Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Začíná boj o elitní gymnázia, dostane se na ně každý šestý uchazeč

O elitní gymnázia svedou žáci i letos krutý boj. Zájem o studium na elitních středních školách neklesá. Na ty nejlepší školy přijmou jen každého šestého, někde i­ osmého uchazeče. MF DNES zjistila, kolik žáků se letos hlásí se na nejžádanější střední školy s výbornými výsledky ve státních maturitách.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M68i68r76o72s73l82a87v 80S40t71e33i47n24e95r 6218834143485

Takže gymnásium do každé rodiny? Co Čech, to umělec? Populismus má své hranice. Kdybychom za Husáka opravdu všichni mohli vstoupit do KSČ, stala by se KSČ zcela přebytečnou- nebylo by komu co brát a jinému dávat.

0/−1
14.4.2015 21:18

P95a63v63e35l 89O61d18r39a83z74i42l 6154939457840

Ten clanek vyzniva trochu jinak, ale zachovejte paniku.

+2/0
14.4.2015 21:29

J64a61r39o10s32l45a92v 95S48t26u60c90h65l64í70k 7436168482956

Jak se pozná elitní gymnázium? To jsou některá víc k ničemu než ta druhá?

+2/−1
14.4.2015 19:01

R25o55s60t15i42s86l21a64v 53C14a16h97a 6653397117391

Vic lepsi, nez ta prumerna a jeste vice lepsi, nez ta k nicemu.

+1/0
14.4.2015 19:55

L40u59k54á13š 25N60o70s66e86k 9730117277

Děcka nemohou být tak líná a místo i způsob vzdělávání je vysoké kvality (možná učitelé umí i zacházet z dataprojektory, i když tomu bych nevěřil).

0/0
14.4.2015 20:03

R72o29s14t97i98s54l49a68v 18C11a33h67a 6453337377521

Jak prosim souvisi dataprojektor s kvalitou skoly??? Chcete snad rici, ze zadne elitni skoly v minulem stoleti nebyly?

0/0
14.4.2015 20:13

P43a20v62e34l 36O62d40r12a56z92i91l 6104949887470

Přesně tak. Je to škola, na kterou je obrovský přetlak uchazečů, kterým je ale naprosto k ničemu, protože nejužitečnější jsou logicky školy, na které nikdo nechce.

+1/0
14.4.2015 21:59

L55u23k20á47š 79N83o12s98e66k 9830617697

Kdo má v plánu vystudovat VŠ pro toho je gymnázium jasná volba. Pokud chcete na VŠ pokračovat v technickém vzdělání, tak je lepší průmyslovka. Mám několik známých, kteří šli na VŠ s maturitou z SOU a s trochou zatnutých zubů také školu zvládli. Velice kvalitního života se stejně dá docílit i s výučním listem, pokud ho držíš oprávněně... Ale trochu mě zaráží, že o důležitosti vzdělání pro dobré zaměstnání nám kážou lidé, kteří nás učí. Lidé s VŠ, kteří s denně nervují a berou pár šupů měsíčně.

0/0
14.4.2015 16:08

P32a58v31e45l 79O36d43r24a52z63i47l 6914469667720

Tak já si upřímně řečeno užívám pestrosti povolání spolužáků: lékaři, právníci, přírodovědci, učitelé, technici... to se vám z oborové školy nepovede.

+1/0
14.4.2015 16:19

L94u52k61á57š 68N23o21s84e21k 9310237887

Samá úctyhodná povolání (až na právníky ;-)) já budu mít mezi spolužáky pravděpodobně samé seřizovače a mechaniky, ale ve špatné společnosti se rozhodně nepohybuji. Jen by ta gymnázia nemusela z některých lidí dělat taková nevychovaná elitářská hovada, která se k podřízeným chovají jako k póvlu (viz. místo mé praxe).

+2/0
14.4.2015 19:24

P71a59v17e62l 67O52d10r70a79z97i71l 6554309677550

Spatna spolecnost to mozna neni, ale mirne jednotvarna.

0/0
14.4.2015 21:31

F33r12a59n71t54i43š26e38k 13E24l32i14á10š 6197463455346

Zvládli tu VŠ proto, že úroveň a hlavně náročnost vysokých škol, spolu se všemi nižšími stupni, neuvěřitelně poklesla.

+1/0
14.4.2015 17:14

R57o23s53t51i91s55l84a34v 92C65a11h25a 6533887127481

Nemyslite, ze mohli mit i motivaci? I za komancu si vysokou skolu dodelavali pracujici, kteri zacali treba jen vyucnim listem.

+2/0
14.4.2015 17:17

F55r64a61n18t71i51š44e38k 42E78l59i53á30š 6957693705606

Učil jsem ony pracující a mohu zodpovědně prohlásit, že školu udělali díky toleranci kantorů, i když znám pár jedinců, kteří uzráli jak víno a začali v dospělosti jevit zájem o studium. Vždy šlo o muže.

+1/0
14.4.2015 17:23

L36u30k71á54š 11N81o19s14e86k 9300497597

Asi proto původně na VŠ nešli ;-)

0/0
14.4.2015 19:41
Foto

M36i87r69o42s11l61a63v 81S83t25e84i70n19e22r 6598754343805

Právě ti jedinci byli ta pravá sklizeň. V sociálních systémech mnohé semeno padne na neúrodnou půdu. Přesto však, právě ti jedinci, najdou svoji cestu i v houšti třídní, národnostní nebo rasové diskriminace.

0/0
14.4.2015 21:30

V72i69t41a 54K92a61b80o75u10r63e79k 4980670642238

Gymnázia jsou pro život úplně na nic. Lejou tam do žáků jen samá nepotřebná data, která jsou pak v životě k ničemu...

+1/−3
14.4.2015 14:17

M88a81r51t71i82n 86K93ř18í17ž 9783522150857

Jak se správně vyčerpá žumpa průměrný gymnazista vůbec netuší. Hanba!

+2/0
14.4.2015 15:04

L82u91k68á59š 37N61o49s76e89k 9940427757

Když na otázku: "Paní profesorko a k čemu nám bude v životě znalost této látky?" zazní odpověď: "Abys ji dokázal vysvětlit synovi, až jí bud za pár let taky brát." Potom je něco špatně ;-)

0/0
14.4.2015 16:11

R79o30s84t62i28s13l26a27v 16C94a33h76a 6343627967841

pani profesorka je spatne.

0/0
14.4.2015 16:39

F74r32a47n24t19i74š88e27k 70E20l48i39á13š 6737223915556

Špatná odpověď paní učitelky. jakákoli znalost je člověku potřebná. Tím lépe, když ji navíc uchová v paměti.

+1/0
14.4.2015 17:16

L38u16k16á73š 33N53o59s48e88k 9680757957

Samozřejmě, že není potřebná. Obrovské množství % znalostí získaných ve škole nikdy prakticky nevyužijete. Nemohu posoudit VŠ (chodím na SŠ) ale sdílím názor, že ve škole se učíte hlavně se učit.

0/−2
14.4.2015 19:34

V44l82a12d97a 51S90i24m71o94n61i70k 3549943443565

Představte si, že já jsem v praxi a sám pro sebe použil třeba ruční derivování  jelikož ještě nebyly žádné kalkulačky, tepelné výpočty. Principech jednoduchých strojů ani nemluvě. Dnes maturant musí na Googlu vyhledat, jak že to funguje volná kladka. Pravopis, cizí jazyky, hodí se úplně všechno. A encyklika Jana XXII. se mi také hodila .. už jenom proto, že jsem věděl , co v ní je a proč.

+1/0
14.4.2015 19:39

L92u76k86á13š 31N21o84s77e34k 9890787117

Víte to Vám nehodlám brát, asi jste velice vzdálená osoba. Já se v okolí setkal se středně i vysoce vzdělanými lidmi, kteří se totální většinu toho co znají naučili až po dostudování a hodlám jim věřit.

0/0
14.4.2015 19:53

R98o92s63t70i85s30l50a73v 74C65a36h14a 6313317767821

Taky jsem v zivote pouzil spoustu veci, o kterych jsem si myslel, ze ze stredni skoly potrebovat nebudu. Ale to, jak student pochopite, az bude pozde;-D

+4/0
14.4.2015 19:57

L42u54k45á28š 37N19o13s55e21k 9800727747

Musím s naučit jak se učit a pak snad pozdě nebude. ;-)

+1/0
14.4.2015 20:02
Foto

M33i96r34o73s60l21a23v 72S12t97e10i67n73e92r 6818274213595

Přesně tak. VŠ vás má naučit, jak si poradit, když ve svém okolí nikoho nemáte, kdo by vám poradit mohl. Jste kapitán lodi na neznámém moři a hledáte pevninu.

0/0
14.4.2015 21:37

P98a98v89e17l 93O90d45r42a82z70i82l 6604259747490

Klidne si i neco zapamatujte, vyhoda lidske pameti je jeji jen obtizne naplnitelna kapacita. Uceni stylem Pred zkouskou tam, po zkousce ven sice funguje, ale neobohacuje.

+1/0
14.4.2015 21:40

V77l98a51d67a 12S39i69m19o63n20i40k 3569453593625

Netuším, co znamená vzdálená osoba .. "totální většina" je něco jako celková většina ?

0/0
14.4.2015 21:05

R25o30s37t10i30s73l75a43v 89C39a82h24a 6783397117281

desne mne na gymplu nebavil dejepis, zemepis, biologie a par dalsich predmetu. Ale ted ocenim, kdyz dostanu lekarskou zpravu a rozumim ji, alespon castecne. A i kdyz moje znalosti dejepisu jsou vice mene povrchni, tak mi pomahaji chapat souvislosti. Napriklad konfliktu, kterych je v soucasne dobe po svete spoustu. Z fyziky jsem toho uz taky spoustu zapomnel, pro svou profesi ji nepotrebuji, ale neni od veci umet vysvetlit detem, jak veci funguji, kdyz se ptaji. Takze mi vseobecne vzdelani pomohlo necitit se v mnoha situacich jako blbec.

+3/0
14.4.2015 16:43

F47r84a92n34t24i81š75e52k 57E68l38i80á53š 6837603885966

Jakákoli data jsou potřebná. Když už k žádné praktičnosti, memorováním dat se rozvíjí paměť jedince.

+1/0
14.4.2015 17:15

J33a17n 66P39e86r73n28i14k 8330171778726

Už jenom to, že jedinec se naučí v historicky krátk době vstřebat větší objem informací a umět je použít je pro praxi velmi užitečná schopnost. Jinak pokud to berete takto, tak můžeme redukovat školství na první 4 třídy obecné.

0/0
14.4.2015 20:47

P56e54t39r 33D18o21k18t60o65r 6386101488609

a z elitního gymnazisty bude pak elitní nezaměstnaný :-/

0/−7
14.4.2015 13:02

M56i72l15a46n 62K45l55o31u35č80e16k 3930605178967

Pokud si najdete statistiku, tak absolventů gymnázií je nezaměstnaných asi 4%

0/0
14.4.2015 14:04

S29y16l20v58a 67Š73p83o21r82k50o29v74á 9486799460664

než napíšete hloupost, zkuste si najít statistiky - mezi absolventy gymnázií je nižší nezaměstnanost než mezi absolventy středních odborných škol

0/0
14.4.2015 14:37

T66o90m35á26š 54J97e85l54í41n27e35k 4290580279242

Oukej. U vás na učňáku se asi statistice moc hodin nevěnuje, co?

0/0
14.4.2015 15:07

P83a80v41e72l 73O59d19r25a66z26i12l 6264749827350

To bude u státní maturity z matiky zase řevu...

0/0
14.4.2015 16:19

F94r68a55n90t87i37š11e83k 96E96l74i57á45š 6107553845606

Čím vzdělatelnější dítě se dostane na gymnázium, tím lepší výsledky lze očekávat u maturit. Učitelé toho moc nesvedou, ale ani nepokazí.

0/−3
14.4.2015 12:23

S90o75f41i22e 38K62l90e48n17n28e39r77o88v89á 1273247371613

Bez ohledu na intelektuální schopnosti dítěte se na jeho přístupu k učivu učitel dokáže podepsat měrou převelikou.

+3/0
14.4.2015 12:47

F18r21a55n85t37i37š75e73k 83E70l47i79á79š 6147673385426

Jde-li o skutečně nadaného studenta, pak míra vlivu učitele je neveliká. Nadaný a gramotný  student hravě svede nastudovat cokoli, když má vnitřní motivaci.

+2/−1
14.4.2015 17:08

R62o31s15t20i63s61l40a66v 15C77a16h34a 6813417977181

Dobry ucitel dokaze povzbudit, spatny dokaze zajem zabit

0/0
14.4.2015 17:13

F14r63a38n44t44i89š13e84k 62E87l16i77á68š 6487593735306

Že by šel zabít zájem znám pouze z literatury. Prakticky asi ne.

0/0
14.4.2015 17:18

R34o88s45t38i55s60l61a79v 22C55a96h17a 6403877507451

tak to ja znam ze sveho okoli prikladu....

+2/0
14.4.2015 17:21
Foto

M68i78r85o10s21l78a52v 80S13t95e53i21n90e16r 6448144793455

Ze svého života mohu potvrdit, zájem o fyziku a chemii ve mně vzbudil velmi aktivní učitel, kterého jsem měl jako desetiletý žák. Václav Petrovický, rodák z Hradce Králové, působil v těch letech v Jihlavě. Organizoval kroužek, ve kterém se vyráběly pomůcky k výuce fyziky, takže jsme se po škole scházeli v kabinetu a připravovali experimenty na druhý den. Experiment měl vždy nějaký efekt- světlo, výbuch, samozřejmě jenom salónního formátu, kouř nebo zbarvení kapaliny. Škola hrou, by řekl Jan Amos Komenský.

0/0
14.4.2015 21:45

R18o36s31t47i77s83l78a33v 22C34a35h44a 6453527397531

nenapadlo Vas, ze hraje roli i genius loci? Tedy kolektiv jak pedagogicky, tak spoluzaci? Pokazit se toho da hodne a vzdy.

+2/0
14.4.2015 13:38

F52r17a31n63t78i66š94e13k 77E50l68i17á96š 6177533475106

Jistě, že hraje, ale téměř neměřitelnou.

+1/0
14.4.2015 17:08

R86o40s18t26i22s66l94a71v 96C31a79h68a 6173357597411

hahaha, a co soutezivost, spoluprace apod.? To Vam asi nic nerika. Uz jen sdileni znalosti je hodne dulezite. Jak podpori nevzdelavatelni spoluzaci nejakeho talenta? Nijak. Ale pokud mate spoluzaky s podobnymi zajmy na podobne, nebo vyssi urovni, pak to pomaha vsem. Rika se tomu synergie.

+2/0
14.4.2015 17:15

F64r37a16n58t81i63š85e79k 33E66l90i27á94š 6317543675556

Rozlišuji vzdělávatelnost a vzdělatelnost. Nevzdělávatelní spolužáci do školy většinou nechodí. Synergie při vzdělávání jistě působí, pokud jde o podobně vzdělatelné studenty. Ideální ovšem je, když se bez ní obejdete.

0/0
14.4.2015 17:21

R10o25s33t18i21s48l33a12v 68C79a17h10a 6323547477321

Diky prostredi = spoluzakum, jsem se naucil derivovat a integrovat ve druhaku na gymplu. To by se mi na ucnaku nestalo.

+1/0
14.4.2015 17:30

J64a75r43o97s18l15a73v 74S68t47u79c98h14l57í77k 7176538872896

To asi ne a o moc by jste v životě přišel. Velká většina lidí mezi které teď patříte by se bez znalosi integrálú uplně znemožnila

0/0
14.4.2015 19:10





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.