Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nedaleko Sevilly se zřítil vojenský airbus, zemřeli nejméně čtyři lidé

Vojenské letadlo Airbus A400M v sobotu havarovalo při zkušebním letu nedaleko letiště San Pablo u španělské Sevilly. Na palubě bylo zřejmě šest lidí, čtyři z nich zemřeli, další dva lidé jsou ve vážném stavu v nemocnici. Právě v Seville se tyto stroje vyrábějí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

O37n81d45ř38e51j 56V13a82r63o74š72č10á30k 3444797613

to tu zase máme odborníků... od designu přes výrobu až po výzbroj jednotlivých států EU....

0/0
10.5.2015 2:40
Foto

V70l12a57s67t29a 20C91o24u16f93a45l 7377479449105

Ano, a čemu rozumíte vy?

0/0
10.5.2015 7:39

V29á54c49l51a79v 98J57o16n62á83š 8702523692843

"....ho jej...."

0/0
9.5.2015 22:06

T69o94m80á25š 26S93e95r11b41u58s 2731171723374

Laický dotaz. Proč se tahle vojenská letadla vyrábí jako turbovrtulová (jako u nás používaná CASA) a ne proudová? Díky

0/0
9.5.2015 21:05
Foto

V30l21a32s31t91a 72C25o41u10f34a87l 7467649179215

Kvůli spotřebě paliva. Turbovrtulový motor má při podzvukových rychlostech menší spotřebu nežli proudový.

+4/0
9.5.2015 21:27
Foto

V40l81a75s91t94a 60C54o93u57f48a85l 7927659699775

Dále záleží na rychlostech a výšce. S rostoucí rychlostí klesá účinnost vrtulí. to samé s výškou. Pokud chceme létat do rychlostí 700km/h ve výškách do 6000m, je lepší volit turbovrtulový pohon. A to je CASA, AN-26, Hercules, Transall. Pokud chceme létat rychleji a výše, Jdeme do proudového pohonu, viz. Il-76, Ruslan, Globemaster, Galaxy,...

+5/0
9.5.2015 21:47

S97e20i23d87l 20P81e68t54r 1571731825384

Taky je tam ten moment, že tento typ  letadel musí být "multipurpose" neboli mají celé spektrum využití od čistě  výsadkových či možnost  shozu zásob/materiálu v malých výškách po schopnost přistát/startovat z neupravených/krátkých  ploch a d.

To vše se s turbopropem dělá o dost lépe než  s čistokrevným jetem .. .

+3/0
10.5.2015 0:14
Foto

V45l16a18s53t66a 74C89o19u37f80a43l 7577959309865

Ano. Turboprop má vyšší účinnost na nízkých rychlostech, tedy dovoluje letadlu letět nižší minimální rychlostí a tím přistane na kratší dráze. Dále má turboprop vyšší dynamiku a odezvu na plyn a tím lepší akceleraci. Je to dané možností stavitelné vrtule.Na trati je potom výrazně úspornější.

+3/0
10.5.2015 0:22

V44o83j36t64ě13c11h 28P57u94l50e13c 8625278811

Škoda, že to není na technetu...už by byl box s popisem letadla.

Takhle člověk musí na wiki mrknout na detaily stroje, což A) je nepohodlné

B) ubírá idnesu čas strávený na stránkách. Příčemž udělat rychlý výcuc fakt nestojí mnoho redaktorských hodin...

+1/0
9.5.2015 20:01

J43i89ř97í 39N90o75v94á47k 1342979817829

Za to může managment Airbusu, vyrábět letadlo ve španělsku je zhruba stejná šílenost jako vyrábět tam ponorky, prostě hazardování s lidskými životy. Finální montáž by měli dělat Angláni, nebo Němci.

+5/−5
9.5.2015 17:44
Foto

V10l32a50s46t40a 58C74o74u60f11a90l 7977919299175

Při zavádění nové techniky jsou havárie běžné. Jen škoda pilotů.

+1/0
9.5.2015 17:50

J35i73ř95í 69N53o13v73á53k 1532789537949

Na nekvalitní montáž ve španělsku si dlouhodobě stěžují ostatní státy vyrábějící A400M, třeba Britové požadovali vlastní montáž, kvůli nízké kvalitě. Jinak toto není zavádění nové techniky, tohle je už normální sériový stroj,

+4/0
9.5.2015 17:53
Foto

V12l38a48s42t32a 11C85o28u83f67a95l 7217229869325

To ano, ale stroj nemá pořád tolik hodin a letů, aby byl odladěný. Jinak s tím Španělskem souhlasím. Airbus tam umístil továrnu jen proto, že Španělsko vstoupilo do Unie a lidé potřebovali vidět výhody členství. O stavbě letadel neměli ani tucha.

+2/−2
9.5.2015 17:56

A44l19e90x25a55n89d52r 53K11o92s48t17k17a 8482318596474

Zdaleka se to netýká jen letadel. Auta montují podobně "kvalitně".

+3/0
9.5.2015 18:12

P47e39t66r 49S86k15á30l54a 7887543636800

svatá pravda,koupil jsem si jednou Seata (ještě to nebyl VW),jednou mě nechal v Rakousku,podruhé upadlo kolo.

0/0
10.5.2015 7:35

J93a51n 74V51á73c34l20a30v76í67k 3752276691529

CASA vyrabi letadla od 20. let a v 70. letech spoluzakaldala Airbus.

+2/0
9.5.2015 19:34

S31e20i24d63l 82P74e75t79r 1651311435774

Je to celé samozřejmě o "postupech", přesněji tedy o jejich důsledném dodržování a následné kvalitě dílčí i finální kontroly.

Tedy bavíme-li se o "chybě výroby".

Jedná-li se o "chybu konstrukce" zjistí vyšetřovací komis stejně jako jestli nakonec nepůjde o ten nejčastější a nejslabší článek řetězu a to "mezi sedačkou a kniplem" (resp. joystickem s klávesnicí v případě Airb)  ...

0/0
9.5.2015 19:50

J43a25n 52V18á47c50l31a93v63í55k 3182496671619

Jiste, o tom nediskutuji, ale napsat, ze Airbus postavil tovarnu ve Spanelsku kvuli EU a mistni nevedeli nic o stavbe letadel, mi prijde usmevne.

0/0
9.5.2015 19:57
Foto

V25l38a92s57t84a 13C67o91u62f55a12l 7257299529595

Ale tak to je.

0/0
9.5.2015 21:29
Foto

P26e83t97r 34A14d81l88e20r 8623142926521

jakost letadel casa odpovida zde prevazujicimu nazoru o jakosti spanelske vyroby ...

+2/0
9.5.2015 21:32

J92i71ř65í 87N79o84v49á58k 1332719277799

CASA je ještě celkem v pohodě, ale A400M je průser, dokonce takový, že i některé státy, které ho původně chtěli koupit (Británie) začali kupovat C-17.

+1/0
9.5.2015 22:24
Foto

P22e82t79r 69A44d67l79e88r 8153652696961

a danovi poplatnici tedy plati dvakrat ...

0/0
9.5.2015 23:30
Foto

V32l46a98s68t61a 82C89o42u65f59a18l 7747789569775

Daňoví poplatníci jsou od toho, aby platili daně.

+2/0
10.5.2015 0:08
Foto

P21e46t63r 49A63d78l15e80r 8203202326321

za zbytecnosti a bez ptani?

+1/0
10.5.2015 2:28

J82a28n 53V92á69c10l47a17v67í12k 3682886871139

Britska objednavka A400M porad trva a planuje se s nimi nahrada starsich C-130. C-17 je jina kategorie.

0/0
10.5.2015 2:16
Foto

V47l90a17s27t19a 72C22o31u79f29a52l 7817799639665

Všask A-400 je dobrý a perspektivní stroj.

0/0
10.5.2015 7:39

J85i90ř93í 82N35o22v31á28k 1942689217109

Původně jich objednali 40, teď jen 20 a plánují snížení na 16, místo toho chtějí mít 14 Globemasterů.

0/0
10.5.2015 19:27

J50a95n10a 36K40o27l80l60o61v87á 1496197848246

To je jako RVHP :-)

+2/0
10.5.2015 0:31
Foto

J25a26r83o13s81l95a98v 26J59a83n58s26a 5757816670702

A přitom mohli ušetřit léta a prachy kdyby si obědnaly vyzkoušené AN-124 nebo menší typ AN-70 z Ukrajiny

0/−4
9.5.2015 17:14
Foto

V63l44a39s18t54a 44C88o35u69f56a66l 7417489899325

An-124 už Ukrajina nevyrobí - křídlo je ruské a na zavedení výroby An-70 nemá peníze.

+3/0
9.5.2015 17:19

M81i82c83h26a30l 90C63h51a40l48u88p17a 6608260559123

Pro země NATO asi nebude moc taktické kupovat něco vyráběné Ruskem.

0/−1
9.5.2015 17:20
Foto

V64l43a76s83t67a 23C84o96u64f42a34l 7867159239415

Rosoboronexport was awarded a $55m contract by Polish Ministry of Defence in September 2010 for supplying five Mi-17-1V helicopters. 

In July 2012, The US Army placed a $171.4m contract with Rosoboronexport to supply 10 more Mil Mi-17V-5 helicopters for the AAF.

HUNTSVILLE, Ala., 18 June 2013. U.S. Army officials are buying 30 Russian-designed medium lift and military attack helicopters for use in Afghanistan. These helicopters perform particularly well in the hot weather and high altitude of Afghanistan.

Officials of the Army Contracting Command at Redstone Arsenal, Ala., are awarding a $572.2 million contract to JSC Rosoboronexport in Moscow for 30 Mi-17 helicopters, spare parts, test equipment, and engineering support.

+3/0
9.5.2015 17:36
Foto

V54l95a48s29t17a 30C46o78u45f93a87l 7717769169535

http://www.militaryaerospace.com/articles/2013/06/mi17-helicopter-buy.html

+1/0
9.5.2015 17:36

J65a53n 86V71á50c21l56a35v80í51k 3432946181699

AAF je afghanske letectvo.

0/0
9.5.2015 19:40
Foto

V73l18a48s74t15a 21C32o91u13f69a14l 7107119529965

Ano.

0/0
9.5.2015 21:28
Foto

J61i98ř52í 52L68e92p15š79í84k 7767621197111

njn, proto si najímá Ruslana? ;-)

+1/0
9.5.2015 18:43

J60a56n 40V24á92c22l91a17v25í30k 3652586271849

AN-124 je uplne jiny druh letadla, AN-70 se asi nikdy vyrabet nebude.

Jde ale i o to, ze staty chteji drzet vojenskou vyrobu doma.

+1/0
9.5.2015 19:54
Foto

V11l53a76s42t50a 81C27o42u75f37a83l 7847779709475

Tak to je mazec. První katastrofa nového typu. Včil se zastaví létání a celý program bude mít alespoň rok zdržení.

0/−1
9.5.2015 16:51

S43e74i13d68l 35P39e14t27r 1611411185474

To bezpochyby.

Na druhé straně tento projekt postupně nabral zpoždění skoro 10 let tak teď už rok dva nehrají roli ..

0/−1
9.5.2015 17:50
Foto

V27l76a32s88t42a 66C41o57u49f69a83l 7507279939455

To je jasný. Včil si musí sednout inženýři a konstruktéři a pořádně přemýšlet. To je vždy šílená práce.

0/−1
9.5.2015 17:55

J36i74ř64í 74N37o89v63á48k 3873249768106

Možná by stačilo postavit do latě "zámečníky" z montáže.

0/0
9.5.2015 19:00

S52e35i25d92l 57P72e21t78r 1971111345244

No to určitě.

Nejdřív ale musí nějaký engineer zjistit, který "zámečník" to byl a na co konkrétně hodil "maňána",  což je značně nezáviděníhodná piplačka ..:-/

+1/0
9.5.2015 19:06

J58a47n 66V30á80c42l94a31v18í62k 3802376281739

Subdodavatele jsou i v CR.

0/0
9.5.2015 19:42

S75e88i77d16l 48P48e25t72r 1951311745154

Však taky teď zažijí docela perné období  ...:-/

+3/0
9.5.2015 19:52





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.