Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Projevů antisemitismu v Česku už čtvrtým rokem přibývá

Antisemitismus je v Česku mírně na vzestupu. Vyplývá to ze zprávy o projevech antisemitismu v roce 2014, kterou zveřejnila pražská židovská obec. Přesto je Česko stále hodnoceno jako země, kde není antisemitismus významně přítomný.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J23a44r45o39s13l39a87v65a 92K16a90n42i12o31k80o23v56á 7382509122167

Je to smutné, ale bohužel je to tak..  Skutečně se s různými protižidovskými názory na netu setkávám. Je mi z toho blivno..

Za všechno zlé můžou Židi, Putin a Klaus..

Mnohým nedochází, že Izrael je jediná docela úspěšná demokracie tam v té oblasti. A že jsme na jedné lodi proti islámskému nebezpečí. Kéž bych u nás viděla tolik ochoty k obraně své země, tolik úcty k ní..

0/0
5.5.2015 13:19
Foto

V47l57a18d53i30m27i70r 30V66o19j33a96c25e38k 5116334459592

Tady jde o to co víme o kultuře Izraelců.A taky by mne zajímalo kolik židů znají dopisovatelé

0/0
5.5.2015 7:28
Foto

A40l71e86š 47H19o20d15i58n41a 9380209148624

K diskusi o zveličování židovského holocaustu oproti jiným tragédiím:

1. Je udáváno cca 5,7 mil. židovských obětí za druhé světové války. Počet polských nežidovských obětí války je asi 2,7 mil. (jen v samotném varšavském povstání cca 200 tis.). Je polským obětem ve světě věnována poloviční pozornost jako židovským obětem? Nebo aspoň desetinová? Jsou Poláci méně hodnotní lidé než Židé?

2. Ve dvacátém století proběhly daleko větší genocidy: v Sovětském svazu zemřelo hladomorem vyvolaným kolektivizací 10 - 27 mil. lidí, v Číně za Mao Ce-tunga 50 - 70 mil. lidí. (oboje dokonce v relativně klidných dobách míru). Je těmto genocidám ve světě věnována výrazně větší pozornost než holocaustu?

3. Má aspoň desetinovou pozornost nedávná rwandská genocida, kde byl zavražděn milion lidí? Respektive - vzpomene si na ni vůbec někdo? Kolik politiků ji dnes připomíná?

atd. 

To, že se někteří židovští představitelé snaží prezentovat jejich genocidu jako zcela výjimečnou oproti ostatním, tak u přemýšlivých lidí vede spíše k nedůvěře. Ne k tomu, jestli holocaust proběhl, ale proč se z něj stala tolik zpolitizovaná otázka.

+5/−6
4.5.2015 17:34

K58a50r80e75l 85N36e84č82a22s 5263459360960

Genocida cíleného vyvražďování Židů v prostoru celé Evropy je vyjímečná a kdo to nechápe je idiot nebo nácek. Cílené a plánované vyvražďování jednoho národa,dokonce technologicky plánované.Rv:-/

+6/−2
4.5.2015 19:41
Foto

A66l45e85š 91H78o89d21i77n20a 9400289108484

Myslím, že obětem je celkem jedno, jestli jsou vyvražďovány technicky plánovaně, hladomorem nebo puškami. A kdo to nechápe a klade jednu genocidu vysoce nad druhou, je podle vás kdo? Idiot nebo sionista?

+1/−3
4.5.2015 20:02

K97a47r70e84l 42N19e61č55a74s 5553449620250

Genocida není fotbal,pane Hodino.Nikdo nic nikam neklade.To se odehrává pouze ve vaší hlavě.Máte to tam prostě tak poskládané.Co říkáte nikdo netvrdí.Zkoušel jste se někdy podívat do historie likvidace Židů od Kristal Nacht po Wansee až po konec války?:-/

+3/−2
4.5.2015 22:09

J95a59r76o28s54l51a20v22a 52K69a72n48i58o30k92o84v47á 7202619752467

Jste trapný, když nerozlišujete různé události..

+1/−1
5.5.2015 13:22

R38a46d21e36k 83Š35l74a50h90o89r 1518397633928

a vy jste idiot nebo nácek?

+1/−1
5.5.2015 10:54

J60a10r90o84s76l88a36v54a 77K97a46n82i88o67k70o36v44á 7812859772677

Přidávám se k vaší poznámce !

0/−1
5.5.2015 13:21

K22a64r91e69l 26N45e70č60a79s 5303199940360

Pane Šlahore,když bych si měl vybrat,bral bych raději toho idiota.Idiot může prožít celkem veselý život na rozdíl od nácka.:-)

0/0
5.5.2015 21:49

R42i83c56h35a84r85d 19N82o68v23á89k 9111452172786

Tak ona zpolitizovaná být musí, protože revize současné interpretace holokaustu by vedla ke zpochybnění důvodu vzniku Izraele po WW2.

Není to tak, že by legitimita Izraele stála nebo padala s unikátností holokaustu v kontextu jiných genocid, ale pokud by holokaust byl sesazen piedestalu a postaven na roveň Vámi zmiňovaným genocidám (ještě jste nezmínil Armény Tureckem), tak by to Izraeli neprospělo.

Ve Rwandě by se třeba Hutuové mohli ptát, proč taky po 1995 nedostali vlastní stát apod.

0/0
4.5.2015 21:33

J63a54r68o52s85l34a48v44a 97K25a60n53i64o92k96o76v36á 7862619352867

Především - vznik státu Izrael předpokládala už Balfourova deklarace z roku 1917. Na úkor Turecka, nikoli Arabů. Deklaraci schválily po válce všechny možné státy a v rámci Mandátu Palestina byla Velká Británie pověřena organizací židovského přistěhovalectví a výkupu půdy. Židovskému státu mělo patřit veškeré území mezi řekou Jordán a Středozemním mořem, analogickým arabským protějškem mělo být Zajordánsko (rovněž součást mandátního území), také na úkor Turecka. Jenže Arabové chtěli všechno.

Pokud by tenkrát Britové, ať už z jakýchkoli důvodů, vznik Izraele nebrzdili, mohl tento stát existovat už cca od roku 1922. A s Jeruzalémem jako hlavním městem.

Území, přiřčené ze strany OSN Izraeli v roce 1948, zaujímalo asi 50% rozlohy předpokládané Balfourovou deklarací a odsouhlasené Společností národů, jakož i Kongresem USA ve 20. letech. Židé i tuto očesanou verzi, i když nas.aně, akceptovali. I to však bylo Arabům málo, pustili se do války a tu prohráli. Myslím, že palestinští Arabové dostali, oč si koledovali. A nebýt to takoví blízkovýchodní cikáni, mohli dávno pokojně prosperovat.

0/0
5.5.2015 13:29

P79e19t96e10r 67F83r52a51n11e67k 4796384914965

Je rozdíl mezi průmyslovým vražděním civilistů a umíráním vojáků ve válce anebo během povstání. To že si Židé připomínají svoji historii je zcela v pořádku, a Poláci si ji mimochodem připomínají také. Dalo by se i polemizovat o tom počtu zamřelých Židů protože uvádíte číslo zavražděných během šoa, ale ne už zemřelé Židy které bojovali ve válce na straně spojenců, i když samozřejmě míchat by se to nemělo. To je právě problém že vraždění Židů právě nemělo s válkou ani s odbojem nic společné a dělo se daleko od frontové linie, ale vy nechápete ten rozdíl. No prostě Vám "ty Židé" to leží v žaludku jako všem náckům "s iq nad 150".

+4/−1
4.5.2015 22:20

B34e61d65ř19i12c92h 48T57ě19š34í42n53s89k70ý 6462623231837

proti Polákům nikdy nebyla vedena genocida, máte zmatek ve významu slova genocida

+2/0
5.5.2015 13:32

T80o91m83á45š 70P52e27t50r94o92v96i56č 7793240729959

Známy Martin Luther a jeho menej známy antisemitizmus

https://beo.sk/historia/841-martin-luther-a-jeho-antisemitizmus

Sedem bodov Martina Luthera, ako naložiť so židmi

0/−3
4.5.2015 16:25

J72a24r70d77a 59C41h47o31v98a72n66e24c 6931815153489

Z Čechů se rozhodně žádní větší antisemiti nestali. Vždyť skoro všichni nesnášíme muslimy a máme sympatie k Izraeli.

Jestli stoupá počet útoků proži Židům, tak za tím bude rostoucí počet muslimů u nás.

+5/0
4.5.2015 16:06

J54a95r56o98s22l87a89v23a 90K60a97n55i60o62k53o27v79á 7922979312917

No... tím bych si nebyla tak jistá. Těch muslimů přímo u nás je (chválabohu a komu všemu ještě) "zatím" málo k celkovému počtu. Ale na cizích diskuzích je toho antisemitismu až až. A mlaďoši brouzdají a přebírají i nesmysly, když o historických faktech židovského národa ví houby..

"nejúspěšnější" invektivy bývají na zahr. webech, když jsou články k ekon. krizi. To tam v diskuzích hned bují nadávky typu - "to židi, vždyť všechny hnusné banky jsou jejich"..... Argument jak noha..

0/0
5.5.2015 13:43

K44a33r49e54l 61N46e97č84a12s 5553229870570

Myšlení lidí  se často pohybuje v mezích nejdivočejších krajností a stupidních nenávistných výkladů a výzev.Lidé hledají viníka za svoje frustrace a strach-a média jim dávají pohatou nabídku.

Kolem 72% lidí v každé společnosti /podle  opakovaných výzkumů/ jsou zmanipulovaní ,vystrašení lidé s velmi omezeným rozhledem.Je tomu tak všude.Antisemitismus patří už velmi dlouho k folkloru blbů.Nic nového.:-/

+5/−1
4.5.2015 15:56

V19á71c17l53a59v 51J91a37r87e15š 9859675139601

židů si velmi vážím .Je to inteligentní a velice schopné etnikum.Dokazuje to stát Izrael,který se přes útoky které byly a stále jsou proti němu vedenyse vypracoval na světovou velmoc v některých oblastech vědy.Česko,které nikdo neohrožuje takové úspěchy  nemá a může pouze závidět.Nenávidět tak schopné a pracovité etnikum je protismyslné.Úzká spolupráce s Izraelem ,ale i s židovskou diasporou  nám nemůže uškodit ale naopak.

+16/0
4.5.2015 13:52
Foto

H68o59n16z20a 23D96v44o58ř34á16k 9621901100

To co jste napsal pasuje dokonale i na německý národ. Jak velmi se vypracoval s nástupem nacismu, zejména v některých oblastech vědy ale mám za to spolupracovat s nacisty?

Líbí se mi pracovitost židů i pracovitost němců a inteligence kohokoli. Nelíbí se mi pocit nadřazenosti těchto národů, i když jej vzhledem k výše uvedenému docela chápu. 

Ve všech případech jde vždy o myšlení "elity", která tak kazí renomé jakéhokoli národa.

+1/−3
4.5.2015 18:08

K77a45r68e55l 38N14e11č92a21s 5603299330420

Přikládat někomu pocit nadřazenosti je spíše problém toho,kdo přisuzuje.:-/

+2/−1
4.5.2015 19:38

V40á29c96l92a56v 33J66a84r59e88š 9379895699841

Pane Dvořáku,nejen že si vážím Izraelců ,vážím si i současného demokratického Německa,které je ekonomickým tahounem Evropy.Generace,která podlehla Hitlerovi prakticky už neexistuje a Německo samotné se účinněji vypořádalo s nacizmem ,než Česko s komunizmem.Podíváme-li se na přehled poválečnných německých státníků,je to pohled daleko útěšnější než ,než na sestavu našich státníků polistopadových.

+1/0
4.5.2015 20:50

I21v60o 47H10r90o67š 9506242903293

Možná by bylo zajímavé porovnat nárust antisemitismu s nárustem počtu muslimů u nás.

+5/0
4.5.2015 13:46
Foto

K59a56r62e11l 66M56á97d85l85e 6794651254603

Ne že bych se chtěl muslimáků nějak zastávat, ale i v článku se přiznává, že roste aktivita té sebranky, která byla dříve vyzdvihována jako kladná protiváha holých lebek - tedy že se radikalizují všelijací zelení anarchisté.

+5/0
4.5.2015 14:46

M41i59c39h33a24l 27K56o41l64í67n29s89k42ý 2732600385648

Nárůst antisemitismu je zřejmě v rámci nárůstu xenofobie obecně, myslím.

Také bych uvítal širší statistiku, okolní národy, východní, západní vč. američanů, romové, běženci ...

A také odbornou diskuzi proč?

Michal kolínský.

+3/0
4.5.2015 13:38
Foto

K90a26r37e77l 43M10á70d65l27e 6124891504133

Obecná xenofobie je blábol. Obecnou xenofobií trpí jen pár hololebých mladíků přesvědčených o vlastní výjimečnosti a nadřazenosti, přičemž sami nezvládnou ani diktát pro pátou třídu.

Běžný člověk žádnou obecnou xenofobii, nemá, ale rozlišuje podle etnik nebo národností. U mne by se například dalo mluvit o sestupující vstřícnosti od Vietnamců a Ukrajinců přes Romy až po vyslovený odpor k muslimům.

Není v tom xenofobie, jen zkušenosti, informace a v případě muslimů i strach (sluníčkáři by dodali, že neoprávněný strach, když jsem si to obohacení ještě nevyzkoušel na vlastní kůži).

+2/0
4.5.2015 15:20

P88a28v94e98l 15V49e61t43e35š95n44í86k 7935878435217

Není to jenom proti židům. I proti arabům, vietnamcům, afričanům a dalším.

+1/−3
4.5.2015 13:32

J34a82r47d57a 31C88h49o87v81a97n59e67c 6671955243659

Ale neříkejte. Proti Vietnamcům útočí leda tak novináři (občas). Ostatní lidi u nich s nadšením nakupují.

+5/0
4.5.2015 16:08

F90r61a77n10t93i42š68e20k 76E30l64i30á91š 6897483215376

Židé v Česku se poslední staletí příliš neprojevovali. Vždy byli pracovitější a vzdělatelnější, než my, křesťané. Často byli právníky, či lékaři. Pokud se projevují nějaké antisemitské názory, vždy je to z komplexu méněcennosti vůči těm schopnějším.

+6/0
4.5.2015 13:28

R54i92c29h51a92r80d 10N78o17v27á17k 9891922752396

Kategorie "články, weby, obrázky, videa" mě tahá za oči: 

1) Obecně preferuju širokou svobodu slova včetně možnosti psát / říkat hnusárny. Lepší než naopak - omezovat svobodu slova kvůli tomu, aby se někdo necítil dotčeně nebo ublíženě

2) Je to internet a na internetu je obecně spousta hnusáren proti leckomu, speciálně, když jsou lidi anonymní (alespoň zdánlivě). Cíleně hledat a vytahovat z toho útoky na židy považuju za zkreslení reality a stavění se do pozice oběti. Kolik podobných nebo horších textů nebo obrázků by se našlo na téma Arabů, Romů, Rusů, Američanů atd.? Možná víc, akorát se to nikde neeviduje a nepublikuje, vede to k distorzi reality

3) Jedná se o absolutně nejpočetnější kategorii, pokud se odečte, tak z 234 položek jich zbude jen něco přes 40. Trochu to zavání přifukováním, zařadíme vágní kategorii a zšestinásobíme tím celkový počet

Jinak, já celkově obdivuju Izrael, jak se dokázal udržet a vyhrávat opakované války s Araby atd. Jsem ale už o něco menší fanda diaspory v Evropě a USA.

0/0
4.5.2015 13:27

D80a77l95i42b19o43r 27K91u23r36b79e11l 7334284945903

Mě by zajímalo, jaký smysl a cíl se těmito statistikami vlastně sleduje. Tím, že na sebe pořád upozorňují a hrají si na otloukánka, kterému každý jenom ubližuje a vlastní chyby sami na sobě nehledají, je spíš kontraproduktivní pro celou jejich komunitu. Někdy mi připadá, že si vlastně tu nenávist svého okolí přejí, aby se pak mohli stěžovat, jak jsou k nim všichni zlí.

0/−6
4.5.2015 12:49

M58i48c40h23a13l 93M23o97u79c77h30a 9858259603304

Kolik Židů si v životě potkal? Vyčítat se jim dá lecos, ale zrovna "ublíženost a otloukánkovství" je hodně vedle. To, že si připomínají Holokaust je úcta k jejich předků,. kteří při něm přišli o život a do jisté míry i jakási existenční nutnost, nikoli hraní si na chudinky... ;-)

+8/0
4.5.2015 13:00
Foto

H83a53n35k48a 24P93a16l11a93c36h10o16v25á 6227799767593

Pane Moucho, holocaust si připomínáme nejen z úcty k zahynuvším předkům, ale hlavně pro všechny příští generace. Pro případ, že by se našel opět nějaký vůdce.

+2/0
4.5.2015 13:40

M22i35c57h51a61l 61M35o85u63c97h62a 9418229403764

Hanko, to tam ale píši: "jakási existenční nutnost"... ;-) Mě se v tomhle přístup Izraelců velmi líbí. Srovnali se s křivdami 2. sv. války mnohem lépe, než většina Čechů, i když utrpení Židů bylo nesrovnatelně větší. Oni nad tím klidně mávnou rukou a řeknou: "Stalo se, je to historie. Nikdy na ni nesmíme zapomenout, nikdy nesmíme dopustit její opakování, ale už se v tom nebudeme šťourat". A jdou s Němcem na pivo (osobní zkušenost...) :-)

+5/0
4.5.2015 13:53
Foto

H62a16n95k56a 96P78a80l96a52c46h46o85v12á 6877979847983

Tak nějak. Téměř všichni mí předci zahynuli v plynu. Ti, kteří přežili, ihned po válce začli naprosto z ničeho opět budovat. (v roce 1948 nám všechno ukradli komunisti)

Takže pořád dokola.:-)

+4/0
4.5.2015 14:47

P10e70t73r 88D13v78o31ř90á98k 9624597942530

A v Izraeli zase protestují proti "rasismu".

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/svet/310046-desitky-zranenych-pri-protestech-izraelcu-africkeho-puvodu/

0/0
4.5.2015 12:24

M68i80c95h33a53e18l 25C32h78a79r41v37á15t 9149258753322

Tohle je vděčné téma. Ale asi by bylo příliš objektivní zveřejnit stejnou statistiku i pro jiná etnika.

+1/0
4.5.2015 12:16

H96e64l22e62n40a 51K66a86v58k36o74v65á 4963266309113

Rozhodně nelze souhlasit s názorem židovské obce , že by u  nás rostl antisemitismus.Naopak přibylo úprav zdevastovaných hřbitovů, opravy synagog, různých vzpomínkových akcí. Je řada židovských občanů, kteří ochotně poskytují materiály o svých válečných  hrůzných zážitcích svých či   zahynulých  příbuzných, pouze nechtějí být jmenováni. Těch si moc vážím.

+3/−1
4.5.2015 12:12

J98a76r64o89s78l44a89v68a 76K30a89n41i60o96k74o16v25á 7752649932827

V tomto máte pravdu, ale nejspíš se moc nepohybujete po různých webech, a i zahraničních.  Děsí mě, kolik v těch diskuzích "potkávám" urážek proti židům, svádění na ně kdečeho špatného..

0/0
5.5.2015 13:57

H90e38l39e38n45a 93K81a50v66k80o63v20á 4363166369593

pí.Kanioková

Jenže proti lidské hlouposti a malosti jsou jakékoliv reálné argumenty zbytečné. Ono stačí, co člověk slyší okolo sebe. !!

0/0
5.5.2015 14:32
Foto

L84u53d61e74k 53R84a20u60e34r 5365618618677

Zide tim,ze si mysli,ze jsou neco jineho(moznaze jsou lepsi)si delaji problemy samy.

0/−1
4.5.2015 12:10

M49i30c60h36a28l 18M48o35u60c43h50a 9178279193484

Projevy antisemitismu jsou v lepším případě jen projevem neznalosti, v horším hlouposti a v tom nejhorším obého dohromady... :-/

+4/0
4.5.2015 12:09

K36a31r34e90l 47K56ř39i32v13a28n 7385151285785

Antisemitismus vzniká ze závisti méně úspěšných k úspěšnějším.

+4/0
4.5.2015 12:09

S13y19l42v29a 82Š26p60o12r83k18o97v87á 5336342200219

Domnívám se, že právě tato diskuse potvrzuje pravdivost článku, tedy že antisemitismus u nás je - a v nezanedbatelné míře...bohuželRv

Zcela chápu, že někdo nemá rád cikány  na základě vlastní negativní zkušenosti (okrádání, bordel, hluk v noci...) - to totiž není žádný rasismus, ale normální lidské chování založené na zkušenosti. Ovšem nemít rád židy jen na základě nějakých vymyšlených "spisků" a po netu se šířících nesmyslů, bez jakékoliv osobní zkušenosti - to skutečně rasismus je

+5/−6
4.5.2015 11:57
Foto

H67o35n74z70a 34D13v12o69ř24á21k 9201971570

Pokud vím, tyto "vymyšlené" spisky byly posledním soudem ve Švýcarsku uznány za pravé.  Pokud jde o osobní zkušenost, kolik by jste toho asi tak mohla vůbec hodnotit jen na základě osobní zkušenosti?

+4/−4
4.5.2015 12:06

M17i88c12h30a56l 57Š34t18e86i44n92d87l33e46r 9264922588327

Myslíte Protokoly? To je prokázaný podlvrh. Dokonce se podařilo identifikovat autory předlohy (francouzský politický pamflet bez spojení se Židy) i samotného padělku (zhotovila carská tajná služba). Neonacisti se sice skutečně ohánějí nějakým soudem, ale kdo se do problematiky ponoří trochu hlouběji, sezná, že je to jen takové neonacistické mlžení.

+3/−1
4.5.2015 14:55

S15y22l91v60a 12Š39p56o53r98k17o71v15á 5706162610549

máte na ten nesmysl údajně ze Švýcarska nějaký link? Protože pokud si pamatuju koloval nedávno po netu nějaký takový hoax ;-D (ovšem na hoaxy nalítnou jen méně intleigentní jedinci).

Jinak doporučuju k této problematice knihu světově uznávaného filosofa a spisovatele Umberta Eca Pražský hřbitov

0/0
4.5.2015 19:04
Foto

K75a28r94e67l 76M76á84d12l79e 6904811814103

Nesouhlasím. Mně přijde celkové vyznění diskuze silně prožidovské (k čemuž jsem snad přispěl i prvním svým příspěvkem). To minimum záporných reakcí není z vyloženě antisemitských pozic, ale jsou to názory, proti kterým ani sympatizant Židů nenajde moc argumentů (70 let po válce už trochu nadměrná pravidelná argumentace holokaustem a za druhé pocit nadřazenosti a výjimečnosti - byť ten může být třeba podle počtu nobelovek oprávněný).

+1/0
4.5.2015 12:19

M66i84c76h64a87l 15Š84t65e56i85n72d72l12e57r 9264462818727

Jenže Holokaust byl tak obrovské trauma, že se s tím asi nic jiného nedá dělat, protože se na to prostě nedá zapomenout, ani když přímí účastníci nebo oběti už vesměs nežijí. Pocit výjimečnosti se jistě u Židů najít dá - stejně jako asi u všech národů v té které situaci - nicméně já asi neznám jediného českého Žida, který by se považoval za nadřazeného. Spíš naopak, hodně lidí to nese jako stigma.

+1/0
4.5.2015 15:08





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.