- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Co taková transakce - větší % zaměstnanosti / přijetí na VŠ absolventů = více peněz? To by se děly věci :)
A kdyby byli absolventi na podpoře, VŠ by platila pokutu za nedostatečnou přípravu.
Trochu off topic. Vždy si u těchto článků vzpomenu na Valtra Komárka, jak na Letné četl procenta vysokoškolsky vzdělaných lidí, u nás a na západě. Ty rozdíly byly tak obrovské, že ač jsem stál na stejné straně, pořád mi vrtalo hlavou kde chce tolik chytrých a vzdělatelných lidí najednou vzít. A po pár letech vidím. Ono to jde .
Ministerstvo je líné dělat, tak se zbavuje práce a přehazuje ji na školy. Nic nového.
Poked nebude "politická vůle", tak se to nemůže změnit k lepšímu. Jestliže v současném systému se může každý dostat na střední školu ( a později na vysokou), tedy i naprostý hlupák, tak se bude úroveň i nadále snižovat. Písemku, kterou jsem dával před dvaceti lety, by dneska nikdo nenapsal, o tělocviku ani nemluvě... Máme stále modernější a vyspělejší technologie a stále 'chytřejší' přístroje, ale úroveň vzdělání populace strašně klesá, tak jako naše postavení v žebříčku zemí OECD. Ale hlavně, že školám zůstane svoboda! Bez odvahy politiků to nejde ani ve školství...
to víte, dnes jede trend - hlavně po dětech nic nechtít a nepřetěžovat je
To nic není, já musel dosáhnout jen min 33 ze 120. Ovšem bylo pravidlem, že ten který měl třeba 40-45 bodů tak už se nedostal, jelikož nad ním bylo 60 lepších.
Na gymnáziu bylo třeba dosáhnout 104 bodů ze 120, ale do bodového zisku se zahrnoval i prospěch v 8. a 9. třídě.
Ale i tak je to málo. Nechápu proč se na maturitní obor dostane člověk, který nemá šanci ho dodělat. Do čtvrťáku se dostane díky dobré vůli učitelů a potřebě školy dostávat na pitomce. Alespoň u nás mají dost svědomí na to, aby ho pak nepustili k maturitě.
"Nechápu proč se na maturitní obor dostane člověk, který nemá šanci ho dodělat."
Fakt to nechápeš? Protože i na takového blbečka dostává škola peníze! Tedy příčinou je špatně nastavený systém financování škol (nikoli za kvalitu, ale za kvantitu - žáka.)
No a když doporučí kraj hranici nula procent, tak uspějí všichni ...
"Krajem doporučenou hranici 20 bodů ze sta možných."
Když to srovnám se svými povinnými přijímačkami za komančů, znamená to naprostý úpadek společnosti.
Přijímací zkouška byla z jazyka Českého ( diktát a větný rozbor ) a z matematiky.
Při přepočtu na bodovou stupnici od 0 do 100 byla hranice pro přijetí na střední školu 80 bodů.
Pravda jít na učební obor nebyla tehdy žádná ostuda, učni nebyli označováni svými středoškolskými vrstevníky jako "socky".
zrovna včera mi jedna klientka říkala, že jít na vysokou byla chyba, že se raději měla naučit nějakému řemeslu, které by ji bavilo a byla by dnes v klidu...
Ano pane Novacku, mate pravdu...Nastesti jsou tu ale remeslnici z "vychodu", kteri si prace jeste vazi... Ti cesti "remeslnici" maji socialisticke mysleni ( nechci generalizovat... ) a predstavu zapadniho hodinoveho tarifu..., dokazou si rict o vic, nez bere lekarska kapacita za hodinu, totiz....
Jako rodič i bývalý žák a student všech stupňů škol, mohu prohlásit, že vůbec nezáleží na přijímacích zkouškách, ale na kvalitě školy, tedy jejich učitelů a kvalitě řízení školy. Jsou prostě školy, které mají vysoké " jméno" a školy s "nízkým jménem". A to si většinou drží po delší dobu. Samozřejmě, že jsem zažil jen státní školy, jak je to se soukromými dnes, nemohu hodnotit.
Školství a zdravotnictví byla jedna z mála věcí co za komančů fungovala. Důvodem bylo že věci byly nařízeny a nebylo možné o nich diskutovat. Nemyslím že v tomto případě to bylo na škodu. Dnes se ministři a náměstci střídají jako na běžícím páse a každej trumbera si do polívky přidá své. Výsledkem je kejda z který všechny bolí břicho.
Školství a zdravotnictví byla jedna z mála věcí co za komančů fungovala.