Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nedaleko Sevilly se zřítil vojenský airbus, zemřeli nejméně čtyři lidé

Vojenské letadlo Airbus A400M v sobotu havarovalo při zkušebním letu nedaleko letiště San Pablo u španělské Sevilly. Na palubě bylo zřejmě šest lidí, čtyři z nich zemřeli, další dva lidé jsou ve vážném stavu v nemocnici. Právě v Seville se tyto stroje vyrábějí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O18n32d91ř40e90j 43V32a72r31o20š81č52á71k 3894197733

to tu zase máme odborníků... od designu přes výrobu až po výzbroj jednotlivých států EU....

0/0
10.5.2015 2:40
Foto

V51l47a46s31t92a 42C37o31u90f69a13l 7557489439365

Ano, a čemu rozumíte vy?

0/0
10.5.2015 7:39

V68á45c21l98a92v 42J41o23n94á38š 8412833162863

"....ho jej...."

0/0
9.5.2015 22:06

T29o65m97á20š 50S83e92r82b64u75s 2941701493304

Laický dotaz. Proč se tahle vojenská letadla vyrábí jako turbovrtulová (jako u nás používaná CASA) a ne proudová? Díky

0/0
9.5.2015 21:05
Foto

V16l59a89s25t41a 19C34o50u91f61a57l 7317439939495

Kvůli spotřebě paliva. Turbovrtulový motor má při podzvukových rychlostech menší spotřebu nežli proudový.

+4/0
9.5.2015 21:27
Foto

V46l57a38s92t51a 74C62o55u32f97a70l 7907919649625

Dále záleží na rychlostech a výšce. S rostoucí rychlostí klesá účinnost vrtulí. to samé s výškou. Pokud chceme létat do rychlostí 700km/h ve výškách do 6000m, je lepší volit turbovrtulový pohon. A to je CASA, AN-26, Hercules, Transall. Pokud chceme létat rychleji a výše, Jdeme do proudového pohonu, viz. Il-76, Ruslan, Globemaster, Galaxy,...

+5/0
9.5.2015 21:47

S16e95i31d73l 89P68e74t81r 1771401595524

Taky je tam ten moment, že tento typ  letadel musí být "multipurpose" neboli mají celé spektrum využití od čistě  výsadkových či možnost  shozu zásob/materiálu v malých výškách po schopnost přistát/startovat z neupravených/krátkých  ploch a d.

To vše se s turbopropem dělá o dost lépe než  s čistokrevným jetem .. .

+3/0
10.5.2015 0:14
Foto

V89l13a28s72t37a 55C80o92u27f95a94l 7417479539145

Ano. Turboprop má vyšší účinnost na nízkých rychlostech, tedy dovoluje letadlu letět nižší minimální rychlostí a tím přistane na kratší dráze. Dále má turboprop vyšší dynamiku a odezvu na plyn a tím lepší akceleraci. Je to dané možností stavitelné vrtule.Na trati je potom výrazně úspornější.

+3/0
10.5.2015 0:22

V42o45j21t71ě44c20h 10P89u35l45e64c 8185648161

Škoda, že to není na technetu...už by byl box s popisem letadla.

Takhle člověk musí na wiki mrknout na detaily stroje, což A) je nepohodlné

B) ubírá idnesu čas strávený na stránkách. Příčemž udělat rychlý výcuc fakt nestojí mnoho redaktorských hodin...

+1/0
9.5.2015 20:01

J49i26ř80í 61N62o91v37á81k 1292229947439

Za to může managment Airbusu, vyrábět letadlo ve španělsku je zhruba stejná šílenost jako vyrábět tam ponorky, prostě hazardování s lidskými životy. Finální montáž by měli dělat Angláni, nebo Němci.

+5/−5
9.5.2015 17:44
Foto

V25l62a21s52t50a 73C63o22u92f46a60l 7737939209505

Při zavádění nové techniky jsou havárie běžné. Jen škoda pilotů.

+1/0
9.5.2015 17:50

J74i67ř49í 19N63o13v54á71k 1782399967549

Na nekvalitní montáž ve španělsku si dlouhodobě stěžují ostatní státy vyrábějící A400M, třeba Britové požadovali vlastní montáž, kvůli nízké kvalitě. Jinak toto není zavádění nové techniky, tohle je už normální sériový stroj,

+4/0
9.5.2015 17:53
Foto

V64l24a17s63t35a 82C84o67u39f91a91l 7747619689675

To ano, ale stroj nemá pořád tolik hodin a letů, aby byl odladěný. Jinak s tím Španělskem souhlasím. Airbus tam umístil továrnu jen proto, že Španělsko vstoupilo do Unie a lidé potřebovali vidět výhody členství. O stavbě letadel neměli ani tucha.

+2/−2
9.5.2015 17:56

A26l40e63x87a18n71d11r 68K91o68s32t13k22a 8182488736204

Zdaleka se to netýká jen letadel. Auta montují podobně "kvalitně".

+3/0
9.5.2015 18:12

P78e38t96r 48S20k35á81l62a 7817753746570

svatá pravda,koupil jsem si jednou Seata (ještě to nebyl VW),jednou mě nechal v Rakousku,podruhé upadlo kolo.

0/0
10.5.2015 7:35

J94a44n 37V40á25c51l88a82v62í54k 3242936121789

CASA vyrabi letadla od 20. let a v 70. letech spoluzakaldala Airbus.

+2/0
9.5.2015 19:34

S72e59i90d28l 80P97e52t20r 1881861435244

Je to celé samozřejmě o "postupech", přesněji tedy o jejich důsledném dodržování a následné kvalitě dílčí i finální kontroly.

Tedy bavíme-li se o "chybě výroby".

Jedná-li se o "chybu konstrukce" zjistí vyšetřovací komis stejně jako jestli nakonec nepůjde o ten nejčastější a nejslabší článek řetězu a to "mezi sedačkou a kniplem" (resp. joystickem s klávesnicí v případě Airb)  ...

0/0
9.5.2015 19:50

J76a82n 88V48á86c26l93a74v18í76k 3802186581689

Jiste, o tom nediskutuji, ale napsat, ze Airbus postavil tovarnu ve Spanelsku kvuli EU a mistni nevedeli nic o stavbe letadel, mi prijde usmevne.

0/0
9.5.2015 19:57
Foto

V86l35a93s33t24a 12C45o40u62f32a71l 7637939759145

Ale tak to je.

0/0
9.5.2015 21:29
Foto

P49e96t10r 73A15d92l24e67r 8973102376701

jakost letadel casa odpovida zde prevazujicimu nazoru o jakosti spanelske vyroby ...

+2/0
9.5.2015 21:32

J22i21ř26í 26N64o72v40á78k 1462309667759

CASA je ještě celkem v pohodě, ale A400M je průser, dokonce takový, že i některé státy, které ho původně chtěli koupit (Británie) začali kupovat C-17.

+1/0
9.5.2015 22:24
Foto

P33e31t27r 69A33d31l40e20r 8583942816421

a danovi poplatnici tedy plati dvakrat ...

0/0
9.5.2015 23:30
Foto

V78l64a25s12t17a 69C66o53u88f93a80l 7647869669895

Daňoví poplatníci jsou od toho, aby platili daně.

+2/0
10.5.2015 0:08
Foto

P65e30t36r 84A35d47l44e76r 8813662466731

za zbytecnosti a bez ptani?

+1/0
10.5.2015 2:28

J47a70n 19V27á39c83l47a10v57í37k 3712756631229

Britska objednavka A400M porad trva a planuje se s nimi nahrada starsich C-130. C-17 je jina kategorie.

0/0
10.5.2015 2:16
Foto

V86l38a49s62t81a 65C40o64u54f38a67l 7967169409305

Všask A-400 je dobrý a perspektivní stroj.

0/0
10.5.2015 7:39

J48i30ř49í 32N91o16v27á83k 1632359137299

Původně jich objednali 40, teď jen 20 a plánují snížení na 16, místo toho chtějí mít 14 Globemasterů.

0/0
10.5.2015 19:27

J30a23n60a 15K36o28l84l79o43v82á 1266807588416

To je jako RVHP :-)

+2/0
10.5.2015 0:31
Foto

J16a90r61o50s90l15a44v 91J46a10n12s51a 5657846360632

A přitom mohli ušetřit léta a prachy kdyby si obědnaly vyzkoušené AN-124 nebo menší typ AN-70 z Ukrajiny

0/−4
9.5.2015 17:14
Foto

V96l15a65s11t23a 82C68o50u80f43a53l 7327399369945

An-124 už Ukrajina nevyrobí - křídlo je ruské a na zavedení výroby An-70 nemá peníze.

+3/0
9.5.2015 17:19

M51i10c26h85a87l 62C70h19a59l17u65p85a 6108100629363

Pro země NATO asi nebude moc taktické kupovat něco vyráběné Ruskem.

0/−1
9.5.2015 17:20
Foto

V49l85a56s21t25a 70C14o45u33f32a20l 7697579609215

Rosoboronexport was awarded a $55m contract by Polish Ministry of Defence in September 2010 for supplying five Mi-17-1V helicopters. 

In July 2012, The US Army placed a $171.4m contract with Rosoboronexport to supply 10 more Mil Mi-17V-5 helicopters for the AAF.

HUNTSVILLE, Ala., 18 June 2013. U.S. Army officials are buying 30 Russian-designed medium lift and military attack helicopters for use in Afghanistan. These helicopters perform particularly well in the hot weather and high altitude of Afghanistan.

Officials of the Army Contracting Command at Redstone Arsenal, Ala., are awarding a $572.2 million contract to JSC Rosoboronexport in Moscow for 30 Mi-17 helicopters, spare parts, test equipment, and engineering support.

+3/0
9.5.2015 17:36
Foto

V61l19a14s59t50a 48C97o48u10f35a94l 7167939569955

http://www.militaryaerospace.com/articles/2013/06/mi17-helicopter-buy.html

+1/0
9.5.2015 17:36

J67a49n 27V16á14c45l82a24v79í80k 3942806611649

AAF je afghanske letectvo.

0/0
9.5.2015 19:40
Foto

V52l11a61s97t94a 13C76o94u50f21a87l 7507479559855

Ano.

0/0
9.5.2015 21:28
Foto

J87i37ř63í 69L51e50p56š74í78k 7937331787551

njn, proto si najímá Ruslana? ;-)

+1/0
9.5.2015 18:43

J67a45n 82V57á34c43l18a97v53í28k 3712986161289

AN-124 je uplne jiny druh letadla, AN-70 se asi nikdy vyrabet nebude.

Jde ale i o to, ze staty chteji drzet vojenskou vyrobu doma.

+1/0
9.5.2015 19:54
Foto

V62l97a36s38t60a 26C84o91u34f11a82l 7587209519305

Tak to je mazec. První katastrofa nového typu. Včil se zastaví létání a celý program bude mít alespoň rok zdržení.

0/−1
9.5.2015 16:51

S33e81i70d71l 65P29e14t64r 1971601845554

To bezpochyby.

Na druhé straně tento projekt postupně nabral zpoždění skoro 10 let tak teď už rok dva nehrají roli ..

0/−1
9.5.2015 17:50
Foto

V22l44a18s90t69a 44C32o92u76f52a65l 7727619699745

To je jasný. Včil si musí sednout inženýři a konstruktéři a pořádně přemýšlet. To je vždy šílená práce.

0/−1
9.5.2015 17:55

J21i80ř74í 74N32o65v76á29k 3463119378506

Možná by stačilo postavit do latě "zámečníky" z montáže.

0/0
9.5.2015 19:00

S97e58i43d37l 77P74e70t72r 1571251195224

No to určitě.

Nejdřív ale musí nějaký engineer zjistit, který "zámečník" to byl a na co konkrétně hodil "maňána",  což je značně nezáviděníhodná piplačka ..:-/

+1/0
9.5.2015 19:06

J24a87n 58V53á80c26l97a20v94í54k 3912826331849

Subdodavatele jsou i v CR.

0/0
9.5.2015 19:42

S62e88i44d24l 70P89e42t93r 1331431425244

Však taky teď zažijí docela perné období  ...:-/

+3/0
9.5.2015 19:52





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.