Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dopravu zkomplikoval sníh, na Vysočině řidiče trápila i ledovka

Ve čtvrtek dopoledne komplikovala dopravu na řadě míst republiky nová vrstva sněhu na silnicích. Nejvíce ho napadlo na severovýchodě a západě Čech či Vysočině. V poledne pak energetici odvolali kalamitní stav na Liberecku a v Hradci Králové, které způsobily poryvy větru z předchozích dnů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B64a96r17b43o70r26a 26N42o95v93á 1413892436411

Dnes silnice na Zelezny Brod ze Semil pro nakladni auta tudiz pres Zeleny haj byla totalne ucpana,nesjizdna!!Pada tady uz TRETI den a silnicari snad vubec nepracuji!!!

0/0
2.4.2015 13:12
Foto

I25v75a62n 31K64o48p77t66a 5467692731247

JJ zřejmě to zaskočilo i německé silničáře. jedu teď po A4, padá sníh a kupodivu je i na dálnici zrádně v levém pruhu z ničehož nic. ;-D

No prostě černou suchou Vám neudělají ani kdyby chtěli.;-)

+1/0
2.4.2015 14:39

S87o63f73i62e 51K54l66e54n48n45e76r67o83v34á 1623767641283

Řidiče trápí sníh a ledovka, ale cyklisté si s počasím rozhodně hlavu nelámou. Několik sebevrahů na kole jsem už dnes potkala...

+2/0
2.4.2015 13:04

M24i20l19o91s77l90a47v 46U53r85b94a90n 2814283796951

Chránit každý strom se rozhodla jakási skupina lidí. Pak to dopadne tak, že vyvrácené stromy ničí domy, zastavují vlaky a auta a zabíjejí chodce. Počasí je aprílové a za nic nemůže.

+2/−1
2.4.2015 12:38

J62i73ř87í 39S49c91h54w66a73c40h 8518104538106

jasně, všechny stromy vykácet, co kdy nějakej na někoho spadl! ;-)

+1/0
2.4.2015 15:19

J29o62s56e36f 77N94a33d50r27c30h76a56l 9633831351683

To jste dnes nejezdili kolem Nového m. na Moravě, ve stoupáních stojí kolony i osobáků neschopných na zrcadle pohybu.

+2/0
2.4.2015 12:10

P48e23t93r 95J93a23r84o19š 2614501795667

Ze Zvole na Brno jsem to pro sichr vzal pres Nedvedici. Prece jen je to v udoli a vitr to tam tak nevylesti.

0/0
2.4.2015 14:21

L91i33b90o28r 82S96o58u26s94e58d77í61k 4753858261341

Koukam ve Znojme z okna a vypada to na krasne jarni pocasi. Az na ten vitr.

0/−1
2.4.2015 11:44

K55a23m33i15l 52C79e43c57h 6854689895664

Lupo.Tak zasnezky jsou nejsou rozmistene,tak co vlastne?

ZASNEZKY UZ NEKDE NEJSOU ROZESTAVENE. Lupo!

+1/0
2.4.2015 9:20

J22i76n68d84ř70i41c31h 44Š32k28o39p67e34k 4575161720375

Dopravu spíše budou komplikovat řidiči, co neumí jezdit na sněhu a za zimních podmínek obecně

+9/0
2.4.2015 8:11

P76e71t47r 10J60a14r19o70š 2454191155647

na snehu se jede dobre. horsi je rozsolena brecka, nebo snih co ve velkem po dopadu odtava, ale tvori se velka vrstva mokre hmoty.

+2/0
2.4.2015 11:11

D10a60n69i30e88l 41U33r27b55á27n52e67k 6857658319648

Jak mám jet po čistém ledě na silnici široké 3 metry se soupravou vážící 46 tun, když to je do kopce a samá zatáčka? :-) V noci v půl třetí to bylo mezi Čechticemi a Pacovem přes Lukavec hrozný.

+1/0
2.4.2015 13:05

J27i42n24d12ř71i19c85h 18Š85k57o50p41e59k 4795161410705

předpokládám, že to bude něco jako jsem viděl včera. Pár vloček na silnici (= koleje černý, v místě mezi koly do 1 cm sněhu) a kamiony 4x2 pravděpodobně mizerně naložený (resp. špatně rozložený náklad) neměly v mírném stoupání šanci

0/0
2.4.2015 17:05

D73a12n38i97e43l 17U11r88b29á69n90e15k 6267448439708

Nikoli. Tady byla silnice celá pod ledem, místy byl rozteklý a znovu zmrzlý sníh, po kterém se ještě jet dalo. Ovšem zbytek byl v tomto úseku čistý a hladký led. O mírném stoupání se tu mluvit nedá, tady je podhorský terén okolo kopce o výšce kolem 750 m.n.m. - tedy poněkud prudší stoupání. Právě proto to byla užasná noční zábava. Naštěstí tam nebyl prakticky žádný provoz, takže jsem se mohl pokoušet hledat "hrubší" místa v rámci celé silnice. 

Jinak co se týče rozložení nákladu, tak u tahače s návěsem si moc nepomůžete. Zabírá jen zadní náprava tahače, a pokud máte naloženo něco lehkého nebo dokonce nic, nepojede to ani s řetězy. Můj případ je ještě lepší, neb mám auto s přívěsem. Plný přívěs má přes 20 tun, takže za sebou táhnu dvacetitunovou kotvu, která při jízdě do kopce opravdu "pomáhá", přičemž plné auto má kolem 25 tun. Jízda do kopce je tak po kluzké silnici velká sranda, a jízda z kopce ještě větší, protože tam se úloha vleku z kotvy rázem mění v buldozer, který vás hrné z kopce dolů. A v lese na úzké a klikaté silnici je to o nervy.

0/0
2.4.2015 18:24

J93i68n72d98ř28i56c24h 12Š29k88o39p60e27k 4855841520505

k tomu rozložení nákladu: už jsem viděl uvízlý tahač s návěsem, co měl naložýno akorát nad nápravou návěsu, točna prázdná, takže tahač v háji.

Když to nenapadne inteligenta, co ho nakládá, má se ozvat řidič, on bude mít problémy

0/0
2.4.2015 18:29

D38a86n32i23e63l 37U22r54b20á65n91e51k 6737248629808

No tak pokud si to naloží blbě, tak to má samozřejmě smůlu, to je pak jeho blbost. Ovšem někdy jsou ty podmínky prostě takové, že se nedá nic dělat a zkrátka to dál nejede. Ovšem serou mě pitomci, co pak z kamiónu vylezou v pantoflích a tričku a nemají ani blbou lopatu a kýbl štěrku, aby se dohrabali aspoň někam na kraj silnice. Já vozím řetězy, lopatu, dřevěné klíny a dva kýble soli. Protože my prostě musíme jezdit stále a stále dokola, nesmíme se zastavit, jinak jsou obrovské problémy. A stejně tak musíme jezdit i po těch mizerných a úzkých silnicích mezi poli a lesy.

0/0
2.4.2015 18:33

J67i59n61d58ř26i67c54h 22Š98k47o26p31e26k 4455771400145

ano, takoví odborníci mě vždy rozesmějí. Kamion napříč, pustit výstražný a do kamery pak plácat, že silničáři nezametají silnice do sucha.;-D

Na sněhu se jezdit dá, známý vozí dříví a během jednoho kolečka nandavá a sundavá řetězy třeba 3x.

0/0
2.4.2015 18:52

D82a13n79i15e57l 49U57r16b17á76n81e10k 6487478309788

No ten má ale auto s předkem, tedy 4x4. To tahače návěsů nejsou. Nicméně když hlásí sněžení a náledí, tak se na to může připravit každý. Jenže to je moc práce, jednodušší je stát a nadávat.

0/0
2.4.2015 19:17

J98i67n68d26ř97i37c39h 48Š15k91o47p91e44k 4235161820885

má 6x6, klasický návěs

0/0
2.4.2015 19:48

D70a68n65i23e32l 60U52r83b76á26n28e16k 6907298489578

Tak to jede pochopitelně mnohem lépe než silniční koník :-)

0/0
2.4.2015 20:08
Foto

J61o98s46e50f 11T64ě76h20a42n 7228232368515

Nechci Ti rovnou oponovat ale vystřídal jsem spoustu šéfu kteří většinou byli bývalými šoféry a řetězy mi na vyžádání koupil jenom jediný. A jenom dva z nich mi obuli alespoň tahač na nový a hrubý vzorek. Asi tak.

0/0
2.4.2015 23:03

D33a27n15i23e43l 35U24r69b36á24n90e52k 6967918459208

Ano, vím, že často je to ve firmách vedoucím jedno. U nás ale naštěstí ne. Ani to nejde. Bohužel v zimě jezdíme v těch nejhorších podmínkách, a prostě musíme vždycky dojet. Navíc když jsme řetězy na nová auta neměli, protože nám je omylem sebrali se starými, prostě jsme si sehnali stylem "voják se stará, voják má" alespoň stržky, které se daly protáhnout mezi koly hnané nápravy a i s tím se dalo jet. Stejně tak sůl jsme si sehnali sami. Podle mě se připravit může opravu každý, kdo chce. kdo se chce vymlouvat, tak je to pak jeho volba.

0/0
2.4.2015 23:16

H10o57n39z47a 54J92e21ž50e15k 9777373558516

Ach ta terminologie. Ledovka vs. Náledí, věčný a neřešitelný problém, co, lupo?

+10/0
2.4.2015 7:21





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.