Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

DOKUMENT: Poslední minuty v kabině vládního letounu před tragédií u Smolensku

Polská vojenská prokuratura zveřejnila přepis rozhovorů v pilotní kabině vládního letounu, který 10. dubna 2010 havaroval při pokusu o přistání v ruském Smolensku. V troskách letadla zahynulo 96 lidí včetně tehdejšího polského prezidenta Lecha Kaczyńského. Publikujeme výňatky ze záznamu, časové údaje odpovídají času na palubě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P60e32t80e47r 71B13a32k46i12č 1869399485980

Článok to nie je zlý len potrebuje trošku background.

Piloti aj riadiaci dostali počasie

Dohľadnosť 400m a výška spodnej základne oblačnosti 60m

Na to aby priblíženie bolo ako tak bezpečné boli potrebné minimá 

Dohľadnosť 2km a výška spodnej základne oblačnosti 100m (koniec koncov pilot mal povolený zostup len do výšky 100 metrov) napriek týmto podmienkam do toho radarový riadiaci aj pilot išli ešte pri výške 100m to vyzeralo dobre ale zostup 7m/s je veľa najneskôr vo výške 100m mali pokračovať maximálne 3-5 m/s . Ten rádiomaják ktorý viac menej trafili mali preletieť vo výške cca 50m. Popisuje to aj prepis komunikácie 

Navigátor: 50. ( výška 50m)

08:40:51 Ruský hlas v rádiu: Horizont 101. ( ruský radarový riadiaci na presnom približovacom radare, 101 je volací znak poľského lietadla, Horizont - je pokyn/rozkaz neklesať pokračovať vo vodorovnom lete)

08:40:52Varovný systém: PULL UP! 

08:40:54 Ruský hlas v rádiu: Kontrola výšky horizontu! (Správne je kontrola výšky, horizont - riadiaci upozorňuje na výškomer aby si ho skontrolovali venovali mu pozornosť, nakoľko lietadlo pokračovalo v klesaní a neplnilo pokyny ruského riadiaceho zopakoval mu pokyn/rozkaz horizont aby neklesal a držal výšku ktorú v tom okamihu mal) pokyn/rozkaz uvádzam z dôvodu ruského typu štýl vojenského riadenia je že sa velí a riadiaci vydáva rozkazy pilotom, nie je to poradná služba ako pri civilnom/západnom štýle riadenia.

0/0
15.4.2015 10:52

J36a70n 68K79r53p26e34c 5686173904292

takova typicka psontkovina...

0/−1
11.4.2015 8:59
Foto

P72a56v18e66l 44J28a30n12c17i58k 9562273151919

Typicka komunisticka vlada, chce kecat do vseho.

0/−1
11.4.2015 1:06

I36g52o64r 18K98r28e77s31t71a 8595139156211

Asi slušný mejdan na palubě prezidentského speciálu.

V opilecké pýše si již hodně dnes nebožtíků myslelo, že jsou nesmrtelní...

+8/−1
10.4.2015 17:43

T78o45m76á95š 52V41e61l73č24o94v65s11k82ý 4653368409508

Věřil bych tomu snad kdyby ty skříňky neměli ve svých špinavých prackách rusáci. Proč to trvalo tak dlouho?

0/−5
10.4.2015 17:33
Foto

P79a53v63e87l 26J72a69n59c18i71k 9502513831579

Protoze se to pysni Polaci snazili zamest pod koberec. Ale kdyz se na to podivate, neslo to...

0/0
11.4.2015 1:07

P63e39t16r 51N65o40v61á13k 1855537272215

Nějak Vám uniklo, že se Rusům nepovedlo rozluštit záznam a rozluštění proběhlo až v Polsku.

0/0
11.4.2015 10:59
Foto

P57a98v16e25l 62J50a89n31c79i59k 9512333611729

Nejak vam uniklo, ze na tom sedeli dlouhou dobu a nechteli to pustit ven.

0/0
11.4.2015 13:40

J16a46r43d68a 20B32r40a47b11e71n76e24c 1690104879756

proč špinavých prackách? Vy se v této problematice vyznáte?

0/0
11.4.2015 8:51

L66u19k70á15š 24C70v52r92č19e98k 1606624767

Protože to letadlo plné střízlivých profesionálů, kteří by se rozhodně pilotům nepletli do řízení, ve skutečnosti za úplně jasného počasí sestřelili Rusové systémem BUK a pak pět let sháněli šikovné imitátory, aby mohli padělat záznam;-D;-D;-D;-D Jste magor.

0/0
11.4.2015 10:25

H13e86l82e88n92a 34K25a69v27k43o93v80á 5206963440486

Kapitán zřejmě udělal tu chybu, že podlehl  dodatečným  pokynům (možná i opileckým)  a porušil zásadu, že jeho prvořadou povinností je bezpečně přistát.

+4/0
10.4.2015 16:33
Foto

J47o80z89e42f 14B91e41r62n56a57t44a92k 6505588203709

Jezkove oci! Tak ako je darwinova cena za najhlupsiu smrt tak by mali zacat udelovat v letectve Ikarovu cenu.

+4/0
10.4.2015 16:29

P77e69t96r 83K92o35l76á75ř 2728157494751

Tohle celkem jasně ukazuje, že patra opilých Poláků se rozhodla přistát někde, kde to zjevně nešlo, a to nehledě na to, že jim to Rusové včas sdělili ...

+9/−1
10.4.2015 16:09

P75e33t14r 73N18o53v70á28k 1695297722205

To, že byli pasažéři v letadle opilí je nepodstatné. Negativní roli sehrál fakt, že do pilotní kabiny měli pasažéři přístup a kecali posádce do řízení

0/0
11.4.2015 11:04

J55a30n 41K44r88i31e29g67l33e33r 4131507985596

nevim, co Polaci porad resi za spiknuti..

+9/0
10.4.2015 15:52

I54v22a13n 24R69ů97ž52i65č85k32a 3530702840952

Velitel letectva byl sebevražedný ruský agent, něco jako ožralý zeman...Rv

+1/−2
10.4.2015 16:29

I87v90a10n 57R95ů85ž38i72č92k41a 3850512850812

http://pu.i.wp.pl/k,NTg0ODcxOTcsODY0ODM0,f,Gendyw.Andrzej_Blasik.jpg

0/0
10.4.2015 16:33
Foto

P52a52v30e63l 73J58a98n57c24i55k 9592733671889

Polaci jsou pysni a pro Rusy namaji zadny cas... Zaslouzi si posmech verejnosti.

0/0
11.4.2015 1:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.