- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
V souvislosti s diskuzními vlákny níže myslím, že je důležitě se podívat na večerní bulvární zprávy. Denně vídáme zprávy typu:
Mladík (18) ve Favoritu nezvládl řízení a vlivem nepřiměřené rychlosti na silnici mezi Novou Vsí a Smržovkou zabil nárazem do stromu tři spolujezdce. Řidič, jemuž byly naměřeny 2 promile alkoholu v krvi zároveň s pozitivními výsledky testu na drogy, přežil s trvalými následky.
Skoro nikdy (přestože jsou to statisticky velmi časté a závažné nehody) nevídám: Starší pán (80 let) byl obětí vlastní nepozornosti - nedal přednost v jízdě.
Dva výše uvedené případy jsou nejčastější a nejtragičtější typy nehod. Ne/přijetí zvýšení rychlosti na nejmodernějších úsecích dálnic na ně nebudou mít vliv.
Ještě jsem neviděl zprávu: Řidič (30) v osmiletém voze střední třídy na prázdné rovné suché dálnici ztratil kontrolu nad vozidlem... vlastně ano, jednou jsem to viděl - usnul.
Jo a otázka zvěře! : Nevím.. konkrétně R10 je oplocená, dálnice kolem Tábora je oplocená (+ vystaveny biomosty či jak se tomu nadává), z Brna do Kroměříže nejezdím - tamější stav dálnice neznám.
... jenom třeba nevím, jak je možné, že na R7 máme stále povolenou 130 - místo nájezdu STOPka, po každém dešti louže jak sv. ..., časté kolize se zvěří... (čili mínusáře bych poprosil, aby příspěvek dočetli až sem, případně VÉCNĚ argumentovali a vynechali ego).
nabude-li tento zákon účinnosti, 130km/h zůstane nejvyšší povolenou rychlostí na dálnicích,nebude-li toto dopravním značením v daném úseku omezeno či navýšeno a to max. na 150km/h. Toto nově možné navýšení bude signalizováno proměnným světelným doprav. značením podobně jako např na pražském okruhu. Tedy jen někde a jen někdy.
Omezení rychlosti je pouhý alibizmus ze strany státu. Mnohým ani omezená rychlost život nezachránila.
Ano, protože je zabil třeba ten, kdo ji nedodržoval.
kdo předpisy nedodržuje jezdí jak čuně i 200, tomu nezabrání žádný zákon,takže z tohoto pohledu je to pomalu jedno, jinak např. myslím dálnice od Poděbrad na Prahu- to je jako když člověk jede po bývalé silnici na Berlín, prostě panelka, po tom se pomalu nedá jet ani těch 130, naše dálnice to je prostě šunt a v jednom kuse uzávěry a opravy- tudíž omezení,...v Německu jsem jeli kolem úseku kde něco opravovali - zdrženíčko, zpět pojedeme jinudy, zapomněli jsem na to, a nic, vše už bylo hotové, tam totiž když něco dělají tak makají ve dne v noci a je to hned, u nás člověk vidí jen zábrany a opuštěné stroje, nikde ani noha a opravuje se půl roku, dálnice v Německu a u nás se nedají srovnávat....
"prokázána pozitivní korelace.." PROSÍM ZASTAVTE HO NĚKDO!!!! Samozřejmě do určité míry je to pravda - čím rychleji vrazíte do sloupu, tím hůře je proveditelná identifikace posádky. Ale vždyť je přeci dáno, že tam 150 nebude v ranní špičce!!!
...a pro tyto případy:
JE PROKÁZÁNA NEGATIVNÍ KORELACE!!! Viz:
srna Vám může skočit pod plečku i mimo špičku...
Pánové, co se rozčilujete, vždyť ten Zeman to s vámi myslí dobře. Nechce, abyste pořád upoceně předváděli, jak ho máte malýho. Nebo nějaký jiný mindrák kompenzovaný ztřeštěně rychlou jízdou. Každý ví, že brzdná dráha se obrovsky prodlužuje s vyšší rychlostí, takže když někdo jiný než vy (to je přece nemožné) udělá chybu, šance, že někdo přijde o život nebo se zmrzačí, se výrazně zvyšuje. To je vám samozřejmě jedno, vím, ale aspoň to, že nebudete vypadat jako zakomplexované trubky s cihlou na pedálu by vás zajímat mohlo. Zvýšení rychlosti - proč ne, ale ne pro nevyzrálé Čechy. Poučte se nejprve, jak řídí třeba v Anglii. Klidně, bez potřeby si něco dokazovat. Několikanásobně nižší nehodovost než tady. To tady nebude, tedy zatím ne v této generaci.
Nevím jak ostatní, ale když jedu s vozejkem stovkou, nemám pocit, že bych byl sexuálně méně atraktivní. To Vám mohu dokázat při jiných příležitostech (pokud to má být na silnici, pak tedy na uzavřené). Já se potřebuju dostat z bodu A do bodu B většinou v čase T (čili nikoli vyhlídkovou rychlostí, kdy čumím 80% času na přírodu kolem silnice)
150 byla navržena jen pro některé úseky za nejlepších podmínek, protože se tak dnes už jezdí. Pokud tam bude úsekové měření (jakože jednou budou naše silnice jeden velký bratr), pak se současný stav se stopadesátkou legalizuje a vyčistí se jen od několika málo vrahů malých dětí.
Agresivita vyplývá z frustrace a monotonie jízdy jsou také velmi nebezpečné základní pojmy z dopravně bezpečnostní teorie. To až zase někdo bude chtít prosadit běhání s červeným praporkem před autem v obci.
tak se bude jezdit stale stejne. me osobne je to jedno, pri rychlosti 160 se citim naprosto bezpecne pro sebe i okoli a jedine co odvadi moji pozornost je neustale sledovani passatu a superbu. kdyz si to hlavy pomazene vykladaji tak, ze to je bezpecnejsi, jak je libo.
hm. a srna Vám Vaše bezpečí zatím zřejmě ještě nenarušila
Už ten člověk odletěl aspoň někam odkud by se neměl vracet ?
ja vím sme v rusku Miloši... nebo 3TO MACKUPKOBKA spíš aby sme jednou byly
Málokdy vypadne ze Zemana něco rozumného,ale s títo souhlasím.Je snad na silnicích málo mrtvých a zmrzačených lidí?
bezpochyby to neni dano limitem na dalnici kdo chce jet rychle rychle jede. to mate celkem smesny pohled na vec.