Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

U Nitry se zřítilo létající auto, pilot prototypu byl lehce zraněn

Na letišti ve slovenské Nitře se v pátek zřítil prototyp létajícího auta, který v té chvíli pilotoval jeho vynálezce Štefan Klein. Ačkoli stroj spadl z výšky více než 300 metrů, pilot utrpěl jen lehká zranění, protože se mu ještě ve vzduchu podařilo aktivovat padák.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J86a69n 63Z25e24m10a36n 6156917871781

No a co, začátky jsou těžké. Airbus u Sevilly taky spadnul a ten narozdíl od tohohle autíčka žádný padák neměl, takže byli mrtví. Samozřejmě se můžu mýlit, ale osobně si myslím, že až se Aeromobil vychytá, může být obchodně nakonec úspěchem, zejména v zámoří, kde je třeba překonávat podstatně větší vzdálenosti.

+3/−1
9.5.2015 20:21

E25d15u74a19r89d 84B22l93a34z59e98k 1613380825455

zritilo??? Me to ale, dle pouziti padaku a nevazneho zraneni cili preziti! pilota, prijde jako nouzove pristani! A ne zriceni vy lhari z iDNES ;-€

0/0
9.5.2015 18:14

L96i36b93o62r 67M89o97h17o65u39t 3286477858842

Se mi líbí že i pilot byl jen lehce poškozen;-D po přistání.Nemám nic proti tomu vynálezu,ale jaká bude legislativa-předletěl mě zprava,podletěl nebo nadletěl,jak to bude na křižovatkách se STOPkou a kdo bude mít přednost při přistávání-těžší nebo s menším množstvím benzínu?

+1/−1
9.5.2015 16:09

D35u74š14a54n 50M70a94s88á76r 3501691662805

První létající automobil používal všemi mastmi mazaný Fantomas, ovšem jen ve filmu. Jeho legendární Citroen s vysouvatelnými křídly, známe všichni. Ale i tak, pozoruhodný pokus.

+2/0
9.5.2015 13:56

J23a46r34o41s79l78a26v 72P41o51l34e96n79s17k48y 5446904529

Je zajimave jak tato utopisticka myslenka je stale atraktivni. Rada velmi nadanych a schopnych  lidi vklada svuj um a energii do neceho z ceho nemuze vziknout nic jineho nez spatne jezdici auto a spatne letajici letadlo.

+1/−2
9.5.2015 13:33

M97i37c68h58a55l 53J21a66r87o56š 7304840332955

Auto bude jezdit, ale nebude mít parametry vyžadované pro auta na komunikacích. Prostě bude po silnici rolovat ultralight se sklopenými křídly.

+1/0
9.5.2015 14:40

T85o76m61á81š 34K59i48n30c22e52l 1825508168743

Myslim,ze toto ,,auto" ma na viac. Na ceste sa skutocne sprava ako auto. Som z Nitry,videl som to.

0/0
9.5.2015 21:11

Š42t32ě59p96á34n 51K42o96p32ř67i91v23a 6739915325952

Tak se zda, ze vynalezli alespon padak, to taky neni spatny.

0/0
9.5.2015 13:14

Š87t17ě55p48á30n 28K35o23p84ř51i31v84a 6839855185482

A co na to Ján Tleskač?

0/0
9.5.2015 13:02

P78a78v43e37l 58Ř94a42p90e97k 7632186699685

Jako by těch popelnic nebylo všude dost, ještě budou dělat kravál a padat ze vzduchu ;-€Rv

+2/−2
9.5.2015 12:40

D67a26v33i34d 45E36v12a85n 6563170191741

Zde došlo asi na unikátní trojkombinanci v jedné osobě:

vynálezce-konsruktér, zkušební pilot a zároveň jediný koncový zákazník...

Ale podporuje to samotný premiér Fico, myslí si asi, že se tím Slovensko zviditelní.

Tak zatím se to daří...

+1/−4
9.5.2015 12:25

D55a13n66i58e21l 24Ž29á22č44e40k 2631723112544

Před podepsáním je smlouva s NASA. Takže se asi se daří.

+3/0
9.5.2015 13:14

D25a57v83i21d 57E65v62a26n 6343970591471

Tak 200 km v hodině není žádná závratná rychlost.

Když to vezmu selským rozumem, budu chtít cestovat 500 km daleko, tak tento stroj by to teoretcky měl zvládnout pod 3 hodiny...

ALE: příprava na vzlet zabere další hodinu...musim neustále sledovat počasí, nemůžu jet na noc, musím přemýšlet, abych nepřistával v noci, nemůžu vzít prakticky žádného pasažéra ani náklad...po přistání mi zase zabere půl hodiny než můžu vjet na silnici, kde mám zase nevýhody protože jsem dlouhý jako autobus a těžko někde zaparkuju, a když se mi to povede, tak vzbudím okamžitě takový rozruch, že radši zase mizím.

Takže celkově pojedu cca 5 hodin a budu v permanentním stresu z každýho mráčku..to raději pojedu o dvě hodiny dýl autem na pohodu a můžu se po cestě i vyčůrat...

+2/−2
9.5.2015 12:03

P58a15v61e32l 70Ř34a61p12e91k 7752416859495

Je to fakticky další přírůstek do rodiny invalidních vozíků pro duševně postižené, ke čtyřkolkám a silným motocyklům. Na smysluplné využití tohle není.

+1/−4
9.5.2015 12:42

J88i56ř33í 29E13r53b32e79n 1293784276747

Zapomněl jsi na své oblíbené nejhorší duševní mrzáky: sadistické pejskaře ;-D

0/0
10.5.2015 22:27

J97a50n 55S58o31c15h16o20r 2624186662886

V podmínkách Evropy to význam nemá.

Význam by to mělo, kdyby to dokázalo odstartovat z místa bez rozjezdu podobně jako vrtulník. Když uváznu v zácpě na dálnici, takové auto by se hodilo. Kolona v zácpě nebývá dlouhá, řekněme do 10 km, tak kdyby to dokázalo přeletět tak krátkou vzdálenost, ale stačilo by ještě méně, třeba dolet do půl kilometru. Z dálniční zácpy odstartovat a přeletět někam na nějakou vedlejšku nebo polní cestu u dálnice. Odtud pokračovat po zemi a pak se vrátit na dálnici za stojící kolonou.

Více u nás netřeba.

+1/0
9.5.2015 11:53

Š72t15ě11p69á19n 77K83o70p44ř31i11v42a 6439225795742

Nutno pocitat s tim, ze by se tech aut v zacpe vzneslo vic a pak by zacala prset zpet na tu kolonu, az by se posrazela. :-D

+2/0
9.5.2015 13:06

J79i27ř79í 87Š86t34ě30r77b13a 9803862687315

chce začít prodávat v Severní Americe, kde to rozhodně smysl má..v Evropě opravdu moc ne

0/0
9.5.2015 19:43

I33v40a31n 66O59š23m12e83r22a 3115453177810

Když čtu diskusi a jak všichni peskujete pokus o pokrok, vy by jste nejdadji bydleli v jeskyni, ne? Anebo víte, že si to nikdy nebudete moci dovolit tak na to nadáváte. A člověk by si myslel že lidstvo od středověku, kdy se vynálezci upalovali jako čarodějové a přisluhovači dábla pominulo. Případně, když za komunismu se teschnologický postup u nás téměř zastavil. Já vím v roce 56 jsme vymysleli televizi, co na tom, že američani ji měli už před válkou.

+7/−2
9.5.2015 11:37

D52a95v17i22d 45N50e39b36e91s81k30ý 8797641529361

Ve středověku vynálezce fakt nikdo neupaloval.

+2/−1
9.5.2015 12:56
Foto

J97i87r32i 18J61a47l14u98v43k81a 3298209954617

Víte, ono jde spíš o to, že když skřížím fén s mixérem, nejedná se o pokrok, přestože obě věci budou i nadále fungovat bezvadně.

0/0
9.5.2015 14:55

I77v81a71n 15O44š38m22e65r67a 3395563427380

Takže z drožky tažené koňmi na automobil nebyl pokrok?

+3/0
9.5.2015 15:03

L50i20b51o12r 17M85o13h94o89u92t 3826697778522

U nás TV vysílá od roku 53,ale už ve 30.letech ji provozovala BBC.asi dřív než USA.

0/0
9.5.2015 16:12

I62v35a 91V34a54l76č58í20k19o25v45á 1369398701401

"Servus chlapci, ako si tu žijete?"

Štefan...

;-)

+4/0
9.5.2015 10:35
Foto

P58e74t75r 33Š95r92a57i40e73r 9433172102717

Nojo, asi to nebude určený primárně na evropský trh, nemyslíte?? Taky mi to připadalo jako nesmysl. V USA (například) je letecký průkaz mnohem běžnější a taky tam jsou rozlehlé oblasti s malou hustotou silnic plus kupní síla...;-)

+1/0
9.5.2015 10:31

M83a97r12t36i90n 74K86o73p42e83c79k82ý 3288407949164

Ano, proto v USA spousta lidí vlastní kvalitní a rychlé letadlo a zároveň kvalitní a pohodlné auto. Ale zvlášť. ;-)

+1/0
9.5.2015 10:41

L75i77b25o72r 46M25o26h59o73u83t 3946317608582

Kvalitní a pohodlné auto v USA? z Detroitu co krachuje?

0/−1
9.5.2015 16:13

J27i54ř14í 73E21r17b87e53n 1603524966967

Napsal auto v USA, ne auto z USA ;-)

Jinak americká auta na tom s kvalitou nejsou nijak špatně, ale Japonci a Korejci je zválcovali jednak ještě vyšší spolehlivostí (protože v Asii se už přes padesát let spoléhá na SPC řízení procesů, kdežto v Americe i Evropě do 80. let vládlo řízení výroby následnou kontrolou, což je dost drahý a málo efektivní špás), jednak nižší cenou aut, jednak nižší spotřebou paliva...

0/0
10.5.2015 22:33

M73a93r91t15i64n 97S50u64k95u27p 8436632569674

8-ojá to říkám pořád

AUTA PŘECE NEMOHOU LÉTAT!!!

0/0
9.5.2015 10:23
Foto

P48a37v52e95l 53F35r24u25m39e74r19t 5167334177628

auta na koleje, vlaky na lodě

+2/0
9.5.2015 10:26

J25a35n 28F75r71o30l33í54k 6196840535654

Kreativní a činorodý člověk si zasluhuje uznání i když o smyslu jeho snažení pochybujeme. Každá cesta vpřed je klopotná a je jen dobře, že mu záchranný systém zafungoval a přežil.

+18/0
9.5.2015 10:22

I64v40a 82V90a57l16č72í79k44o56v16á 1269818801431

Vyfukováním tabákového kouře do vody zlato nevzniká.

Ten chlap je velmi zanícený.;-)

+1/0
9.5.2015 10:36

J29i82ř98í 41B90r87o48ž 5709985662907

Slepá větev vývoje techniky, ale vždy se někdo najde, kdo se snaží dojít až na konec té zazděné uličky. Za sto let letectví těch pokusů byla celá řada a vždy skončily fiaskem.  Jako automobil  nemá dobré jízdní vlastnosti a  zbytečně sebou veze  části pohonu letadla. Jako letadlo  to samé, ale v opačném gardu- zbytečně nese díly automobilu, které letadlo nepotřebuje- například převodovku.. Není možné vyrobit  kompromis, který by se plnohodnotně vyrovnal letadlu, či automobilu. Vždy vznikne pouze drahý hybrid se nedostatečnými vlastnostmi auta, či letadla. Malé vrtulníky tuto otázku zcela vyřešily- levné na provoz, přistanete, kde potřebujete, pořizovací cena menší než u tohoto  hybridu.

+7/−3
9.5.2015 10:21

L35u43b92o28m66í52r 86V70r83t41a48l 6260127421521

No, aeromobil bych si představoval spíš jako kombinaci vrtulníku s autem, jen řešení toho skládání vrtule by určitě bylo šílené. Tento výtvor nekritizuju, první kombinace auto - koňský povoz také vypadaly šíleně. Chápu, že s raketovým pohonem by to stálo daleko víc.

+4/0
9.5.2015 10:17

M71a15r19t18i45n 93K38o10p49e55c76k93ý 3658277929404

Ten dvacetiletý vývoj, včetně výroby a testování prototypů, stál firmu údajně kolem sta milionů korun. Určitě bych si dokázal představit řadu mnohem zajímavějších a krásnějších způsobů, jak vyhazovat takové peníze do vzduchu. Stačí posoudit základní fakta: 1) řidič musí být zároveň vyškolený pilot s průkazem, 2) přistávat a vzlétat smíte jen na letišti, 3) aeromobil je oproti autu výrazně nepohodlný, stísněný a nekomfortní, oproti letadlu výrazně pomalý (max. 200km/h), 4) podle výrobce bude cena aeromobilu cca 8-10 mil. Kč. Dává to někomu smysl? Já být potencionální zákazník, tedy multimilionář, tak si raději koupím třeba luxusní Porsche Carrera a po Evropě budu létat rychlým a pohodlným pronajatým letadlem. 1000 km let mne pak vyjde max na 50 tisíc i s pilotem v ceně. Takže i když poletím třeba stokrát, pořád to budu mít levnější, pohodlnější, rychlejší a přepychovější. Na vozovce i ve vzduchu.

+5/−4
9.5.2015 10:04

M26i10c31h71a79l 60F76i14n28s55t97e49r94l12e 7799650873298

Tento typ prostředku je určen především pro piloty a uplatnění si zcela určitě najde - v Čechách asi ne, ale ohlasy vzbudil hlavně v Americe a Austrálii, tedy v zemích, kde jsou širé neobydlené prostory a letadlo, či vrtulník jsou běžné dopravní prostředky v soukromých rukách. ;-)

+1/0
9.5.2015 10:13

J81i39ř62í 63B72r62o35ž 5939475502727

Ani v Americe, tam těch pokusů bylo několik, třeba Aerocar- nikdo to nechtěl. Nač také, když tam přistanete  na kterémkoliv místním letišti s Cesničkou, za rohem je půjčovna  aut a vy se nemusíte nic starat, než aby vám zahangárovali tu vaši Cesničku? Dá se říci, že každý movitější farmář tam takhle zdolává větší vzdálenosti- cena letadla z druhé ruky je srovnatelná s cenou luxusnějšího vozu.

0/−1
9.5.2015 10:29

P85a69v76e52l 25N48o93v40á62k 7911937119899

Je pravda, že pokud má člověk prachy, není problém si zajet na letiště, tam si pujčit letadlo, někam přeletět a tam sednout do přistaveného auta a jet dál. Nicméně já bych zákazníky viděl. Letiště je v republice skoro na každým rohu (pokud se dá přistát i na trávě). Člověk při cestování nemusí stát v zácpě, letí přímo a tím se čas na cestování zkrátí. A spoustu lidí prostě baví lítat, tak proč to nespojit. Komfort uvnitř časem příjde.

+1/0
9.5.2015 10:20

J61a47n 54S42e96d68l88á88k 9742827866404

víc se mi líbil projekt skycar, protože rozkládací křídla nejsou moc hezká,  ale  kde je tomu projektu konec? Onehdá jsem četl jak se někdy v roce 2000 budou už seriově vyrábět a pořád nic :-)

ale nejlepší je tohle z roku ca 1985

https://www.youtube.com/watch?v=LKLs9ynZEH0

0/0
9.5.2015 10:04

J76a52r47o95s77l41a19v 14K27a57d77l55e33c 5561189492131

Vynálezce8-o

0/−1
9.5.2015 10:04

R94a34d80e48k 10Č26o28s 3296376348578

A smysl tohoto výtvoru? Vyrobit špatné auto a zároveň špatné letadlo?

+4/−4
9.5.2015 9:52

M61a97r12t82i45n 74K71o11p96e62c30k81ý 3898827429824

Bohužel přesně tak. A to navíc za dvojnásobnou cenu (asi 8 milionů podle výrobce), než kdybych si koupil mnohem lepší letadlo a mnohem lepší auto zvlášť.

+1/0
9.5.2015 10:08

R91a30d85i88m 29N84e92b49e12l 5476405609349

Mnoho vynálezů v historii ve své době vypadalo jako nepoužitelné zbytečnosti. Třeba takový mobil! http://tapety.netfun.cz/tapeta/prvni-mobilni-telefony-1/ Myslite, že by takový vynález mohl mít budoucnost?  ;-)

+1/0
9.5.2015 10:19

P68a53v82e56l 15N24o73v42á79k 7611547209859

Tak stačí vidět jen první letadlo nebo auto :-) Taky se to určitě zdálo nepoužitelný :-)

+2/0
9.5.2015 10:22

M82a22r43t96i16n 26K34o96p42e47c14k72ý 3688587109444

A mnohonásobně více patentovaných vynálezů nepoužitelnými zbytečnostmi opravdu je a nikdy se nedostalo ani do sériové výroby. Rozhoduje především praktické využití a cena. Kombinace obojího dělá z tohoto "vynálezu" nesmyslný výtvor v porovnání s jinými a po všech stránkách výhodnějšími způsoby cestování.

+1/0
9.5.2015 10:38

J15a24k47u82b 38V19i46k35t84o67r67a 8503219673401

Kdo nic nedělá, nic nezkazí ;-)

0/0
9.5.2015 10:36

I78v42a 12V79a15l14č41í24k36o36v83á 1319488201871

To je jak dnešní "smartfouny". Nefotí, netelefonují... ;-)

+1/0
9.5.2015 10:39

J56a24k38u37b 64V24i71k81t76o45r86a 8583399473741

Dokud někdo nevymyslí jiný typ pohonu, tak bude létající auto jenom dětský sen. I tak pánovi přeji hodně štěstí v dalším vývoji. :-)

+2/0
9.5.2015 9:24

M22a38r12t67i70n 69H87r52o94u13d89n87ý 6208977162696

Stanovisko spoločnosti aeromobil

Dnes po 18:00 počas plánovaného testovacieho letu lietajúceho auta AeroMobil pilot približne vo výške 300 metrov aktivoval bezpečnostný padák a AeroMobil pristál v lokalite letiska Nitra. Vynálezca a testovací pilot Štefan Klein neutrpel žiadne zranenia a prototyp AeroMobil 3.0 je len mierne poškodený, čím sa potvrdila účinnosť integrovaného bezpečnostného zariadenia – padáku, na ktorom pristál celý AeroMobil vrátane pilota. Skúsenosť a údaje z tohto testovacieho letu budú vyhodnotené a implementované v ďalšom vývoji lietajúceho auta.

+4/0
9.5.2015 9:24

M35a46r37t52i38n 23H56o53c68e96k 5659665914567

sú to klamári, to bola jasná nehoda ;-D

0/0
9.5.2015 9:26





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.