Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Australané pochytali teenagery, kteří chystali velký teroristický útok

Australská policie zatkla pět mladíků, kteří údajně plánovali velký teroristický útok ve druhém největším městě Melbourne. Dotyční se inspirovali organizací Islámský stát a udeřit chtěli příští týden u příležitosti stého výročí vylodění australských vojáků na tureckém poloostrově Gallipoli za první světové války.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K10a61r71e17l 32K67a68v96k87a 9509789107356

oni jsou Australane a australane

+1/0
26.6.2015 14:20

J76i83ř10í 67K52o82c88u20r22e62k 6265424745778

Ještě tam žijí Aboriginci. Ale těch se to asi týkat nebude.

0/0
26.6.2015 19:09

M46i77l16o39š 89T42r12é55g89l 1382104969165

Nemám nic proti muslimům jako takovým. To IS je zlo. Je to špatně pochopená víra. Špatně uchopená víra. Je to terorismus, je to zlo podnícené jedinci, zlo šířící se po celém světě jako mor.

0/0
19.4.2015 5:24
Foto

K88a49r18e89l 89S91e89i59d20l 8439495190918

V tom případě tu víru špatně chápal i Mohamed...

Korán je natolik dualistický (chaotický), že si z něj může vybrat každý, co chce.

+2/0
19.4.2015 12:25

M73i37l19o38š 51T84r82é13g59l 1202864869935

V tom bych s Vámi souhlasil, ale Mohameda se už těžko zeptáme. Někdo pouze interpretoval to, co si Mohamed možná myslel. Nejsem žádný učenec, nebo politolog, sociolog či znalec náboženství, podle toho, co jsem četl z Vašich diskuzí jste mnohem uvědomělejší, ale kdo může dneska říct, co měl Mohamed v srdci a co měl na jazyku? Podle mě každé náboženství hlásá to samé. Kdo napsal korán? Kdo napsal Bibli? nakrásn to mohli být mimozemšťani, kteří světu chtěli dát základní morální pravidla, nebo to byl jedinec v chýši, který po večerech neměl co dělat. Nerad bych, aby si někdo vyložil mé myšlenky špatně, ale je jedno, k jakému náboženství se hlásíte, důležité je, c ve jménu toho náboženství děláte. Mám dojem že Dalajláma řekl, že: "Všechna náboženství jedna jsou." a že i on je křesťan. Neberte zle, že jsem negativně reagoval na Váš podnět. Pouze jsem vyjádřil momentální nesouhlas s jedním Vaším názorem. Většina Vašich příspěvků je docela na místě. S pozdravem MT

0/0
19.4.2015 13:10
Foto

K17a25r24e71l 92S29e21i41d66l 8919545680398

Nějaký čas jsem se sem nedostal ale pokud to ještě budete číst - oceňuji Váš slušný styl diskuze. Přesto si dovolím Vám krátce oponovat:

1) život a názory Mohameda jsou zdokumentovány ve spisech sunny, jak uvádím zde v jedné starší odpovědi

2) nemyslím, si, že víra, která hlásá "milujte své nepřátele (a samozřejmě své bližní)" a "zabíjejte je, kdekoli na ně narazíte", je jedna a ta samá.

Přeji pěkný den či večer, K.S.:-)

0/0
25.4.2015 21:19

M25i63l52o26š 85T89r97é12g13l 1962884979605

Dobrý den znovu, já jen myslím, že ten, kdo sepsal Mohamedovi myšlenky nemusel být sám Mohamed. Už při sepisování tohoto dokumentu mohl autor značně překroutit to, co si Mohamed doopravdy mohl myslet nebo dělat. Třeba mohl pobíjet křesťany ve velkém, ale mohlo to být z důvodu, že ti křesťani taky nebyli svatí a regulerně ohrožovali jeho rodinu a přátele. Sunnu jsem nikdy nečetl a nejspíš se k tomu ani nechystám. Ale kdo ví? Třeba Mohamed anai Sunnu nikdy neviděl a tudíž na ní nemohl reagovat. A pokud ano, mohl být velmi rozezlen, protože mu křesťani zabili manželku a děti. A od té doby je je celá víra založena na nenávisti. Jak je Sunna dlouhá? Možná bych si ji přeci jen přečetl.[>-]

0/0
26.4.2015 7:15

O48n59d77r67a 87J86e27l67i75n62e43k 7688140493597

Ja preju zapade at uz tu svoloč  jed nou prozdi to musej znicit  a pochitat a trest smrti jak se octatnim  chovali  ta i knim at si to taky vyskouseji  ja ky  toje  ????..

+1/0
18.4.2015 21:05

I26v81a 93V67a85l80č93í35k53o86v29á 1759138741581

"All five suspects are "associates" of Abdul Numan Haider, a teenage Islamic State sympathiser who was shot dead by police in Melbourne last year after he stabbed police officers."

Rv

+1/0
18.4.2015 20:01

F96r12a80n43t37i44s55e38k 55P83o98p51l93u79h51a93r 5482650721558

tady se nekdo boji pojmenovat veci pravymi jmeny..

+6/0
18.4.2015 18:57
Foto

P70e14t32r 98Š88m80e48j43k60a62l 9395540678547

Přeloženo de češiny...

Australané pochytali muslimy...!;-€!

+9/0
18.4.2015 18:12
Foto

P65e22t12r 81Š52m41e73j44k34a37l 9475120138367

češtiny:-)

0/0
18.4.2015 18:13

B31o68h96u35s34l70a77v 51K52r12á70l88í77k 2651860869986

"Čtyřicátníci a padesátníci pochytali Australany"! Nebo snad ti inspirovaní trenažéři byli méně Australany než ti australští policisté?

0/0
18.4.2015 15:59

M48a73r56t84i93n 98S41u47k29u91p 8566602639204

Říkalo se : za vším hledej ženu, teď platí : za vším hledej peníze EU

0/0
18.4.2015 15:21

J86i52ř87í 76K34o69c58u95r68e16k 6855504955488

Mno a uražený nos Sfingy způsobila žena nebo peníze? Když jsme mohameda apriori vyřadili.

0/0
26.6.2015 19:10

M79i68c42h16a32l 17M76i69l95l87e53r 9766682959682

ad - Kollova, Zeman viz dole

ANZAC Day = vyroci vylodeni na Gallipoli 25/4 1915. 

Gallipoli bylo misto prvniho nasazeni australskych a novozelandskych jednotek v boji pod vlastnimi vlajkami, ne jako driv pod vlajkou Spojeneho Kralovstvi.

Tudiz je to vyznamny den australske a novozelandske statnosti. ANZAC Day je v obou statech soucasne den projevu nejvyssi ucty pamatce vsech padlych Australanu a Novozelandanu ve vsech valkach od 1915 a dikuvzdani za jejich obeti.

+1/0
18.4.2015 14:53

J59a16n47a 78K44o72l25l97o48v14á 1496297588396

Dík za info , už jsem si to našla. :-)

+1/0
18.4.2015 15:03

B74e95d81ř72i87c98h 28L29e37b74e18d75a 9894403868494

JJ, v češtině je to vlastně už od 11,ale že je to z AJ, tak by to mělo být od těch 13. Každopádně je to fuk, v titulku to nemá co dělat, věk není vůbec relevantní pro ten případ, jak tu někdo psal.

+1/−4
18.4.2015 14:17

B79o50h26u51s38l30a35v 32K34r68á90l34í67k 2721300769396

Proč by to nemělo být relevantní? Když bude reportáž z tryzny za Stalina, tak taky považuju za relevantní, jestli jádro účastníků budou tvořit 90letí sveřepí důchodci, anebo nějací 17letí hošíci. Vypovídá to o tom, odkud se dané tendence vynořují, jakou mají perspektivu, jakou mají hloubku atd.

+5/0
18.4.2015 15:07

M24i49c92h10a85l 85M27i47l59l20e29r 9686632489182

je

+1/0
18.4.2015 15:45

P17e26t98e48r 17S23m84r46e75k 3562500630392

Mám za to, že 18 a 20 ročný ľudia sú dospelí a nie teenagery (čo to vlastne je za slovo ? Česky to asi nebude). Naši dedovia v tom veku kopali náckov do zadnice. Ani Austrálčania to nie sú. Takže titulok by mal znieť asi takto: Moslimský teroristi prichytený pri príprave vrážd Austrálčanov !

+6/0
18.4.2015 13:23
Foto

K37a93r68e12l 87S98e59i26d47l 8559785630408

"teen" = "-náct" + "age" = věk. "Náctiletí" (11 - 19).

+1/0
18.4.2015 13:43

P33e89t69e24r 12S64m15r51e26k 3602550300372

Ja pochopiteľne poznám význam toho slova, ale díky. :-) Ide  skôr o to, či nemá ekvivalent.

0/0
18.4.2015 13:59
Foto

K31a11r63e56l 33S39e44i63d17l 8329265590668

V běžné češtině asi ne. Ten překlad "náctiletí" se jako samostatné označení moc nepoužívá, asi pro to nebyl důvod. Ta kategorie je ve vývoji osobnosti moc široká, okolo 20 nebo 15 nebo 12 let jsou úplně jiné skupiny.

(Myslel jsem si, že ten význam znáte, ale co kdyby někdo ne? Tak jsem si zahrál na chytrého a udělal ze sebe...;-))

+1/0
18.4.2015 14:12

B74e48d57ř89i77c53h 69L53e81b60e55d16a 9424483978344

To zas ne.. Až od třinácti :-)

0/0
18.4.2015 14:07

B84o77h18u55s66l71a38v 25K83r98á54l34í94k 2691810479966

A když je někomu 117, tak je taky náctiletý?

+1/0
18.4.2015 15:09

I51r96e39n13a 67P69l76a76c67h77e28t12k10o27v95á 3954644820467

raz to vyjde

+3/0
18.4.2015 12:45
Foto

K47a51r21e18l 75S28e73i93d53l 8249285860908

Jo, toho se obávají všichni.:-/

+4/0
18.4.2015 12:47

J72a68n44a 95K11o93l81l19o47v77á 1896147608966

Islám je netolerantni, totalitní a lidská práva potlačující ideologie. A muslimové, i kdyby byli nevím jak mírumilovní a tolerantní se nikdy nepostaví proti těm dvaceti procentům netolerantnich. Byli by označeni za odpadlíky a za to jim hrozí minimálně vyloučeni s jejich komunity. Ti co se je snaží branit

+12/0
18.4.2015 12:21

J81a98n37a 37K98o15l98l10o59v98á 1856317368496

Si neuvědomují, ze je múzou branit díky své svobode.

+1/0
18.4.2015 12:22

P94e82t32r 52P58o40s21p36i58s61i98l 4623880645383

Jakou má relevanci, že jde o teenagery, aby to bylo v titulku? Oni snad plánovali teroristický útok ve jménu střetu generací?

+6/−1
18.4.2015 11:59

B13o42h28u70s67l76a22v 54K86r89á87l85í73k 2671840969256

A pokud střelba v Uherském Brodě nebyla ve jménu střetu měst a meziměstské rivality, tak nám podle vás novináři měli tajit, že to bylo v Uherském Brodě?

0/0
18.4.2015 15:12
Foto

M71i54l69a52n 94H66ř60e11b65í70k 6714777753982

nebo do p....e ......Rv

0/0
18.4.2015 11:35

D51a19v45i31d 95B52e13n65e80š 8288700779653

Buďme rádi, že muslimové mají vymlácené mozky modlitbami, nečtou Forsytha a nechají se takhle snadno chytit.

+4/0
18.4.2015 11:04
Foto

J68a52n 34B61a90č76o12v47č26i20n 1672604475615

To teenageri byli muslimove! Ne mladici, ne teenageri.Muslimove!

+3/0
18.4.2015 11:02

T20o65m20á51š 82Ř18e23z87n44í64č32e62k 2103718681884

;-DCo tím chtěl básník říci?

+2/−1
18.4.2015 11:12

P87e34t34r 87P93o42s23p45i20s86i98l 4963130915343

Nejspíš autora, stejně jako mě, zaráží, že zatímco slovo muslim se v článku ani jednou nevyskytuje, tak už v titulku se mluví o nějakých teenagerech. Což má relevanci asi jako o teroristickém útoku IRA psát jako o útoku zrzavých. Ten teroristický útok určitě nebyl veden ve jménu věku, ale ve jménu jejich víry.

+4/−1
18.4.2015 12:21

T62o45m14á51š 54Ř24e17z29n94í57č54e64k 2893968671234

Aha, díky.;-)

0/0
18.4.2015 12:56

M11i74c56h31a78l 35M23i72l25l33e96r 9156722319242

A co asi znamenaji slova Islamsky Stat? Hned v druhe vete je uvedeno "Dotyční se inspirovali organizací Islámský stát "

Jeden nemusi byt ani moc chytry, aby vedel, ze islamsky Stat tvori kdo? Muslimove.

Nebo to nekdo potrebuje po lopate?

+2/−1
18.4.2015 14:49

P90e40t71r 96P10o64s67p27i43s73i26l 4153920465863

Ano, polopatě, protože polopatě to není záměrně...

+1/0
18.4.2015 15:35

M57i54c23h28a85l 94M37i44l13l83e19r 9906772399892

omyl!!

Mas potize se ctenim?

Byli to mladici, teenageri i Muslimove.

+2/0
18.4.2015 11:16
Foto

K20a23r32e36l 40S72e59i34d69l 8239465170398

Byli to muslimští mladíci. Je ovšem fakt, že v celém článku se slovu "muslim" apod. důsledně vyhýbají.;-)

+9/−1
18.4.2015 11:26

M87i15c19h18a78l 77M46i48l60l58e12r 9376942129362

ISLAMSKY STAT ti nic nerika?

0/−1
18.4.2015 14:50

B93o25h54u75s48l13a82v 16K90r70á20l55í84k 2941870579726

Třeba se ještě jejich náboženskou příslušnost nepodařilo zjistit. Spočítat letokruhy je jednodušší. Já třeba taky nevím, k jakému náboženskému vyznání se nejvíc hlásil Hitler.

0/−1
18.4.2015 15:16

T57o30m15á25š 78Ř98e81z98n61í53č70e61k 2723338121764

Jsou to frustrovaní pomatenci, kteří by si své činy ospravedlnili klidně i jakýmkoliv jiným náboženstvím nebo ideologií To, že je to teď zrovna islám neznamená, že to příště nebude křesťanství.

Tenhle boj proti islámu, co se tady vyhlašuje je jen cesta do pekla pro všechny.

+1/−15
18.4.2015 10:59
Foto

K56a96r75e96l 90S41e89i83d32l 8139265170668

Omyl, křesťanství k ničemu takovému nevybízí.

+9/−1
18.4.2015 11:22

O89n63d64ř70e53j 64Z47e81m31a77n 5460544928499

Taky se tam napíše nic o upalování a celkem nedávno nějací křesťané upálili několik žen za čarodějnictví.

0/−9
18.4.2015 11:28
Foto

K50a38r44e39l 97S86e53i17d48l 8899805740658

Co máte na mysli? Předpokládám, že nepíšete o procesech v Salemu nebo Velkých Losinách.

A čistě statisticky: kolik je na světě křesťanů, muslimů a stoupenců dalších vyznání? A kolik lidí je ročně zavražděno ve jménu islámu, křesťanství a dalších vyznání?

+8/0
18.4.2015 11:36

O88n24d40ř55e95j 65Z90e93m62a17n 5960114788479

Mluvím o nedávnem dění v Africe.

A vy si neuvědomujete, stejně jako Malý, že znacná část toho, co ti muslimští fanatici prosazují, v koránu taky není.

0/−3
18.4.2015 12:53
Foto

K39a73r75e97l 60S45e47i50d42l 8929675860198

Můžete dát odkaz na tu Afriku? Tam se dost míchá křesťanství s animismem, ale nic o tom případu nevím.

Anglofonní křesťané mají pro své rozhodování takovou pomůcku: "WWJD". Znamená to "Co by udělal Ježíš?" (v dané situaci). Kdysi jsem se v jedné diskuzi ptal nějakého muslima, zda mají něco podobného. Odpověděl, že neví, ale asi ne. Časem jsem ovšem odpověď na svou otázku dostal. Svatými texty islámu není jen korán, ale i sunna. A dále předám slovo povolanějším:

---------------

Pokud chceme používat kritické myšlení, musíme mít pevný základ. Všichni muslimové se shodnou na jednom:

„Není jiného boha kromě Alláha a Mohammed je Jeho posel.“

Pokud toto veřejně, před svědky odříkáte, stanete se muslimem. Nicméně toto prohlášení není jen začátkem islámu, je to také podstata totality islámu. Nestačí pouze uctívat Alláha, je třeba ho uctívat tak, jak to dělal Mohammed.

Kdo je Alláh a kde se o něm dozvíme? Tato otázka míří přímo ke Koránu. A Korán obratem ukazuje přímo na Mohammeda. V Koránu se 91 krát praví, že Mohammed je dokonalý muslim. Je božským prototypem člověka a jediným přijatelným modelem pro Alláha. Skutky a slova, která Mohammed vykonal a pronesl jsou tak důležitá, že mají svůj vlastní název – sunna ( čili soubor výroků a činů Mohammeda). Prameny sunny nalezneme ve dvou formách – v síře (Sirah_Rasul_Allah), což je Mohammedův životopis a hadísech, což jsou sbírky krátkých příběhů o skutcích a výrocích Mohammeda.

Islám je na Koránu a sunně založen. Jelikož sunna sestává ze síry a hadísů, znamená to, že prameny obsahující doktrínu islámu jsou 3 – nazvěme je tedy “Trilogií”. Pokud je něco v Trilogii (Korán, síra, hadísy), pak je to islám, a naopak pokud tam něco není, pak to není islám. Trilogie tak obsahuje celou islámskou doktrínu. Máme tedy kompletní informace, nic nám nechybí.

(Bill Warner - Statistický islám: Ne náboženství, ale politická ideologie)

+4/0
18.4.2015 13:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.