Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dopravu zkomplikoval sníh, na Vysočině řidiče trápila i ledovka

Ve čtvrtek dopoledne komplikovala dopravu na řadě míst republiky nová vrstva sněhu na silnicích. Nejvíce ho napadlo na severovýchodě a západě Čech či Vysočině. V poledne pak energetici odvolali kalamitní stav na Liberecku a v Hradci Králové, které způsobily poryvy větru z předchozích dnů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B75a23r65b54o88r30a 44N66o84v27á 1683562886151

Dnes silnice na Zelezny Brod ze Semil pro nakladni auta tudiz pres Zeleny haj byla totalne ucpana,nesjizdna!!Pada tady uz TRETI den a silnicari snad vubec nepracuji!!!

0/0
2.4.2015 13:12
Foto

I51v82a48n 13K76o22p18t31a 5337712531757

JJ zřejmě to zaskočilo i německé silničáře. jedu teď po A4, padá sníh a kupodivu je i na dálnici zrádně v levém pruhu z ničehož nic. ;-D

No prostě černou suchou Vám neudělají ani kdyby chtěli.;-)

+1/0
2.4.2015 14:39

S66o81f36i58e 46K23l64e16n45n53e43r83o20v42á 1443157311683

Řidiče trápí sníh a ledovka, ale cyklisté si s počasím rozhodně hlavu nelámou. Několik sebevrahů na kole jsem už dnes potkala...

+2/0
2.4.2015 13:04

M22i36l55o41s97l47a21v 28U94r71b65a51n 2514223776311

Chránit každý strom se rozhodla jakási skupina lidí. Pak to dopadne tak, že vyvrácené stromy ničí domy, zastavují vlaky a auta a zabíjejí chodce. Počasí je aprílové a za nic nemůže.

+2/−1
2.4.2015 12:38

J48i17ř18í 48S14c13h49w52a61c17h 8978384708426

jasně, všechny stromy vykácet, co kdy nějakej na někoho spadl! ;-)

+1/0
2.4.2015 15:19

J17o85s62e20f 44N97a44d68r43c25h39a50l 9513981631933

To jste dnes nejezdili kolem Nového m. na Moravě, ve stoupáních stojí kolony i osobáků neschopných na zrcadle pohybu.

+2/0
2.4.2015 12:10

P41e64t62r 71J34a35r66o27š 2644711825927

Ze Zvole na Brno jsem to pro sichr vzal pres Nedvedici. Prece jen je to v udoli a vitr to tam tak nevylesti.

0/0
2.4.2015 14:21

L33i98b19o50r 85S87o84u13s40e16d24í43k 4613148911771

Koukam ve Znojme z okna a vypada to na krasne jarni pocasi. Az na ten vitr.

0/−1
2.4.2015 11:44

K96a61m14i84l 58C30e51c45h 6654459165494

Lupo.Tak zasnezky jsou nejsou rozmistene,tak co vlastne?

ZASNEZKY UZ NEKDE NEJSOU ROZESTAVENE. Lupo!

+1/0
2.4.2015 9:20

J68i96n48d61ř14i20c69h 34Š74k53o62p66e95k 4335861260315

Dopravu spíše budou komplikovat řidiči, co neumí jezdit na sněhu a za zimních podmínek obecně

+9/0
2.4.2015 8:11

P10e66t42r 57J68a64r60o86š 2344721805627

na snehu se jede dobre. horsi je rozsolena brecka, nebo snih co ve velkem po dopadu odtava, ale tvori se velka vrstva mokre hmoty.

+2/0
2.4.2015 11:11

D52a15n79i47e25l 15U91r54b19á32n91e78k 6277348449948

Jak mám jet po čistém ledě na silnici široké 3 metry se soupravou vážící 46 tun, když to je do kopce a samá zatáčka? :-) V noci v půl třetí to bylo mezi Čechticemi a Pacovem přes Lukavec hrozný.

+1/0
2.4.2015 13:05

J18i61n70d13ř30i45c97h 12Š58k80o14p45e60k 4365411390165

předpokládám, že to bude něco jako jsem viděl včera. Pár vloček na silnici (= koleje černý, v místě mezi koly do 1 cm sněhu) a kamiony 4x2 pravděpodobně mizerně naložený (resp. špatně rozložený náklad) neměly v mírném stoupání šanci

0/0
2.4.2015 17:05

D81a69n73i25e50l 89U40r42b17á97n18e87k 6257328339688

Nikoli. Tady byla silnice celá pod ledem, místy byl rozteklý a znovu zmrzlý sníh, po kterém se ještě jet dalo. Ovšem zbytek byl v tomto úseku čistý a hladký led. O mírném stoupání se tu mluvit nedá, tady je podhorský terén okolo kopce o výšce kolem 750 m.n.m. - tedy poněkud prudší stoupání. Právě proto to byla užasná noční zábava. Naštěstí tam nebyl prakticky žádný provoz, takže jsem se mohl pokoušet hledat "hrubší" místa v rámci celé silnice. 

Jinak co se týče rozložení nákladu, tak u tahače s návěsem si moc nepomůžete. Zabírá jen zadní náprava tahače, a pokud máte naloženo něco lehkého nebo dokonce nic, nepojede to ani s řetězy. Můj případ je ještě lepší, neb mám auto s přívěsem. Plný přívěs má přes 20 tun, takže za sebou táhnu dvacetitunovou kotvu, která při jízdě do kopce opravdu "pomáhá", přičemž plné auto má kolem 25 tun. Jízda do kopce je tak po kluzké silnici velká sranda, a jízda z kopce ještě větší, protože tam se úloha vleku z kotvy rázem mění v buldozer, který vás hrné z kopce dolů. A v lese na úzké a klikaté silnici je to o nervy.

0/0
2.4.2015 18:24

J52i34n63d68ř60i27c53h 12Š31k65o20p69e40k 4285771920845

k tomu rozložení nákladu: už jsem viděl uvízlý tahač s návěsem, co měl naložýno akorát nad nápravou návěsu, točna prázdná, takže tahač v háji.

Když to nenapadne inteligenta, co ho nakládá, má se ozvat řidič, on bude mít problémy

0/0
2.4.2015 18:29

D96a57n60i29e54l 27U30r38b95á31n37e20k 6867358569458

No tak pokud si to naloží blbě, tak to má samozřejmě smůlu, to je pak jeho blbost. Ovšem někdy jsou ty podmínky prostě takové, že se nedá nic dělat a zkrátka to dál nejede. Ovšem serou mě pitomci, co pak z kamiónu vylezou v pantoflích a tričku a nemají ani blbou lopatu a kýbl štěrku, aby se dohrabali aspoň někam na kraj silnice. Já vozím řetězy, lopatu, dřevěné klíny a dva kýble soli. Protože my prostě musíme jezdit stále a stále dokola, nesmíme se zastavit, jinak jsou obrovské problémy. A stejně tak musíme jezdit i po těch mizerných a úzkých silnicích mezi poli a lesy.

0/0
2.4.2015 18:33

J92i36n72d71ř78i88c38h 66Š52k58o40p30e98k 4235381150325

ano, takoví odborníci mě vždy rozesmějí. Kamion napříč, pustit výstražný a do kamery pak plácat, že silničáři nezametají silnice do sucha.;-D

Na sněhu se jezdit dá, známý vozí dříví a během jednoho kolečka nandavá a sundavá řetězy třeba 3x.

0/0
2.4.2015 18:52

D89a67n71i14e24l 34U14r34b72á38n88e42k 6257948199748

No ten má ale auto s předkem, tedy 4x4. To tahače návěsů nejsou. Nicméně když hlásí sněžení a náledí, tak se na to může připravit každý. Jenže to je moc práce, jednodušší je stát a nadávat.

0/0
2.4.2015 19:17

J76i14n54d16ř24i95c68h 89Š18k70o23p96e30k 4245661260145

má 6x6, klasický návěs

0/0
2.4.2015 19:48

D29a28n63i52e30l 67U31r47b97á49n98e94k 6507568499648

Tak to jede pochopitelně mnohem lépe než silniční koník :-)

0/0
2.4.2015 20:08
Foto

J52o94s67e32f 89T35ě31h76a63n 7438102378825

Nechci Ti rovnou oponovat ale vystřídal jsem spoustu šéfu kteří většinou byli bývalými šoféry a řetězy mi na vyžádání koupil jenom jediný. A jenom dva z nich mi obuli alespoň tahač na nový a hrubý vzorek. Asi tak.

0/0
2.4.2015 23:03

D20a16n21i84e22l 96U41r65b53á19n81e17k 6187738959728

Ano, vím, že často je to ve firmách vedoucím jedno. U nás ale naštěstí ne. Ani to nejde. Bohužel v zimě jezdíme v těch nejhorších podmínkách, a prostě musíme vždycky dojet. Navíc když jsme řetězy na nová auta neměli, protože nám je omylem sebrali se starými, prostě jsme si sehnali stylem "voják se stará, voják má" alespoň stržky, které se daly protáhnout mezi koly hnané nápravy a i s tím se dalo jet. Stejně tak sůl jsme si sehnali sami. Podle mě se připravit může opravu každý, kdo chce. kdo se chce vymlouvat, tak je to pak jeho volba.

0/0
2.4.2015 23:16

H48o60n30z58a 53J35e55ž44e35k 9777963508986

Ach ta terminologie. Ledovka vs. Náledí, věčný a neřešitelný problém, co, lupo?

+10/0
2.4.2015 7:21





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.