Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dopravu zkomplikoval sníh, na Vysočině řidiče trápila i ledovka

Ve čtvrtek dopoledne komplikovala dopravu na řadě míst republiky nová vrstva sněhu na silnicích. Nejvíce ho napadlo na severovýchodě a západě Čech či Vysočině. V poledne pak energetici odvolali kalamitní stav na Liberecku a v Hradci Králové, které způsobily poryvy větru z předchozích dnů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B78a45r82b43o39r71a 18N10o94v38á 1643462726121

Dnes silnice na Zelezny Brod ze Semil pro nakladni auta tudiz pres Zeleny haj byla totalne ucpana,nesjizdna!!Pada tady uz TRETI den a silnicari snad vubec nepracuji!!!

0/0
2.4.2015 13:12
Foto

I89v11a90n 68K81o69p49t95a 5647472881157

JJ zřejmě to zaskočilo i německé silničáře. jedu teď po A4, padá sníh a kupodivu je i na dálnici zrádně v levém pruhu z ničehož nic. ;-D

No prostě černou suchou Vám neudělají ani kdyby chtěli.;-)

+1/0
2.4.2015 14:39

S17o21f84i57e 13K58l82e61n44n69e50r39o60v83á 1423527341663

Řidiče trápí sníh a ledovka, ale cyklisté si s počasím rozhodně hlavu nelámou. Několik sebevrahů na kole jsem už dnes potkala...

+2/0
2.4.2015 13:04

M97i41l54o10s16l87a87v 33U10r45b92a40n 2554773366281

Chránit každý strom se rozhodla jakási skupina lidí. Pak to dopadne tak, že vyvrácené stromy ničí domy, zastavují vlaky a auta a zabíjejí chodce. Počasí je aprílové a za nic nemůže.

+2/−1
2.4.2015 12:38

J85i60ř96í 46S55c12h12w12a60c60h 8508164358386

jasně, všechny stromy vykácet, co kdy nějakej na někoho spadl! ;-)

+1/0
2.4.2015 15:19

J45o81s96e33f 92N88a97d29r33c60h57a67l 9643511151653

To jste dnes nejezdili kolem Nového m. na Moravě, ve stoupáních stojí kolony i osobáků neschopných na zrcadle pohybu.

+2/0
2.4.2015 12:10

P43e32t52r 10J86a95r96o31š 2644951795937

Ze Zvole na Brno jsem to pro sichr vzal pres Nedvedici. Prece jen je to v udoli a vitr to tam tak nevylesti.

0/0
2.4.2015 14:21

L58i98b61o58r 87S27o48u69s47e66d78í17k 4933358131391

Koukam ve Znojme z okna a vypada to na krasne jarni pocasi. Az na ten vitr.

0/−1
2.4.2015 11:44

K81a13m96i45l 68C38e17c50h 6284399415234

Lupo.Tak zasnezky jsou nejsou rozmistene,tak co vlastne?

ZASNEZKY UZ NEKDE NEJSOU ROZESTAVENE. Lupo!

+1/0
2.4.2015 9:20

J26i11n52d98ř39i98c66h 74Š71k39o28p93e14k 4485861350375

Dopravu spíše budou komplikovat řidiči, co neumí jezdit na sněhu a za zimních podmínek obecně

+9/0
2.4.2015 8:11

P27e96t57r 24J92a34r29o37š 2504851185797

na snehu se jede dobre. horsi je rozsolena brecka, nebo snih co ve velkem po dopadu odtava, ale tvori se velka vrstva mokre hmoty.

+2/0
2.4.2015 11:11

D31a26n74i10e46l 26U47r36b79á49n29e62k 6737208869978

Jak mám jet po čistém ledě na silnici široké 3 metry se soupravou vážící 46 tun, když to je do kopce a samá zatáčka? :-) V noci v půl třetí to bylo mezi Čechticemi a Pacovem přes Lukavec hrozný.

+1/0
2.4.2015 13:05

J10i89n53d70ř25i47c87h 96Š73k12o22p30e28k 4445571960385

předpokládám, že to bude něco jako jsem viděl včera. Pár vloček na silnici (= koleje černý, v místě mezi koly do 1 cm sněhu) a kamiony 4x2 pravděpodobně mizerně naložený (resp. špatně rozložený náklad) neměly v mírném stoupání šanci

0/0
2.4.2015 17:05

D80a76n65i21e16l 85U18r63b33á47n36e94k 6767708949498

Nikoli. Tady byla silnice celá pod ledem, místy byl rozteklý a znovu zmrzlý sníh, po kterém se ještě jet dalo. Ovšem zbytek byl v tomto úseku čistý a hladký led. O mírném stoupání se tu mluvit nedá, tady je podhorský terén okolo kopce o výšce kolem 750 m.n.m. - tedy poněkud prudší stoupání. Právě proto to byla užasná noční zábava. Naštěstí tam nebyl prakticky žádný provoz, takže jsem se mohl pokoušet hledat "hrubší" místa v rámci celé silnice. 

Jinak co se týče rozložení nákladu, tak u tahače s návěsem si moc nepomůžete. Zabírá jen zadní náprava tahače, a pokud máte naloženo něco lehkého nebo dokonce nic, nepojede to ani s řetězy. Můj případ je ještě lepší, neb mám auto s přívěsem. Plný přívěs má přes 20 tun, takže za sebou táhnu dvacetitunovou kotvu, která při jízdě do kopce opravdu "pomáhá", přičemž plné auto má kolem 25 tun. Jízda do kopce je tak po kluzké silnici velká sranda, a jízda z kopce ještě větší, protože tam se úloha vleku z kotvy rázem mění v buldozer, který vás hrné z kopce dolů. A v lese na úzké a klikaté silnici je to o nervy.

0/0
2.4.2015 18:24

J95i64n19d16ř77i86c13h 72Š24k35o15p61e14k 4705651440385

k tomu rozložení nákladu: už jsem viděl uvízlý tahač s návěsem, co měl naložýno akorát nad nápravou návěsu, točna prázdná, takže tahač v háji.

Když to nenapadne inteligenta, co ho nakládá, má se ozvat řidič, on bude mít problémy

0/0
2.4.2015 18:29

D62a40n15i54e80l 46U97r87b19á26n62e40k 6297488579708

No tak pokud si to naloží blbě, tak to má samozřejmě smůlu, to je pak jeho blbost. Ovšem někdy jsou ty podmínky prostě takové, že se nedá nic dělat a zkrátka to dál nejede. Ovšem serou mě pitomci, co pak z kamiónu vylezou v pantoflích a tričku a nemají ani blbou lopatu a kýbl štěrku, aby se dohrabali aspoň někam na kraj silnice. Já vozím řetězy, lopatu, dřevěné klíny a dva kýble soli. Protože my prostě musíme jezdit stále a stále dokola, nesmíme se zastavit, jinak jsou obrovské problémy. A stejně tak musíme jezdit i po těch mizerných a úzkých silnicích mezi poli a lesy.

0/0
2.4.2015 18:33

J44i85n28d35ř74i76c93h 62Š19k49o53p76e91k 4555201300565

ano, takoví odborníci mě vždy rozesmějí. Kamion napříč, pustit výstražný a do kamery pak plácat, že silničáři nezametají silnice do sucha.;-D

Na sněhu se jezdit dá, známý vozí dříví a během jednoho kolečka nandavá a sundavá řetězy třeba 3x.

0/0
2.4.2015 18:52

D11a40n95i74e55l 36U41r23b70á88n80e16k 6397148549308

No ten má ale auto s předkem, tedy 4x4. To tahače návěsů nejsou. Nicméně když hlásí sněžení a náledí, tak se na to může připravit každý. Jenže to je moc práce, jednodušší je stát a nadávat.

0/0
2.4.2015 19:17

J31i19n53d44ř56i23c98h 30Š64k11o14p54e51k 4775871680615

má 6x6, klasický návěs

0/0
2.4.2015 19:48

D98a32n72i11e43l 12U72r56b45á93n70e64k 6587648299318

Tak to jede pochopitelně mnohem lépe než silniční koník :-)

0/0
2.4.2015 20:08
Foto

J66o47s21e62f 17T56ě79h74a94n 7708112838635

Nechci Ti rovnou oponovat ale vystřídal jsem spoustu šéfu kteří většinou byli bývalými šoféry a řetězy mi na vyžádání koupil jenom jediný. A jenom dva z nich mi obuli alespoň tahač na nový a hrubý vzorek. Asi tak.

0/0
2.4.2015 23:03

D83a66n12i21e27l 58U61r17b49á85n57e50k 6657458789468

Ano, vím, že často je to ve firmách vedoucím jedno. U nás ale naštěstí ne. Ani to nejde. Bohužel v zimě jezdíme v těch nejhorších podmínkách, a prostě musíme vždycky dojet. Navíc když jsme řetězy na nová auta neměli, protože nám je omylem sebrali se starými, prostě jsme si sehnali stylem "voják se stará, voják má" alespoň stržky, které se daly protáhnout mezi koly hnané nápravy a i s tím se dalo jet. Stejně tak sůl jsme si sehnali sami. Podle mě se připravit může opravu každý, kdo chce. kdo se chce vymlouvat, tak je to pak jeho volba.

0/0
2.4.2015 23:16

H16o40n24z80a 21J80e33ž36e12k 9107583488476

Ach ta terminologie. Ledovka vs. Náledí, věčný a neřešitelný problém, co, lupo?

+10/0
2.4.2015 7:21





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.