Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Je to ubohé, obul se šéf Sněmovny do Ovčáčka kvůli hanění Peroutky

K ostrým kritikům postupu Hradu a prezidentova mluvčího Jiřího Ovčáčka při dehonestaci jednoho z nejslavnějších českých novinářů Ferdinanda Peroutky se přidal předseda Sněmovny Jan Hamáček z ČSSD. „Z celé kauzy Peroutka je mi nevolno,“ napsal Hamáček na Facebooku do diskuse na Ovčáčkově profilu, kde se mluvčí pře s historiky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D64a23n23i23e80l 22N34o65v79á66k 1931470406819

slůvkem hanit rozumíme např. urážet, pomlouvat, očerňovat, tupit, ostouzet. V případě, že zveřejněné již v minulosti zveřejněné:-P texty jsou vskutku autentické z pera pana Peroutky, poté se dá s úspěchem předpokládat, že slůvko haniti či jeho synonyma jsou použita panem Hamáčkem a ostatními kritiky představitelů Hradu nesprávně.

Pravdivá slova nebývají příjemná. Příjemná slova nebývají pravdivá.R^

+2/−3
29.4.2015 15:53

D95a68n86i65e62l 38N34o43v83á77k 1881210606279

Historie je jako moře. Zdálky vypadá monumentálně, ale když jste uprostřed, tak se vám dělá špatně.

0/0
29.4.2015 11:14

J90a92r46d53a 68B77r98a63b56e72n37e26c 1280434859746

"K ostrým kritikům postupu Hradu a prezidentova mluvčího Jiřího Ovčáčka při dehonestaci jednoho z nejslavnějších českých novinářů Ferdinanda Peroutky se přidal předseda Sněmovny Jan Hamáček z ČSSD."

Vy jste pane Hamáčku historik? Anebo jste s historií alespoň důvěrně seznámen? Pokud ano, kritizujte, pokud ne starejte se raději o nemalé problémy které pod vaším vedením sněmovna produkuje

+3/−4
29.4.2015 9:58

K45a63r72e36l 46N76e26d51o82p87i39l 7308396449344

Zajimalo by me, odkud Zeman Ovcacka vyhrabal. Takovy nechytry clovek bez prehledu.

+7/−1
29.4.2015 6:49

M69i60c17h74a86l 29T49i77c62h81ý 4421214249373

Z Rudého Práva aka Haló Novin. Jo a ještě z Blesku. Styl jeho činnosti je nezaměnitelný a taky Milošovi plně vyhovuje. :-)

+4/−1
29.4.2015 7:26

M45a20r90i57e 19B41u34r47i34a79n23o75v93á 5699807474775

ten si po Zemanově konci ani neškrtne, takový týpek....

+3/−1
29.4.2015 11:07

P34e21t48r 66N64o20v67á98k 5546943857196

Je neuveritelne, s jakou neomylnosti Zeman celou svou karieru vytahuje na vysluni  vzdycky ten nejvetsi povl...Rv8-oR^

+8/−1
28.4.2015 23:18

J53i14ř64í 12S24t46ř77í47t72e29z13s10k31ý 5362362608202

Takhle bych Peroutku nenzval. Dopustil se sice kolaborace, ale i tak to byla velká osobnost v kladném slova smyslu.

+3/−6
28.4.2015 23:20

M34i78c96h24a14e18l 10M74e69n80s98i33k 8581636450482

Obávám se, že póvlem má pan Novák na mysli chudáčka Ovčáčka :-(

Spojení "vytahovati na výsluní" má jistý velmi dobře známý význam a na vztah Zemana k Peroutkovi ten význam jaksi nepasuje.

+5/0
28.4.2015 23:38

S37t79a75n58i73s79l33a12v 10P14a14v17l48u 5448385838166

Jak se dopustií kolaborace?

+2/−1
29.4.2015 6:13

M87i29c25h88a94l 49T95i64c36h53ý 4651784239243

Seděl v koncentráku a nepadl statečně jako Fučík, znáte to s tím Mirkem, co to nemá cenu?  :-)

+1/0
29.4.2015 7:27

J65a66n 60N93e55d60b12a46l 5540554934

Kvůli omylu, který nedokáže neomylný Zeman přiznat, nechá Zeman kopat do Peroutky, ke kterému v minulosti mnohokrát vyjádřil obdiv. To už musí být stařecká demence nebo nějaká psychická nemoc. A Ovčáček? O něm raději nemluvit...

+15/−2
28.4.2015 21:14

P23a98v13e91l 36O34d51r25a26z69i44l 6294599427400

Zveřejňování diskutabilních článků není kopání.

+2/−8
28.4.2015 21:56
Foto

R78o93m46a36n 67K33r85a89t48o50c86h50v81i32l 1147518748699

Že Vy jste z Moravy? Moravští pánové na Bílé hoře - hadr

+1/−3
28.4.2015 21:58

P93a80v49e91l 71O10d28r23a62z95i53l 6304479117600

Chcete si promluvit o játrech?

0/0
28.4.2015 22:01
Foto

R25o80m17a98n 27K86r70a37t18o64c51h49v83i68l 1927228278689

Chcete vysvětlit co jsem myslel nebo jenom opět odvádíte řeč jinam?

+1/−1
28.4.2015 22:03

P58a64v60e89l 86O31d46r18a53z69i88l 6464279127840

Ale prosím, vysvětlete.

0/0
28.4.2015 22:06
Foto

R89o66m50a95n 51K57r81a33t53o41c37h30v59i44l 1547698838369

Ztracena bitva, zbytečný boj ...

0/−2
28.4.2015 22:08

P61a87v46e98l 34O93d85r62a19z43i10l 6474719467480

Poněkud zbabělé, ne?

0/0
28.4.2015 22:09

M64a92r11t51i25n 74F21r76a41n17t58i58š10e85k 7725980103155

Na Bílé Hoře šlo o profesionální žoldnéře. Tady taky?

0/0
28.4.2015 22:52

A20l64e24š 47H89o42r55á20k 7885470482330

Pane Kratochvíle, Vy jste ještě větší trouba, než Odrazil a to už je sakra co říct.

+1/0
29.4.2015 9:43

J16a68n 89N81e94d50b52a27l 5680604504

Veřejně přístupný článek nepotřebujete znovu zveřejnit. Pokud někdo má zájem o Peroutkovu tvorbu, může si článek sám dohledat. Ale když Ovčáček zveřejňuje účelově články Peroutky a následně je interpretuje jako kolaborantské, tak to je kopání. Pokud si myslíte, že to není kopání, tak Vás prosím o vysvětlení pojmu. Možná jste mě špatně pochopil. To kopání je obrazné. Opravdu jsem neměl namysli, že Zeman společně s Ovčáčkem vykopal mrtvého Peroutku a následně do něj kopal.

+10/0
28.4.2015 22:25

P21a14v91e74l 44O84d76r45a44z98i42l 6614809347260

Myslím si, že to není kopání. Ovčáček totiž články nijak neinterpretuje.

--

Takže píšete záměrně nepravdu, takoví lidé mívají označení LHÁŘ.

Jak se vám líbí?

0/−2
29.4.2015 8:48
Foto

V13o68j95t14e85c72h 37B18a11r89t67a28k 6894323553810

Zastanu se pana Nedbala. Pokud vát to uniklo. Zeman napadl Peroutku že morálně selhal a že ty důkazy jsou v jeho článcích. Poté na podporu prezidenta vytáhne Ovečka článek který údajně dokazuje že kolaboroval s němci. No nevím mě tohle do pojmu "kopání" docela zapadá.

Nevim možná patříte k lidem co když udělají chybu nechávají do sebe kopat a přijde jim to normální.

+1/0
29.4.2015 11:17

P13a43v97e66l 20O35d21r12a14z33i73l 6174199577780

Ovčáček pouze zveřejnil článek, pouze s komentářem, že je kontroverzní.

Nikoliv s tvrzením, že něco údajně dokazuje.

I když si myslím, že by Hrad tyto věci řešit neměl, tak přece jen, držme se fakt.

Když udělám chybu, tak především netvrdím, že jsem ji neudělal, jak to dělají Peroutkovi fanoušci.

+1/−2
29.4.2015 11:28

J46a83n 31N63e74d76b83a95l 5900844764

To se pletete. Jak je uvedeno v jiném článku na idnes.cz, Jiří Ovčáček reagoval na kritiku na svém facebookovém profilu komentářem situace, kde napsal „F. Peroutka nejprve artikuloval druhorepublikovou politiku vlády Rudolfa Berana (viz Češi, Němci a židé), aby plynule navázal v protektorátě jasnou podporou politiky Háchova okruhu (viz Dynamický život nebo Povinnost je jasná). Tato pobřeznová iluze, kterou skvěle vystihuje heslo „Býti dobrým Čechem a spolehlivým příslušníkem Říše“, se definitivně zhroutila nejpozději v listopadu 1939,“

Zdroj:http://zpravy.idnes.cz/ovcacek-vytahuje-na-peroutku-clanky-za-ktere-ho-odsoudilo-gestapo-1cx-/domaci.aspx?c=A150427_172148_domaci_pku

To je naprosto jasná interpretace Peroutkových záměrů.

+1/0
29.4.2015 15:52
Foto

J65a86n 22B87r27a95b12e66c 8317817158118

Situace byla takova, ze Nemci nas nenapadli. Zeme jim byla ve dvou fazich odevzdana. Tri miliony Nemcu pripojeni k Nemecku to vesmes vitalo. 7 milionu Cechu bylo rozpolceno. Myslim, a uz to nekolikrat zaznelo, ze je spravne nechat interpretace a analyzu historikum. Ta doba byla nesmirne slozita a zatimco jedna skupina neznalku muze obvinovat Peroutku z nezdrave naklonosti k Nemecku, tak druha bude rikat, ze se snazil najit pozitiva pro zdecimovanou spolecnost... Bez detailniho studia doby, okolnosti a mraku materialu jsou vsechno pouze spekulace a osobni interpretace. Faktem zustava, ze Zeman a Ovcacek jsou tragedi nejvyssiho kalibru (at uz umyslne nebo ne).

+20/−1
28.4.2015 21:00

R84a78d74o70v32a84n 37S81t58o70k20l84a70s60a 3819832466295

R^:-)

+2/0
28.4.2015 21:02

P46a17v81e43l 68O34d88r25a16z76i14l 6524369957410

Všechno to jsou osobní interpretace bez ohledu na detailnost studia doby, okolností a mraků materiálu.

Podle mě napsal Peroutka o Židech mj. kardinální svinstvo a je to moje osobní interpretace.

+1/−13
28.4.2015 21:05

R82a45d83o98v16a60n 21S62t12o27k93l75a37s27a 3659242286295

:-) Vy už to tady opakujete jak mantru. I kdyby Vám sto historiků a literárních vědců říkalo, že se mýlíte, že jste text nepochopil a že byste měl více a s pokorou studovat, tak stejně řeknete, že všichni jsou hlupáci a pravdu máte Vy. ;-D

+19/−1
28.4.2015 21:09

P12a45v97e29l 51O20d50r80a16z77i59l 6764169447240

Zatím mi to říká jen samozvaný všeuměl Stoklasa, kterého pro jeho prokázanou lhavost neberu vážně, takže jsem v klidu. Pokora je mantra neúspěšných.

+1/−6
28.4.2015 21:58
Foto

R53o87m25a96n 83K40r67a35t53o78c26h73v57i61l 1977498628859

Špatný únik? Oni to opravdu píšou jak historici tak i ostatní ....mimochodem soudem prokázány lhář je Zeman

+3/−1
28.4.2015 22:01

P32a34v60e42l 63O93d73r58a34z53i42l 6134359207590

Řeč je o Peroutkovi, ne o Zemanovi. A asi se tomu budete divit, ale i notorický popleta či lhář může mít občas pravdu.

+1/−1
28.4.2015 22:02
Foto

R61o82m38a50n 26K43r87a43t19o54c49h35v45i91l 1297178388959

Vy se chytnete všeho , píšu tam mimochodem vite? A co ti historici?

0/−1
28.4.2015 22:04

P90a82v20e63l 20O34d30r33a35z15i23l 6914499537150

Kteří? Stoklasa jich slibuje sto, tak to bude celkem fuška.

+1/0
28.4.2015 22:06
Foto

R24o95m77a69n 98K46r51a44t89o50c87h23v67i37l 1667148468149

To už je ubohé píše i kdyby to neznamená že jich je sto...dneska se Vám nedaří

+1/−1
28.4.2015 22:08

P16a43v36e48l 97O71d14r29a91z18i81l 6294279147950

Ale no tak, Romane, býval jste v lepší kondici. Když nemáte co napsat, tak nepište, je to prosté.

+1/−2
28.4.2015 22:10

M29i31c94h50a47e39l 59M48e48n29s22i31k 8211626950672

"I kdyby Vám sto historiků a literárních vědců říkalo, že se mýlíte, že jste text nepochopil..."

Takže nepochopil :-(

+1/−1
28.4.2015 23:16

J87i42ř19í 77S74t97ř15í65t78e53z43s61k69ý 5332822268482

Co na tom nechápete , Menšíku ? Nepodsouvejte to ostatním ....

0/−2
28.4.2015 23:22

M70i63c97h73a56e94l 86M28e84n49s91i66k 8951496810522

To byla citace.

Rozdíl oproti větě "Stoklasa jich slibuje sto" je zřejmě každému (opravuji: každému s IQ nad 40) poměrně jasný ;-D

+1/0
28.4.2015 23:42

S38t71a85n51i56s96l44a80v 59P15a15v86l58u 5888485938236

Jak vidno,Odrazil psaný text nechápe,není se proto čemu divit.

+1/0
29.4.2015 6:19

P89a96v46e77l 24O84d24r89a55z23i65l 6724219567920

Jsem zvyklý na solidní vědeckou práci, takže očekávám, že pan Stoklasa své tvrzení doloží a já navrhuji empirii.

Bez dokladu je jeho tvrzení jen spekulace, spíš žvást.

0/−1
29.4.2015 8:50

M78i27c94h21a39e96l 58M72e28n27s23i50k 8881106680952

Je svým způsobem půvabné, jak se snažíte používat cizí slova - byť jim nerozumíte, Mám však jisté pochyby, zda Vaše osobní představa "solidní vědecké práce" není limitována lopatou a krumpáčem:-/

Kdyby tomu totiž bylo jinak, patrně byste věděl i, že EMPIRICKY nelze dokázat výše uvedený výrok pana Stoklasy, ale pouze jeho negaci.

Pak je ovšem břemeno Vámi navrhovaného důkazu na Vás. Přeji Vám hodně štěstíR^

+1/0
29.4.2015 9:18

P11a97v52e16l 51O44d73r24a85z71i60l 6104839787180

Páně Stoklasův výrok samozřejmě dokázat lze, když on sežene sto historiků a literárních vědců, kteří mi budou říkat, že se mýlím, že jsem text nepochopil a že bych měl více a s pokorou studovat. A když já stejně řeknu, že všichni jsou hlupáci a pravdu mám já.

--

Máte něco proti tomu postupu? Pokud ne, tak jste zase zmýlil. Protože si nejsem jist, jak jste na tom s prací se zdroji, tak přikládám odkaz:

http://slovnik-cizich-slov.abz.cz/web.php/hledat?cizi_slovo=empirick%C3%BD&typ_hledani=prefix

--

 Vždycky, když mi nějaká nula strká do ruky krumpáč a lopatu, vzpomenu s láskou na svá doktorská studia a na osobnosti, se kterými jsem měl čest spolupracovat.

+1/0
29.4.2015 9:27

J47i57ř21í 17H41y93b36e63š 4267402340287

A ten Peroutkův článek, který má údajně dokazovat novinářovo selhání..? A skutečnost, že ho Gestapo za tentýž článek poslalo do koncetráku - to vám trapné nepřijde, Odrazile..? 8-o

+1/0
29.4.2015 13:52

P60a10v44e34l 89O85d27r63a74z68i50l 6514449537800

Peroutkovo morální selhání dokazuje článek Češi, Němci a židé. Že ho Gestapo za článek k Ádovejm narozeninám poslalo do koncentráku mi trapné přijde, nicméně to tvrdí Peroutka a jeho fanoušci, přičemž to nikoho z nich neomlouvá.

0/−1
29.4.2015 14:54
Foto

J35a67n 45B57r88a48b18e74c 8917777918378

Vy ale nejste Prezident, nebo clovek, ktery mluvi k milionum lidi. Diky za nazor kazdopadne

0/0
28.4.2015 21:10

M11i74c43h35a75e27l 26M22e23n51s46i70k 8241666250422

Nejsem si jist, jestli jste ochoten tuto svou "osobní intepretaci" obhájit.

Několikrát jste totiž (dnes i dříve) zopakoval tohle zaklínadlo, že "Peroutka napsal svinstvo o židech". Které konkrétní svinstvo?

Protože nelze zde citovat celý článek, můžete uvést alespoň citát, který se Vám nelíbí, a zdroj - ať si mohou alespoň ostatní učinit z kontextu vlastní názor (jak na Peroutku, tak na Vás)?

+1/0
28.4.2015 21:18

R78a17d69o72v86a23n 11S95t80o81k45l78a51s34a 3519562976575

:-) to je zbytečné, už jsem se pokoušel panu Odrazilovi vysvětlit, co Peroutka psaním o židech sledoval, proč psal slovo žid malým narozdíl od nacistů, že židé u nás se hlásili v převážné většině k československé nebo německé národnosti a Peroutka v tom viděl jistou šanci uchránit je před norimberskými zákony. Pan Odrazil ovšem na žádné argumenty nereaguje a opakuje stále to samé, že Peroutka psal o Židech svinstvo... Myslím, že pan Odrazil je pouze provokatér.

+5/−1
28.4.2015 21:24

P25a88v40e42l 73O33d28r41a66z82i31l 6744439317330

Ano, vy jste tu manifestoval svůj souhlas s Peroutkovým názorem, že Židé nejsou žádný skutečný národ. Nu, tak já s vámi nesouhlasím, a sčítání lidu mi dává za pravdu. Je čistě vaším osobním problémem, že nedokážete unést odlišný názor. Ve skutečnosti vás ale nijak neohrožuji, vaše úporné kopání kolem sebe je jen reakcí na vaši vlastní fixní ideu.

+1/−1
28.4.2015 22:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.