Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Začíná boj o elitní gymnázia, dostane se na ně každý šestý uchazeč

O elitní gymnázia svedou žáci i letos krutý boj. Zájem o studium na elitních středních školách neklesá. Na ty nejlepší školy přijmou jen každého šestého, někde i­ osmého uchazeče. MF DNES zjistila, kolik žáků se letos hlásí se na nejžádanější střední školy s výbornými výsledky ve státních maturitách.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M31i76r22o71s30l13a21v 62S79t89e10i54n32e46r 6798544763465

Takže gymnásium do každé rodiny? Co Čech, to umělec? Populismus má své hranice. Kdybychom za Husáka opravdu všichni mohli vstoupit do KSČ, stala by se KSČ zcela přebytečnou- nebylo by komu co brát a jinému dávat.

0/−1
14.4.2015 21:18

P67a35v45e35l 13O85d64r29a60z49i66l 6544119387790

Ten clanek vyzniva trochu jinak, ale zachovejte paniku.

+2/0
14.4.2015 21:29

J72a44r54o68s59l50a56v 72S80t92u97c50h68l30í68k 7266548902766

Jak se pozná elitní gymnázium? To jsou některá víc k ničemu než ta druhá?

+2/−1
14.4.2015 19:01

R70o32s35t95i72s35l16a10v 51C70a94h34a 8875711740582

Vic lepsi, nez ta prumerna a jeste vice lepsi, nez ta k nicemu.

+1/0
14.4.2015 19:55

L12u34k85á27š 94N21o62s63e41k 9140457947

Děcka nemohou být tak líná a místo i způsob vzdělávání je vysoké kvality (možná učitelé umí i zacházet z dataprojektory, i když tomu bych nevěřil).

0/0
14.4.2015 20:03

R98o91s33t21i63s34l66a56v 47C47a80h42a 8535491150122

Jak prosim souvisi dataprojektor s kvalitou skoly??? Chcete snad rici, ze zadne elitni skoly v minulem stoleti nebyly?

0/0
14.4.2015 20:13

P85a68v19e77l 93O70d66r90a68z72i80l 6584699707640

Přesně tak. Je to škola, na kterou je obrovský přetlak uchazečů, kterým je ale naprosto k ničemu, protože nejužitečnější jsou logicky školy, na které nikdo nechce.

+1/0
14.4.2015 21:59

L67u89k21á11š 59N47o82s69e63k 9150277207

Kdo má v plánu vystudovat VŠ pro toho je gymnázium jasná volba. Pokud chcete na VŠ pokračovat v technickém vzdělání, tak je lepší průmyslovka. Mám několik známých, kteří šli na VŠ s maturitou z SOU a s trochou zatnutých zubů také školu zvládli. Velice kvalitního života se stejně dá docílit i s výučním listem, pokud ho držíš oprávněně... Ale trochu mě zaráží, že o důležitosti vzdělání pro dobré zaměstnání nám kážou lidé, kteří nás učí. Lidé s VŠ, kteří s denně nervují a berou pár šupů měsíčně.

0/0
14.4.2015 16:08

P63a53v52e73l 54O15d59r77a71z94i66l 6104379357410

Tak já si upřímně řečeno užívám pestrosti povolání spolužáků: lékaři, právníci, přírodovědci, učitelé, technici... to se vám z oborové školy nepovede.

+1/0
14.4.2015 16:19

L52u89k52á17š 86N76o82s22e52k 9410487557

Samá úctyhodná povolání (až na právníky ;-)) já budu mít mezi spolužáky pravděpodobně samé seřizovače a mechaniky, ale ve špatné společnosti se rozhodně nepohybuji. Jen by ta gymnázia nemusela z některých lidí dělat taková nevychovaná elitářská hovada, která se k podřízeným chovají jako k póvlu (viz. místo mé praxe).

+2/0
14.4.2015 19:24

P64a12v97e55l 72O76d59r12a47z25i98l 6364529197910

Spatna spolecnost to mozna neni, ale mirne jednotvarna.

0/0
14.4.2015 21:31

F91r72a33n20t72i33š15e40k 78E21l96i40á43š 6807403105416

Zvládli tu VŠ proto, že úroveň a hlavně náročnost vysokých škol, spolu se všemi nižšími stupni, neuvěřitelně poklesla.

+1/0
14.4.2015 17:14

R59o94s74t73i48s92l33a76v 32C93a37h89a 8265631760832

Nemyslite, ze mohli mit i motivaci? I za komancu si vysokou skolu dodelavali pracujici, kteri zacali treba jen vyucnim listem.

+2/0
14.4.2015 17:17

F90r49a29n31t74i31š58e71k 28E44l75i46á26š 6307163255676

Učil jsem ony pracující a mohu zodpovědně prohlásit, že školu udělali díky toleranci kantorů, i když znám pár jedinců, kteří uzráli jak víno a začali v dospělosti jevit zájem o studium. Vždy šlo o muže.

+1/0
14.4.2015 17:23

L30u92k24á27š 28N33o39s85e95k 9100207127

Asi proto původně na VŠ nešli ;-)

0/0
14.4.2015 19:41
Foto

M87i93r42o62s59l89a90v 79S19t40e38i45n13e54r 6148264863605

Právě ti jedinci byli ta pravá sklizeň. V sociálních systémech mnohé semeno padne na neúrodnou půdu. Přesto však, právě ti jedinci, najdou svoji cestu i v houšti třídní, národnostní nebo rasové diskriminace.

0/0
14.4.2015 21:30

V11i86t22a 32K95a70b62o66u72r25e88k 4440780302488

Gymnázia jsou pro život úplně na nic. Lejou tam do žáků jen samá nepotřebná data, která jsou pak v životě k ničemu...

+1/−3
14.4.2015 14:17

M68a39r49t43i82n 65K40ř25í44ž 9573882630777

Jak se správně vyčerpá žumpa průměrný gymnazista vůbec netuší. Hanba!

+2/0
14.4.2015 15:04

L23u72k28á23š 98N44o97s32e89k 9650977707

Když na otázku: "Paní profesorko a k čemu nám bude v životě znalost této látky?" zazní odpověď: "Abys ji dokázal vysvětlit synovi, až jí bud za pár let taky brát." Potom je něco špatně ;-)

0/0
14.4.2015 16:11

R10o91s27t74i90s74l61a18v 96C43a24h64a 8815141930702

pani profesorka je spatne.

0/0
14.4.2015 16:39

F77r73a16n17t83i52š98e95k 74E45l43i31á25š 6787723505726

Špatná odpověď paní učitelky. jakákoli znalost je člověku potřebná. Tím lépe, když ji navíc uchová v paměti.

+1/0
14.4.2015 17:16

L82u72k23á49š 52N82o37s55e79k 9790577637

Samozřejmě, že není potřebná. Obrovské množství % znalostí získaných ve škole nikdy prakticky nevyužijete. Nemohu posoudit VŠ (chodím na SŠ) ale sdílím názor, že ve škole se učíte hlavně se učit.

0/−2
14.4.2015 19:34

V40l93a49d37a 60S22i91m91o63n25i49k 3279783253385

Představte si, že já jsem v praxi a sám pro sebe použil třeba ruční derivování  jelikož ještě nebyly žádné kalkulačky, tepelné výpočty. Principech jednoduchých strojů ani nemluvě. Dnes maturant musí na Googlu vyhledat, jak že to funguje volná kladka. Pravopis, cizí jazyky, hodí se úplně všechno. A encyklika Jana XXII. se mi také hodila .. už jenom proto, že jsem věděl , co v ní je a proč.

+1/0
14.4.2015 19:39

L27u85k81á63š 50N24o19s30e30k 9560317347

Víte to Vám nehodlám brát, asi jste velice vzdálená osoba. Já se v okolí setkal se středně i vysoce vzdělanými lidmi, kteří se totální většinu toho co znají naučili až po dostudování a hodlám jim věřit.

0/0
14.4.2015 19:53

R90o78s60t14i72s51l42a44v 50C93a92h63a 8665801580192

Taky jsem v zivote pouzil spoustu veci, o kterych jsem si myslel, ze ze stredni skoly potrebovat nebudu. Ale to, jak student pochopite, az bude pozde;-D

+4/0
14.4.2015 19:57

L67u33k94á70š 37N53o19s68e96k 9250167487

Musím s naučit jak se učit a pak snad pozdě nebude. ;-)

+1/0
14.4.2015 20:02
Foto

M31i72r28o79s39l86a11v 22S12t20e76i75n46e80r 6878324923285

Přesně tak. VŠ vás má naučit, jak si poradit, když ve svém okolí nikoho nemáte, kdo by vám poradit mohl. Jste kapitán lodi na neznámém moři a hledáte pevninu.

0/0
14.4.2015 21:37

P96a69v64e10l 62O96d61r60a95z46i69l 6914169567440

Klidne si i neco zapamatujte, vyhoda lidske pameti je jeji jen obtizne naplnitelna kapacita. Uceni stylem Pred zkouskou tam, po zkousce ven sice funguje, ale neobohacuje.

+1/0
14.4.2015 21:40

V92l23a76d75a 22S34i78m79o46n17i56k 3569293333565

Netuším, co znamená vzdálená osoba .. "totální většina" je něco jako celková většina ?

0/0
14.4.2015 21:05

R65o85s75t78i28s46l82a30v 20C31a28h77a 8895631520192

desne mne na gymplu nebavil dejepis, zemepis, biologie a par dalsich predmetu. Ale ted ocenim, kdyz dostanu lekarskou zpravu a rozumim ji, alespon castecne. A i kdyz moje znalosti dejepisu jsou vice mene povrchni, tak mi pomahaji chapat souvislosti. Napriklad konfliktu, kterych je v soucasne dobe po svete spoustu. Z fyziky jsem toho uz taky spoustu zapomnel, pro svou profesi ji nepotrebuji, ale neni od veci umet vysvetlit detem, jak veci funguji, kdyz se ptaji. Takze mi vseobecne vzdelani pomohlo necitit se v mnoha situacich jako blbec.

+3/0
14.4.2015 16:43

F14r29a41n52t66i20š56e79k 92E27l88i28á92š 6167493425366

Jakákoli data jsou potřebná. Když už k žádné praktičnosti, memorováním dat se rozvíjí paměť jedince.

+1/0
14.4.2015 17:15

J49a79n 82P26e36r37n97i19k 8910661538936

Už jenom to, že jedinec se naučí v historicky krátk době vstřebat větší objem informací a umět je použít je pro praxi velmi užitečná schopnost. Jinak pokud to berete takto, tak můžeme redukovat školství na první 4 třídy obecné.

0/0
14.4.2015 20:47

P55e88t25r 92D96o51k36t87o80r 6886551388949

a z elitního gymnazisty bude pak elitní nezaměstnaný :-/

0/−7
14.4.2015 13:02

M84i11l56a64n 37K13l80o85u50č50e83k 3680915768917

Pokud si najdete statistiku, tak absolventů gymnázií je nezaměstnaných asi 4%

0/0
14.4.2015 14:04

S43y42l74v52a 13Š84p47o38r72k34o94v64á 9236549550604

než napíšete hloupost, zkuste si najít statistiky - mezi absolventy gymnázií je nižší nezaměstnanost než mezi absolventy středních odborných škol

0/0
14.4.2015 14:37

T34o53m30á50š 36J50e54l63í63n72e18k 4150470419332

Oukej. U vás na učňáku se asi statistice moc hodin nevěnuje, co?

0/0
14.4.2015 15:07

P15a73v44e54l 47O23d12r35a20z47i71l 6834399427480

To bude u státní maturity z matiky zase řevu...

0/0
14.4.2015 16:19

F67r41a94n89t58i25š70e35k 64E91l87i21á88š 6407763415896

Čím vzdělatelnější dítě se dostane na gymnázium, tím lepší výsledky lze očekávat u maturit. Učitelé toho moc nesvedou, ale ani nepokazí.

0/−3
14.4.2015 12:23

S41o10f89i89e 78K10l18e46n32n27e20r13o63v65á 1253307241143

Bez ohledu na intelektuální schopnosti dítěte se na jeho přístupu k učivu učitel dokáže podepsat měrou převelikou.

+3/0
14.4.2015 12:47

F76r19a57n82t18i43š47e78k 61E59l12i22á94š 6427153815526

Jde-li o skutečně nadaného studenta, pak míra vlivu učitele je neveliká. Nadaný a gramotný  student hravě svede nastudovat cokoli, když má vnitřní motivaci.

+2/−1
14.4.2015 17:08

R38o52s58t88i41s86l52a36v 97C60a32h11a 8365711890742

Dobry ucitel dokaze povzbudit, spatny dokaze zajem zabit

0/0
14.4.2015 17:13

F35r10a32n41t57i91š55e51k 98E47l58i43á19š 6317763965816

Že by šel zabít zájem znám pouze z literatury. Prakticky asi ne.

0/0
14.4.2015 17:18

R23o86s77t65i25s45l32a14v 55C20a82h25a 8765351860212

tak to ja znam ze sveho okoli prikladu....

+2/0
14.4.2015 17:21
Foto

M47i69r42o82s49l93a45v 95S17t88e92i38n18e26r 6758824353295

Ze svého života mohu potvrdit, zájem o fyziku a chemii ve mně vzbudil velmi aktivní učitel, kterého jsem měl jako desetiletý žák. Václav Petrovický, rodák z Hradce Králové, působil v těch letech v Jihlavě. Organizoval kroužek, ve kterém se vyráběly pomůcky k výuce fyziky, takže jsme se po škole scházeli v kabinetu a připravovali experimenty na druhý den. Experiment měl vždy nějaký efekt- světlo, výbuch, samozřejmě jenom salónního formátu, kouř nebo zbarvení kapaliny. Škola hrou, by řekl Jan Amos Komenský.

0/0
14.4.2015 21:45

R22o84s22t18i19s63l98a36v 12C81a72h36a 8315221700322

nenapadlo Vas, ze hraje roli i genius loci? Tedy kolektiv jak pedagogicky, tak spoluzaci? Pokazit se toho da hodne a vzdy.

+2/0
14.4.2015 13:38

F71r61a44n23t41i29š50e80k 58E35l52i93á95š 6387443985886

Jistě, že hraje, ale téměř neměřitelnou.

+1/0
14.4.2015 17:08

R57o22s12t98i38s59l77a83v 22C90a63h32a 8795661790662

hahaha, a co soutezivost, spoluprace apod.? To Vam asi nic nerika. Uz jen sdileni znalosti je hodne dulezite. Jak podpori nevzdelavatelni spoluzaci nejakeho talenta? Nijak. Ale pokud mate spoluzaky s podobnymi zajmy na podobne, nebo vyssi urovni, pak to pomaha vsem. Rika se tomu synergie.

+2/0
14.4.2015 17:15

F85r54a24n47t22i86š91e43k 41E59l83i21á14š 6407723475736

Rozlišuji vzdělávatelnost a vzdělatelnost. Nevzdělávatelní spolužáci do školy většinou nechodí. Synergie při vzdělávání jistě působí, pokud jde o podobně vzdělatelné studenty. Ideální ovšem je, když se bez ní obejdete.

0/0
14.4.2015 17:21

R46o73s10t68i33s42l11a65v 39C28a37h86a 8575771680712

Diky prostredi = spoluzakum, jsem se naucil derivovat a integrovat ve druhaku na gymplu. To by se mi na ucnaku nestalo.

+1/0
14.4.2015 17:30

J37a19r83o29s60l76a69v 29S67t66u78c75h66l78í81k 7286258582436

To asi ne a o moc by jste v životě přišel. Velká většina lidí mezi které teď patříte by se bez znalosi integrálú uplně znemožnila

0/0
14.4.2015 19:10





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.