Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

DOKUMENT: Poslední minuty v kabině vládního letounu před tragédií u Smolensku

Polská vojenská prokuratura zveřejnila přepis rozhovorů v pilotní kabině vládního letounu, který 10. dubna 2010 havaroval při pokusu o přistání v ruském Smolensku. V troskách letadla zahynulo 96 lidí včetně tehdejšího polského prezidenta Lecha Kaczyńského. Publikujeme výňatky ze záznamu, časové údaje odpovídají času na palubě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P84e36t27e31r 22B19a52k49i25č 1739709705860

Článok to nie je zlý len potrebuje trošku background.

Piloti aj riadiaci dostali počasie

Dohľadnosť 400m a výška spodnej základne oblačnosti 60m

Na to aby priblíženie bolo ako tak bezpečné boli potrebné minimá 

Dohľadnosť 2km a výška spodnej základne oblačnosti 100m (koniec koncov pilot mal povolený zostup len do výšky 100 metrov) napriek týmto podmienkam do toho radarový riadiaci aj pilot išli ešte pri výške 100m to vyzeralo dobre ale zostup 7m/s je veľa najneskôr vo výške 100m mali pokračovať maximálne 3-5 m/s . Ten rádiomaják ktorý viac menej trafili mali preletieť vo výške cca 50m. Popisuje to aj prepis komunikácie 

Navigátor: 50. ( výška 50m)

08:40:51 Ruský hlas v rádiu: Horizont 101. ( ruský radarový riadiaci na presnom približovacom radare, 101 je volací znak poľského lietadla, Horizont - je pokyn/rozkaz neklesať pokračovať vo vodorovnom lete)

08:40:52Varovný systém: PULL UP! 

08:40:54 Ruský hlas v rádiu: Kontrola výšky horizontu! (Správne je kontrola výšky, horizont - riadiaci upozorňuje na výškomer aby si ho skontrolovali venovali mu pozornosť, nakoľko lietadlo pokračovalo v klesaní a neplnilo pokyny ruského riadiaceho zopakoval mu pokyn/rozkaz horizont aby neklesal a držal výšku ktorú v tom okamihu mal) pokyn/rozkaz uvádzam z dôvodu ruského typu štýl vojenského riadenia je že sa velí a riadiaci vydáva rozkazy pilotom, nie je to poradná služba ako pri civilnom/západnom štýle riadenia.

0/0
15.4.2015 10:52

J56a75n 68K16r11p91e20c 5836793404852

takova typicka psontkovina...

0/−1
11.4.2015 8:59
Foto

P69a87v50e55l 55J87a26n77c30i85k 9132113301219

Typicka komunisticka vlada, chce kecat do vseho.

0/−1
11.4.2015 1:06

I91g89o78r 13K19r22e74s57t74a 8925259496371

Asi slušný mejdan na palubě prezidentského speciálu.

V opilecké pýše si již hodně dnes nebožtíků myslelo, že jsou nesmrtelní...

+8/−1
10.4.2015 17:43

T45o80m92á25š 43V51e80l32č81o60v73s28k25ý 4813698779558

Věřil bych tomu snad kdyby ty skříňky neměli ve svých špinavých prackách rusáci. Proč to trvalo tak dlouho?

0/−5
10.4.2015 17:33
Foto

P82a12v10e71l 98J73a20n48c95i90k 9832403421809

Protoze se to pysni Polaci snazili zamest pod koberec. Ale kdyz se na to podivate, neslo to...

0/0
11.4.2015 1:07

P39e51t84r 14N45o75v65á48k 1275937352505

Nějak Vám uniklo, že se Rusům nepovedlo rozluštit záznam a rozluštění proběhlo až v Polsku.

0/0
11.4.2015 10:59
Foto

P18a55v30e57l 48J55a42n91c32i46k 9932533421809

Nejak vam uniklo, ze na tom sedeli dlouhou dobu a nechteli to pustit ven.

0/0
11.4.2015 13:40

J31a26r68d40a 42B36r90a75b42e85n44e51c 1270924509476

proč špinavých prackách? Vy se v této problematice vyznáte?

0/0
11.4.2015 8:51

L35u44k32á80š 79C83v97r86č44e63k 1826934347

Protože to letadlo plné střízlivých profesionálů, kteří by se rozhodně pilotům nepletli do řízení, ve skutečnosti za úplně jasného počasí sestřelili Rusové systémem BUK a pak pět let sháněli šikovné imitátory, aby mohli padělat záznam;-D;-D;-D;-D Jste magor.

0/0
11.4.2015 10:25

H96e59l62e67n50a 31K32a66v95k77o66v19á 5756283390806

Kapitán zřejmě udělal tu chybu, že podlehl  dodatečným  pokynům (možná i opileckým)  a porušil zásadu, že jeho prvořadou povinností je bezpečně přistát.

+4/0
10.4.2015 16:33
Foto

J15o69z97e49f 14B53e53r16n17a46t97a44k 6875568443489

Jezkove oci! Tak ako je darwinova cena za najhlupsiu smrt tak by mali zacat udelovat v letectve Ikarovu cenu.

+4/0
10.4.2015 16:29

P22e59t90r 19K54o67l40á82ř 2968147214651

Tohle celkem jasně ukazuje, že patra opilých Poláků se rozhodla přistát někde, kde to zjevně nešlo, a to nehledě na to, že jim to Rusové včas sdělili ...

+9/−1
10.4.2015 16:09

P84e12t27r 88N21o26v34á11k 1885647982205

To, že byli pasažéři v letadle opilí je nepodstatné. Negativní roli sehrál fakt, že do pilotní kabiny měli pasažéři přístup a kecali posádce do řízení

0/0
11.4.2015 11:04

J57a23n 95K25r25i30e97g42l77e61r 4401797825686

nevim, co Polaci porad resi za spiknuti..

+9/0
10.4.2015 15:52

I54v77a87n 93R46ů23ž70i18č12k34a 3420592850382

Velitel letectva byl sebevražedný ruský agent, něco jako ožralý zeman...Rv

+1/−2
10.4.2015 16:29

I54v36a39n 87R58ů12ž54i55č57k81a 3680102870952

http://pu.i.wp.pl/k,NTg0ODcxOTcsODY0ODM0,f,Gendyw.Andrzej_Blasik.jpg

0/0
10.4.2015 16:33
Foto

P44a85v68e49l 36J79a46n50c41i43k 9852203251219

Polaci jsou pysni a pro Rusy namaji zadny cas... Zaslouzi si posmech verejnosti.

0/0
11.4.2015 1:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.