Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

U Nitry se zřítilo létající auto, pilot prototypu byl lehce zraněn

Na letišti ve slovenské Nitře se v pátek zřítil prototyp létajícího auta, který v té chvíli pilotoval jeho vynálezce Štefan Klein. Ačkoli stroj spadl z výšky více než 300 metrů, pilot utrpěl jen lehká zranění, protože se mu ještě ve vzduchu podařilo aktivovat padák.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J56a63n 90Z27e84m30a81n 6676137161831

No a co, začátky jsou těžké. Airbus u Sevilly taky spadnul a ten narozdíl od tohohle autíčka žádný padák neměl, takže byli mrtví. Samozřejmě se můžu mýlit, ale osobně si myslím, že až se Aeromobil vychytá, může být obchodně nakonec úspěchem, zejména v zámoří, kde je třeba překonávat podstatně větší vzdálenosti.

+3/−1
9.5.2015 20:21

E63d11u72a27r87d 54B25l98a35z49e97k 1313280895845

zritilo??? Me to ale, dle pouziti padaku a nevazneho zraneni cili preziti! pilota, prijde jako nouzove pristani! A ne zriceni vy lhari z iDNES ;-€

0/0
9.5.2015 18:14

L88i79b89o72r 66M33o64h81o64u14t 3236887978792

Se mi líbí že i pilot byl jen lehce poškozen;-D po přistání.Nemám nic proti tomu vynálezu,ale jaká bude legislativa-předletěl mě zprava,podletěl nebo nadletěl,jak to bude na křižovatkách se STOPkou a kdo bude mít přednost při přistávání-těžší nebo s menším množstvím benzínu?

+1/−1
9.5.2015 16:09

D59u68š88a12n 24M90a22s78á72r 3311621782705

První létající automobil používal všemi mastmi mazaný Fantomas, ovšem jen ve filmu. Jeho legendární Citroen s vysouvatelnými křídly, známe všichni. Ale i tak, pozoruhodný pokus.

+2/0
9.5.2015 13:56

J89a58r37o72s15l37a14v 39P18o11l79e50n12s97k95y 5586374899

Je zajimave jak tato utopisticka myslenka je stale atraktivni. Rada velmi nadanych a schopnych  lidi vklada svuj um a energii do neceho z ceho nemuze vziknout nic jineho nez spatne jezdici auto a spatne letajici letadlo.

+1/−2
9.5.2015 13:33

M73i64c40h46a47l 83J39a16r21o22š 7674270212115

Auto bude jezdit, ale nebude mít parametry vyžadované pro auta na komunikacích. Prostě bude po silnici rolovat ultralight se sklopenými křídly.

+1/0
9.5.2015 14:40

T75o74m37á18š 58K75i19n59c88e78l 1785278868133

Myslim,ze toto ,,auto" ma na viac. Na ceste sa skutocne sprava ako auto. Som z Nitry,videl som to.

0/0
9.5.2015 21:11

Š27t41ě83p88á97n 65K31o42p33ř15i28v31a 6619925695852

Tak se zda, ze vynalezli alespon padak, to taky neni spatny.

0/0
9.5.2015 13:14

Š27t17ě34p15á22n 93K49o30p49ř77i10v94a 6859225595432

A co na to Ján Tleskač?

0/0
9.5.2015 13:02

P66a96v31e31l 23Ř11a94p77e77k 7692556169555

Jako by těch popelnic nebylo všude dost, ještě budou dělat kravál a padat ze vzduchu ;-€Rv

+2/−2
9.5.2015 12:40

D65a15v32i41d 81E53v72a15n 6923630951911

Zde došlo asi na unikátní trojkombinanci v jedné osobě:

vynálezce-konsruktér, zkušební pilot a zároveň jediný koncový zákazník...

Ale podporuje to samotný premiér Fico, myslí si asi, že se tím Slovensko zviditelní.

Tak zatím se to daří...

+1/−4
9.5.2015 12:25

D16a87n13i78e19l 82Ž88á48č31e98k 2391783672904

Před podepsáním je smlouva s NASA. Takže se asi se daří.

+3/0
9.5.2015 13:14

D49a39v63i59d 16E47v82a24n 6263450281501

Tak 200 km v hodině není žádná závratná rychlost.

Když to vezmu selským rozumem, budu chtít cestovat 500 km daleko, tak tento stroj by to teoretcky měl zvládnout pod 3 hodiny...

ALE: příprava na vzlet zabere další hodinu...musim neustále sledovat počasí, nemůžu jet na noc, musím přemýšlet, abych nepřistával v noci, nemůžu vzít prakticky žádného pasažéra ani náklad...po přistání mi zase zabere půl hodiny než můžu vjet na silnici, kde mám zase nevýhody protože jsem dlouhý jako autobus a těžko někde zaparkuju, a když se mi to povede, tak vzbudím okamžitě takový rozruch, že radši zase mizím.

Takže celkově pojedu cca 5 hodin a budu v permanentním stresu z každýho mráčku..to raději pojedu o dvě hodiny dýl autem na pohodu a můžu se po cestě i vyčůrat...

+2/−2
9.5.2015 12:03

P22a17v66e79l 69Ř15a25p43e19k 7322856949875

Je to fakticky další přírůstek do rodiny invalidních vozíků pro duševně postižené, ke čtyřkolkám a silným motocyklům. Na smysluplné využití tohle není.

+1/−4
9.5.2015 12:42

J31i34ř16í 25E85r46b41e91n 1513884236977

Zapomněl jsi na své oblíbené nejhorší duševní mrzáky: sadistické pejskaře ;-D

0/0
10.5.2015 22:27

J54a79n 81S74o69c69h62o66r 2114266182776

V podmínkách Evropy to význam nemá.

Význam by to mělo, kdyby to dokázalo odstartovat z místa bez rozjezdu podobně jako vrtulník. Když uváznu v zácpě na dálnici, takové auto by se hodilo. Kolona v zácpě nebývá dlouhá, řekněme do 10 km, tak kdyby to dokázalo přeletět tak krátkou vzdálenost, ale stačilo by ještě méně, třeba dolet do půl kilometru. Z dálniční zácpy odstartovat a přeletět někam na nějakou vedlejšku nebo polní cestu u dálnice. Odtud pokračovat po zemi a pak se vrátit na dálnici za stojící kolonou.

Více u nás netřeba.

+1/0
9.5.2015 11:53

Š26t83ě95p69á45n 14K53o50p42ř34i10v31a 6969765845522

Nutno pocitat s tim, ze by se tech aut v zacpe vzneslo vic a pak by zacala prset zpet na tu kolonu, az by se posrazela. :-D

+2/0
9.5.2015 13:06

J75i60ř97í 19Š21t10ě87r39b54a 9723562647845

chce začít prodávat v Severní Americe, kde to rozhodně smysl má..v Evropě opravdu moc ne

0/0
9.5.2015 19:43

I78v78a53n 18O32š29m26e10r36a 3485103567870

Když čtu diskusi a jak všichni peskujete pokus o pokrok, vy by jste nejdadji bydleli v jeskyni, ne? Anebo víte, že si to nikdy nebudete moci dovolit tak na to nadáváte. A člověk by si myslel že lidstvo od středověku, kdy se vynálezci upalovali jako čarodějové a přisluhovači dábla pominulo. Případně, když za komunismu se teschnologický postup u nás téměř zastavil. Já vím v roce 56 jsme vymysleli televizi, co na tom, že američani ji měli už před válkou.

+7/−2
9.5.2015 11:37

D97a33v81i14d 89N26e92b11e67s91k14ý 8187881859381

Ve středověku vynálezce fakt nikdo neupaloval.

+2/−1
9.5.2015 12:56
Foto

J32i22r80i 29J74a71l87u26v76k11a 3808759574147

Víte, ono jde spíš o to, že když skřížím fén s mixérem, nejedná se o pokrok, přestože obě věci budou i nadále fungovat bezvadně.

0/0
9.5.2015 14:55

I75v13a19n 21O87š27m82e49r37a 3795543967920

Takže z drožky tažené koňmi na automobil nebyl pokrok?

+3/0
9.5.2015 15:03

L73i70b63o31r 92M95o13h29o16u72t 3386677718302

U nás TV vysílá od roku 53,ale už ve 30.letech ji provozovala BBC.asi dřív než USA.

0/0
9.5.2015 16:12

I31v11a 37V41a22l27č96í57k79o26v89á 1159468101521

"Servus chlapci, ako si tu žijete?"

Štefan...

;-)

+4/0
9.5.2015 10:35
Foto

P67e82t36r 11Š10r34a93i83e15r 9773552502407

Nojo, asi to nebude určený primárně na evropský trh, nemyslíte?? Taky mi to připadalo jako nesmysl. V USA (například) je letecký průkaz mnohem běžnější a taky tam jsou rozlehlé oblasti s malou hustotou silnic plus kupní síla...;-)

+1/0
9.5.2015 10:31

M46a44r47t89i65n 26K55o18p25e61c56k48ý 3228567799574

Ano, proto v USA spousta lidí vlastní kvalitní a rychlé letadlo a zároveň kvalitní a pohodlné auto. Ale zvlášť. ;-)

+1/0
9.5.2015 10:41

L84i91b52o45r 45M79o71h37o43u76t 3456257328802

Kvalitní a pohodlné auto v USA? z Detroitu co krachuje?

0/−1
9.5.2015 16:13

J89i80ř79í 61E20r89b59e73n 1593384846897

Napsal auto v USA, ne auto z USA ;-)

Jinak americká auta na tom s kvalitou nejsou nijak špatně, ale Japonci a Korejci je zválcovali jednak ještě vyšší spolehlivostí (protože v Asii se už přes padesát let spoléhá na SPC řízení procesů, kdežto v Americe i Evropě do 80. let vládlo řízení výroby následnou kontrolou, což je dost drahý a málo efektivní špás), jednak nižší cenou aut, jednak nižší spotřebou paliva...

0/0
10.5.2015 22:33

M20a44r24t53i30n 75S19u90k61u41p 8196702679194

8-ojá to říkám pořád

AUTA PŘECE NEMOHOU LÉTAT!!!

0/0
9.5.2015 10:23
Foto

P11a70v53e49l 92F73r27u44m81e93r38t 5327954157968

auta na koleje, vlaky na lodě

+2/0
9.5.2015 10:26

J56a17n 61F35r11o64l28í16k 6676660545634

Kreativní a činorodý člověk si zasluhuje uznání i když o smyslu jeho snažení pochybujeme. Každá cesta vpřed je klopotná a je jen dobře, že mu záchranný systém zafungoval a přežil.

+18/0
9.5.2015 10:22

I89v70a 28V22a69l60č49í45k19o79v85á 1209508181251

Vyfukováním tabákového kouře do vody zlato nevzniká.

Ten chlap je velmi zanícený.;-)

+1/0
9.5.2015 10:36

J16i91ř57í 24B77r61o83ž 5989165182157

Slepá větev vývoje techniky, ale vždy se někdo najde, kdo se snaží dojít až na konec té zazděné uličky. Za sto let letectví těch pokusů byla celá řada a vždy skončily fiaskem.  Jako automobil  nemá dobré jízdní vlastnosti a  zbytečně sebou veze  části pohonu letadla. Jako letadlo  to samé, ale v opačném gardu- zbytečně nese díly automobilu, které letadlo nepotřebuje- například převodovku.. Není možné vyrobit  kompromis, který by se plnohodnotně vyrovnal letadlu, či automobilu. Vždy vznikne pouze drahý hybrid se nedostatečnými vlastnostmi auta, či letadla. Malé vrtulníky tuto otázku zcela vyřešily- levné na provoz, přistanete, kde potřebujete, pořizovací cena menší než u tohoto  hybridu.

+7/−3
9.5.2015 10:21

L49u12b43o13m98í85r 12V12r98t31a21l 6430877851851

No, aeromobil bych si představoval spíš jako kombinaci vrtulníku s autem, jen řešení toho skládání vrtule by určitě bylo šílené. Tento výtvor nekritizuju, první kombinace auto - koňský povoz také vypadaly šíleně. Chápu, že s raketovým pohonem by to stálo daleko víc.

+4/0
9.5.2015 10:17

M34a21r46t66i53n 19K94o72p69e90c88k15ý 3708637839624

Ten dvacetiletý vývoj, včetně výroby a testování prototypů, stál firmu údajně kolem sta milionů korun. Určitě bych si dokázal představit řadu mnohem zajímavějších a krásnějších způsobů, jak vyhazovat takové peníze do vzduchu. Stačí posoudit základní fakta: 1) řidič musí být zároveň vyškolený pilot s průkazem, 2) přistávat a vzlétat smíte jen na letišti, 3) aeromobil je oproti autu výrazně nepohodlný, stísněný a nekomfortní, oproti letadlu výrazně pomalý (max. 200km/h), 4) podle výrobce bude cena aeromobilu cca 8-10 mil. Kč. Dává to někomu smysl? Já být potencionální zákazník, tedy multimilionář, tak si raději koupím třeba luxusní Porsche Carrera a po Evropě budu létat rychlým a pohodlným pronajatým letadlem. 1000 km let mne pak vyjde max na 50 tisíc i s pilotem v ceně. Takže i když poletím třeba stokrát, pořád to budu mít levnější, pohodlnější, rychlejší a přepychovější. Na vozovce i ve vzduchu.

+5/−4
9.5.2015 10:04

M22i71c66h27a45l 45F33i77n83s21t28e95r81l27e 7159700883668

Tento typ prostředku je určen především pro piloty a uplatnění si zcela určitě najde - v Čechách asi ne, ale ohlasy vzbudil hlavně v Americe a Austrálii, tedy v zemích, kde jsou širé neobydlené prostory a letadlo, či vrtulník jsou běžné dopravní prostředky v soukromých rukách. ;-)

+1/0
9.5.2015 10:13

J25i26ř54í 96B23r42o78ž 5219545972387

Ani v Americe, tam těch pokusů bylo několik, třeba Aerocar- nikdo to nechtěl. Nač také, když tam přistanete  na kterémkoliv místním letišti s Cesničkou, za rohem je půjčovna  aut a vy se nemusíte nic starat, než aby vám zahangárovali tu vaši Cesničku? Dá se říci, že každý movitější farmář tam takhle zdolává větší vzdálenosti- cena letadla z druhé ruky je srovnatelná s cenou luxusnějšího vozu.

0/−1
9.5.2015 10:29

P31a28v48e85l 58N54o25v51á50k 7621567369359

Je pravda, že pokud má člověk prachy, není problém si zajet na letiště, tam si pujčit letadlo, někam přeletět a tam sednout do přistaveného auta a jet dál. Nicméně já bych zákazníky viděl. Letiště je v republice skoro na každým rohu (pokud se dá přistát i na trávě). Člověk při cestování nemusí stát v zácpě, letí přímo a tím se čas na cestování zkrátí. A spoustu lidí prostě baví lítat, tak proč to nespojit. Komfort uvnitř časem příjde.

+1/0
9.5.2015 10:20

J47a57n 37S76e66d97l12á31k 9882537196854

víc se mi líbil projekt skycar, protože rozkládací křídla nejsou moc hezká,  ale  kde je tomu projektu konec? Onehdá jsem četl jak se někdy v roce 2000 budou už seriově vyrábět a pořád nic :-)

ale nejlepší je tohle z roku ca 1985

https://www.youtube.com/watch?v=LKLs9ynZEH0

0/0
9.5.2015 10:04

J49a79r92o55s72l47a17v 11K58a44d34l68e51c 5651749642181

Vynálezce8-o

0/−1
9.5.2015 10:04

R42a40d89e78k 96Č68o45s 3756796188328

A smysl tohoto výtvoru? Vyrobit špatné auto a zároveň špatné letadlo?

+4/−4
9.5.2015 9:52

M18a83r22t41i98n 16K65o97p52e14c42k60ý 3968907109774

Bohužel přesně tak. A to navíc za dvojnásobnou cenu (asi 8 milionů podle výrobce), než kdybych si koupil mnohem lepší letadlo a mnohem lepší auto zvlášť.

+1/0
9.5.2015 10:08

R15a71d11i11m 89N69e89b98e74l 5216275139139

Mnoho vynálezů v historii ve své době vypadalo jako nepoužitelné zbytečnosti. Třeba takový mobil! http://tapety.netfun.cz/tapeta/prvni-mobilni-telefony-1/ Myslite, že by takový vynález mohl mít budoucnost?  ;-)

+1/0
9.5.2015 10:19

P46a49v39e33l 88N27o45v28á13k 7521237709319

Tak stačí vidět jen první letadlo nebo auto :-) Taky se to určitě zdálo nepoužitelný :-)

+2/0
9.5.2015 10:22

M57a44r48t88i10n 90K96o44p73e89c48k41ý 3198197119244

A mnohonásobně více patentovaných vynálezů nepoužitelnými zbytečnostmi opravdu je a nikdy se nedostalo ani do sériové výroby. Rozhoduje především praktické využití a cena. Kombinace obojího dělá z tohoto "vynálezu" nesmyslný výtvor v porovnání s jinými a po všech stránkách výhodnějšími způsoby cestování.

+1/0
9.5.2015 10:38

J94a12k52u60b 12V73i19k71t79o55r81a 8743629573391

Kdo nic nedělá, nic nezkazí ;-)

0/0
9.5.2015 10:36

I79v41a 34V51a20l73č29í29k68o39v31á 1969178301231

To je jak dnešní "smartfouny". Nefotí, netelefonují... ;-)

+1/0
9.5.2015 10:39

J86a12k49u25b 59V90i20k95t22o85r63a 8913169353381

Dokud někdo nevymyslí jiný typ pohonu, tak bude létající auto jenom dětský sen. I tak pánovi přeji hodně štěstí v dalším vývoji. :-)

+2/0
9.5.2015 9:24

M48a14r93t58i24n 89H97r44o80u93d36n72ý 6318637942536

Stanovisko spoločnosti aeromobil

Dnes po 18:00 počas plánovaného testovacieho letu lietajúceho auta AeroMobil pilot približne vo výške 300 metrov aktivoval bezpečnostný padák a AeroMobil pristál v lokalite letiska Nitra. Vynálezca a testovací pilot Štefan Klein neutrpel žiadne zranenia a prototyp AeroMobil 3.0 je len mierne poškodený, čím sa potvrdila účinnosť integrovaného bezpečnostného zariadenia – padáku, na ktorom pristál celý AeroMobil vrátane pilota. Skúsenosť a údaje z tohto testovacieho letu budú vyhodnotené a implementované v ďalšom vývoji lietajúceho auta.

+4/0
9.5.2015 9:24

M94a83r76t16i65n 24H70o47c43e66k 5549705584137

sú to klamári, to bola jasná nehoda ;-D

0/0
9.5.2015 9:26





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.