jen letadel. Auta montují podobně "kvalitně".

+3/0
9.5.2015 18:12

P79e17t29r 74S21k98á38l74a 7247193396280

svatá pravda,koupil jsem si jednou Seata (ještě to nebyl VW),jednou mě nechal v Rakousku,podruhé upadlo kolo.

0/0
10.5.2015 7:35

J24a60n 78V56á14c11l63a12v18í17k 3792116601589

CASA vyrabi letadla od 20. let a v 70. letech spoluzakaldala Airbus.

+2/0
9.5.2015 19:34

S28e21i58d57l 45P37e26t16r 1581181255274

Je to celé samozřejmě o "postupech", přesněji tedy o jejich důsledném dodržování a následné kvalitě dílčí i finální kontroly.

Tedy bavíme-li se o "chybě výroby".

Jedná-li se o "chybu konstrukce" zjistí vyšetřovací komis stejně jako jestli nakonec nepůjde o ten nejčastější a nejslabší článek řetězu a to "mezi sedačkou a kniplem" (resp. joystickem s klávesnicí v případě Airb)  ...

0/0
9.5.2015 19:50

J55a87n 47V15á30c42l12a94v48í88k 3192766721329

Jiste, o tom nediskutuji, ale napsat, ze Airbus postavil tovarnu ve Spanelsku kvuli EU a mistni nevedeli nic o stavbe letadel, mi prijde usmevne.

0/0
9.5.2015 19:57
Foto

V72l43a39s71t36a 27C24o61u79f27a25l 7667729119125

Ale tak to je.

0/0
9.5.2015 21:29
Foto

P18e12t70r 40A85d55l75e63r 8123862466981

jakost letadel casa odpovida zde prevazujicimu nazoru o jakosti spanelske vyroby ...

+2/0
9.5.2015 21:32

J65i20ř39í 11N81o83v23á64k 1812759857809

CASA je ještě celkem v pohodě, ale A400M je průser, dokonce takový, že i některé státy, které ho původně chtěli koupit (Británie) začali kupovat C-17.

+1/0
9.5.2015 22:24
Foto

P96e13t92r 17A30d89l63e68r 8103922406861

a danovi poplatnici tedy plati dvakrat ...

0/0
9.5.2015 23:30
Foto

V48l45a85s75t95a 79C36o84u89f28a58l 7517509259435

Daňoví poplatníci jsou od toho, aby platili daně.

+2/0
10.5.2015 0:08
Foto

P81e59t45r 29A41d25l88e42r 8813622676431

za zbytecnosti a bez ptani?

+1/0
10.5.2015 2:28

J22a33n 76V97á71c79l52a62v45í97k 3462676121499

Britska objednavka A400M porad trva a planuje se s nimi nahrada starsich C-130. C-17 je jina kategorie.

0/0
10.5.2015 2:16
Foto

V11l89a78s54t50a 66C14o55u80f19a63l 7737989719585

Všask A-400 je dobrý a perspektivní stroj.

0/0
10.5.2015 7:39

J13i13ř23í 38N46o23v61á23k 1302859717969

Původně jich objednali 40, teď jen 20 a plánují snížení na 16, místo toho chtějí mít 14 Globemasterů.

0/0
10.5.2015 19:27

J62a96n83a 23K77o26l90l23o98v63á 1366217108386

To je jako RVHP :-)

+2/0
10.5.2015 0:31

J65a51r67o43s96l80a79v 13J42a93n33s39a 5657356490762

A přitom mohli ušetřit léta a prachy kdyby si obědnaly vyzkoušené AN-124 nebo menší typ AN-70 z Ukrajiny

0/−4
9.5.2015 17:14
Foto

V57l68a78s68t51a 57C96o94u85f56a17l 7577599489755

An-124 už Ukrajina nevyrobí - křídlo je ruské a na zavedení výroby An-70 nemá peníze.

+3/0
9.5.2015 17:19

M11i37c17h56a19l 54C86h87a89l26u58p64a 6888890489593

Pro země NATO asi nebude moc taktické kupovat něco vyráběné Ruskem.

0/−1
9.5.2015 17:20
Foto

V64l73a31s15t67a 41C40o85u18f54a71l 7567499729325

Rosoboronexport was awarded a $55m contract by Polish Ministry of Defence in September 2010 for supplying five Mi-17-1V helicopters. 

In July 2012, The US Army placed a $171.4m contract with Rosoboronexport to supply 10 more Mil Mi-17V-5 helicopters for the AAF.

HUNTSVILLE, Ala., 18 June 2013. U.S. Army officials are buying 30 Russian-designed medium lift and military attack helicopters for use in Afghanistan. These helicopters perform particularly well in the hot weather and high altitude of Afghanistan.

Officials of the Army Contracting Command at Redstone Arsenal, Ala., are awarding a $572.2 million contract to JSC Rosoboronexport in Moscow for 30 Mi-17 helicopters, spare parts, test equipment, and engineering support.

+3/0
9.5.2015 17:36
Foto

V53l92a28s31t11a 58C78o39u31f70a79l 7877519919925

http://www.militaryaerospace.com/articles/2013/06/mi17-helicopter-buy.html

+1/0
9.5.2015 17:36

J18a15n 47V96á51c83l37a43v17í69k 3962306481649

AAF je afghanske letectvo.

0/0
9.5.2015 19:40
Foto

V82l39a47s27t93a 15C71o70u67f46a11l 7857439989445

Ano.

0/0
9.5.2015 21:28

J87i52ř87í 93L24e46p65š19í52k 7307471257591

njn, proto si najímá Ruslana? ;-)

+1/0
9.5.2015 18:43

J20a61n 14V37á39c74l48a40v41í70k 3572866301469

AN-124 je uplne jiny druh letadla, AN-70 se asi nikdy vyrabet nebude.

Jde ale i o to, ze staty chteji drzet vojenskou vyrobu doma.

+1/0
9.5.2015 19:54
Foto

V47l10a94s65t50a 38C97o29u26f18a36l 7337279269305

Tak to je mazec. První katastrofa nového typu. Včil se zastaví létání a celý program bude mít alespoň rok zdržení.

0/−1
9.5.2015 16:51

S93e95i55d88l 22P60e16t42r 1731551675604

To bezpochyby.

Na druhé straně tento projekt postupně nabral zpoždění skoro 10 let tak teď už rok dva nehrají roli ..

0/−1
9.5.2015 17:50
Foto

V14l55a81s40t16a 93C98o28u18f57a63l 7967869609895

To je jasný. Včil si musí sednout inženýři a konstruktéři a pořádně přemýšlet. To je vždy šílená práce.

0/−1
9.5.2015 17:55

J44i94ř10í 16N57o31v19á46k 3743119968186

Možná by stačilo postavit do latě "zámečníky" z montáže.

0/0
9.5.2015 19:00

S85e40i67d31l 20P81e77t92r 1731441775294

No to určitě.

Nejdřív ale musí nějaký engineer zjistit, který "zámečník" to byl a na co konkrétně hodil "maňána",  což je značně nezáviděníhodná piplačka ..:-/

+1/0
9.5.2015 19:06

J39a28n 97V22á46c41l57a12v60í69k 3702466721499

Subdodavatele jsou i v CR.

0/0
9.5.2015 19:42

S20e38i93d18l 16P38e19t84r 1221861495364

Však taky teď zažijí docela perné období  ...:-/

+3/0
9.5.2015 19:52





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.