Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

DOKUMENT: Poslední minuty v kabině vládního letounu před tragédií u Smolensku

Polská vojenská prokuratura zveřejnila přepis rozhovorů v pilotní kabině vládního letounu, který 10. dubna 2010 havaroval při pokusu o přistání v ruském Smolensku. V troskách letadla zahynulo 96 lidí včetně tehdejšího polského prezidenta Lecha Kaczyńského. Publikujeme výňatky ze záznamu, časové údaje odpovídají času na palubě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P20e73t93e33r 93B67a25k44i92č 1639349545390

Článok to nie je zlý len potrebuje trošku background.

Piloti aj riadiaci dostali počasie

Dohľadnosť 400m a výška spodnej základne oblačnosti 60m

Na to aby priblíženie bolo ako tak bezpečné boli potrebné minimá 

Dohľadnosť 2km a výška spodnej základne oblačnosti 100m (koniec koncov pilot mal povolený zostup len do výšky 100 metrov) napriek týmto podmienkam do toho radarový riadiaci aj pilot išli ešte pri výške 100m to vyzeralo dobre ale zostup 7m/s je veľa najneskôr vo výške 100m mali pokračovať maximálne 3-5 m/s . Ten rádiomaják ktorý viac menej trafili mali preletieť vo výške cca 50m. Popisuje to aj prepis komunikácie 

Navigátor: 50. ( výška 50m)

08:40:51 Ruský hlas v rádiu: Horizont 101. ( ruský radarový riadiaci na presnom približovacom radare, 101 je volací znak poľského lietadla, Horizont - je pokyn/rozkaz neklesať pokračovať vo vodorovnom lete)

08:40:52Varovný systém: PULL UP! 

08:40:54 Ruský hlas v rádiu: Kontrola výšky horizontu! (Správne je kontrola výšky, horizont - riadiaci upozorňuje na výškomer aby si ho skontrolovali venovali mu pozornosť, nakoľko lietadlo pokračovalo v klesaní a neplnilo pokyny ruského riadiaceho zopakoval mu pokyn/rozkaz horizont aby neklesal a držal výšku ktorú v tom okamihu mal) pokyn/rozkaz uvádzam z dôvodu ruského typu štýl vojenského riadenia je že sa velí a riadiaci vydáva rozkazy pilotom, nie je to poradná služba ako pri civilnom/západnom štýle riadenia.

0/0
15.4.2015 10:52

J79a79n 96K43r49p48e36c 5506243804802

takova typicka psontkovina...

0/−1
11.4.2015 8:59
Foto

P98a49v47e53l 95J60a36n36c57i45k 9172973321789

Typicka komunisticka vlada, chce kecat do vseho.

0/−1
11.4.2015 1:06

I71g38o95r 70K89r27e74s63t32a 8825329786511

Asi slušný mejdan na palubě prezidentského speciálu.

V opilecké pýše si již hodně dnes nebožtíků myslelo, že jsou nesmrtelní...

+8/−1
10.4.2015 17:43

T75o95m49á67š 73V27e12l32č43o88v44s26k69ý 4923468839368

Věřil bych tomu snad kdyby ty skříňky neměli ve svých špinavých prackách rusáci. Proč to trvalo tak dlouho?

0/−5
10.4.2015 17:33
Foto

P76a51v71e22l 81J66a63n65c46i39k 9702533751499

Protoze se to pysni Polaci snazili zamest pod koberec. Ale kdyz se na to podivate, neslo to...

0/0
11.4.2015 1:07

P55e63t61r 27N85o38v60á36k 1665967212935

Nějak Vám uniklo, že se Rusům nepovedlo rozluštit záznam a rozluštění proběhlo až v Polsku.

0/0
11.4.2015 10:59
Foto

P47a55v38e39l 47J62a88n85c94i25k 9452273131829

Nejak vam uniklo, ze na tom sedeli dlouhou dobu a nechteli to pustit ven.

0/0
11.4.2015 13:40

J67a11r20d60a 64B91r71a45b68e75n23e38c 1830654509486

proč špinavých prackách? Vy se v této problematice vyznáte?

0/0
11.4.2015 8:51

L89u44k55á83š 55C69v27r90č11e41k 1156234607

Protože to letadlo plné střízlivých profesionálů, kteří by se rozhodně pilotům nepletli do řízení, ve skutečnosti za úplně jasného počasí sestřelili Rusové systémem BUK a pak pět let sháněli šikovné imitátory, aby mohli padělat záznam;-D;-D;-D;-D Jste magor.

0/0
11.4.2015 10:25

H69e68l46e81n68a 34K76a68v65k86o59v38á 5556833910696

Kapitán zřejmě udělal tu chybu, že podlehl  dodatečným  pokynům (možná i opileckým)  a porušil zásadu, že jeho prvořadou povinností je bezpečně přistát.

+4/0
10.4.2015 16:33
Foto

J71o48z59e12f 39B73e96r36n68a37t83a54k 6505438733909

Jezkove oci! Tak ako je darwinova cena za najhlupsiu smrt tak by mali zacat udelovat v letectve Ikarovu cenu.

+4/0
10.4.2015 16:29

P40e40t55r 24K53o69l46á82ř 2818237234751

Tohle celkem jasně ukazuje, že patra opilých Poláků se rozhodla přistát někde, kde to zjevně nešlo, a to nehledě na to, že jim to Rusové včas sdělili ...

+9/−1
10.4.2015 16:09

P88e95t95r 40N71o16v18á70k 1435737102665

To, že byli pasažéři v letadle opilí je nepodstatné. Negativní roli sehrál fakt, že do pilotní kabiny měli pasažéři přístup a kecali posádce do řízení

0/0
11.4.2015 11:04

J39a72n 83K41r65i48e83g20l46e26r 4631647535616

nevim, co Polaci porad resi za spiknuti..

+9/0
10.4.2015 15:52

I24v56a93n 89R64ů55ž91i82č22k91a 3480862580192

Velitel letectva byl sebevražedný ruský agent, něco jako ožralý zeman...Rv

+1/−2
10.4.2015 16:29

I70v66a81n 68R96ů80ž24i85č39k73a 3970492570742

http://pu.i.wp.pl/k,NTg0ODcxOTcsODY0ODM0,f,Gendyw.Andrzej_Blasik.jpg

0/0
10.4.2015 16:33
Foto

P90a78v59e78l 75J17a62n56c55i85k 9782203121839

Polaci jsou pysni a pro Rusy namaji zadny cas... Zaslouzi si posmech verejnosti.

0/0
11.4.2015 1:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.