Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Mnichy v Tibetu čeká vlastenecké školení. Pocítí „laskavost“ komunistů

Buddhistické kláštery v Tibetu musí vyvěsit čínské vlajky, mít telefonické spojení a čítárnu s novinami, uvedl nejvyšší funkcionář čínské komunistické strany v Tibetu Čchen Čchüan-kuo. Mniši a mnišky budou navíc hodnoceni za své vlastenectví.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M79i95r30o28s47l85a71v 72S95u37c97h38y 5910629310260

Dalajláma kdysi řekl: „Má-li problém řešení, nemá smysl dělat si starosti. Když řešení nemá, starosti nepomohou.“

V případě Tibetu jiné než současné uspořádání nemá šanci. V dnešním Tibetu totiž převládají většinoví Číňané národnosti Chan. Nestanou se z nich Tibeťané a pekingská vláda je vyhnat nenechá.

0/0
9.4.2015 10:13

J80a90n 56K35r62p28e82c 5666853304722

pokud ja vim, tak tibet je soucasti ciny nejakych 1300 let. to ze se na chvili jakoze odtrhl v dobe valky a povstani, jeste neznamena, ze neni soucasti ciny. naopak nasilim ho zabrali mongolove (opakovane), a take anglicane.

0/0
9.4.2015 8:36

M78i96r24o50s29l93a97v 94S62u39c69h61y 5530549870250

Mongolové v roce 1240, následně dynastie Ming v roce 1368

0/0
9.4.2015 9:55

K73a90r18e63l 63N78e48č68a29s 5433379490600

Paní Marie,máte to hodně popletené.V tibetském muzeu je ještě nyní k vidění  velmi vstřícný telegram z roku 1951 Tandzina Gjamccha,Dalajlámy předsedovi Maovi se slibem podporovat osvobozeneckou armádu.OSN stálečekala,kdo požádá o samostatnost.před tím vládl v Tibetu otrokářský feudalismus/40 let lámaismu/. V roce 1956 chtěly Spojené státy udělat z Tibetu jakousi baštu průniku komunistických ideí do Indie apod. Mao tehdy neváhal a vyslyšel staré nářky Dalajlámy/který ale mezi tím jednal s Američany/ a Tibet obsadil. Pro Dalajlámu bylo nezbytné uprchnout alibisticky do Indie.Paní Malá,vážím si tibetské kultury ale brousit dějiny nejde.R^:-):-)

0/−3
8.4.2015 17:13

M22a62r41i27e 23M91a75l81a 8865784436934

;-D

0/0
8.4.2015 18:05

K66a68r86e21l 39N12e80č74a13s 5193749770660

Vítejak vypadal Tibet v době Lámů???

0/0
8.4.2015 22:28

M19a10r57i55e 31M85a66l58a 8435494766384

Čína Tibet násilně zabrala v roce 1950. Mnozí Tibeťané centrální vládu v Pekingu viní z náboženského a kulturního útlaku. Od roku 2009 se na protest proti represím ze strany čínské vlády upálilo více než 130 Tibeťanů. Peking ale zmíněná obvinění vytrvale odmítá a nadále tvrdí, že výrazně přispívá k modernizaci a rozvoji regionu.

Zdroj:http://zpravy.idnes.cz/tibetske-klastery-museji-0yg-/zahranicni.aspx?c=A150408_103923_zahranicni_vez

A sankce nikde a nikde. Tak co nato EU a USA? Okamžitě Čínu izolovat a vyhlásit přísné ekonomické a politické embargo.

+1/0
8.4.2015 15:22

J44o39s61e21f 42K85u22b73e68š 7958208613568

Ono až do roku cca 1970 tomu tak bylo, civilizovaný svět jako legitimní činskou vládu uznával tu na Taiwanu s tím, že dočasně nemá větší část svého území pod kontrolou. Kontinentální komunistická nebo chcete-li  Maova Čína nebyla uznávaná až do tzn pingpongové diplomacie.

+1/0
8.4.2015 15:29

M89a40r56t73i57n 12K86o62v60á14ř 1911276360654

ono je to těžký - nejen kvůli ekonomickým vztahům, ale ono to prostě není jak situace Ukrajina-Rusko, kdy Rusko zabije 130 Ukrajinců během jediného dne, nepáchá chemické genocidy jako Sadám apod., takže... je to takové na hraně, kdy to nevyvolává větší reakci ze strany západu. Ale samozřejmě ta ekonomika hraje své - je to špatné, ale tento svět není ideální. Každopádně je poněkud divné házet vinu nikoli na samotné utlačovatele-Čínu, ale na ty, kteří dostatečně proti tomuto bezpráví neprotestují.

+2/−1
8.4.2015 15:30

K92a76r45e33l 28N19e82č93a71s 5283629690320

To je jako byste vyhlásila embargo někomu,kdo si už koupil  a vyzobal hrozinky a na kom jste ,jakožto věřiteli,závislí.Nemusí se mi to líbit,ale tak to je.;-D;-D

0/0
8.4.2015 22:25

M62i14r96o22s88l95a97v 40S54u20c83h85y 5470889740830

Opravil bych vaši první větu: Čína Tibet "vojensky obsadila" v roce 1950. Jak jinak lze vysvětlit, že v roce 1947 československé ministerstvo školství a osvěty schválilo pro školní výuku atlas, kde je Tibet součástí Čínské říše?

0/0
9.4.2015 10:18

M35a69r92i16e 30M29a96l32a 8715914516724

Jaký je tedy rozdíl ve významu "násilně obsadila" nebo vojensky obsadila?

0/0
9.4.2015 10:51

M94i67r38o20s86l79a34v 58S62u90c13h31y 5370349470650

Vojensky obsadila nebo násilně zabrala je rozdíl. Tedy, to vojenské obsazení bylo s násilím, ale nebyl to zábor.

0/0
9.4.2015 12:36

K61a47r79e30l 18N20e46č57a68s 5633119430170

Historie Tibetu je značně odlišná od romanticko-esoterického výkladu  aktivistů z čajoven.Tvrdé feudální otroctví,lidé byli majetkem Lámy,žádné školy,bída.Nyní má Lhasa spojení vlakem,učí se zde v tibetském jazyku atd.Milovníci skansenů by mohli truchlit i po robotní povinnosti.:-)

+3/−2
8.4.2015 14:46

J74o49s95e53f 34K45u86b81e72š 7978678633268

Termín feudální otroctví je mírně řečeno problematický, ale jinak s obsahem souhlas, to co píšete je pravda jen nesouhlasím s tím aby někdo někomu vývoj vnucoval násilím. Stejně jako nesouhlasím s pokusy o vývoz demokracie (de facto násilím) do zemí jako Libie tak nesouhlasím s vnucováním technických vymožeností okupační správou do oblastí jako je Tibet. To byste klidně mohl říct, že ti chudáci v brazilském pralese nevěděli co je to mobilní telefon a až hodní těžaři jim to vysvětlili.

+6/−1
8.4.2015 15:26

K30a43r65e71l 77N95e80č40a70s 5343219310640

Upozorňuji pouze na rozpory,které tam naivní emocionalita nevidí.Člověk byl Lámův majetek,nesměl nic vlastnit a musel pracovat pouze pro Lámu.Ten mu povoloval sňatek a vůbec dýchat. Ostatně sám Dallajláma byl dlouho napojen na kominternu a čile komunikoval s Maem,po kterém chtěl v padesátých letech pomoc.:-)

+1/−1
8.4.2015 16:58

K83u30b79a 51A32u77e90r 3514879508161

To je jako kdybych já řekl, že jste majetkem Vašeho šéfa...

0/0
8.4.2015 19:56

K77a12r88e59l 83N88e48č22a65s 5903899120910

Ale to byste měl pravdu.Můj Pán mne  vlastní.Jinak: Máte historii těch událostí z čajovny/nic proti/,studia nebo osobní zkušenosti /byl jste tam/.?:-)

0/0
8.4.2015 22:19

J96o84s15e61f 75D13a25n83í31k 9686608652125

Na webovém portálu anglického kanálu čínské státní televize CNTV má Tibet svou samostatnou záložku. Naleznete tam patrně nejlepší a nejobjektivnější zpravodajství o Tibetu.

Odkaz na domovskou stránku anglického kanálu CNTV:

http://english.cntv.cn/

Odkaz na subportál věnovaný Tibetu:

http://english.cntv.cn/tibet/01/index.shtml

+1/0
8.4.2015 14:24

M31a75r88t72i73n 42K91o59v93á74ř 1171316560814

a laskavý bonmotář jim už veřejně podporu vyjádřil - samozřejmě Číně v jejím tažení proti Tibetu.

0/0
8.4.2015 14:15

L85u98d65v72i93k 28S87p53i47n71k39a 1742837350315

tomu se říká anexe s asimilací. to je možné i v 21. století. hlavně že se ale sami chanové opičí po západě a jeho způsobu života.

0/0
8.4.2015 13:54

J55i42ř37í 92B80u66š72e32k 8922267569

To už je vrchol co si ti komunisté dovolují, doufám že Obama a jeho věrná EU zavedou hospodářské sankce, nebo ne?Asi ne !;-D;-D;-D

0/0
8.4.2015 13:37

M19a41r13t20i97n 40K29o31v38á84ř 1651956660474

že máte srandu z utlačování a utrpení druhých - Vy jste už nějaké to komunistické školení očividně dostal.

0/0
8.4.2015 14:17

M24a76r37e27k 42S98ý58k66o37r47a 9413780376746

Tak asi budou čínští komunisti ty feudální mnichy učit o rovnosti lidí. Těžko říct kdo má větší máslo na hlavě.

+2/−3
8.4.2015 12:33

J24i23ř75í 71L55a46n18g55w49e37i73l 3980554618959

Když někdo napíše otázku v diskuzi kde se daří státu s komunisty v čele a já napíši v ČLR je mi odpovězeno , že je to kapitalismus v té ČLR. No a vida není. Takto se snad v demokratickém kapitalismu nechováme.. ne?;-)

0/0
8.4.2015 12:07

P45e88t46r 70N55ě66m88e44c 4155592272977

kapitalismus a demokracie snad není totéž - proboha !!!

+1/0
8.4.2015 12:34

P52a14v64e77l 28G13ö53t17z25e 4193932492295

Pan Zeman by se tam mel zajet podivat, jak Cina stabilizuje spolecnost. Urcite by tam nasel spoustu prikladu vhodnych nasledovani i v nasich koncinach.

+2/−2
8.4.2015 11:41

P39a68v37e10l 53N43o52v95á70k 7902589936189

Vite kdo vsechno jezdi do Ciny? 

Myslim ze my z CR tam nejsme tak casto jako Nemci ci Americani...

+3/0
8.4.2015 12:05

M81a17r34t77i70n 22K38o47v65á50ř 1841586540944

a USA přesto, že tam je častěji, na rozdíl od nás v dnešní době, pravidelně kritizuje politiku Číny, respektive nedodržování lidských práv, a taktéž tam neroztrubuje, že se s pokorou přijeli od nich učit

0/0
8.4.2015 14:19

L11u54b79o36m94i96r 51M25a97c61h43o 2612250735127

a pritom je USA dlžná Číne koľko?

"Objem státního dluhu USA vůči Číně v listopadu 2013 stoupl na neuvěřitelnou částku 1,317 bilionů USD, píše se v údajích Ministerstva financí USA, které byly zveřejněny ve čtvrtek.

Současně nové rekordní částky dosáhla výše čínských zlatých a valutových rezerv: na konci prosince to bylo 3,82 bilionu USD. Růstu objemu rezerv napomáhalo značné posílení směnného kursu juanu vůči dolaru, rozdíl příjmových sazeb v ČLR a v zahraničí, a také relativní lehkost přilákání kapitálu na vnějších trzích.

Všechny poslední roky je Čína jedním z hlavních tahounů růstu světové ekonomiky."

0/0
8.4.2015 15:03

M81a22r16t82i20n 31K46o81v46á47ř 1801216800734

to má být argument podporující mou tezi? Děkuji, to jsem aké mohl zmínit. Jak tady správně ukazujete - přesto, že je Číně dlužná, tak se nebojí kritizovat Čínu za její ulačování Tibeťanů, USA se nezaprodalo, nejde na ruku, zatímco Češi tolik dlužní nejsou a přesto se tam s poklonkami jedou učit. USA je prostě formát.

+2/0
8.4.2015 15:18

L27u52b51o98m47i51r 51M89a64c63h96o 2652650195717

USA sa nezapredalo :D

vďaka za zlepšenie nálady týmto vašim vtipom :)

0/0
8.4.2015 15:26

M44a19r95t63i45n 83K37o77v75á43ř 1731646710424

jste si zkrátka naběhl, no.

0/0
8.4.2015 15:36

M87i23r85o69s51l79a19v 91S62u76c32h59y 5900579520850

V tom případě doporučuji knihu Gordona Thomase "Seeds of Fire" (přeloženo do češtiny jako Plameny draka). Dočtete se tam, jak USA a další západní mocnosti v zájmu svých obchodů a zisků totálně ignorují lidská práva v Číně.

+1/0
9.4.2015 10:03

J54i64ř37í 20S12v38a83š56e44k 9894888733749

Je to samozřejmě absurdní, aby mnichy někdo známkoval z "vlastenectví". Rv

+2/0
8.4.2015 11:20

J64i72ř86í 79H56o75r49á20k 6944234383616

Holt i v Číně mají svůj 2-složkový lak který nikdy neodprejskne. A odtud můžou čínštináři  zjistit, že Bilak se čínsky řekne Čchen Čchüan-kuo. Koneckonců taky pochází z autonomní oblasti.

+4/0
8.4.2015 11:20

D52a56v29i41d 84P91l79i35s89k88a 6197377614402

Náboženští fanatici se přou s politickými fanatiky. Proč nás to tolik zajímá?

+4/−17
8.4.2015 10:56

Z58b39y39n35ě61k 90J45u26r96a13č45k79a 3447814125746

Protože když budeme ignorovat to že někde přišli lidé násilím o svojí svobodu, může se to samé stát nám.

+20/−2
8.4.2015 11:19

J58i51ř98í 57H58o81r64á25k 6584964193476

Jo. Jenže nám se to už stalo, a nejednou. A těch co se na nás vyignorovali bylo postupně tolik, že si člověk vzpomene jen na těch pár posledních.

+1/0
8.4.2015 11:22

T84o75m63á59š 27B25r26y20k80n69a61r 1475267363582

Já bych to s tou svobodou tolik nepřeháněl, protože Tibet byl feudální stát. Žádný ostrov demokracie ;-)

+7/−5
8.4.2015 11:22

J25a95n 15S56l96o32v24í39k 3679377140818

Proto jim chce demokratická čínská republika připomenout svou laskavost.

+3/0
8.4.2015 11:48

P76e73t24r 75J63a80n96s40a 8308494854625

Nevím proč demokracie by měla být vrcholem politického systému?? Pokud jim jejich bývalé zřízení spolu s jejich náboženskou kulturou vyhovovalo, tak jim nemá někdo vynucovat svůj systém. A i kdyby nevyhovovalo, tak to platí také. Pokud by chtěli nějakou změnu, tak si ji mohou mají a musí prosadit zevnitř a né formou okupace někdo zvenku.

+7/0
8.4.2015 12:23

T28o65m91á92š 87B88r61y40k32n32a49r 1285537503222

Ale já tím okupaci neobhajuji. Jen mi přijde úsměvné takové to romantické černo-bílé vidění světa různých sluníčkářů, kdy hodné svobodné Tibeťany okupovala zlá Čína....tak to přeci nebylo...ve skutečnosti jen jednu formu totality vystřídala totalita druhá...

0/−2
8.4.2015 12:53

M31a23r43t49i45n 66K92o96v65á28ř 1951386750204

připomínám, že Čína tam demokracii nevnesla, protože v Číne demokracie není, to je takový polototalitní stát.

0/0
8.4.2015 14:24

M51a38r41t39i30n 50K77o75v72á58ř 1531336940314

zažívali naprosto méně utlačování, represí, vykořisťování jejich přírodního bohatství, než za současného stavu, takže ty kecy o feudálním státu a hodné Číně si strčte... a jinak - vyměnili ten "feudální stát", jak to popisujete, za totalitní dikatůru (nikoli demokracii - to si prosím uvědomte) - co je pak lepší?

0/0
8.4.2015 14:22

L23u67b81o68m83i52r 63M48a83c25h55o 2362940915947

slunickari :)

0/0
8.4.2015 15:05

M21a35r93t73i18n 11K21o79v84á49ř 1941286540504

jestli to nebyl omyl, ale reakce na mne, pak opravdu nevím, o čem to mluvíte nebo co to znamená - nějak víc česky  nebo rozvést?

0/0
8.4.2015 15:13

L83u94b22o71m70i82r 97M46a36c54h32o 2552130535257

aby som nerobil pravopisná chyby v češtine, radšej citát: Základním kriteriem sluníčkového člověka je, že povyšuje vlastní iluze a předsudky nad realitu.

0/0
8.4.2015 15:16

M83a93r55t85i80n 60K32o59v59á85ř 1301116870954

a v čem jsem se odklonil od popisu faktů k iluzím, prosím pěkně? Nějak proto pořád nechápu, proč to říkáte, byť už teď vím, co tím termínem myslíte.

0/0
8.4.2015 15:23

L29u88b34o19m97i10r 30M43a63c33h18o 2962740985497

základná otázka: koľko osobných návštev v Číne a v Tibete máte doteraz za sebou?

0/0
8.4.2015 15:27





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.