Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Letecký lékař: Testy nic neřeší. Pokud pilot nechce, deprese nepoznáme

Pilot, který pravděpodobně zavinil pád airbusu Germanwings, mohl trpět depresemi. Podle leteckého lékaře Davida Melechovského je akutní depresi těžké rozpoznat a na psychologické testy se podle něj nedá spoléhat. „I kdybychom je testovali před každým letem, tak to fungovat nebude,“ řekl v rozhovoru pro iDNES.cz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I20v94a 91V82a27l18č31í16k14o37v54á 1339218421721

Testy nic neřeší a proto dělají psychotesty řidiči MHD 1x za rok.

A zaměstnavateli se "nesmí" nic vyzradit o zdravotním stavu, přitom při uzavírání životního pojištění vás dotyčná pojišťovna prolustruje až do dětských zarděnek...

0/0
28.3.2015 16:03

I94v27a16n 70C24í35c22h63a 2188224376913

Těch diskuzí o zdravotním stavu je už docela dost.Prosím vás,zeptal se již někdo na to,zda ten mladý člověk neměl frustraci z neopětované homosexuální lásky?To by se pak mohlo,za určitých okolností,vyhodnocovat jako bezpečnostní riziko!

0/−2
28.3.2015 1:13

M24i27c26h23a73l 44M41i77l94l25e84r 9806942469452

na bezpecnostni riziko poukazuji nesmysly, ktere jsi prave vypotil.

Doufam, ze s takovym uvazovanim neplanujes karieru pilota .....ani ridice tramvaje.

0/0
28.3.2015 7:20

I62v29a 68V59a61l65č19í79k79o76v32á 1969648211461

8-o

0/0
28.3.2015 16:00

T17r79a90i72k46o 21T83r49u57h77l11a91r 9968789930433

...pani doktori hezky mlzej, kazdej psycholog pozna hned, kdo ma problemy, a jestli ale eskalujou do silenosti, to ani ten psychiatr nemuze odhadnout, proto by kazdej. kdo jevi znamky nestability a odhadu , by jasne nemel byt pripusten k rizeni letadla,

ani nakladaku...

+1/−3
27.3.2015 22:37

J67a91r36o55m96í76r 80N49o27v19o10t77n58ý 7359647321254

Když šel z práce,deprese neměl;-D

0/0
27.3.2015 19:49

R28o83l67a83n92d32o 12A54r61i58a69s 3711716269798

takže planá diskuse, vraždící pilot se neléčil s depresivní poruchou...

+1/0
27.3.2015 19:27

P43e49t91r 49B46r93a21b12e87c 2161241216777

Samozřejmě, že testy samo o sobě neřeší nic, ale jde o to, jak se výsledky používají. Mimochodem nejde vlastně o testy v pravém slova smyslu, ale o detailní rozbor o způsobilosti při kterém jsou výsledky psychologických testů pouze pomůckou. Má-li člověk náchylnost k depresím a dostává se mu kvůli tomu lékařské pozornosti, pak není pochyb o tom, že je takového člověka zachytit.

Když se zamyslím nad stylem, kterým sebral 149 životů mimo svého, pak tu jde o poruchu osobnosti, asi narcistického typu, a ne jenom depresi. R^

+2/−1
27.3.2015 18:42

L79i74b33o50r 24K11o14u69t51n33y 3506899345261

Řidič autobusu MHD dělá psychotesty jednou ročně. Letí asi 60 km/h.

Proč by to měl proboha absolovovat pilot dopravního letadla?8-o

+2/0
27.3.2015 16:48

J12i78ř62í 13K74a38č90í43r53e37k 5440746406

V tuhle chvíli legislativa nedovoluje létat s depresemi, ale ta zbraň je dvousečná.

Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/rozhovor-letecky-lekar-psychologicke-testy-fmq-/zahranicni.aspx?c=A150326_184444_zahranicni_aba

A je to tu, máme zde příčinu nehody.

0/0
27.3.2015 16:19

P47e85t74r 28K57o11l69á13ř 2128527874481

Když vezmu, jak ten pán vypadá na fotce a spojím to s informací, že ve cca 30 letech bydlel s maminkou, tak mne to co udělal, ani moc nepřekvapuje ... Pokud se potvrdí, že Lufthansa věděla, že se léčí na psychiatrii, tak by by si to odpovědní lidé měli pořádně odnést ...

+1/−1
27.3.2015 12:29

H89a95n35a 62B73í68z97o32v91á 1172416462814

Povrchní

+3/0
27.3.2015 12:47

P73e31t52r 63K71o53l86á20ř 2358747774171

Souhlasím, ale na hlubší analýzu ten článek asi nevydá ...;-)

0/0
27.3.2015 13:01

R79o23l54a59n84d63o 91A87r84i27a37s 3311406509848

o to ošemetnější je na jeho základě  vytvářet paušalizující závěry Petře.....

+1/0
27.3.2015 13:06

R55o36l50a51n60d21o 53A88r12i46a21s 3941206519658

Otázka není "zda se léčil na psychiatrii", ale s "čím se léčil na psychiatrii".

+1/−1
27.3.2015 12:54

P25e73t81r 97K11o25l21á22ř 2658427624391

S čím se asi tak mohl léčit na psychiatrii ...

+1/0
27.3.2015 13:03

R12o59l75a92n78d17o 60A97r34i18a47s 3561766389388

Já to netuším s čím vším se léčil, ale vy máte jistě jasný názor, prezentujte jej. Ale já jsem chtěl upozornit na fakt, že samotná informace "že se léčil na psychiatrii" NEMUSÍ nutně znamenat  červený semafor.

+6/0
27.3.2015 13:06

R98o32l43a22n41d76o 40A37r34i83a29s 3551736149698

Petře, prosím buďte konkrétní, proč jste mi dal mínus? Máte pocit, že každý pacient psychiatrie a jakýkoli problém s psyché  znamená pro pacienta automatické vyřazení z "nebezpečných" činností? Jak  si přejete takové vyřazení definovat? prosím, buďte konkrétní.

+6/0
27.3.2015 13:03

J34a76n78a 22H52a73v90l34í54č62k56o22v62á 5657971872298

asi jste četl špatně. ten člověk měl dvě bydliště . jeden byt tuším přímo v Düsseldorfu

0/0
27.3.2015 15:26

R92o63l22a86n56d94o 16A62r72i31a76s 3691456949298

Celá diskuse zde je tragikomická, snaha cokoliv vysvětlit je marná :-D. Viz mé příspěvky (rozsáhlé stranu dvě nazpět). Pokud čtu zdejší diskusi, často nevím, zda se mám smát, nebo brečet.  Základem je nepřesný článek, na něj reaguje každý jouda, který má 1.)   pocit, že každý depresivní pacient je  vrah, opak je  pravdou, žádný depresant nevraždí okolí, takové jednání je  projevem jiných poruch a aptologií. Takže  samotná deprese (trpěl-li jí pilot byla pouze nesouvisející souběžnou chorobou)   2.) vidlák volá po dalších a dalších testech, a to proto, že je vidlák a problematiku nezná. Pokud by jí ovládal, věděl by, že pokud  odhodlaný jedinec začne plánovat promyšlenou sofistikovanou vraždu podobného  rozsahu, je prakticky neodhalitelný.

3.)  hlupec zde píšící volá po automatickém zákazu  povolání pro lidi , kteří onemocněli, nebo ještě lépe u všech jejichž blízcí mají  nějaký psychický problém nebo cituji perlu perel "anomálii" v rodině.  A protože je hlupec hlupcem, netuší, že podle standardních výzkumů v západním Světě se odhaduje, že 25-30% návštěv u praktického lékaře souvisí s "nemocemi duše", třebaže by laik mohl mít pocit, že se o duševní problémy nejdná. Jiné standardní výzkumy praví, že každý člověk během života je vystaven jedné až dvěma atakám psychiatrických problémů....  Pokud bychom tedy přijali  vidláckou rétoriku, společnost by se zastavila, prostě proto, že by takřka nikdo neměl oprávnění  vykonávat  tu či onu potenciálně nebezpečnou činnost.

+17/−1
27.3.2015 12:22

T31o93m80á22š 72H56o82u63š94k62a 2185443624637

Nojo, pokud připustila, že spáchal sebevraždu, vzal sebou 149 lidi, protože mu to s ohledem na depresi tak podstatné nepřišlo

+2/0
27.3.2015 12:30

R87o63l43a58n73d91o 27A90r16i68a78s 3891926589198

to co píšete je samozřejmě nesmysl, deprese nebyla příčinou  vraždění, ta bývá příčinou sebevraždění. Tento čin hovoří pro další  jinou , závažnou poruchu , nejčastěji "poruchu osobnosti", nebo "syndrom rozpojení" - dříve schizofrenii, ale novínář je  nešťastník a ví, že píše pro stejně nevzdělané jedince, má  své "téma" a tak si jej ohne podle  kapacity svého ptačího mozku.

+4/−2
27.3.2015 12:32

T77o47m97á67š 50H59o89u43š30k27a 2825973444897

Vždyť nepíšu ze příčina. Pouze nenasel lepší způsob a odnesli to ti lidé.

+1/0
27.3.2015 12:46

R91o75l81a42n15d89o 67A81r17i37a60s 3661666169268

Píšete tomáši, že spáchal sebevraždu a vzal sebou 149 lidí, uniká Vám, že primární pro něj nebylo "sebevraždění", nýbrž "vraždění ostatních" . Tedy model jednání, který člověk s depresí nikdy nepoužije. Na celé diskusi  je smutné to, že  všichni vycházejí z nepřesného článku  pisálka. ten  říká, že depresant vraždil... Pilot trpěl možná depresí, ta ale nevede sama o sobě  k vraždění ostatních. I proto mě vadí většina zdejší reakcí , která přisuzuje  jedné skupině nemocných reakce, které prostě nemají.Pilot trpěl nějakou jinou další poruchou, která byla  příčinou vražedného jednání. (pokud neměl čin jinou, nezdravitní motivaci)

+12/0
27.3.2015 12:53

P78e23t82r 89K46o13l55á48ř 2648717704381

Spekuluješ bez podkladů ...

+1/−2
27.3.2015 13:04

R54o64l21a75n34d75o 41A26r35i57a71s 3191596739868

Ne na spekulace jste zde specialista vy, já pouze  cituji standardní odbornou informaci

+5/0
27.3.2015 13:07

J54a32n84a 17L54a98n75g48o19v54á 2465776330853

Možná měl vztek na celý svět. Zdálo se mu, že se mu nic nedaří, je neúspěšný atd. To nepřišlo naráz, muselo se to táhnout léta. Nevím, jestli jinde existuje podobný případ - nedávno se tu diskutovalo o Hepnarové. Taky masová vražedkyně, prý se pak i sama pokusila o sebevraždu. Ono je to docela jedno. Stalo se, zcela zabránit se něčemu takovému bohužel nedá.

+1/0
27.3.2015 13:47

R58o13l29a31n98d30o 78A61r88i94a93s 3951766719238

prostý vztek na Svět, či nespokojenst s vlastním životem není determinující pro vražedné jednání, to by se lidstvo již vyvraždilo. Hepnerová byla podle všech indicií  duševně nemocný jedinec, navíc s poruchou osobnosti (pozor, porucha osobnosti není patologií v pravém slova smyslu, jde prostě o jinak vytvářenou osobnost)

+1/0
27.3.2015 19:36

J12a16n64a 69L70a38n22g16o98v60á 2775796760653

Ano, čili člověk musí být navíc ještě "cvok", aby se stal masovým vrahem. Jinak já myslela, že porucha osobnosti je vždycky patologická - právě proto, že je jinak (atypicky) utvářená, ale nejsem z oboru.

0/0
27.3.2015 19:52

P53e49t68r 86K26o58l18á62ř 2638237944631

Jasně, všechny příspěvky sem píší úplní hlupáci, jen ten tvůj je od génia ... ;-DNavrhni iDnesu, aby všechny diskutéry zablokovali a nechali diskutovat jen tebe se sebou samým, když jsi nejchytřejší :-P

0/−6
27.3.2015 12:31

R68o72l81a87n32d10o 54A69r57i65a51s 3831366199858

No milý Péťo, z příspěvků je bohužel patrné, že s velkou částí přispěvatelů cloumají pouze emoce, aniž by utpěli odborné vzdělání v oboru. Sám jste příklad čistě emoční a iracionální reakce.

+2/0
27.3.2015 12:34

P88e27t25r 44K60o17l33á75ř 2888937454971

Ostatní jen urážíš. Jsi příklad sebestředné nesoudnosti, namyšlenosti a povýšenosti ... Rv Za odborníka se tady může prohlásit každý a tvoje názory a chování tě spíše řadí mezi agresivní tlachající amatéry ...

0/0
27.3.2015 12:39

R90o46l45a62n25d11o 83A21r63i96a46s 3951646839228

No tak jsi si ulevil Péťo, ale mýlíš se , neurážím pouze konstatuji, A jak je patrné, ani neumíš použít web, aby sis ověřil něčí identitu.

+1/0
27.3.2015 12:41

P96e79t67r 79K64o26l14á48ř 2148977714211

Rolándku, přečti si po sobě co píšeš níže a uvidíš, že cca 60 % tvých příspěvků obsahuje pohrdání ostatními diskutéry nebo urážku ... Jméno si sem můžeš napsat jaké chceš ...

+2/0
27.3.2015 12:46

H59a85n91a 69B17í64z92o62v33á 1892626882904

Ačkoli věcně s ním souhlasím, musím také souhlasit s tím, že jeho projev je agreśivní. Pokud je to psycholog nebo student psychologie, měl by na sobě zapracovat. Šup na rogerianský výcvik;-D

+3/0
27.3.2015 12:49

H20a94n52a 81B61í28z58o33v21á 1222906572484

No a vidíte, souhlasím s ním i s vámi, ale od vás už mám minus. Copak nelze brát nesouhlas jen jako konstruktivní prvek v diskuzi?

+1/0
27.3.2015 12:51

P42e17t33r 47K82o57l30á29ř 2948587584411

Máš ode mne i řadu plusů ...;-)

0/0
27.3.2015 13:05

R97o92l72a84n47d92o 74A20r57i60a20s 3841806179198

No, vzhledem k tomu Hano, že se snažím už několikátý den edukovat laiky mi nějak dochází benzín. A máte pravdu , že tváří v tvář tupé ignoranci a zjednodušení je člověk agresivnější, než na počátku, kdy pouze trpělivě vysvětloval .Spíš bylo nesmyslné  vůbec na podobném  fóru na zevšeobecňující  nesmysly reagovat. Ale jinak, prosím , dříve než někoho budete diagnostikovat  k výcviku, místo jednoslovných reakcí, ujměte se pokusu vysvětlit, opakovaně  a stále dokola, že jejich predikce je mylná. Nevím jak Vás, mě více,než  forma argumentace a dodržování bontonu trápí fakt, že v české společnosti je již od dob bolševika každy psychiatrický pacient dehonestovámn a kdejaký blb volá po tom, aby byli psychiatričtí pacienti nejlépe lynčováni.Nebaví mě po těch mediálních honech ne psychiatrické pacienty  používat eufemismy. A jinak díky za toho studenta, jako  lékař  na prahu padesátky  bych si rozhodně nedovolil na dálku kohokoli diagnostikovat a už vůbec  komukoli doporučovat tu či onu terapeutickou intervenci. Přeji Vám krásný den. A závidím Vám Svět, ve kterém forma převládá nad obsahem.

+6/0
27.3.2015 13:02

J32a45n48a 90L49a87n54g46o44v39á 2225776700413

Lidi nepředěláte, to byste mohl ve svém věku už vědět - bez urážky.

+1/0
27.3.2015 13:49

H51a76n86a 28B43í78z70o38v13á 1262626412254

Ono je také třeba přijmout, že internetová diskuze není vhodným místem k edukaci či vysvětlování, často je to místo, kde si člověk ventiluje to, co jinde nemůže, ať už doma nebo v práci... Nic ve zlém, ale svým způsobem tuto mou úvahu podporujete, berte to jako moje vnímání stavu - té agresivity v podobě ironie a pohrdlivého tónu máte v příspěvcích dost. Je snadné mít v obecné internetové diskuzi navrch v tématu, v němž zřejmě jste dokonce profesionálně zdatný. Ale abych navázala na úvod, v podstatě každý má ventily, kterými potřebuje "upustit". Někdo v soukromí, někdo tak napůl v soukromí, třeba zde. A věk nehraje roli. Rogeriánský výcvik, jak jistě tušíte, byl jen takový ilustrativní výstřel od boku. Jeho protežovaný nedirektivní přístup se mi jeví jako příkladně opoziční vůči tomu vašemu direktivnímu:-) Věk nehraje roli. A ještě mě napadlo, tipovala jsem vás na psychiatra, ne psychologa. Psychiatři jsou "tvrdší", materialističtější, mnoho z nich "duši" neuznává a na psychology se dívá spatra. Ale znám takové, kteří si naopak uvědomují, že pro porozumění lidem potřebují i psychologické vzdělání. Tak hlavně ať jsme zdraví, hlavně na duchu!

+3/0
27.3.2015 13:56

R50o48l44a48n10d88o 81A20r71i43a47s 3721606899838

kdepak Hano, maximální energii,bezbřehoui empatii a trpělivost si  člověk šetří  a to pro ty, kteří mají skuzečný  zdravotní  problém a jsou trpícími v pravém slova smyslu, třebaže si nemusí své utrpení uvědomovovat. BTW .Přesvědčit třeba rozjetého psychotika bez násilí a medikamentů, aby se nechal hospitalizovat je vyšší dívčí a zvládne to jen někdo.  .To neplatí o prosté lidské blbosti , ta si  citlivý přístup nezaslouží. Nejsem ovce, která útok oplatí pochopením.  Zcela  úmyslně jsem použil slovo blbost a nikoli  psychiatrickou terminologii . To by si psychiatričtí pacienti  nezasloužili, být dáni na stejnou úroveń s obyčejným blbem, který je pohodlný i jen pasivně příjímat informace (když je pohodlnější papouškovat mainstream médií).    Nemám ani potřebu ani pocit se jakkoli ospravedlňovat. A také nic ve zlém, ale účastnit se diskuse   kliknutím na plus  čí mínus a následně  blazeovaně utrousit cosi o výviku, ve zamení  jak  co nejsnadnějí souhlasit s co největší množinou diskutujících a zavděčit se   jednoduchému hlasu z ulice je, jak jste  správně řekla výstřel od boku. Sama si mužete udělat pořádek (Chceteli ?) v tom, zda  to vypovídá , či nevypovídá o  kvalitě  doporučujícího. Když už jsme u Vámi zmíněného "porozumění lidem".

0/0
27.3.2015 19:26

H49a48n97a 12B35í32z12o24v75á 1552676392474

R^

+1/−1
27.3.2015 12:33

B90r93o70n13i31s53l75a74v 16G35a94b24r39y25š 6115374520

Z toho, že je marné zde cokoliv vysvětlovat, si nic nedělejte. Zažívám to samé. Jen mě zaráží, že takoví vševědi zatím světu žádné úžasné myšlenky nepřinesli.

0/0
27.3.2015 22:28

T79o43m89á88š 27H41o82u24š68k64a 2595643934987

Myslím, že důkladný test poruchu odhalí. Ale je to na několik dní pod dozorem.

+1/−2
27.3.2015 11:46

B11o86h56u87s68l28a71v 26K91r59á46l58í54k 2371970149776

Jo, pokud člověka na pár dní zavřete do nějaké kobky a pohrozíte mu ztrátou všech jeho životních hodnot, tak to by bylo, aby se vám nějakou depresi nepodařilo vypěstovat.

+4/−1
27.3.2015 11:54

T36o49m69á30š 72Z25e18m74á91n42e59k 5500208846856

Paradox. Měřením ovlivňujete měřenou veličinu. Kdo přizná depresi v minulosti je sám proti sobě a zadělává si tak na další.

+1/0
27.3.2015 11:57

B87o92h22u98s70l60a50v 72K58r79á41l13í41k 2391720639526

To je dáno naším systémem, kde zdravotní péče je úzce propojena se zdravotnickou represí. Kupříkladu já mívám jednou za pár měsíců epizodky, kdy mi vypadávají části zorného pole. Prostě občas na mě přijde taková čtvrthodinka, kdy nejsem schopný nic přečíst a obraz se mi trochu rozpadá. Jenže kdybych to řekl doktorům, tak mi nejspíš nijak nepomůžou a pouze se mi dostane kompromitující materiál do mé zdravotní karty. Mocenský systém mě motivuje k tomu, abych to ignoroval a neřešil, protože by mi sebrali všechny papíry (a invalidní důchod by mi asi stejně nedali).

+11/0
27.3.2015 12:06

T51o71m10á27š 44Z54e72m87á52n19e42k 5780128956296

Obdivuji vaši odvahu se s tím vůbec svěřovat.

0/0
27.3.2015 12:08

B43o38h83u62s93l47a62v 66K50r62á81l36í59k 2261470239506

Letec naštěstí nejsem.

0/0
27.3.2015 12:18

R68o11l70a77n81d53o 57A30r58i55a28s 3881506559248

máte pravdu, systém je "na hlavu" dám Vám příklad - někdo má problém s alkoholem, jako lékař musíte takovo věc například u profesionálního  řidiče hlásit. To vede k tomu, že  i chytrý jedinec, místo toho aby  šel za profesionálem, když si uvědomí problém, za ním nejde. Systém totiž sankcionuje  ty, kteří se s problémem svěří. Ty , kteří problém tají nemá jak zachytit  a tito pak vesele dál "Fungují" přičemž se jejich problém díky neléčbě často prohlubuje

+7/0
27.3.2015 12:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.