Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

U Nitry se zřítilo létající auto, pilot prototypu byl lehce zraněn

Na letišti ve slovenské Nitře se v pátek zřítil prototyp létajícího auta, který v té chvíli pilotoval jeho vynálezce Štefan Klein. Ačkoli stroj spadl z výšky více než 300 metrů, pilot utrpěl jen lehká zranění, protože se mu ještě ve vzduchu podařilo aktivovat padák.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J37a18n 35Z97e44m56a39n 6206227321901

No a co, začátky jsou těžké. Airbus u Sevilly taky spadnul a ten narozdíl od tohohle autíčka žádný padák neměl, takže byli mrtví. Samozřejmě se můžu mýlit, ale osobně si myslím, že až se Aeromobil vychytá, může být obchodně nakonec úspěchem, zejména v zámoří, kde je třeba překonávat podstatně větší vzdálenosti.

+3/−1
9.5.2015 20:21

E47d94u38a78r65d 45B15l63a85z18e64k 1983710105425

zritilo??? Me to ale, dle pouziti padaku a nevazneho zraneni cili preziti! pilota, prijde jako nouzove pristani! A ne zriceni vy lhari z iDNES ;-€

0/0
9.5.2015 18:14

L67i84b72o93r 90M32o38h34o58u72t 3336147598122

Se mi líbí že i pilot byl jen lehce poškozen;-D po přistání.Nemám nic proti tomu vynálezu,ale jaká bude legislativa-předletěl mě zprava,podletěl nebo nadletěl,jak to bude na křižovatkách se STOPkou a kdo bude mít přednost při přistávání-těžší nebo s menším množstvím benzínu?

+1/−1
9.5.2015 16:09

D98u13š58a16n 91M51a75s23á96r 3371291482885

První létající automobil používal všemi mastmi mazaný Fantomas, ovšem jen ve filmu. Jeho legendární Citroen s vysouvatelnými křídly, známe všichni. Ale i tak, pozoruhodný pokus.

+2/0
9.5.2015 13:56

J27a46r72o18s62l97a11v 87P53o46l28e41n67s19k69y 5796164429

Je zajimave jak tato utopisticka myslenka je stale atraktivni. Rada velmi nadanych a schopnych  lidi vklada svuj um a energii do neceho z ceho nemuze vziknout nic jineho nez spatne jezdici auto a spatne letajici letadlo.

+1/−2
9.5.2015 13:33

M41i54c60h85a15l 15J91a79r58o66š 7544860452745

Auto bude jezdit, ale nebude mít parametry vyžadované pro auta na komunikacích. Prostě bude po silnici rolovat ultralight se sklopenými křídly.

+1/0
9.5.2015 14:40

T52o43m20á87š 84K63i70n15c57e23l 1545658408743

Myslim,ze toto ,,auto" ma na viac. Na ceste sa skutocne sprava ako auto. Som z Nitry,videl som to.

0/0
9.5.2015 21:11

Š34t41ě15p42á89n 94K86o92p37ř40i40v67a 6259825485442

Tak se zda, ze vynalezli alespon padak, to taky neni spatny.

0/0
9.5.2015 13:14

Š43t66ě11p52á87n 34K97o81p93ř52i70v35a 6959465415492

A co na to Ján Tleskač?

0/0
9.5.2015 13:02

P73a27v54e26l 61Ř22a95p49e86k 7592156799565

Jako by těch popelnic nebylo všude dost, ještě budou dělat kravál a padat ze vzduchu ;-€Rv

+2/−2
9.5.2015 12:40

D27a47v87i66d 23E79v87a63n 6873850101431

Zde došlo asi na unikátní trojkombinanci v jedné osobě:

vynálezce-konsruktér, zkušební pilot a zároveň jediný koncový zákazník...

Ale podporuje to samotný premiér Fico, myslí si asi, že se tím Slovensko zviditelní.

Tak zatím se to daří...

+1/−4
9.5.2015 12:25

D33a48n47i33e61l 95Ž90á98č90e92k 2971373312814

Před podepsáním je smlouva s NASA. Takže se asi se daří.

+3/0
9.5.2015 13:14

D31a69v60i64d 38E28v27a34n 6753140821671

Tak 200 km v hodině není žádná závratná rychlost.

Když to vezmu selským rozumem, budu chtít cestovat 500 km daleko, tak tento stroj by to teoretcky měl zvládnout pod 3 hodiny...

ALE: příprava na vzlet zabere další hodinu...musim neustále sledovat počasí, nemůžu jet na noc, musím přemýšlet, abych nepřistával v noci, nemůžu vzít prakticky žádného pasažéra ani náklad...po přistání mi zase zabere půl hodiny než můžu vjet na silnici, kde mám zase nevýhody protože jsem dlouhý jako autobus a těžko někde zaparkuju, a když se mi to povede, tak vzbudím okamžitě takový rozruch, že radši zase mizím.

Takže celkově pojedu cca 5 hodin a budu v permanentním stresu z každýho mráčku..to raději pojedu o dvě hodiny dýl autem na pohodu a můžu se po cestě i vyčůrat...

+2/−2
9.5.2015 12:03

P81a65v52e84l 85Ř40a54p82e37k 7722586269355

Je to fakticky další přírůstek do rodiny invalidních vozíků pro duševně postižené, ke čtyřkolkám a silným motocyklům. Na smysluplné využití tohle není.

+1/−4
9.5.2015 12:42

J62i23ř80í 65E34r48b59e45n 1403584286127

Zapomněl jsi na své oblíbené nejhorší duševní mrzáky: sadistické pejskaře ;-D

0/0
10.5.2015 22:27

J33a57n 80S25o98c72h42o49r 2934236342556

V podmínkách Evropy to význam nemá.

Význam by to mělo, kdyby to dokázalo odstartovat z místa bez rozjezdu podobně jako vrtulník. Když uváznu v zácpě na dálnici, takové auto by se hodilo. Kolona v zácpě nebývá dlouhá, řekněme do 10 km, tak kdyby to dokázalo přeletět tak krátkou vzdálenost, ale stačilo by ještě méně, třeba dolet do půl kilometru. Z dálniční zácpy odstartovat a přeletět někam na nějakou vedlejšku nebo polní cestu u dálnice. Odtud pokračovat po zemi a pak se vrátit na dálnici za stojící kolonou.

Více u nás netřeba.

+1/0
9.5.2015 11:53

Š15t17ě67p81á47n 54K57o21p44ř39i74v14a 6469675505642

Nutno pocitat s tim, ze by se tech aut v zacpe vzneslo vic a pak by zacala prset zpet na tu kolonu, az by se posrazela. :-D

+2/0
9.5.2015 13:06

J32i32ř51í 16Š34t81ě61r81b73a 9663382107255

chce začít prodávat v Severní Americe, kde to rozhodně smysl má..v Evropě opravdu moc ne

0/0
9.5.2015 19:43

I75v41a49n 88O35š59m27e80r77a 3965853117170

Když čtu diskusi a jak všichni peskujete pokus o pokrok, vy by jste nejdadji bydleli v jeskyni, ne? Anebo víte, že si to nikdy nebudete moci dovolit tak na to nadáváte. A člověk by si myslel že lidstvo od středověku, kdy se vynálezci upalovali jako čarodějové a přisluhovači dábla pominulo. Případně, když za komunismu se teschnologický postup u nás téměř zastavil. Já vím v roce 56 jsme vymysleli televizi, co na tom, že američani ji měli už před válkou.

+7/−2
9.5.2015 11:37

D67a92v81i75d 78N40e31b76e27s70k71ý 8277301339541

Ve středověku vynálezce fakt nikdo neupaloval.

+2/−1
9.5.2015 12:56
Foto

J84i17r79i 25J57a94l67u97v35k25a 3208179334837

Víte, ono jde spíš o to, že když skřížím fén s mixérem, nejedná se o pokrok, přestože obě věci budou i nadále fungovat bezvadně.

0/0
9.5.2015 14:55

I53v35a64n 15O27š23m68e10r97a 3875963777470

Takže z drožky tažené koňmi na automobil nebyl pokrok?

+3/0
9.5.2015 15:03

L58i69b76o70r 15M36o71h94o70u26t 3706527218102

U nás TV vysílá od roku 53,ale už ve 30.letech ji provozovala BBC.asi dřív než USA.

0/0
9.5.2015 16:12

I94v55a 59V67a33l96č92í72k44o17v21á 1129198851841

"Servus chlapci, ako si tu žijete?"

Štefan...

;-)

+4/0
9.5.2015 10:35
Foto

P18e91t28r 78Š57r18a37i58e54r 9153792612887

Nojo, asi to nebude určený primárně na evropský trh, nemyslíte?? Taky mi to připadalo jako nesmysl. V USA (například) je letecký průkaz mnohem běžnější a taky tam jsou rozlehlé oblasti s malou hustotou silnic plus kupní síla...;-)

+1/0
9.5.2015 10:31

M82a19r93t62i16n 23K73o53p48e29c73k80ý 3548857359694

Ano, proto v USA spousta lidí vlastní kvalitní a rychlé letadlo a zároveň kvalitní a pohodlné auto. Ale zvlášť. ;-)

+1/0
9.5.2015 10:41

L58i12b27o85r 19M61o33h52o72u62t 3906667968152

Kvalitní a pohodlné auto v USA? z Detroitu co krachuje?

0/−1
9.5.2015 16:13

J62i52ř45í 13E88r35b23e58n 1953944226417

Napsal auto v USA, ne auto z USA ;-)

Jinak americká auta na tom s kvalitou nejsou nijak špatně, ale Japonci a Korejci je zválcovali jednak ještě vyšší spolehlivostí (protože v Asii se už přes padesát let spoléhá na SPC řízení procesů, kdežto v Americe i Evropě do 80. let vládlo řízení výroby následnou kontrolou, což je dost drahý a málo efektivní špás), jednak nižší cenou aut, jednak nižší spotřebou paliva...

0/0
10.5.2015 22:33

M69a71r53t97i13n 32S12u87k94u13p 8626742799304

8-ojá to říkám pořád

AUTA PŘECE NEMOHOU LÉTAT!!!

0/0
9.5.2015 10:23
Foto

P84a51v88e52l 31F16r56u43m66e31r45t 5517954987568

auta na koleje, vlaky na lodě

+2/0
9.5.2015 10:26

J31a73n 76F91r61o97l74í59k 6686640185194

Kreativní a činorodý člověk si zasluhuje uznání i když o smyslu jeho snažení pochybujeme. Každá cesta vpřed je klopotná a je jen dobře, že mu záchranný systém zafungoval a přežil.

+18/0
9.5.2015 10:22

I58v88a 69V32a68l49č71í68k53o72v15á 1849368141321

Vyfukováním tabákového kouře do vody zlato nevzniká.

Ten chlap je velmi zanícený.;-)

+1/0
9.5.2015 10:36

J41i74ř28í 37B59r84o40ž 5619585672917

Slepá větev vývoje techniky, ale vždy se někdo najde, kdo se snaží dojít až na konec té zazděné uličky. Za sto let letectví těch pokusů byla celá řada a vždy skončily fiaskem.  Jako automobil  nemá dobré jízdní vlastnosti a  zbytečně sebou veze  části pohonu letadla. Jako letadlo  to samé, ale v opačném gardu- zbytečně nese díly automobilu, které letadlo nepotřebuje- například převodovku.. Není možné vyrobit  kompromis, který by se plnohodnotně vyrovnal letadlu, či automobilu. Vždy vznikne pouze drahý hybrid se nedostatečnými vlastnostmi auta, či letadla. Malé vrtulníky tuto otázku zcela vyřešily- levné na provoz, přistanete, kde potřebujete, pořizovací cena menší než u tohoto  hybridu.

+7/−3
9.5.2015 10:21

L56u74b21o97m42í61r 75V23r60t58a67l 6290397251281

No, aeromobil bych si představoval spíš jako kombinaci vrtulníku s autem, jen řešení toho skládání vrtule by určitě bylo šílené. Tento výtvor nekritizuju, první kombinace auto - koňský povoz také vypadaly šíleně. Chápu, že s raketovým pohonem by to stálo daleko víc.

+4/0
9.5.2015 10:17

M60a20r63t46i12n 95K90o86p42e97c51k56ý 3648457819424

Ten dvacetiletý vývoj, včetně výroby a testování prototypů, stál firmu údajně kolem sta milionů korun. Určitě bych si dokázal představit řadu mnohem zajímavějších a krásnějších způsobů, jak vyhazovat takové peníze do vzduchu. Stačí posoudit základní fakta: 1) řidič musí být zároveň vyškolený pilot s průkazem, 2) přistávat a vzlétat smíte jen na letišti, 3) aeromobil je oproti autu výrazně nepohodlný, stísněný a nekomfortní, oproti letadlu výrazně pomalý (max. 200km/h), 4) podle výrobce bude cena aeromobilu cca 8-10 mil. Kč. Dává to někomu smysl? Já být potencionální zákazník, tedy multimilionář, tak si raději koupím třeba luxusní Porsche Carrera a po Evropě budu létat rychlým a pohodlným pronajatým letadlem. 1000 km let mne pak vyjde max na 50 tisíc i s pilotem v ceně. Takže i když poletím třeba stokrát, pořád to budu mít levnější, pohodlnější, rychlejší a přepychovější. Na vozovce i ve vzduchu.

+5/−4
9.5.2015 10:04

M20i73c76h76a13l 93F30i88n70s20t57e81r16l98e 7979440653858

Tento typ prostředku je určen především pro piloty a uplatnění si zcela určitě najde - v Čechách asi ne, ale ohlasy vzbudil hlavně v Americe a Austrálii, tedy v zemích, kde jsou širé neobydlené prostory a letadlo, či vrtulník jsou běžné dopravní prostředky v soukromých rukách. ;-)

+1/0
9.5.2015 10:13

J11i48ř14í 54B62r59o83ž 5339645432197

Ani v Americe, tam těch pokusů bylo několik, třeba Aerocar- nikdo to nechtěl. Nač také, když tam přistanete  na kterémkoliv místním letišti s Cesničkou, za rohem je půjčovna  aut a vy se nemusíte nic starat, než aby vám zahangárovali tu vaši Cesničku? Dá se říci, že každý movitější farmář tam takhle zdolává větší vzdálenosti- cena letadla z druhé ruky je srovnatelná s cenou luxusnějšího vozu.

0/−1
9.5.2015 10:29

P29a58v24e76l 35N19o65v47á50k 7501657889739

Je pravda, že pokud má člověk prachy, není problém si zajet na letiště, tam si pujčit letadlo, někam přeletět a tam sednout do přistaveného auta a jet dál. Nicméně já bych zákazníky viděl. Letiště je v republice skoro na každým rohu (pokud se dá přistát i na trávě). Člověk při cestování nemusí stát v zácpě, letí přímo a tím se čas na cestování zkrátí. A spoustu lidí prostě baví lítat, tak proč to nespojit. Komfort uvnitř časem příjde.

+1/0
9.5.2015 10:20

J75a91n 48S18e79d43l10á17k 9902777446434

víc se mi líbil projekt skycar, protože rozkládací křídla nejsou moc hezká,  ale  kde je tomu projektu konec? Onehdá jsem četl jak se někdy v roce 2000 budou už seriově vyrábět a pořád nic :-)

ale nejlepší je tohle z roku ca 1985

https://www.youtube.com/watch?v=LKLs9ynZEH0

0/0
9.5.2015 10:04

J37a64r20o26s92l78a39v 86K78a51d60l42e15c 5801889422961

Vynálezce8-o

0/−1
9.5.2015 10:04

R25a44d45e58k 40Č78o69s 3216746538318

A smysl tohoto výtvoru? Vyrobit špatné auto a zároveň špatné letadlo?

+4/−4
9.5.2015 9:52

M42a12r38t80i79n 43K96o54p54e30c56k71ý 3368117939344

Bohužel přesně tak. A to navíc za dvojnásobnou cenu (asi 8 milionů podle výrobce), než kdybych si koupil mnohem lepší letadlo a mnohem lepší auto zvlášť.

+1/0
9.5.2015 10:08

R41a15d13i98m 53N67e19b74e42l 5986835969849

Mnoho vynálezů v historii ve své době vypadalo jako nepoužitelné zbytečnosti. Třeba takový mobil! http://tapety.netfun.cz/tapeta/prvni-mobilni-telefony-1/ Myslite, že by takový vynález mohl mít budoucnost?  ;-)

+1/0
9.5.2015 10:19

P49a15v28e35l 17N54o76v23á79k 7621707829449

Tak stačí vidět jen první letadlo nebo auto :-) Taky se to určitě zdálo nepoužitelný :-)

+2/0
9.5.2015 10:22

M86a75r67t72i19n 56K45o54p38e15c70k53ý 3778737919624

A mnohonásobně více patentovaných vynálezů nepoužitelnými zbytečnostmi opravdu je a nikdy se nedostalo ani do sériové výroby. Rozhoduje především praktické využití a cena. Kombinace obojího dělá z tohoto "vynálezu" nesmyslný výtvor v porovnání s jinými a po všech stránkách výhodnějšími způsoby cestování.

+1/0
9.5.2015 10:38

J47a79k58u98b 68V14i25k38t45o28r56a 8273209603521

Kdo nic nedělá, nic nezkazí ;-)

0/0
9.5.2015 10:36

I42v25a 19V79a43l17č69í89k36o61v40á 1219988561801

To je jak dnešní "smartfouny". Nefotí, netelefonují... ;-)

+1/0
9.5.2015 10:39

J39a79k83u60b 42V81i22k83t74o82r59a 8383369893981

Dokud někdo nevymyslí jiný typ pohonu, tak bude létající auto jenom dětský sen. I tak pánovi přeji hodně štěstí v dalším vývoji. :-)

+2/0
9.5.2015 9:24

M28a43r77t62i38n 38H68r93o58u54d76n89ý 6318477382926

Stanovisko spoločnosti aeromobil

Dnes po 18:00 počas plánovaného testovacieho letu lietajúceho auta AeroMobil pilot približne vo výške 300 metrov aktivoval bezpečnostný padák a AeroMobil pristál v lokalite letiska Nitra. Vynálezca a testovací pilot Štefan Klein neutrpel žiadne zranenia a prototyp AeroMobil 3.0 je len mierne poškodený, čím sa potvrdila účinnosť integrovaného bezpečnostného zariadenia – padáku, na ktorom pristál celý AeroMobil vrátane pilota. Skúsenosť a údaje z tohto testovacieho letu budú vyhodnotené a implementované v ďalšom vývoji lietajúceho auta.

+4/0
9.5.2015 9:24

M26a81r64t88i76n 42H59o28c69e30k 5419435954827

sú to klamári, to bola jasná nehoda ;-D

0/0
9.5.2015 9:26





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.