Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Papež František přijede do České republiky, oznámil po setkání Zeman

Papež František zavítá v brzké době do České republiky. Po setkání se Svatým otcem ve Vatikánu to oznámil prezident Miloš Zeman, podle kterého hlava římskokatolické církve přijala pozvání na Velehrad. „Pokládám to za jeden z nejzajímavějších zážitků mého života,“ řekl Zeman o setkání s papežem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J34a43r83o80m37í46r 73N11o69v20o44t75n72ý 7579967761204

Franto,zůstaň doma,náš je pupík Duka.

0/0
26.4.2015 10:21

J73i69ř34í 34E86u16l96e52r 5218409516966

Co vlastně Vatikán je? Pidistáteček plný uměleckých cenností, který svojí staletou politikou postavenou na esoterických dogmatech ovládal a stále ještě do značné míry ovládá myšlení, názory i ekonomickou situaci milionů lidí po celém světě. Proto čelní státníci spousty zemí usilují o jeho přízeň a nechtějí si to s ním rozházet. Pokud ponechám stranou ideové základy jeho existence a otřesnou historii conquisty a rekatolizace, kladně hodnotím morální aspekty jeho působení a zejména osvíceného a moderně myslícího papeže Františka. Zemanova cesta do mekky křesťanství je tedy v naší zahraniční politice nepochybným kladem. 314

0/−1
26.4.2015 10:13
Foto

J14a22r23o80m24í38r 58P32r52a98u13s 9807717310196

To se jednou ptal Duka papeže : Otče, jak ty se koukáš na tu pedofílii a homosexualitu? Jedině v HD synu, jedině v HD.

+5/−3
25.4.2015 13:23

L18a73d60i77s64l29a70v 70H96a66š16k10a 4553766821840

http://www.3an.sk/pg_detail.php?id=70211

cca 30tá minuta videa...je papež král králů nebo lhář lhářů?

+1/−2
25.4.2015 13:05
Foto

J34a42n 58Č71e16r32m62á91k 4439688275877

typické adventistické kydy, kdy se musí proti někomu vymezit... Ale postupně i tato církev hledá cestu ke smíření a vzájemné úctě... Už by také ráda byla plnoprávným členem Ekumenické rady církví a nikoliv jakýmsi pozorovatelem... Ostatně, touto cestou prošlo vícero krajně protestantských církví a nyní jsou s katolíky jedna křesťanská rodina...  včetně papeže, neboť každá z církví má nějakou strukturu a představené a ne všichni byli zrovna "světci"...

0/0
25.4.2015 21:48

L31a69d31i53s25l83a87v 43H47a79š72k41a 4833506511830

já osobně doufám, že se členy ekumeny nikdy nestane a nezačne dělat politiku, jako ostatní pravdu nehledající církve Ježíš nepřišel na zem dělat kompromisy, viz 

Matouš 10, 34  - 41

Jinak - v čem je špatné vymezit se proti jasnému zlu a lži? a když tisíc lidí lže a jeden říká pravdu - kdo má vinu? Měl tehdy pravdu třeba Jan Hus, nebo církev? - jinak to, co se z toho poté zrodilo za rozbroje, už nebyla Husova vina...

0/0
25.4.2015 22:05
Foto

J56a32n 58Č75e74r26m27á55k 4399718465127

vymezit se vůči zlu není špatné, naopak. Ovšem vy jinak chápete některé texty Písma a to konfrontačně vůči svým spolubratřím... Určité přešlapy a nehodné osoby udělaly a měly ve svém středu v podstatě všechny církve, nejen katolická. A proteklo už dost krve, včetně katolické... Bohužel, někdy přímo rukou reformátora zakládajícího svou denominaci... Možná víš o kterých mluvím...

A Hus není jednoduchá otázka na ano/ne... A ani husitství jako takové... Bohužel, zrodilo to rozbroje a veliké a kruté, které v podstatě zničily a uvrhly do chudoby tehdejší světovou bohatou velmoc...

Mimochodem, v čem je ekumena špatná? Neproteklo už dolst krve? Není už čas na spolupráci všech křesťanů a ke společné cestě ke Kristu, byť máme na dílčí jednotlivosti odlišné názory?...

0/0
25.4.2015 23:12

L51a96d85i31s60l53a82v 74H95a84š55k39a 4923936511860

pravé křesťanství není o chuti zabíjet ty druhé pro svoji víru a to ani v sebeobraně, takže opravdu - o krev mi nejde:) a to, že se spousta denominací zrodila v krvi je opravdu špatné. Zabíjení a víra v JK není kompatibilní

určité přešlapy dělají všichni lidé i církve - i ta naše jich dělá spousty. například nesmyslným usilováním o ekumenu, která není vůbec potřeba a není vůbec důležitá. Nemám předsudky a ani problém s katolíky a členy jiných církví, jsou to často lidé mnohem lepší než já, je mi jen líto, že nehledají pravdu v písmu a dávají přednost pohodlným kompromisům a tradicím na falešném základu. Bůh lidi nebude soudit za to, že žili ve lži, ale za to, že nehledali pravdu a mě rozhodně nepřísluší soudit lidi. Církev Římskokatolickou jakožto systém a moloch ovšem lze na základě Bible a aplikace proroctví identifikovat jako poslední mocnost na zemi, tzv Antikrista (tj místokrista) a ona se tak opravdu chová a nestydí se za to - a v Bibli jsme před Antikristem jasně varováni a je tam psáno že svede mnohé...tak proč dobrovolně přijmout něco takového? resp. klidně přijmu, pokud mě někdo přesvědčí za pomoci bible a historie o tom, že to je jinak...

Ohledně Husa - Hus neznal celou pravdu, objevil pouze část lži a pojmenoval ji, stejně jako další a další reformátoři. Ani adventisté neznají celou pravdu, ale hledají a nebojí se jí podívat do očí(doufám) i kdyby byla nepříjemná a doufám, že neustrnou

0/0
25.4.2015 23:42
Foto

J61a84n 40Č31e80r20m17á85k 4459678215567

proroctví neříkají o KC ani o jiné církvi vůbec nic. A většinou ani o budoucnosti. Alespoň ne tak, co si dnes představujeme pod pojmem prorok, proroctví... Proroci byli něco jako buditelé... Lid, probuďte se, odhoďte své modlyy a obraťte se k Hospodinu!... A to včetně Daniela... Toho většina církví chápe zcela jinak, než si ho vkládáte vy... Ostatní církve si nevykládají jako Řím, či Nacismus... Většina církví chápe proroctví v duchovní rovině, případně v souvislosti s tím, co už bylo... tedy v případě Daniela Babylón, či Asýrii...  Hlouposti o spojování šelmy s papežským úřadem již dávno opustily, pokud jimi kdy šermovaly. To je podobné, jako s vaší sobotou, které jiné církve nahradily nedělí... Prostě máme různé odlišnosti, jinou cestu. Ale cíl máme totožný... A to včetně samého papeže, biskupů, protestantských starších a jiných představených... ...  Každá církev má leccos dobrého a vzájemně se od sebe spíš učme, než se konfrontujme...

0/0
25.4.2015 23:55

L53a13d96i85s22l51a41v 94H81a86š19k32a 4963686191600

no pro jiné církve je třeba desatero cárem papíru, do kterého se dá vkládat či vyjímat podle aktuálních potřeb

sobota vs neděle - tady je to opět jen a pouze desatero - není třeba se vzrušovat. Stačí najít "dobrý" důvod pro změnu a ono to půjde

v Bibli je více proroctví, která se doslovně naplnila a tím se i pro nezaujaté čtenáře má stát 100% důvěryhodnou. A i propojení knih daniel a zjevení je velice důležité a opravdu působivě přesné a aplikovatelné na minulost, současnost a budoucnost. Bůh zjevil Janovi události doby konce a měl k tomu zcela jistě dobrý důvod. To, jak se tomu ŘKC symbolicky vysmívá jen dokazuje to, že na tom je spousta pravdy.

a ohledně Ekumeny - ano, opravdu se od sebe máme dost co učit. I cíl máme stejný. Nesouhlasím ale s tvrzením, že účel světí prostředky. Bible je to, co máme. Je to etalon. Nic, co z ní vyčteme nebo vyložíme si, se nesmí popírat s jinou částí, jinak je to špatně. A když Ježíš řekne nepřišel jsem zákon zrušit, ale naplnit, tak poté přece nemůže přijít papež a zákon zrušit a nahradit vlastním. Nebo se vyvyšovat nad Boha a tvrdit, že hříchy může odpouštět jen kněz u zpovědi...atd atd. Není to snad nic fundamentálního říct, že je to lež a podvod. A církev, která vědomě a svědomitě lže a podvádí - nemůže mít s Bohem nic společného, protože Bůh nelže. Bůh ze svojí podstaty nemůže spolupracovat s hříchem.

A další věc - k té konfrontaci - ta je velice důležitá, protože vede k diskuzi a hledání pravdy. Bez konfrontace a nepříjemných otázek a hledání odpovědí bychom brzy zakrněli. Otázka je jediná - používáte Bibli nebo Katechismus? co je víc?

0/0
26.4.2015 0:20
Foto

J47a12n 45Č81e31r75m67á76k 4859158795697

pro každého křesťana je Bible na 1. místě o tom není sporu. 

Katechismus je pouze kniha, která pomáhá ji pochopit... 

Nemyslím si, že by kterákoliv křesťanská církev někoho podváděla. Ani katolická a snad ani jiná... Stejně tak papež ani nikdo jiný, co vím neruší Písmo a Kristova nařízení či doporučení. A právě KC se velmi snaží je chránit a dle nich žít. Včetně desatera... 

A kdo a čím dle tebe vyznává heslo, že by účel světil prostředky?

myslím, že nasloucháš podivným zdrojům víc, než aby ses sám snažil vytvořit si poctivý a objektivní pravdu...  Bůh samozřejmě nelže a ze své podstaty nemůže mít nic společného s hříchem. V tom jsme v naprosté shodě... A proto ani církev nemůže lhát, neboť je Božím nástrojem... Bůh si ji vyvolil, Kristus založil a používá ji pro vztah a komunikaci s lidmi... Proto je církev svatá a to přesto, že ji čas od času někdo pošpiní... Holt jsme lidé a lidé jsou slabí... A proto hřeší... což platí púro všechny lidi i ty v církvích... :-(

Ale aspoň to o sobě víme a snažíme ses tím něco dělat... A třeba svátost smíření (jejíž jedna část je právě zpověď) je pro to velmi ujžitečným nástrojem...

0/0
26.4.2015 1:38
Foto

J86a78n 45Č24e84r70m28á51k 4809578535797

Ovšem u svátosti smíření se mýlíš. Zde hříchy odpouští kněz a dělá to přesně dle Kristova nařízení, neboť v Bibli Kristus říká "... komu hříchy odpustíte, tomu jsou odpuštěny a komu je neodpustíte, tomu odpuštěny nejsou..." případně "... co svážeš na Zemi bude svázáno i na nebi a co rozvážeš na Zemi, bude rozvázáno i na nebi..."  To jsou jasná a přímá Kristova slova...Jistě to neznamená, že by Bůh nemohl odpustit hříchy, ale lze předpokládat, že mnohem víc se mu líbí cesta přes kněze a církev, neboť jinak by toto nařízení nejspíš nevydával... :-) A asi to udělal proto, že zpověď neslouží k pouhému očištění, ale má pomoci i k osobnostnímu a duchovnímu růstu a k tomu je třeba s někým zkušeným rozebrat svůj život.... A k tomu slouží svátost smíření, kdy s knězem projdu určité období, vyznám se, co se mi povedlo a co jsem pokazil a pak si to rozebereme a zkusíme s tím společně něco udělat... Proto je tam důležitý ten kněz... :-)

0/0
26.4.2015 1:38

L52a19d91i79s97l31a98v 83H51a97š34k97a 4653746731320

Objektivní názor je ten, ze kristuv nástroj se ve středověku nestydel vybírat odpustky, zabíjet a pronásledovat lidi pro víru, politikarit a nechat si dávat pocty náležející jen bohu...zcela jasne se zde projevila jako zena nevestka ze zjevení. Sundejte si růžové brýle. Taky bych dad věřil tomu, že je to jinak, ale není.

Bible je logická. Tudíž nemůže byt nelogicka. A tak když mi jeden kněz da rozhřešení a druhy neda- co s tím?

A ohledně desatera-souhlasite s tím ze je to základní a nemenny kodex, snadno pochopitelný? Pokud ano, jak vysvetlite, že bylo katoliky změněno? A když by to bylo selhání jednotlivce-proč tedy nebylo opět navraceno do prapuvodniho znění z kamenných desek? Na toto nemůžete nikdy s čistým svědomím odpovědět, protože neexistuje v bibli ani čárka o tom, ze by se to melo měnit. A už jen ta symbolika zapisu božím prstem do kamenných desek...

A ohledně toho zamyani v nebi atd-jste si jist, ze Vás farář ma vztah s bohem nebo vykonává tuto práci pro peníze? A pokud to dělá jen pro penize- budou ti lide z jeho farnosti ztraceni? A co Marie a svatí kteří se prý primlouvaji? Není snad v bibli napsáno ze se máme modlit jen k bohu a jezisi? Ani k Eliášovi který je podle bible v nebi?

Je zde spousta dalších veci, kde se neshodneme a kde je vcelku jiste, ze církev katolická lze. A není lepší byt v pravdě sám než ve lži ve skupině? A co první křesťané umírající pro svoji víru? Také si mohli vyargumentovat, proč neumrit a odvolat a neudelali to...nebo Daniel u sochy se také nepoklonil i když si mohl říct ze si pod tou sochou představuje svého boha a nemusel by do ohnivé pece...a nezažil by zkusenost

0/0
26.4.2015 10:49
Foto

M37i39l18a35n 46K60o35m94e18r72s 3177211969890

Nabídl jsem Svatému otci dvě varianty návštěvy. Papež jednu z nich přijal, pravil Zeman. Což samo o sobě je podivné, protože zvyklosti u Svatého stolce jsou, že takto závažné věci jako záměr papeže navštívit určitou zemi se zvažují poměrně dlouho a také se k nim vydává oficiální stanovisko. Čili může se jednat o špatné pochopení pozitivního vyjádření.

Nechci sahat Zemanovi do svědomí, ale mám dojem, že zcela nepochopil jemné finesy vatikánské diplomacie, čemuž se při jeho povaze nelze ani divit.XX

+1/−5
25.4.2015 11:48

B18o65h53u91s11l77a65v 75K96r87á83l80í84k 2441790219256

Ale papež společně s Dukou nejspíš pochopili finesy zemanovské diplomacie a našli způsob, jak jeho ješitnost využít pro své záměry.

+2/−2
25.4.2015 12:47

L29u95b53o29š 52M28a45r54e16k 1572655836891

A to mu (Zamenovi) v Moskvě dovolili?;-D

+2/−3
25.4.2015 9:41

B57o90h72u53s17l25a41v 21K82r71á53l70í62k 2211470619796

Přizvat ke sjezdu pravoslavných patriarchů ještě patriarchu Západu je myslím celkem stylové.

+1/−1
25.4.2015 12:52

A49n59n37a 61T90v90a11r45ů88ž23k35o55v56á 4711176195228

A že se neptáte, co dovolili Babišovi v USA.

0/0
26.4.2015 6:38

J96i35ř89í 22L89a72n94g83w18e22i81l 3740804658339

Trapáci  co si musí do prezidenta kopnout za každou cenu se tady zase předvádí.. Papež u nás nebyl hooodně dlouho a poslední pozvánku papalášů naší církve před dvěma lety nevyslyšel...až prezidenta... a místo obdivu a ocenění na něj zase plivou... nevolil jsem jej, ale abych na něj pokaždé příležitosti plival? Ubohost.

+5/−6
25.4.2015 5:51

E16v53a 77P26l34á62š95k98o80v52á 5718365281856

Dovolte mi upřesnit Vám fakta:

V roce 2013 přislíbil účast na Velehradě papež Benedikt XVI. Jenže mezitím ze zdravotních důvodů odstoupil z funkce a nastoupil František, který měl na ten rok naplánovanou pouze jednu cestu - do Brazílie. Nezlomilo ho ani pozvání prezidenta - Miloše Zemana. Jako zástup za sebe tehdy poslal záhřebského arcibiskupa Josipa Bozanice.

Zásluhy Zemana bych tudíž nepřeceňovala, a už vůbec ne u papežských cest, které bývají duchovní záležitostí, nikoli politickou.

+5/−3
25.4.2015 7:25

A36n25n80a 62T52v98a49r36ů89ž37k68o63v65á 4171826875638

Paní Plašková, Cesty papež jsou velice politickou záležitosti.

0/0
26.4.2015 6:39

E23v41a 68P31l49á28š39k92o86v44á 5388895401476

Bylo tím myšleno pozvání, to nejprve vychází ze strany duchovních, ne prezidenta. Sám Zeman se nejdřív sešel s kardinálem Dukou, než papeže pozval na návštěvu.

0/0
26.4.2015 7:56

J11a68r64o31s85l65a93v 27S22t34e66r26n87w88a64l97d 2397905

Nevite proč se stydím za tohoto prezidenta, proč se stydím za tu "většinu", která ho volila? Proč je mi líto biskupů, kteří ho provázejí? Měl bych ho ignorovat, vždyť jsem ho nevolil, jenže on zostuzuje i mne. A proč při představě, že český volič klidně zvolí příště i ještě větší žumpu se mi obrací žaludek!?

+5/−5
25.4.2015 2:17

J96o64s17e22f 85P26o14t75r 6620331597219

Nevolil jsem ho, protože jsem předpokládal, že má jiné názory. Jenže teď vidím, že mu,  stejně jako většině lidí vadí bezvýchodné reakce na existenci, tj. jsme tady jako náhodná fyzikálně - chemická reakce, naše současnost je trapná a naše budoucnost je beznadějná a tragická ( nemohoucnost, nemoci a smrt)..

0/−5
25.4.2015 0:27

P14e97t98r 95J31a62r96o51c60h 7120973295238

Zeman tvrdil taky to, že Fico přijede do Moskvy...

Je prostě nutné brát ho s rezervou. :-)

+3/−6
25.4.2015 0:08

J55i96ř82í 11L51a13n31g46w97e98i43l 3810924558779

Ale on přijede  TO JSTE SI NABĚHL;-D

+6/0
25.4.2015 5:47

B15l80a89n40k93a 62B23a61u28e87r92o43v44a 4421480469627

Pani Zemanova byla oblecena jak se patri na prvni damu na navsteve u papeze. Nikdy nezapomenu na Raisu s Gorbacoven, kdyz se obevila ve kriklave, cervene barve.

+8/0
24.4.2015 20:18

P19e92t72r 70J17a92n61d81a 9555881664982

Vyhledejte si fotku manž. Zemanových z jejich účasti na nějaké akci, spojené s maturitou jejich dcery. Opravdu jí to slušelo...

+2/−1
24.4.2015 20:39

B98l61a48n69k51a 73B55a30u17e87r29o91v83a 4301820629207

Ja se zminuji pouze o navsteve u papeze.

+4/0
24.4.2015 20:58
Foto

J87a12n 65Č59e96r29m83á61k 4159438735967

však jejich dceři na tom videu z toho divokého mejdla také... ;-D

+2/−1
24.4.2015 23:53

P78e22t16r 33J93a28n87d40a 9935741894742

No to zase bude divadýlko! Pan prezident papeže poučí, co je to "Pussy Rájot", popíše, jak to vypadá a k čemu to je. Pak se pokusí do papeže nalít nějakou místní kořalku, bude mu nabízet cigarety - zkrátka předvede se, jak je dosud zvyklý. Přidá své "úžasné" bonmoty a počítám, že to bude naposled, co papež navštíví Česko. Poskok Ovčáček bude pánovi držet popelníček...

+4/−10
24.4.2015 20:13

E89v41a 11S14e52h77n32a71l77o28v45á 2101641436498

Janda píše, "co by "... .....pan prezident je opak  Jandy, zakomplexované nuly, chudáka .Návštěva papeže v minulosti /Graubenger-Olomouc..../ Vám nic neříká ?!  ;-)

+2/−1
24.4.2015 20:19

P64e29t84r 88J67a21n56d20a 9195161844592

Tehdy mi to říkalo, že Graubner je hodně problematická osoba, která má nějaké hříchy z minulého režimu. Jinak vám opravdu děkuji, že sama říkáte, že nejsem takový samolibý a mstivý blb, jako náš prezident.

+2/−6
24.4.2015 20:24

E35v64a 73K78a92l37l75i84s16t87o81v57á 6617658506340

Kdyby jen z minulého... Nějak matně si vzpomínám na nějakou aféru okolo arcibiskupského vína a názvu firmy nějak krátce po revoluci. Pak to nějak utichlo, ale vypadávaly z toho nějaké špinavé peníze pro pana arcibiskupa.. bohužel přesně už to nevím, ale už tenkrát jsem si říkala, že být to někdo jiný tak by to tak snadno (alespoň mediálně) nevyšumělo..:-/

+1/0
25.4.2015 0:24
Foto

M10i92l70o32s 39B83e48t74l74a88c10h 4176775838907

Jste ještě většíRv

0/0
25.4.2015 15:53

L94u46k91á71š 46M23u54l65l17e37r 2677642582415

Musím uznat že tady Zeman zaválel. To všechna čest. R^ Nicméně pořád to neomlouvá, že Mynář nemá prověrku, kauzu Peroutka, atd.... !!

+5/−9
24.4.2015 19:54

T13o41m15á54š 16K84r18m23í24č37e94k 1793348141288

a v čem zaválel?

+2/−3
24.4.2015 22:37

J47o74s76e37f 13Š90v61e25c 6735776864853

To bude naše zem zase plná Slováků a Poláků...

0/−3
24.4.2015 19:53

J48i14ř25í 12H26n83ě26d43ý 1856676125333

dobrych lidi se vejde dost, neboj

+9/−1
25.4.2015 1:08
Foto

J77i15ř85í 33I76n44c50z43é29d61y 2874885911869

Co se mi libilo na komunistech byl fakt, ze neverili v boha a tudis se distancovali od cirkve a jejich struktur. ;-D

+3/−10
24.4.2015 19:50

I30v37a21n 78Č88u80k37a 3962324731192

a co máma, zdravá? ;-)

+10/−1
24.4.2015 20:03

P21e92t62r 50J86a84n60d16a 9745141354842

Možná zdravá, ale pravopisu ho nenaučila...

+1/−1
24.4.2015 20:14

I75v91a95n 43Č46u52k29a 3522374221332

a když šlo do tuhýho modlil se i sám kůl v plotě ;-)

+7/0
24.4.2015 20:14

P96a94v15e73l 88H22o51u49s17k63a 3581675320578

Zřejmě při setkání s Milošem pochopil, že tady pomoc opravdu potřebujeme.

+8/−1
24.4.2015 19:44

J80a78n 73A12l37e85x21e26j 12Z36a12t96y84k93o 7603781542652

Jak nám muž v sukni může pomoci?

+5/−6
24.4.2015 19:53

I83v80a38n 52Č91u78k86a 3272624621842

asi tak jako ženská v gatích. :-P

+6/−1
24.4.2015 20:05

J76a22n 42A37l20e87x71e49j 78Z34a83t47y84k78o 7133461852252

Já jsem pozval šéfa modelářů a nikdo o tom nepíše. Proč jako?

0/−2
24.4.2015 19:35
Foto

L66u55d56ě83k 14F11u47x76a 9516350814337

To musel bejt dobrej model8-o

+2/0
24.4.2015 19:40
Foto

V50l67a58d63i27m59í89r 63Ř56e82h72á17k 5148868590951

A jste prezident?:-)

+6/0
24.4.2015 19:42
Foto

M89i67c22h75a49l 41K47o94u38r30e38k 5389362727211

Pan Forejt ma byt velvyslancem ve Vatikanu? Jak to dopadlo s tim jeho titulem JUDr.? Nejak to utichlo. Skoda.

+6/0
24.4.2015 19:15





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.