Diskuze

Čeští řidiči jsou lhostejní. U dopravní nehody zastaví jeden z deseti

Scéna tragické dopravní nehody a auta míjející bouraný vůz a zraněné pasažéry. Takový obraz lhostejnosti vyplývá z průzkumu, který loni vznikl v Rakousku. Čeští řidiči na tom s ochotou a připraveností pomoci nejsou lépe. U nehody zastaví jen každý desátý.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

...lhostejní? Spíše zbabělí, kromě toho je to takový český trend "táto nemíchej se do toho, kdo ví, co zatím je".

0 0
možnosti

Mluv za sebe a o sobě, co ty víš o ostatních, že ustavuješ trendy?

0 0
možnosti

Každý desátý? To jde. Jak by to vypadalo, kdyby zastavili u nehody všichni?

0 0
možnosti

K50a77r20e46l 62D40r96d62a

7. 4. 2015 18:06

Urážky, vyhrožování paragrafy... a nakonec pochvala. Patlanice iDNES s pěknou sledovaností. Z článku nezískávám pocit, že si někdo u nás zaslouží pomáhat s čímkoliv. Či dokonce, že mám snad osobně pro to něco dělat. Spíš mám chuť si uplivnout. Kapku blbá novinářská práce, ne? :-P

  Ta statistika je také výmluvná. Po sametu u nás na silnicích ročně zemřelo 1400 lidí a 7000 bylo těžce zraněno. Dnes jsme to dostali dík slušnému chování českých řidičů na 600 mrtvých a 2700 zraněných ročně. Cílem je 350 mrtvých za rok maximálně. Už je vidět světlo na konci tunelu.

  A teď tady novinářské bulvární hyeny plaší se 14 tis. nehodami, od kterých viník uteče a následkem je 10 mrtvých a 800 zraněných. Když záchrana života, tématem vysoce objevného článku je 1,25 procenta všech úmrtí na silnicích? (Pokud tedy statistika z článku je v přímé souvislosti s poskytováním první pomoci. Což moc zřejmé není.) To ale stojí vůbec za řeč? A proto jsou všichni čeští řidiči svoloč? Rv:-P

2 0
možnosti

Tak neposkytnutí pomoci při nehodě je trestným činem,je ale v mnoha případech záchranou života vlastního,jelikož se velmi často stává,že řidič který zastaví aby pomohl,je sražen,nebo jinak devastován jiným řidičem,který je buďto úplně slepý,nebo absolutně bezohledný! Tomu je třeba nějak zabránit,pak bude pomáhat jistě každý.Vesměs totiž každý jezdí stylem,že se nemá čeho obávat a při vysoké rychlosti pak nedokáže správně reagovat!

ŘSD uvažuje o zvýšení rychlosti,ale většina řidičů jezdí již nyní minimálně o 20km/hod rychleji,než je nejvyšší povolená rychlost.Umím si představit,jak to bude potom,až se nejvyšší rychlost zlegalizuje na těch 150km/hod!

   Jo a na dálnici bych u nehody také nezastavil,pokud by byl možný průjezd.

Život mám jen jeden,trestů mohu mít i několik a přežiji to!

    Ale ano,pomáhat se má,jen to riziko je někdy příliš vysoké!

0 0
možnosti

Moje zkušenosti jsou přesně opačné, zrovna nedávno přede mnou zastavilo několik aut, jen proto aby se zeptali kamionáka co obcházel vlek, jestli nechce pomoct a takový situací jsem zažil stovky, tisíce, takže ten titulek je s prominutím debilní. Jinak by mě zajímalo, kolik frustrovaných primitivů, kteří si zde, jako vždy, berou do ůst celý národ a vypouštějí dementní pokrytecká moudra by reálně pomohlo.

4 0
možnosti

neřekla bych lhostejnost,  někdy bývá nehoda fingovaná a pak ty konce pro altruistického řidiče nejsou nejlepší.

0 0
možnosti

J40a83n 42S76l68a51v49í94k

7. 4. 2015 12:28

Ženská roztrhla o obrubník zadní pneu. Nepřehledné místo, opravdu nebezpečné. Zastavili tři a hned ji chtěli pomoci a další taky, bohužel současný auta nemají rezervu, že. Tak bych to tak černě neviděl.

0 0
možnosti

Nechci znevažovat tento výzkum, ale z 246 vozidel zastavilo 38. To je málo?

Takže když uvidím nehodu u které už stojí 38 aut a nezastavím, jsem hyena a zasloužím trest?

3 0
možnosti

ten nejpřísnější :-)

0 0
možnosti

1) Reakční doba: ve 120 ti - jsem schopen rozeznat, co se děje - tak na 50 metrů. Přitom jedu 33 m / s ... takže za vteřinu a půl jsem "na místě". Mám plné ruce práce s bržděním, tím, abych si hlídal zadel, jestli mi na ní zrovna nikdo nenaskakuje, a předel, abych do "toho" nevrazil. Navíc zezadu toho moc nemusím poznat a potřebuju pohled z boku. 

Pokud sem si předtím přibrzdil - na řekněme 80 - tak pořád jedu 20 m/s - takže projedu kolem 4aut zapasovaných v sobě během 1s... (asi moc času na prohlížení nemám). 

Projedu ... 2-3 s rozmýšlím, jestli tedy bylo nutné zastavit (jsem 60m za nehodou, a jdu zastavit- nejsem makeš, abych to zahamtnul a zastavil na 30m... a hele jsem 200 m za nehodou... skvělé místo na to, abych tam nechal auto a vydal se po dálnici zpět. 200 m pěšky... bude pro většinu lidí 3 minuty. 

2) Provoz: Tak si vezmeme třeba D1 - 80 000 aut za den. To je rovnoměrně rozloženo nějakých 50 aut za minutu... (nebo co 1,1 s to auto)... ve špičce více, mimo méně... Kdyby zastavil každý 10tý - a nechali volný pruh, tak po 10 minutách, je tam za nehodou fronta 50 aut ... dlouhá 350 metrů... (O koloně před nehodou ani nemluvě). 

;-Dale jasně - pojďme všichni zuřivě vyskakovat z aut a pomáhat, rozum do toho netahejme. Je smutné, že v jednom případě dojšlo k tomu, že lidi "nepoznali" vážnou nehodu, ale ve většině případů lidi rozum mají. V blízké rodině jsme měli několik vážných nehod a lidi se vždy mohli přetrhnout - vždy někdo zastavil, vždy někdo pomohl, a vždy včas.

3 0
možnosti

O Velikonocích jsem jel přes celou republiku (mimo dálnice) a nepotkal jsem jediného policajta. Přitom to byl den údajného zvýšeného dohledu.

Bláznů jsem potkal nepočítaně, včetně těch v kamionech. Jeden málem sundal cyklistu, když ho předjížděl v úzkém místě s auty v protisměru.

Dokud policie nezačne vyhledávat a opravdu pokutovat nebezpečné řidiče, tak se tohle nezlepší...

6 1
možnosti

Podle mě jste přes republiku nejel, nebo jste měl oči zavřené. Já na 200 km trase viděl cca 8 hlídek.

0 0
možnosti

Priste budete obsah clanku vestit zkavove sedliny? Chcete opravdu trumfnout Blesk co do bulvarity a stupidity textu? Seriozni media by nemela zverejnovat takove zjevne kraviny. Proberte se!

1 1
možnosti