Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Poslanci kývli na zvýšení rychlosti na dálnicích na 150 km/h

Na dálnici by se podle poslanců mělo začít na vybraných úsecích jezdit rychlostí 150 kilometrů za hodinu. Schválili to při projednávání zákona o provozu na pozemních komunikacích. A když zákon prošel přes odpor ministra dopravy Dana Ťoka, odměnili se za to hurónským pokřikem. Zákon ještě musí schválit Senát a potvrdit prezident Miloš Zeman.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M45a42r87t13i95n 18P14ř28i93b97y43l 3504902391211

Nejhorší na těchto tématech je, že pravdu mají obě strany. Protože není sporu. Jezdím z Prahy do Liberce. Takže cca 100 km. Je to dálnice, kde se dá opravdu jet 130 km/hod. souvisle. A v Liberci jsem za (130/100)*60 = 78 min. Teď pojedu 150. To je (150/100)*60 = 90 min. Rozdíl je 12 min. Opravdu je zajímavé se tímto tématem zabývat? [>-]EU

0/0
17.6.2015 11:25
Foto

J79a38n 43Z36o24u65b91e55k 7598612675777

Jezdím po dálnici téměř každý den.....jako nezlobte se na mě , ale když jedu 130 tak si připadám , skoro jako že nejedu....každý si může jet dle svých možností , hlavně jen neblokujte ten levý pruh. Když jezdíte jak s hnojem , tak si poskákejte v pravém pruhu , ale lidi , který se řízením živí a musí stíhat určité termíny , tak si to hold nekdy přišlápnou... Za poslednich 12 mesicu mám 80000 km bez sebemenší nehody a i ve 160 a víc jsem zatim zvládl řešit každou situaci , která vznikla. Ja bych byl klidně pro no limit a to všude.... :-) i ta 90 na obyč silnicích je strašně směšná....Alespon  na 110 kdyby se zvedla a i to by bylo málo.

0/0
1.5.2015 1:11

A69l42e42š 54H85o72r10á83k 7405480222130

Tahle bezbřehá důvěra ve vlastní schopnosti je přesně to, co mě na jakémkoliv zvýšení rychlostního limitu dost děsí. 80 kKm za rok sice nenajezdím, ale cca 30 ano a potkávám spoustu nebezpečných jedinců, kteří jsou o své bezchybnosti přesvědčeni stejně jako Vy.

0/0
17.6.2015 11:05

J89a16n 15S77l83o39v33í14k 3779427100368

Viděl jsem už dávno TV dokument, že v Německu jsou kursy na rychlou jízdu na dálnicích. Tamní řidiči totiž dobře vědí, že pokud pojedou rychleji než doporučených 130 a něco vyvedou, pořádně si to odskáčou. Pokud však prošli tímto kursem, tresty jsou zřejmě nižší. Ale hlavně, Němci si kurs udělají i pro svůj dobrý pocit a nemusí si nic dokazovat. Právě proto se po Německu neřítí po dálnici dvoustovkou každý kdo má jen silnější auto.

+1/0
30.4.2015 14:54

J98a40n 42S94l53o86v38í51k 3389397440858

Osobně si myslím, že několik velkých hromadných nehod, kde bude jasným viníkem řidič jedoucí 150 a rychlost se vrátí zpátky. Ale aby se poslanci neznemožnili, potichu zmizí jen ty značky povolující 150 :-).

+1/0
30.4.2015 14:42

J60o52s56e76f 89M55u80ž41á25t40k45o 5175603247703

150 se dá na nový dálnici. Po D1 jen při menší hustotě provozu, co nechápu, proč na rekonstruovaných úsecích D1 nejsou tři pruhy, stejně se třetí bude muset během nejbližších let udělat. To bude peněz za dvojité stavění. U uzávěrek.

0/0
30.4.2015 14:20

J29a38n 62S10l36o42v15í55k 3549407140408

Na rozšíření na tři pruhy by nedostali evropskou dotaci a hlavně, obstrukce by probíhaly stejně jako při výstavbě nových dálnic - tj. ekologové, výkupy pozemků .. Buďme rádi, že to bude alespoň opravené, protože rozšiřovat se to bude hodně pomalu.

0/0
30.4.2015 14:35

V52á19c70l73a60v 71J29e26b40a81v55ý 8230319613686

Není problém mít takovou rychlost na dálnicích, kde jsou 3 pruhy. Ale na dálnici se 2 pruhy je příliš vysoký rozdíl rychlostí v levém a pravém pruhu a pak lidé, kteří jezdí kolem 110-120 km/h jsou nuceni dělat výrazně více nebezpečných manévrů. A nelze někoho nutit, aby jezdil 80-90 jako kamiony nebo 150 jako závodníci, i z hlediska ekonomiky jízdy je nějakých 110 optimální.

V ČR ani není důvod k vyšší rychlosti, jsme malá země a za pár hodin jsme z jednoho konce na druhém. Mnohem důležitější je plynulost dopravy a ta je nejlepší někde kolem 110-120, protože vpravo jedou kamiony kolem 100.

Ať raději poslanci nastaví slušné právní prostředí, ať nekradou a možná budou prachy na ty 3 pruhové dálnice a pak už je zvýšení limitu pro nejrychlejší pruh prkotina.

+7/0
30.4.2015 14:17

M21i68r94o35s44l38a25v 18J23o75c38h 3172521543968

To že je někde povolená maximální rychlost, neznamená, že se tolik musí jet. Jenže je to o lidech a u nás, bohužel většina jsou bezohlední id..ti. Jestliže dodnes si nebyli schopni uvědomit, že když prší, je mlha, sněží, tak i když jsou na dálnici, měli by jet podstatně méně, ale je tam přeci 130 tak jedou 130 hlava nehlava, tak ve 150 pojedou 150. Je mi úplně jedno, že se zabijou, ale mám problém s tím, že mě prostě mohou zabít. Když na dálnici pojdedete v mlze a kluzku 80 a ten co jede "sice rychle ale bezpečně"  150km, tak rozdíl bude 70kmh. Ale co se týče energie, tak ten rozdíl bude 3,5 krát vyšší, než rozdíl v energiích stojícího auta a auta jedoucího 70kmh. Takže délka brzdné dráhy pro zpomalení a následky pro nabouraného budou mnohem vážnější. A 20kmh rozdílu v rychlosti na té ubohé délce dálnic u nás je rozdíl časový zanedbatelný. Prostě další populistická ho..dina :-P

+3/0
30.4.2015 13:53

J12o46z84e25f 37H31r54i65c84i44š40i96n 4393470820486

Na to abych byl někde včas je jednoduchý recept.

Je potřeba včas vyrazit.

0/0
30.4.2015 13:44

J77a74n 73S93l85o59v14í69k 3119367110568

ano. Včera mě na dvojité čáře předjela nějaká blonďatá paní, co asi někam hodně spěchala. Po několika kilometrech ještě předjela další auto přede mnou přes pruhovanou "zebru", až se za ní prášilo, jak to uprostřed silnice nikdo neuklízí. No výsledek byl ten, že do města po těch pěti kilometrech přijela stejně jako já ;-D

0/0
30.4.2015 15:07

J97a31r64o75s71l43a79v 18N37o16v33ý 5461657125197

OK…

a uvědomili si páni poslanci, kolik tenhle populismus budestát?

obecně bude na dálnicích platná maximální rychlost 150 km/h

tzn., že před každým úsekem, kde bude rychlost snížená, musíbýt značka 130 km/h… tzn jakýkoliv nájezd, jakýkoliv sjezd… dle Wikipedie, mádálnice 36 křižovatek a 52 odpočívadel… to je cca 170 značek jen kvůli tétokravině…

kvůli 2, možná třem úsekům a kvůli cca minutě uspořenéhočasu… vau

+2/0
30.4.2015 13:04

T89o13n41d84a 70H40e37j60l41í78k 1598203519417

Ne, všeobecná rychlost je stále 130, pokud značka neřekne, že víc. Takže stačí osadit úseky, kde bude povoleno 150

0/0
30.4.2015 13:11

J25o24s11e30f 96Č67e63j79k64a 2340954666738

to nemuseli nic schvalovat, takhle to platí i teď. Max. povolená rychlost na dálnici je 130, pokud to není dopravním značením upraveno jinak (klidně i víc)

0/0
30.4.2015 13:45

J20a71n 51S36l38o83v49í24k 3669697500398

Ne, zákon zakazuje zvyšovat rychlost nad 130. Proto ho poslanci musí změnit.

0/0
30.4.2015 14:38

J26a69n 69K32a96č21e32r 4370759229903

A proč myslíte, že se to dělá?:-P;-D

0/0
30.4.2015 13:22

T32o26m67á43š 55H20o48c16h88m13u65t26h 4884882520315

Nesouhlasím s návrhem při současném stavu dálnic. Pokud chceme, aby se ve dvou pruzích motaly kamiony jedoucí stěží stovkou, Felicie jedoucí také stěží stovkou s Octavkami, které to budou pálit stopade, tak se máme na co těšit. Takový řidič, jen co to rozjede, bude brzdit, protože někdo před ním bude předjíždět ve 130 dodávku jedoucí 110. Tohle nebude fungovat a jediné co vzroste bude agrese. Přidejte pruh a pak nebudou námitky.. ;-D

+3/0
30.4.2015 12:18

J36a12n 27K57a54č59e89r 4800969929563

Co máte proti feliciím?;-D 130 dají v pohodě :-P

0/0
30.4.2015 12:46

T66o23m72á38š 96H96o79c29h20m70u49t92h 4134282620615

To byl příklad ;-D Jinak na dálnici potkávám i jiná, mnohem starší a rozpadlejší vozidla. Zajímavé je, že často se slovenskou SPZtkou ;-D

0/0
30.4.2015 13:03

J36a60n 53G80o42t54t89l95i35e58b 2644465710356

přesně přesně... 150kmh dá dneska kde co,... ale při 2 pruhách chci vidět jak bude fungovat to předjíždění a zařazování se zpátky do pravého... ono to nefunguje okolo Prahy už teď a když by se tam dala 150ka tak už nebude mít smysl do pravýho jezdit vůbec...

0/0
30.4.2015 14:17

J85a45k62u62b 80D92o26l74e67ž28e18l 3688412592850

Ten jeden konkrétní vybraný úsek pro 150km/h mezi Lípníkem nad Bečvou a Ostravou se nachází na území Moravské brány. Největšího přírodního koridoru pro migraci zvěře u nás, mezi Moravskoslezskými Beskydami a Jeseníky!

"Gratuluji" politikům, že to vzali v potaz a ještě více tím zvýšili pravděpodobnost smrtící srážky se zvěří.

+1/0
30.4.2015 12:18

J18a23n 38K90a96č63e30r 4530219249223

A on vám bude někdo držet pistoli u hlavy a řvát na vás jeď 150, jeď 150? Když chcete jezděte si klidně 90 s kamionama, nikomu to vadit nebude. Míň než 90, ale prosím ne, to je pak "o hubu":-P

0/0
30.4.2015 12:48

M32a75r12t48i42n 42V56y83s83k14o40c50i47l 3692458615910

jsou tam ploty...argument naprosto mimo

0/0
30.4.2015 12:59

T34o71m72á22š 40K20u27c44h35a55ř 3747711658911

Hm, takže na jedné straně budeme nutit výrobce aut každý rok draze snižovat o miligramy emise CO2 motorů a přitom zvýšením rychlosti za 130 na 150 km/h tyto emise zvýšíme o desítky procent. ;-D Aniž bych fandil ekoteroristům, tak toto je prostě padlé na hlavu. 

Je to prodobně debilní, jako když zakázali vyrábět žárovky s mléčným sklem, protože mají o jednotky procent nižší svítivost, přitom ale ignorovali, že tyto žárovky se montují do svítidel, které klidně 60% světelného výkonu pohltí ve stínítku. :-P

Kocourkov..

 :-/

+2/−1
30.4.2015 12:08
Foto

R50o48m67a69n 49H71o29r85n75í22k 2575742814761

Kompenzoval bych to zvýšením rychlosti v obci na šedesátku, při které má auto oproti padesátikilometrové rychlosti nižší spotřebu. I když ono by stačilo zrušit většinu zón s povolenou rychlostí 30km/h, které nemají opodstatnění, nevhodně umístěné retardéry a jiné zpomalovací systémy. To všechno výrazně zvyšuje spotřebu PHM.

0/−2
30.4.2015 12:17

J72a90n 31S61l12o37v28í49k 3509107910658

Jasně, přejíždět dětičky, hlavně když ušetřím na palivu ;-D

0/0
30.4.2015 14:45

M84i13r16o86s81l22a27v 21U88r12b78a98n 1956887711479

Kdyz budu mit 4 litrovou audi, zaplacenou a provozovanou z penez vsech, tj. i tech co tady diskutuji, tak se mi take bude libit jezdit 150.

+1/0
30.4.2015 12:00

V95á60c64l64a38v 49K71o44n34í22č69e38k 1729113971675

Ministr dopravy, znalci, odborníci na dopravu a silnice, besip a kdo ví kdo ještě byli proti. Pro byli někteří poslanci. Tedy typická aplikace Parkinsonova zákona: každý, kdo má řidičák se považuje za odborníka na problematiku a tudíž ví nejlépe, jak rychle by se mělo na silnicích jezdit. Proto každý, kdo hulí se rovněž považuje za znalce a debata o přijetí protikuřáckého zákona trvá tak dlouho.

+1/−1
30.4.2015 11:32

I77v82a86n 25R79ů88ž39i45č57k69a 3860702210312

trapní zbohatlíci z našich kapes si navzájem zaplácali, mohou si koupit rychlejší fára... když nezabijou nikoho jiného než sebe je mi to ovšem fuk...

0/0
30.4.2015 11:29
Foto

R65o22m64a80n 53H88o44r36n37í44k 2415702624691

120km/h dokázal tráboš, 140km/h dokázala Š120. Maličký FIAT Uno 75i.e uměl 180km/h. Netvrďte, že cokoliv krom snad městských nákupních vozíků nedokáže tu stopadesátku dát. U něčeho se to musí umět, ale jde to.

0/−1
30.4.2015 11:34

T51o88m48á87š 13K21u31c22h12a56ř 3677171318291

Tady přece vůbec nejde o to, že 150 vytáhnte z každého vraku. Horší už to bude s jeho jízdními vlastnostmi při té rychlosti, s délkou brzdné dráhy a taky co z něj a řidiče zbyde po případné kolizi..

+2/0
30.4.2015 11:54

J17a67n 62G11o32t12t56l56i72e91b 2574195320506

tak jízdní vlastnosti je spíš věc majitele, ale brzdná dráha je +/- u všech aut stejná.. to je fyzika.. jediný čím můžete brzdnou dráhu smysluplně ovlivnit je obutí vašeho miláčka + abs + reflexy.. jinak je to jen zákon zachování energie..

+2/0
30.4.2015 12:11

V54á52c83l18a35v 68J92e67b31a98v66ý 8100109523196

Možná, kdyby byla +/- stejná účinnost brzd. Netvrďte mi, že dnešní brzdy jsou stejné jako ty před 10-15ti lety (průměrné stáří aut u nás). :-P

0/0
30.4.2015 14:21

J18a22n 45G66o25t29t69l81i40e47b 2594235930266

určitě tam rozdíl u brzd bude taky, ale myslím že mnohem větší vliv budou mít ve výsledku použité gumy. Když si na vaše BMW obujete nějakou čínu, tak to může být i nebezpečnější než O1 s Continentalama..

Faktorů je tam rozhodně spousta, ale myslím, že vliv gum nakonec převládne. Když budete mít totiž naprd gumy, tak jsou vám dokonalý brzdy zcela k ničemu, v lepším případě zafunguje abs a budete mít delší brzdnou dráhu, v horším případě dostanete při 150kmh zcela nezvladatelný smyk.. Tak si vyberte :-)

Každopádně by mohlo bejt zajímavý testnout to v reálu :)

0/0
30.4.2015 15:13
Foto

R56o40m93a87n 79H66o59r72n58í80k 2615362484461

Viděl jste auto, byť třeba moderní, které ve stopadesátce vrazilo do stojícího kamiónu? V takovém případě máte stejnou šanci na přežití jako ve stařičké škůdce a bez pásů.

+1/0
30.4.2015 12:19
Foto

R62o43m32a12n 13H46o63r78n21í51k 2165302844701

A auto, které tuto rychlost, ba klidně i dvoustovku překoná, koupíte do 20 Palackých, trapný levicový závistivče.

0/−1
30.4.2015 11:36

M52i69r75o55s97l51a74v 68U71r21b29a85n 1596457631649

akorat ze tedy jste pri tehle kombinaci smrticim nebezpecim pro sebe i cele okoli...

+1/0
30.4.2015 12:03
Foto

R14o88m80a33n 28H95o25r57n19í56k 2615762284511

Když je auto technicky v pořádku a znám jeho limity, tak proč? Daleko větším nebezpečím jsou třeba fosilové s platem vajíček na zadním okýnku, kteří vyjedou dvakrát do roka, kteří neznají aktuální dopravní předpisy, na změření jejich reakčních schopností je lépe vzít si kalendář, mají špatné vidění a motoriku.

0/−1
30.4.2015 12:24

J81a58n 80S88l29o87v15í16k 3379967700938

To je právě přesně Váš problém. Znáte sice dobře své limity, víte co dokáže Vaše auto a jak umí brzdit nebo akcelerovat. Ale nikdy nevíte, co udělají řidiči ve stovkách aut, podél kterých se prořítíte. A ve 150 to zjistíte až ve chvíli, kdy bude na Vaše limity pozdě.

0/0
30.4.2015 15:41

M70i21r81o27s86l27a25v 55U46r27b49a61n 1516557541289

to je prave to...ze auta za dvacku uz moc technicky OK nebyvaji

0/0
30.4.2015 20:07
Foto

B45a50r88n96e49t 29R39o69s14t70i26s74l59a97v 5605831618331

Myslím, že se páni poslanci trochu pomátli. Čeští řidiči rychlou jízdu nezvládají ani teď a natož při 150 km. Jsme skutečně celosvětový unikát a bohužel ne jenom v tomto :-(.

+4/−2
30.4.2015 11:13
Foto

R35o13m74a91n 69H44o61r71n15í63k 2195292464721

Nezvládají, protože:

1) Řidičák dnes dostane doslova každý, kdo má do p®dele díru a pár tisícovek našetřených

2) Rychlé jízdě se nikdo neučí, nikdo na ni není připraven stejně tak, jako na krizové situace (třeba bych uvítal, kdyby se v autoškolách zavedla škola smyku).

0/0
30.4.2015 11:27

M43i86r69o86s17l73a54v 51U81r22b22a25n 1116497951489

a taky by meli v autoskole vstepovat, ze rozjet auto umi kazdej nouma, ale ubrzdit uz je horsi..

0/0
30.4.2015 12:04
Foto

R65o64m10a27n 30H50o52r53n79í53k 2455762244741

Ano, a názorně ukázat ovladatelnost vozu při rychlém průjezdu zatáčkou, na simulátoru předvést jízdu v opilosti, promítnout videa z palubních kamer účastníků dopravních nehod a prezentaci nebožtíků, co jízdu nezvládli (a že jsem viděl pořádné maso, třeba plochou hlavu).

0/0
30.4.2015 12:33

R59i84c34h52a41r71d 38N73o75v87á78k 9831312612786

Uf, pročetl jsem si nějaké příspěvky a vidím to zděšení, ach, běda - o trochu a jen někde se zvýšila rychlost na dálnicích a v důsledku přijde (C)armageddon 8-o8-o8-o

V Anglii byla původně nejvyšší povolená rychlost 3 nebo 6 km/h (ve městech a mimo ně), v roce 1896 ji zvýšili na 22 km/h, navzdory opozici mnoha, kteří se báli, že silnice začnou být smrtelně nebezpečné. 

Pozoruju, že kdyby cca polovina místních diskutujících žila tehdy, tak by Timesy byly plné pobouřených článků, že 6 km/h stačí a těch pár minut úspory za tu spoustu havárií nestojí ;-D

0/−1
30.4.2015 11:05

J53i43n21d75ř65i97c53h 28B28u52c91h43t26a 6162626373760

No vidíte a skutečně silnice začaly být smrtelně nebezpečné. A srovnávat silnice a konstruce tahdejších dopravních prostředků s dneškem je hodně hloupé. Víte ono to omezení rychlosti ani tak není pro ochranu řidičů s těžkou pravou nohou. Ono jde spíš o ostatní. Samozřejmě, že se nejde vždycky někdo, kdo si myslí, že pro jeho Porche neplatí fyzikální zákony a napere to ve dvoustovce ve městě do odtrůvku. Je mi ho líto, ale byla to jeho volba. Pokud by tam někdo stál z vaší rodiny, asi byste říkal, že i 50 je moc.

0/0
30.4.2015 11:30

R36i16c61h37a90r58d 18N33o20v91á88k 9221472462296

Ten argument je univerzální - vždycky se najdou nějací zpátečníci nebo opatrníci, kteří mají strach ze změn, které by mohly přinést nějaká rizika.

A ve vztahu k současnosti - pokud by zvýšení povolené rychlosti vedlo k průměrnému zkrácení doby jízdy o 5% a zvýšení počtu nehod třeba o 0,1%, co byste si vybral? Já bych do toho šel.

Přehnaná averze vůči riziku je nezdravý postoj (opak taky, ale tady v diskusi projevuje to první).

0/0
30.4.2015 11:37

J90a73n 35G20o33t10t57l76i16e65b 2154985480386

jen technická: lidský život má cenu zhruba 10 mil Kč. Smrťáků je ročně cca 700 a TZ je kolem 3000. Z toho se dá odhadnout že ročně nás nehody (bez LZ) stojí okolo 25 mld. Kč. Zvýšení počtu nehod, tak jen o 1% pak odpovídá 250 mil Kč. Ty čísla nejsou zas tak malá jak se může na první pohled zdát - a to je jen 1%.

0/0
30.4.2015 13:01

J21o66z23e59f 12H56r25i10c51i62š83i12n 4523550160646

Problém ale není že by ty auta nedali 150 ale, že ve vedleším pruhu t.j. cc 1,5-2 metry vedle jedou auta, kamiony dodávky 90. To znamená že rychlostní rozdíl 40km/h se mění na 60km/h.

To znamená až tady budou 4 pruhy jedním směrem tak proč ne ale momentálně.

Když chci být z Prahy v 10 v Brně tak vyrazím v 8 a nemusím jet 150.

+1/0
30.4.2015 13:57

K16a80m16i71l 52D52o79l51e13z75e77l 6392556704852

zakladni problem neni rychlost, ale jednak ridicke schopnosti a take psychicky stav casti populace, ktera cinijizdu po silnicich nebezpecnym hazardem pri jakekoliv rychlosti.

Pri dnesnich narocich by ridicak dostal I muj pes.

0/0
30.4.2015 10:50





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.