Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Přežili koncentrák i pochod smrti, pak jejich loď poslali ke dnu Britové

V hořící pochodeň se před sedmdesáti lety změnil parník Cap Arcona a další dvě lodě. Na samém sklonku války je poslalo ke dnu i s několika tisíci vězni z koncentračních táborů britské letectvo. Nacisté vězně podle jedné z teorií nalodili s plánem loď potopit a zahladit tak stopy po zvěrstvech v táborech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F46e74r42e68n60c 11L65o61v66a41s32z 9803537138864

Pred smrťou niekoho zabiť, je to humánne. Čiže - bolo to humanitárne bombardovanie.

A na margo NATO - Nato ešte nezabudlo. Činí sa ďalej.[>-];-O!!

0/0
4.5.2015 11:52

J98a10r70d49a 88K73o98n82i61c29k79ý 9338223466953

Vážení vlezdoprdelkové, až to tady vypukne, západ se na nás opět vykašle. Poto si na mě vzpomenete.

+3/−3
4.5.2015 8:41
Foto

Z75b55y78n94ě65k 14Č61e23s24á45k 9837718452896

Zločinní Rusové přiměli dobýváním Berlína chudáka Hitlera k sebevraždě. Ale potrestáni nebyli, protože historii píší vítězové.

+3/−2
4.5.2015 8:08

J11i59r11k85a 92K38o49p28a11c79e33k 4478903796493

Já bych to tak jednoduše neviděl. Ta válka totiž začala trochu jinak, než jak tě ve škole komunisti učili. Rusáci si s nacisty písmeně dohodli na rozdělení si Evropy. 

Na základě této smlouvy pak 2.světová válka vypukla přepadením Polska.

Němci napadli Polsko ze západu, Rusové se za dva týdny přidali z východu

Společně Polsko dobyli a rozdělili si jej "spravedlivě" přesně podle smlouvy.. 

tj. zhruba napůl. .. To, že si pak tito spojenci navzájem vjeli po krku byla pro Rusáky čára přes rozpočet.. prostě trochu smůla,.. ale nakonec mohli být rádi, že západ pomohl radši Rusákům.. radši tomu grázlovi Stalinovi než grázlovi Hitlerovi, prostě pragmaticky tomu menšímu zlu proti tomu většímu zlu. 

Potrestáni za to napadení Polska samozřejmě Rusáci na rozdíl od Němců nebyli, neboť patří mezi vítěze té války.

+2/−1
4.5.2015 19:04

P80a76v53e24l 69O65d75r11a57z47i81l 6474869557140

Ono to chce vidět trochu dál. V roce 1934 uzavřelo smlouvu o neútočení Německo a Polsko, potom v roce 1938 Německo a Polsko obsadilo české pohraničí a až potom se do toho zapojil SSSR, když už teda.

0/0
4.5.2015 21:09

J14i12r63k92a 60K69o78p46a28c17e56k 4568543986713

Nebuďte směšný. Samozřejmě že se lze dívat dál a i na jiné konflikty. 

Ale zde srovnáváte absolutně nesrovnatelné! 

Smlouva o neutočení a smlouva o útočení (rozdělení si cizích teritorií) je přeci jenom rozdíl. A jinak se samozřejmě můžeme dívat na další a další nepravosti.. ale že si nacisti a bolševici dohodli písemně rozdělení Polska 

a poté ho vymazali z mapy světa samozřejmě nelze omluvit tím, 

že jsme třeba mi vzali nějaké území Maďarsku, či Poláci nám!

0/0
5.5.2015 16:22

J27a23r80o73s43l67a40v 56O74b34e34š57l52o 8475213906623

Britové neměli s Němcema slitování(viz bombardování Dresden), stejně jako Němci s Britama. To že němci chtěli sami tuhle loď potopit je bezvýznamnej argument, ale bylo to ještě za války, tak ty piloty taky nikdo nehnal před Vojenskej soud.

0/0
4.5.2015 7:48

J71i96ř75í 31V83o97n28d78r11á40č34e16k 5236184310124

Němci chtěli pozabíjet vězně. Nestihli to, za ně to udělali hrdinní Britové

+2/−1
4.5.2015 6:59

L85u29d68ě65k 23N22ě45m72e54c 5875671352224

Teda tady je nablito...

0/0
4.5.2015 6:54

L35a98d17i26s92l83a56v 32T49o43m24á62n93e41k 7377167505608

to ze udajne nemci chteli lod potopit je chabe zduvodneni tech náletů. proc by to tak nemci slozite asi delali. proste spojenci pozabijeli 5 dni pred mirem tisice nevinnych. vse kolem je pokrytecke placani.

+3/−5
4.5.2015 0:09

F25r13a54n66t27i52š34e49k 59L60u12f75t 5947399914666

Koncentáky byly osvobozované a Němci neměli kam vězně jinam uklidit. Co je na tom nelogického? A Britové útočili na německé lodě, to jim chcete vyčítat?

+5/−1
4.5.2015 0:37

J74a40r26d89a 30K33o73n78i45c85k53ý 9138283796183

Britové neunesli ztrátu kolonií a chovali se proto  celou válku jako prasata. Ale historii píšou vítězové..

+5/−9
4.5.2015 0:07

D66a14v36i52d 32N66o68v81o64t90n53ý 2347952305739

Páni... vy jste ale hlava, pane Jardo :)))

+5/−2
4.5.2015 0:16

R47a84d69o36v66a95n 88S60ý40k90o39r74a 6304405974310

To vás naučila souška učitelka nebo to bylo na pšm nebo až na vumlu?

+8/−3
4.5.2015 0:25

J30i79n52d45ř71i68c86h 69H10r16d58l61i97č76k98a 4776584719474

Neunesli ztrátu kolonií, které v té době ještě měli. Vy jste génius.

+7/0
4.5.2015 3:42

J23i21n76d53ř94i60c92h 90Š47k50o65p68e32k 4535521840125

;-D;-D

+2/0
4.5.2015 6:55

D36u59š47a36n 61P63i90š60i 8263581910399

Z článku: "Nacisté vězně podle jedné z teorií nalodili s plánem loď potopit a zahladit tak stopy po zvěrstvech v táborech."

Ta teorie není moc pravděpodobná, i když vyloučit se nedá. Nacisté vězně v koncentračních táborech spíš spalovali, když je před tím utýrali nebo zabili. Zrovna čtu od Remarqua Jiskru života. Byla to hrozná zvěrstva.

+1/−1
3.5.2015 23:34

J68a68r70o42s65l62a73v 50F90a41r68m41a73č87k57a 3351799937864

Paní Malá. Pustila jste se do diskuse s lidma, kteří vidí jednostranně dle dnešní doby. A s tím se dnes nesdá bojovat. PS 5688

+4/−1
3.5.2015 23:22

J22a26r83o16s70l32a27v 90F38a40r33m19a45č36k52a 3891339687554

opr:nedá

+1/0
3.5.2015 23:23

M72a13r66i27e 35M40a66l45a 8445784606694

? Nerozumím PS 5688

0/0
3.5.2015 23:24
Foto

K57a59r67e22l 56M84o62u98r20e48k 9701444193671

Car Arcona

+1/0
3.5.2015 22:54

M31a32r14c31e97l33a 66K34u30l82í54š98k57o74v14á 5859829217773

Tomu se říká "ironie osudu":-/

+1/0
3.5.2015 21:36

J70o75s59e76f 24H94á15j70e68k 6448340419322

...zkráceně: Válka

+2/0
3.5.2015 21:53
Foto

J17a67n 19C43i41b22u80l36k12a 9322388830669

Britové potápěli i před 2. sv. válkou, a také lodě plné Židů, kteří "překročili přistěhovalecké kvóty" do Palestiny. A když to náhodou někdo přežil, byl internován na Kypru a pak hurá zpátky k Adolfovi. Jojo, Britové.

+10/−7
3.5.2015 21:22

P57e36t86r94a 33Z65r58u65b47e91c71k55á 3880361920620

Myslím, že žádnou loď vyloženě nepotopili, ale jinak máte pravdu. Bylo to děsivé, i když oni samozřejmě nevěděli, co tím způsobují. Prostě "jenom" vraceli uprchlíky.

+5/0
3.5.2015 21:58

V97l88a95s51t31i90m89i65l 69F54r69e40u51n68d 2529301912560

Nejsmutnější na tom je že ty lidi ze stejného důvodu zavíraly na Kypru i po válce. A několik těch lodí opravdu taranovali schválně před i po válce...

0/0
4.5.2015 6:34

A46d77a82m 73K21o68w81a66l69c75z46y87k 8511848863736

Teorie, že tu loď chtěli sami Němci potopit, kulhá na obě nohy a myslím, že už je dost známo o tom, jak probíhaly po konci války výslechy nacistů, takže nějaké takové svědectví je absolutně bezcenné.

+15/−3
3.5.2015 20:48

M14a43r42t42i44n 66B46e31n34e77š 4943281245780

Byla to nešťastná souhra okolností a každý jistě pochopí, že to nebyl úmysl. Ale vzpomínám, jak zde nedávno vyšel článek po potopení parníku Wilhelm Gustloff, ruskou ponorkou. To bylo kvikotu, jaké jsou to svině..

+26/−1
3.5.2015 20:39

J49i50r62k41a 88K24o78p34a77c37e68k 4648313236283

Ten kvikot tam byl jen a jen kvůli tomu, že neskutečné svině byli jak nacisti, tak i bolševici!

+15/−7
3.5.2015 20:41

M80a13r83t52i76n 64B19e87n59e22š 4793411615480

S tím souhlasím, ale zahájení leteckého, nebo torpédového útoku, není politické rozhodnutí..

+4/−1
3.5.2015 20:44

M42a72r63i52e 89M36a94l35a 8195954726944

Ne. Ten kvikot tam byl proto, že ještě ani v 21. století neumíme být spravedlivý a na stejně hrůzný čin neumíme říci stejné FUJ.

+14/−2
3.5.2015 20:50

D78a64v14i73d 79N44o32v12o53t74n20ý 2747462245399

Tak to se těším na vaše stejné FUJ i tomu sovětskému bombardování, když u toho amerického jím nešetříte. :)

+5/−5
3.5.2015 21:03

M62a12r29i18e 82M26a84l44a 8635144226404

A kdepak jej křičím?8-o Líbí se mi, že když nevíte kudy kam, vkládáte mi něco, co netvrdím.;-D;-D;-D

+4/−1
3.5.2015 21:30

D86a32v55i92d 87N79o80v84o53t83n84ý 2417442195599

No já nevím kdo to chtěl nedávno dodat počty zabitých aby to mohl porovnat :) A s tím vkládáním do úst - tak od vás to opravdu sedí :))

0/0
3.5.2015 22:21

M94a66r62i88e 15M75a95l42a 8325884866884

A kdepak jsem to chtěla dodat počty zabitých? Také doložíte jako moji údajnou obhajobu! Nebo umíte jen kopat a nadávat do lhářek bez důkazu?

0/−1
3.5.2015 22:30

D78a93v29i49d 69N66o14v45o78t96n81ý 2327932645389

Nedávno. Když se jistý diskutující zajímal zda Plzeňáci už uctili památku obětí při amerických náletech s poznámkou, že jich bylo víc než osvobozujících američanů  tak jsem se ho zeptal, zda o zabité při ruských náletech má stejnou starost. Vaše reakce - můžete dodat počty na porovnání ? Ale možná jste nic porovnávat nechtěla a já jsem si to jen špatně vyložil :)  Stejně jako to plus, kterým jste odměnila odpověď téhož diskutujícícho, že jich bylo podstatně méně :) No a k tomu vkládání do úst - nebyla jste to vy kdo mi předhodil že chci tvrdit že Plzeň nebyla bombardována a ať v tom případě radši vůbec nediskutuju ? A na mou otázku kde to tvrdím jste odpovědět nedokázala ? :) Mimochodem - o svržení bomb na Hirošimu a Nagasaki (které defacto ukončily 2 sv. válku) si můžu myslet ledacos (a můj názor je - že to byla sice hodně drsná demonstrace síly, která ovšem v konečném důsledku mnohem víc lidských životů zachránila ) ale napsat, že Američané tím klesli pod úroveň nacistického Německa je docela silná káva... Američané si nezačali - a těmi, kdo to mohli celé ukončit dřív byli sami Japonci...

+3/−2
3.5.2015 23:12

M85a78r27i87e 73M73a66l89a 8765114256174

Jo tam co jste doslova napsal:

Bylo jich míň a Plzeň nebombardovali... jakou cenu má asi diskuze s někým, kdo dokáže takhle "argumentovat" ?

Jsem Vám vkládala do úst, že Plzeň nebombardovali. No tak tomu rozumím. ;-)Taková diskuze opravdu nemá smysl!

0/−1
3.5.2015 23:22

D63a89v89i32d 13N10o89v12o90t33n43ý 2257732405729

Ano, to je ono. Doufám, že jste si teď dala ten můj text do souvislostí s příspěvkem, na který jsem reagoval a už je vám jasné, že netvrdím že Plzeň bombardovaná nebyla :)

0/−1
3.5.2015 23:37

D79a96v84i39d 93N49o46v20o62t15n11ý 2237252225139

Tak podle mínusu soudím, že jste stále mimo :)))

0/0
4.5.2015 13:00

P52e47t53r 59F50r54i88c 5741778312146

ví paní vůbec PROČ  Plzeň bombardovali???? soudný člověk pochopí co je lepší.. mezi námi,mě se sibiř  moc nelíbí,když mne tam pošlou v tílku a trenkách......

0/−2
4.5.2015 0:01

J62i47ř61í 44V11o23n42d10r85á92č91e71k 5306664260794

Chtěli nám zničit půmysl a při tom zabili nějaké ty civilisty. To je každému jasné. Máte nějaké jiné vysvětlení?

+2/−2
4.5.2015 7:04

R36o27m11a86n 73J89e86s80c94h70k24e 9898285897325

Nemám rád ani USA ani Ruse. Ale rozdíl mezi nimi byl. Američané z mnohakilometrové výše a Rusové bombardovali za přízemního letu.

Tak vzpomínala má babička, když v Kroměříži bombardovali pouze nádraží.

V Brně několikrát bombardovali USA město a ani jednou se netrefili do Zbrojovky. A to byla druhá největší zbrojovka u nás. A když 3 krát bombardovali Nové Zámky a zahynulo 6000 obyvatel = 25 % města.

Tam kromě velkého nádraží žádná továrna nebyla.

     Za to je nemohu pochválit. V Tichomoří uměli bojovat, ale v Evropě nic moc.

0/−2
4.5.2015 16:21

J16i18r89k85a 98K57o27p13a87c79e25k 4358203596753

Že to čtu zrovna od Vás, která tady na diskusích obhajujete i takové grázly, jako jsou masoví vrazi Miloševič a Karadzic .. 8-o

+2/−5
3.5.2015 21:16

M33a91r33i73e 61M57a75l43a 8395724596794

Lžeš. Najdi mi tu moji obhajobu. A to doslovnou. Dík předem.:-)

+4/−2
3.5.2015 21:29

J49i40r98k52a 80K94o70p84a62c40e79k 4278313196233

Dneska ve sporu s vámi na diskusi:  "Okamura na mírové akci plísnil USA, Hájek přirovnal havlisty k bolševikům" .. tvoje oponentka pí D.H. odsuzovala Miloševiče a Karadžiče Nějaký lehčí úkol by tady nebyl, lhářko? ;-D

a ty ses s vervou pustila do ní .. na obhajobu Miloševiče a Karadžiče, ... takže zde je citace z diskuse (kdy ty dva zločince bráníš, že to nejsou zločinci):

 Marie Malá: .. "Vážně tak to bych chtěla vidět. Hlavně ten rozsudek Miloševiče a Kazadzice. Prosím o odkazy".

Marie Malá: 3.5.2015, 17,00 hod.:.. Když někoho (Miloševiče, Karadžice) nazýváte zločincem měla by jste na to mít podklad, aby bylo jasné na jakém základě to tvrdíte. 

Takto jsou to jen Vaše domněnky na základě Vašich vyčteninek ze zrcadla.  Nic víc."  .... konec citace! 

Takže pro vás tyhle dva zločinci evidentně nejsou!!! :-/

Celá ta diskuse je zde... může si každý udělat obrázek sám, 

koho obhajuješ:

http://zpravy.idnes.cz/diskuse.aspx?iddiskuse=A150502_170754_domaci_fer

+1/−5
3.5.2015 21:50

M23a17r57i63e 76M30a29l47a 8315654536384

A opět jen úryvek že. Tak znovu, chtěla jsem rozsudek, kde je Miloševič, Kar. odsouzený. Nic více, nic méně. A že je to s Kar. takto:Mezinárodní tribunál zprostil bývalého vůdce bosenských Srbů Karadžiče viny v jednom ze dvou bodů obžaloby týkajících se genocidy.

Tak za to opravdu nemůžu. Dokud není rozsudek... Mimochodem to tam také píši. To již zkopírovat nedovedete?

+4/0
3.5.2015 21:56

M73a40r73i59e 23M49a76l77a 8725874366444

A chtít rozsudek nepovažuji za něčí obhajobu. Podle mě zní obhajoba takto: Je hodný, nic neudělal... Najdete tam něco takového? Ne. Tak alespoň nelži!

+3/−1
3.5.2015 22:04

J39i48r74k23a 91K21o16p52a52c43e62k 4368803186813

Nerozčiluj se, ty usvědčená lhářko. Lžeš, když si tvrdila, žes neobhajovala Miloševiče a Karadžiče, tak jsem ti nyní dokázal, že si lhala! 

Na zmínku tvé oponentky o zločinnosti Miloševiče a Karadžiče si se na ni hned obořila se slovy, cituji:

Marie Malá: 3.5.2015, 17,00 hod.:.. Když je (Miloševiče, Karadžice) nazýváte zločinci měla by jste na to mít podklad, aby bylo jasné na jakém základě to tvrdíte. Takto jsou to jen Vaše domněnky na základě Vašich vyčteninek ze zrcadla.  Nic víc."  .... konec tvé citace! :-(

Kdekoho tady odsuzuješ, aniž by byl jakkoliv odsouzen. 

Jakmile je to ale zločinec Miloševič nebo Karadžič, tak najednou nařčení odmítáš... a potřebuješ mít přímo "rozsudek" .. 

jinak to "fuj" evidentně říci nechceš! :-)

No, hlavně že jiným vyčítáš.. a znovu tě cituji:

".. ještě ani v 21. století neumíme být spravedlivý a na stejně hrůzný čin neumíme říci stejné FUJ." .. konec citace.

No, jak vidět, neumíš to sama. ;-D

0/−5
3.5.2015 23:41

M59a30r91i77e 86M36a66l95a 8545884806664

A ani souvislost nevidíš viď. No Tak přidej v nadávkách. Jseš jenom k smíchu. ;-D;-D;-D 

Mezinárodní tribunál zprostil bývalého vůdce bosenských Srbů Karadžiče viny v jednom ze dvou bodů obžaloby týkajících se genocidy.

Je zločinec jen mezinárodní soud ho zprostil viny. Tak jsem to měla podle tebe napsat, abys byl spokojený?. A koho myslíš tím kde koho odsuzuješ? Specifikuj chlapče. Mám dojem, že jsem tě nejspíš šlápla na bebíčko. Víš co? Nech si jej pofoukat. Je mi tě fakt líto.

+1/−1
4.5.2015 2:36

J76i53r40k49a 34K79o23p34a38c55e16k 4548193596113

Je sice hezké, že se nakonec ptáš 

jak si to měla napsat, aby to nevyznělo od tebe tak pokrytecky ;-).

Ale na tu tvoji otázku ti neodpovím.. piš si to jak chceš!

Já jen zhodnotil tvůj příspěvek.. (že prý nedokážeme být spravedliví a říci stejné FUJ) 

a jasně jsem ti dokázal, že je to zrovna od tebe velice pokrytecký názor.. že se sama tím neřídíš.. tvrdíš něco, co sama nedodržuješ! .. 

Nic víc, nic míň!

Že jsem tedy spíše já tobě šlápl na bebíčku je zřejmé. 

A líto mi tě (na rozdíl od tebe) vůbec není. .. ;-D

0/0
6.5.2015 13:45





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.