Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Agenti Blackwateru dostali za masakr v Iráku dlouholeté tresty

Americký federální soud ve Washingtonu uložil doživotí a tři třicetileté tresty čtveřici bývalých členů soukromé americké ochranky Blackwater za vraždy iráckých civilistů v Bagdádu v roce 2007. Informovala o tom agentura AP.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M49i19c47h18a64l 19P73o49h95o13ř83e43l90s74k60ý 8892321121847

druhá fotka z prava , Megamysl ?

+1/0
14.4.2015 9:52

P92e49t65r 68K97r96a60f56č43i47k 7344295846944

co na to demokracie ve stylu Ruského vidění světa? Nikdo se nikdy nedoví, jak se toto doopravdy stalo, i když obě strany se určitě snažili dokázat svou pravdu.

0/0
14.4.2015 9:08

R30o67m72a19n 44K62e21n97i54s 1694118174896

Je zajímavé, že nějací stupidní vrahové se u soudu domáhají právě schovívavosti a lidskosti v rozsudku soudu, kterou sami ve svém činu ostatním upřeli. Někteří tvrdí, že rozsudek by neměl být pomstou. Ale také by nemel být žádným milosrdenstvím!!! To je jediné, co si opravdu nezaslouží. A je vlastně trest za jejich činy nějakou "odplatou" společnosti? Zdravý rozum mi nabízí pravidlo: Oko za oko, zub za zub! Pozůstalí se mnou budou ve 100% souhlasit!!! Jenže většinou tohle rčení neplatí a dopadne to způsobem: oko za zub, zub za plac u nohy!!! I když samotné rozsudky nikdy neumožní potrestat pachatele tak, jak by chtěli pozůstalí a i když soudce rčení "oko za oko" poněkud zkomolí a pokřiví, stejně to je nakonec "pomsta" společnosti. To mi nikdo nevymluví. Rozdíl mezi trestem a "pomstou" bývá téměř neviditelný. Nejhorší je v případě, kdy je uložen trest za provedenou brutální pomstu!!! To již zůstává i rozum stát!!!

+1/0
14.4.2015 8:55

J35a53n 14M32a29c83e50k 3494211142623

Je vidět, že v americe spravedlnost funguje. Ruští dovolenkáři za svoje zločiny dostanou maximálně medaili. :-/

+14/0
14.4.2015 8:48

P39a11v71e82l 97N47o70v17o86t80n87ý 6495726948946

R^

0/0
14.4.2015 9:32

J95i66ř89í 17M76á49l53e44k 7972747808727

Oni ti "ruští dovolenkáři" někde podobně zmasakrovali civilisty??

+1/0
14.4.2015 11:01

M10a83r32t68i33n 58F58a67b52i97a28n 2195510231973

Napriklad 30 mrvych civilistov po raketovom utoku nestaci?

+1/0
14.4.2015 15:09

M11i30c47h14a40l 36T34a86r82n58a13j 2375224841663

„Tresty by měly být v rozmezí civilizovaných standardů,“ prohlásil obhájce David Schertler.

Jo a těch 14 zastřelených a 18 zraněných byl asi taky civilizovaný standart... 8-o8-o

+3/0
14.4.2015 8:30

M72i18l26a73n 69U33ř64í22d63i90l 5247374529971

Blackwater je americkou obdobou neoznačených vojáků.

+4/−3
14.4.2015 7:50
Foto

B48o79h64d62a51n 52D23l60o69u49h46ý 4752950498200

To přirovnání moc nesedí. Přítomnost BW nikdo nepopíral, bylo obecně známo, že jsou to Američané, byli tam na oficiální smlouvu. K neoznačeným mužíkům na Ukrajině se nikdo nehlásil, Rusko vytrvale popíralo jejich přítomnost a existenci a teprve až po roce si Putin vzpomněl, že to byli vlastně ruští vojáci.

+15/−1
14.4.2015 8:25

M29i31l45a82n 84U35ř20í91d77i52l 5747464189821

Putin si na nic takového nevzpomněl. Onen dokument je dostupný na internetu.

Přítomnost vojsk RF na Krymu byla nepopiratelná a při samotném odchodu Krymu z Ukrajiny Putin, na jejich adresu prohlásil, že jsou to ti slušní v pozadí. A´t je to jakkoliv, Krym přešel pokojnou cestou.  

Kdyby se na Krymu nacházel Blackwater, mrtví by se počítali na tisíce. Je to jednotka deviantů s touhu po vraždění. To není ochranka z Tesca. Úchylové nejhrubšího zrna.

+2/−9
14.4.2015 8:32

P23ř26e98m80e88k 43P77a48v73k70a 8428522218471

Krym přešel pokojnou cestou jen proto, že se ukrajinská vláda držela zpět. Stačilo, aby začali střílet a ti mírumilovní neoznačení zelení mužíci by rozpoutali masakr stejný jako v Donbasu.

+8/−2
14.4.2015 8:45

M76i36l93a36n 25U11ř44í68d78i54l 5667714389871

Ukrajinská vláda nic neovládala. Většina ozbrojených složek (armáda, milice) přešla okamžitě na stranu povstalců a těm několika bylo umožněno Krym opustit.

Masakr v Donbasu rozpoutal Kyjev, který zahájil "protiteroristickou operaci" a ženevskou dohodu o jednání si vysvětlil jako povel k zahájení palby na vlastní obyvatelstvo. Takže nelžete. Stačí si projít historii vývoje ukrajinské krize a to i na iDNES. 

Možná s úžasem zjistíte, že zpočátku zde někteří psali o hrstce povstalců, s kterou se Kyjev vypořádá do týdne.

+2/−8
14.4.2015 9:07

A85l19e76š 15V14y77k56y32p47ě94l 2172150412796

Vsak on by si to pane Uridile s povstalci Kyjev za ten tyden vyridil, ale to by tam nekdo nesmel poslat z vychodu nejake to zelezo a zeleny mozek.

+3/0
14.4.2015 9:10

M56i74l49a41n 24U71ř24í51d58i47l 5317174489531

A již ty vojáky našli? Jaceňuk dokonce tvrdil něco o třech divizích. Již je někdo našel?

Kdyby RF chtěla, smázne Ukrajinu do týdne a NATO se bude pouze dívat. Jakýkoliv střet NATO versus RF by byl jaderným Armageddonem a je lepší obětovat Ukrajinu než USA, VB Německo, VB a pod.

Zkrátka a dobře, kdyby RF chtěla, již rok stojí na slovenských hranicích.

+2/−3
14.4.2015 9:17

R46o54m23a26n 15S89t62o63n92e36k 1489433899531

velice podobně uvažovali politici před 2 sv. válko jenom v roli Ukrajiny bylo Československo a všichni víme jak to dopadlo !

+1/−1
14.4.2015 12:32

M88i98l29a19n 69U63ř21í14d14i34l 5577654729441

Srovnáváte nesrovnatelné.

1. Vše odstartovala zrada, které se na nás dopustili naši "spojenci".

2. Neexistovali jaderné mocnosti.

+1/0
14.4.2015 12:35

R60o38m83a96n 39K12e85n92i80s 1894988504276

Nějak mi to připomíná srandovní říkanku (možná z Kremlu?): my víme, že oni to vědí, oni vědí, že my víme, že oni to vědí, ale stejně to budeme zapírat až do morku kostí. A oni to vědí, že my to budeme zapírat a my víme, že oni to vědí. A...........................!!!!

+3/0
14.4.2015 8:58

M92a80r81e69k 61K59a27l21i46n83a 3419424495878

A neměl Blackwater ve smlouvě s USA vládou min, jistou dobu to, že jsou jeho činy vyňaty z jurisdikce hak lokálních tak i amerických soudů? Tento rozsudek jasně ukazuje proč...

+3/−1
14.4.2015 6:43

J68i48ř27í 28L13a63n52g50w13e87i67l 3950274388209

Nejsou hoši z této organizace také na Ukrajině?

+6/−2
14.4.2015 6:31

M41i76l83o12s81l10a21v 71U59r55b69a52n 2524913316601

Jsou, ale na straně Ruska a jsou to Rusové.

+5/−3
14.4.2015 7:53

M33i97l89a26n 68U52ř76í93d12i65l 5427874119281

Za Kyjev bojují úchylové z celého světa.

+3/−8
14.4.2015 7:59

P46a23v19e57l 56N90o64v24o45t12n52ý 6805896578276

že Ti ta agitka za těch 40000 rublů stojí....

+3/−2
14.4.2015 9:35

G25e52o34r17g58e 94E47n37g16l32e 1879101895105

V zadnem pripade neschvaluji ani nepodporuji vrazdy civilistu i kdyz se odehraji behem vojenskych akci, ale velice by mne zajimalo proc se se zdejsi administrativa nezachovala stejne vuci tem peti Talibancum, kteri byli zodpovedni za zabiti mnohem vice Afghanskych civilistu a Americkych vojaku nez Blackwater operators Irackych civilistu a Obama je vymenil za jednoho zbabeleho zbeha a zradce, Bowe Bergdahla (plus spostu jinych podobnych zabijaku, ktere Obama pustil z Gitma behem poslednich 6 let za nic, jen aby Gitmo vyprazdnil a ukazal, ze on si muze delat co chce, zdai se to Kongresu libi nebo ne.

+4/0
14.4.2015 0:03

D25a67v32i70d 41B18o56u42c93h45a39l 8949180629

Protože nemá žádný mandát soudit cizí vojáky, či povstalce, zatímco zde jde o soud týkající se občanů USA, kteří rozhodně neměli žádné oprávnění zabíjet civilisty?

+8/0
14.4.2015 0:11

G87e72o87r61g28e 75E85n22g17l80e 1519321975845

Souhlasim, ze Blackwater operatives nemeli zadne opravneni zabijet civilisty. Svym prispevkem jsem se vubez nesnazil jejich akce nejak omluvit nebo ospravedlnit. Zdvorile ale nesouhlasim, ze Obama Administration nema pravomoc pravne stihat a trestat cizi ucastniky bojovych akci,  cizi terroristy a podobne "enemy combatants." Ma absolutni pravomoc a muze si vybrat z nekolika alternativ, jako na priklad je predvest pred vojensky tribunal, ktery sedi v Guantanamo, nebo je obvinit podle Federalnich zakonu a predvest je pred Federalni soud ve kteremkoliv state, nebo je drzet na neurcito v Guantanamo (coz je jednim z duvodu proc Guantanamo bylo otevreno), etc. Ja jsem se nesnazil delat equivalenty mezi Blackwater operatives a Talibanem. Jenom jsem chtel ukazat, ze soucasna Administrativa si vzdy najde nejakou cesty se zalibit svym nepratelum a hodit pod autobus sve vlastni obcany a dlouhodobe spojence.

+1/0
14.4.2015 0:55

J12a35n 67L90u73k24á30š 7437303203582

To teda nema. Federalni zakony neplati mimo uzemi USA pro osoby, ktere nejsou obcany USA, takze tyto osoby nelze podle techto zakonu soudit.

0/0
14.4.2015 1:19

G48e70o81r58g88e 76E62n85g84l49e 1439431365805

Mylite se pane Lukasi. Bez toho abych to zde rozebiral, davam Vam nasledujici jmena: Abu Hamsa - District Court of New York, Ahmed Ghailani - District Court of New York, Irek Hamidullin - District Court of Virginia, Omar Abdel-Rahman - District Court of New York. Mohl bych tady klidne pokracovat dale, ale nema to cenu. Rozhodnuti, zda cizince stihat u Federalnich soudu muze kdykoliv udelat Attorney General of the United States (soucasne Eric Holder - doufam, ze uz odtahne co nejdrive tam kam patri), nebo kterykoliv jiny District Attorney se souhlasem of Attorney General. Jelikoz toto ma urcite strategicke nevyhody pro statniho zastupce (protoze obzalovany ma potom narok na vsechny pravni protekce a vyhody jako Americky obcan), nepouziva se to tady velice casto. Ale v kazdem pripade se cizinci mohou stihat v USA podle Americkych trestnich zakonu ~ jedine co potrebujete udelat je nalozit na letadlo nebo lod a pritahnout je sem.

0/0
14.4.2015 1:59

M23a23r12t59i50n 28S18v20o70b40o67d76a 1486312933423

takže v nadneseném pohledu - můžeme vypravit loď s trestně stíhanými osobami/občany ČR, transportovat k US soudu a odlehčit, tak našim vytíženým soudcům? Super!  ;-)

+1/0
14.4.2015 7:10

P53e51t76r 12S79t15r14n63a28d 5145873464236

Fajn a my si toho amerického občana, co nám ho váš justiční system nechce vydat, co tady v ČR pravděpodobně vraždil, taky naložíme do letadla a odvezeme - pošleme tam naše agenty tak, jak to děláte vy všude po světě. Bude to tak v pořádku? Podle vás asi ne. Vy byste kvůli tomu ČR asi bombardovali, že?

0/0
14.4.2015 8:18

G45e68o90r40g20e 60E10n27g82l79e 1919491385985

Vazeny pane Strnade, Amerika ma sve zakony a kauza ohledne extradice Kevina Dahlgrena podle techto zakonu stale probiha. S nejvetsi prvadebobnosti, Dahlgren bude extraditovan do Ceske republiky behem nekolika mesicu. Zbytek Vaseho prispevku, specielne ta posledni veta, si nezaslouzi odpoved.

0/0
14.4.2015 13:03

O51n89d21ř37e41j 90Š52r94u90b65a33ř 1115181195476

Ano to vsechno je protipravni a Usa si to dovoluji jen diky prav silnejsiho

0/0
14.4.2015 8:27

J41a46n 39L71u95k35á70š 7767453383692

To jste si ovsem vybral ty, co se zapojili do pripravy ci primo provedeni konkretniho teroristickeho utoku na svrchovanem uzemi USA a tim se staly subjekty americke jurisdikce.

Rozhodne ale nemuzete soudit nekoho za to, ze byl ve vycvikovem tabore teroristu v zahranici, pokud nejde o obcana USA.

0/0
14.4.2015 9:54

G93e25o70r71g84e 62E50n15g62l73e 1179751565545

Pane Lukasi, prectete si prosim vsechny moje komenty v tomto vlakne. V zadnem jsem se nevyjadril, ze vsichni terroristi nebo enemy combatants by mohli byt stihani v USA podle US Federalnich trestnich zakonu. Dal jsem aspon tri alternativy, samozrejme podle okolnosti cinu, ktery spachali. Ja osobne bych vubec tyto osoby nechtel tahat do USA, ale radsi zabit je primo na na bojisti nebo je odvezt to Gitma, vydrit z nich vsechny informace a nechat je tam hnit na roky. To jste byl Vy, kdo kategoricky prohlasil, ze "Federalni zakony neplati mimo uzemi USA pro osoby, ktere nejsou obcany USA, takze tyto osoby nelze podle techto zakonu soudit." Moje odpoved byla Vam poukazat, ze toto neplati kategoricky v kazdem pripade, ale je tomu mnoho vyjimek. Nema cenu se tady o tom hadat, potoze Vy to vidite jenom z cernem a bilem. Pokud mate zajem, udelejte si Lexisnexis search na tento subject a najdete tam spoustu U.S. Circuit Court Rulings a aspon dva U.S. Supreme Court rulings on point.

0/0
14.4.2015 12:50





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.