Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dopravu zkomplikoval sníh, na Vysočině řidiče trápila i ledovka

Ve čtvrtek dopoledne komplikovala dopravu na řadě míst republiky nová vrstva sněhu na silnicích. Nejvíce ho napadlo na severovýchodě a západě Čech či Vysočině. V poledne pak energetici odvolali kalamitní stav na Liberecku a v Hradci Králové, které způsobily poryvy větru z předchozích dnů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B32a83r80b67o33r27a 95N96o43v94á 1223412696781

Dnes silnice na Zelezny Brod ze Semil pro nakladni auta tudiz pres Zeleny haj byla totalne ucpana,nesjizdna!!Pada tady uz TRETI den a silnicari snad vubec nepracuji!!!

0/0
2.4.2015 13:12
Foto

I29v96a30n 36K16o10p32t40a 5167602721547

JJ zřejmě to zaskočilo i německé silničáře. jedu teď po A4, padá sníh a kupodivu je i na dálnici zrádně v levém pruhu z ničehož nic. ;-D

No prostě černou suchou Vám neudělají ani kdyby chtěli.;-)

+1/0
2.4.2015 14:39

S18o79f38i72e 51K89l34e64n51n31e42r25o20v31á 1503587351173

Řidiče trápí sníh a ledovka, ale cyklisté si s počasím rozhodně hlavu nelámou. Několik sebevrahů na kole jsem už dnes potkala...

+2/0
2.4.2015 13:04

M15i74l45o76s64l59a36v 32U69r56b57a25n 2324173236241

Chránit každý strom se rozhodla jakási skupina lidí. Pak to dopadne tak, že vyvrácené stromy ničí domy, zastavují vlaky a auta a zabíjejí chodce. Počasí je aprílové a za nic nemůže.

+2/−1
2.4.2015 12:38

J46i67ř34í 91S14c86h76w28a57c85h 8808204158646

jasně, všechny stromy vykácet, co kdy nějakej na někoho spadl! ;-)

+1/0
2.4.2015 15:19

J50o96s33e10f 85N37a76d53r29c11h50a81l 9423761481283

To jste dnes nejezdili kolem Nového m. na Moravě, ve stoupáních stojí kolony i osobáků neschopných na zrcadle pohybu.

+2/0
2.4.2015 12:10

P23e29t11r 72J62a26r66o30š 2294381565877

Ze Zvole na Brno jsem to pro sichr vzal pres Nedvedici. Prece jen je to v udoli a vitr to tam tak nevylesti.

0/0
2.4.2015 14:21

L90i82b49o31r 66S28o59u33s25e46d79í46k 4703268661821

Koukam ve Znojme z okna a vypada to na krasne jarni pocasi. Az na ten vitr.

0/−1
2.4.2015 11:44

K20a70m20i38l 10C43e66c79h 6464529485834

Lupo.Tak zasnezky jsou nejsou rozmistene,tak co vlastne?

ZASNEZKY UZ NEKDE NEJSOU ROZESTAVENE. Lupo!

+1/0
2.4.2015 9:20

J75i13n71d39ř49i85c69h 79Š79k82o62p82e52k 4335801430825

Dopravu spíše budou komplikovat řidiči, co neumí jezdit na sněhu a za zimních podmínek obecně

+9/0
2.4.2015 8:11

P39e56t94r 42J55a58r19o98š 2554531335137

na snehu se jede dobre. horsi je rozsolena brecka, nebo snih co ve velkem po dopadu odtava, ale tvori se velka vrstva mokre hmoty.

+2/0
2.4.2015 11:11

D12a77n28i43e82l 30U52r17b40á59n10e45k 6867988569878

Jak mám jet po čistém ledě na silnici široké 3 metry se soupravou vážící 46 tun, když to je do kopce a samá zatáčka? :-) V noci v půl třetí to bylo mezi Čechticemi a Pacovem přes Lukavec hrozný.

+1/0
2.4.2015 13:05

J67i15n28d10ř82i49c89h 56Š15k37o27p93e71k 4825941610655

předpokládám, že to bude něco jako jsem viděl včera. Pár vloček na silnici (= koleje černý, v místě mezi koly do 1 cm sněhu) a kamiony 4x2 pravděpodobně mizerně naložený (resp. špatně rozložený náklad) neměly v mírném stoupání šanci

0/0
2.4.2015 17:05

D77a11n64i28e10l 32U79r73b12á32n38e20k 6187438979708

Nikoli. Tady byla silnice celá pod ledem, místy byl rozteklý a znovu zmrzlý sníh, po kterém se ještě jet dalo. Ovšem zbytek byl v tomto úseku čistý a hladký led. O mírném stoupání se tu mluvit nedá, tady je podhorský terén okolo kopce o výšce kolem 750 m.n.m. - tedy poněkud prudší stoupání. Právě proto to byla užasná noční zábava. Naštěstí tam nebyl prakticky žádný provoz, takže jsem se mohl pokoušet hledat "hrubší" místa v rámci celé silnice. 

Jinak co se týče rozložení nákladu, tak u tahače s návěsem si moc nepomůžete. Zabírá jen zadní náprava tahače, a pokud máte naloženo něco lehkého nebo dokonce nic, nepojede to ani s řetězy. Můj případ je ještě lepší, neb mám auto s přívěsem. Plný přívěs má přes 20 tun, takže za sebou táhnu dvacetitunovou kotvu, která při jízdě do kopce opravdu "pomáhá", přičemž plné auto má kolem 25 tun. Jízda do kopce je tak po kluzké silnici velká sranda, a jízda z kopce ještě větší, protože tam se úloha vleku z kotvy rázem mění v buldozer, který vás hrné z kopce dolů. A v lese na úzké a klikaté silnici je to o nervy.

0/0
2.4.2015 18:24

J51i93n37d53ř49i63c21h 31Š23k15o65p35e80k 4345441970445

k tomu rozložení nákladu: už jsem viděl uvízlý tahač s návěsem, co měl naložýno akorát nad nápravou návěsu, točna prázdná, takže tahač v háji.

Když to nenapadne inteligenta, co ho nakládá, má se ozvat řidič, on bude mít problémy

0/0
2.4.2015 18:29

D66a85n44i37e86l 45U34r54b96á60n20e78k 6477718389558

No tak pokud si to naloží blbě, tak to má samozřejmě smůlu, to je pak jeho blbost. Ovšem někdy jsou ty podmínky prostě takové, že se nedá nic dělat a zkrátka to dál nejede. Ovšem serou mě pitomci, co pak z kamiónu vylezou v pantoflích a tričku a nemají ani blbou lopatu a kýbl štěrku, aby se dohrabali aspoň někam na kraj silnice. Já vozím řetězy, lopatu, dřevěné klíny a dva kýble soli. Protože my prostě musíme jezdit stále a stále dokola, nesmíme se zastavit, jinak jsou obrovské problémy. A stejně tak musíme jezdit i po těch mizerných a úzkých silnicích mezi poli a lesy.

0/0
2.4.2015 18:33

J52i76n54d51ř21i12c66h 78Š51k22o44p95e97k 4495671340935

ano, takoví odborníci mě vždy rozesmějí. Kamion napříč, pustit výstražný a do kamery pak plácat, že silničáři nezametají silnice do sucha.;-D

Na sněhu se jezdit dá, známý vozí dříví a během jednoho kolečka nandavá a sundavá řetězy třeba 3x.

0/0
2.4.2015 18:52

D52a32n97i69e83l 16U68r82b55á88n52e41k 6827518769198

No ten má ale auto s předkem, tedy 4x4. To tahače návěsů nejsou. Nicméně když hlásí sněžení a náledí, tak se na to může připravit každý. Jenže to je moc práce, jednodušší je stát a nadávat.

0/0
2.4.2015 19:17

J82i13n78d91ř85i41c10h 16Š92k24o52p48e36k 4155381350265

má 6x6, klasický návěs

0/0
2.4.2015 19:48

D35a25n72i68e71l 46U17r71b95á31n59e34k 6957108459348

Tak to jede pochopitelně mnohem lépe než silniční koník :-)

0/0
2.4.2015 20:08
Foto

J23o93s69e75f 48T62ě52h25a15n 7548402668425

Nechci Ti rovnou oponovat ale vystřídal jsem spoustu šéfu kteří většinou byli bývalými šoféry a řetězy mi na vyžádání koupil jenom jediný. A jenom dva z nich mi obuli alespoň tahač na nový a hrubý vzorek. Asi tak.

0/0
2.4.2015 23:03

D77a26n63i35e16l 67U77r18b47á45n95e17k 6957638809758

Ano, vím, že často je to ve firmách vedoucím jedno. U nás ale naštěstí ne. Ani to nejde. Bohužel v zimě jezdíme v těch nejhorších podmínkách, a prostě musíme vždycky dojet. Navíc když jsme řetězy na nová auta neměli, protože nám je omylem sebrali se starými, prostě jsme si sehnali stylem "voják se stará, voják má" alespoň stržky, které se daly protáhnout mezi koly hnané nápravy a i s tím se dalo jet. Stejně tak sůl jsme si sehnali sami. Podle mě se připravit může opravu každý, kdo chce. kdo se chce vymlouvat, tak je to pak jeho volba.

0/0
2.4.2015 23:16

H20o92n78z27a 35J41e44ž62e86k 9627823988676

Ach ta terminologie. Ledovka vs. Náledí, věčný a neřešitelný problém, co, lupo?

+10/0
2.4.2015 7:21





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.