Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kopilot airbusu měl na den havárie neschopenku, ale roztrhal ji

Německá policie našla v bytě druhého pilota společnosti Germanwings Andrease Lubitze zničenou neschopenku platnou i na den, kdy s letounem havaroval. Podle státního zástupce se muž léčil, ale před zaměstnavatelem svou nemoc skrýval. Düsseldorfská nemocnice jeho léčbu potvrdila, ale vyvrátila, že by šlo o deprese.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J29o66h82n 48N79ě36m55e75č30e69k 6739875370616

Téměř se 100%-ní jistotou si dovoluji tvrdit, že tento masový vrah byl homosexuál, který se snažil toto své "tajemství" skrývat před vnějším světem a s největší pravděpodobností byl nakažen virem HIV, resp. AIDS v počátečním stádiu, vedoucí k jeho psychickým problémům a následné masové vraždě tolika nevinných lidí, poněvadž se s tím nedokázal vyrovnat. Jsem přesvědčen, že tato skutečnost zanedlouho vyplave na povrch, bohužel pro ty nevinné, které zavraždil, ale i pro všechny pozůstalé ;-(

0/0
30.3.2015 17:12

F67r18a65n77t45i92š57e84k 44E52l25i95á87š 6347723725506

Je-li člověk duševně chorý, je ztrátou času přemýšlet o důvodech jeho počínání.

0/0
28.3.2015 11:56

O17t29a59k88a85r 41V58a46l75e55k 6106112855542

Misto neschopenky mu meli lekari vystavit vsehoschopenku a dorucit ji primo do kancelari zamestavatele.

0/0
28.3.2015 1:41

P55a35t50r83i39k 20H38e97j55d72a 8443314393339

původně jsem myslel že ho také sestřelil Putler nějakou dalekonosnou raketou,tady vyšetřování zdá se jede, skříňky jsou ihned dešifrovány ,včetně záznamů komunikace, ne jako u již zapomenutého MH17;-D;-D

+2/−2
28.3.2015 1:35

J82i47ř30í 12L57i28b66e68r 6778720810752

Nevím zda by měl nějaké závěry do diskuze psát ten, kdo nikdy neměl psychické problémy, a neléčil se s nimi. Ono je lehké hodnotit bez zkušeností.

Před čtrnácti lety jsem byl ve stavu, kdy jsem vážně uvažoval o tom, že "to skončím". Ale nikdy bych si nedovolil vzít někoho "s sebou".

0/0
28.3.2015 0:51

Ř17e41h69o47ř 57V82l58a96s68á69k 2464504431616

Asi ne. Já nikdy psychické problémy neměl, takže si to fakt neumím představit.

Na druhou stranu, kdybych vážně někdy dospěl k názoru, že je to nejlepší skončit, asi by to znamenalo, že jsem přestal věřit v Boha, jsem přesvědčený, že smrtí život končí a co a jak vyvedu mi už nikdy nikdo nebude moc vyčítat.... tak nevím, zda mi pak nepřišlo lepší vzít s sebou toho, komu bych přičítal vinu za svůj bezútěšný stav. Proč ne, že?

0/−1
28.3.2015 1:19

J22i19ř72í 85L53i63b11e35r 6628370340962

Deprese je nemoc jako každá jiná. Těžko si představuji, že by někdo mohl za chřipku, angínu nebo zánět spojivek. Vědomě zmařit životy lidí, kteří určitě za stav pilota nemohli, mi přijde přinejmenším nemorální. Jenže - u duševních nemocí nikdy nevíme, co se nemocnému honí hlavou. :-(

0/0
28.3.2015 10:15

F52r66a87n86t57i77š11e62k 13E95l37i18á24š 6607723425636

Ano. Proto se nesmí podobně duševně nemocným nikdy svěřit osudy jiných lidí. Navždy. Neměli by řídit auta s lidmi apod.

0/−1
28.3.2015 11:52

J22i10ř79í 68L94i16b57e94r 6908280280732

To by se na cestách radikálně snížil provoz. Dobrý nápad ;-) A nenadávali bychom, že na D1 jsou nějaké dopravní zácpy, neb by nebyly. ;-D

0/0
28.3.2015 13:33

I80v77a41n 22R59ů40ž90i19č81k22a 3680482790582

proč pořád někdo někde lítá

0/0
28.3.2015 0:50

R25o80b64e71r91t 89M68á71s50l37o 1541381567607

K obrázku 16/24 ... takže klasika - za všechno můžou zase trpajzlíci.

0/0
27.3.2015 23:57

J40a90n 66P58r82i87c31h28y94s95t63a30l 8811328803

To je zase titulek!

Co ma byt jako "kopilot"?

Bud to piste cesky nebo pripadne anglicky, na paskvily neni nikdo zvedavy.

+3/0
27.3.2015 23:38

I10v41a41n 88R46ů89ž75i40č29k36a 3370152190372

http://prirucka.ujc.cas.cz/?slovo=kopilot

+1/0
28.3.2015 0:51

S14e66i31d82l 40P78e90t54r 1191651905374

- "Dobrý den, dovolal jsem se správně na Ústav pro jazyk český? Měl bych jeden dotaz"

- "Áno, a čo si priajetě?"

+7/0
28.3.2015 1:10

Ř96e84h68o17ř 70V18l46a89s50á94k 2234494201696

;-D

+2/0
28.3.2015 1:14

T63o59m46á32š 54K82u21c90h90a38ř 3427461508531

On to ale není vtip, tuhle bylo v tv nějaké české národopisné muzeum a ředitelkou byla Slovena..:-/

0/0
28.3.2015 1:34

J88i54ř31í 74L97i18b92e90r 6718220640292

No a co. Pokud je odborník a svoji práci zvládá, nechť je klidně Japonka, Číňanka, Američanka nebo Hotentotka. Zato u našich politiků se mnohdy hluboce stydím, že jsou etničtí Češi, či Moraváci. :-(

+1/0
28.3.2015 10:18

R67a28d85a18n 53K81u71b70a24n41t 1173860209170

Coufal:

Zastupující letuška místo pilota( na fyziologické potřebě) samozřejmě neplní jeho úkoly. Ale může fungovat jako backdoor. Musela by pro tu funkci vratneho případně u čsa dokonce asistenci osoby mít náležite kontroly. 

Jinými slovy i letuška může být s někým mimo personál spojená a způsobit stejnou katastrofu.

Tedy systém "2 v kokpitu" má i své rizika

0/0
27.3.2015 22:41

O25t15a93k39a73r 33V66a91l11e94k 6736472515122

Ja bych to vyresil namontovanim WC primo do sedacek pilotu. 

Nejake solarni experimentalni letadlo , co ma obletet svet uz to tak ma vyreseno. ;-)

+2/0
28.3.2015 1:45

O75n72d87ř34e66j 35D24v91o14ř81á83k 1604748797392

Kdyby měl jeho lékař povinnost poslat zprávu zaměstnavateli, že jeho současný zdravotní stav se neslučuje s výkonem jeho povolání, tak by se to nestalo. Otázka ani ne 5 minut:-( U takovýchto povolání by to snad mělo být automatické ne... Nechápu to.

+2/0
27.3.2015 21:43

M57i47c43h63a89l 92M86i95l41l47e40r 9616752279902

v mnoha zapadnich statech existuje zakon na ochranu osobnich udaju.

 V Cesku se na to divaji uplne jinak, protoze ve zdravotnictvi jeste porad v ruznych procesech preziva system zavedeny za totality. Tzv. "soudruzske navstevy" neboli kontroly lidi na neschopence, omezene hodiny a mista vychazeni z domova atd ! To jsou podminky, ktere si obcane v ruznych zapadnich statech ani neumi predstavit. Na druhou stranu vedi, ze pokud by ocividne svindlovali a zneuzivali neschopenku -treba by si zamestnavatel vsiml, ze maji ve zvyku se hodit marod po vikendu, svatcich, ve dnech vyznamnych sportovnich zapasu.... dostanou varovani a pri nezlepseni pracovni moralky prijdou o misto.

Mezi respekt pro pacientovo soukromi take patri, ze pacient NEMUSI sve osobni detaily vyplnovat mistoprisezne presne. Samozrejme, ze normalni clovek nema co skryvat a napise pravdu a tech je vetsina. Kdo neco skryvat chce, ten ma moznost to udelat, ale muze se mu to v budoucnu vymstit.

V rubrice "povolani" pacient nemusi napsat plnou pravdu a nebude za to stihan zakonem. Jako telefon do prace muze klidne uvest svuj mobil, dnes nic zvlastniho. Kdyz se ho lekar zepta na povolani, protoze to ma souvislost s diagnozou nebo omezenim prace, pacient muze zalhat a doktor to nepujde kontrolovat, ale je to k pacientove zdravotnimu neprospechu nerici lekari pravdu.

+2/0
28.3.2015 4:50

M44i16c40h69a94l 50M52i82l30l84e91r 9326112219552

pokr. Aerolinky maji sve lekare, kam posilaji zamestnance na kontroly, nebo kam se zamestnanci maji moznost obratit v pripade nemoci. Personalu neni mimo to nijak braneno ve volbe a navsteve vlastniho lekare.

V zamestnanecke smlouve, kterou letecky personal podepisuje je obvykle normalni pozadavek, ze bude zamestnavatele bez prodleni informovat o pripadnych zdravotnich indispozicich, uvest kontaktni detaily na soukromeho lekare a obvykle take svoleni, ze aerolinka ma pravo kdykoliv si vyzadat lekarsky posudek od jeho soukromeho lekare.

Je sice mozne, aby zamestnanec lhal zamestnavateli i soukromemu lekari, ale lez se bere jako poruseni smlouvy a za to je vyhazov, obvykle bez moznosti odvolani. A k tomu nepriznive reference pro pripadneho dalsiho zamestnavatele, ktery je pozaduje od predchoziho zamestnavatele.

+2/0
28.3.2015 5:03

V23ě58r86a 62K52o57t39v82a60l19o87v75á 7560857358735

Lufthansa tvrdí, že jí kopilot nedal neschopenku, ale roztrhal ji. Jsem starší ročník, ale jak si pamatuju, jeden díl neschopenky posílal doktor přímo zaměstnavateli. Je to dnes u nás nebo v Německu jinak? A pokud měl kopilot deprese, tak ho zřejmě léčil psychiatr. V případě, že pacient odpovídá za životy lidí, nemělo by platit lékařské tajemství, ale měla by být povinnost (!!!) diagnózu hlásit zaměstnavateli. Pak by nemohl sednout do kokpitu a nemuselo k tragédii dojít.....

+1/0
27.3.2015 21:43

P48e73t22r 46M77i30c14h84a87l 2150634231782

Doktor dá (u nás) pacientovi dva díly - neschopenku a hlášení zaměstnavateli a zaměstnanec ji v práci odevzdává sám. Doktor ještě posílá další díl na správu sociálního zabezpečení.

+5/0
27.3.2015 21:50

M97i69c85h83a85l 34M81i73l23l74e43r 9156322789602

v Cesku.....to neplati pro vsechny staty.

Jak uz jsem napsal nahore, cesky system kontroly pacientu jeste v mnohem preziva z totality.

Ve statech, kde nezazili komunisty to maji jinak zarizene, respektuji osobni svobodu a soukromi mnohem vice.

Na druhou stranu ale lhani zamestnavateli se bere velmi vazne a takovy clovek mnohem snaze prijde o misto.

+1/0
28.3.2015 5:08

P16e74t95r 95M93i21c52h58a88l 2740764921542

Tak se nám začínají množit spekulace. Možná by bylo lepší říct, s čím konkrétně se kopilot léčil.

+2/0
27.3.2015 21:07

H12e74l47e92n25a 13Č62í48ž12k90o69v60á 9531981352988

Tak doktoři předali jeho zdravotní dokumentaci vyšetřovatelům, takže ti už to asi vědí nebo se to brzy dovědí, média to koneckonců vědět nemusejí.

+1/0
27.3.2015 21:49

P78e41t55r 50M52i77c22h18a67l 2280674541212

To je pravda. Nicméně by to aspoň omezilo bulvární spekulace. Ale myslím, že dříve nebo později (spíš dříve) to stejně vyjde najevo.

+1/0
27.3.2015 21:51

M96i19c19h41a37l 70M47i37l49l88e28r 9266212149822

na Sky TV poukazali, ze neschopenka uvadi "medical illnes", ne "mental illnes".

Tedy telesnou nemoc, ne dusevni.

0/0
28.3.2015 5:12

S35e44i50d21l 27P58e19t43r 1311511115344

Smysluplně diskutovat lze až v okamžiku kdy jsou známa alespoň základní fakta.

Jinak se jedná o mlácení prázdné slámy, což samozřejmě z principu své existence nyní předvádí média a i politici ...:-)

+3/−1
27.3.2015 20:59

P61e38t34r 95M45i17c37h15a81l 2600294261372

Tak nějaká fakta už jsou. V kokpitu byl v tu dobu sám kopilot. Zjevně záměrně nastavil AP na klesání do letové hladiny 100 Ft. Aktivně blokoval dveře kokpitu zevnitř. O důvodech jeho jednání můžeme opravdu jenom spekulovat.

+2/0
27.3.2015 22:41

S86e70i38d51l 36P33e41t72r 1391821325774

Aha,

a to řekl/napsal prosím kdo? :-/

Někdo z EASA, NTSB nebo AAIB (jestli se tedy amíci a britové účastní vyšetřování) ? 8-o

Je obdivuhodné, jak lidé dokáží považovat za "fakta" cokoli co napíše kdejaký pisálek v dnes již víceméně výhradně bulvárních mediích či berou za bernou minci  vyjádření nějakého byrokrata/politika i když jim jinak nevěří ani nos mezi očima ... :-)

+1/−1
28.3.2015 0:15

P55e37t61r 86M75i86c88h35a46l 2850974251912

Státní prokurátor není pisálek, bulvár, byrokrat ani politik. Zveřejněné informace měl od vyšetřovatelů.

+2/0
28.3.2015 0:24

S82e19i82d98l 10P73e25t34r 1821391865804

Ale je. :-) Jest to státní zaměstnanec, který má své nadřízené a ti mají své priority a zájmy ...

Pravda, ve Francii je možné asi ledascos, ale pořád se mi nechce věřit,  že by tam byl takový bordel a ten jejich "uzpln" se choval nějak zásadně jinak než  se mají za etalon  obdobné instituce ve zbytku světa tzn.,  že s výsledkem a interpretací  šetření vystupují zcela zásadně na vlastní triko a nepouštějí  info bokem po kapkách již během šetření ...

0/−1
28.3.2015 0:40

M90i93c28h68a60l 31M55i11l28l88e79r 9756272169722

je znamo, ze trollovi nebo notorickemu rejpalovi neboli kverulantskemu diskuterovi zadna fakta nestaci i kdyby byla sebevic betonova a overena.

Nemyslim, ze by bylo prospesne s tebou dal diskutovat. Myslet si samozrejme muzes co chces, ale dalsi diskuze s tebou je uplna ztrata casu.

0/0
28.3.2015 5:21

F39r89a90n11t72i23š58e53k 24E57l73i38á18š 6177533725966

Nelze ovšem spekulovat odůvodech počínání duševně chorého. Ani se o ně zajímat.

0/0
28.3.2015 11:55

M73i16c83h92a70l 65M84i63l52l23e73r 9926382179802

rekl to francouzsky a pozdeji take nemecky statni prokurator na tiskove konferenci v primem prenosu TV.

Pokud neumis francouzsky, nemecky, pripadne anglicky, mas smulu, protoze jsi to mohl videt ve vsech hlavnich mediich v primem prenosu.!!

0/0
28.3.2015 5:16

P93e11t85r 43L91u38k24á66š 8429500132217

Jsem zvědav jak to dopadne až se to vyřeší, ale jestli bude jinak než, že za to může tento muž, tak ho to dost poškodí, i když už tedy není mezi živými.

+1/−1
27.3.2015 20:27

M85a91r47t93i73n26a 81V12a21n31k79o67v33á 4157463292102

Z psychickými problémy...s těmi hlavně...

0/0
27.3.2015 20:24

J84i59ř84í 50J91a43n17d31o19u80š 8689580488514

Tak jsem dnes četl že to byl prej konvertovaný islamista :-)

0/0
27.3.2015 20:09

J51a67k54u98b 71N14o28v98o76t55n14ý 1694728300275

jo, měl doma konvertor, a prej i karmu, takže možná budhista

+7/0
27.3.2015 20:24

S20e85i90d94l 66P57e90t27r 1701921575404

Co je to za dobu? 8-o

Vyšetřování v podstatě ještě nezačalo, je zatím k dispozici jen CVR, FDR dosud ani nenašli a přesto už je "znám viník" kdy 4 dny po katastrofě má věrchuška  zcela jasno a pilně si cintá pentli do medií ( viz ten F prokurátor, Merkel a  další  potentaten)  ...:-/

Zdravá skepse a nedůvěřivost k rychlým řešením/výsledkům je zde dvojnásobně  na místě ...  Dočkejme času.

+5/−5
27.3.2015 20:06
Foto

V71l64a45s23t53a 71C79o38u10f78a16l 7747249809845

Díky za názor. Plně souhlasím. Píšu to tu už dva dny. Protože sedím doma a nemám kam letět, tak mám plno času.

0/−2
27.3.2015 20:07

M81i39c46h32a70l 85R14e98j93z76e63k 5806937605491

Tvaris se jako odbornik, ale vymyslis ptakoviny. Proste je vicemene jasne, jak se to stalo. Spis se ted jedna o to proc. Nebo jses nejake ujetej konspirativec, ktery bude tvrdit, ze to udelala CIA dalkovym ovladanim ze zeme?

+2/0
27.3.2015 20:25
Foto

V83l15a23s73t55a 44C41o42u60f96a91l 7917269409795

Se státní zkouškou z letecké navigace, automatických systémů řízení letu a z leteckých přístrojů si snad mohu dovolit říci nějaký názor. Pár stovek letových hodin také mám. Pojďte se pobavit trošku o oboru. Hned poznáme, kdo čemu rozumí. Jaké máte vzdělání?

+2/−2
27.3.2015 20:29
Foto

V26r79a85t71i18s87l33a70v 85J53i67n64d50r46a 3899897853779

Já mám v této problematice vzdělání jen minimální (okrajové). Ve škole studuji mimo jiné předmět automatické řízení, a znalosti nabyté v tomto předmětu pak můžu aplikovat třeba i při návrhu řídících systémů pro letadla. V předmětu kybernetika a umělá inteligence zase zkoumáme letecký provoz z hlediska plynulosti letecké dopravy, navrhování trajektorií letu, a podobně. Ale ne, co se týče pádů letadel, v tom opravdu žádné vzdělání nemám.

Každopádně se ztotožňuji s názorem, že na vině je onen druhý pilot, který i přes to, že byl shledán pracovně neschopným, nechal kapitána svěřit do svých rukou životy dalších lidí, a pak je všechny úmyslně a vědomě zavraždil.

Jaký je tedy váš názor? Piloti s neschopenkami podle vás mohou normálně létat, a ohrožovat životy ostatních lidí? Mohla za to technická porucha? Nebo si myslíte, že na vině byl on, ale nechcete to přijmout za fakt, dokud se to nepotvrdí, až bude vyšetřování definitivně ukončeno? Sestřelily letadlo podle vás americké protiletadlové střely? Ruské? Nebo to byl nějaký jiný stát? Jsem otevřený diskuzi, tak prosím.

+1/0
27.3.2015 20:48
Foto

V60l93a10s61t50a 34C49o50u96f84a34l 7787939869675

Automatizace a kybernetika s letectvím hodně souvisí. Autopiloty jsou vlastně regulační zpětnovazební systémy se zápornou zpětnou vazbou, kde tlumení kmitů probíhá podle exponenciály. Trajektorie letu je určena čtyřrozměrnou maticí x, y, z, t. Kde studujete?

Piloti s neschopenkami nesmí létat. To je pochopitelné a je to stejné jako v každém zaměstnání. Technická porucha nenastala. Šlo o typický případ CFIT - Controlled Flight Into Terrain. Na letadlo nikdo nestřílel, protože to neodpovídá ploše rozhozu trosek. Nechci přijmout žádný názor, dokud nebude uzavřeno vyšetřování.

+3/0
27.3.2015 20:55
Foto

V23r59a83t94i31s51l60a59v 44J36i30n86d78r89a 3949707173169

Ano, s těmi zpětnovazebními systémy máte pravdu. Studuji na kybernetiku a robotiku na ČVUT, FEL. Svoji budoucnost sice nevidím v navrhování regulačních systémů pro letadla, ale celkem mě to baví.

No, pokud tedy nechcete přijmout žádný názor před ukončením vyšetřování, není asi o čem diskutovat. Každopádně potvrdí-li se to, že pilot letěl, i když měl vystavenou neschopenku, taky podle mě nebude o čem diskutovat. Všechno mohlo dopadnout jinak, kdyby na palubě nebyl ten člověk s neschopenkou.

+1/0
27.3.2015 21:04
Foto

V23l65a46s78t64a 38C60o31u67f90a48l 7457179589805

Tam jsem pracoval s katedrou profesora Vejražky. Sponzorovali jsme ho. Super chlap. U docenta Mirka Svítka na dopravce jsem také dělal. Vedl jsem tam studenty. Říkáte tomu mentoring. 

Diskutovat můžeme, ale skutečně nezávazně a bez spekulací. Jen jako inženýři a technici.

0/0
27.3.2015 21:07
Foto

V95l36a85s15t93a 63C35o98u44f65a35l 7307469709595

Na Karláku u Hromčíka?

0/0
27.3.2015 21:08





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.