Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Poslanci kývli na zvýšení rychlosti na dálnicích na 150 km/h

Na dálnici by se podle poslanců mělo začít na vybraných úsecích jezdit rychlostí 150 kilometrů za hodinu. Schválili to při projednávání zákona o provozu na pozemních komunikacích. A když zákon prošel přes odpor ministra dopravy Dana Ťoka, odměnili se za to hurónským pokřikem. Zákon ještě musí schválit Senát a potvrdit prezident Miloš Zeman.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M57a98r67t19i75n 17P94ř57i95b78y20l 3294932651631

Nejhorší na těchto tématech je, že pravdu mají obě strany. Protože není sporu. Jezdím z Prahy do Liberce. Takže cca 100 km. Je to dálnice, kde se dá opravdu jet 130 km/hod. souvisle. A v Liberci jsem za (130/100)*60 = 78 min. Teď pojedu 150. To je (150/100)*60 = 90 min. Rozdíl je 12 min. Opravdu je zajímavé se tímto tématem zabývat? [>-]EU

0/0
17.6.2015 11:25
Foto

J87a30n 57Z33o70u41b58e35k 7288672985797

Jezdím po dálnici téměř každý den.....jako nezlobte se na mě , ale když jedu 130 tak si připadám , skoro jako že nejedu....každý si může jet dle svých možností , hlavně jen neblokujte ten levý pruh. Když jezdíte jak s hnojem , tak si poskákejte v pravém pruhu , ale lidi , který se řízením živí a musí stíhat určité termíny , tak si to hold nekdy přišlápnou... Za poslednich 12 mesicu mám 80000 km bez sebemenší nehody a i ve 160 a víc jsem zatim zvládl řešit každou situaci , která vznikla. Ja bych byl klidně pro no limit a to všude.... :-) i ta 90 na obyč silnicích je strašně směšná....Alespon  na 110 kdyby se zvedla a i to by bylo málo.

0/0
1.5.2015 1:11

A98l35e46š 90H49o98r39á40k 7295570362790

Tahle bezbřehá důvěra ve vlastní schopnosti je přesně to, co mě na jakémkoliv zvýšení rychlostního limitu dost děsí. 80 kKm za rok sice nenajezdím, ale cca 30 ano a potkávám spoustu nebezpečných jedinců, kteří jsou o své bezchybnosti přesvědčeni stejně jako Vy.

0/0
17.6.2015 11:05

J75a51n 78S16l58o67v95í65k 3669597550458

Viděl jsem už dávno TV dokument, že v Německu jsou kursy na rychlou jízdu na dálnicích. Tamní řidiči totiž dobře vědí, že pokud pojedou rychleji než doporučených 130 a něco vyvedou, pořádně si to odskáčou. Pokud však prošli tímto kursem, tresty jsou zřejmě nižší. Ale hlavně, Němci si kurs udělají i pro svůj dobrý pocit a nemusí si nic dokazovat. Právě proto se po Německu neřítí po dálnici dvoustovkou každý kdo má jen silnější auto.

+1/0
30.4.2015 14:54

J92a98n 51S76l98o72v48í51k 3769377940318

Osobně si myslím, že několik velkých hromadných nehod, kde bude jasným viníkem řidič jedoucí 150 a rychlost se vrátí zpátky. Ale aby se poslanci neznemožnili, potichu zmizí jen ty značky povolující 150 :-).

+1/0
30.4.2015 14:42

J58o87s70e29f 63M34u44ž39á92t76k57o 5285613527763

150 se dá na nový dálnici. Po D1 jen při menší hustotě provozu, co nechápu, proč na rekonstruovaných úsecích D1 nejsou tři pruhy, stejně se třetí bude muset během nejbližších let udělat. To bude peněz za dvojité stavění. U uzávěrek.

0/0
30.4.2015 14:20

J60a71n 42S22l49o79v11í96k 3499577610418

Na rozšíření na tři pruhy by nedostali evropskou dotaci a hlavně, obstrukce by probíhaly stejně jako při výstavbě nových dálnic - tj. ekologové, výkupy pozemků .. Buďme rádi, že to bude alespoň opravené, protože rozšiřovat se to bude hodně pomalu.

0/0
30.4.2015 14:35

V55á18c84l13a47v 56J57e56b69a96v75ý 8110429243256

Není problém mít takovou rychlost na dálnicích, kde jsou 3 pruhy. Ale na dálnici se 2 pruhy je příliš vysoký rozdíl rychlostí v levém a pravém pruhu a pak lidé, kteří jezdí kolem 110-120 km/h jsou nuceni dělat výrazně více nebezpečných manévrů. A nelze někoho nutit, aby jezdil 80-90 jako kamiony nebo 150 jako závodníci, i z hlediska ekonomiky jízdy je nějakých 110 optimální.

V ČR ani není důvod k vyšší rychlosti, jsme malá země a za pár hodin jsme z jednoho konce na druhém. Mnohem důležitější je plynulost dopravy a ta je nejlepší někde kolem 110-120, protože vpravo jedou kamiony kolem 100.

Ať raději poslanci nastaví slušné právní prostředí, ať nekradou a možná budou prachy na ty 3 pruhové dálnice a pak už je zvýšení limitu pro nejrychlejší pruh prkotina.

+7/0
30.4.2015 14:17

M51i26r50o32s24l56a95v 87J78o43c25h 3542511573898

To že je někde povolená maximální rychlost, neznamená, že se tolik musí jet. Jenže je to o lidech a u nás, bohužel většina jsou bezohlední id..ti. Jestliže dodnes si nebyli schopni uvědomit, že když prší, je mlha, sněží, tak i když jsou na dálnici, měli by jet podstatně méně, ale je tam přeci 130 tak jedou 130 hlava nehlava, tak ve 150 pojedou 150. Je mi úplně jedno, že se zabijou, ale mám problém s tím, že mě prostě mohou zabít. Když na dálnici pojdedete v mlze a kluzku 80 a ten co jede "sice rychle ale bezpečně"  150km, tak rozdíl bude 70kmh. Ale co se týče energie, tak ten rozdíl bude 3,5 krát vyšší, než rozdíl v energiích stojícího auta a auta jedoucího 70kmh. Takže délka brzdné dráhy pro zpomalení a následky pro nabouraného budou mnohem vážnější. A 20kmh rozdílu v rychlosti na té ubohé délce dálnic u nás je rozdíl časový zanedbatelný. Prostě další populistická ho..dina :-P

+3/0
30.4.2015 13:53

J30o71z12e91f 88H31r18i72c20i71š14i94n 4163630940406

Na to abych byl někde včas je jednoduchý recept.

Je potřeba včas vyrazit.

0/0
30.4.2015 13:44

J78a35n 63S58l80o97v34í46k 3849587290158

ano. Včera mě na dvojité čáře předjela nějaká blonďatá paní, co asi někam hodně spěchala. Po několika kilometrech ještě předjela další auto přede mnou přes pruhovanou "zebru", až se za ní prášilo, jak to uprostřed silnice nikdo neuklízí. No výsledek byl ten, že do města po těch pěti kilometrech přijela stejně jako já ;-D

0/0
30.4.2015 15:07

J68a32r11o16s98l79a75v 13N98o49v35ý 5921437525407

OK…

a uvědomili si páni poslanci, kolik tenhle populismus budestát?

obecně bude na dálnicích platná maximální rychlost 150 km/h

tzn., že před každým úsekem, kde bude rychlost snížená, musíbýt značka 130 km/h… tzn jakýkoliv nájezd, jakýkoliv sjezd… dle Wikipedie, mádálnice 36 křižovatek a 52 odpočívadel… to je cca 170 značek jen kvůli tétokravině…

kvůli 2, možná třem úsekům a kvůli cca minutě uspořenéhočasu… vau

+2/0
30.4.2015 13:04

T60o20n60d89a 33H83e13j45l29í86k 1978183329477

Ne, všeobecná rychlost je stále 130, pokud značka neřekne, že víc. Takže stačí osadit úseky, kde bude povoleno 150

0/0
30.4.2015 13:11

J64o17s39e11f 12Č13e86j69k96a 2950364876918

to nemuseli nic schvalovat, takhle to platí i teď. Max. povolená rychlost na dálnici je 130, pokud to není dopravním značením upraveno jinak (klidně i víc)

0/0
30.4.2015 13:45

J40a39n 98S69l25o37v66í73k 3359347680958

Ne, zákon zakazuje zvyšovat rychlost nad 130. Proto ho poslanci musí změnit.

0/0
30.4.2015 14:38

J31a65n 86K81a28č10e70r 4530659449423

A proč myslíte, že se to dělá?:-P;-D

0/0
30.4.2015 13:22

T95o91m41á48š 53H89o23c63h63m45u90t71h 4154292270825

Nesouhlasím s návrhem při současném stavu dálnic. Pokud chceme, aby se ve dvou pruzích motaly kamiony jedoucí stěží stovkou, Felicie jedoucí také stěží stovkou s Octavkami, které to budou pálit stopade, tak se máme na co těšit. Takový řidič, jen co to rozjede, bude brzdit, protože někdo před ním bude předjíždět ve 130 dodávku jedoucí 110. Tohle nebude fungovat a jediné co vzroste bude agrese. Přidejte pruh a pak nebudou námitky.. ;-D

+3/0
30.4.2015 12:18

J79a64n 72K38a81č69e15r 4790479109863

Co máte proti feliciím?;-D 130 dají v pohodě :-P

0/0
30.4.2015 12:46

T77o95m64á43š 35H94o96c13h77m83u88t23h 4824222690155

To byl příklad ;-D Jinak na dálnici potkávám i jiná, mnohem starší a rozpadlejší vozidla. Zajímavé je, že často se slovenskou SPZtkou ;-D

0/0
30.4.2015 13:03

J60a39n 92G80o62t11t26l89i87e91b 2164595360856

přesně přesně... 150kmh dá dneska kde co,... ale při 2 pruhách chci vidět jak bude fungovat to předjíždění a zařazování se zpátky do pravého... ono to nefunguje okolo Prahy už teď a když by se tam dala 150ka tak už nebude mít smysl do pravýho jezdit vůbec...

0/0
30.4.2015 14:17

J60a11k52u12b 45D67o97l11e65ž76e18l 3268482982900

Ten jeden konkrétní vybraný úsek pro 150km/h mezi Lípníkem nad Bečvou a Ostravou se nachází na území Moravské brány. Největšího přírodního koridoru pro migraci zvěře u nás, mezi Moravskoslezskými Beskydami a Jeseníky!

"Gratuluji" politikům, že to vzali v potaz a ještě více tím zvýšili pravděpodobnost smrtící srážky se zvěří.

+1/0
30.4.2015 12:18

J51a88n 25K22a63č53e50r 4540299349753

A on vám bude někdo držet pistoli u hlavy a řvát na vás jeď 150, jeď 150? Když chcete jezděte si klidně 90 s kamionama, nikomu to vadit nebude. Míň než 90, ale prosím ne, to je pak "o hubu":-P

0/0
30.4.2015 12:48

M78a73r55t43i88n 47V75y90s33k86o69c80i76l 3112168595730

jsou tam ploty...argument naprosto mimo

0/0
30.4.2015 12:59

T26o72m46á61š 27K97u46c12h89a46ř 3717411198551

Hm, takže na jedné straně budeme nutit výrobce aut každý rok draze snižovat o miligramy emise CO2 motorů a přitom zvýšením rychlosti za 130 na 150 km/h tyto emise zvýšíme o desítky procent. ;-D Aniž bych fandil ekoteroristům, tak toto je prostě padlé na hlavu. 

Je to prodobně debilní, jako když zakázali vyrábět žárovky s mléčným sklem, protože mají o jednotky procent nižší svítivost, přitom ale ignorovali, že tyto žárovky se montují do svítidel, které klidně 60% světelného výkonu pohltí ve stínítku. :-P

Kocourkov..

 :-/

+2/−1
30.4.2015 12:08

R33o77m68a88n 33H55o31r87n70í49k 2575752134801

Kompenzoval bych to zvýšením rychlosti v obci na šedesátku, při které má auto oproti padesátikilometrové rychlosti nižší spotřebu. I když ono by stačilo zrušit většinu zón s povolenou rychlostí 30km/h, které nemají opodstatnění, nevhodně umístěné retardéry a jiné zpomalovací systémy. To všechno výrazně zvyšuje spotřebu PHM.

0/−2
30.4.2015 12:17

J22a82n 13S51l38o11v95í14k 3519937640928

Jasně, přejíždět dětičky, hlavně když ušetřím na palivu ;-D

0/0
30.4.2015 14:45

M51i36r24o46s42l27a76v 88U54r37b57a46n 1896887691459

Kdyz budu mit 4 litrovou audi, zaplacenou a provozovanou z penez vsech, tj. i tech co tady diskutuji, tak se mi take bude libit jezdit 150.

+1/0
30.4.2015 12:00

V97á61c71l45a15v 40K96o73n90í33č10e54k 1909193191805

Ministr dopravy, znalci, odborníci na dopravu a silnice, besip a kdo ví kdo ještě byli proti. Pro byli někteří poslanci. Tedy typická aplikace Parkinsonova zákona: každý, kdo má řidičák se považuje za odborníka na problematiku a tudíž ví nejlépe, jak rychle by se mělo na silnicích jezdit. Proto každý, kdo hulí se rovněž považuje za znalce a debata o přijetí protikuřáckého zákona trvá tak dlouho.

+1/−1
30.4.2015 11:32

I52v46a55n 73R88ů21ž79i23č67k23a 3620842340662

trapní zbohatlíci z našich kapes si navzájem zaplácali, mohou si koupit rychlejší fára... když nezabijou nikoho jiného než sebe je mi to ovšem fuk...

0/0
30.4.2015 11:29

R61o48m40a60n 16H88o31r29n87í20k 2385502554191

120km/h dokázal tráboš, 140km/h dokázala Š120. Maličký FIAT Uno 75i.e uměl 180km/h. Netvrďte, že cokoliv krom snad městských nákupních vozíků nedokáže tu stopadesátku dát. U něčeho se to musí umět, ale jde to.

0/−1
30.4.2015 11:34

T27o32m96á45š 27K76u92c52h42a95ř 3557851818581

Tady přece vůbec nejde o to, že 150 vytáhnte z každého vraku. Horší už to bude s jeho jízdními vlastnostmi při té rychlosti, s délkou brzdné dráhy a taky co z něj a řidiče zbyde po případné kolizi..

+2/0
30.4.2015 11:54

J76a90n 77G21o48t33t71l60i23e40b 2134295580336

tak jízdní vlastnosti je spíš věc majitele, ale brzdná dráha je +/- u všech aut stejná.. to je fyzika.. jediný čím můžete brzdnou dráhu smysluplně ovlivnit je obutí vašeho miláčka + abs + reflexy.. jinak je to jen zákon zachování energie..

+2/0
30.4.2015 12:11

V58á45c44l47a65v 70J94e44b25a27v67ý 8570729183156

Možná, kdyby byla +/- stejná účinnost brzd. Netvrďte mi, že dnešní brzdy jsou stejné jako ty před 10-15ti lety (průměrné stáří aut u nás). :-P

0/0
30.4.2015 14:21

J44a15n 29G17o72t51t95l42i26e11b 2324465650196

určitě tam rozdíl u brzd bude taky, ale myslím že mnohem větší vliv budou mít ve výsledku použité gumy. Když si na vaše BMW obujete nějakou čínu, tak to může být i nebezpečnější než O1 s Continentalama..

Faktorů je tam rozhodně spousta, ale myslím, že vliv gum nakonec převládne. Když budete mít totiž naprd gumy, tak jsou vám dokonalý brzdy zcela k ničemu, v lepším případě zafunguje abs a budete mít delší brzdnou dráhu, v horším případě dostanete při 150kmh zcela nezvladatelný smyk.. Tak si vyberte :-)

Každopádně by mohlo bejt zajímavý testnout to v reálu :)

0/0
30.4.2015 15:13

R66o41m96a28n 68H93o96r60n18í30k 2205632414741

Viděl jste auto, byť třeba moderní, které ve stopadesátce vrazilo do stojícího kamiónu? V takovém případě máte stejnou šanci na přežití jako ve stařičké škůdce a bez pásů.

+1/0
30.4.2015 12:19

R59o53m90a59n 63H55o77r34n82í22k 2845812614121

A auto, které tuto rychlost, ba klidně i dvoustovku překoná, koupíte do 20 Palackých, trapný levicový závistivče.

0/−1
30.4.2015 11:36

M28i45r42o33s38l35a58v 84U69r39b14a23n 1176827961989

akorat ze tedy jste pri tehle kombinaci smrticim nebezpecim pro sebe i cele okoli...

+1/0
30.4.2015 12:03

R96o19m19a30n 81H71o20r71n82í20k 2405412574841

Když je auto technicky v pořádku a znám jeho limity, tak proč? Daleko větším nebezpečím jsou třeba fosilové s platem vajíček na zadním okýnku, kteří vyjedou dvakrát do roka, kteří neznají aktuální dopravní předpisy, na změření jejich reakčních schopností je lépe vzít si kalendář, mají špatné vidění a motoriku.

0/−1
30.4.2015 12:24

J42a86n 41S94l42o71v86í85k 3349167260748

To je právě přesně Váš problém. Znáte sice dobře své limity, víte co dokáže Vaše auto a jak umí brzdit nebo akcelerovat. Ale nikdy nevíte, co udělají řidiči ve stovkách aut, podél kterých se prořítíte. A ve 150 to zjistíte až ve chvíli, kdy bude na Vaše limity pozdě.

0/0
30.4.2015 15:41

M83i61r55o49s47l93a37v 83U24r75b71a40n 1296557351709

to je prave to...ze auta za dvacku uz moc technicky OK nebyvaji

0/0
30.4.2015 20:07
Foto

B50a28r93n26e36t 83R96o26s81t22i50s34l21a20v 5835131148171

Myslím, že se páni poslanci trochu pomátli. Čeští řidiči rychlou jízdu nezvládají ani teď a natož při 150 km. Jsme skutečně celosvětový unikát a bohužel ne jenom v tomto :-(.

+4/−2
30.4.2015 11:13

R87o58m25a43n 71H45o13r73n69í65k 2255112744851

Nezvládají, protože:

1) Řidičák dnes dostane doslova každý, kdo má do p®dele díru a pár tisícovek našetřených

2) Rychlé jízdě se nikdo neučí, nikdo na ni není připraven stejně tak, jako na krizové situace (třeba bych uvítal, kdyby se v autoškolách zavedla škola smyku).

0/0
30.4.2015 11:27

M45i26r45o16s22l10a47v 98U64r39b67a35n 1536137721149

a taky by meli v autoskole vstepovat, ze rozjet auto umi kazdej nouma, ale ubrzdit uz je horsi..

0/0
30.4.2015 12:04

R91o67m36a22n 67H76o54r17n55í57k 2225622234401

Ano, a názorně ukázat ovladatelnost vozu při rychlém průjezdu zatáčkou, na simulátoru předvést jízdu v opilosti, promítnout videa z palubních kamer účastníků dopravních nehod a prezentaci nebožtíků, co jízdu nezvládli (a že jsem viděl pořádné maso, třeba plochou hlavu).

0/0
30.4.2015 12:33

R10i79c46h64a88r94d 74N77o89v14á69k 9871932852756

Uf, pročetl jsem si nějaké příspěvky a vidím to zděšení, ach, běda - o trochu a jen někde se zvýšila rychlost na dálnicích a v důsledku přijde (C)armageddon 8-o8-o8-o

V Anglii byla původně nejvyšší povolená rychlost 3 nebo 6 km/h (ve městech a mimo ně), v roce 1896 ji zvýšili na 22 km/h, navzdory opozici mnoha, kteří se báli, že silnice začnou být smrtelně nebezpečné. 

Pozoruju, že kdyby cca polovina místních diskutujících žila tehdy, tak by Timesy byly plné pobouřených článků, že 6 km/h stačí a těch pár minut úspory za tu spoustu havárií nestojí ;-D

0/−1
30.4.2015 11:05

J46i91n10d11ř65i73c56h 73B62u28c68h70t37a 6592636863830

No vidíte a skutečně silnice začaly být smrtelně nebezpečné. A srovnávat silnice a konstruce tahdejších dopravních prostředků s dneškem je hodně hloupé. Víte ono to omezení rychlosti ani tak není pro ochranu řidičů s těžkou pravou nohou. Ono jde spíš o ostatní. Samozřejmě, že se nejde vždycky někdo, kdo si myslí, že pro jeho Porche neplatí fyzikální zákony a napere to ve dvoustovce ve městě do odtrůvku. Je mi ho líto, ale byla to jeho volba. Pokud by tam někdo stál z vaší rodiny, asi byste říkal, že i 50 je moc.

0/0
30.4.2015 11:30

R85i33c38h86a87r88d 23N76o38v23á77k 9321512782826

Ten argument je univerzální - vždycky se najdou nějací zpátečníci nebo opatrníci, kteří mají strach ze změn, které by mohly přinést nějaká rizika.

A ve vztahu k současnosti - pokud by zvýšení povolené rychlosti vedlo k průměrnému zkrácení doby jízdy o 5% a zvýšení počtu nehod třeba o 0,1%, co byste si vybral? Já bych do toho šel.

Přehnaná averze vůči riziku je nezdravý postoj (opak taky, ale tady v diskusi projevuje to první).

0/0
30.4.2015 11:37

J68a41n 18G64o22t61t56l66i52e16b 2834455290346

jen technická: lidský život má cenu zhruba 10 mil Kč. Smrťáků je ročně cca 700 a TZ je kolem 3000. Z toho se dá odhadnout že ročně nás nehody (bez LZ) stojí okolo 25 mld. Kč. Zvýšení počtu nehod, tak jen o 1% pak odpovídá 250 mil Kč. Ty čísla nejsou zas tak malá jak se může na první pohled zdát - a to je jen 1%.

0/0
30.4.2015 13:01

J46o27z36e26f 84H11r69i56c87i58š13i85n 4333360590786

Problém ale není že by ty auta nedali 150 ale, že ve vedleším pruhu t.j. cc 1,5-2 metry vedle jedou auta, kamiony dodávky 90. To znamená že rychlostní rozdíl 40km/h se mění na 60km/h.

To znamená až tady budou 4 pruhy jedním směrem tak proč ne ale momentálně.

Když chci být z Prahy v 10 v Brně tak vyrazím v 8 a nemusím jet 150.

+1/0
30.4.2015 13:57

K51a20m48i85l 11D95o50l98e74z32e38l 6652856794132

zakladni problem neni rychlost, ale jednak ridicke schopnosti a take psychicky stav casti populace, ktera cinijizdu po silnicich nebezpecnym hazardem pri jakekoliv rychlosti.

Pri dnesnich narocich by ridicak dostal I muj pes.

0/0
30.4.2015 10:50





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.