Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Znalci Peroutky: Neselhal on, ale Zeman. Je to nechutná záležitost

Jiří Ovčáček nenašel neexistující článek s titulkem „Hitler je gentleman“, který jeho šéf, prezident Miloš Zeman, údajně četl. Namísto toho Ovčáček prezentoval jiný text, podle něj doklad Peroutkova selhání. Znalci Peroutkova díla oslovení redakcí iDNES.cz tvrzení mluvčího jednoznačně odmítli.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L51u18b70o64š 54H68o66l21í70k 5137530262500

Po pravdě řečeno, prezident Zeman nelhal, ani se nijak zásadně nespletl, pouze:

1) Nečetl to v časopise Přítomnost, ale na veřejných záchodcích.

2) Autorem nebyl Peroutka, ale Pepek Vyskoč.

3) text nebyl "Hitler je gentleman", ale "Zeman je 4ůr8k.

...

+5/−2
21.4.2015 21:02

J59a74n 17N25o54v77á49k 1535439813884

Média jsou prodejné....a v nich zaměstnaní novináři píší podle zadání zaměstnavatele. Tiskoví mluvčí jsou hlásné trouby svých chlebodárců. Nemají si tedy co vyčítat.

Peroutka je modlou novinářů, protože jeho glorifikace jim dává pocit vlastní profesní důležitosti a nepřipadají si tak okatě prodejní. Proto tento vřískot.

+3/−7
21.4.2015 20:12

V70l91a24d72i41m61í42r 14P62r94o38k52e20š 8817266350271

Nováku, na média se dá svést cokoliv, ale všechny lháře nejvíce vytočí to, když média jejich lež zjistí a zveřejní a proto jsou žumpou, jak je Zeman nazval, neboť on, prezident všech občanů ČR, je všech lhářů král.

+2/−1
23.4.2015 8:38

P93a70v89e71l 72O93d35r46a33z36i28l 6604579617180

Mluvíte o odhalení vašich lží?

+1/−2
23.4.2015 10:01

J36a80n 92Š62v54a92d78l19e70n49k62a 9544309320

Ono když respektovaného novináře obviníte z fascinace zločinnou ideologií na základě vymyšleného článku... Miloš Zeman se mohl omluvit, říci, že se spletl, to se stane každému. Místo toho se rozhodl klesnout na samé dno své žumpy. A používá k tomu Ovčáčka, který ve své fascinaci zločinnou ideologií prokazatelně selhal mnohem více.

+2/−2
23.4.2015 11:06

P95a43v37e51l 31O59d72r90a26z97i96l 6884369187350

Na základě nepřesných informací. Oslavný článek na Hitlera existuje, ale jmenuje se jinak.

+2/−2
23.4.2015 11:14

J23a53n 15Š42v30a26d39l87e62n79k34a 9244609290

Ale kdepak, Pavlíku. Ani se nejmenuje jinak, natož aby vůbec existoval.

+2/−2
23.4.2015 11:26
Foto

P24a36v92e89l 18S36l12a44n44ý 1632940650649

Diskuse k tomuto článku o článku který četl prezident,už není diskuse,ale napadání prezidenta Zemana!Tihle řvoucí neandrtálové se nestyděli a nestydí dál podporovat nácky a pokračovatele Banderovců z kyjevského majdanu a stojí zcela jistě i za touhle"Nechutnou záležitostí"! Diskuse k výroku v článku předválečného novináře na místě je,ale asi jen mezi slušnými a nezaujatými!

+3/−5
21.4.2015 19:08

J70a83n 56Š95v57a22d98l15e65n54k74a 9714969440

Miloše Zemana není třeba napadat. Ztrapňuje se sám. Nejdřív si vymyslel text, který nikdy Peroutka nenapsal a na základě něhož Peroutku obvinil z fascinace nacismem, a když byl konfrontován s tím, že takový text neexistuje, místo, aby přiznal chybu, se rozhodl zarochňat se do té své žumpy ještě hloupěji. "Kyjevské fašisty" ani nemá cenu rozebírat. Ve své lásce k matičce Rusi a pro samé "kyjevské fašisty" jste nějak nepostřehl, že nacisté nyní vládnou v Moskvě.

+2/−2
23.4.2015 11:03

K21a71r93e87l 57D83r21d80a 6413335447789

"Vyznamenání cenou Ferdinanda Peroutky, jež nese jeho jméno, by tedy měli vykazovat ony vlastnosti, které Ferdinanda Peroutku zdobily především, totiž naprostou bezúhonnost před zákonem i vlastním svědomím a vysokou mravní integritu, která vylučuje rozpor mezi slovy a činy."

  Špinění odkazu Ferdinanda Peroutky je velkou ranou pro byznys, který se kolem této ceny organizuje. Má přímý dopad na podnikání Terezie Kaslové. Její pobouření je tedy na místě. ;-D

  Jediný škraloup primátora Jana Kasla způsobila Terezie Kaslová, bývalá novinářka a tisková mluvčí magistrátu, když založila jménem Jana Kasla Nadaci Ferdinanda Peroutky a žádala sponzory o dary. Následně se prošetřovalo, že nadace vyplácela největší částky agentuře Terezie Kaslové. Což je pochopitelné, protože agentura dodnes zajišťuje akce kolem ceny Ferdinanda Peroutky. O žádný střet zájmů nikdy nešlo. Podezření na uplácení primátora prostřednictvím fondu se rovněž nepotvrdilo. Tak z toho byl pouze rozvod Jana Kasla a svatba s šikovnou tiskovou mluvčí. ;-)

+1/−2
21.4.2015 14:28

K40a84r80e74l 92D96r24d67a 6533765717369

Terezie je rozená Bienertová a je vnučkou Richarda Bienerta. Ten za 1. sv. války spolupracoval s odbojem a Maffií a má podíl na vzniku Československa. Za zásluhy se stává policejním prezidentem Prahy, v roce 1939 je zvolen českým zemským prezidentem. Ve funkci byl do roku 1942 a následně přijal post ministra vnitra, aby ho nepřevzali aktivní kolaboranti. Od ledna 1945 do května 1945 byl krátce předsedou vlády.

  "Byl také členem delegace, kterou koncem dubna 1945 vyslal K. H. Frank na Západ s nabídkou separátního míru a společného boje proti SSSR. Akce se však nezdařila."

  V poválečném soudu žádal pro něj prokurátor doživotí. Na základě polehčujících okolností dostal 3 roky za kolaboraci s nacisty. Což veřejnost a komunisté kritizovali. V roce 1947 byl propuštěn ze zdravotních důvodů a umírá.

  "Zeman je pěkný prevít, to by jeden nevěřil, co si dovolil plácnout o Peroutkovi," řekla ta "pravá pobouřená". ;-D

+3/−3
21.4.2015 14:58

M61a36r14i18e 69Z48e25l46e38n66á 2334721689161

Věc je mnohem jednodušší, než se ji zde spousta nekritických obdivovatelů M. Zemana snaží udělat. Tady od samého počátku nejde o nic jiného, než o jeden konkrétní článek - opakuji o jeden konkrétní článek -, který údajně M. Zeman osobně od F. Peroutky četl, a který měl mít nadpis Hitler je gentleman, což se pochopitelně velmi citelně dotklo mnoha lidí, najmě Peroutkovy vnučky p. Kaslové. Z čiré nadutosti, umanutosti, bohorovnosti a nejapného přesvědčení o své pravdě, pověřil MZ jeho hledáním J. Ovčáčka. Ten stále nic nenašel a pokud nenajde do konce června, MZ se prý omluví. Je nesmyslné a proti veškeré logice, aby sem kdokoliv vkládal odkazy, citace či uvádět jakékoliv konotace z jiných Peroutkových článků, natož primitivní a tupé poznámky typu kydání špíny, Kchárlovci, kavárna aj. Nedělejme z toho drama, žádné se totiž nekoná. Jsou jen dvě možnosti - buď se v určené lhůtě článek najde a M. Zeman tak prokáže svoji dobrou paměť, nebo se nenajde a M. Zeman se omluví. Případný konkrétní soudní spor ponechme příslušnému soudu, ten nechť rozhodne.

+12/−1
21.4.2015 10:46

K17a80r54e88l 51D33r60d77a 6813235337909

Co třetí možnost? Zemana zná každý. Peroutka si kritiku zaslouží. Celá kauza je jen špinavost. ;-D

  Jak prosté. Ještě jednodušší než Vaše úvaha. ;-)

+3/−12
21.4.2015 11:03

M60a76r56i39e 90Z43e98l67e35n31á 2784131209921

Pane Drdo, zkuste si přečíst můj příspěvek ještě jednou, třeba mu lépe porozumíte, bo zatím se tak nestalo...

+9/0
21.4.2015 11:20

K17a97r49e72l 61D17r15d86a 6883435227649

Rozmazávání lejna, co nestojí ani za řeč. Myslím, že rozumím Vašemu textu velmi přesně. Držíme klacek na Zemana, tak proč s ním nemlátit? Červené kartičky už jsou z módy. ;-)

+3/−8
21.4.2015 11:40

M34a48r75i82e 54Z89e84l78e86n48á 2894981759881

Pane Drdo, Vy se zkrátka ve svém projevu opíráte o tak ubohé a vratké berličky jako jsou výrazy klacek, červené kartičky, čímž dost riskujete, ale je to Vaše věc. Jinak k první větě Vaší reakce bych snad jen dodala, že to lejno vypustil z úst prezident ČR M. Zeman a on jediný a sám ho stále rozmazává, smutné, co?...:-/

+8/−2
21.4.2015 11:57

P73a11v79e85l 11O51d77r58a26z61i38l 6194619257840

Tak v tomto vlákně jste zamazaná vy.;-D

+1/−10
21.4.2015 12:01

M73a86r22i26e 36Z18e59l91e52n76á 2874281419161

Pane Odrazile, kdyby mi to napsal kdokoliv jiný než Vy, asi bych se nad tím na chvilku zamyslela. Takhle to ovšem považuji jen za další projev Vašeho oblíbeného stylu - ať jsem bit, hlavně, že se peru...;-)

+5/−1
21.4.2015 12:25

P68a18v49e95l 71O43d14r16a13z41i70l 6854759327230

To si mě s někým pletete.

0/−2
21.4.2015 13:13

M54a45r38i68e 93Z22e60l76e82n49á 2804241199371

Ó nikoliv, pane Odrazile, Vás si skutečně nelze splést s nikým...:-P

0/0
21.4.2015 14:15

V19l22a33d46i51m56í53r 88P22r89o81k80e66š 8837796550491

Paní Zelená, tento Odrazil zde prudí už dlouho stylem, ať píšu co píšu, hlavně že píšu, a hlavně že vytočím svými bláboly co nejvíce diskutujících. To je jeho krédo, on je jen pouhým provokatérem a o tématu diskuse moc nepřemýšlí, takže na něj moc nereagujte a on se po čase stáhne sám.

+1/0
23.4.2015 8:48

P42a37v77e97l 40O59d58r47a92z17i40l 6654569907290

;-)R^

0/−5
21.4.2015 12:01

H93a78n93a 28V47l49a33d74í69k64o32v47á 8850223555766

Proč si pan Peroutka zaslouží kritiku?

0/0
21.4.2015 19:07

T95o37m10á47š 86K40o39s77t62e73l97e58c49k22ý 8327653988621

Plně s Vámi souhlasím, až tedy na tu drobnou maličkost, že článek měl být na světě již v aktuálním čase Zemanova přednesu. V této podobě je hledání směšné a Zeman je považován za žvanila.

+4/0
21.4.2015 13:13

J85a86r88k60a 18P98r18o61s18e42c17k22á 1725341469403

On žvanil ale je, takže překvapení se nekoná.:-/

+4/−2
21.4.2015 13:26

T43o38m55á52š 41K63o49s25t65e72l50e74c35k56ý 8427663488321

Ano, to máte pravdu, ale přece není nutné, aby to neustále hrotil ještě víc a připomínal tak národu, co je to za troubu. Já osobně se za něho stydím.

+3/−2
21.4.2015 13:39

J36a67n 86K45u29p10e39c34k31ý 2951694509100

Zemane byli ve sve dobe proti skutecne aristokracii chudi a to i duchem. Nekteri doslova zili na hnoji mnozice se mezi sebou coz zanechavalo poskozeny genofond i pro potomky. Lecky byli tak nemajetni, ze meli jen verneho maleho ovcackeho pejska k ohlidani verneho stadecka.

+1/0
21.4.2015 10:38

P73e21t18r 77B93u19r55d30a 3310475729947

Mezi skutečnou šlechtu nesměli, obyčejní poddaní byli "pod jejich úroveň" a na cestu někam dál neměli ani peníze, ani povolení od šlechty.

0/0
21.4.2015 14:12

Z44u57z43a35n60a 10E50r72b49e96n78o52v97á 9189548234175

Smutně vtipné je, že řada z těch, kteří podporují Zemana v mimořádně trapném a ubohém očerňování Peroutky a ukazují na údajné Peroutkovo protižidovství, v jiných debatách píší o "židozednářském spiknutí USA a světového imperialismu proti mírumilovnému ruskému národu a jeho spasiteli Putinovi".

+10/0
21.4.2015 10:28

P41a52v55e25l 71O76d62r26a77z48i56l 6914129147300

Konkrétně?

0/−2
21.4.2015 10:28

M24a49r84t52i94n 97K70o95v28á76ř 1601756420644

zajdete si treba do diskuzniho fora Novinek. cz - je to pak otázka chvilky

+2/0
21.4.2015 10:52

P79a84v63e42l 23O89d93r27a78z71i79l 6804199817600

Děkuji, ale já se ptal na něco jiného.

0/−1
21.4.2015 12:02

R92a79d47o92v58a38n 57S33t12o27k18l70a56s36a 3489212106305

:-) tady mám jeden text z ledna 1938, který jednoznačně prokazuje, jaký byl Peroutka antisemita a obdivovatel Hitlera. (Myslím to ironicky...).  „Předně chce se mi podotknout, že, nenaučiv se ani základům pravopisu ani základům myšlení v soukromé a vědecky špatně vedené škole páně Hitlerově, nebudu ani teď, jak jsem dříve nečinil, psáti o Židech, nýbrž zase jen o židech. Velká písmena si uchovám pro skutečné národy, jak jsme se tomu učili ve svých starých humanistických školách, kde žáci ještě nebyli vyučováni v zásadách moderního lynche. Ve zcela poslední době teprve hromadně proměnil se žid v Žida ne ze své vůle, ale zejména právě proto, aby se jevil stvořením vzdálenějším a záhadnějším a aby bylo více důvodů k lynchi, který se teď stal tu a tam hlavní státnickou raisonou.“

+9/0
21.4.2015 10:15

P97e62t91r 59N87o24v35o95t70n22y 3719242889872

Ha, a ted prijde Odrazil a bude vykrikovat, že je Peroutka antisemita, protože nepovažuje židy za národ a upírá jim velké písmenko. :-)

+3/0
21.4.2015 10:23

P44a35v95e22l 82O83d36r31a60z61i24l 6154289477890

Velmi dobře. Peroutka Židy za národ nepovažuje, to mu ale nebrání, aby ty germanofonní odsoudil - včetně nemluvňat - a po Křišťálové noci napsal, že na Němce působí jako otrava.

0/−2
21.4.2015 10:25

R60a79d59o57v82a97n 10S30t59o77k32l41a86s21a 3399132286815

;-D opět jste nezklamal ! očekával jsem podobně hloupý argument.

+3/0
21.4.2015 10:30

P21a11v51e97l 27O45d34r76a11z40i45l 6814949877160

Samozřejmě, píšu to přece pro vás.

+1/−4
21.4.2015 10:32

R40a60d91o63v41a14n 46S34t75o62k14l61a93s44a 3499322216855

:-) tak děkuji... bavím se docela dobře...

+3/0
21.4.2015 10:37

P45a36v88e87l 62O62d23r32a16z95i69l 6844769827430

Takže jsem vaši intelektuáln úroveň trefil, skvělé.

+1/−3
21.4.2015 12:02

M55a59r47t48i86n 76K73o76v75á45ř 1221836400424

a muzete mi napsat, kde to udelal?

+1/0
21.4.2015 10:38

P50a39v90e72l 44O61d60r80a33z81i17l 6144609187970

Jistě, v časopise přítomnost, vydání 22.2.1939

0/−2
21.4.2015 13:17

R15a39d80o87v20a27n 34S15t12o40k14l97a44s60a 3829372756725

:-) přesně to očekávám... Odrazil zřejmě neví, že v Československu se k židovské národnosti hlásilo jen necelých 20 tisíc občanů, ostatní občané židovského vyznání se hlásili k národnosti německé nebo československé. Příslušníky židovského národa z nich udělali až nacisté na základě rasistických zákonů a proti jejich svobodné vůli. Což právě Peroutka odmítá: "...hromadně proměnil se žid v Žida ne ze své vůle..."

+4/0
21.4.2015 10:29

P56a38v80e20l 21O41d20r93a71z65i90l 6484619477850

Skvěle. Právě jste prokázal, že v Československu se k židovské národnosti hlásilo 20 tisíc občanů. To je 20 tisíc lidí, o kterých Peroutka napsal, že nejsou skutečným národem.

Další hřebíček do rakve Peroutkova zbožštění.

+1/−4
21.4.2015 10:31

R47a22d37o36v70a61n 61S84t10o12k11l65a63s29a 3279122696985

:-) jistě, ale občanů židovského původu žilo v Československu 375 tisíc, v českých zemích 125 tisíc. Národnost, ke které se hlásili, si vybírali svobodně, takže z pohledu československých zákonů většina z nich nebyli Židé, ale Němci nebo Čechoslováci. Peroutkovi šlo o tyto lidi, kteří se necítili být židy, ale Židy z nich udělali nacisté svými rasovými zákony.

+4/0
21.4.2015 10:37

P87a58v13e91l 30O16d32r50a63z46i91l 6644469207950

No a mně jde o ty ostatní.:-)

0/−1
21.4.2015 12:03

P31a49v71e83l 40O76d56r94a52z79i18l 6204759557740

No a mně jde o ty ostatní.:-) Těch bylo 6 milionů.

0/−1
21.4.2015 12:03

K53a62r30e48l 72D88r81d54a 6903305137309

Překvapilo mě, že 50% Židů v Čechách se hlásilo k češtině a volilo si čs. národnost. Z té druhé poloviny se většina hlásila k německé národnosti. Údajně Češi umožnili Židům dosáhnout na kariéru, kterou jim Němci neumožnili. To by mohl být výsledek.

  Na zbytku republiky tomu bylo jinak. Většina Židů se hlásila k židovské národnosti a na Moravě také k německé. Ve výsledku 25% čs., 13% německá a 57% židovská národnost v Československu.

  Pak je zvláštní demografická křivka, kdy po roce 1900 počet Židů v Česku soustavně klesá. "Žid" se bral podle náboženského vyznání. Může to být jen otázka asimilace, čechyzace a konverze k jiné víře či odpadnutí od víry. Není zřejmé, jak moc velký význam měla emigrace. Ale migrace do USA za světové krize by mohla být významná.

  V každém případě, o počtu Židů v české společnosti se můžeme jen dohadovat. Jen genetika by asi dala přesnější výsledky.

0/0
21.4.2015 12:05

K92a45r65e90l 68D42r78d55a 6283385317419

Skvělá myšlenka. Nebudu nazývati cikána Romem, protože výraz Rom je známkou majoritního lynče. Jak humánní. ;-D

  Nejde tady o pouhé mlácení prázdné slámy? ;-)

0/−1
21.4.2015 10:26

P62a60v21e22l 95O56d93r88a91z38i44l 6964469177480

Je to spíš schizofrenní postoj. Na jednu stranu se snažil tvářit, že vlastně žádná židovská otázka neexistuje, jak vyplývá z textu, který nyní pan Stoklasa předhodil, na druhou stranu se židovskou otázkou v mnoha jiných textech velmi intenzivně zabývá.

Pan Stoklasa si z toho vydedukuje, že to byl hrdinný obhájce Židů, já si z toho vydedukuji, že v přinejmenších několika článcích šel Peroutka daleko za hranici toho, co já považuji za morálku.

:-)

0/−1
21.4.2015 10:28

M94a79r62t37i56n 58K80o58v44á52ř 1291166230944

ale v tomto smyslu preci mluvi i c clanku Cesi, Nemci, zide - ze u nas zadna zidovska otazka neexistuje, aby tim zabranil osudu, ktery postihl nemecke zidy, aby se tento antisemitismus nerozsiril i do Cech.

+1/0
21.4.2015 11:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.