Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Začíná boj o elitní gymnázia, dostane se na ně každý šestý uchazeč

O elitní gymnázia svedou žáci i letos krutý boj. Zájem o studium na elitních středních školách neklesá. Na ty nejlepší školy přijmou jen každého šestého, někde i­ osmého uchazeče. MF DNES zjistila, kolik žáků se letos hlásí se na nejžádanější střední školy s výbornými výsledky ve státních maturitách.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M69i58r10o14s88l97a46v 94S76t12e10i66n94e44r 6848874383785

Takže gymnásium do každé rodiny? Co Čech, to umělec? Populismus má své hranice. Kdybychom za Husáka opravdu všichni mohli vstoupit do KSČ, stala by se KSČ zcela přebytečnou- nebylo by komu co brát a jinému dávat.

0/−1
14.4.2015 21:18

P46a94v45e20l 75O18d10r89a86z94i42l 6834569187100

Ten clanek vyzniva trochu jinak, ale zachovejte paniku.

+2/0
14.4.2015 21:29

J23a39r16o33s51l97a49v 44S49t78u91c50h46l84í82k 7636678642716

Jak se pozná elitní gymnázium? To jsou některá víc k ničemu než ta druhá?

+2/−1
14.4.2015 19:01

R88o79s35t84i70s71l35a51v 12C10a83h11a 8925981750182

Vic lepsi, nez ta prumerna a jeste vice lepsi, nez ta k nicemu.

+1/0
14.4.2015 19:55

L49u52k13á80š 70N46o81s16e14k 9520667127

Děcka nemohou být tak líná a místo i způsob vzdělávání je vysoké kvality (možná učitelé umí i zacházet z dataprojektory, i když tomu bych nevěřil).

0/0
14.4.2015 20:03

R49o51s54t62i91s16l71a24v 39C74a47h67a 8785191690182

Jak prosim souvisi dataprojektor s kvalitou skoly??? Chcete snad rici, ze zadne elitni skoly v minulem stoleti nebyly?

0/0
14.4.2015 20:13

P64a18v29e25l 93O81d82r78a66z71i71l 6224709857410

Přesně tak. Je to škola, na kterou je obrovský přetlak uchazečů, kterým je ale naprosto k ničemu, protože nejužitečnější jsou logicky školy, na které nikdo nechce.

+1/0
14.4.2015 21:59

L67u89k63á15š 30N92o79s57e35k 9960357657

Kdo má v plánu vystudovat VŠ pro toho je gymnázium jasná volba. Pokud chcete na VŠ pokračovat v technickém vzdělání, tak je lepší průmyslovka. Mám několik známých, kteří šli na VŠ s maturitou z SOU a s trochou zatnutých zubů také školu zvládli. Velice kvalitního života se stejně dá docílit i s výučním listem, pokud ho držíš oprávněně... Ale trochu mě zaráží, že o důležitosti vzdělání pro dobré zaměstnání nám kážou lidé, kteří nás učí. Lidé s VŠ, kteří s denně nervují a berou pár šupů měsíčně.

0/0
14.4.2015 16:08

P93a89v20e74l 98O31d51r40a65z84i86l 6914799437890

Tak já si upřímně řečeno užívám pestrosti povolání spolužáků: lékaři, právníci, přírodovědci, učitelé, technici... to se vám z oborové školy nepovede.

+1/0
14.4.2015 16:19

L54u71k89á76š 42N56o95s80e94k 9170957987

Samá úctyhodná povolání (až na právníky ;-)) já budu mít mezi spolužáky pravděpodobně samé seřizovače a mechaniky, ale ve špatné společnosti se rozhodně nepohybuji. Jen by ta gymnázia nemusela z některých lidí dělat taková nevychovaná elitářská hovada, která se k podřízeným chovají jako k póvlu (viz. místo mé praxe).

+2/0
14.4.2015 19:24

P32a33v50e38l 60O88d61r88a98z18i46l 6734859147910

Spatna spolecnost to mozna neni, ale mirne jednotvarna.

0/0
14.4.2015 21:31

F50r56a24n64t83i77š62e23k 72E47l15i55á32š 6147453475846

Zvládli tu VŠ proto, že úroveň a hlavně náročnost vysokých škol, spolu se všemi nižšími stupni, neuvěřitelně poklesla.

+1/0
14.4.2015 17:14

R31o88s94t44i84s88l79a95v 80C20a66h14a 8425381870792

Nemyslite, ze mohli mit i motivaci? I za komancu si vysokou skolu dodelavali pracujici, kteri zacali treba jen vyucnim listem.

+2/0
14.4.2015 17:17

F66r96a72n58t42i20š93e40k 81E92l24i94á14š 6827363845446

Učil jsem ony pracující a mohu zodpovědně prohlásit, že školu udělali díky toleranci kantorů, i když znám pár jedinců, kteří uzráli jak víno a začali v dospělosti jevit zájem o studium. Vždy šlo o muže.

+1/0
14.4.2015 17:23

L97u68k39á80š 86N15o18s39e43k 9930827287

Asi proto původně na VŠ nešli ;-)

0/0
14.4.2015 19:41
Foto

M38i83r67o19s74l21a47v 41S14t55e42i18n37e47r 6218394463845

Právě ti jedinci byli ta pravá sklizeň. V sociálních systémech mnohé semeno padne na neúrodnou půdu. Přesto však, právě ti jedinci, najdou svoji cestu i v houšti třídní, národnostní nebo rasové diskriminace.

0/0
14.4.2015 21:30

V85i79t83a 20K28a42b82o96u40r21e37k 4600730792228

Gymnázia jsou pro život úplně na nic. Lejou tam do žáků jen samá nepotřebná data, která jsou pak v životě k ničemu...

+1/−3
14.4.2015 14:17

M52a75r84t83i61n 20K98ř18í55ž 9603392590647

Jak se správně vyčerpá žumpa průměrný gymnazista vůbec netuší. Hanba!

+2/0
14.4.2015 15:04

L69u49k73á13š 82N10o85s55e80k 9260547317

Když na otázku: "Paní profesorko a k čemu nám bude v životě znalost této látky?" zazní odpověď: "Abys ji dokázal vysvětlit synovi, až jí bud za pár let taky brát." Potom je něco špatně ;-)

0/0
14.4.2015 16:11

R33o87s41t62i30s84l22a58v 21C96a35h83a 8775721150732

pani profesorka je spatne.

0/0
14.4.2015 16:39

F37r18a34n44t80i72š96e31k 65E76l31i23á24š 6527123115806

Špatná odpověď paní učitelky. jakákoli znalost je člověku potřebná. Tím lépe, když ji navíc uchová v paměti.

+1/0
14.4.2015 17:16

L10u60k33á53š 36N38o16s18e36k 9760387867

Samozřejmě, že není potřebná. Obrovské množství % znalostí získaných ve škole nikdy prakticky nevyužijete. Nemohu posoudit VŠ (chodím na SŠ) ale sdílím názor, že ve škole se učíte hlavně se učit.

0/−2
14.4.2015 19:34

V52l27a70d51a 73S57i55m42o75n58i28k 3249133543945

Představte si, že já jsem v praxi a sám pro sebe použil třeba ruční derivování  jelikož ještě nebyly žádné kalkulačky, tepelné výpočty. Principech jednoduchých strojů ani nemluvě. Dnes maturant musí na Googlu vyhledat, jak že to funguje volná kladka. Pravopis, cizí jazyky, hodí se úplně všechno. A encyklika Jana XXII. se mi také hodila .. už jenom proto, že jsem věděl , co v ní je a proč.

+1/0
14.4.2015 19:39

L50u41k85á24š 74N68o17s56e58k 9890317347

Víte to Vám nehodlám brát, asi jste velice vzdálená osoba. Já se v okolí setkal se středně i vysoce vzdělanými lidmi, kteří se totální většinu toho co znají naučili až po dostudování a hodlám jim věřit.

0/0
14.4.2015 19:53

R16o53s43t30i49s52l94a37v 70C22a86h47a 8245251570622

Taky jsem v zivote pouzil spoustu veci, o kterych jsem si myslel, ze ze stredni skoly potrebovat nebudu. Ale to, jak student pochopite, az bude pozde;-D

+4/0
14.4.2015 19:57

L39u19k58á94š 80N95o40s58e18k 9610347417

Musím s naučit jak se učit a pak snad pozdě nebude. ;-)

+1/0
14.4.2015 20:02
Foto

M57i76r38o64s59l82a85v 34S28t10e37i92n77e48r 6518164203465

Přesně tak. VŠ vás má naučit, jak si poradit, když ve svém okolí nikoho nemáte, kdo by vám poradit mohl. Jste kapitán lodi na neznámém moři a hledáte pevninu.

0/0
14.4.2015 21:37

P70a79v41e46l 43O70d51r17a19z57i89l 6134219897560

Klidne si i neco zapamatujte, vyhoda lidske pameti je jeji jen obtizne naplnitelna kapacita. Uceni stylem Pred zkouskou tam, po zkousce ven sice funguje, ale neobohacuje.

+1/0
14.4.2015 21:40

V23l41a40d63a 78S84i88m82o10n85i10k 3539983223945

Netuším, co znamená vzdálená osoba .. "totální většina" je něco jako celková většina ?

0/0
14.4.2015 21:05

R70o21s58t79i68s55l92a15v 69C28a28h87a 8125541870832

desne mne na gymplu nebavil dejepis, zemepis, biologie a par dalsich predmetu. Ale ted ocenim, kdyz dostanu lekarskou zpravu a rozumim ji, alespon castecne. A i kdyz moje znalosti dejepisu jsou vice mene povrchni, tak mi pomahaji chapat souvislosti. Napriklad konfliktu, kterych je v soucasne dobe po svete spoustu. Z fyziky jsem toho uz taky spoustu zapomnel, pro svou profesi ji nepotrebuji, ale neni od veci umet vysvetlit detem, jak veci funguji, kdyz se ptaji. Takze mi vseobecne vzdelani pomohlo necitit se v mnoha situacich jako blbec.

+3/0
14.4.2015 16:43

F38r85a85n68t89i60š12e98k 55E24l66i10á16š 6797913655276

Jakákoli data jsou potřebná. Když už k žádné praktičnosti, memorováním dat se rozvíjí paměť jedince.

+1/0
14.4.2015 17:15

J35a56n 14P13e67r89n43i27k 8700281148986

Už jenom to, že jedinec se naučí v historicky krátk době vstřebat větší objem informací a umět je použít je pro praxi velmi užitečná schopnost. Jinak pokud to berete takto, tak můžeme redukovat školství na první 4 třídy obecné.

0/0
14.4.2015 20:47

P26e42t88r 93D25o81k34t20o19r 6506811378309

a z elitního gymnazisty bude pak elitní nezaměstnaný :-/

0/−7
14.4.2015 13:02

M93i82l86a13n 54K66l29o71u73č45e53k 3810135468297

Pokud si najdete statistiku, tak absolventů gymnázií je nezaměstnaných asi 4%

0/0
14.4.2015 14:04

S67y42l43v55a 98Š40p64o79r48k39o86v75á 9926499830464

než napíšete hloupost, zkuste si najít statistiky - mezi absolventy gymnázií je nižší nezaměstnanost než mezi absolventy středních odborných škol

0/0
14.4.2015 14:37

T61o88m30á43š 79J33e76l87í90n83e14k 4420550859492

Oukej. U vás na učňáku se asi statistice moc hodin nevěnuje, co?

0/0
14.4.2015 15:07

P57a62v61e45l 73O95d10r33a82z73i25l 6534699987670

To bude u státní maturity z matiky zase řevu...

0/0
14.4.2015 16:19

F87r17a93n96t24i93š37e53k 79E82l95i80á65š 6777963845556

Čím vzdělatelnější dítě se dostane na gymnázium, tím lepší výsledky lze očekávat u maturit. Učitelé toho moc nesvedou, ale ani nepokazí.

0/−3
14.4.2015 12:23

S70o50f95i91e 87K17l38e59n22n40e67r80o43v59á 1803877661103

Bez ohledu na intelektuální schopnosti dítěte se na jeho přístupu k učivu učitel dokáže podepsat měrou převelikou.

+3/0
14.4.2015 12:47

F40r27a11n26t49i89š73e54k 51E75l80i15á95š 6397933415576

Jde-li o skutečně nadaného studenta, pak míra vlivu učitele je neveliká. Nadaný a gramotný  student hravě svede nastudovat cokoli, když má vnitřní motivaci.

+2/−1
14.4.2015 17:08

R87o42s88t89i31s47l36a73v 96C44a65h72a 8545451670342

Dobry ucitel dokaze povzbudit, spatny dokaze zajem zabit

0/0
14.4.2015 17:13

F20r25a50n94t88i61š39e91k 57E88l36i42á71š 6507923365916

Že by šel zabít zájem znám pouze z literatury. Prakticky asi ne.

0/0
14.4.2015 17:18

R82o10s81t69i69s45l84a53v 37C17a11h83a 8325131490162

tak to ja znam ze sveho okoli prikladu....

+2/0
14.4.2015 17:21
Foto

M18i61r73o31s85l21a30v 17S77t73e80i51n46e21r 6668524173825

Ze svého života mohu potvrdit, zájem o fyziku a chemii ve mně vzbudil velmi aktivní učitel, kterého jsem měl jako desetiletý žák. Václav Petrovický, rodák z Hradce Králové, působil v těch letech v Jihlavě. Organizoval kroužek, ve kterém se vyráběly pomůcky k výuce fyziky, takže jsme se po škole scházeli v kabinetu a připravovali experimenty na druhý den. Experiment měl vždy nějaký efekt- světlo, výbuch, samozřejmě jenom salónního formátu, kouř nebo zbarvení kapaliny. Škola hrou, by řekl Jan Amos Komenský.

0/0
14.4.2015 21:45

R28o13s94t83i26s87l57a21v 88C78a68h31a 8215141820142

nenapadlo Vas, ze hraje roli i genius loci? Tedy kolektiv jak pedagogicky, tak spoluzaci? Pokazit se toho da hodne a vzdy.

+2/0
14.4.2015 13:38

F64r49a19n14t88i43š92e73k 18E95l23i98á41š 6177983325196

Jistě, že hraje, ale téměř neměřitelnou.

+1/0
14.4.2015 17:08

R51o60s13t93i50s18l65a48v 67C18a34h33a 8615851320392

hahaha, a co soutezivost, spoluprace apod.? To Vam asi nic nerika. Uz jen sdileni znalosti je hodne dulezite. Jak podpori nevzdelavatelni spoluzaci nejakeho talenta? Nijak. Ale pokud mate spoluzaky s podobnymi zajmy na podobne, nebo vyssi urovni, pak to pomaha vsem. Rika se tomu synergie.

+2/0
14.4.2015 17:15

F56r41a96n30t94i77š44e97k 40E44l16i83á68š 6777953145606

Rozlišuji vzdělávatelnost a vzdělatelnost. Nevzdělávatelní spolužáci do školy většinou nechodí. Synergie při vzdělávání jistě působí, pokud jde o podobně vzdělatelné studenty. Ideální ovšem je, když se bez ní obejdete.

0/0
14.4.2015 17:21

R35o97s14t50i96s64l26a10v 62C37a40h97a 8335981390742

Diky prostredi = spoluzakum, jsem se naucil derivovat a integrovat ve druhaku na gymplu. To by se mi na ucnaku nestalo.

+1/0
14.4.2015 17:30

J40a33r82o75s70l33a28v 30S55t61u52c87h69l69í32k 7206928882546

To asi ne a o moc by jste v životě přišel. Velká většina lidí mezi které teď patříte by se bez znalosi integrálú uplně znemožnila

0/0
14.4.2015 19:10





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.