Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Poslanci kývli na zvýšení rychlosti na dálnicích na 150 km/h

Na dálnici by se podle poslanců mělo začít na vybraných úsecích jezdit rychlostí 150 kilometrů za hodinu. Schválili to při projednávání zákona o provozu na pozemních komunikacích. A když zákon prošel přes odpor ministra dopravy Dana Ťoka, odměnili se za to hurónským pokřikem. Zákon ještě musí schválit Senát a potvrdit prezident Miloš Zeman.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M45a34r40t86i73n 40P68ř12i41b22y67l 3714812781391

Nejhorší na těchto tématech je, že pravdu mají obě strany. Protože není sporu. Jezdím z Prahy do Liberce. Takže cca 100 km. Je to dálnice, kde se dá opravdu jet 130 km/hod. souvisle. A v Liberci jsem za (130/100)*60 = 78 min. Teď pojedu 150. To je (150/100)*60 = 90 min. Rozdíl je 12 min. Opravdu je zajímavé se tímto tématem zabývat? [>-]EU

0/0
17.6.2015 11:25
Foto

J31a60n 75Z95o36u31b49e54k 7928112425647

Jezdím po dálnici téměř každý den.....jako nezlobte se na mě , ale když jedu 130 tak si připadám , skoro jako že nejedu....každý si může jet dle svých možností , hlavně jen neblokujte ten levý pruh. Když jezdíte jak s hnojem , tak si poskákejte v pravém pruhu , ale lidi , který se řízením živí a musí stíhat určité termíny , tak si to hold nekdy přišlápnou... Za poslednich 12 mesicu mám 80000 km bez sebemenší nehody a i ve 160 a víc jsem zatim zvládl řešit každou situaci , která vznikla. Ja bych byl klidně pro no limit a to všude.... :-) i ta 90 na obyč silnicích je strašně směšná....Alespon  na 110 kdyby se zvedla a i to by bylo málo.

0/0
1.5.2015 1:11

A98l98e53š 64H45o60r78á98k 7935320192130

Tahle bezbřehá důvěra ve vlastní schopnosti je přesně to, co mě na jakémkoliv zvýšení rychlostního limitu dost děsí. 80 kKm za rok sice nenajezdím, ale cca 30 ano a potkávám spoustu nebezpečných jedinců, kteří jsou o své bezchybnosti přesvědčeni stejně jako Vy.

0/0
17.6.2015 11:05

J46a28n 60S50l60o73v63í16k 3249647430758

Viděl jsem už dávno TV dokument, že v Německu jsou kursy na rychlou jízdu na dálnicích. Tamní řidiči totiž dobře vědí, že pokud pojedou rychleji než doporučených 130 a něco vyvedou, pořádně si to odskáčou. Pokud však prošli tímto kursem, tresty jsou zřejmě nižší. Ale hlavně, Němci si kurs udělají i pro svůj dobrý pocit a nemusí si nic dokazovat. Právě proto se po Německu neřítí po dálnici dvoustovkou každý kdo má jen silnější auto.

+1/0
30.4.2015 14:54

J82a78n 44S20l95o79v47í84k 3409747690128

Osobně si myslím, že několik velkých hromadných nehod, kde bude jasným viníkem řidič jedoucí 150 a rychlost se vrátí zpátky. Ale aby se poslanci neznemožnili, potichu zmizí jen ty značky povolující 150 :-).

+1/0
30.4.2015 14:42

J87o56s31e21f 13M79u44ž98á51t72k58o 5185693987923

150 se dá na nový dálnici. Po D1 jen při menší hustotě provozu, co nechápu, proč na rekonstruovaných úsecích D1 nejsou tři pruhy, stejně se třetí bude muset během nejbližších let udělat. To bude peněz za dvojité stavění. U uzávěrek.

0/0
30.4.2015 14:20

J28a47n 36S50l44o65v76í81k 3669257680138

Na rozšíření na tři pruhy by nedostali evropskou dotaci a hlavně, obstrukce by probíhaly stejně jako při výstavbě nových dálnic - tj. ekologové, výkupy pozemků .. Buďme rádi, že to bude alespoň opravené, protože rozšiřovat se to bude hodně pomalu.

0/0
30.4.2015 14:35

V24á83c33l71a71v 58J57e61b14a51v51ý 8130449293446

Není problém mít takovou rychlost na dálnicích, kde jsou 3 pruhy. Ale na dálnici se 2 pruhy je příliš vysoký rozdíl rychlostí v levém a pravém pruhu a pak lidé, kteří jezdí kolem 110-120 km/h jsou nuceni dělat výrazně více nebezpečných manévrů. A nelze někoho nutit, aby jezdil 80-90 jako kamiony nebo 150 jako závodníci, i z hlediska ekonomiky jízdy je nějakých 110 optimální.

V ČR ani není důvod k vyšší rychlosti, jsme malá země a za pár hodin jsme z jednoho konce na druhém. Mnohem důležitější je plynulost dopravy a ta je nejlepší někde kolem 110-120, protože vpravo jedou kamiony kolem 100.

Ať raději poslanci nastaví slušné právní prostředí, ať nekradou a možná budou prachy na ty 3 pruhové dálnice a pak už je zvýšení limitu pro nejrychlejší pruh prkotina.

+7/0
30.4.2015 14:17

M33i20r29o35s49l95a85v 28J47o14c33h 3342461203748

To že je někde povolená maximální rychlost, neznamená, že se tolik musí jet. Jenže je to o lidech a u nás, bohužel většina jsou bezohlední id..ti. Jestliže dodnes si nebyli schopni uvědomit, že když prší, je mlha, sněží, tak i když jsou na dálnici, měli by jet podstatně méně, ale je tam přeci 130 tak jedou 130 hlava nehlava, tak ve 150 pojedou 150. Je mi úplně jedno, že se zabijou, ale mám problém s tím, že mě prostě mohou zabít. Když na dálnici pojdedete v mlze a kluzku 80 a ten co jede "sice rychle ale bezpečně"  150km, tak rozdíl bude 70kmh. Ale co se týče energie, tak ten rozdíl bude 3,5 krát vyšší, než rozdíl v energiích stojícího auta a auta jedoucího 70kmh. Takže délka brzdné dráhy pro zpomalení a následky pro nabouraného budou mnohem vážnější. A 20kmh rozdílu v rychlosti na té ubohé délce dálnic u nás je rozdíl časový zanedbatelný. Prostě další populistická ho..dina :-P

+3/0
30.4.2015 13:53

J64o94z43e76f 30H24r28i11c86i59š22i46n 4883760940326

Na to abych byl někde včas je jednoduchý recept.

Je potřeba včas vyrazit.

0/0
30.4.2015 13:44

J16a24n 30S52l71o46v89í29k 3169387650858

ano. Včera mě na dvojité čáře předjela nějaká blonďatá paní, co asi někam hodně spěchala. Po několika kilometrech ještě předjela další auto přede mnou přes pruhovanou "zebru", až se za ní prášilo, jak to uprostřed silnice nikdo neuklízí. No výsledek byl ten, že do města po těch pěti kilometrech přijela stejně jako já ;-D

0/0
30.4.2015 15:07

J66a47r33o21s51l39a86v 56N68o67v98ý 5291157185427

OK…

a uvědomili si páni poslanci, kolik tenhle populismus budestát?

obecně bude na dálnicích platná maximální rychlost 150 km/h

tzn., že před každým úsekem, kde bude rychlost snížená, musíbýt značka 130 km/h… tzn jakýkoliv nájezd, jakýkoliv sjezd… dle Wikipedie, mádálnice 36 křižovatek a 52 odpočívadel… to je cca 170 značek jen kvůli tétokravině…

kvůli 2, možná třem úsekům a kvůli cca minutě uspořenéhočasu… vau

+2/0
30.4.2015 13:04

T75o36n58d96a 51H52e81j27l19í25k 1668133279157

Ne, všeobecná rychlost je stále 130, pokud značka neřekne, že víc. Takže stačí osadit úseky, kde bude povoleno 150

0/0
30.4.2015 13:11

J24o69s90e58f 41Č43e48j35k11a 2940594886478

to nemuseli nic schvalovat, takhle to platí i teď. Max. povolená rychlost na dálnici je 130, pokud to není dopravním značením upraveno jinak (klidně i víc)

0/0
30.4.2015 13:45

J62a47n 25S11l47o62v14í23k 3919567400238

Ne, zákon zakazuje zvyšovat rychlost nad 130. Proto ho poslanci musí změnit.

0/0
30.4.2015 14:38

J43a84n 29K23a94č83e36r 4680509549963

A proč myslíte, že se to dělá?:-P;-D

0/0
30.4.2015 13:22

T17o70m73á73š 93H50o35c63h47m61u14t28h 4784932240295

Nesouhlasím s návrhem při současném stavu dálnic. Pokud chceme, aby se ve dvou pruzích motaly kamiony jedoucí stěží stovkou, Felicie jedoucí také stěží stovkou s Octavkami, které to budou pálit stopade, tak se máme na co těšit. Takový řidič, jen co to rozjede, bude brzdit, protože někdo před ním bude předjíždět ve 130 dodávku jedoucí 110. Tohle nebude fungovat a jediné co vzroste bude agrese. Přidejte pruh a pak nebudou námitky.. ;-D

+3/0
30.4.2015 12:18

J49a23n 90K32a22č60e44r 4970589289213

Co máte proti feliciím?;-D 130 dají v pohodě :-P

0/0
30.4.2015 12:46

T15o20m33á30š 96H17o49c18h39m72u87t19h 4724652920925

To byl příklad ;-D Jinak na dálnici potkávám i jiná, mnohem starší a rozpadlejší vozidla. Zajímavé je, že často se slovenskou SPZtkou ;-D

0/0
30.4.2015 13:03

J61a38n 65G49o29t79t64l85i55e58b 2324835560356

přesně přesně... 150kmh dá dneska kde co,... ale při 2 pruhách chci vidět jak bude fungovat to předjíždění a zařazování se zpátky do pravého... ono to nefunguje okolo Prahy už teď a když by se tam dala 150ka tak už nebude mít smysl do pravýho jezdit vůbec...

0/0
30.4.2015 14:17

J74a25k74u38b 30D53o24l40e17ž20e39l 3858842552610

Ten jeden konkrétní vybraný úsek pro 150km/h mezi Lípníkem nad Bečvou a Ostravou se nachází na území Moravské brány. Největšího přírodního koridoru pro migraci zvěře u nás, mezi Moravskoslezskými Beskydami a Jeseníky!

"Gratuluji" politikům, že to vzali v potaz a ještě více tím zvýšili pravděpodobnost smrtící srážky se zvěří.

+1/0
30.4.2015 12:18

J13a28n 65K29a66č82e68r 4920779919343

A on vám bude někdo držet pistoli u hlavy a řvát na vás jeď 150, jeď 150? Když chcete jezděte si klidně 90 s kamionama, nikomu to vadit nebude. Míň než 90, ale prosím ne, to je pak "o hubu":-P

0/0
30.4.2015 12:48

M55a46r74t47i84n 64V60y13s97k72o44c43i45l 3492788305310

jsou tam ploty...argument naprosto mimo

0/0
30.4.2015 12:59

T54o20m42á94š 18K34u51c40h66a64ř 3887521168311

Hm, takže na jedné straně budeme nutit výrobce aut každý rok draze snižovat o miligramy emise CO2 motorů a přitom zvýšením rychlosti za 130 na 150 km/h tyto emise zvýšíme o desítky procent. ;-D Aniž bych fandil ekoteroristům, tak toto je prostě padlé na hlavu. 

Je to prodobně debilní, jako když zakázali vyrábět žárovky s mléčným sklem, protože mají o jednotky procent nižší svítivost, přitom ale ignorovali, že tyto žárovky se montují do svítidel, které klidně 60% světelného výkonu pohltí ve stínítku. :-P

Kocourkov..

 :-/

+2/−1
30.4.2015 12:08
Foto

R96o46m94a96n 76H65o68r35n73í34k 2805572874681

Kompenzoval bych to zvýšením rychlosti v obci na šedesátku, při které má auto oproti padesátikilometrové rychlosti nižší spotřebu. I když ono by stačilo zrušit většinu zón s povolenou rychlostí 30km/h, které nemají opodstatnění, nevhodně umístěné retardéry a jiné zpomalovací systémy. To všechno výrazně zvyšuje spotřebu PHM.

0/−2
30.4.2015 12:17

J83a30n 79S86l61o46v47í66k 3589387460228

Jasně, přejíždět dětičky, hlavně když ušetřím na palivu ;-D

0/0
30.4.2015 14:45

M33i17r28o10s70l60a90v 50U47r96b49a51n 1116647621289

Kdyz budu mit 4 litrovou audi, zaplacenou a provozovanou z penez vsech, tj. i tech co tady diskutuji, tak se mi take bude libit jezdit 150.

+1/0
30.4.2015 12:00

V46á18c24l59a45v 81K55o45n83í12č90e68k 1839393861655

Ministr dopravy, znalci, odborníci na dopravu a silnice, besip a kdo ví kdo ještě byli proti. Pro byli někteří poslanci. Tedy typická aplikace Parkinsonova zákona: každý, kdo má řidičák se považuje za odborníka na problematiku a tudíž ví nejlépe, jak rychle by se mělo na silnicích jezdit. Proto každý, kdo hulí se rovněž považuje za znalce a debata o přijetí protikuřáckého zákona trvá tak dlouho.

+1/−1
30.4.2015 11:32

I59v63a42n 61R17ů72ž62i30č66k47a 3310862800382

trapní zbohatlíci z našich kapes si navzájem zaplácali, mohou si koupit rychlejší fára... když nezabijou nikoho jiného než sebe je mi to ovšem fuk...

0/0
30.4.2015 11:29
Foto

R84o96m83a29n 29H49o24r86n76í50k 2615812254681

120km/h dokázal tráboš, 140km/h dokázala Š120. Maličký FIAT Uno 75i.e uměl 180km/h. Netvrďte, že cokoliv krom snad městských nákupních vozíků nedokáže tu stopadesátku dát. U něčeho se to musí umět, ale jde to.

0/−1
30.4.2015 11:34

T68o31m66á17š 19K82u90c46h31a11ř 3217731548931

Tady přece vůbec nejde o to, že 150 vytáhnte z každého vraku. Horší už to bude s jeho jízdními vlastnostmi při té rychlosti, s délkou brzdné dráhy a taky co z něj a řidiče zbyde po případné kolizi..

+2/0
30.4.2015 11:54

J92a96n 60G67o64t55t26l92i84e64b 2194465510726

tak jízdní vlastnosti je spíš věc majitele, ale brzdná dráha je +/- u všech aut stejná.. to je fyzika.. jediný čím můžete brzdnou dráhu smysluplně ovlivnit je obutí vašeho miláčka + abs + reflexy.. jinak je to jen zákon zachování energie..

+2/0
30.4.2015 12:11

V86á91c10l34a56v 92J60e44b80a23v76ý 8960469473746

Možná, kdyby byla +/- stejná účinnost brzd. Netvrďte mi, že dnešní brzdy jsou stejné jako ty před 10-15ti lety (průměrné stáří aut u nás). :-P

0/0
30.4.2015 14:21

J82a17n 55G94o30t92t78l88i92e27b 2694525750466

určitě tam rozdíl u brzd bude taky, ale myslím že mnohem větší vliv budou mít ve výsledku použité gumy. Když si na vaše BMW obujete nějakou čínu, tak to může být i nebezpečnější než O1 s Continentalama..

Faktorů je tam rozhodně spousta, ale myslím, že vliv gum nakonec převládne. Když budete mít totiž naprd gumy, tak jsou vám dokonalý brzdy zcela k ničemu, v lepším případě zafunguje abs a budete mít delší brzdnou dráhu, v horším případě dostanete při 150kmh zcela nezvladatelný smyk.. Tak si vyberte :-)

Každopádně by mohlo bejt zajímavý testnout to v reálu :)

0/0
30.4.2015 15:13
Foto

R12o96m72a41n 27H59o39r10n85í26k 2615422584261

Viděl jste auto, byť třeba moderní, které ve stopadesátce vrazilo do stojícího kamiónu? V takovém případě máte stejnou šanci na přežití jako ve stařičké škůdce a bez pásů.

+1/0
30.4.2015 12:19
Foto

R46o90m66a18n 77H27o12r56n63í51k 2305792184121

A auto, které tuto rychlost, ba klidně i dvoustovku překoná, koupíte do 20 Palackých, trapný levicový závistivče.

0/−1
30.4.2015 11:36

M16i17r86o50s83l96a78v 26U14r65b29a87n 1456817311389

akorat ze tedy jste pri tehle kombinaci smrticim nebezpecim pro sebe i cele okoli...

+1/0
30.4.2015 12:03
Foto

R42o86m43a61n 52H12o59r60n74í57k 2435542424301

Když je auto technicky v pořádku a znám jeho limity, tak proč? Daleko větším nebezpečím jsou třeba fosilové s platem vajíček na zadním okýnku, kteří vyjedou dvakrát do roka, kteří neznají aktuální dopravní předpisy, na změření jejich reakčních schopností je lépe vzít si kalendář, mají špatné vidění a motoriku.

0/−1
30.4.2015 12:24

J20a46n 50S37l93o78v39í21k 3589607470308

To je právě přesně Váš problém. Znáte sice dobře své limity, víte co dokáže Vaše auto a jak umí brzdit nebo akcelerovat. Ale nikdy nevíte, co udělají řidiči ve stovkách aut, podél kterých se prořítíte. A ve 150 to zjistíte až ve chvíli, kdy bude na Vaše limity pozdě.

0/0
30.4.2015 15:41

M85i11r88o88s81l30a34v 35U18r43b45a56n 1596147561369

to je prave to...ze auta za dvacku uz moc technicky OK nebyvaji

0/0
30.4.2015 20:07
Foto

B74a36r63n33e82t 83R54o81s46t18i87s52l97a31v 5385821238311

Myslím, že se páni poslanci trochu pomátli. Čeští řidiči rychlou jízdu nezvládají ani teď a natož při 150 km. Jsme skutečně celosvětový unikát a bohužel ne jenom v tomto :-(.

+4/−2
30.4.2015 11:13
Foto

R26o58m71a84n 75H23o30r17n21í75k 2115932764891

Nezvládají, protože:

1) Řidičák dnes dostane doslova každý, kdo má do p®dele díru a pár tisícovek našetřených

2) Rychlé jízdě se nikdo neučí, nikdo na ni není připraven stejně tak, jako na krizové situace (třeba bych uvítal, kdyby se v autoškolách zavedla škola smyku).

0/0
30.4.2015 11:27

M31i13r45o32s96l24a46v 12U55r16b51a72n 1426817361869

a taky by meli v autoskole vstepovat, ze rozjet auto umi kazdej nouma, ale ubrzdit uz je horsi..

0/0
30.4.2015 12:04
Foto

R15o62m42a37n 87H96o63r89n59í50k 2125742714781

Ano, a názorně ukázat ovladatelnost vozu při rychlém průjezdu zatáčkou, na simulátoru předvést jízdu v opilosti, promítnout videa z palubních kamer účastníků dopravních nehod a prezentaci nebožtíků, co jízdu nezvládli (a že jsem viděl pořádné maso, třeba plochou hlavu).

0/0
30.4.2015 12:33

R80i52c40h97a30r94d 85N16o84v97á83k 9231132642436

Uf, pročetl jsem si nějaké příspěvky a vidím to zděšení, ach, běda - o trochu a jen někde se zvýšila rychlost na dálnicích a v důsledku přijde (C)armageddon 8-o8-o8-o

V Anglii byla původně nejvyšší povolená rychlost 3 nebo 6 km/h (ve městech a mimo ně), v roce 1896 ji zvýšili na 22 km/h, navzdory opozici mnoha, kteří se báli, že silnice začnou být smrtelně nebezpečné. 

Pozoruju, že kdyby cca polovina místních diskutujících žila tehdy, tak by Timesy byly plné pobouřených článků, že 6 km/h stačí a těch pár minut úspory za tu spoustu havárií nestojí ;-D

0/−1
30.4.2015 11:05

J12i80n47d80ř34i70c47h 61B49u11c33h48t54a 6712566213710

No vidíte a skutečně silnice začaly být smrtelně nebezpečné. A srovnávat silnice a konstruce tahdejších dopravních prostředků s dneškem je hodně hloupé. Víte ono to omezení rychlosti ani tak není pro ochranu řidičů s těžkou pravou nohou. Ono jde spíš o ostatní. Samozřejmě, že se nejde vždycky někdo, kdo si myslí, že pro jeho Porche neplatí fyzikální zákony a napere to ve dvoustovce ve městě do odtrůvku. Je mi ho líto, ale byla to jeho volba. Pokud by tam někdo stál z vaší rodiny, asi byste říkal, že i 50 je moc.

0/0
30.4.2015 11:30

R39i76c35h98a42r44d 60N40o10v98á76k 9431522732936

Ten argument je univerzální - vždycky se najdou nějací zpátečníci nebo opatrníci, kteří mají strach ze změn, které by mohly přinést nějaká rizika.

A ve vztahu k současnosti - pokud by zvýšení povolené rychlosti vedlo k průměrnému zkrácení doby jízdy o 5% a zvýšení počtu nehod třeba o 0,1%, co byste si vybral? Já bych do toho šel.

Přehnaná averze vůči riziku je nezdravý postoj (opak taky, ale tady v diskusi projevuje to první).

0/0
30.4.2015 11:37

J98a56n 57G69o64t93t47l17i42e90b 2904955950566

jen technická: lidský život má cenu zhruba 10 mil Kč. Smrťáků je ročně cca 700 a TZ je kolem 3000. Z toho se dá odhadnout že ročně nás nehody (bez LZ) stojí okolo 25 mld. Kč. Zvýšení počtu nehod, tak jen o 1% pak odpovídá 250 mil Kč. Ty čísla nejsou zas tak malá jak se může na první pohled zdát - a to je jen 1%.

0/0
30.4.2015 13:01

J40o43z38e86f 22H83r35i39c43i69š45i86n 4493330710706

Problém ale není že by ty auta nedali 150 ale, že ve vedleším pruhu t.j. cc 1,5-2 metry vedle jedou auta, kamiony dodávky 90. To znamená že rychlostní rozdíl 40km/h se mění na 60km/h.

To znamená až tady budou 4 pruhy jedním směrem tak proč ne ale momentálně.

Když chci být z Prahy v 10 v Brně tak vyrazím v 8 a nemusím jet 150.

+1/0
30.4.2015 13:57

K27a95m37i38l 48D97o24l86e56z76e90l 6682916184512

zakladni problem neni rychlost, ale jednak ridicke schopnosti a take psychicky stav casti populace, ktera cinijizdu po silnicich nebezpecnym hazardem pri jakekoliv rychlosti.

Pri dnesnich narocich by ridicak dostal I muj pes.

0/0
30.4.2015 10:50





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.