Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Poslanci kývli na zvýšení rychlosti na dálnicích na 150 km/h

Na dálnici by se podle poslanců mělo začít na vybraných úsecích jezdit rychlostí 150 kilometrů za hodinu. Schválili to při projednávání zákona o provozu na pozemních komunikacích. A když zákon prošel přes odpor ministra dopravy Dana Ťoka, odměnili se za to hurónským pokřikem. Zákon ještě musí schválit Senát a potvrdit prezident Miloš Zeman.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M24a80r39t96i64n 45P60ř34i23b78y80l 3584102351741

Nejhorší na těchto tématech je, že pravdu mají obě strany. Protože není sporu. Jezdím z Prahy do Liberce. Takže cca 100 km. Je to dálnice, kde se dá opravdu jet 130 km/hod. souvisle. A v Liberci jsem za (130/100)*60 = 78 min. Teď pojedu 150. To je (150/100)*60 = 90 min. Rozdíl je 12 min. Opravdu je zajímavé se tímto tématem zabývat? [>-]EU

0/0
17.6.2015 11:25
Foto

J47a61n 62Z89o40u10b16e79k 7958152385667

Jezdím po dálnici téměř každý den.....jako nezlobte se na mě , ale když jedu 130 tak si připadám , skoro jako že nejedu....každý si může jet dle svých možností , hlavně jen neblokujte ten levý pruh. Když jezdíte jak s hnojem , tak si poskákejte v pravém pruhu , ale lidi , který se řízením živí a musí stíhat určité termíny , tak si to hold nekdy přišlápnou... Za poslednich 12 mesicu mám 80000 km bez sebemenší nehody a i ve 160 a víc jsem zatim zvládl řešit každou situaci , která vznikla. Ja bych byl klidně pro no limit a to všude.... :-) i ta 90 na obyč silnicích je strašně směšná....Alespon  na 110 kdyby se zvedla a i to by bylo málo.

0/0
1.5.2015 1:11

A97l81e20š 40H38o52r24á91k 7855940962840

Tahle bezbřehá důvěra ve vlastní schopnosti je přesně to, co mě na jakémkoliv zvýšení rychlostního limitu dost děsí. 80 kKm za rok sice nenajezdím, ale cca 30 ano a potkávám spoustu nebezpečných jedinců, kteří jsou o své bezchybnosti přesvědčeni stejně jako Vy.

0/0
17.6.2015 11:05

J98a36n 40S19l24o51v66í88k 3689767890168

Viděl jsem už dávno TV dokument, že v Německu jsou kursy na rychlou jízdu na dálnicích. Tamní řidiči totiž dobře vědí, že pokud pojedou rychleji než doporučených 130 a něco vyvedou, pořádně si to odskáčou. Pokud však prošli tímto kursem, tresty jsou zřejmě nižší. Ale hlavně, Němci si kurs udělají i pro svůj dobrý pocit a nemusí si nic dokazovat. Právě proto se po Německu neřítí po dálnici dvoustovkou každý kdo má jen silnější auto.

+1/0
30.4.2015 14:54

J50a60n 55S63l18o10v42í91k 3359787620528

Osobně si myslím, že několik velkých hromadných nehod, kde bude jasným viníkem řidič jedoucí 150 a rychlost se vrátí zpátky. Ale aby se poslanci neznemožnili, potichu zmizí jen ty značky povolující 150 :-).

+1/0
30.4.2015 14:42

J12o47s51e15f 85M43u87ž52á63t77k90o 5135693957653

150 se dá na nový dálnici. Po D1 jen při menší hustotě provozu, co nechápu, proč na rekonstruovaných úsecích D1 nejsou tři pruhy, stejně se třetí bude muset během nejbližších let udělat. To bude peněz za dvojité stavění. U uzávěrek.

0/0
30.4.2015 14:20

J54a48n 49S97l31o90v14í89k 3769967590838

Na rozšíření na tři pruhy by nedostali evropskou dotaci a hlavně, obstrukce by probíhaly stejně jako při výstavbě nových dálnic - tj. ekologové, výkupy pozemků .. Buďme rádi, že to bude alespoň opravené, protože rozšiřovat se to bude hodně pomalu.

0/0
30.4.2015 14:35

V84á61c15l58a29v 72J86e17b75a98v60ý 8120359873476

Není problém mít takovou rychlost na dálnicích, kde jsou 3 pruhy. Ale na dálnici se 2 pruhy je příliš vysoký rozdíl rychlostí v levém a pravém pruhu a pak lidé, kteří jezdí kolem 110-120 km/h jsou nuceni dělat výrazně více nebezpečných manévrů. A nelze někoho nutit, aby jezdil 80-90 jako kamiony nebo 150 jako závodníci, i z hlediska ekonomiky jízdy je nějakých 110 optimální.

V ČR ani není důvod k vyšší rychlosti, jsme malá země a za pár hodin jsme z jednoho konce na druhém. Mnohem důležitější je plynulost dopravy a ta je nejlepší někde kolem 110-120, protože vpravo jedou kamiony kolem 100.

Ať raději poslanci nastaví slušné právní prostředí, ať nekradou a možná budou prachy na ty 3 pruhové dálnice a pak už je zvýšení limitu pro nejrychlejší pruh prkotina.

+7/0
30.4.2015 14:17

M52i71r69o51s92l21a44v 87J53o84c80h 3412611973578

To že je někde povolená maximální rychlost, neznamená, že se tolik musí jet. Jenže je to o lidech a u nás, bohužel většina jsou bezohlední id..ti. Jestliže dodnes si nebyli schopni uvědomit, že když prší, je mlha, sněží, tak i když jsou na dálnici, měli by jet podstatně méně, ale je tam přeci 130 tak jedou 130 hlava nehlava, tak ve 150 pojedou 150. Je mi úplně jedno, že se zabijou, ale mám problém s tím, že mě prostě mohou zabít. Když na dálnici pojdedete v mlze a kluzku 80 a ten co jede "sice rychle ale bezpečně"  150km, tak rozdíl bude 70kmh. Ale co se týče energie, tak ten rozdíl bude 3,5 krát vyšší, než rozdíl v energiích stojícího auta a auta jedoucího 70kmh. Takže délka brzdné dráhy pro zpomalení a následky pro nabouraného budou mnohem vážnější. A 20kmh rozdílu v rychlosti na té ubohé délce dálnic u nás je rozdíl časový zanedbatelný. Prostě další populistická ho..dina :-P

+3/0
30.4.2015 13:53

J73o18z35e59f 12H89r58i28c70i40š82i88n 4893540860466

Na to abych byl někde včas je jednoduchý recept.

Je potřeba včas vyrazit.

0/0
30.4.2015 13:44

J71a42n 53S60l27o17v54í65k 3719507720618

ano. Včera mě na dvojité čáře předjela nějaká blonďatá paní, co asi někam hodně spěchala. Po několika kilometrech ještě předjela další auto přede mnou přes pruhovanou "zebru", až se za ní prášilo, jak to uprostřed silnice nikdo neuklízí. No výsledek byl ten, že do města po těch pěti kilometrech přijela stejně jako já ;-D

0/0
30.4.2015 15:07

J73a48r41o35s18l27a35v 51N75o74v84ý 5561937535977

OK…

a uvědomili si páni poslanci, kolik tenhle populismus budestát?

obecně bude na dálnicích platná maximální rychlost 150 km/h

tzn., že před každým úsekem, kde bude rychlost snížená, musíbýt značka 130 km/h… tzn jakýkoliv nájezd, jakýkoliv sjezd… dle Wikipedie, mádálnice 36 křižovatek a 52 odpočívadel… to je cca 170 značek jen kvůli tétokravině…

kvůli 2, možná třem úsekům a kvůli cca minutě uspořenéhočasu… vau

+2/0
30.4.2015 13:04

T21o20n32d54a 43H65e48j18l97í17k 1468403659637

Ne, všeobecná rychlost je stále 130, pokud značka neřekne, že víc. Takže stačí osadit úseky, kde bude povoleno 150

0/0
30.4.2015 13:11

J69o86s61e27f 95Č54e32j97k57a 2800714296448

to nemuseli nic schvalovat, takhle to platí i teď. Max. povolená rychlost na dálnici je 130, pokud to není dopravním značením upraveno jinak (klidně i víc)

0/0
30.4.2015 13:45

J69a96n 56S96l66o72v19í42k 3559497940398

Ne, zákon zakazuje zvyšovat rychlost nad 130. Proto ho poslanci musí změnit.

0/0
30.4.2015 14:38

J94a34n 40K42a27č70e86r 4680879169873

A proč myslíte, že se to dělá?:-P;-D

0/0
30.4.2015 13:22

T32o38m96á98š 75H23o61c51h81m23u31t77h 4214502200785

Nesouhlasím s návrhem při současném stavu dálnic. Pokud chceme, aby se ve dvou pruzích motaly kamiony jedoucí stěží stovkou, Felicie jedoucí také stěží stovkou s Octavkami, které to budou pálit stopade, tak se máme na co těšit. Takový řidič, jen co to rozjede, bude brzdit, protože někdo před ním bude předjíždět ve 130 dodávku jedoucí 110. Tohle nebude fungovat a jediné co vzroste bude agrese. Přidejte pruh a pak nebudou námitky.. ;-D

+3/0
30.4.2015 12:18

J66a56n 31K23a47č65e86r 4110299919653

Co máte proti feliciím?;-D 130 dají v pohodě :-P

0/0
30.4.2015 12:46

T39o19m84á60š 56H63o18c34h67m69u73t42h 4294922960235

To byl příklad ;-D Jinak na dálnici potkávám i jiná, mnohem starší a rozpadlejší vozidla. Zajímavé je, že často se slovenskou SPZtkou ;-D

0/0
30.4.2015 13:03

J25a73n 56G28o90t17t90l29i21e65b 2914495660506

přesně přesně... 150kmh dá dneska kde co,... ale při 2 pruhách chci vidět jak bude fungovat to předjíždění a zařazování se zpátky do pravého... ono to nefunguje okolo Prahy už teď a když by se tam dala 150ka tak už nebude mít smysl do pravýho jezdit vůbec...

0/0
30.4.2015 14:17

J95a79k83u57b 31D41o96l62e73ž23e12l 3268512192920

Ten jeden konkrétní vybraný úsek pro 150km/h mezi Lípníkem nad Bečvou a Ostravou se nachází na území Moravské brány. Největšího přírodního koridoru pro migraci zvěře u nás, mezi Moravskoslezskými Beskydami a Jeseníky!

"Gratuluji" politikům, že to vzali v potaz a ještě více tím zvýšili pravděpodobnost smrtící srážky se zvěří.

+1/0
30.4.2015 12:18

J11a29n 49K52a71č36e71r 4720739329273

A on vám bude někdo držet pistoli u hlavy a řvát na vás jeď 150, jeď 150? Když chcete jezděte si klidně 90 s kamionama, nikomu to vadit nebude. Míň než 90, ale prosím ne, to je pak "o hubu":-P

0/0
30.4.2015 12:48

M64a48r89t70i68n 66V26y73s93k57o71c70i65l 3252618985420

jsou tam ploty...argument naprosto mimo

0/0
30.4.2015 12:59

T26o73m64á81š 36K95u63c71h98a23ř 3787681178211

Hm, takže na jedné straně budeme nutit výrobce aut každý rok draze snižovat o miligramy emise CO2 motorů a přitom zvýšením rychlosti za 130 na 150 km/h tyto emise zvýšíme o desítky procent. ;-D Aniž bych fandil ekoteroristům, tak toto je prostě padlé na hlavu. 

Je to prodobně debilní, jako když zakázali vyrábět žárovky s mléčným sklem, protože mají o jednotky procent nižší svítivost, přitom ale ignorovali, že tyto žárovky se montují do svítidel, které klidně 60% světelného výkonu pohltí ve stínítku. :-P

Kocourkov..

 :-/

+2/−1
30.4.2015 12:08

R82o98m24a41n 24H83o52r43n58í34k 2455972654391

Kompenzoval bych to zvýšením rychlosti v obci na šedesátku, při které má auto oproti padesátikilometrové rychlosti nižší spotřebu. I když ono by stačilo zrušit většinu zón s povolenou rychlostí 30km/h, které nemají opodstatnění, nevhodně umístěné retardéry a jiné zpomalovací systémy. To všechno výrazně zvyšuje spotřebu PHM.

0/−2
30.4.2015 12:17

J58a83n 36S19l37o38v56í98k 3669447380518

Jasně, přejíždět dětičky, hlavně když ušetřím na palivu ;-D

0/0
30.4.2015 14:45

M35i97r68o53s47l14a85v 46U87r71b50a83n 1476247891819

Kdyz budu mit 4 litrovou audi, zaplacenou a provozovanou z penez vsech, tj. i tech co tady diskutuji, tak se mi take bude libit jezdit 150.

+1/0
30.4.2015 12:00

V25á40c46l37a40v 34K23o25n85í69č40e78k 1639833421785

Ministr dopravy, znalci, odborníci na dopravu a silnice, besip a kdo ví kdo ještě byli proti. Pro byli někteří poslanci. Tedy typická aplikace Parkinsonova zákona: každý, kdo má řidičák se považuje za odborníka na problematiku a tudíž ví nejlépe, jak rychle by se mělo na silnicích jezdit. Proto každý, kdo hulí se rovněž považuje za znalce a debata o přijetí protikuřáckého zákona trvá tak dlouho.

+1/−1
30.4.2015 11:32

I12v71a58n 54R74ů15ž86i40č22k29a 3510852420522

trapní zbohatlíci z našich kapes si navzájem zaplácali, mohou si koupit rychlejší fára... když nezabijou nikoho jiného než sebe je mi to ovšem fuk...

0/0
30.4.2015 11:29

R70o23m48a73n 83H36o97r11n21í11k 2835522664771

120km/h dokázal tráboš, 140km/h dokázala Š120. Maličký FIAT Uno 75i.e uměl 180km/h. Netvrďte, že cokoliv krom snad městských nákupních vozíků nedokáže tu stopadesátku dát. U něčeho se to musí umět, ale jde to.

0/−1
30.4.2015 11:34

T73o17m81á13š 39K70u80c75h65a45ř 3177191528151

Tady přece vůbec nejde o to, že 150 vytáhnte z každého vraku. Horší už to bude s jeho jízdními vlastnostmi při té rychlosti, s délkou brzdné dráhy a taky co z něj a řidiče zbyde po případné kolizi..

+2/0
30.4.2015 11:54

J25a21n 81G37o81t43t97l27i39e89b 2104155800116

tak jízdní vlastnosti je spíš věc majitele, ale brzdná dráha je +/- u všech aut stejná.. to je fyzika.. jediný čím můžete brzdnou dráhu smysluplně ovlivnit je obutí vašeho miláčka + abs + reflexy.. jinak je to jen zákon zachování energie..

+2/0
30.4.2015 12:11

V59á56c69l31a48v 19J66e14b46a47v56ý 8710709943566

Možná, kdyby byla +/- stejná účinnost brzd. Netvrďte mi, že dnešní brzdy jsou stejné jako ty před 10-15ti lety (průměrné stáří aut u nás). :-P

0/0
30.4.2015 14:21

J13a65n 73G83o91t85t10l28i56e70b 2324785550766

určitě tam rozdíl u brzd bude taky, ale myslím že mnohem větší vliv budou mít ve výsledku použité gumy. Když si na vaše BMW obujete nějakou čínu, tak to může být i nebezpečnější než O1 s Continentalama..

Faktorů je tam rozhodně spousta, ale myslím, že vliv gum nakonec převládne. Když budete mít totiž naprd gumy, tak jsou vám dokonalý brzdy zcela k ničemu, v lepším případě zafunguje abs a budete mít delší brzdnou dráhu, v horším případě dostanete při 150kmh zcela nezvladatelný smyk.. Tak si vyberte :-)

Každopádně by mohlo bejt zajímavý testnout to v reálu :)

0/0
30.4.2015 15:13

R90o13m33a89n 79H26o18r74n85í70k 2425482204731

Viděl jste auto, byť třeba moderní, které ve stopadesátce vrazilo do stojícího kamiónu? V takovém případě máte stejnou šanci na přežití jako ve stařičké škůdce a bez pásů.

+1/0
30.4.2015 12:19

R44o79m20a72n 12H70o36r34n35í31k 2875252584381

A auto, které tuto rychlost, ba klidně i dvoustovku překoná, koupíte do 20 Palackých, trapný levicový závistivče.

0/−1
30.4.2015 11:36

M23i59r25o39s21l37a54v 43U32r80b89a78n 1476377791139

akorat ze tedy jste pri tehle kombinaci smrticim nebezpecim pro sebe i cele okoli...

+1/0
30.4.2015 12:03

R50o53m74a36n 83H75o60r58n76í84k 2495662774121

Když je auto technicky v pořádku a znám jeho limity, tak proč? Daleko větším nebezpečím jsou třeba fosilové s platem vajíček na zadním okýnku, kteří vyjedou dvakrát do roka, kteří neznají aktuální dopravní předpisy, na změření jejich reakčních schopností je lépe vzít si kalendář, mají špatné vidění a motoriku.

0/−1
30.4.2015 12:24

J12a63n 66S79l61o35v54í12k 3369817290108

To je právě přesně Váš problém. Znáte sice dobře své limity, víte co dokáže Vaše auto a jak umí brzdit nebo akcelerovat. Ale nikdy nevíte, co udělají řidiči ve stovkách aut, podél kterých se prořítíte. A ve 150 to zjistíte až ve chvíli, kdy bude na Vaše limity pozdě.

0/0
30.4.2015 15:41

M57i38r82o33s32l98a53v 31U79r43b49a32n 1536467981669

to je prave to...ze auta za dvacku uz moc technicky OK nebyvaji

0/0
30.4.2015 20:07
Foto

B62a36r87n86e65t 30R78o35s22t67i75s53l58a47v 5265921178831

Myslím, že se páni poslanci trochu pomátli. Čeští řidiči rychlou jízdu nezvládají ani teď a natož při 150 km. Jsme skutečně celosvětový unikát a bohužel ne jenom v tomto :-(.

+4/−2
30.4.2015 11:13

R28o31m75a53n 61H50o22r55n31í67k 2245442354241

Nezvládají, protože:

1) Řidičák dnes dostane doslova každý, kdo má do p®dele díru a pár tisícovek našetřených

2) Rychlé jízdě se nikdo neučí, nikdo na ni není připraven stejně tak, jako na krizové situace (třeba bych uvítal, kdyby se v autoškolách zavedla škola smyku).

0/0
30.4.2015 11:27

M36i86r49o10s93l41a43v 37U59r56b21a64n 1326107721419

a taky by meli v autoskole vstepovat, ze rozjet auto umi kazdej nouma, ale ubrzdit uz je horsi..

0/0
30.4.2015 12:04

R27o56m25a69n 28H77o89r19n73í46k 2735202974201

Ano, a názorně ukázat ovladatelnost vozu při rychlém průjezdu zatáčkou, na simulátoru předvést jízdu v opilosti, promítnout videa z palubních kamer účastníků dopravních nehod a prezentaci nebožtíků, co jízdu nezvládli (a že jsem viděl pořádné maso, třeba plochou hlavu).

0/0
30.4.2015 12:33

R21i76c41h60a27r70d 97N25o97v74á49k 9901702292416

Uf, pročetl jsem si nějaké příspěvky a vidím to zděšení, ach, běda - o trochu a jen někde se zvýšila rychlost na dálnicích a v důsledku přijde (C)armageddon 8-o8-o8-o

V Anglii byla původně nejvyšší povolená rychlost 3 nebo 6 km/h (ve městech a mimo ně), v roce 1896 ji zvýšili na 22 km/h, navzdory opozici mnoha, kteří se báli, že silnice začnou být smrtelně nebezpečné. 

Pozoruju, že kdyby cca polovina místních diskutujících žila tehdy, tak by Timesy byly plné pobouřených článků, že 6 km/h stačí a těch pár minut úspory za tu spoustu havárií nestojí ;-D

0/−1
30.4.2015 11:05

J96i27n22d81ř88i50c66h 28B65u95c58h95t39a 6362566673330

No vidíte a skutečně silnice začaly být smrtelně nebezpečné. A srovnávat silnice a konstruce tahdejších dopravních prostředků s dneškem je hodně hloupé. Víte ono to omezení rychlosti ani tak není pro ochranu řidičů s těžkou pravou nohou. Ono jde spíš o ostatní. Samozřejmě, že se nejde vždycky někdo, kdo si myslí, že pro jeho Porche neplatí fyzikální zákony a napere to ve dvoustovce ve městě do odtrůvku. Je mi ho líto, ale byla to jeho volba. Pokud by tam někdo stál z vaší rodiny, asi byste říkal, že i 50 je moc.

0/0
30.4.2015 11:30

R38i49c44h43a33r71d 82N12o43v11á57k 9501302362166

Ten argument je univerzální - vždycky se najdou nějací zpátečníci nebo opatrníci, kteří mají strach ze změn, které by mohly přinést nějaká rizika.

A ve vztahu k současnosti - pokud by zvýšení povolené rychlosti vedlo k průměrnému zkrácení doby jízdy o 5% a zvýšení počtu nehod třeba o 0,1%, co byste si vybral? Já bych do toho šel.

Přehnaná averze vůči riziku je nezdravý postoj (opak taky, ale tady v diskusi projevuje to první).

0/0
30.4.2015 11:37

J70a76n 76G29o61t37t18l68i53e58b 2754645670736

jen technická: lidský život má cenu zhruba 10 mil Kč. Smrťáků je ročně cca 700 a TZ je kolem 3000. Z toho se dá odhadnout že ročně nás nehody (bez LZ) stojí okolo 25 mld. Kč. Zvýšení počtu nehod, tak jen o 1% pak odpovídá 250 mil Kč. Ty čísla nejsou zas tak malá jak se může na první pohled zdát - a to je jen 1%.

0/0
30.4.2015 13:01

J67o88z51e17f 25H61r31i83c97i72š55i38n 4793550490196

Problém ale není že by ty auta nedali 150 ale, že ve vedleším pruhu t.j. cc 1,5-2 metry vedle jedou auta, kamiony dodávky 90. To znamená že rychlostní rozdíl 40km/h se mění na 60km/h.

To znamená až tady budou 4 pruhy jedním směrem tak proč ne ale momentálně.

Když chci být z Prahy v 10 v Brně tak vyrazím v 8 a nemusím jet 150.

+1/0
30.4.2015 13:57

K77a44m68i51l 35D62o58l37e16z94e29l 6792896834572

zakladni problem neni rychlost, ale jednak ridicke schopnosti a take psychicky stav casti populace, ktera cinijizdu po silnicich nebezpecnym hazardem pri jakekoliv rychlosti.

Pri dnesnich narocich by ridicak dostal I muj pes.

0/0
30.4.2015 10:50





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.