Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kopilot airbusu měl na den havárie neschopenku, ale roztrhal ji

Německá policie našla v bytě druhého pilota společnosti Germanwings Andrease Lubitze zničenou neschopenku platnou i na den, kdy s letounem havaroval. Podle státního zástupce se muž léčil, ale před zaměstnavatelem svou nemoc skrýval. Düsseldorfská nemocnice jeho léčbu potvrdila, ale vyvrátila, že by šlo o deprese.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J96o63h82n 43N75ě20m72e68č41e55k 6119945860246

Téměř se 100%-ní jistotou si dovoluji tvrdit, že tento masový vrah byl homosexuál, který se snažil toto své "tajemství" skrývat před vnějším světem a s největší pravděpodobností byl nakažen virem HIV, resp. AIDS v počátečním stádiu, vedoucí k jeho psychickým problémům a následné masové vraždě tolika nevinných lidí, poněvadž se s tím nedokázal vyrovnat. Jsem přesvědčen, že tato skutečnost zanedlouho vyplave na povrch, bohužel pro ty nevinné, které zavraždil, ale i pro všechny pozůstalé ;-(

0/0
30.3.2015 17:12

F15r59a52n78t81i15š96e29k 52E35l78i68á78š 6977433795396

Je-li člověk duševně chorý, je ztrátou času přemýšlet o důvodech jeho počínání.

0/0
28.3.2015 11:56

O65t66a32k66a22r 89V45a91l94e63k 6496772185242

Misto neschopenky mu meli lekari vystavit vsehoschopenku a dorucit ji primo do kancelari zamestavatele.

0/0
28.3.2015 1:41

P42a60t87r50i60k 40H74e56j24d75a 8903664633899

původně jsem myslel že ho také sestřelil Putler nějakou dalekonosnou raketou,tady vyšetřování zdá se jede, skříňky jsou ihned dešifrovány ,včetně záznamů komunikace, ne jako u již zapomenutého MH17;-D;-D

+2/−2
28.3.2015 1:35

J50i41ř14í 88L43i21b31e64r 6308560820912

Nevím zda by měl nějaké závěry do diskuze psát ten, kdo nikdy neměl psychické problémy, a neléčil se s nimi. Ono je lehké hodnotit bez zkušeností.

Před čtrnácti lety jsem byl ve stavu, kdy jsem vážně uvažoval o tom, že "to skončím". Ale nikdy bych si nedovolil vzít někoho "s sebou".

0/0
28.3.2015 0:51

Ř39e88h45o23ř 12V65l12a57s70á54k 2454464551396

Asi ne. Já nikdy psychické problémy neměl, takže si to fakt neumím představit.

Na druhou stranu, kdybych vážně někdy dospěl k názoru, že je to nejlepší skončit, asi by to znamenalo, že jsem přestal věřit v Boha, jsem přesvědčený, že smrtí život končí a co a jak vyvedu mi už nikdy nikdo nebude moc vyčítat.... tak nevím, zda mi pak nepřišlo lepší vzít s sebou toho, komu bych přičítal vinu za svůj bezútěšný stav. Proč ne, že?

0/−1
28.3.2015 1:19

J78i34ř91í 74L52i46b97e78r 6378140220182

Deprese je nemoc jako každá jiná. Těžko si představuji, že by někdo mohl za chřipku, angínu nebo zánět spojivek. Vědomě zmařit životy lidí, kteří určitě za stav pilota nemohli, mi přijde přinejmenším nemorální. Jenže - u duševních nemocí nikdy nevíme, co se nemocnému honí hlavou. :-(

0/0
28.3.2015 10:15

F73r29a80n31t39i32š29e13k 56E81l26i35á39š 6777643975876

Ano. Proto se nesmí podobně duševně nemocným nikdy svěřit osudy jiných lidí. Navždy. Neměli by řídit auta s lidmi apod.

0/−1
28.3.2015 11:52

J92i69ř58í 53L96i64b90e85r 6948640170492

To by se na cestách radikálně snížil provoz. Dobrý nápad ;-) A nenadávali bychom, že na D1 jsou nějaké dopravní zácpy, neb by nebyly. ;-D

0/0
28.3.2015 13:33

I92v89a66n 84R96ů52ž93i83č51k73a 3230172330192

proč pořád někdo někde lítá

0/0
28.3.2015 0:50

R74o76b19e57r26t 17M30á24s39l26o 1291471247747

K obrázku 16/24 ... takže klasika - za všechno můžou zase trpajzlíci.

0/0
27.3.2015 23:57

J83a66n 47P46r34i48c48h42y33s45t71a91l 8661558923

To je zase titulek!

Co ma byt jako "kopilot"?

Bud to piste cesky nebo pripadne anglicky, na paskvily neni nikdo zvedavy.

+3/0
27.3.2015 23:38

I19v28a84n 39R88ů41ž81i20č27k55a 3590322840682

http://prirucka.ujc.cas.cz/?slovo=kopilot

+1/0
28.3.2015 0:51

S52e55i80d32l 55P68e75t89r 1561681865844

- "Dobrý den, dovolal jsem se správně na Ústav pro jazyk český? Měl bych jeden dotaz"

- "Áno, a čo si priajetě?"

+7/0
28.3.2015 1:10

Ř36e37h76o34ř 80V44l38a56s83á32k 2204294381456

;-D

+2/0
28.3.2015 1:14

T93o35m65á35š 16K92u88c19h47a75ř 3297451848321

On to ale není vtip, tuhle bylo v tv nějaké české národopisné muzeum a ředitelkou byla Slovena..:-/

0/0
28.3.2015 1:34

J47i49ř52í 94L81i30b53e95r 6828880770352

No a co. Pokud je odborník a svoji práci zvládá, nechť je klidně Japonka, Číňanka, Američanka nebo Hotentotka. Zato u našich politiků se mnohdy hluboce stydím, že jsou etničtí Češi, či Moraváci. :-(

+1/0
28.3.2015 10:18

R51a50d39a94n 71K57u21b36a40n39t 1943310139600

Coufal:

Zastupující letuška místo pilota( na fyziologické potřebě) samozřejmě neplní jeho úkoly. Ale může fungovat jako backdoor. Musela by pro tu funkci vratneho případně u čsa dokonce asistenci osoby mít náležite kontroly. 

Jinými slovy i letuška může být s někým mimo personál spojená a způsobit stejnou katastrofu.

Tedy systém "2 v kokpitu" má i své rizika

0/0
27.3.2015 22:41

O78t43a48k67a85r 14V25a92l70e60k 6836702755422

Ja bych to vyresil namontovanim WC primo do sedacek pilotu. 

Nejake solarni experimentalni letadlo , co ma obletet svet uz to tak ma vyreseno. ;-)

+2/0
28.3.2015 1:45

O62n72d80ř69e51j 26D24v63o66ř96á46k 1344738377202

Kdyby měl jeho lékař povinnost poslat zprávu zaměstnavateli, že jeho současný zdravotní stav se neslučuje s výkonem jeho povolání, tak by se to nestalo. Otázka ani ne 5 minut:-( U takovýchto povolání by to snad mělo být automatické ne... Nechápu to.

+2/0
27.3.2015 21:43

M21i19c22h98a60l 27M92i26l49l50e20r 9486462359462

v mnoha zapadnich statech existuje zakon na ochranu osobnich udaju.

 V Cesku se na to divaji uplne jinak, protoze ve zdravotnictvi jeste porad v ruznych procesech preziva system zavedeny za totality. Tzv. "soudruzske navstevy" neboli kontroly lidi na neschopence, omezene hodiny a mista vychazeni z domova atd ! To jsou podminky, ktere si obcane v ruznych zapadnich statech ani neumi predstavit. Na druhou stranu vedi, ze pokud by ocividne svindlovali a zneuzivali neschopenku -treba by si zamestnavatel vsiml, ze maji ve zvyku se hodit marod po vikendu, svatcich, ve dnech vyznamnych sportovnich zapasu.... dostanou varovani a pri nezlepseni pracovni moralky prijdou o misto.

Mezi respekt pro pacientovo soukromi take patri, ze pacient NEMUSI sve osobni detaily vyplnovat mistoprisezne presne. Samozrejme, ze normalni clovek nema co skryvat a napise pravdu a tech je vetsina. Kdo neco skryvat chce, ten ma moznost to udelat, ale muze se mu to v budoucnu vymstit.

V rubrice "povolani" pacient nemusi napsat plnou pravdu a nebude za to stihan zakonem. Jako telefon do prace muze klidne uvest svuj mobil, dnes nic zvlastniho. Kdyz se ho lekar zepta na povolani, protoze to ma souvislost s diagnozou nebo omezenim prace, pacient muze zalhat a doktor to nepujde kontrolovat, ale je to k pacientove zdravotnimu neprospechu nerici lekari pravdu.

+2/0
28.3.2015 4:50

M33i20c72h50a59l 96M76i32l50l42e18r 9616282839102

pokr. Aerolinky maji sve lekare, kam posilaji zamestnance na kontroly, nebo kam se zamestnanci maji moznost obratit v pripade nemoci. Personalu neni mimo to nijak braneno ve volbe a navsteve vlastniho lekare.

V zamestnanecke smlouve, kterou letecky personal podepisuje je obvykle normalni pozadavek, ze bude zamestnavatele bez prodleni informovat o pripadnych zdravotnich indispozicich, uvest kontaktni detaily na soukromeho lekare a obvykle take svoleni, ze aerolinka ma pravo kdykoliv si vyzadat lekarsky posudek od jeho soukromeho lekare.

Je sice mozne, aby zamestnanec lhal zamestnavateli i soukromemu lekari, ale lez se bere jako poruseni smlouvy a za to je vyhazov, obvykle bez moznosti odvolani. A k tomu nepriznive reference pro pripadneho dalsiho zamestnavatele, ktery je pozaduje od predchoziho zamestnavatele.

+2/0
28.3.2015 5:03

V87ě67r90a 28K43o49t72v60a63l43o11v55á 7860527128755

Lufthansa tvrdí, že jí kopilot nedal neschopenku, ale roztrhal ji. Jsem starší ročník, ale jak si pamatuju, jeden díl neschopenky posílal doktor přímo zaměstnavateli. Je to dnes u nás nebo v Německu jinak? A pokud měl kopilot deprese, tak ho zřejmě léčil psychiatr. V případě, že pacient odpovídá za životy lidí, nemělo by platit lékařské tajemství, ale měla by být povinnost (!!!) diagnózu hlásit zaměstnavateli. Pak by nemohl sednout do kokpitu a nemuselo k tragédii dojít.....

+1/0
27.3.2015 21:43

P13e24t29r 71M98i10c62h63a69l 2600224451762

Doktor dá (u nás) pacientovi dva díly - neschopenku a hlášení zaměstnavateli a zaměstnanec ji v práci odevzdává sám. Doktor ještě posílá další díl na správu sociálního zabezpečení.

+5/0
27.3.2015 21:50

M20i83c84h63a30l 66M20i59l78l44e27r 9886702109892

v Cesku.....to neplati pro vsechny staty.

Jak uz jsem napsal nahore, cesky system kontroly pacientu jeste v mnohem preziva z totality.

Ve statech, kde nezazili komunisty to maji jinak zarizene, respektuji osobni svobodu a soukromi mnohem vice.

Na druhou stranu ale lhani zamestnavateli se bere velmi vazne a takovy clovek mnohem snaze prijde o misto.

+1/0
28.3.2015 5:08

P95e62t74r 75M62i89c16h85a25l 2680794261672

Tak se nám začínají množit spekulace. Možná by bylo lepší říct, s čím konkrétně se kopilot léčil.

+2/0
27.3.2015 21:07

H89e65l79e79n21a 48Č27í65ž90k71o12v87á 9801181922638

Tak doktoři předali jeho zdravotní dokumentaci vyšetřovatelům, takže ti už to asi vědí nebo se to brzy dovědí, média to koneckonců vědět nemusejí.

+1/0
27.3.2015 21:49

P50e36t80r 21M91i62c79h64a58l 2690104571922

To je pravda. Nicméně by to aspoň omezilo bulvární spekulace. Ale myslím, že dříve nebo později (spíš dříve) to stejně vyjde najevo.

+1/0
27.3.2015 21:51

M77i77c15h96a40l 43M21i53l61l18e89r 9876502779952

na Sky TV poukazali, ze neschopenka uvadi "medical illnes", ne "mental illnes".

Tedy telesnou nemoc, ne dusevni.

0/0
28.3.2015 5:12

S83e14i59d11l 34P76e32t14r 1391881855784

Smysluplně diskutovat lze až v okamžiku kdy jsou známa alespoň základní fakta.

Jinak se jedná o mlácení prázdné slámy, což samozřejmě z principu své existence nyní předvádí média a i politici ...:-)

+3/−1
27.3.2015 20:59

P72e27t10r 56M88i56c65h42a77l 2330204751212

Tak nějaká fakta už jsou. V kokpitu byl v tu dobu sám kopilot. Zjevně záměrně nastavil AP na klesání do letové hladiny 100 Ft. Aktivně blokoval dveře kokpitu zevnitř. O důvodech jeho jednání můžeme opravdu jenom spekulovat.

+2/0
27.3.2015 22:41

S61e30i38d82l 29P12e12t73r 1381851615854

Aha,

a to řekl/napsal prosím kdo? :-/

Někdo z EASA, NTSB nebo AAIB (jestli se tedy amíci a britové účastní vyšetřování) ? 8-o

Je obdivuhodné, jak lidé dokáží považovat za "fakta" cokoli co napíše kdejaký pisálek v dnes již víceméně výhradně bulvárních mediích či berou za bernou minci  vyjádření nějakého byrokrata/politika i když jim jinak nevěří ani nos mezi očima ... :-)

+1/−1
28.3.2015 0:15

P95e96t91r 53M10i82c92h10a53l 2340744871902

Státní prokurátor není pisálek, bulvár, byrokrat ani politik. Zveřejněné informace měl od vyšetřovatelů.

+2/0
28.3.2015 0:24

S88e41i61d30l 40P50e35t36r 1891571655694

Ale je. :-) Jest to státní zaměstnanec, který má své nadřízené a ti mají své priority a zájmy ...

Pravda, ve Francii je možné asi ledascos, ale pořád se mi nechce věřit,  že by tam byl takový bordel a ten jejich "uzpln" se choval nějak zásadně jinak než  se mají za etalon  obdobné instituce ve zbytku světa tzn.,  že s výsledkem a interpretací  šetření vystupují zcela zásadně na vlastní triko a nepouštějí  info bokem po kapkách již během šetření ...

0/−1
28.3.2015 0:40

M82i10c16h65a75l 70M52i71l69l36e70r 9686452859782

je znamo, ze trollovi nebo notorickemu rejpalovi neboli kverulantskemu diskuterovi zadna fakta nestaci i kdyby byla sebevic betonova a overena.

Nemyslim, ze by bylo prospesne s tebou dal diskutovat. Myslet si samozrejme muzes co chces, ale dalsi diskuze s tebou je uplna ztrata casu.

0/0
28.3.2015 5:21

F20r92a27n60t75i14š17e41k 21E22l42i76á64š 6307453695706

Nelze ovšem spekulovat odůvodech počínání duševně chorého. Ani se o ně zajímat.

0/0
28.3.2015 11:55

M11i94c43h22a19l 10M47i67l98l26e48r 9276702349592

rekl to francouzsky a pozdeji take nemecky statni prokurator na tiskove konferenci v primem prenosu TV.

Pokud neumis francouzsky, nemecky, pripadne anglicky, mas smulu, protoze jsi to mohl videt ve vsech hlavnich mediich v primem prenosu.!!

0/0
28.3.2015 5:16

P71e14t49r 56L79u64k48á18š 8179950982347

Jsem zvědav jak to dopadne až se to vyřeší, ale jestli bude jinak než, že za to může tento muž, tak ho to dost poškodí, i když už tedy není mezi živými.

+1/−1
27.3.2015 20:27

M63a58r19t94i15n15a 34V98a74n83k83o76v79á 4177603382452

Z psychickými problémy...s těmi hlavně...

0/0
27.3.2015 20:24

J17i25ř72í 93J71a51n14d58o40u29š 8249310408944

Tak jsem dnes četl že to byl prej konvertovaný islamista :-)

0/0
27.3.2015 20:09

J14a12k13u48b 43N44o66v38o32t65n28ý 1354718390645

jo, měl doma konvertor, a prej i karmu, takže možná budhista

+7/0
27.3.2015 20:24

S71e13i84d40l 56P77e60t90r 1191901645474

Co je to za dobu? 8-o

Vyšetřování v podstatě ještě nezačalo, je zatím k dispozici jen CVR, FDR dosud ani nenašli a přesto už je "znám viník" kdy 4 dny po katastrofě má věrchuška  zcela jasno a pilně si cintá pentli do medií ( viz ten F prokurátor, Merkel a  další  potentaten)  ...:-/

Zdravá skepse a nedůvěřivost k rychlým řešením/výsledkům je zde dvojnásobně  na místě ...  Dočkejme času.

+5/−5
27.3.2015 20:06
Foto

V52l10a56s92t78a 60C62o53u80f74a15l 7567899119725

Díky za názor. Plně souhlasím. Píšu to tu už dva dny. Protože sedím doma a nemám kam letět, tak mám plno času.

0/−2
27.3.2015 20:07

M57i43c70h15a33l 78R85e10j64z51e27k 5546637565331

Tvaris se jako odbornik, ale vymyslis ptakoviny. Proste je vicemene jasne, jak se to stalo. Spis se ted jedna o to proc. Nebo jses nejake ujetej konspirativec, ktery bude tvrdit, ze to udelala CIA dalkovym ovladanim ze zeme?

+2/0
27.3.2015 20:25
Foto

V52l56a34s53t11a 90C79o65u71f41a92l 7787119289315

Se státní zkouškou z letecké navigace, automatických systémů řízení letu a z leteckých přístrojů si snad mohu dovolit říci nějaký názor. Pár stovek letových hodin také mám. Pojďte se pobavit trošku o oboru. Hned poznáme, kdo čemu rozumí. Jaké máte vzdělání?

+2/−2
27.3.2015 20:29
Foto

V19r35a10t87i58s28l60a56v 93J41i28n30d69r91a 3249187453979

Já mám v této problematice vzdělání jen minimální (okrajové). Ve škole studuji mimo jiné předmět automatické řízení, a znalosti nabyté v tomto předmětu pak můžu aplikovat třeba i při návrhu řídících systémů pro letadla. V předmětu kybernetika a umělá inteligence zase zkoumáme letecký provoz z hlediska plynulosti letecké dopravy, navrhování trajektorií letu, a podobně. Ale ne, co se týče pádů letadel, v tom opravdu žádné vzdělání nemám.

Každopádně se ztotožňuji s názorem, že na vině je onen druhý pilot, který i přes to, že byl shledán pracovně neschopným, nechal kapitána svěřit do svých rukou životy dalších lidí, a pak je všechny úmyslně a vědomě zavraždil.

Jaký je tedy váš názor? Piloti s neschopenkami podle vás mohou normálně létat, a ohrožovat životy ostatních lidí? Mohla za to technická porucha? Nebo si myslíte, že na vině byl on, ale nechcete to přijmout za fakt, dokud se to nepotvrdí, až bude vyšetřování definitivně ukončeno? Sestřelily letadlo podle vás americké protiletadlové střely? Ruské? Nebo to byl nějaký jiný stát? Jsem otevřený diskuzi, tak prosím.

+1/0
27.3.2015 20:48
Foto

V26l28a80s14t42a 76C29o55u52f90a49l 7617479929315

Automatizace a kybernetika s letectvím hodně souvisí. Autopiloty jsou vlastně regulační zpětnovazební systémy se zápornou zpětnou vazbou, kde tlumení kmitů probíhá podle exponenciály. Trajektorie letu je určena čtyřrozměrnou maticí x, y, z, t. Kde studujete?

Piloti s neschopenkami nesmí létat. To je pochopitelné a je to stejné jako v každém zaměstnání. Technická porucha nenastala. Šlo o typický případ CFIT - Controlled Flight Into Terrain. Na letadlo nikdo nestřílel, protože to neodpovídá ploše rozhozu trosek. Nechci přijmout žádný názor, dokud nebude uzavřeno vyšetřování.

+3/0
27.3.2015 20:55
Foto

V62r32a95t45i38s56l45a92v 38J72i95n17d58r60a 3449117483789

Ano, s těmi zpětnovazebními systémy máte pravdu. Studuji na kybernetiku a robotiku na ČVUT, FEL. Svoji budoucnost sice nevidím v navrhování regulačních systémů pro letadla, ale celkem mě to baví.

No, pokud tedy nechcete přijmout žádný názor před ukončením vyšetřování, není asi o čem diskutovat. Každopádně potvrdí-li se to, že pilot letěl, i když měl vystavenou neschopenku, taky podle mě nebude o čem diskutovat. Všechno mohlo dopadnout jinak, kdyby na palubě nebyl ten člověk s neschopenkou.

+1/0
27.3.2015 21:04
Foto

V69l65a30s14t89a 53C95o54u81f98a14l 7137129909665

Tam jsem pracoval s katedrou profesora Vejražky. Sponzorovali jsme ho. Super chlap. U docenta Mirka Svítka na dopravce jsem také dělal. Vedl jsem tam studenty. Říkáte tomu mentoring. 

Diskutovat můžeme, ale skutečně nezávazně a bez spekulací. Jen jako inženýři a technici.

0/0
27.3.2015 21:07
Foto

V82l76a70s60t85a 48C61o87u70f44a20l 7147139329475

Na Karláku u Hromčíka?

0/0
27.3.2015 21:08





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.