Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kopilot airbusu měl na den havárie neschopenku, ale roztrhal ji

Německá policie našla v bytě druhého pilota společnosti Germanwings Andrease Lubitze zničenou neschopenku platnou i na den, kdy s letounem havaroval. Podle státního zástupce se muž léčil, ale před zaměstnavatelem svou nemoc skrýval. Düsseldorfská nemocnice jeho léčbu potvrdila, ale vyvrátila, že by šlo o deprese.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J40o62h92n 92N28ě71m37e75č61e69k 6789225360736

Téměř se 100%-ní jistotou si dovoluji tvrdit, že tento masový vrah byl homosexuál, který se snažil toto své "tajemství" skrývat před vnějším světem a s největší pravděpodobností byl nakažen virem HIV, resp. AIDS v počátečním stádiu, vedoucí k jeho psychickým problémům a následné masové vraždě tolika nevinných lidí, poněvadž se s tím nedokázal vyrovnat. Jsem přesvědčen, že tato skutečnost zanedlouho vyplave na povrch, bohužel pro ty nevinné, které zavraždil, ale i pro všechny pozůstalé ;-(

0/0
30.3.2015 17:12

F10r56a80n42t75i49š72e46k 57E37l19i12á13š 6797503965546

Je-li člověk duševně chorý, je ztrátou času přemýšlet o důvodech jeho počínání.

0/0
28.3.2015 11:56

O22t37a14k27a86r 56V57a32l90e19k 6706662955312

Misto neschopenky mu meli lekari vystavit vsehoschopenku a dorucit ji primo do kancelari zamestavatele.

0/0
28.3.2015 1:41

P92a42t76r77i24k 37H58e23j73d14a 8123534903889

původně jsem myslel že ho také sestřelil Putler nějakou dalekonosnou raketou,tady vyšetřování zdá se jede, skříňky jsou ihned dešifrovány ,včetně záznamů komunikace, ne jako u již zapomenutého MH17;-D;-D

+2/−2
28.3.2015 1:35

J47i31ř39í 31L49i41b73e94r 6488260520342

Nevím zda by měl nějaké závěry do diskuze psát ten, kdo nikdy neměl psychické problémy, a neléčil se s nimi. Ono je lehké hodnotit bez zkušeností.

Před čtrnácti lety jsem byl ve stavu, kdy jsem vážně uvažoval o tom, že "to skončím". Ale nikdy bych si nedovolil vzít někoho "s sebou".

0/0
28.3.2015 0:51

Ř88e33h14o81ř 76V24l64a94s42á33k 2874524901836

Asi ne. Já nikdy psychické problémy neměl, takže si to fakt neumím představit.

Na druhou stranu, kdybych vážně někdy dospěl k názoru, že je to nejlepší skončit, asi by to znamenalo, že jsem přestal věřit v Boha, jsem přesvědčený, že smrtí život končí a co a jak vyvedu mi už nikdy nikdo nebude moc vyčítat.... tak nevím, zda mi pak nepřišlo lepší vzít s sebou toho, komu bych přičítal vinu za svůj bezútěšný stav. Proč ne, že?

0/−1
28.3.2015 1:19

J79i17ř34í 60L36i97b18e35r 6918690680392

Deprese je nemoc jako každá jiná. Těžko si představuji, že by někdo mohl za chřipku, angínu nebo zánět spojivek. Vědomě zmařit životy lidí, kteří určitě za stav pilota nemohli, mi přijde přinejmenším nemorální. Jenže - u duševních nemocí nikdy nevíme, co se nemocnému honí hlavou. :-(

0/0
28.3.2015 10:15

F92r11a82n75t89i52š88e90k 33E76l45i59á49š 6177203665106

Ano. Proto se nesmí podobně duševně nemocným nikdy svěřit osudy jiných lidí. Navždy. Neměli by řídit auta s lidmi apod.

0/−1
28.3.2015 11:52

J94i39ř55í 50L42i17b23e67r 6508180260412

To by se na cestách radikálně snížil provoz. Dobrý nápad ;-) A nenadávali bychom, že na D1 jsou nějaké dopravní zácpy, neb by nebyly. ;-D

0/0
28.3.2015 13:33

I29v63a73n 88R75ů41ž88i14č89k44a 3960282240472

proč pořád někdo někde lítá

0/0
28.3.2015 0:50

R30o67b27e49r68t 96M23á95s45l28o 1361321787427

K obrázku 16/24 ... takže klasika - za všechno můžou zase trpajzlíci.

0/0
27.3.2015 23:57

J41a67n 73P20r68i37c58h86y69s27t59a12l 8301318133

To je zase titulek!

Co ma byt jako "kopilot"?

Bud to piste cesky nebo pripadne anglicky, na paskvily neni nikdo zvedavy.

+3/0
27.3.2015 23:38

I75v25a18n 30R73ů89ž72i97č53k93a 3290942110362

http://prirucka.ujc.cas.cz/?slovo=kopilot

+1/0
28.3.2015 0:51

S51e19i43d10l 31P40e78t75r 1691691365774

- "Dobrý den, dovolal jsem se správně na Ústav pro jazyk český? Měl bych jeden dotaz"

- "Áno, a čo si priajetě?"

+7/0
28.3.2015 1:10

Ř12e17h24o29ř 47V92l46a80s37á96k 2624424161436

;-D

+2/0
28.3.2015 1:14

T86o72m53á25š 67K10u17c77h35a27ř 3387711518551

On to ale není vtip, tuhle bylo v tv nějaké české národopisné muzeum a ředitelkou byla Slovena..:-/

0/0
28.3.2015 1:34

J43i16ř87í 39L27i66b74e52r 6608600570482

No a co. Pokud je odborník a svoji práci zvládá, nechť je klidně Japonka, Číňanka, Američanka nebo Hotentotka. Zato u našich politiků se mnohdy hluboce stydím, že jsou etničtí Češi, či Moraváci. :-(

+1/0
28.3.2015 10:18

R66a13d73a19n 12K98u22b58a85n63t 1183680629580

Coufal:

Zastupující letuška místo pilota( na fyziologické potřebě) samozřejmě neplní jeho úkoly. Ale může fungovat jako backdoor. Musela by pro tu funkci vratneho případně u čsa dokonce asistenci osoby mít náležite kontroly. 

Jinými slovy i letuška může být s někým mimo personál spojená a způsobit stejnou katastrofu.

Tedy systém "2 v kokpitu" má i své rizika

0/0
27.3.2015 22:41

O51t84a78k51a77r 90V58a39l92e97k 6786952665632

Ja bych to vyresil namontovanim WC primo do sedacek pilotu. 

Nejake solarni experimentalni letadlo , co ma obletet svet uz to tak ma vyreseno. ;-)

+2/0
28.3.2015 1:45

O81n36d24ř14e57j 63D36v96o74ř36á14k 1794848867472

Kdyby měl jeho lékař povinnost poslat zprávu zaměstnavateli, že jeho současný zdravotní stav se neslučuje s výkonem jeho povolání, tak by se to nestalo. Otázka ani ne 5 minut:-( U takovýchto povolání by to snad mělo být automatické ne... Nechápu to.

+2/0
27.3.2015 21:43

M74i53c38h86a42l 86M32i74l68l11e28r 9556682339772

v mnoha zapadnich statech existuje zakon na ochranu osobnich udaju.

 V Cesku se na to divaji uplne jinak, protoze ve zdravotnictvi jeste porad v ruznych procesech preziva system zavedeny za totality. Tzv. "soudruzske navstevy" neboli kontroly lidi na neschopence, omezene hodiny a mista vychazeni z domova atd ! To jsou podminky, ktere si obcane v ruznych zapadnich statech ani neumi predstavit. Na druhou stranu vedi, ze pokud by ocividne svindlovali a zneuzivali neschopenku -treba by si zamestnavatel vsiml, ze maji ve zvyku se hodit marod po vikendu, svatcich, ve dnech vyznamnych sportovnich zapasu.... dostanou varovani a pri nezlepseni pracovni moralky prijdou o misto.

Mezi respekt pro pacientovo soukromi take patri, ze pacient NEMUSI sve osobni detaily vyplnovat mistoprisezne presne. Samozrejme, ze normalni clovek nema co skryvat a napise pravdu a tech je vetsina. Kdo neco skryvat chce, ten ma moznost to udelat, ale muze se mu to v budoucnu vymstit.

V rubrice "povolani" pacient nemusi napsat plnou pravdu a nebude za to stihan zakonem. Jako telefon do prace muze klidne uvest svuj mobil, dnes nic zvlastniho. Kdyz se ho lekar zepta na povolani, protoze to ma souvislost s diagnozou nebo omezenim prace, pacient muze zalhat a doktor to nepujde kontrolovat, ale je to k pacientove zdravotnimu neprospechu nerici lekari pravdu.

+2/0
28.3.2015 4:50

M52i48c27h85a43l 81M15i53l42l64e82r 9256792989662

pokr. Aerolinky maji sve lekare, kam posilaji zamestnance na kontroly, nebo kam se zamestnanci maji moznost obratit v pripade nemoci. Personalu neni mimo to nijak braneno ve volbe a navsteve vlastniho lekare.

V zamestnanecke smlouve, kterou letecky personal podepisuje je obvykle normalni pozadavek, ze bude zamestnavatele bez prodleni informovat o pripadnych zdravotnich indispozicich, uvest kontaktni detaily na soukromeho lekare a obvykle take svoleni, ze aerolinka ma pravo kdykoliv si vyzadat lekarsky posudek od jeho soukromeho lekare.

Je sice mozne, aby zamestnanec lhal zamestnavateli i soukromemu lekari, ale lez se bere jako poruseni smlouvy a za to je vyhazov, obvykle bez moznosti odvolani. A k tomu nepriznive reference pro pripadneho dalsiho zamestnavatele, ktery je pozaduje od predchoziho zamestnavatele.

+2/0
28.3.2015 5:03

V89ě53r83a 84K63o20t46v18a43l87o22v34á 7950587888395

Lufthansa tvrdí, že jí kopilot nedal neschopenku, ale roztrhal ji. Jsem starší ročník, ale jak si pamatuju, jeden díl neschopenky posílal doktor přímo zaměstnavateli. Je to dnes u nás nebo v Německu jinak? A pokud měl kopilot deprese, tak ho zřejmě léčil psychiatr. V případě, že pacient odpovídá za životy lidí, nemělo by platit lékařské tajemství, ale měla by být povinnost (!!!) diagnózu hlásit zaměstnavateli. Pak by nemohl sednout do kokpitu a nemuselo k tragédii dojít.....

+1/0
27.3.2015 21:43

P57e54t36r 19M28i45c13h81a92l 2410884551712

Doktor dá (u nás) pacientovi dva díly - neschopenku a hlášení zaměstnavateli a zaměstnanec ji v práci odevzdává sám. Doktor ještě posílá další díl na správu sociálního zabezpečení.

+5/0
27.3.2015 21:50

M61i87c65h83a24l 27M42i91l57l86e69r 9186592149602

v Cesku.....to neplati pro vsechny staty.

Jak uz jsem napsal nahore, cesky system kontroly pacientu jeste v mnohem preziva z totality.

Ve statech, kde nezazili komunisty to maji jinak zarizene, respektuji osobni svobodu a soukromi mnohem vice.

Na druhou stranu ale lhani zamestnavateli se bere velmi vazne a takovy clovek mnohem snaze prijde o misto.

+1/0
28.3.2015 5:08

P47e33t26r 23M83i20c55h16a60l 2620634181602

Tak se nám začínají množit spekulace. Možná by bylo lepší říct, s čím konkrétně se kopilot léčil.

+2/0
27.3.2015 21:07

H52e95l18e48n83a 29Č77í14ž97k17o62v65á 9401521872458

Tak doktoři předali jeho zdravotní dokumentaci vyšetřovatelům, takže ti už to asi vědí nebo se to brzy dovědí, média to koneckonců vědět nemusejí.

+1/0
27.3.2015 21:49

P76e15t67r 97M79i64c79h56a77l 2980644111352

To je pravda. Nicméně by to aspoň omezilo bulvární spekulace. Ale myslím, že dříve nebo později (spíš dříve) to stejně vyjde najevo.

+1/0
27.3.2015 21:51

M11i75c63h73a46l 83M19i12l49l40e55r 9156522839662

na Sky TV poukazali, ze neschopenka uvadi "medical illnes", ne "mental illnes".

Tedy telesnou nemoc, ne dusevni.

0/0
28.3.2015 5:12

S69e95i73d78l 11P92e64t83r 1521801945274

Smysluplně diskutovat lze až v okamžiku kdy jsou známa alespoň základní fakta.

Jinak se jedná o mlácení prázdné slámy, což samozřejmě z principu své existence nyní předvádí média a i politici ...:-)

+3/−1
27.3.2015 20:59

P18e82t82r 93M75i37c43h42a26l 2810314491482

Tak nějaká fakta už jsou. V kokpitu byl v tu dobu sám kopilot. Zjevně záměrně nastavil AP na klesání do letové hladiny 100 Ft. Aktivně blokoval dveře kokpitu zevnitř. O důvodech jeho jednání můžeme opravdu jenom spekulovat.

+2/0
27.3.2015 22:41

S15e31i98d24l 23P22e78t19r 1601131295634

Aha,

a to řekl/napsal prosím kdo? :-/

Někdo z EASA, NTSB nebo AAIB (jestli se tedy amíci a britové účastní vyšetřování) ? 8-o

Je obdivuhodné, jak lidé dokáží považovat za "fakta" cokoli co napíše kdejaký pisálek v dnes již víceméně výhradně bulvárních mediích či berou za bernou minci  vyjádření nějakého byrokrata/politika i když jim jinak nevěří ani nos mezi očima ... :-)

+1/−1
28.3.2015 0:15

P17e69t27r 32M82i78c28h74a35l 2290544631272

Státní prokurátor není pisálek, bulvár, byrokrat ani politik. Zveřejněné informace měl od vyšetřovatelů.

+2/0
28.3.2015 0:24

S71e20i67d83l 63P29e57t68r 1571121775514

Ale je. :-) Jest to státní zaměstnanec, který má své nadřízené a ti mají své priority a zájmy ...

Pravda, ve Francii je možné asi ledascos, ale pořád se mi nechce věřit,  že by tam byl takový bordel a ten jejich "uzpln" se choval nějak zásadně jinak než  se mají za etalon  obdobné instituce ve zbytku světa tzn.,  že s výsledkem a interpretací  šetření vystupují zcela zásadně na vlastní triko a nepouštějí  info bokem po kapkách již během šetření ...

0/−1
28.3.2015 0:40

M70i73c70h44a23l 88M28i74l33l57e15r 9606632969172

je znamo, ze trollovi nebo notorickemu rejpalovi neboli kverulantskemu diskuterovi zadna fakta nestaci i kdyby byla sebevic betonova a overena.

Nemyslim, ze by bylo prospesne s tebou dal diskutovat. Myslet si samozrejme muzes co chces, ale dalsi diskuze s tebou je uplna ztrata casu.

0/0
28.3.2015 5:21

F94r30a92n51t13i36š14e54k 37E24l88i12á44š 6717613385286

Nelze ovšem spekulovat odůvodech počínání duševně chorého. Ani se o ně zajímat.

0/0
28.3.2015 11:55

M56i58c21h43a15l 84M16i53l30l15e22r 9216552709762

rekl to francouzsky a pozdeji take nemecky statni prokurator na tiskove konferenci v primem prenosu TV.

Pokud neumis francouzsky, nemecky, pripadne anglicky, mas smulu, protoze jsi to mohl videt ve vsech hlavnich mediich v primem prenosu.!!

0/0
28.3.2015 5:16

P68e98t63r 27L53u74k73á95š 8429580812417

Jsem zvědav jak to dopadne až se to vyřeší, ale jestli bude jinak než, že za to může tento muž, tak ho to dost poškodí, i když už tedy není mezi živými.

+1/−1
27.3.2015 20:27

M78a27r66t46i15n11a 56V48a30n91k31o87v76á 4717453902252

Z psychickými problémy...s těmi hlavně...

0/0
27.3.2015 20:24

J58i83ř59í 55J89a48n27d27o85u64š 8319230988384

Tak jsem dnes četl že to byl prej konvertovaný islamista :-)

0/0
27.3.2015 20:09

J11a35k67u49b 17N25o13v65o71t35n77ý 1554798320915

jo, měl doma konvertor, a prej i karmu, takže možná budhista

+7/0
27.3.2015 20:24

S80e62i59d25l 22P81e12t91r 1921601105794

Co je to za dobu? 8-o

Vyšetřování v podstatě ještě nezačalo, je zatím k dispozici jen CVR, FDR dosud ani nenašli a přesto už je "znám viník" kdy 4 dny po katastrofě má věrchuška  zcela jasno a pilně si cintá pentli do medií ( viz ten F prokurátor, Merkel a  další  potentaten)  ...:-/

Zdravá skepse a nedůvěřivost k rychlým řešením/výsledkům je zde dvojnásobně  na místě ...  Dočkejme času.

+5/−5
27.3.2015 20:06
Foto

V80l82a87s56t19a 28C65o63u48f68a55l 7427359529335

Díky za názor. Plně souhlasím. Píšu to tu už dva dny. Protože sedím doma a nemám kam letět, tak mám plno času.

0/−2
27.3.2015 20:07

M15i14c75h66a55l 46R64e36j48z19e40k 5966467175741

Tvaris se jako odbornik, ale vymyslis ptakoviny. Proste je vicemene jasne, jak se to stalo. Spis se ted jedna o to proc. Nebo jses nejake ujetej konspirativec, ktery bude tvrdit, ze to udelala CIA dalkovym ovladanim ze zeme?

+2/0
27.3.2015 20:25
Foto

V67l68a35s42t24a 18C61o16u22f90a41l 7627459479365

Se státní zkouškou z letecké navigace, automatických systémů řízení letu a z leteckých přístrojů si snad mohu dovolit říci nějaký názor. Pár stovek letových hodin také mám. Pojďte se pobavit trošku o oboru. Hned poznáme, kdo čemu rozumí. Jaké máte vzdělání?

+2/−2
27.3.2015 20:29
Foto

V16r91a16t77i36s34l46a24v 45J52i42n72d57r58a 3729207903959

Já mám v této problematice vzdělání jen minimální (okrajové). Ve škole studuji mimo jiné předmět automatické řízení, a znalosti nabyté v tomto předmětu pak můžu aplikovat třeba i při návrhu řídících systémů pro letadla. V předmětu kybernetika a umělá inteligence zase zkoumáme letecký provoz z hlediska plynulosti letecké dopravy, navrhování trajektorií letu, a podobně. Ale ne, co se týče pádů letadel, v tom opravdu žádné vzdělání nemám.

Každopádně se ztotožňuji s názorem, že na vině je onen druhý pilot, který i přes to, že byl shledán pracovně neschopným, nechal kapitána svěřit do svých rukou životy dalších lidí, a pak je všechny úmyslně a vědomě zavraždil.

Jaký je tedy váš názor? Piloti s neschopenkami podle vás mohou normálně létat, a ohrožovat životy ostatních lidí? Mohla za to technická porucha? Nebo si myslíte, že na vině byl on, ale nechcete to přijmout za fakt, dokud se to nepotvrdí, až bude vyšetřování definitivně ukončeno? Sestřelily letadlo podle vás americké protiletadlové střely? Ruské? Nebo to byl nějaký jiný stát? Jsem otevřený diskuzi, tak prosím.

+1/0
27.3.2015 20:48
Foto

V78l43a23s27t26a 89C26o92u23f43a14l 7207979379305

Automatizace a kybernetika s letectvím hodně souvisí. Autopiloty jsou vlastně regulační zpětnovazební systémy se zápornou zpětnou vazbou, kde tlumení kmitů probíhá podle exponenciály. Trajektorie letu je určena čtyřrozměrnou maticí x, y, z, t. Kde studujete?

Piloti s neschopenkami nesmí létat. To je pochopitelné a je to stejné jako v každém zaměstnání. Technická porucha nenastala. Šlo o typický případ CFIT - Controlled Flight Into Terrain. Na letadlo nikdo nestřílel, protože to neodpovídá ploše rozhozu trosek. Nechci přijmout žádný názor, dokud nebude uzavřeno vyšetřování.

+3/0
27.3.2015 20:55
Foto

V56r12a62t69i22s70l59a31v 26J92i68n66d59r88a 3949307943629

Ano, s těmi zpětnovazebními systémy máte pravdu. Studuji na kybernetiku a robotiku na ČVUT, FEL. Svoji budoucnost sice nevidím v navrhování regulačních systémů pro letadla, ale celkem mě to baví.

No, pokud tedy nechcete přijmout žádný názor před ukončením vyšetřování, není asi o čem diskutovat. Každopádně potvrdí-li se to, že pilot letěl, i když měl vystavenou neschopenku, taky podle mě nebude o čem diskutovat. Všechno mohlo dopadnout jinak, kdyby na palubě nebyl ten člověk s neschopenkou.

+1/0
27.3.2015 21:04
Foto

V29l31a30s19t25a 74C23o63u91f29a36l 7267179329845

Tam jsem pracoval s katedrou profesora Vejražky. Sponzorovali jsme ho. Super chlap. U docenta Mirka Svítka na dopravce jsem také dělal. Vedl jsem tam studenty. Říkáte tomu mentoring. 

Diskutovat můžeme, ale skutečně nezávazně a bez spekulací. Jen jako inženýři a technici.

0/0
27.3.2015 21:07
Foto

V70l93a87s60t49a 41C73o61u49f54a59l 7667119309715

Na Karláku u Hromčíka?

0/0
27.3.2015 21:08





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.