Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

DOKUMENT: Poslední minuty v kabině vládního letounu před tragédií u Smolensku

Polská vojenská prokuratura zveřejnila přepis rozhovorů v pilotní kabině vládního letounu, který 10. dubna 2010 havaroval při pokusu o přistání v ruském Smolensku. V troskách letadla zahynulo 96 lidí včetně tehdejšího polského prezidenta Lecha Kaczyńského. Publikujeme výňatky ze záznamu, časové údaje odpovídají času na palubě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P23e89t64e11r 17B57a43k54i32č 1689479885410

Článok to nie je zlý len potrebuje trošku background.

Piloti aj riadiaci dostali počasie

Dohľadnosť 400m a výška spodnej základne oblačnosti 60m

Na to aby priblíženie bolo ako tak bezpečné boli potrebné minimá 

Dohľadnosť 2km a výška spodnej základne oblačnosti 100m (koniec koncov pilot mal povolený zostup len do výšky 100 metrov) napriek týmto podmienkam do toho radarový riadiaci aj pilot išli ešte pri výške 100m to vyzeralo dobre ale zostup 7m/s je veľa najneskôr vo výške 100m mali pokračovať maximálne 3-5 m/s . Ten rádiomaják ktorý viac menej trafili mali preletieť vo výške cca 50m. Popisuje to aj prepis komunikácie 

Navigátor: 50. ( výška 50m)

08:40:51 Ruský hlas v rádiu: Horizont 101. ( ruský radarový riadiaci na presnom približovacom radare, 101 je volací znak poľského lietadla, Horizont - je pokyn/rozkaz neklesať pokračovať vo vodorovnom lete)

08:40:52Varovný systém: PULL UP! 

08:40:54 Ruský hlas v rádiu: Kontrola výšky horizontu! (Správne je kontrola výšky, horizont - riadiaci upozorňuje na výškomer aby si ho skontrolovali venovali mu pozornosť, nakoľko lietadlo pokračovalo v klesaní a neplnilo pokyny ruského riadiaceho zopakoval mu pokyn/rozkaz horizont aby neklesal a držal výšku ktorú v tom okamihu mal) pokyn/rozkaz uvádzam z dôvodu ruského typu štýl vojenského riadenia je že sa velí a riadiaci vydáva rozkazy pilotom, nie je to poradná služba ako pri civilnom/západnom štýle riadenia.

0/0
15.4.2015 10:52

J26a41n 92K95r92p12e63c 5506483264362

takova typicka psontkovina...

0/−1
11.4.2015 8:59
Foto

P39a83v92e50l 86J44a67n14c20i16k 9712393581519

Typicka komunisticka vlada, chce kecat do vseho.

0/−1
11.4.2015 1:06

I11g10o16r 85K66r77e49s63t37a 8415369506381

Asi slušný mejdan na palubě prezidentského speciálu.

V opilecké pýše si již hodně dnes nebožtíků myslelo, že jsou nesmrtelní...

+8/−1
10.4.2015 17:43

T27o72m47á12š 72V51e47l74č76o73v50s13k45ý 4343788839308

Věřil bych tomu snad kdyby ty skříňky neměli ve svých špinavých prackách rusáci. Proč to trvalo tak dlouho?

0/−5
10.4.2015 17:33
Foto

P19a69v63e46l 50J10a62n43c61i58k 9582883291649

Protoze se to pysni Polaci snazili zamest pod koberec. Ale kdyz se na to podivate, neslo to...

0/0
11.4.2015 1:07

P19e60t92r 38N86o47v67á68k 1665177132365

Nějak Vám uniklo, že se Rusům nepovedlo rozluštit záznam a rozluštění proběhlo až v Polsku.

0/0
11.4.2015 10:59
Foto

P33a42v45e63l 42J25a83n53c20i26k 9802743791329

Nejak vam uniklo, ze na tom sedeli dlouhou dobu a nechteli to pustit ven.

0/0
11.4.2015 13:40

J46a49r38d88a 87B25r86a53b84e92n83e40c 1490964829506

proč špinavých prackách? Vy se v této problematice vyznáte?

0/0
11.4.2015 8:51

L10u96k39á46š 73C39v11r26č94e26k 1736444217

Protože to letadlo plné střízlivých profesionálů, kteří by se rozhodně pilotům nepletli do řízení, ve skutečnosti za úplně jasného počasí sestřelili Rusové systémem BUK a pak pět let sháněli šikovné imitátory, aby mohli padělat záznam;-D;-D;-D;-D Jste magor.

0/0
11.4.2015 10:25

H97e43l22e63n17a 25K31a29v37k27o24v20á 5456883600696

Kapitán zřejmě udělal tu chybu, že podlehl  dodatečným  pokynům (možná i opileckým)  a porušil zásadu, že jeho prvořadou povinností je bezpečně přistát.

+4/0
10.4.2015 16:33
Foto

J57o83z44e55f 37B75e79r77n49a84t72a20k 6375728923979

Jezkove oci! Tak ako je darwinova cena za najhlupsiu smrt tak by mali zacat udelovat v letectve Ikarovu cenu.

+4/0
10.4.2015 16:29

P23e18t72r 93K50o28l85á89ř 2678297794681

Tohle celkem jasně ukazuje, že patra opilých Poláků se rozhodla přistát někde, kde to zjevně nešlo, a to nehledě na to, že jim to Rusové včas sdělili ...

+9/−1
10.4.2015 16:09

P21e31t62r 92N21o65v35á68k 1895107652705

To, že byli pasažéři v letadle opilí je nepodstatné. Negativní roli sehrál fakt, že do pilotní kabiny měli pasažéři přístup a kecali posádce do řízení

0/0
11.4.2015 11:04

J67a41n 84K66r39i57e19g10l54e31r 4221327805876

nevim, co Polaci porad resi za spiknuti..

+9/0
10.4.2015 15:52

I74v16a65n 58R65ů69ž55i10č19k38a 3620192260252

Velitel letectva byl sebevražedný ruský agent, něco jako ožralý zeman...Rv

+1/−2
10.4.2015 16:29

I17v66a39n 32R18ů17ž33i82č85k10a 3320372700702

http://pu.i.wp.pl/k,NTg0ODcxOTcsODY0ODM0,f,Gendyw.Andrzej_Blasik.jpg

0/0
10.4.2015 16:33
Foto

P67a65v98e50l 70J40a76n59c61i33k 9502983111219

Polaci jsou pysni a pro Rusy namaji zadny cas... Zaslouzi si posmech verejnosti.

0/0
11.4.2015 1:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.