Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Začíná boj o elitní gymnázia, dostane se na ně každý šestý uchazeč

O elitní gymnázia svedou žáci i letos krutý boj. Zájem o studium na elitních středních školách neklesá. Na ty nejlepší školy přijmou jen každého šestého, někde i­ osmého uchazeče. MF DNES zjistila, kolik žáků se letos hlásí se na nejžádanější střední školy s výbornými výsledky ve státních maturitách.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M21i44r55o65s74l52a54v 32S88t57e48i81n59e90r 1445985828373

Takže gymnásium do každé rodiny? Co Čech, to umělec? Populismus má své hranice. Kdybychom za Husáka opravdu všichni mohli vstoupit do KSČ, stala by se KSČ zcela přebytečnou- nebylo by komu co brát a jinému dávat.

0/−1
14.4.2015 21:18

P22a13v32e66l 16O18d44r36a79z17i89l 6874259457670

Ten clanek vyzniva trochu jinak, ale zachovejte paniku.

+2/0
14.4.2015 21:29

J77a89r93o34s85l51a70v 15S70t51u12c94h22l10í16k 7106938532916

Jak se pozná elitní gymnázium? To jsou některá víc k ničemu než ta druhá?

+2/−1
14.4.2015 19:01

R33o32s97t53i38s47l31a47v 72C47a42h11a 8415131240802

Vic lepsi, nez ta prumerna a jeste vice lepsi, nez ta k nicemu.

+1/0
14.4.2015 19:55

L95u84k50á97š 60N25o14s22e31k 9360727177

Děcka nemohou být tak líná a místo i způsob vzdělávání je vysoké kvality (možná učitelé umí i zacházet z dataprojektory, i když tomu bych nevěřil).

0/0
14.4.2015 20:03

R95o44s33t21i44s78l45a65v 85C64a13h97a 8665381500692

Jak prosim souvisi dataprojektor s kvalitou skoly??? Chcete snad rici, ze zadne elitni skoly v minulem stoleti nebyly?

0/0
14.4.2015 20:13

P91a97v28e15l 59O29d56r16a82z34i47l 6384349357100

Přesně tak. Je to škola, na kterou je obrovský přetlak uchazečů, kterým je ale naprosto k ničemu, protože nejužitečnější jsou logicky školy, na které nikdo nechce.

+1/0
14.4.2015 21:59

L21u98k40á46š 66N18o90s78e12k 9640837877

Kdo má v plánu vystudovat VŠ pro toho je gymnázium jasná volba. Pokud chcete na VŠ pokračovat v technickém vzdělání, tak je lepší průmyslovka. Mám několik známých, kteří šli na VŠ s maturitou z SOU a s trochou zatnutých zubů také školu zvládli. Velice kvalitního života se stejně dá docílit i s výučním listem, pokud ho držíš oprávněně... Ale trochu mě zaráží, že o důležitosti vzdělání pro dobré zaměstnání nám kážou lidé, kteří nás učí. Lidé s VŠ, kteří s denně nervují a berou pár šupů měsíčně.

0/0
14.4.2015 16:08

P41a80v51e40l 32O74d43r29a32z17i67l 6564759867260

Tak já si upřímně řečeno užívám pestrosti povolání spolužáků: lékaři, právníci, přírodovědci, učitelé, technici... to se vám z oborové školy nepovede.

+1/0
14.4.2015 16:19

L38u20k41á17š 41N60o63s91e98k 9360917827

Samá úctyhodná povolání (až na právníky ;-)) já budu mít mezi spolužáky pravděpodobně samé seřizovače a mechaniky, ale ve špatné společnosti se rozhodně nepohybuji. Jen by ta gymnázia nemusela z některých lidí dělat taková nevychovaná elitářská hovada, která se k podřízeným chovají jako k póvlu (viz. místo mé praxe).

+2/0
14.4.2015 19:24

P61a10v29e26l 49O75d41r24a35z40i92l 6244629897150

Spatna spolecnost to mozna neni, ale mirne jednotvarna.

0/0
14.4.2015 21:31

F77r14a40n82t69i78š90e62k 68E69l57i51á36š 6767883525136

Zvládli tu VŠ proto, že úroveň a hlavně náročnost vysokých škol, spolu se všemi nižšími stupni, neuvěřitelně poklesla.

+1/0
14.4.2015 17:14

R40o90s81t28i13s89l28a80v 43C71a90h96a 8265271530512

Nemyslite, ze mohli mit i motivaci? I za komancu si vysokou skolu dodelavali pracujici, kteri zacali treba jen vyucnim listem.

+2/0
14.4.2015 17:17

F54r85a86n67t53i31š14e69k 47E60l56i91á33š 6147473465876

Učil jsem ony pracující a mohu zodpovědně prohlásit, že školu udělali díky toleranci kantorů, i když znám pár jedinců, kteří uzráli jak víno a začali v dospělosti jevit zájem o studium. Vždy šlo o muže.

+1/0
14.4.2015 17:23

L89u83k71á17š 86N73o23s22e11k 9350167107

Asi proto původně na VŠ nešli ;-)

0/0
14.4.2015 19:41
Foto

M64i51r52o13s10l81a90v 11S83t58e18i86n22e80r 1525435368573

Právě ti jedinci byli ta pravá sklizeň. V sociálních systémech mnohé semeno padne na neúrodnou půdu. Přesto však, právě ti jedinci, najdou svoji cestu i v houšti třídní, národnostní nebo rasové diskriminace.

0/0
14.4.2015 21:30

V38i34t54a 19K36a43b81o43u67r21e73k 4540510942968

Gymnázia jsou pro život úplně na nic. Lejou tam do žáků jen samá nepotřebná data, která jsou pak v životě k ničemu...

+1/−3
14.4.2015 14:17

M69a81r18t13i87n 33K32ř55í44ž 9133402740837

Jak se správně vyčerpá žumpa průměrný gymnazista vůbec netuší. Hanba!

+2/0
14.4.2015 15:04

L94u15k31á78š 85N53o96s81e54k 9550247197

Když na otázku: "Paní profesorko a k čemu nám bude v životě znalost této látky?" zazní odpověď: "Abys ji dokázal vysvětlit synovi, až jí bud za pár let taky brát." Potom je něco špatně ;-)

0/0
14.4.2015 16:11

R31o65s23t78i36s39l17a23v 89C51a97h43a 8395471330152

pani profesorka je spatne.

0/0
14.4.2015 16:39

F77r19a16n95t67i96š47e61k 88E93l68i97á97š 6247243365926

Špatná odpověď paní učitelky. jakákoli znalost je člověku potřebná. Tím lépe, když ji navíc uchová v paměti.

+1/0
14.4.2015 17:16

L66u19k76á18š 73N33o60s93e53k 9160877497

Samozřejmě, že není potřebná. Obrovské množství % znalostí získaných ve škole nikdy prakticky nevyužijete. Nemohu posoudit VŠ (chodím na SŠ) ale sdílím názor, že ve škole se učíte hlavně se učit.

0/−2
14.4.2015 19:34

V29l90a13d45a 49S28i50m33o28n60i88k 3429703183245

Představte si, že já jsem v praxi a sám pro sebe použil třeba ruční derivování  jelikož ještě nebyly žádné kalkulačky, tepelné výpočty. Principech jednoduchých strojů ani nemluvě. Dnes maturant musí na Googlu vyhledat, jak že to funguje volná kladka. Pravopis, cizí jazyky, hodí se úplně všechno. A encyklika Jana XXII. se mi také hodila .. už jenom proto, že jsem věděl , co v ní je a proč.

+1/0
14.4.2015 19:39

L74u36k71á49š 44N80o66s95e11k 9110417727

Víte to Vám nehodlám brát, asi jste velice vzdálená osoba. Já se v okolí setkal se středně i vysoce vzdělanými lidmi, kteří se totální většinu toho co znají naučili až po dostudování a hodlám jim věřit.

0/0
14.4.2015 19:53

R17o12s93t54i10s54l29a77v 17C21a78h86a 8745531420482

Taky jsem v zivote pouzil spoustu veci, o kterych jsem si myslel, ze ze stredni skoly potrebovat nebudu. Ale to, jak student pochopite, az bude pozde;-D

+4/0
14.4.2015 19:57

L57u86k74á13š 24N45o29s26e44k 9480147677

Musím s naučit jak se učit a pak snad pozdě nebude. ;-)

+1/0
14.4.2015 20:02
Foto

M62i93r11o43s17l55a43v 30S33t16e88i86n50e40r 1175625578843

Přesně tak. VŠ vás má naučit, jak si poradit, když ve svém okolí nikoho nemáte, kdo by vám poradit mohl. Jste kapitán lodi na neznámém moři a hledáte pevninu.

0/0
14.4.2015 21:37

P73a90v47e28l 48O24d35r38a57z70i82l 6774209617500

Klidne si i neco zapamatujte, vyhoda lidske pameti je jeji jen obtizne naplnitelna kapacita. Uceni stylem Pred zkouskou tam, po zkousce ven sice funguje, ale neobohacuje.

+1/0
14.4.2015 21:40

V61l25a23d19a 44S78i29m20o22n24i51k 3979873623835

Netuším, co znamená vzdálená osoba .. "totální většina" je něco jako celková většina ?

0/0
14.4.2015 21:05

R38o65s68t59i73s22l29a43v 55C86a17h77a 8965711460552

desne mne na gymplu nebavil dejepis, zemepis, biologie a par dalsich predmetu. Ale ted ocenim, kdyz dostanu lekarskou zpravu a rozumim ji, alespon castecne. A i kdyz moje znalosti dejepisu jsou vice mene povrchni, tak mi pomahaji chapat souvislosti. Napriklad konfliktu, kterych je v soucasne dobe po svete spoustu. Z fyziky jsem toho uz taky spoustu zapomnel, pro svou profesi ji nepotrebuji, ale neni od veci umet vysvetlit detem, jak veci funguji, kdyz se ptaji. Takze mi vseobecne vzdelani pomohlo necitit se v mnoha situacich jako blbec.

+3/0
14.4.2015 16:43

F94r36a46n87t25i93š53e22k 15E53l80i34á14š 6957253475756

Jakákoli data jsou potřebná. Když už k žádné praktičnosti, memorováním dat se rozvíjí paměť jedince.

+1/0
14.4.2015 17:15

J73a41n 27P19e59r86n37i41k 8800661328366

Už jenom to, že jedinec se naučí v historicky krátk době vstřebat větší objem informací a umět je použít je pro praxi velmi užitečná schopnost. Jinak pokud to berete takto, tak můžeme redukovat školství na první 4 třídy obecné.

0/0
14.4.2015 20:47

P11e32t47r 74D67o55k70t50o73r 6686431218559

a z elitního gymnazisty bude pak elitní nezaměstnaný :-/

0/−7
14.4.2015 13:02

M54i29l41a94n 39K58l70o69u12č32e40k 3290465448487

Pokud si najdete statistiku, tak absolventů gymnázií je nezaměstnaných asi 4%

0/0
14.4.2015 14:04

S18y55l43v36a 31Š84p13o31r42k59o46v50á 9546959110154

než napíšete hloupost, zkuste si najít statistiky - mezi absolventy gymnázií je nižší nezaměstnanost než mezi absolventy středních odborných škol

0/0
14.4.2015 14:37

T96o15m62á15š 66J94e46l50í18n60e66k 4980100179552

Oukej. U vás na učňáku se asi statistice moc hodin nevěnuje, co?

0/0
14.4.2015 15:07

P30a20v31e42l 28O34d17r89a70z50i97l 6974449927180

To bude u státní maturity z matiky zase řevu...

0/0
14.4.2015 16:19

F26r73a10n26t42i23š83e39k 81E22l18i92á27š 6697283145316

Čím vzdělatelnější dítě se dostane na gymnázium, tím lepší výsledky lze očekávat u maturit. Učitelé toho moc nesvedou, ale ani nepokazí.

0/−3
14.4.2015 12:23

S35o14f25i39e 32K63l82e80n89n25e91r64o68v96á 1123567101443

Bez ohledu na intelektuální schopnosti dítěte se na jeho přístupu k učivu učitel dokáže podepsat měrou převelikou.

+3/0
14.4.2015 12:47

F92r98a82n74t41i46š80e49k 29E19l40i88á29š 6527453765726

Jde-li o skutečně nadaného studenta, pak míra vlivu učitele je neveliká. Nadaný a gramotný  student hravě svede nastudovat cokoli, když má vnitřní motivaci.

+2/−1
14.4.2015 17:08

R40o77s77t92i20s26l45a51v 97C91a73h22a 8255161450272

Dobry ucitel dokaze povzbudit, spatny dokaze zajem zabit

0/0
14.4.2015 17:13

F35r34a15n47t60i71š78e58k 81E43l72i49á10š 6947483295906

Že by šel zabít zájem znám pouze z literatury. Prakticky asi ne.

0/0
14.4.2015 17:18

R34o71s78t32i50s82l81a47v 32C43a53h16a 8365131130942

tak to ja znam ze sveho okoli prikladu....

+2/0
14.4.2015 17:21
Foto

M71i93r27o40s38l21a67v 97S29t21e75i53n94e51r 1125525548313

Ze svého života mohu potvrdit, zájem o fyziku a chemii ve mně vzbudil velmi aktivní učitel, kterého jsem měl jako desetiletý žák. Václav Petrovický, rodák z Hradce Králové, působil v těch letech v Jihlavě. Organizoval kroužek, ve kterém se vyráběly pomůcky k výuce fyziky, takže jsme se po škole scházeli v kabinetu a připravovali experimenty na druhý den. Experiment měl vždy nějaký efekt- světlo, výbuch, samozřejmě jenom salónního formátu, kouř nebo zbarvení kapaliny. Škola hrou, by řekl Jan Amos Komenský.

0/0
14.4.2015 21:45

R90o44s65t94i84s51l33a10v 38C38a34h51a 8545401690542

nenapadlo Vas, ze hraje roli i genius loci? Tedy kolektiv jak pedagogicky, tak spoluzaci? Pokazit se toho da hodne a vzdy.

+2/0
14.4.2015 13:38

F38r11a31n87t62i22š13e80k 12E38l16i38á51š 6807403115616

Jistě, že hraje, ale téměř neměřitelnou.

+1/0
14.4.2015 17:08

R15o22s68t38i76s18l74a16v 38C82a39h72a 8775651450832

hahaha, a co soutezivost, spoluprace apod.? To Vam asi nic nerika. Uz jen sdileni znalosti je hodne dulezite. Jak podpori nevzdelavatelni spoluzaci nejakeho talenta? Nijak. Ale pokud mate spoluzaky s podobnymi zajmy na podobne, nebo vyssi urovni, pak to pomaha vsem. Rika se tomu synergie.

+2/0
14.4.2015 17:15

F50r22a11n30t65i68š78e40k 84E91l55i44á93š 6587563965326

Rozlišuji vzdělávatelnost a vzdělatelnost. Nevzdělávatelní spolužáci do školy většinou nechodí. Synergie při vzdělávání jistě působí, pokud jde o podobně vzdělatelné studenty. Ideální ovšem je, když se bez ní obejdete.

0/0
14.4.2015 17:21

R88o49s28t10i25s60l91a56v 80C33a38h72a 8175341720702

Diky prostredi = spoluzakum, jsem se naucil derivovat a integrovat ve druhaku na gymplu. To by se mi na ucnaku nestalo.

+1/0
14.4.2015 17:30

J82a35r61o18s73l83a44v 49S66t76u67c82h72l49í57k 7886678512936

To asi ne a o moc by jste v životě přišel. Velká většina lidí mezi které teď patříte by se bez znalosi integrálú uplně znemožnila

0/0
14.4.2015 19:10





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.