Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kopilot airbusu měl na den havárie neschopenku, ale roztrhal ji

Německá policie našla v bytě druhého pilota společnosti Germanwings Andrease Lubitze zničenou neschopenku platnou i na den, kdy s letounem havaroval. Podle státního zástupce se muž léčil, ale před zaměstnavatelem svou nemoc skrýval. Düsseldorfská nemocnice jeho léčbu potvrdila, ale vyvrátila, že by šlo o deprese.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J70o30h20n 82N74ě75m64e29č15e29k 6909265100426

Téměř se 100%-ní jistotou si dovoluji tvrdit, že tento masový vrah byl homosexuál, který se snažil toto své "tajemství" skrývat před vnějším světem a s největší pravděpodobností byl nakažen virem HIV, resp. AIDS v počátečním stádiu, vedoucí k jeho psychickým problémům a následné masové vraždě tolika nevinných lidí, poněvadž se s tím nedokázal vyrovnat. Jsem přesvědčen, že tato skutečnost zanedlouho vyplave na povrch, bohužel pro ty nevinné, které zavraždil, ale i pro všechny pozůstalé ;-(

0/0
30.3.2015 17:12

F87r78a28n78t64i46š82e73k 89E59l73i17á38š 6837233785106

Je-li člověk duševně chorý, je ztrátou času přemýšlet o důvodech jeho počínání.

0/0
28.3.2015 11:56

O79t85a10k16a25r 58V92a41l98e63k 6746802555912

Misto neschopenky mu meli lekari vystavit vsehoschopenku a dorucit ji primo do kancelari zamestavatele.

0/0
28.3.2015 1:41

P66a24t22r70i47k 42H25e36j98d97a 8963304663989

původně jsem myslel že ho také sestřelil Putler nějakou dalekonosnou raketou,tady vyšetřování zdá se jede, skříňky jsou ihned dešifrovány ,včetně záznamů komunikace, ne jako u již zapomenutého MH17;-D;-D

+2/−2
28.3.2015 1:35

J65i53ř71í 28L45i25b72e81r 6928760340352

Nevím zda by měl nějaké závěry do diskuze psát ten, kdo nikdy neměl psychické problémy, a neléčil se s nimi. Ono je lehké hodnotit bez zkušeností.

Před čtrnácti lety jsem byl ve stavu, kdy jsem vážně uvažoval o tom, že "to skončím". Ale nikdy bych si nedovolil vzít někoho "s sebou".

0/0
28.3.2015 0:51

Ř50e78h94o17ř 17V31l72a92s71á45k 2434294631746

Asi ne. Já nikdy psychické problémy neměl, takže si to fakt neumím představit.

Na druhou stranu, kdybych vážně někdy dospěl k názoru, že je to nejlepší skončit, asi by to znamenalo, že jsem přestal věřit v Boha, jsem přesvědčený, že smrtí život končí a co a jak vyvedu mi už nikdy nikdo nebude moc vyčítat.... tak nevím, zda mi pak nepřišlo lepší vzít s sebou toho, komu bych přičítal vinu za svůj bezútěšný stav. Proč ne, že?

0/−1
28.3.2015 1:19

J43i54ř63í 53L66i62b54e75r 6838130730892

Deprese je nemoc jako každá jiná. Těžko si představuji, že by někdo mohl za chřipku, angínu nebo zánět spojivek. Vědomě zmařit životy lidí, kteří určitě za stav pilota nemohli, mi přijde přinejmenším nemorální. Jenže - u duševních nemocí nikdy nevíme, co se nemocnému honí hlavou. :-(

0/0
28.3.2015 10:15

F98r56a90n26t27i41š81e29k 43E43l89i72á72š 6307583865406

Ano. Proto se nesmí podobně duševně nemocným nikdy svěřit osudy jiných lidí. Navždy. Neměli by řídit auta s lidmi apod.

0/−1
28.3.2015 11:52

J64i14ř61í 97L85i86b56e67r 6908300920692

To by se na cestách radikálně snížil provoz. Dobrý nápad ;-) A nenadávali bychom, že na D1 jsou nějaké dopravní zácpy, neb by nebyly. ;-D

0/0
28.3.2015 13:33

I79v61a64n 94R35ů66ž34i55č35k79a 3370302980192

proč pořád někdo někde lítá

0/0
28.3.2015 0:50

R29o67b17e24r89t 57M52á63s73l11o 1311871937417

K obrázku 16/24 ... takže klasika - za všechno můžou zase trpajzlíci.

0/0
27.3.2015 23:57

J30a63n 50P48r55i84c16h73y97s16t61a25l 8131118763

To je zase titulek!

Co ma byt jako "kopilot"?

Bud to piste cesky nebo pripadne anglicky, na paskvily neni nikdo zvedavy.

+3/0
27.3.2015 23:38

I22v27a81n 71R52ů46ž80i48č47k56a 3570532660702

http://prirucka.ujc.cas.cz/?slovo=kopilot

+1/0
28.3.2015 0:51

S92e90i34d54l 92P43e43t41r 1571401875154

- "Dobrý den, dovolal jsem se správně na Ústav pro jazyk český? Měl bych jeden dotaz"

- "Áno, a čo si priajetě?"

+7/0
28.3.2015 1:10

Ř44e10h57o31ř 25V93l89a70s63á66k 2284224771626

;-D

+2/0
28.3.2015 1:14

T29o95m51á38š 51K82u26c66h98a42ř 3827361248931

On to ale není vtip, tuhle bylo v tv nějaké české národopisné muzeum a ředitelkou byla Slovena..:-/

0/0
28.3.2015 1:34

J68i41ř65í 74L92i28b34e25r 6458940200622

No a co. Pokud je odborník a svoji práci zvládá, nechť je klidně Japonka, Číňanka, Američanka nebo Hotentotka. Zato u našich politiků se mnohdy hluboce stydím, že jsou etničtí Češi, či Moraváci. :-(

+1/0
28.3.2015 10:18

T56o69m33á82š 50H18o80u42š82k26a 2315373244747

Coufal:

Zastupující letuška místo pilota( na fyziologické potřebě) samozřejmě neplní jeho úkoly. Ale může fungovat jako backdoor. Musela by pro tu funkci vratneho případně u čsa dokonce asistenci osoby mít náležite kontroly. 

Jinými slovy i letuška může být s někým mimo personál spojená a způsobit stejnou katastrofu.

Tedy systém "2 v kokpitu" má i své rizika

0/0
27.3.2015 22:41

O72t11a34k34a23r 46V82a73l29e59k 6206642345772

Ja bych to vyresil namontovanim WC primo do sedacek pilotu. 

Nejake solarni experimentalni letadlo , co ma obletet svet uz to tak ma vyreseno. ;-)

+2/0
28.3.2015 1:45

O45n37d69ř22e68j 27D95v91o61ř85á34k 1224358167372

Kdyby měl jeho lékař povinnost poslat zprávu zaměstnavateli, že jeho současný zdravotní stav se neslučuje s výkonem jeho povolání, tak by se to nestalo. Otázka ani ne 5 minut:-( U takovýchto povolání by to snad mělo být automatické ne... Nechápu to.

+2/0
27.3.2015 21:43

M45i60c43h43a68l 66M96i84l58l88e29r 9366802509852

v mnoha zapadnich statech existuje zakon na ochranu osobnich udaju.

 V Cesku se na to divaji uplne jinak, protoze ve zdravotnictvi jeste porad v ruznych procesech preziva system zavedeny za totality. Tzv. "soudruzske navstevy" neboli kontroly lidi na neschopence, omezene hodiny a mista vychazeni z domova atd ! To jsou podminky, ktere si obcane v ruznych zapadnich statech ani neumi predstavit. Na druhou stranu vedi, ze pokud by ocividne svindlovali a zneuzivali neschopenku -treba by si zamestnavatel vsiml, ze maji ve zvyku se hodit marod po vikendu, svatcich, ve dnech vyznamnych sportovnich zapasu.... dostanou varovani a pri nezlepseni pracovni moralky prijdou o misto.

Mezi respekt pro pacientovo soukromi take patri, ze pacient NEMUSI sve osobni detaily vyplnovat mistoprisezne presne. Samozrejme, ze normalni clovek nema co skryvat a napise pravdu a tech je vetsina. Kdo neco skryvat chce, ten ma moznost to udelat, ale muze se mu to v budoucnu vymstit.

V rubrice "povolani" pacient nemusi napsat plnou pravdu a nebude za to stihan zakonem. Jako telefon do prace muze klidne uvest svuj mobil, dnes nic zvlastniho. Kdyz se ho lekar zepta na povolani, protoze to ma souvislost s diagnozou nebo omezenim prace, pacient muze zalhat a doktor to nepujde kontrolovat, ale je to k pacientove zdravotnimu neprospechu nerici lekari pravdu.

+2/0
28.3.2015 4:50

M90i33c87h40a96l 91M16i12l24l75e53r 9166772229462

pokr. Aerolinky maji sve lekare, kam posilaji zamestnance na kontroly, nebo kam se zamestnanci maji moznost obratit v pripade nemoci. Personalu neni mimo to nijak braneno ve volbe a navsteve vlastniho lekare.

V zamestnanecke smlouve, kterou letecky personal podepisuje je obvykle normalni pozadavek, ze bude zamestnavatele bez prodleni informovat o pripadnych zdravotnich indispozicich, uvest kontaktni detaily na soukromeho lekare a obvykle take svoleni, ze aerolinka ma pravo kdykoliv si vyzadat lekarsky posudek od jeho soukromeho lekare.

Je sice mozne, aby zamestnanec lhal zamestnavateli i soukromemu lekari, ale lez se bere jako poruseni smlouvy a za to je vyhazov, obvykle bez moznosti odvolani. A k tomu nepriznive reference pro pripadneho dalsiho zamestnavatele, ktery je pozaduje od predchoziho zamestnavatele.

+2/0
28.3.2015 5:03

V77ě41r80a 58K48o69t11v36a96l49o23v66á 7820917598335

Lufthansa tvrdí, že jí kopilot nedal neschopenku, ale roztrhal ji. Jsem starší ročník, ale jak si pamatuju, jeden díl neschopenky posílal doktor přímo zaměstnavateli. Je to dnes u nás nebo v Německu jinak? A pokud měl kopilot deprese, tak ho zřejmě léčil psychiatr. V případě, že pacient odpovídá za životy lidí, nemělo by platit lékařské tajemství, ale měla by být povinnost (!!!) diagnózu hlásit zaměstnavateli. Pak by nemohl sednout do kokpitu a nemuselo k tragédii dojít.....

+1/0
27.3.2015 21:43

P21e21t87r 54M31i11c25h89a95l 2890894831352

Doktor dá (u nás) pacientovi dva díly - neschopenku a hlášení zaměstnavateli a zaměstnanec ji v práci odevzdává sám. Doktor ještě posílá další díl na správu sociálního zabezpečení.

+5/0
27.3.2015 21:50

M33i19c64h52a35l 60M23i15l74l71e46r 9626682199212

v Cesku.....to neplati pro vsechny staty.

Jak uz jsem napsal nahore, cesky system kontroly pacientu jeste v mnohem preziva z totality.

Ve statech, kde nezazili komunisty to maji jinak zarizene, respektuji osobni svobodu a soukromi mnohem vice.

Na druhou stranu ale lhani zamestnavateli se bere velmi vazne a takovy clovek mnohem snaze prijde o misto.

+1/0
28.3.2015 5:08

P81e68t82r 88M94i93c70h80a70l 2780954531482

Tak se nám začínají množit spekulace. Možná by bylo lepší říct, s čím konkrétně se kopilot léčil.

+2/0
27.3.2015 21:07

H26e74l24e13n44a 63Č15í48ž64k24o87v98á 9151661462498

Tak doktoři předali jeho zdravotní dokumentaci vyšetřovatelům, takže ti už to asi vědí nebo se to brzy dovědí, média to koneckonců vědět nemusejí.

+1/0
27.3.2015 21:49

P51e90t61r 90M14i18c36h17a11l 2880414611382

To je pravda. Nicméně by to aspoň omezilo bulvární spekulace. Ale myslím, že dříve nebo později (spíš dříve) to stejně vyjde najevo.

+1/0
27.3.2015 21:51

M92i73c39h16a73l 87M98i56l42l28e15r 9146722279542

na Sky TV poukazali, ze neschopenka uvadi "medical illnes", ne "mental illnes".

Tedy telesnou nemoc, ne dusevni.

0/0
28.3.2015 5:12

S93e88i89d36l 33P41e29t86r 1431621445184

Smysluplně diskutovat lze až v okamžiku kdy jsou známa alespoň základní fakta.

Jinak se jedná o mlácení prázdné slámy, což samozřejmě z principu své existence nyní předvádí média a i politici ...:-)

+3/−1
27.3.2015 20:59

P14e37t96r 73M85i95c52h38a78l 2600494401722

Tak nějaká fakta už jsou. V kokpitu byl v tu dobu sám kopilot. Zjevně záměrně nastavil AP na klesání do letové hladiny 100 Ft. Aktivně blokoval dveře kokpitu zevnitř. O důvodech jeho jednání můžeme opravdu jenom spekulovat.

+2/0
27.3.2015 22:41

S24e85i75d12l 27P66e92t88r 1561281255224

Aha,

a to řekl/napsal prosím kdo? :-/

Někdo z EASA, NTSB nebo AAIB (jestli se tedy amíci a britové účastní vyšetřování) ? 8-o

Je obdivuhodné, jak lidé dokáží považovat za "fakta" cokoli co napíše kdejaký pisálek v dnes již víceméně výhradně bulvárních mediích či berou za bernou minci  vyjádření nějakého byrokrata/politika i když jim jinak nevěří ani nos mezi očima ... :-)

+1/−1
28.3.2015 0:15

P96e63t61r 50M12i98c85h51a76l 2980744351782

Státní prokurátor není pisálek, bulvár, byrokrat ani politik. Zveřejněné informace měl od vyšetřovatelů.

+2/0
28.3.2015 0:24

S93e56i50d26l 63P45e48t58r 1501821545554

Ale je. :-) Jest to státní zaměstnanec, který má své nadřízené a ti mají své priority a zájmy ...

Pravda, ve Francii je možné asi ledascos, ale pořád se mi nechce věřit,  že by tam byl takový bordel a ten jejich "uzpln" se choval nějak zásadně jinak než  se mají za etalon  obdobné instituce ve zbytku světa tzn.,  že s výsledkem a interpretací  šetření vystupují zcela zásadně na vlastní triko a nepouštějí  info bokem po kapkách již během šetření ...

0/−1
28.3.2015 0:40

M36i94c70h92a96l 50M59i28l56l96e36r 9126772149412

je znamo, ze trollovi nebo notorickemu rejpalovi neboli kverulantskemu diskuterovi zadna fakta nestaci i kdyby byla sebevic betonova a overena.

Nemyslim, ze by bylo prospesne s tebou dal diskutovat. Myslet si samozrejme muzes co chces, ale dalsi diskuze s tebou je uplna ztrata casu.

0/0
28.3.2015 5:21

F86r41a56n21t25i95š76e18k 79E51l21i74á96š 6277473785976

Nelze ovšem spekulovat odůvodech počínání duševně chorého. Ani se o ně zajímat.

0/0
28.3.2015 11:55

M24i83c44h16a50l 31M49i58l67l80e39r 9476372839642

rekl to francouzsky a pozdeji take nemecky statni prokurator na tiskove konferenci v primem prenosu TV.

Pokud neumis francouzsky, nemecky, pripadne anglicky, mas smulu, protoze jsi to mohl videt ve vsech hlavnich mediich v primem prenosu.!!

0/0
28.3.2015 5:16

P22e98t86r 91L56u14k28á58š 8689630892447

Jsem zvědav jak to dopadne až se to vyřeší, ale jestli bude jinak než, že za to může tento muž, tak ho to dost poškodí, i když už tedy není mezi živými.

+1/−1
27.3.2015 20:27

M50a82r74t12i80n75a 70V62a80n54k16o46v19á 4177613562242

Z psychickými problémy...s těmi hlavně...

0/0
27.3.2015 20:24

J47i70ř51í 66J56a61n97d39o55u31š 8939950358744

Tak jsem dnes četl že to byl prej konvertovaný islamista :-)

0/0
27.3.2015 20:09

J51a59k85u98b 74N92o78v57o70t65n31ý 1834678920495

jo, měl doma konvertor, a prej i karmu, takže možná budhista

+7/0
27.3.2015 20:24

S81e49i52d70l 43P31e92t47r 1761921315764

Co je to za dobu? 8-o

Vyšetřování v podstatě ještě nezačalo, je zatím k dispozici jen CVR, FDR dosud ani nenašli a přesto už je "znám viník" kdy 4 dny po katastrofě má věrchuška  zcela jasno a pilně si cintá pentli do medií ( viz ten F prokurátor, Merkel a  další  potentaten)  ...:-/

Zdravá skepse a nedůvěřivost k rychlým řešením/výsledkům je zde dvojnásobně  na místě ...  Dočkejme času.

+5/−5
27.3.2015 20:06
Foto

V71l35a53s76t66a 54C78o63u85f32a17l 7857639459885

Díky za názor. Plně souhlasím. Píšu to tu už dva dny. Protože sedím doma a nemám kam letět, tak mám plno času.

0/−2
27.3.2015 20:07

M98i85c45h72a92l 15R88e72j80z51e34k 5916527585221

Tvaris se jako odbornik, ale vymyslis ptakoviny. Proste je vicemene jasne, jak se to stalo. Spis se ted jedna o to proc. Nebo jses nejake ujetej konspirativec, ktery bude tvrdit, ze to udelala CIA dalkovym ovladanim ze zeme?

+2/0
27.3.2015 20:25
Foto

V15l53a25s17t32a 27C87o63u38f87a38l 7637589429655

Se státní zkouškou z letecké navigace, automatických systémů řízení letu a z leteckých přístrojů si snad mohu dovolit říci nějaký názor. Pár stovek letových hodin také mám. Pojďte se pobavit trošku o oboru. Hned poznáme, kdo čemu rozumí. Jaké máte vzdělání?

+2/−2
27.3.2015 20:29
Foto

V17r96a42t92i60s40l29a37v 71J81i61n72d35r41a 3629367153729

Já mám v této problematice vzdělání jen minimální (okrajové). Ve škole studuji mimo jiné předmět automatické řízení, a znalosti nabyté v tomto předmětu pak můžu aplikovat třeba i při návrhu řídících systémů pro letadla. V předmětu kybernetika a umělá inteligence zase zkoumáme letecký provoz z hlediska plynulosti letecké dopravy, navrhování trajektorií letu, a podobně. Ale ne, co se týče pádů letadel, v tom opravdu žádné vzdělání nemám.

Každopádně se ztotožňuji s názorem, že na vině je onen druhý pilot, který i přes to, že byl shledán pracovně neschopným, nechal kapitána svěřit do svých rukou životy dalších lidí, a pak je všechny úmyslně a vědomě zavraždil.

Jaký je tedy váš názor? Piloti s neschopenkami podle vás mohou normálně létat, a ohrožovat životy ostatních lidí? Mohla za to technická porucha? Nebo si myslíte, že na vině byl on, ale nechcete to přijmout za fakt, dokud se to nepotvrdí, až bude vyšetřování definitivně ukončeno? Sestřelily letadlo podle vás americké protiletadlové střely? Ruské? Nebo to byl nějaký jiný stát? Jsem otevřený diskuzi, tak prosím.

+1/0
27.3.2015 20:48
Foto

V23l11a42s47t37a 66C81o96u81f44a15l 7757359249485

Automatizace a kybernetika s letectvím hodně souvisí. Autopiloty jsou vlastně regulační zpětnovazební systémy se zápornou zpětnou vazbou, kde tlumení kmitů probíhá podle exponenciály. Trajektorie letu je určena čtyřrozměrnou maticí x, y, z, t. Kde studujete?

Piloti s neschopenkami nesmí létat. To je pochopitelné a je to stejné jako v každém zaměstnání. Technická porucha nenastala. Šlo o typický případ CFIT - Controlled Flight Into Terrain. Na letadlo nikdo nestřílel, protože to neodpovídá ploše rozhozu trosek. Nechci přijmout žádný názor, dokud nebude uzavřeno vyšetřování.

+3/0
27.3.2015 20:55
Foto

V85r27a93t20i64s61l77a85v 26J53i35n69d53r62a 3319757613339

Ano, s těmi zpětnovazebními systémy máte pravdu. Studuji na kybernetiku a robotiku na ČVUT, FEL. Svoji budoucnost sice nevidím v navrhování regulačních systémů pro letadla, ale celkem mě to baví.

No, pokud tedy nechcete přijmout žádný názor před ukončením vyšetřování, není asi o čem diskutovat. Každopádně potvrdí-li se to, že pilot letěl, i když měl vystavenou neschopenku, taky podle mě nebude o čem diskutovat. Všechno mohlo dopadnout jinak, kdyby na palubě nebyl ten člověk s neschopenkou.

+1/0
27.3.2015 21:04
Foto

V89l44a40s33t68a 69C75o21u62f58a84l 7317949559475

Tam jsem pracoval s katedrou profesora Vejražky. Sponzorovali jsme ho. Super chlap. U docenta Mirka Svítka na dopravce jsem také dělal. Vedl jsem tam studenty. Říkáte tomu mentoring. 

Diskutovat můžeme, ale skutečně nezávazně a bez spekulací. Jen jako inženýři a technici.

0/0
27.3.2015 21:07
Foto

V33l48a24s67t25a 49C21o45u25f25a93l 7127969379445

Na Karláku u Hromčíka?

0/0
27.3.2015 21:08





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.