Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Mladý pilot, který namířil airbus do země, trpěl podle tisku depresemi

Osmadvacetiletý kopilot Andreas Lubitz pracoval u Germanwings od roku 2013. Podle německých médií se u něj před šesti lety projevil syndrom vyhoření a deprese. Musel kvůli tomu na několik měsíců přerušit svůj výcvik. Podle mateřské společnosti Lufthansa byl stoprocentně připravený a měl nalétáno 630 hodin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H10a78n19a 41V10l76a91d92í24k36o73v94á 8150183665236

Jak si může  být prokurátor tak jistý , že za to může co-pilot? Dva dny po nehodě. Mají jen jednu skříňku, druhá je zásadní pro potvrzení nebo vyvrácení teorie, co se stalo. Tu zatím nenašli, i když by měla vydávat signál.

0/0
28.3.2015 16:01

V91e22r53o83n40i50k72a 43Š27k85v15á15r95o29v58á 5371960426536

Syndrom vyhoření ve 22 letech, není to příliš brzo? Z čeho to vyhoření vlastně měl?

+2/0
27.3.2015 9:13

L45u33b83o43m80í46r 23S26a80z47e77č44e10k 1161703370454

To je právě ono, pavlačové kecy někoho, kdo je najednou důležitý svědek.

0/0
27.3.2015 9:42

P91a54v94e71l 95Š73e64v97č76í62k 6600525859650

Nu, o to se měli spíše zajímat personalisté letecké společnosti.

0/0
27.3.2015 12:23
Foto

B87o73h18u60n55k16a 91J95a13n69č33a67ř27í84k58o31v36á 8150189735

to, že člověk v depresi má chuť si vzít život, chápu...ale to, že sebou vezme nevinné lidi, to je bezohlednost a sobeckost...to s depresí nemá nic společného

+5/0
27.3.2015 8:29

M35i61c41h51a71e67l85a 66C27e85r70n40a 1259587137357

co dodat.. člověk, který se rozhodne zabít a vybere si k tomu letadlo s tolika lidmi si nazaslouží jiné označení než ču*ák... a mohl být sebevíc nemocnej, nic takovej čin neomlouvá.

+2/−2
27.3.2015 7:03
Foto

V48l59a63s45t48a 87C84o70u14f78a88l 7167759499575

Jste další, kdo už zná příčinu nehody. Nevím, čím se živíte, ale jistě plýtváte svým talentem. Nechcete přejít do letectví na inspektorát vyšetřování leteckých nehod?

0/0
27.3.2015 9:11

M51i78c59h13a56e32l45a 92C69e48r73n20a 1429387187197

dobře. můžete mi říct jednu jedinou věc, která by tenhle čin omlouvala? 

nechápu, proč bych měla být znalec čehokoliv,  abych nemohla mít tenhle názor.

+1/0
27.3.2015 11:33

I23v58o 19Z71d72e68b69o85r49s90k37ý 3723811610201

Jaký čin?

0/0
27.3.2015 14:01
Foto

V79l21a11s80t89a 55C88o24u70f37a54l 7557629939645

Počkejte několik měsíců na uzavření tohoto případu a nespekulujte.

0/0
27.3.2015 19:21
Foto

V95l14a75s87t81a 92C19o22u29f59a62l 7407599319145

OK. Jsou lidé, kteří se vyjadřují jen k tomu, čemu rozumí. Vidím, že vy mezi ně nepatříte.

0/0
27.3.2015 19:24

J76i50ř58í 95S17t42r67á63n81s58k97ý 5411400935373

Hamáček, nejde na tebe deprese?

0/0
27.3.2015 6:35

B42o17h51u64m15i50l 81P60e98t70r97a81s 1313364241392

Taky nechapu proc to ten pilot nepustil rovnou dolu. Nejaky masochista, ze si to uzival? Na youtube je jedno video "I'am the Problem" kde jeden sebevrah pote co zastrelil posadku pustil letadlo plnou rychlosti dolu a nemohl to vydrzet a sam se zastrelil .

0/0
27.3.2015 2:41

D91a66d60a14k 96P65e86t32r 7711420314278

Není nic k nepochopení, zřejmě si to chtěl užít. Mohla být i horší varianta, napálit letadlo do některého horského střediska plné turistů.

+1/0
27.3.2015 6:15

P88a49v61e25l 84K86u51r21a75l 5531794310250

tak si to zkuste letadlo poslat přímo dolů... bude se kroutit a bude se točit sem tam - budete na horské dráze.

řekl bych že si to už ani neužíval - prostě už to byla dýchající mrtvola které bylo úplně všechno jedno. Řekl bych že ani neposlouchal (možná slyšel ale prostě neposlouchal) ty co mu tam mlátili do dveří - prostě proto že už nic slyšet nechtěl.

+2/0
27.3.2015 6:54
Foto

V50l86a97s35t20a 41C48o51u65f40a80l 7357959709545

Nejde to z fyzikálních důvodů. Ve výšce 11000m AGL je řídký vzduch a nízký tlak. To způsobuje, že aby se letadlo udrželo ve vzduchu, tak musí podle rovnice vztlaku, kde je rychlost v kvadrátu udržovat rychlost. Jde o TAS - pravá vzdušná rychlost, která je vztažená k pohybující se mase vzduchu. Pokud by letadlo překročilo jistý úhel klesání a tím i  následně TAS, došlo by k jeho destrukci.

0/0
27.3.2015 8:20
Foto

M84i79l32a83n 32S91o21u46š54e23k 9936787241482

deprese z neuznání osobnosti... proto to musel udělat tak, aby o věci mluvil celý svět... jenže on už k tomu uznání jeho osobnosti stejně nedospěje... Tyhle duševní choroby by měly lékařské a psychologické testy odhalit.  Doufejme, že toto byla výjimka.

+1/0
27.3.2015 1:52

B85o21h44u44s62l19a67v 61K21r39á92l79í61k 2571670359286

To si do toho ovšem promítáte svoji motivaci, ne tu jeho.

0/−3
27.3.2015 2:36

M23a41r66i41á52n 69H57a39r14á14k 9425849409417

obyčajný hajzl - vedel koho veze, starších mladých, mladé decká, prečo sa nehodil pod vlak alebo sa nezastrelil ...toto sa nedá nijak pochopiť!!! kolko ludí je v depresiach kolko ich nechce žiť ale nikto z nich nezoberie nikoho so sebou....

+2/−1
27.3.2015 0:41

P26a10v65e53l 95K46u72r86a13l 5921724490390

Pochopit je to velmi snandné. Prostě už mu na jakýchkoliv následcích nezáleželo a ostatní lidi mu byly zcela ukradení.

+1/0
27.3.2015 6:52

P13a70v43e52l 20J36a98n61o21u82š95k26o63v15e39c 1583768819302

Haráku, proč se rozčilujete, když nevíte jak to bylo.;-)

0/0
27.3.2015 19:39

J79i22ř91í 23N18o61s31e62k 1401196486930

Nechápu jak někdo kdo v minulosti trpěl depresemi může dělat civilního pilota...namyšlení doktoři si myslí že něco vědí a prohlásí ho za zdravýho...tolik lidí úplně zbytečně...

0/−6
26.3.2015 23:12
Foto

V90l22a65s86t94a 60C92o15u84f77a29l 7437149499885

Vy jste asi nebyl na leteckých prohlídkách, že? Devadesát procent lidí doktoři pošlou domů a prohlásí je za sice zdravé, ale neschopné živit se létáním.

+6/0
26.3.2015 23:16

J89i16ř23í 20N31o71s92e37k 1471896616810

jestli jste si všiml, tak nereagujete na to co jsem řekl....spíše se chlubíte, že umíte řídit lítající osobák...

0/−6
26.3.2015 23:20
Foto

V31l57a94s88t23a 27C91o82u59f76a20l 7777659709955

Nelétám s civilními letadly. Nikdy jsem na to neměl vlastnosti. Reagoval jsem na ty "namyšlené doktory".

+7/0
26.3.2015 23:27

J52i59ř78í 87N73o28s70e24k 1481306876760

toho kluka asi neposlali.....do duše nikdo nevidí ani doktor....ale myslej si to...budete brát antidepresiva a za chvíli jste v pohodě...blbost...namyšlený doktoři...

0/−6
26.3.2015 23:37
Foto

V10l63a74s75t34a 22C39o44u19f95a64l 7117519309885

Já bych ještě počkal se závěry. Letecké nehody se nevyšetřují týden. Teď je tu krmení pro novináře a veřejnost. Mezitím specialisté trpělivě analyzují data. Nejdříve za dva měsíce bude první věrohodný rozbor.

+5/0
26.3.2015 23:40

J21i79ř37í 57N48o34s29e42k 1571586256420

jo a když nebude důkaz, tak jak vysvětlíte to pravidelný klesání až do konce ??? to je jako s těma doktorama....žádnej expert neví vše...ale u leteckejch nehod si nikdo aspoň na nic nehraje...narozdíl od doktorů...

0/−4
26.3.2015 23:43
Foto

V20l16a18s73t10a 45C27o38u18f83a52l 7967489309605

Toto jsem dnes psal jednomu redaktorovi, který chtěl znát názor: 

....Vylučuji nesmysly jako sestřel, únos, výbušnina na palubě, atd. 

Je tu tedy něco, co zatím zůstává nevysvětlené. 

Zarážející je, že posádka nekomunikovala během sestupu se zemí. To, že žila (nebo alespoň jeden pilot), je jasné z toho, že letadlo sestupovalo kontrolovaně. Bylo tedy řízené. Pokud by nebylo řízené, nastalo by zvyšování TAS na kritickou úroveň a rozlomení konstrukce. To by nahrávalo verzi sebevraždy jednoho pilota. Jenže to by musel zajistit, aby ten druhý odešel z kabiny. Pak by zahájil sestup. Každý pilot pozná, když letadlo mění směr nebo výšku nebo prostě polohu v prostoru (obecně polohový úhel), takže by ten venku nějak reagoval hned od začátku a měl by dost času na to, aby se dostal do kabiny. Jde to.

Takže zatím bych napsal pouze toto. 

Uvidíme, jak pokročí vyšetřování. 

...

+4/0
26.3.2015 23:53

L10u86b57o37m66í84r 16S90a85z90e81č63e57k 1661153250594

Bohužel novináři rychle potřebují viníka. Proto budou psát o syndromu vyhoření ze zdroje JPP v případě 21-22letého člověka, pro ty kdo neznají to je agentura jedna paní povídala! Stejně jako závěr "slyšeli jsme jak dýchá, tedy letadlo řídil", je o ničem. Tyto "rychlé" informace mi příjdou jako účelové. Nakonec, pokud by se zjistilo, že to bylo jinak (než vinou 2. pilota), nikdo se nikomu za nic neomluví.

0/0
27.3.2015 8:13
Foto

V90l12a33s35t45a 94C28o83u23f22a14l 7687819889365

Tento novinář mne požádal o názor, tak jsem mu sepsal několik odstavců se třemi verzemi. Je to korektní novinář, tak proč mu nevyhovět.

0/0
27.3.2015 9:14

L86u33b41o84m30í90r 39S36a28z29e27č90e46k 1871593320914

Nevím s kým jste mluvil, ani jsem ho nemyslel. Bral jsem to všeobecně. Z vlastních bohatých zkušeností korektního novináře skoro neznám!

0/0
27.3.2015 9:41

P34a61v93e25l 93J25a15n67o73u24š54k80o47v18e96c 1633948399252

Mam otázku: Jak víte, že Vámi vyjmenované nesmysly jsou nesmysly?  Samotná havárie je jedna část příběhu, vyšetřování a závěrečná zpráva druhá, možná důležitější než ta první.

0/0
27.3.2015 19:36

B81o83h33u29s64l82a13v 17K53r58á40l34í89k 2291780179876

Jak vidíte, s depresí problém neměl. Po celou dobu byl v kondici a v klidu.

+1/−2
27.3.2015 2:39

M73i42c70h28a73l 20M16i46l58l87e20r 9326632959162

vyt v kondici a v klidu behem letu vubec neznamena, ze netrpel depresi!

Clovek trpici depresi uvazuje obcas o sebevrazde, ale v mnoha pripadech je konecne rozhodnuti a jeji provedeni/nebo pokus o ni otazkou okamzite myslenky.

Rika se tomu "cerny moment" nebo take "cerna myslenka". Pokud v momentu, kdy ho popadne cerna myslenka, ma k tomu vhodne okolnosti, je mozne, ze se o to pokusi. Pokud v danem momente tu prilezitost nema, myslenka ho prejde a pak prochazi obdobim studu, ze ho to vubec napadlo.

Byva to jen otazka pouhych desitek vterin zda behem nich ma prilezitost. Neco jako byt ve spatnem momentu na spatnem miste.

Tohle je mimochodem lekarske vysvetleni proc synova kolegyne najednou skocila pod vlak, kdyz prochazela kolem nadrazi na ceste na setkani s mamou a sestrou na vanocni nakupy a veceri v meste, kam se tesila.

Byla diagnozovana na respektovane klinice specializujici se na lecbu deprese, ze depreseu ni neni "sebeniciciho razu", neukazovala zadne znamky hrozici sebevrazdy. Stacila ale chvilka cerne myslenky kdyz sla kolem nadrazi a nestesti bylo hotovo.;-(

+1/0
27.3.2015 6:11

M72i76c47h68a14l 95M20i21l86l71e55r 9376482339352

pokud se neukaze nic jineho v pripade pilota, je docela mozne, ze jeho cerna myslenka ho napadla prave v dobe, kdy se octl v kabine sam a videl prilezitost. Nebo chvili predtim, kdyz zacal pilotovi v konverzaci o pristavacich planech stroze odpovidat.

0/0
27.3.2015 6:14
Foto

V11l39a30s33t31a 33C20o51u70f77a86l 7707759729805

Pane Donáte, dal jsem si trochu práce s těmi předpisy a zeptal se kolegy na ŘLP a kolegy civilního pilota. Žádný předpis ICAO, FAA, EASA, JAA, ani MAK nehovoří o tom, že je povinné v situaci, kdy jeden člen posádky opustí kabinu, jen nahradit někým z palubního personálu. Tuto povinnost pouze stanovují vnitřní směrnice některých leteckých společností.

+6/0
26.3.2015 23:07

L53e56n51k67a 57K51u59c74h20a76ř61o54v98á 7717460712819

Pane Coufale FBI pomáhá s vyšetřováním této katastrofy,protože ji o to sami Francouzi požádali,jak bylo oznámeno ve zprávách na ČT1.Jinak ta posádka,která zřejmě jediná věděla,že má před sebou už jenom pár minut života,musela prožívat  otřesné okamžiky.....Kvůli jednomu šílenci  - 149 zbytečně promarněných životů,ze kterých zůstaly rozházené pozůstatky ve Francouzských Alpách.To je fakt DĚS!!!!

+2/0
26.3.2015 22:38
Foto

V20l56a57s88t97a 42C71o94u30f15a69l 7807429309475

OK, nedívám se na TV, tak o tom jsem nevěděl. Zatím bych ale počkal s tím šílencem.

+4/0
26.3.2015 22:42

P24a14v68e90l 81K74u36r29a53l 5711754340470

Šílenec je nesmysl... šílenec je chaotický a málokdy je jeho cílem umřít.

tenhle člověk se prostě z nějakého důvodu rozhodl umřít. (a udělal to PRO NĚJ nejsnazším, nejdostupnějším a nejjistějším způsobem).

Vzhledem k záznamu z kabiny - naprosto vyrovnanému dechu, tichu a klidu- to prostě byl jedinec který se absolutně smířil s tím že přestane existovat. Měl uzavřené všechny myšlenkové resty... ukončil si v hlavě všechny své závazky... a prostě nechal letět letadlo v klidu k zemi a čekal na konec o kterém věděl že přijde a s kterým počítal.

Člověk který je absolutně smířený s tím že zemře je ten nejnebezpečnější na světě - protože ho nezajímají absolutně žádné následky... ani pro sebe, ani pro nikoho jiného.

Nejhorší sebevrazi, nejhorší teroristi, nejnebezpečnější vojáci... lidi smíření s tím že umřou.

Řekl bych že kdyby kterýkoliv psychiatr a nebo psycholog měl dělat kontorolu toho člověka hodinu před letem - tak by ho prohlásil za nejklidnějšího a nejvyrovnanějšího člověka na planetě.

+6/0
26.3.2015 22:49
Foto

V15l98a94s75t24a 27C83o81u20f84a55l 7467519819785

Já pořád nevím. Letadlo padá hrozně dlouho. Pokud chce někdo umřít, tak tohle není ten správný způsob. Jednou mi vysadil motor ve výšce 800m AGL. Letadlo se dalo řídit, tak jsem přistál na poli, ale měl jsem během doby, co jelo dolů, pořádný strach o život.

+1/0
26.3.2015 22:54

P42a89v38e30l 21K83u67r76a79l 5101454300380

Proč by měl strach o život pokud byl smířený s tím že umře...

máte 2 typy sebevrahů - jeden skočí z mostu hned jak k němu přijde. (a při pádu dolů obvykle ani nezakřičí) a jeden tam bude čekat než přijede někdo kdo ho bude přemlouvat aby neskákal (v podstatě pokud to ten kdo mluví nezvoře tak ho vždycky ukecá aby slezl... protože ten člověk ve skutečnosti umřít neche) 

nepředpokládám že vy v tom letadle jste byl smířen s tím že umřete... kousal jste, kopal, škrábal a snažil se udělat absolutně cokoliv aby jste si život zachránil (což ostatně zkoušel i kapitán tohoho letadla....)

váš mentální stav prostě neodpovídal tomu kdo seděl v tom kokpitu. Tomu už bylo všechno jedno s tím že umře počítal a myslím že 5 vteřin, a nebo 10 minut? to už mu bylo jedno.

+3/0
26.3.2015 23:01
Foto

V44l36a66s47t56a 25C15o73u15f28a12l 7627579329395

Víte, jak mi bylo? Strašně jsem se bál a chtělo se mi zvracet a brečet zároveň. Celou dobu jsem mluvil s věží a snažil si vnutit, že jde o situaci, kterou znám z výcviku. Bylo to hrozné, protože tam bylo strašně moc času. Každý má základní pud zachování života. Proto nevěřím tomu, že by se ten kluk chtěl zabít takhle blbě.

+3/−2
26.3.2015 23:10

P57a32v48e10l 95K93u38r24a50l 5631494790380

https://www.youtube.com/watch?v=1MEJM0cboDg...

kolik myslíte že mají pudu sebezáchovy vojáci co jdou umřít jen proto aby jejich kamarádi přežili? Protože NĚKDO tam umřít musí... někdo a nebo všichni?

Kolik myslíte že pudu sebezáchovy zbývá v indoktrinovaných sebevražedných atentátnícich? 

Kolik myslíte že ho zbývá v těch co se vyhodí do vzduchu z přesvědčení?

Kolik myslíte že ho měl střelec v Brodě? Ten se chtěl prostě jenom pomstít celé společnosti (nějaké následky ho už nezajímaly)

Kolik pudu sebezáchovy má vlčice která se obětuje a skočí před prase aby zachránila svá šťeňata? (s tím že je pak bude živit smečka místo ní) 

Realira prostě je že "pud sebezáchovy" není všemocný reflex který by se aktivoval za všech situací. Je spousta stavů v kterých prostě má precedens jiný evolucí zakotvený program. 

No a občas prostě dojde k tomu že se pud sebezáchovy prostě nespustí (kumulace různých faktorů se prostě načte) a člověk (a nebo zvíře) je prostě připraveno zemřít za každých okolností.

Ten kluk se chtěl zabít - a bylo mu úplně jedno jak. Prostě to udělal tím nejsnazším a nejdostupnějším způsobem.

Já vám věřím že jste se bál o život. To není důvod aby se o něj bál kdokoliv kdo se s ním už sám vnitřně rozloučil.

+2/0
26.3.2015 23:18
Foto

V28l94a40s92t88a 48C55o52u46f97a30l 7467179729235

Znám jen ten první příklad. Aby přežil můj kamarád v boji, jsem za něj připravený obětovat život, protože vím, že on by to pro mne udělal také. To není o pudu sebezáchovy, ale o přesvědčení a výcviku. Mnoho o tomto přemýšlím, protože jsem měl mockrát namále. Dokázal bych smysluplně umřít jen v situaci, kdy by to bylo rychlé. Jinak by zafungoval ten pud sebezáchovy. Padat v letadle 10 minut a čekat na smrt se nedá vydržet. Mluvím o délce doby od rozhodnutí do smrti. Ne o rozhodnutí. Pro kamaráda v boji zemřu, když vyhodnotím, že ho tím zachráním.

0/0
26.3.2015 23:26

P87a75v72e87l 54K19u53r41a98l 5481364100300

ne jen vy tvrdíte že to nejste schopen vydržet.

http://en.wikipedia.org/wiki/Suicide_attack

Kolik si myslíte že Japonských pilotů letadel šlo mrtvě odevzdaných do svých letadel?

spousta jich letěla k cíli HODINY. Většina z nich po tom co vypili své saké už byli jenom zombie které prostě jen hýbali s kniplem s cílem zemřít. 

Řeknu vám sladké tajemství v tamní kultuře je rozhodnutí umřít znamená že už jste mrtvý. 

Pro valno většinu lidí na západě je to naprosto nepochopitelné... (ruku na srdce pro japonce bylo zase stejně nepochopitelné že voják se sníží k tomu útočit na zásobovací lodě... voják má bojovat hrdině v bitvně... útok na logistické centrum zásobující vojáky je zbabělost)

+1/0
26.3.2015 23:33
Foto

V85l12a96s76t86a 86C77o74u34f23a24l 7127789919595

Voják je něco jiného. To se nedá míchat dohromady.

0/0
26.3.2015 23:35

P11a12v91e32l 79K50u48r77a74l 5941704830860

Voják... to je dobrý vtip.... Kamikaze nebyli žádní vojáci... ti lidi dostali 30 minut tréninku jak udržet letadlo ve vzduchu (povětšinou jen na zemi protože palivo bylo moc vzácné) a pak je poslali do vzduchu umřít.

Žádný reálný výcvik, žádná snaha fungovat jako skupina. Ti lidi nebyli vojáci. ti lidi byli jenom munice které vysloveně řekli aby se rozloučili a letěli do boje už mrtví.

0/0
26.3.2015 23:38

P94a90v66e88l 27K68u49r49a31l 5431594380970

půlka z těch co minuli své cíle se raději utopila než se nechat vytáhnout ven z vody američany...

půlka vytažených radši pošla hlady než přijmout selhání a že se rozhodli špatně... zbytek američani těžce reindoktrinovávali na kapačkách... i tak se jich pak dost zabilo hned jak měli možnost.

pud sebezáchovy nevyhrával - jejich selhání padnout v boji bylo tak velké že se museli zabít. Mluvte tam něco o "instinktu pro přežítí"

Prostě ne všichni lidi ho mají. Rozhodně se s ním hodí u každého člověka počítat, ale je naprostý nesmysl na něj u kteréhokoliv člověka spoléhat.

+1/0
26.3.2015 23:45
Foto

V88l73a60s69t18a 61C59o52u39f17a26l 7567589819185

I piloti Kamikaze byli vojáci. Prostě byli. Obětování se za vlast je z pohledu vojáka smysluplná smrt.

0/0
26.3.2015 23:51





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.