Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pohodlně se usaďte, nebudeme tu krátce. Úsvit blokoval Sněmovnu

Změna energetického zákona, či spíše obstrukce při jeho projednávání, zablokovaly Sněmovnu. „Pohodlně se usaďte, nebudeme tady úplně krátce,“ varoval kolegy poslanec Úsvitu Petr Adam, než začal předčítat a detailně rozebírat více než tři stovky podaných pozměňovacích návrhů, včetně komentáře Energetického regulačního úřadu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R81o51m76a54n 95K94e59n94i97s 1224458284816

Urban, Urban, Urban?!!! Že to nikdy nikdo neví při volbách, ale vždycky až po nich! Jen těch darmožroutů a lumpu jste tentokrát do politiky dostali nějak moc, abychom je stačili všechny uživit. No každý z nich by rád následoval Bureše. Vlastně proč ne, když již to občané žerou! A platí!!!

+2/−1
1.4.2015 14:07

R19o49m46a55n 54K29e51n16i61s 1704118634326

Takže kdo to vlastně před volbama občanům sliboval, že zatočí s mafiemi a že bude pracoval pouze a jen pro blaho České republiky a jejich občanů? Inu myslím že se občané opět nechali napálit, protože i ti páni podnikatelé rejžující na fotovoltaikách jsou občané České republiky. Není jich málo a mají lepší známostí "nahoře" než mají ovčané!

+3/0
1.4.2015 14:00

J17i17ř82í 30H21o74r28á81k 9468535751

Článek měl mít nadpis : Úsvit blokuje zloděje Urbana a jeho nenažrané kumpány.

+3/0
1.4.2015 13:57

R78o67m93a45n 94K26e47n60i72s 1854388654116

Myslíte že jen Urbana? Těch nenažraných je nyní mnohem více než bylo před nástupem současné koalice, jen se o nich tak moc nemluví. Státe tvrdím, že Bureše musí stát mediální obraz ANO úplný majlant. Nebudu daleko od pravdy.

0/−1
1.4.2015 14:03

R46o87m29a61n 93S74o89u16č53e42k 1722525870259

rychle to odsouhlaste!

urban se třepe na provize

+2/0
1.4.2015 13:30

M91i33l52a62n 37R13o91m78a75n61o57v70s65k53ý 8635136586305

pitomiova verbež dělá binec i bez pitomia

0/−10
1.4.2015 13:22

D78a26v28i74d 86H98y29š52p77l85e71r 2243613727525

Bohužel je to naopak - jediní říkají, že tato novela přinese velké peníze solárníkům a energobaronům.... Platit to budeme samozřejmě my.

+9/0
1.4.2015 13:30

R38o31m67a48n 42S75o37u97č53e18k 1532105450149

že vy máte fotovoltaickou elektrárnu

+4/0
1.4.2015 13:31
Foto

I33v62a 88R38a23m31b19o97u72s58k65o62v18á 7609244924131

MILAN URBAN je člověk, díky kterému je destruován český energetický trh ve prospěch obřích firem s energiemi. Tento "člověk" do návrhu energetického zákona zakomponoval neuvěřitelnou prasárnu: možnost rozdělit velké solární elektrárny na menší, které budou dostávat od státu větší podporu a vlastníci zůstanou stále stejní. Cena - 2-5 miliard ročně z našich kapes. Těch čuňáren je tam mnohem víca úsvitu se vůbec nedivím. Za tímto návrhem stojí ti samí lidé, díky kterým náš stát zaplatí na podporu zelené energie 1 bilion korun - to je metro z Prahy až do Bratislavy a ještě kousek....MILAN URBAN nemá v poslanecké sněmovně co dělat a patří do vězení.

+20/0
1.4.2015 13:22

D46a95v97i23d 24H41y45š19p87l13e88r 2303303777555

Souhlasím. Když se Milan Urban zvedne ze své poslanecké židle a začne hřímat, ať to Úsvit nezdržuje, je známka, že se děje velká sviňárna. Milan Urban je součást energomafie už dlouhá léta  Viz. Toskánská kauza apod.

+11/0
1.4.2015 13:28

R29e16n72á62t19a 34P32o58s30p29í33š94i89l75o22v29á 9472380252494

R^

+2/0
1.4.2015 13:52

R62o49m15a19n 47K56e92n14i43s 1164198524376

Nekoukejte tak daleko. Stačí Blanka v Praze!!!

0/0
1.4.2015 14:04

V87l17a87ď53k50a 39Š92i22p72k48o92v94s18k50á 8291216892685

Takže členy Rady Energetického regulačního úřadu by měl navrhovat ministr Mládek z ČSSD. Kozel zahradníkem?

+6/0
1.4.2015 13:20

P82e90t61r 15E65b66r 2672520713760

Doufám, že to poslanci dobře promysleli, pokud to bude taková past jako posledně, tak si udělám sjetinu hlasování, po jednom je obejdu a osobně jim nakopu prdele.

+2/0
1.4.2015 13:06

D39a54v85i23d 24H51y61š87p15l40e92r 2873843567495

Úsvit musí skončit, hatí plány energolobistům Mládkovi a Urbanovi.

+4/0
1.4.2015 12:56

R75o65m25a52n 48S52o83u32č25e49k 1692465350119

jen urbanovi, mládek nemá na to, aby to pochopil

+1/0
1.4.2015 13:33

M31a86r82t86i30n 44T42u93l16i80s 5925971667327

"Novela mimo jiné stanoví, že poplatek za obnovitelné zdroje se má nově platit podle kapacity jističe, a nikoli jako dosud podle spotřeby. Ministerstvo průmyslu ujišťuje, že žádný odběratel nově nezaplatí víc než dosud, někteří by údajně naopak mohli ušetřit."

Tak na tohle si počkám !

+11/0
1.4.2015 12:08

A84l37e88š 13H76o57r26á89k 7115360292380

Opravdu se tam vyskytuje slovní spojení "kapacita jističe" ???

+1/0
1.4.2015 12:11

M86a69r63t97i73n 81T25u62l13i19s 5165141977357

Ctrl+C a Ctrl+V doufám nelže :-)

0/0
1.4.2015 12:12

A15l42e71š 19H70o54r53á27k 7985390222790

No, tak to mě po.. omej. Nepochybuju o tom, že elektrický jistič má nějakou kapacitu, by voko ve zlomcích picofaradů, ale že by to byl jeho hlavní parametr...

+4/−1
1.4.2015 12:14

T97o78m32á20š 56M39a27t57ě82j 9425528633672

Nemůžeš chtít fyziku po politicích ...

Prostě si vytvořili nějaký "opak" oproti platbě za skutečný odběr (jsou rádi, že pochopili něco tak "složitého" jako je rezervovaný příkon).

+1/0
1.4.2015 12:21

I61v12o 81Z14d59e13b19o32r48s34k98ý 3863471660861

Proč ne, kapacitu má i sál sokolovny nebo silnice. Říká se tomu metonymický posun.

0/0
1.4.2015 15:52
Foto

V35o38j75t39ě57c92h 96P43a78v30l93í49k 5524411524328

Ostatně proč ne, úplně špatně to není.

Ačkoli je kapacita v elektronice a elektrotechnice definovaná velmi jednoznačně jako úměra mezi napětím na součástce a nábojem v ní uloženým, tak v běžné mluvě je toto slovo používáno jako schopnost věci něco pojmout, vstřebat, vyrobit, dodat či přenést.

Tedy není nesmyslné říci, že jistič má kapacitu 25A elektrického proudu každou ze tří fází při napětí mezi fázemi 400V.

+2/−1
1.4.2015 12:18

M22a80r87t25i66n 23T68u65l31i25s 5725751407967

Jde spíš o princip, jak je z mého okolí jasné někteří již nakoupili "úsporné" žárovky a tím postupně snižují spotřebu energie.Poplatek za eko energii by byl proto nižší, ale tím že to předělají na jistič mají takoví lidé smůlu. (pokud si jistič nenechají vyměnit). Je opravdu dobře, že se o nás naši zákonodárci takhle pěkně starají...

+1/0
1.4.2015 12:25

A21l68e90š 60H70o57r14á76k 7345200672140

No.. to samozřejmě velmi nesmyslné JE a udávat kapacitu v ampérech, už to samo Vás při vší úctě naprosto dikvalifikuje v jakékoliv technické debatě...

+1/−3
1.4.2015 12:27
Foto

V48o34j38t18ě69c79h 16P80a75v73l65í77k 5714671244168

Vidíte, a přesto se jak u plynu tak u elektřiny mluví o "kapacitní" složce ceny a neplatíte to od dodaného Faradu.

+1/0
1.4.2015 12:33
Foto

V72o35j77t33ě67c48h 32P82a79v60l80í81k 5734181144638

Je nemožné aby odběratel, který dnes jen platí za přípojné místo, ale nic, nebo skoro nic neodebírá (chatička v horách), neplatil dle novely více.

0/0
1.4.2015 12:20

D14a97v18i29d 41H91y16š13p95l33e26r 2443943347825

Pokud se platí podle spotřeby, a pak podle jističe, platba jistě nebude stejná... To není ani možné. Proto je úsměvná formulace. Nikdo nebude platit více. NĚKTEŘÍ dokonce ušetří. Když někteří (a asi jinch nebude moc) ušetří, zbytek prostě z logiky věci, bude platit více....

+1/0
1.4.2015 12:58

L97u88k88á69š 60Š83m89a79h80e84l 2167354892284

Mně osobně nejvíc vadí nesmyslná změna platby za obnovitelné zdroje z platby za skutečně spotřebovanou energii na platbu kapacitní. V principu mi vadí všechny paušální platby, kdy platíte "za nic" a vlastně veškeré šetření je tím pádem mnohem méně smysluplné, jinými slovy čím více ušetříte, tím více za 1 kWh zaplatíte. Takto už to funguje leckde u vody (díky šetření a dvousložkovému tarifu u nás platíme v přepočtu za kubík vody přes 100 Kč), u používání silnic (konstantní cena za dálniční známku) a nyní to chtějí přidat i u elektřiny. Navíc nechápu, jak chtějí zajistit, aby chatař i velká továrna zaplatil za elektřinu nejvýše stejně jako dosud (je celkem jasné, že zákon je psaný na míru velkým podnikům s třísměnným provozem).

+8/0
1.4.2015 12:07

T35o97m12á64š 61M24a66t68ě15j 9865418423702

Vypadá to spíše, že je to psáno na míru "dodavatelům" a to ještě jen některým.

+7/0
1.4.2015 12:10
Foto

V30o70j25t16ě47c83h 36P96a82v83l28í44k 5124291184378

Ono to není úplně nesmyslné.

Protože soláry zatěžují síť nerovnoměrně, je potřeba investovat právě do přenosové soustavy. Tedy příspěvek na obnovitelné odvíjející se od rezervované kapacity odběru půjde do správného šochtlíku rozpočtu.

Ale nejspíš je to proto, že ministerstvo chce zabránit propadu příspěvků poté, co si lidi začínají pořizovat úspornější spotřebiče. Dnes třeba nezaplatíme výrazně víc, ale do budoucnosti hlavně nebudeme platit míň.

A s tím se (ministerstvu) plánuje rozpočet mnohem lépe.

+4/0
1.4.2015 12:24

T48o55m85á80š 22M76a97t27ě42j 9395728673402

Cpát soláry na střechu kdečeho je poněkud... 

Jo mohl bych ze své střechy dostat řekněme 10-15kW v ideálních podmínkách. V reálu budu na 4-8 kW (to sežere elektrokotel a bojler v jedné jednotce - mám jich přes 30). 

Takže s obrovskými náklady - na zpevnění střechy a instalace... (v podstatě bych ji musel celou sundat a postavit znovu... statika je pěkná potvora) bych mohl napájet tak možná výtah a osvětlení chodeb.. 

A to nemluvím o památkářích (Praha)...

0/0
1.4.2015 12:06

L30u82k81á29š 51Š28m59a19h69e98l 2867154912374

Jo, ale když někdo staví novostavbu nebo střechu stejně předělává, je to už o něčem jiném. A takových staveb není málo.

0/0
1.4.2015 12:08

T24o27m45á26š 22M47a60t77ě47j 9845568893172

U novostavby, kde se s tím počítá - OK. 

U předělávky střechy - snad jenom pokud oparvdu předěláváš vše včetně pozednic a krovů. 

Ale plošně to "dotovat" do starého - to by bylo peklo na zemi - jen další příležitost pro napakování se různých "dotačních konzultantů", ale výsledek nula nic...

0/0
1.4.2015 12:11

J93a26r87m15i54l63a 39P52í63c45h61o82v77á 5892777384853

Viděla jsem i soláry na púrotihlukové stěně u dálnice - tam je to OK, i kdyby to napájelo jen okolní světla.

Dále pak na střeše placatého supermarketu (a že jich u nás máme!) a na překrytí parkoviště u supermarketu - tam to všeude může stát. Na poli je to zhůvěřilost.

+1/0
1.4.2015 13:37

V85o92j17t83ě70c13h 25R92y55c55h92e68c15k44ý 2430947386519

Chápu, že tu kvičí ti, kteří solární elektrárnu vlastní nebo si ji chtějí pořídit. Ale podpora má být jen taková, aby pokryla dražší investici při pořízení proti méně eko zdrojům. Ale podpora by neměla generovat nijak velký zisk. Tedy celková podpora by měla být maximálně do výše účelně vynaloženým nákladům při pořízení (i s ohledem na inflaci a úrokovou sazbu ČNB) a až se to majitelovi po těch letech pořízení zaplatí, tak ať to prodává za tržní cenu (když už mu vybudování zaplatili ostatní).

0/0
1.4.2015 11:55
Foto

V25o52j21t81ě60c38h 97P71a62v10l64í39k 5694701984188

Mám v plánu si pořídit malou solární elektrárnu (hybridní systém) a provozovat ji bez dotací, především za účelem vlastní spotřeby. Dneska už se to zaplatí v horizontu cca 10 let i bez nich.

Proto si myslím, že Váš návrh na "maximálně do výše účelně vynaložených nákladů" je až příliš štědrý - to totiž znamená, že by majitel elektrárny neměl efektivně žádné pořizovací náklady a veškeré příjmy z prodeje (minus minimální náklady na údržbu) by mu po dobu životnosti elektrárny tvořily zisk.

Původní způsob podpory byly garantované výkupní ceny a při historických cenách panelů nebyly ty ceny nebyly ani přemrštěné. V roce 2005 jsem si dělal rozbor a vypadalo to jako velmi nejistá investice - možná se vrátí, možná ne. Jenže od té doby cena energie i panelů klesla a garantované výkupní ceny ji kopírovaly se zpožděním a tak bylo období, kdy stavba (velkých) solárních elektráren byla opravdu velmi výhodná. Takže chyba není až tak v systému, jako ve (pravděpodobně ne neúmyslné) pomalosti úřadů a vlád při stanovování výše výkupní ceny.

+1/0
1.4.2015 12:13

D98a69v95i10d 19H55y84š88p60l18e82r 2583943397275

Cena energie nestoupne, klesne ale prijem z danē z obnovitelných zdroju. A ten vypadek bude chtít stát nahradit. A zaplati to občané...

0/0
1.4.2015 11:49

B48r82o60n36i23s42l74a21v 56H55a72k40e61n 2918895266336

omyl... ERU uz ted varuje, u plynu zvyseni az o 20%! a pokud v Rade zasednou byvali zamestnanci energo koncernu, mame se na co tesit... tohle je teprve zacatek!:-)

+3/0
1.4.2015 11:51

R97i16c35h43a34r41d 50P15ů96ž36a 9910989300248

ale taxametr běží tak co už, není kam spěchat...

0/0
1.4.2015 11:49

B22r67o70n47i89s85l19a71v 93H66a93k84e52n 2638825536376

co je mozna nejsmutnejsi, ze se tu chysta statem schvaleny megatunel na nase penezenky... a jediny, kdo odporuje je Usvit... :-/

+13/−2
1.4.2015 11:42

L67a27d66i35s95l33a90v 14P57r29o85t18i44v48a 7286576344574

Nechápu, co to je za lidi, kteří tyto bl...e volili. Jinak, kdyby se rozumně podpořila solární technologie, tak nemusíme stavět nesmyslnou, drahou a nebezpečnou jadernou elektrárnu.

+1/−24
1.4.2015 11:41

J27a93n 31S52e36d46l88á43k 9402767396564

jméno sedí

+5/0
1.4.2015 11:46

J96a50n 24F81r64o40l13í57k 6866700475554

FVE v ČR vyrobí 2,5% spotřeby. Slovy dvaapůlprocenta. Kdyby jste oblepil celou zemi panely tak by to možná stačilo. Těch 2,5% nás stojí ročně 44 miliard.

+11/0
1.4.2015 11:47

T84o38m89á85š 85B31y55d65e94l38s34k36ý 8420461740

když si ten Temelín stavěl na vlastní náklady tak Vám to určitě nevadilo, naše bezpečnostní předpisy jsou přísnější než mají všechny státy ve světě a protože zemětřesení tady nemůže být a ani cunami, tak je všechno v pohodě

+3/0
1.4.2015 11:48

L39u88k17á88š 59Š37m27a71h87e66l 2307664632264

Temelín sice ČEZ postavil na vlastní náklady, jeho rozšíření už ale mají platit daňoví poplatníci. Bezpečnosti se neobávám, vadí mi zatěžování budoucích generací jaderným odpadem.

0/−2
1.4.2015 12:10

T31o10m40á32š 83M95a50t18ě98j 9575548553832

Pár desítek tun jaderného "odpadu" je opravdu okrajový problém. 

(Objemově je to navíc dost malé - výsledné produkty mají velmi vysokou hustotu).

+2/0
1.4.2015 12:14

J90a11n 22B88i54e31l92i37k 2277977631588

Já si klidně ten odpad vezmu na zahradu jestli s tím máte problém.

+3/0
1.4.2015 13:03

T95o56m20á27š 96B28y10d88e12l78s16k34ý 8940201620

no nevím, současný odpad má ještě tak cca 75%,ale naše současné reaktory už je nedokáží vycucat. právě proto to chtějí dávat na ta složiště do doby, než se začnou vyrábět vykonnější, které to dokáží skutečně vycucat lepší

0/0
1.4.2015 13:36

M77a87r79t18i40n 14P81e43c80i85n54a 4401213

A budeme mít elektřinu jen za slunečného počasí;-D Jaderná technologie je zvládnutá, bezpečná a v poměru cena/výkon vychází levněji. Za peníze, které utratíme za nesmyslné dotace na soláry a větrníky, by atomové elektrárny byly dvě.

+14/0
1.4.2015 11:48





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.