Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Prorok Mohamed už mě nebaví. Karikaturista Charlie Hebdo mění styl

Francouzský karikaturista, který budil nenávist svými zesměšňujícími kresbami proroka Mohameda v týdeníku Charlie Hebdo, chce nyní změnit svůj styl. „Už nebudu kreslit postavu Mohameda, již mě nezajímá. Omrzela mě,“ řekl Rénald Luzier, přezdívaný Luz. Charlie Hebdo má přitom dostat cenu za odvahu v boji za svobodu slova.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M16i81l47o67s 37M26l19c45o72c77h 4113264324150

Uctu si je treba zaslouzit a urcite se toho nedosahne povrazdenim lidi (Francie, UK, atd ) ani radenim v ulicich, podpoloavanim aut a naslednym bojkotem produktu z Danskal.  Uctu k Mohamedovi maji ci musi vyjadrovat Muslimove, ale neni to prece povinost tech, co v neho neveri.

0/0
1.5.2015 23:29

L42a15d95i14s48l80a71v 22H96a60š56k79a 4403546971790

Charlie Hebdo není žádná svoboda slova...je to lež jako prase. Zkuste ve Francii říct, že je terorismus fajn a že souhlasíte s tím, co se stalo v redakci charlie hebdo...pokuta nebo vězení vás neminou...ono totiž svoboda slova je jen pro vyvolené

+1/−2
30.4.2015 16:52

V91á78c63l91a61v 54S90v45o11b47o46d40a 5556218549

Člověče,vy jste nějaký nechápavý,to je snad jasné,ne,že si nemůžete vyřvávat na ulici všelijaké zhovadilosti,typu vychvalovat terorismus,nebo nacismus,atd.bez následků.Třeba v USA,vás policajti za to nezavřou,ale lidi si to s vámi někde v boční uličce vyřídějí.

+1/0
1.5.2015 10:42

T49o63m91á63š 54V39e60l73č91o95v54s34k66ý 4363818279388

cenu za odvahu v boji za svobodu slova za tento ohavný odpad ?

+2/0
30.4.2015 13:27

J63i77ř23í 96F13i58n66k 9170344592661

Prorok Mohamed už mě nebaví a taky se trochu bojím a tak si budu dělat srandu z někoho, kdo si na mě netroufne. Liberté, égalité, fraternité ;-D

+2/0
30.4.2015 11:56

L57u96c64i26e 85A25. 46S15u98l82o18v67s94k27á 5190277717923

Tak to se zase můžou vrátit k útokům na křesťany, ty byly ostatně v tom plátku veselých soudruhů mnohem častější a s takovou mírou obscénnosti, s jakou by v případě islámu byli vystříleni už stokrát.

+4/0
30.4.2015 10:50

J52a26r46o56s76l35a66v 87D15r86o31b35n23ý 6346488567687

nás tihle mimoni nebaví už 30 let

0/0
30.4.2015 10:48

T49o50m65á80š 32K53u20c15h51a68ř 3597141788411

No, mohl by jako chlap přiznat pravý důvod. Buď má strach, nebo se podvolil nátlaku (že by zmoudřel pochybuji). Říct že ho to přestalo bavit je poněkud dětinské.

+1/0
30.4.2015 10:40

M64a23r90t87i12n 89S31e40d76o21n97a 5927203910749

Nebo si uvedomil ze jednal za hranou a jeho vtipnost stala jeho kolegy zivot. Ze ma strach pochybuji, utoku na nej bylo v minulosti nekolik.

0/0
30.4.2015 10:45

J43a60r97o54s76l52a45v 48S49k41r20i93v87a26n30e86k 6555490

Prave jste pristoupil na pravidla hry tech dzihadistu, gratuluji. Jeste jste zapomel napsat, ze za smrt lidi v koser obchode taky nemuze ten terorista, ale majitele obchodu.

+4/0
30.4.2015 10:58

Z73i39k47m21u44n26d 26K91a38s52i72k 4693406786769

Sebrané spisy Billyho Kida jsou síla, ale teď si Ondaatje myslím vybírá slabší chvilku.

0/0
30.4.2015 10:23

B61o43r91i25s 80O79n92d24e72r11k53a 1304708349634

Pro jednu kulturu je jakákoliv kritika nepřístupná. Pro druhou je kritické uvažování možná nejduležitějším hybatelem pokroku. Jedna kultura pořád vězí v raném středověku, ta druhá léta k planetám a brzy ke hvězdám. Jedna kultura všude hlásá nadřazenost. A ta druhá? ...

+3/−2
30.4.2015 10:17

J39a27r44o16s25l34a79v 74D17r69o64b65n50ý 6736448687527

šup k bombám

0/0
30.4.2015 10:49

P24e49t43r 79L76u57k47e88š 7847747880780

Ke hvězdám ale jen v noci.

0/0
30.4.2015 11:26

J20i43ř30í 70S84v24i74t12á77k 6256743957617

HM Luze už karikatura nebaví a to že kvůli jeho egu bylo popraveno 14 jeho spolupracovníků to mu asi nevadí, na jeho místě bych se zastřelil ono nejde o to dělat si legrácky z kohokoli ale nesmí to urážet což se stalo. Pan Luz je asi slabomyslný pokud nevidí že pro muslimy je prorok Mohamed stejná modla jako pro katolíky Bůh. Docela by mě zajímalo co by dělala katolická církev kdyby Luz tímto způsobem hanobil Boha. Jsem docela zvědav kam napře svou pozornost jeho slabomyslný mozek.

+3/−7
30.4.2015 10:05

T37o61b27i50á21š 58C88o69u83f24a56l 9384849566834

Zjevně o věci víte málo. Charlie hanobil Boha velmi nevybíravým způsobem. Myslím, že právě na tom, jak reagují, se ukazuje trochu odlišný myšlenkový svět muslimů a katolíků.

+5/−4
30.4.2015 10:07

K21a82r46l48a 18N49o16v36á76k69o72v26á 6886580100955

Jak reagují katolíci?A jak protestanti, baptisté, a další křesťané ....poučte mě.Já u nich žádnou agresivní reakci na karikatury kdekoli, nevidím.Vzpomeňte si na dánské karikatury, dělali někdy křesťané neco podobného?Ne.Tak co to motáte dohromady.

+6/0
30.4.2015 10:16

T53o44b31i94á78š 77C24o32u73f31a30l 9634149456234

No vždyť říkám v podstatě to samé, co vy. :-) Křesťané prostě nereagují tak agresivně, protože jejich myšlenkový svět je trochu jiný než myšlenkový svět muslimů.

A dohromady to nemotám, jen reaguji na Jiřího Svitáka, který napsal: "Docela by mě zajímalo co by dělala katolická církev kdyby Luz tímto způsobem hanobil Boha."

+3/0
30.4.2015 10:45

K10a12r91l64a 38N17o34v89á35k59o90v54á 6346310980875

Už jsem to vysvětlila.To bylo na pana Svitáka.

+1/0
30.4.2015 10:54

T39o79b34i43á15š 78C68o87u19f25a28l 9544449696224

Aha. OK.

0/0
30.4.2015 11:30

K76a66r79l60a 59N51o75v16á27k84o39v50á 6546550250445

Ten příspěvek je pro pana diskutéra Svitáka.

0/0
30.4.2015 10:53

T10o90m50á38š 70K39a44p40l23a82n 8483209613883

Nelze srovnávat katolickou a muslimskou vazbu na boha, pro muslimy je bůh prostě více než rodina, tak byli vychováni. A když by někdo každý týden urážel vaši manželku či děti, tak byste ho taky šel minimálně zfackovat. 

Katolíci mají výhodu, že mají centrální autoritu, která dokáže korigovat víru a katolíky, její slovo je svaté. Muslimové mají 1200 let staré knihy, které prostě odpovídají dané době a s ničím si nezadají s biblí té doby a problém je, že pro ně, jsou ty texty stále platné a navíc každý imám to může vykládat po svém a jeho slovo je zákon pro ty, kteří daného imáma následují, není nikdo, kdo by řekl, že ten a ten imám říká hovadiny a exkomunikovat ho.

+3/0
30.4.2015 10:21

J22a82r34o73s72l70a56v 21S67k22r93i93v91a60n32e53k 6535180

Me nezajima muslimska vazba na boha, bud se budou v evrope chovat podle evropskych prav a kulturnich zvyklosti, nebo potahnou...

+4/0
30.4.2015 10:27
Foto

J25a73n 40Č77e46r52m96á22k 4499898855857

z velké části máte pravdu. Až na vztah křesťanů k Bohu, neboť i pro křesťany je víra a Bůh součástí i autoritou jejich života. 

A také se mýlíte v porovnání Bible s Koránem...Obě knihy jsou nejvyšším zákonem obou věr. Ovšem v Bibli (snad s výjímkou pár odkazů ve SZ na dobu odchodu Izraelitů z Egypta - ale ani to není přímá výzva)  žádné výzvy k násilí nikde nenajdete...

Osobně si myslím, že ti teroristé byli vskutku pravými a poctivými lidmi, kteří chtěli žít Korán, být v souladu s Bohem i jejich prorokem a dobrými muslimy. 

A proto konali co konali, neboť Korán i příklad Mohamedův a jejich autorit jim to přikazuje a navádí je na tuto cestu.

Oproti tomu, chce-li být člověk dobrým křesťanem a chce se řídit slov Bible, příkladem Kristovým případně velkých postav křesťanství kterékoliv denominace nalezne výzvy k pomoci, charitě, lidství, milosrdenství a lásce k Bohu i svým bližním... A to dokonce i k nepřátelům... Neplést si však lásku k nepříteli s odevzdaností a servilitou...

+3/−1
30.4.2015 10:49

K14a12r15l76a 80N83o68v32á42k77o55v44á 6776780220865

Křesťané včetně katolíků a papeže tam byli ze všech náboženství zesměšňováni nejvíc.

+2/0
30.4.2015 10:30

V69á73c23l42a46v 25J88a44r45e80š 9759605319661

Pane Svitáku,nejsem pro hanobení čehokoliv,ale humor a vtipné karikatury mi nevadí.Křesťané by pro nějakou karikaturu nikoho nezastřelili.Islám se ve svém vývoji opozdil o několik staletí a přesně takovou dobu budeme muset čekat,než se toto náboženství zlidští.

+1/0
30.4.2015 10:37

T35o80b17i91á87š 25C78o47u83f30a75l 9564319806944

To může být dost naivní postoj. Nikde není zaručeno, že se islám za několik staletí zlidští. Rozdíl je totiž v tom, že agresivní (středověké) křesťanství se zpronevěřilo ideám svého zakladatele a své svaté knihy. Naopak agresivní islám je návratem k ideám svého zakladatele a své svaté knihy.

Není tedy důvod si myslet, že dějiny islámu budou nějak kopírovat dějiny křesťanství. Je to výrazně jiný myšlenkový systém.

0/0
30.4.2015 10:47

K61a65r59l82a 33N97o16v52á70k96o69v65á 6346100300625

Takže z toho vyplývá, proroka Mohameda a muslimy nekarikovat, ale ostatní náboženství ano.Nejvíc tam totiž zesměšňovali křesťanství, ale žádnej křesťan redakci nevystřílel a proti zesměšňování křesťanství ani ti "osvícení" spisovatelé neprotestují.Takže všechna náboženství jsou pro karikaturu OK, jen na islám(náboženství míru pochopitelně) se nesmí sáhnout.Opravdu "výborné" rozhodnutí a další ústupekRv

+8/0
30.4.2015 10:03
Foto

J12a96n 60Č69e62r55m62á98k 4739128485967

pravda... 

Holt křesťané nejsou agresivní a o budhismu nic nevědí...

+4/0
30.4.2015 10:05

K66a21r65l29a 36N78o85v96á52k61o24v23á 6636830470365

Je fakt, že na těch karikaturách, co jsem měla možnost vidět, byli nejvíc křesťané, pak tedy muslimové a asi dvakrát židé.A pak politici.Ale neviděla jsem samozřejmě všechny.Teď vypadnou muslimové a islám, tak kdo tam asi zůstane.

+1/0
30.4.2015 10:11

T62o25m57á83š 81T33a25t85í67č34e42k 5610902560438

Dalo by se taky říct, že jsou křesťané  - alespoň v Evropě - zpacifikovaní. :-/

0/−1
30.4.2015 10:37
Foto

J35a40n 94Č86e50r69m89á79k 4369568685487

to není přesné... 

Naopak. Křesťanství a historie jím ovlivněná je příčinou snah naší civilizace o mír a  toleranci...

+1/0
30.4.2015 11:00

T87o42m75á31š 36T92a47t51í89č30e25k 5810802520418

Zní to pěkně a dalo by se to podložit citacemi z bible. Já s tím ovšem nesouhlasím, protože křesťanská Evropa nikterak k nastavování druhé tváře netíhla; ba naopak, pokud mohla, byla výbojná až dost. Já vím, uvádí se ten španělský dominikán, který se postavil na obhajobu Indiánů, ale opět musím namítnout, že jakž takž uspěl nikoliv kvůli láskyplnému a tolerantnímu křesťanskému prostředí, ale kvůli indiánským kulturám, na které se se svou obhajobou obracel - oni Aztéci a Inkové byli díky svému předchozímu vývoji snadno integrovatelní do státu, na rozdíl od Indiánů severoamerických, kde se s nima nikdo nemazlil a kde taky nikoho nenapadlo, aby připomínal boží lásku.

Musím taky ještě připomenout vzkříšení humanismu (viz Rousseau), které se dělo právě jako reakce na poměry v křesťanské Evropě, poměry plné netolerance, strachu a nenávisti.

A řekl bych, že opravdové prosazování míru a tolerance je v Evropě prokazatelné až v recentní době, což nabízí velice logické vysvětlení - Evropané se poučili. Poučili se už třicetiletou válkou, ale očividně nedostatečně, ale hlavně se poučili těmi dvěma světovými. Ne kázáním na hoře.

+1/−2
30.4.2015 11:17
Foto

J86a74n 87Č38e63r27m30á28k 4369238245577

Myslím, že je nutné brát v úvahu nejrůznější zájmy nejrůznějších skupin... 

ono křesťanství je sice náboženství, jež musela světská moc brát v potaz, ale přesto pouze náboženství... Reálnou moc drželi přes všechna omezení králové a šlechtici... Vezměme jen, jak dlouho trval zápas církve o investituru ... Je třeba rovněž  vzít v potaz celou historii církve i území, kde byla přítomna a milníky, které vztah církve a státu určovaly (např. zmíněný zápas o investituru a pozdější dohoda je jeden z významných)...  

Amerika je už další kapitolou a Severoameričtí indiáni a středoamerické lze těžko směšovat už jen kvůli sféře vlivu v té době rozdělené Evropy na Katolickou a protestantské části... 

Ale budeme-li brát celé dějiny Západu, které se přece jen dost liší od pozdější Byzance, pak je právě církev tou silou, která spolu s mocí světskou (vzájemná rivalita a nutnost ke kompromisům a dohodám) se rozhodující silou podílela na formování duchovní stránky Evropy včetně důrazu na svobodu a hodnotu člověka (srv. např. s Byzancí a ještě později s Islámem, případně dalšími kulturně-náboženskými systémy)

+1/0
30.4.2015 12:24

L56u36d67ě87k 45M92i89š48a63l41k41o 7943198106364

co to je za kravinu? protoze jednomu neco nevadi tak ten druhemu to taky nesmi vadit? svododa jednoho konci tam kde zacina svoboda druheho. pokud mi reknete ze vam neco vadi a urazi vas to a ja to presto budu delat tak muj argument bude ze nemate pravo aby vam to vadilo protoze tamhle tomu tretimu to nevadi?

+1/−1
30.4.2015 10:10

D55a62n 93M12a50c72h39o48l29d61a 8297612734792

bavime se o evrope kde ma karikatura silnu historii a zejmena ve francii. Co je jinym statum do toho a pristehovalci do Francie to bud zkousnou nebo se muzou odstehovat zpet domu.

+2/0
30.4.2015 10:17

J65a78r62o53s36l34a42v 27S21k10r91i65v86a12n45e72k 6705750

Muslimum take vadi, ze zide maji v parizi svuj koser obchod, coz taktez pri tom utoku dokazali. Co budes delat s timhle Misalko?

+2/0
30.4.2015 10:22

L80u59d29ě55k 15M63i37š49a26l41k70o 7853888606744

bavime se o svobode slova, co sem pletes tohle? me zajima kde je hranice mezi urazkou a ponizovanim a tou svobodou slova...

+1/0
30.4.2015 10:25

D25a55n 56M10a92c20h42o40l54d70a 8387242484362

hranice je tenka a evropa je k tomu tolerantni. Ostatne i u nas se muzete podivat na nedavne pripady napr. Paroubek vs Zeleny Raul a jak to dopadlo.

0/0
30.4.2015 10:28

K65l77á52r79a 68T42r28n73k12o51v22á 3374939624559

Lid versus Larry Flynt.

0/0
30.4.2015 10:28

J37a59r34o75s19l40a11v 51S62k37r44i35v87a90n40e66k 6365700

Ta je tam, kde si ji evropani nastavili. U nich v arabii at si za to podrezavaji krky dle libosti, v evrope to zkratka delat nebudou.

0/0
30.4.2015 10:30

K71a72r61l11a 53N70o86v71á72k43o28v16á 6406640150805

Pokud jsou v Evropě, kde je svoboda slova, mají se tím řídit.A že jim něco vadí opravdu nikoho nezajímá.Můžou jít do země zpět odkud přišli, tam určitě karikatury jejich úžasného proroka nebudou.Pokud by někdo zesměšňoval mě a vadilo by mi to, tak mě to bude mrzet, ale rozhodně nebudu zakazovat to někomu dělat.Protože tyhle ústupky už nejsou ústupky, ale normální cenzura.

+2/−1
30.4.2015 10:25

A30n93t29o82n46í84n 13T49i17c54h80e51r86a 6166758793506

Křesťané redakci nevystříleli ale dost důrazně se proti některým kresbám ohradili. Není vhodné urážet city kohokoliv. Když to uděláte, počítejte s reakcí. Od křesťanů v pohodě, ti toho vždycky nakecají. Extrémní islamismus je jiný kalibr, jak jsme měli možnost se přesvědčit.

0/0
30.4.2015 10:18

J63a41r60o12s65l71a62v 12M75a21l94ý 5216961328633

hmm myslím, že dostal strach

+3/0
30.4.2015 9:55
Foto

M33i45l16o15s43l93a87v 32D64o33u88b21r41a40v23a 6622918351100

Trapný plátek s osmi listy novinového papíru v ceně 3€ ( u nás se prodává za 100Kč). I starý český Dikobraz byl obsahově a graficky na mnohem vyšší úrovni.

+4/−1
30.4.2015 9:47

D12a56n 46M90a70c81h84o49l70d55a 8807122684972

korektnost svetem vladne. Aby na s nakonec nezahubila

+4/0
30.4.2015 9:45
Foto

J10a41n 39Č36e51r43m59á10k 4679548945187

ano, ale pouze pro vybrané  skupiny... Do někoho lze kopat dle libosti, o jiném se nesmíš kritikou téměř zmínit natož udělat vtip...;-O

+3/0
30.4.2015 10:03

D47a91n 62M58a70c50h54o22l28d21a 8317112104532

Hebdo kopalo do vseho vcetne papeze, jedine musulmanum z toho prskla zilka

+4/0
30.4.2015 10:11

V29a56c79l10a86v 16W62a23n28d39e29r85e85r 8698336509812

1) Nesouhlasim s propagaci casopisu Charlie Hebdo, protože se podle me jedna o zcela upadkovy casopis zakladajici si jen na nevkusnem urazeni jinych.

2) Nesouhlasim s náboženskou svobodou, pokud tato svoboda znamena, ze budou potlacovany zákony vetsinove spolecnosti a to se v pripade islamu evidentne deje, kdy toto náboženství popira svobodu slova....a tedy....toto náboženství bych zakazal.

+7/0
30.4.2015 9:44

E60r95i66k 47S19a82n54e63t40r93i59k 4348100910934

Za pár rokov budeme menšinová spoločnosť, keď to takto pôjde dalej.

+4/0
30.4.2015 9:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.