Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Radioaktivní odpad budí vášně, proti úložišti protestovaly stovky lidí

Do sobotních pochodů a akcí proti úložišti radioaktivních odpadů se podle organizátorů zapojily někde až stovky lidí. Protesty se konaly na sedmi místech Česka zvažovaných pro stavbu úložiště. Lidé šli po cestách, na které by mohl být v budoucnu vstup zakázán.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K90a34r10e94l 28N92e44č65a64s 5173569830400

Bezpečně uložený radioaktivní odpad n e e x i s t u j e.Nikde.:-/

0/0
20.4.2015 21:14

R77o18m49a47n 80Č52e61c87h62u49r48a 6382379387689

Ano, bezpečný život neexistuje. Nikde... A?

0/0
20.4.2015 21:30

K92a41r39e98l 16N24e20č78a60s 5683449260980

Vaše reakce je hloupá.Rizika jaderného odpadu jsou neozkoušená a nepředvídatelná.:-/

0/0
21.4.2015 19:00

R50o10m94a62n 65Č96e87c24h23u45r79a 6352169507859

Ano jsem hloupý a nezkušený... Nicméně mít za plotem úložiště je bezpečnější než vylézt ráno na ulici... Alë klidně můžeš hysterčit dále, koneckonců jsem hloupý a nezkušený

0/0
21.4.2015 19:57

K70a66r89e34l 50N34e34č17a50s 5683299690260

Ano.:-)

0/0
21.4.2015 20:55

V49l14a31s81t12i61m91i10l 83T51e50n23c24e32r 4220160337580

Kdyby tady vládnul bolševik tak by se nikoho na nic neptal - vyhrabala by se díra a tam naskládal uran. Přesně tak, jako když se stavěl Orlík. Šup, sbalte si kufry a padejte vedle - už tam máte nachystaný byt.

0/0
20.4.2015 12:43

O30l52g53a 88P36a28v20l90í90k10o40v75á 6914498567822

Sobotka řekl, že když máme jaderný odpad, musí být úložiště. Jaderný odpad však mít nemusíme a poté nebudou potřebná žádná úložiště. Jaderná lobby je v Česku velmi silná, občané jí však mohou odstavit od válu, slunce nám svítí dost :-)

0/−1
20.4.2015 8:11

P92a41v43e28l 42O15d66r43a30z53i75l 6114379277100

Jo, hlavně v zimě a nejvíc v noci.

+3/0
20.4.2015 9:01

P57e30t25r 75H79a89r31i93p39r90a11s30a26d 18H43a93j66i30č 8823880934727

Technicky se dá problém jaderného úložiště vyřešit tak, že se zavřou jaderné elektrárny a uděláme to, co jsme měli uděla po vzoru Němců, Dánů a Angličanů už před pár lety. Přeorietovat se na OZE. Pak úložiště přirozeně nebude potřeba.

Anebo utopíme desítky miliard v projektu, který bude ždímat peníze ze státní pokladny a budeme muset platit další miliardy za údržbu a ochranu areálu.

Spočítal někdo kolik by to stálo a o kolik se zvedne cena elektřiny, když se to rozpočítá řekněme tak na 20 let a kolik bude účet za provoz? Pořítám ,že to bude druhý tunel Blanka. Konečná cena bude asi tak o 50-100% vyšší a náklady spojené s údržbou neůměrně porostou, protože firma, která areál bude provozovat si nás všechny vezme jako svoje rukojmí. :-/

+2/−2
19.4.2015 21:59

P28a91v85e32l 98O23d34r89a91z90i42l 6794249987210

Ano, můžeme se přeorientovat na OZE, což v Německu znamená těžkou závislost na dodávkách plynu, kterým se vykrývají výpadky těch vašich OZE.

Kromě toho asi netušíte, že většina jaderného odpadu, produkovaného v ČR, nepochází z energetiky.

+1/0
20.4.2015 9:02

R59o35b87e63r49t 41T96r26á95v32n49í62k 7339910227425

Technicky lze mozna problem jaderneho odpadu vyresit... Je tu jina otazka. Jakou nejstarsi civilizaci zname? Mezopotamii, Egypt, Cinu? Vznikaly pred tisici lety. Ted si predstavte civilizaci desetkrat starsi, ktera nekde zakopala neco, co nesmi byt otevreno po stotisic let. Jak nam oznami? Jak chceme varovat nekoho, kdo najde za padesattisic let zavrena vrata, aby je proboha neoteviral. To je nepredstavitelna doba a slusny problem.

0/−1
19.4.2015 17:55

J54i80ř65í 43E92u75l66e64r 5408129476576

Většina protestů podobného ražení pramení většinou z těchto důvodů:

- nedostatečné informace o problému

- mezery ve vzdělání

- principiální oportunismus

- zmanipulování

- populismus

- stádnost

- "Proč já? Proč ne soused vedle nebo úplně jinde??

314

+11/−3
19.4.2015 10:37

P31a16v26e95l 83O67d77r65a42z56i95l 6564319687450

NIMBY - Not In My Backyard

CAVE - Citizens against virtually everything

BANANA - Build Absolutely Nothing Anywhere Near Anything

;-)

Protestující mají být řádně informování, případný přístup "nerozumíte tomu, hňupi" jim nepomůže.

0/0
20.4.2015 9:05

V69l75a30d22i56m47í19r 76P45r31o32k54e93š 8937856250911

Nic nového pod sluncem, neboť český národ rád protestuje proti všemu, když to někdo zorganizuje.

Když se dělal průzkum zda by měla ČR rozšířit výrobu energie z uhelných  elektráren, tak většina lidí byla proti, neboť prý dochází k neúměrnému znečisťování ovzduší, což prý má dopad na poškozování zdraví obyvatelstva.

          Když se stát dotazoval, zda by měla výroba energie směrovat n a výrobu z jádra, byla většina pro, neboť dopad na zdraví obyvatelstva je malý.

Nyní když se stát musí zabývat kam ukládat vyhořelé palivo z atomových elektráren, tak většina občanů z vytypovaných lokalit je proti tomu, aby to uložiště se začalo budovat v roce 2050 právě u nich. Většinou odpovídají, že ví o potřebě ČR uložiště postavit, ale ať prý ho postaví v jiné lokalitě ne v té jejich. 

              Zajímavé by bylo také zjistit, kdo tyto protesty organizuje, kde se sehnaly ty stovky reflexních vest atp. Nabízí se otázka, kdo by měl prospěch z toho, kdyby se výroba energie z jádra utlumila. Ví se, že v ČR je silná uhelná loby, horníci, oligarchové-uhlobaroni, horničtí odboráři atp.,  kteří nedávno organizovali protesty za prolomení limitu těžby uhlí, takže proč by nemohli mít své lidi i v těchto lokalitách.

                   Tam žijící občané jsou velmi lehce zmanipulovatelní, neboť blízko jedné takové vytypované lokality bydlím, takže jsem se v té obci Lodhéřov jedné občanky taky ptal co říká na možnost výstavby úložiště v lokalitě Čihadlo a ona odpověděla, že je zásadně proti tomu, aby jim někdo vysypával jaderný odpad na hromady přímo za humny. O tom, že je vše 500 m pod zemí, a že je to vlastně továrna, nevěděla ani ťuk.

+4/0
19.4.2015 9:23

L20u90b98o10š 47M80a83r66e59k 1642465966591

Tak jim tam postavte uhelnou elektrárnu. Ať si užijí.:-/

+2/0
19.4.2015 9:13

M95i96r33o10s45l51a82v 64Z37i79k84m84u93n51d 7899723914503

Levnější je prasečák, kejda hezky páchne ...

0/0
19.4.2015 13:56

J49i46ř15í 57J31e31z64d84i19n70s56k20ý 8498592793489

Paradoxem je, že kuřáci za rok obdrží dávku radiace vyšší, než lidé žijící u Fukushimi, nebo dokonce víc jak astronauti, kteří nemají téměř žádnou ochranu.

+3/0
19.4.2015 9:05

P96a32v18e51l 20O30d86r21a34z16i15l 6584579187910

Což je zvláštní, žejo, kde se to v tom tabáku asi tak bere.

0/0
20.4.2015 9:06

V25i20k28t41o48r 37W74o42l47f 8892748943726

Rád si nechám nějaké vyhořelé palivo uskladnit na zahradě (spíše pod ní), pod podmínkou, že se stane mým majetkem a já ho budu v budoucnu moci prodat opět jako palivo.

+3/0
19.4.2015 7:16

J24a77n 10H46l86e70d42í47k 4619702628372

bez jaserné elektřiny se neobejdeme, měli bychom stavět další-- za Husáka byly hotovy studie-- jedna u Ostravy,- druhá u Ústí nad Labem, úložiště jsou nutností a protesty projevem nízké inteligence a puberťáckou touhou se zviditelnit a odlišit se

+8/0
18.4.2015 22:53

M21i98c52h71a73l 55P92o92h60o38ř78e11l31s15k15ý 8592411421567

a to já bych kousek  pozemku prodal za 30 tisic měsíčně , náklalové rampy jsou na

povrchu zbytek se zakope pod zem

0/0
18.4.2015 22:30

F47r16a19n21t87i28š43e25k 19E55l30i62á81š 6167423955646

Já bych to neprodával. Lepší je pozemek vlastnit. Jen pronajímat.

0/0
18.4.2015 23:33

J10a85r54o96s24l65a93v 23J55o93s40e37f 5382100900244

Ti, co by chtěli mít sklad radioaktivního odpadu v Praze, musím zklamat.

V Praze to nejde, protože tam nejsou vhodné geologické podmínky! S nimi zápasí stavba metra i stále vlhká Blanička. Vhodné geologické podmínky, to je tzv. rostlá skála, nejlépe žula, bez zlomů a poruch do hloubky několika km.!! A to, ač v Praze je z celé ČR vše nej není!:-)

0/0
18.4.2015 22:22

F64r52a25n32t79i19š56e63k 10E71l39i77á31š 6467153655146

Nejsou nějaké fotky protestujících? Vlepil bych si je do památníčku. A synkovi bych vtloukal do hlavy, aby se učil. Jinak by dopadl jako oni.

+3/0
18.4.2015 21:32

J29a14n44a 27M89u53s91i63l27o57v90á 4144253288419

toto je diskuze o ničem. Každý by se měl stydět za to, že takovým nesmyslným projektům přihlíží! A že nic nedělá proto, aby jeho děti nebyly ohroženy na životě a zdraví. Zvláště pak když ví, že takové projekty budou muset financovat do svých 75let odchodu do důchodu. A závažně nemocní. Tady jsou informace o těchto věcech cenzurovány. A ty co nejsou, jsou zastaralé, neboť nikdo tady nemá zájem, aby občané byli vzdělaní a měli všechny informace pravdivé a pohromadě. Každé používání jad.en. je nebezpečné, o tom nás historie přesvědčila.

0/−13
18.4.2015 21:50

J64a19r65o83s61l85a18v 46J84o81s66e46f 5442570180884

Každý by se měl stydět, že takové nesmysly píše!;-D

+4/0
18.4.2015 21:57

F88r21a33n93t81i10š70e71k 88E97l74i88á14š 6407453685166

Víte, lidé vzdělaní ví, že kolem radioaktivity se vedou nesmyslné řeči a že jaderné úložiště je neskonale bezpečnější, než jakákoli cesta, či silnice. Všechny informace jsou dostupné komukoli v odborné literatuře.

+6/0
18.4.2015 23:23

J29i22ř47í 83J28e57z67d43i31n76s80k55ý 8948832733379

Nevim, jestli Vám to mám říkat, ale i banán je radioaktivní (0,1 microsievertu)... Tak zejtra protest u Tesca, ať to vrátí do Ameriky?

+2/0
19.4.2015 9:10

P45e67t20r 43H28a69r92i30p67r18a72s81a76d 10H26a75j46i33č 8953720884417

Jedno špatné rozhodnutí plodí další. Všechno to je o rom, jaké výzvy jaderná energetika s sebou nese. Neumíme skutečně dokontaminovat radioaktivní odpad  - jenom naředit, nebo uložit. Využití jaderného odpadu v reaktorech je hudbou budoucnosti už asi 30 let a ještě minimálně dalších 30 let bude. Uložený odpad, stejně jako veškerý štěpný materiál, vyžaduje neustálý a nadstardandní dohled a zabezpečení, protože jde o vysoce rizikovou skupinu odpadů. Přitom nejde jen o případnou kontaminaci lokality a spodních vod, ale i o teroristickou hrozbu, případně hrozbu rozkradení.

Miliardy bude stát jenom vybudování takového úložiště a další bude stát jeho údržba ochrana a to po celou dobu jeho existence, což z pohledu současníka může být "jen" do naší smrti.  Zdědí to naši potomci a po nich další a další. Děláme účet bez hostinského, a ani nevíme, za kolik to vlastně bude.

+1/−8
18.4.2015 20:36

J30a76r11o26s10l53a74v 87J25o69s39e31f 5932960270974

Už panikáři jedou, už panikáři jdou, hlavu maj ve smutku a strach jim kouká z očí, už je to na beton. Všecko se otočí ! Kolena se jim třesou, ..... V+W

+8/−1
18.4.2015 20:42

F23r98a54n39t20i46š79e67k 27E55l39i56á59š 6327933425176

Já bych to úložiště snesl i v baráku. Samozřejmě ve velkém baráku.

+2/0
18.4.2015 20:45

J67a65r92o42s73l94a15v 15J96o78s51e86f 5792820270614

No, měl byste velkýhluboký sklep za státní peníze.R^ A ještě by vám platili za skladování. I na bavoráka by bylo:-)

+4/0
18.4.2015 20:47

R47e78n66é 61Š52r60ů62t59e55k 8858535936518

i s teplem by byl soběstačný.

+3/0
18.4.2015 20:53

J92a81r62o70s64l10a64v 52J12o18s93e56f 5602680580104

A státem zajištěné střežení!

+1/0
18.4.2015 21:00

F83r98a92n91t76i92š69e51k 81E53l17i19á16š 6887793525226

Vidím pánové, že bychom do věci mohli jít společně. Ale jak to dát vědět těm, kteří shání úložiště

0/0
18.4.2015 21:27

J32a44r17o85s86l24a40v 24J53o53s32e15f 5922930590774

Třeba si přečtou tuto diskusi.:-)

0/0
18.4.2015 21:59

M60a62r93t75i10n 81P50e10c18i62n54a 4921743

Přesně.

0/0
19.4.2015 9:05

Z71d58e95n70ě21k 52S82t70r84n53a83d 1485480546869

Proto je třeba zakázat ozařování v medicíně, rentgeny atd. Většinu jaderného odpadu (co se týče celkového objemu) totiž k překvapení laiků netvoří palivo z jaderných elektráren, ale právě takové položky.

Opětovnému využití jaderného paliva brání spíš ekonomické než technické aspekty. Uran je dnes tak levný, že se investice do něčeho takového zkrátka nevyplatí.

+6/0
18.4.2015 20:51

A75d56a31m 75P56u56r22k23r78t 5706702328368

Měl byste nějaký hodnověrný odkaz na podporu Vašeho tvrzení ohledně většiny odpadu? Příliš se mi nezdá. Resp. takto: možná je objem odpadu ze zdravotnictví vyšší (ač i o tom bych pochyboval). Ale tipuji, že jde většinou o nízkoradioaktivní např. ochranné pomůcky, případně aktivované části zařízení. Vysoce radioaktivního bude podle mě nepatrný zlomek (řekněme jeden castor kontejner ročně na celou ČR) ve srovnání s odpadem z elektráren. Rád se případně poučím o opaku, ale pravdu podle mě nemáte.

0/0
18.4.2015 21:25

F54r40a92n49t67i64š57e81k 20E62l20i32á73š 6347753235556

A je to nějak důležité?

0/−2
18.4.2015 21:29

P30a23v15e93l 77O42d15r97a80z61i91l 6874349477840

Proč ne, celkem 450 tun ročně, z toho energetika 100 tun.

http://www.surao.cz/cze/Uloziste-radioaktivnich-odpadu/Radioaktivni-odpady/Vznik-radioaktivnich-odpadu

+1/0
18.4.2015 22:02

A96d51a77m 45P84u28r89k65r43t 5336652348578

Dobře, tak "na tuny" vede odpad řekněme z ostatních oborů, ovšem ten je přesně jak jsem psal nízkoaktivní. Což je nebe a dudy oproti vysokoaktivnímu, který prokují jad. elektrárny a kterého je 100 tun ročně. Sami to tam píší, byť poněkud dole a na jiné stránce "Zpracování vysokoaktivních odpadů a vyhořelého jaderného paliva je proces nepoměrně složitější."

Samostatná záležitost je radioaktivita popílku z tepelných elektráren. Každopádně dobrý odkaz, děkuji.

0/0
18.4.2015 23:39

J50a79r43o66s91l65a64v 76F54r93a48n42t21i86š74e76k 32B44r35ü64m67m53e37r 1481576323880

Jenže problém není jak radioaktivní odpad je, to palivo umíme zabezpečit, aby s tím nebyl větší problém, než s lékařským, ale problém je, kam to dát.

0/0
19.4.2015 9:21

A86l88e49x69a30n90d35r 64K23o69s36t33k57a 8922908576194

Využít odpad v rychlých množivých reaktorech umíme. Už to přešlo přes fázi pokusů a malých reaktorů, v současnosti se už staví "drobci" s výkonem 1000 či 1200 mw.

+1/0
18.4.2015 21:07

L65i58b20o51r 67W31a18l68i97c79h29i11e31w20i76c15z 3758246177334

Přepracované palivo se dá využívat i v některých sučasných reaktorech (MOX). Trvalé úložiště je navrhováno jako bezúdržbové. Prostě po zaplnění bude zalito betonem a jeho konstrukce a geologické podmínky zajišťují dostatečné odstínění inženýrskými i přírodními bariérami po celou dobu nebezpečnosti odpadu. Nikdo nepočítá s tím, že se bude muset někdo o toto úložíště po desítky tisíc let starat. K poznání chování šíření radioaktivního materiálu v prostředí slouží tzv. přírodní analogy, které nám poskytují chování v řádu jednotek miliard let.

+4/0
18.4.2015 21:21

L12i23b77o97r 27W48a52l74i50c43h16i57e86w78i38c16z 3648676787304

Geologické požadavky na trvalé úložiště vylučují kontaminaci spodních vod, protože tam žádná není. Teroristická hrozba je také vyloučena hloubkou a formou trvalého uzavření (zalití betonem).

+2/0
18.4.2015 21:23

V50e88n11d88e13l53í45n 64S59l18a50b68ý 9871449419676

Proč takové protesty? Chtěli jste hrozně jádro tak se s ním teď udavte, kdekoliv. Mysleli jste si snad (vy jednodušší), že se palivo snad vyčoudí jako pára z chladící věže do ztracena a pohoda jazz? :-P

0/0
18.4.2015 20:22

F41r70a97n91t79i73š61e49k 91E49l72i25á55š 6197363555736

Jaderná enrgie je jediná skutečně ekologická.

+7/0
18.4.2015 20:48

D27a32v22i19d 33Š61a62f88r43á34n81e55k 5717264297473

Podepsáno Jakamoči Fukušima...

0/−3
18.4.2015 23:24

F67r17a72n87t14i68š10e96k 60E26l86i97á36š 6387133445336

Na silnicích v Česku zahyne ročně mnohonásobně více lidí, než při havárii jakékoli jaderné elektrárny. O úložišti vůbec nemluvě.

+1/0
18.4.2015 23:43





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.