Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

U Nitry se zřítilo létající auto, pilot prototypu byl lehce zraněn

Na letišti ve slovenské Nitře se v pátek zřítil prototyp létajícího auta, který v té chvíli pilotoval jeho vynálezce Štefan Klein. Ačkoli stroj spadl z výšky více než 300 metrů, pilot utrpěl jen lehká zranění, protože se mu ještě ve vzduchu podařilo aktivovat padák.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J93a93n 11Z55e53m78a52n 6526527301731

No a co, začátky jsou těžké. Airbus u Sevilly taky spadnul a ten narozdíl od tohohle autíčka žádný padák neměl, takže byli mrtví. Samozřejmě se můžu mýlit, ale osobně si myslím, že až se Aeromobil vychytá, může být obchodně nakonec úspěchem, zejména v zámoří, kde je třeba překonávat podstatně větší vzdálenosti.

+3/−1
9.5.2015 20:21

E36d78u39a64r25d 42B69l35a45z76e18k 1523240695785

zritilo??? Me to ale, dle pouziti padaku a nevazneho zraneni cili preziti! pilota, prijde jako nouzove pristani! A ne zriceni vy lhari z iDNES ;-€

0/0
9.5.2015 18:14

L43i83b54o78r 34M53o75h49o59u92t 3296607548432

Se mi líbí že i pilot byl jen lehce poškozen;-D po přistání.Nemám nic proti tomu vynálezu,ale jaká bude legislativa-předletěl mě zprava,podletěl nebo nadletěl,jak to bude na křižovatkách se STOPkou a kdo bude mít přednost při přistávání-těžší nebo s menším množstvím benzínu?

+1/−1
9.5.2015 16:09

D23u12š38a28n 78M48a36s48á15r 3971691922145

První létající automobil používal všemi mastmi mazaný Fantomas, ovšem jen ve filmu. Jeho legendární Citroen s vysouvatelnými křídly, známe všichni. Ale i tak, pozoruhodný pokus.

+2/0
9.5.2015 13:56

J20a88r84o51s86l85a73v 44P68o97l73e95n30s59k38y 5796714959

Je zajimave jak tato utopisticka myslenka je stale atraktivni. Rada velmi nadanych a schopnych  lidi vklada svuj um a energii do neceho z ceho nemuze vziknout nic jineho nez spatne jezdici auto a spatne letajici letadlo.

+1/−2
9.5.2015 13:33

M80i25c90h31a73l 78J33a44r30o51š 7934770552195

Auto bude jezdit, ale nebude mít parametry vyžadované pro auta na komunikacích. Prostě bude po silnici rolovat ultralight se sklopenými křídly.

+1/0
9.5.2015 14:40

T40o48m65á60š 73K51i41n74c79e97l 1545148648323

Myslim,ze toto ,,auto" ma na viac. Na ceste sa skutocne sprava ako auto. Som z Nitry,videl som to.

0/0
9.5.2015 21:11

Š58t88ě96p68á43n 11K87o77p23ř87i24v15a 6279515645322

Tak se zda, ze vynalezli alespon padak, to taky neni spatny.

0/0
9.5.2015 13:14

Š49t89ě51p63á64n 80K92o77p15ř29i64v16a 6459915765692

A co na to Ján Tleskač?

0/0
9.5.2015 13:02

P24a11v85e41l 53Ř35a44p54e30k 7622356779465

Jako by těch popelnic nebylo všude dost, ještě budou dělat kravál a padat ze vzduchu ;-€Rv

+2/−2
9.5.2015 12:40

D67a34v89i19d 57E58v63a62n 6103660761941

Zde došlo asi na unikátní trojkombinanci v jedné osobě:

vynálezce-konsruktér, zkušební pilot a zároveň jediný koncový zákazník...

Ale podporuje to samotný premiér Fico, myslí si asi, že se tím Slovensko zviditelní.

Tak zatím se to daří...

+1/−4
9.5.2015 12:25

D29a62n23i46e81l 41Ž31á21č54e90k 2251653332774

Před podepsáním je smlouva s NASA. Takže se asi se daří.

+3/0
9.5.2015 13:14

D24a54v95i43d 12E55v25a41n 6463940731951

Tak 200 km v hodině není žádná závratná rychlost.

Když to vezmu selským rozumem, budu chtít cestovat 500 km daleko, tak tento stroj by to teoretcky měl zvládnout pod 3 hodiny...

ALE: příprava na vzlet zabere další hodinu...musim neustále sledovat počasí, nemůžu jet na noc, musím přemýšlet, abych nepřistával v noci, nemůžu vzít prakticky žádného pasažéra ani náklad...po přistání mi zase zabere půl hodiny než můžu vjet na silnici, kde mám zase nevýhody protože jsem dlouhý jako autobus a těžko někde zaparkuju, a když se mi to povede, tak vzbudím okamžitě takový rozruch, že radši zase mizím.

Takže celkově pojedu cca 5 hodin a budu v permanentním stresu z každýho mráčku..to raději pojedu o dvě hodiny dýl autem na pohodu a můžu se po cestě i vyčůrat...

+2/−2
9.5.2015 12:03

P87a43v22e17l 23Ř44a18p45e34k 7712316189485

Je to fakticky další přírůstek do rodiny invalidních vozíků pro duševně postižené, ke čtyřkolkám a silným motocyklům. Na smysluplné využití tohle není.

+1/−4
9.5.2015 12:42

J30i14ř66í 90E76r18b34e84n 1783434186657

Zapomněl jsi na své oblíbené nejhorší duševní mrzáky: sadistické pejskaře ;-D

0/0
10.5.2015 22:27

J66a64n 31S79o87c26h27o71r 2844536862976

V podmínkách Evropy to význam nemá.

Význam by to mělo, kdyby to dokázalo odstartovat z místa bez rozjezdu podobně jako vrtulník. Když uváznu v zácpě na dálnici, takové auto by se hodilo. Kolona v zácpě nebývá dlouhá, řekněme do 10 km, tak kdyby to dokázalo přeletět tak krátkou vzdálenost, ale stačilo by ještě méně, třeba dolet do půl kilometru. Z dálniční zácpy odstartovat a přeletět někam na nějakou vedlejšku nebo polní cestu u dálnice. Odtud pokračovat po zemi a pak se vrátit na dálnici za stojící kolonou.

Více u nás netřeba.

+1/0
9.5.2015 11:53

Š47t77ě80p56á87n 53K51o33p87ř93i80v51a 6579495695862

Nutno pocitat s tim, ze by se tech aut v zacpe vzneslo vic a pak by zacala prset zpet na tu kolonu, az by se posrazela. :-D

+2/0
9.5.2015 13:06

J49i20ř18í 98Š13t50ě55r78b85a 9643452557135

chce začít prodávat v Severní Americe, kde to rozhodně smysl má..v Evropě opravdu moc ne

0/0
9.5.2015 19:43

I45v63a76n 26O67š53m97e37r76a 3965353917840

Když čtu diskusi a jak všichni peskujete pokus o pokrok, vy by jste nejdadji bydleli v jeskyni, ne? Anebo víte, že si to nikdy nebudete moci dovolit tak na to nadáváte. A člověk by si myslel že lidstvo od středověku, kdy se vynálezci upalovali jako čarodějové a přisluhovači dábla pominulo. Případně, když za komunismu se teschnologický postup u nás téměř zastavil. Já vím v roce 56 jsme vymysleli televizi, co na tom, že američani ji měli už před válkou.

+7/−2
9.5.2015 11:37

D77a71v83i78d 31N48e55b40e31s73k45ý 8877931959321

Ve středověku vynálezce fakt nikdo neupaloval.

+2/−1
9.5.2015 12:56
Foto

J11i69r33i 17J95a29l51u40v14k35a 3898949714587

Víte, ono jde spíš o to, že když skřížím fén s mixérem, nejedná se o pokrok, přestože obě věci budou i nadále fungovat bezvadně.

0/0
9.5.2015 14:55

I72v23a81n 17O28š72m82e94r17a 3425953987720

Takže z drožky tažené koňmi na automobil nebyl pokrok?

+3/0
9.5.2015 15:03

L23i88b40o37r 73M56o75h35o16u73t 3276947648352

U nás TV vysílá od roku 53,ale už ve 30.letech ji provozovala BBC.asi dřív než USA.

0/0
9.5.2015 16:12

I40v79a 53V41a52l83č80í58k59o62v80á 1749338481161

"Servus chlapci, ako si tu žijete?"

Štefan...

;-)

+4/0
9.5.2015 10:35
Foto

P62e89t21r 95Š56r37a51i72e96r 9253472942337

Nojo, asi to nebude určený primárně na evropský trh, nemyslíte?? Taky mi to připadalo jako nesmysl. V USA (například) je letecký průkaz mnohem běžnější a taky tam jsou rozlehlé oblasti s malou hustotou silnic plus kupní síla...;-)

+1/0
9.5.2015 10:31

M66a49r63t21i63n 46K51o25p62e10c52k25ý 3908647399764

Ano, proto v USA spousta lidí vlastní kvalitní a rychlé letadlo a zároveň kvalitní a pohodlné auto. Ale zvlášť. ;-)

+1/0
9.5.2015 10:41

L56i97b32o37r 28M52o82h16o97u17t 3966887168552

Kvalitní a pohodlné auto v USA? z Detroitu co krachuje?

0/−1
9.5.2015 16:13

J25i14ř87í 57E91r19b98e68n 1203864956907

Napsal auto v USA, ne auto z USA ;-)

Jinak americká auta na tom s kvalitou nejsou nijak špatně, ale Japonci a Korejci je zválcovali jednak ještě vyšší spolehlivostí (protože v Asii se už přes padesát let spoléhá na SPC řízení procesů, kdežto v Americe i Evropě do 80. let vládlo řízení výroby následnou kontrolou, což je dost drahý a málo efektivní špás), jednak nižší cenou aut, jednak nižší spotřebou paliva...

0/0
10.5.2015 22:33

M10a88r67t80i65n 72S22u94k50u27p 8256672149244

8-ojá to říkám pořád

AUTA PŘECE NEMOHOU LÉTAT!!!

0/0
9.5.2015 10:23
Foto

P66a56v22e56l 48F62r18u16m84e48r36t 5437724297778

auta na koleje, vlaky na lodě

+2/0
9.5.2015 10:26

J86a86n 45F40r37o52l92í48k 6276500345764

Kreativní a činorodý člověk si zasluhuje uznání i když o smyslu jeho snažení pochybujeme. Každá cesta vpřed je klopotná a je jen dobře, že mu záchranný systém zafungoval a přežil.

+18/0
9.5.2015 10:22

I20v15a 97V88a30l52č77í52k51o55v63á 1489438821921

Vyfukováním tabákového kouře do vody zlato nevzniká.

Ten chlap je velmi zanícený.;-)

+1/0
9.5.2015 10:36

J14i29ř53í 31B98r92o27ž 5629395782367

Slepá větev vývoje techniky, ale vždy se někdo najde, kdo se snaží dojít až na konec té zazděné uličky. Za sto let letectví těch pokusů byla celá řada a vždy skončily fiaskem.  Jako automobil  nemá dobré jízdní vlastnosti a  zbytečně sebou veze  části pohonu letadla. Jako letadlo  to samé, ale v opačném gardu- zbytečně nese díly automobilu, které letadlo nepotřebuje- například převodovku.. Není možné vyrobit  kompromis, který by se plnohodnotně vyrovnal letadlu, či automobilu. Vždy vznikne pouze drahý hybrid se nedostatečnými vlastnostmi auta, či letadla. Malé vrtulníky tuto otázku zcela vyřešily- levné na provoz, přistanete, kde potřebujete, pořizovací cena menší než u tohoto  hybridu.

+7/−3
9.5.2015 10:21

L76u70b72o17m93í15r 23V84r96t11a86l 6580167891941

No, aeromobil bych si představoval spíš jako kombinaci vrtulníku s autem, jen řešení toho skládání vrtule by určitě bylo šílené. Tento výtvor nekritizuju, první kombinace auto - koňský povoz také vypadaly šíleně. Chápu, že s raketovým pohonem by to stálo daleko víc.

+4/0
9.5.2015 10:17

M75a35r40t33i96n 96K54o58p88e29c73k28ý 3348837929514

Ten dvacetiletý vývoj, včetně výroby a testování prototypů, stál firmu údajně kolem sta milionů korun. Určitě bych si dokázal představit řadu mnohem zajímavějších a krásnějších způsobů, jak vyhazovat takové peníze do vzduchu. Stačí posoudit základní fakta: 1) řidič musí být zároveň vyškolený pilot s průkazem, 2) přistávat a vzlétat smíte jen na letišti, 3) aeromobil je oproti autu výrazně nepohodlný, stísněný a nekomfortní, oproti letadlu výrazně pomalý (max. 200km/h), 4) podle výrobce bude cena aeromobilu cca 8-10 mil. Kč. Dává to někomu smysl? Já být potencionální zákazník, tedy multimilionář, tak si raději koupím třeba luxusní Porsche Carrera a po Evropě budu létat rychlým a pohodlným pronajatým letadlem. 1000 km let mne pak vyjde max na 50 tisíc i s pilotem v ceně. Takže i když poletím třeba stokrát, pořád to budu mít levnější, pohodlnější, rychlejší a přepychovější. Na vozovce i ve vzduchu.

+5/−4
9.5.2015 10:04

M67i19c93h75a16l 78F43i60n58s34t57e84r90l27e 7699470413148

Tento typ prostředku je určen především pro piloty a uplatnění si zcela určitě najde - v Čechách asi ne, ale ohlasy vzbudil hlavně v Americe a Austrálii, tedy v zemích, kde jsou širé neobydlené prostory a letadlo, či vrtulník jsou běžné dopravní prostředky v soukromých rukách. ;-)

+1/0
9.5.2015 10:13

J26i91ř31í 16B81r38o32ž 5229835872307

Ani v Americe, tam těch pokusů bylo několik, třeba Aerocar- nikdo to nechtěl. Nač také, když tam přistanete  na kterémkoliv místním letišti s Cesničkou, za rohem je půjčovna  aut a vy se nemusíte nic starat, než aby vám zahangárovali tu vaši Cesničku? Dá se říci, že každý movitější farmář tam takhle zdolává větší vzdálenosti- cena letadla z druhé ruky je srovnatelná s cenou luxusnějšího vozu.

0/−1
9.5.2015 10:29

P85a88v10e14l 58N28o48v21á24k 7881957909789

Je pravda, že pokud má člověk prachy, není problém si zajet na letiště, tam si pujčit letadlo, někam přeletět a tam sednout do přistaveného auta a jet dál. Nicméně já bych zákazníky viděl. Letiště je v republice skoro na každým rohu (pokud se dá přistát i na trávě). Člověk při cestování nemusí stát v zácpě, letí přímo a tím se čas na cestování zkrátí. A spoustu lidí prostě baví lítat, tak proč to nespojit. Komfort uvnitř časem příjde.

+1/0
9.5.2015 10:20

J74a71n 48S68e66d70l58á35k 9862297676104

víc se mi líbil projekt skycar, protože rozkládací křídla nejsou moc hezká,  ale  kde je tomu projektu konec? Onehdá jsem četl jak se někdy v roce 2000 budou už seriově vyrábět a pořád nic :-)

ale nejlepší je tohle z roku ca 1985

https://www.youtube.com/watch?v=LKLs9ynZEH0

0/0
9.5.2015 10:04

J30a60r37o64s52l92a94v 55K40a71d45l56e80c 5421979312351

Vynálezce8-o

0/−1
9.5.2015 10:04

R26a25d29e10k 52Č41o20s 3886636548228

A smysl tohoto výtvoru? Vyrobit špatné auto a zároveň špatné letadlo?

+4/−4
9.5.2015 9:52

M38a94r97t68i42n 13K38o67p21e56c70k94ý 3118447489124

Bohužel přesně tak. A to navíc za dvojnásobnou cenu (asi 8 milionů podle výrobce), než kdybych si koupil mnohem lepší letadlo a mnohem lepší auto zvlášť.

+1/0
9.5.2015 10:08

R36a90d86i34m 72N37e10b70e14l 5476105779289

Mnoho vynálezů v historii ve své době vypadalo jako nepoužitelné zbytečnosti. Třeba takový mobil! http://tapety.netfun.cz/tapeta/prvni-mobilni-telefony-1/ Myslite, že by takový vynález mohl mít budoucnost?  ;-)

+1/0
9.5.2015 10:19

P27a74v88e48l 81N27o45v72á76k 7241777149409

Tak stačí vidět jen první letadlo nebo auto :-) Taky se to určitě zdálo nepoužitelný :-)

+2/0
9.5.2015 10:22

M20a78r54t29i28n 65K13o39p82e97c75k30ý 3498117949364

A mnohonásobně více patentovaných vynálezů nepoužitelnými zbytečnostmi opravdu je a nikdy se nedostalo ani do sériové výroby. Rozhoduje především praktické využití a cena. Kombinace obojího dělá z tohoto "vynálezu" nesmyslný výtvor v porovnání s jinými a po všech stránkách výhodnějšími způsoby cestování.

+1/0
9.5.2015 10:38

J63a94k13u60b 48V92i80k81t55o29r27a 8133389593761

Kdo nic nedělá, nic nezkazí ;-)

0/0
9.5.2015 10:36

I19v30a 41V26a30l26č83í29k43o73v88á 1439768231281

To je jak dnešní "smartfouny". Nefotí, netelefonují... ;-)

+1/0
9.5.2015 10:39

J41a25k49u45b 22V28i74k53t91o26r96a 8723729973471

Dokud někdo nevymyslí jiný typ pohonu, tak bude létající auto jenom dětský sen. I tak pánovi přeji hodně štěstí v dalším vývoji. :-)

+2/0
9.5.2015 9:24

M98a10r33t30i66n 10H18r83o73u20d78n75ý 6688857582596

Stanovisko spoločnosti aeromobil

Dnes po 18:00 počas plánovaného testovacieho letu lietajúceho auta AeroMobil pilot približne vo výške 300 metrov aktivoval bezpečnostný padák a AeroMobil pristál v lokalite letiska Nitra. Vynálezca a testovací pilot Štefan Klein neutrpel žiadne zranenia a prototyp AeroMobil 3.0 je len mierne poškodený, čím sa potvrdila účinnosť integrovaného bezpečnostného zariadenia – padáku, na ktorom pristál celý AeroMobil vrátane pilota. Skúsenosť a údaje z tohto testovacieho letu budú vyhodnotené a implementované v ďalšom vývoji lietajúceho auta.

+4/0
9.5.2015 9:24

M14a67r37t87i11n 62H91o46c57e44k 5759495104337

sú to klamári, to bola jasná nehoda ;-D

0/0
9.5.2015 9:26





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.