- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Článok to nie je zlý len potrebuje trošku background.
Piloti aj riadiaci dostali počasie
Dohľadnosť 400m a výška spodnej základne oblačnosti 60m
Na to aby priblíženie bolo ako tak bezpečné boli potrebné minimá
Dohľadnosť 2km a výška spodnej základne oblačnosti 100m (koniec koncov pilot mal povolený zostup len do výšky 100 metrov) napriek týmto podmienkam do toho radarový riadiaci aj pilot išli ešte pri výške 100m to vyzeralo dobre ale zostup 7m/s je veľa najneskôr vo výške 100m mali pokračovať maximálne 3-5 m/s . Ten rádiomaják ktorý viac menej trafili mali preletieť vo výške cca 50m. Popisuje to aj prepis komunikácie
Navigátor: 50. ( výška 50m)
08:40:51 Ruský hlas v rádiu: Horizont 101. ( ruský radarový riadiaci na presnom približovacom radare, 101 je volací znak poľského lietadla, Horizont - je pokyn/rozkaz neklesať pokračovať vo vodorovnom lete)
08:40:52Varovný systém: PULL UP!
08:40:54 Ruský hlas v rádiu: Kontrola výšky horizontu! (Správne je kontrola výšky, horizont - riadiaci upozorňuje na výškomer aby si ho skontrolovali venovali mu pozornosť, nakoľko lietadlo pokračovalo v klesaní a neplnilo pokyny ruského riadiaceho zopakoval mu pokyn/rozkaz horizont aby neklesal a držal výšku ktorú v tom okamihu mal) pokyn/rozkaz uvádzam z dôvodu ruského typu štýl vojenského riadenia je že sa velí a riadiaci vydáva rozkazy pilotom, nie je to poradná služba ako pri civilnom/západnom štýle riadenia.
Typicka komunisticka vlada, chce kecat do vseho.
Asi slušný mejdan na palubě prezidentského speciálu.
V opilecké pýše si již hodně dnes nebožtíků myslelo, že jsou nesmrtelní...
Protoze se to pysni Polaci snazili zamest pod koberec. Ale kdyz se na to podivate, neslo to...
Kapitán zřejmě udělal tu chybu, že podlehl dodatečným pokynům (možná i opileckým) a porušil zásadu, že jeho prvořadou povinností je bezpečně přistát.
Jezkove oci! Tak ako je darwinova cena za najhlupsiu smrt tak by mali zacat udelovat v letectve Ikarovu cenu.
Tohle celkem jasně ukazuje, že patra opilých Poláků se rozhodla přistát někde, kde to zjevně nešlo, a to nehledě na to, že jim to Rusové včas sdělili ...
To, že byli pasažéři v letadle opilí je nepodstatné. Negativní roli sehrál fakt, že do pilotní kabiny měli pasažéři přístup a kecali posádce do řízení
nevim, co Polaci porad resi za spiknuti..
Velitel letectva byl sebevražedný ruský agent, něco jako ožralý zeman...