Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mladý pilot, který namířil airbus do země, trpěl podle tisku depresemi

Osmadvacetiletý kopilot Andreas Lubitz pracoval u Germanwings od roku 2013. Podle německých médií se u něj před šesti lety projevil syndrom vyhoření a deprese. Musel kvůli tomu na několik měsíců přerušit svůj výcvik. Podle mateřské společnosti Lufthansa byl stoprocentně připravený a měl nalétáno 630 hodin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H58a51n52a 47V85l97a11d70í89k22o64v31á 8800283415946

Jak si může  být prokurátor tak jistý , že za to může co-pilot? Dva dny po nehodě. Mají jen jednu skříňku, druhá je zásadní pro potvrzení nebo vyvrácení teorie, co se stalo. Tu zatím nenašli, i když by měla vydávat signál.

0/0
28.3.2015 16:01

V81e20r71o86n83i23k88a 88Š14k83v23á22r34o31v88á 5721570656346

Syndrom vyhoření ve 22 letech, není to příliš brzo? Z čeho to vyhoření vlastně měl?

+2/0
27.3.2015 9:13

L96u53b12o81m71í14r 63S63a31z10e18č58e58k 7229128875173

To je právě ono, pavlačové kecy někoho, kdo je najednou důležitý svědek.

0/0
27.3.2015 9:42

P49a52v92e68l 46Š68e34v72č72í79k 6810265639970

Nu, o to se měli spíše zajímat personalisté letecké společnosti.

0/0
27.3.2015 12:23
Foto

B96o82h73u38n23k19a 15J18a32n62č23a79ř39í55k70o20v33á 8270809455

to, že člověk v depresi má chuť si vzít život, chápu...ale to, že sebou vezme nevinné lidi, to je bezohlednost a sobeckost...to s depresí nemá nic společného

+5/0
27.3.2015 8:29

M78i87c29h65a72e80l39a 11C88e86r10n65a 1349277437307

co dodat.. člověk, který se rozhodne zabít a vybere si k tomu letadlo s tolika lidmi si nazaslouží jiné označení než ču*ák... a mohl být sebevíc nemocnej, nic takovej čin neomlouvá.

+2/−2
27.3.2015 7:03
Foto

V44l13a96s79t83a 86C39o22u39f89a96l 7237489559985

Jste další, kdo už zná příčinu nehody. Nevím, čím se živíte, ale jistě plýtváte svým talentem. Nechcete přejít do letectví na inspektorát vyšetřování leteckých nehod?

0/0
27.3.2015 9:11

M45i47c75h78a40e19l92a 98C21e29r27n18a 1669377957457

dobře. můžete mi říct jednu jedinou věc, která by tenhle čin omlouvala? 

nechápu, proč bych měla být znalec čehokoliv,  abych nemohla mít tenhle názor.

+1/0
27.3.2015 11:33

I19v21o 67Z23d53e42b93o16r65s58k38ý 3673581420821

Jaký čin?

0/0
27.3.2015 14:01
Foto

V12l53a49s33t85a 92C17o50u31f32a82l 7787719279585

Počkejte několik měsíců na uzavření tohoto případu a nespekulujte.

0/0
27.3.2015 19:21
Foto

V42l76a29s78t39a 10C94o22u14f39a80l 7267499729605

OK. Jsou lidé, kteří se vyjadřují jen k tomu, čemu rozumí. Vidím, že vy mezi ně nepatříte.

0/0
27.3.2015 19:24

J59i25ř19í 75S77t83r79á43n88s94k86ý 5871830435803

Hamáček, nejde na tebe deprese?

0/0
27.3.2015 6:35

B25o44h72u88m38i59l 37P57e47t70r96a23s 1683174461302

Taky nechapu proc to ten pilot nepustil rovnou dolu. Nejaky masochista, ze si to uzival? Na youtube je jedno video "I'am the Problem" kde jeden sebevrah pote co zastrelil posadku pustil letadlo plnou rychlosti dolu a nemohl to vydrzet a sam se zastrelil .

0/0
27.3.2015 2:41

D55a89d16a23k 16P10e87t46r 7251530814428

Není nic k nepochopení, zřejmě si to chtěl užít. Mohla být i horší varianta, napálit letadlo do některého horského střediska plné turistů.

+1/0
27.3.2015 6:15

P89a54v65e23l 95K69u65r90a87l 5891444120220

tak si to zkuste letadlo poslat přímo dolů... bude se kroutit a bude se točit sem tam - budete na horské dráze.

řekl bych že si to už ani neužíval - prostě už to byla dýchající mrtvola které bylo úplně všechno jedno. Řekl bych že ani neposlouchal (možná slyšel ale prostě neposlouchal) ty co mu tam mlátili do dveří - prostě proto že už nic slyšet nechtěl.

+2/0
27.3.2015 6:54
Foto

V53l21a61s19t75a 43C22o42u14f80a74l 7777439929785

Nejde to z fyzikálních důvodů. Ve výšce 11000m AGL je řídký vzduch a nízký tlak. To způsobuje, že aby se letadlo udrželo ve vzduchu, tak musí podle rovnice vztlaku, kde je rychlost v kvadrátu udržovat rychlost. Jde o TAS - pravá vzdušná rychlost, která je vztažená k pohybující se mase vzduchu. Pokud by letadlo překročilo jistý úhel klesání a tím i  následně TAS, došlo by k jeho destrukci.

0/0
27.3.2015 8:20
Foto

M28i28l17a95n 68S82o91u33š74e36k 9576767281552

deprese z neuznání osobnosti... proto to musel udělat tak, aby o věci mluvil celý svět... jenže on už k tomu uznání jeho osobnosti stejně nedospěje... Tyhle duševní choroby by měly lékařské a psychologické testy odhalit.  Doufejme, že toto byla výjimka.

+1/0
27.3.2015 1:52

B85o53h77u61s11l53a90v 21K12r12á21l76í60k 2241760329306

To si do toho ovšem promítáte svoji motivaci, ne tu jeho.

0/−3
27.3.2015 2:36

M27a51r46i83á91n 31H61a20r87á78k 9835149429567

obyčajný hajzl - vedel koho veze, starších mladých, mladé decká, prečo sa nehodil pod vlak alebo sa nezastrelil ...toto sa nedá nijak pochopiť!!! kolko ludí je v depresiach kolko ich nechce žiť ale nikto z nich nezoberie nikoho so sebou....

+2/−1
27.3.2015 0:41

P87a36v87e35l 28K72u33r51a80l 5751264170390

Pochopit je to velmi snandné. Prostě už mu na jakýchkoliv následcích nezáleželo a ostatní lidi mu byly zcela ukradení.

+1/0
27.3.2015 6:52

P44a53v16e68l 13J56a84n20o92u36š34k33o43v89e82c 1273488589632

Haráku, proč se rozčilujete, když nevíte jak to bylo.;-)

0/0
27.3.2015 19:39

J24i74ř32í 51N42o51s52e80k 1481506356390

Nechápu jak někdo kdo v minulosti trpěl depresemi může dělat civilního pilota...namyšlení doktoři si myslí že něco vědí a prohlásí ho za zdravýho...tolik lidí úplně zbytečně...

0/−6
26.3.2015 23:12
Foto

V53l56a76s55t51a 83C31o97u93f48a30l 7637129549455

Vy jste asi nebyl na leteckých prohlídkách, že? Devadesát procent lidí doktoři pošlou domů a prohlásí je za sice zdravé, ale neschopné živit se létáním.

+6/0
26.3.2015 23:16

J45i55ř83í 91N26o61s50e84k 1871116126620

jestli jste si všiml, tak nereagujete na to co jsem řekl....spíše se chlubíte, že umíte řídit lítající osobák...

0/−6
26.3.2015 23:20
Foto

V86l63a16s59t79a 48C79o56u77f90a15l 7607289549195

Nelétám s civilními letadly. Nikdy jsem na to neměl vlastnosti. Reagoval jsem na ty "namyšlené doktory".

+7/0
26.3.2015 23:27

J43i59ř71í 76N15o96s94e67k 1871326876830

toho kluka asi neposlali.....do duše nikdo nevidí ani doktor....ale myslej si to...budete brát antidepresiva a za chvíli jste v pohodě...blbost...namyšlený doktoři...

0/−6
26.3.2015 23:37
Foto

V54l64a54s74t91a 63C30o24u48f23a98l 7497169349625

Já bych ještě počkal se závěry. Letecké nehody se nevyšetřují týden. Teď je tu krmení pro novináře a veřejnost. Mezitím specialisté trpělivě analyzují data. Nejdříve za dva měsíce bude první věrohodný rozbor.

+5/0
26.3.2015 23:40

J40i83ř37í 39N82o82s11e77k 1171816146160

jo a když nebude důkaz, tak jak vysvětlíte to pravidelný klesání až do konce ??? to je jako s těma doktorama....žádnej expert neví vše...ale u leteckejch nehod si nikdo aspoň na nic nehraje...narozdíl od doktorů...

0/−4
26.3.2015 23:43
Foto

V94l98a41s28t75a 35C83o34u81f85a37l 7847469799405

Toto jsem dnes psal jednomu redaktorovi, který chtěl znát názor: 

....Vylučuji nesmysly jako sestřel, únos, výbušnina na palubě, atd. 

Je tu tedy něco, co zatím zůstává nevysvětlené. 

Zarážející je, že posádka nekomunikovala během sestupu se zemí. To, že žila (nebo alespoň jeden pilot), je jasné z toho, že letadlo sestupovalo kontrolovaně. Bylo tedy řízené. Pokud by nebylo řízené, nastalo by zvyšování TAS na kritickou úroveň a rozlomení konstrukce. To by nahrávalo verzi sebevraždy jednoho pilota. Jenže to by musel zajistit, aby ten druhý odešel z kabiny. Pak by zahájil sestup. Každý pilot pozná, když letadlo mění směr nebo výšku nebo prostě polohu v prostoru (obecně polohový úhel), takže by ten venku nějak reagoval hned od začátku a měl by dost času na to, aby se dostal do kabiny. Jde to.

Takže zatím bych napsal pouze toto. 

Uvidíme, jak pokročí vyšetřování. 

...

+4/0
26.3.2015 23:53

L19u92b53o47m23í74r 23S67a37z14e49č85e15k 7479828505673

Bohužel novináři rychle potřebují viníka. Proto budou psát o syndromu vyhoření ze zdroje JPP v případě 21-22letého člověka, pro ty kdo neznají to je agentura jedna paní povídala! Stejně jako závěr "slyšeli jsme jak dýchá, tedy letadlo řídil", je o ničem. Tyto "rychlé" informace mi příjdou jako účelové. Nakonec, pokud by se zjistilo, že to bylo jinak (než vinou 2. pilota), nikdo se nikomu za nic neomluví.

0/0
27.3.2015 8:13
Foto

V96l63a87s95t72a 87C25o25u34f47a35l 7547479569985

Tento novinář mne požádal o názor, tak jsem mu sepsal několik odstavců se třemi verzemi. Je to korektní novinář, tak proč mu nevyhovět.

0/0
27.3.2015 9:14

L72u88b57o40m92í17r 90S48a66z93e91č41e69k 7879118825233

Nevím s kým jste mluvil, ani jsem ho nemyslel. Bral jsem to všeobecně. Z vlastních bohatých zkušeností korektního novináře skoro neznám!

0/0
27.3.2015 9:41

P88a73v95e49l 16J52a92n77o28u98š87k29o75v20e38c 1413598389742

Mam otázku: Jak víte, že Vámi vyjmenované nesmysly jsou nesmysly?  Samotná havárie je jedna část příběhu, vyšetřování a závěrečná zpráva druhá, možná důležitější než ta první.

0/0
27.3.2015 19:36

B53o74h59u29s39l68a95v 63K12r98á24l41í20k 2581610589966

Jak vidíte, s depresí problém neměl. Po celou dobu byl v kondici a v klidu.

+1/−2
27.3.2015 2:39

M49i55c78h21a38l 40M14i86l24l37e37r 9626412139932

vyt v kondici a v klidu behem letu vubec neznamena, ze netrpel depresi!

Clovek trpici depresi uvazuje obcas o sebevrazde, ale v mnoha pripadech je konecne rozhodnuti a jeji provedeni/nebo pokus o ni otazkou okamzite myslenky.

Rika se tomu "cerny moment" nebo take "cerna myslenka". Pokud v momentu, kdy ho popadne cerna myslenka, ma k tomu vhodne okolnosti, je mozne, ze se o to pokusi. Pokud v danem momente tu prilezitost nema, myslenka ho prejde a pak prochazi obdobim studu, ze ho to vubec napadlo.

Byva to jen otazka pouhych desitek vterin zda behem nich ma prilezitost. Neco jako byt ve spatnem momentu na spatnem miste.

Tohle je mimochodem lekarske vysvetleni proc synova kolegyne najednou skocila pod vlak, kdyz prochazela kolem nadrazi na ceste na setkani s mamou a sestrou na vanocni nakupy a veceri v meste, kam se tesila.

Byla diagnozovana na respektovane klinice specializujici se na lecbu deprese, ze depreseu ni neni "sebeniciciho razu", neukazovala zadne znamky hrozici sebevrazdy. Stacila ale chvilka cerne myslenky kdyz sla kolem nadrazi a nestesti bylo hotovo.;-(

+1/0
27.3.2015 6:11

M43i35c33h93a58l 14M10i84l14l53e77r 9456182499362

pokud se neukaze nic jineho v pripade pilota, je docela mozne, ze jeho cerna myslenka ho napadla prave v dobe, kdy se octl v kabine sam a videl prilezitost. Nebo chvili predtim, kdyz zacal pilotovi v konverzaci o pristavacich planech stroze odpovidat.

0/0
27.3.2015 6:14
Foto

V70l77a69s82t61a 48C98o43u48f86a44l 7917119169635

Pane Donáte, dal jsem si trochu práce s těmi předpisy a zeptal se kolegy na ŘLP a kolegy civilního pilota. Žádný předpis ICAO, FAA, EASA, JAA, ani MAK nehovoří o tom, že je povinné v situaci, kdy jeden člen posádky opustí kabinu, jen nahradit někým z palubního personálu. Tuto povinnost pouze stanovují vnitřní směrnice některých leteckých společností.

+6/0
26.3.2015 23:07

L60e17n64k88a 18K26u10c57h58a21ř45o12v11á 7747300902779

Pane Coufale FBI pomáhá s vyšetřováním této katastrofy,protože ji o to sami Francouzi požádali,jak bylo oznámeno ve zprávách na ČT1.Jinak ta posádka,která zřejmě jediná věděla,že má před sebou už jenom pár minut života,musela prožívat  otřesné okamžiky.....Kvůli jednomu šílenci  - 149 zbytečně promarněných životů,ze kterých zůstaly rozházené pozůstatky ve Francouzských Alpách.To je fakt DĚS!!!!

+2/0
26.3.2015 22:38
Foto

V26l46a66s54t10a 91C13o60u94f47a88l 7127569969455

OK, nedívám se na TV, tak o tom jsem nevěděl. Zatím bych ale počkal s tím šílencem.

+4/0
26.3.2015 22:42

P34a95v87e88l 37K90u49r78a21l 5661344790600

Šílenec je nesmysl... šílenec je chaotický a málokdy je jeho cílem umřít.

tenhle člověk se prostě z nějakého důvodu rozhodl umřít. (a udělal to PRO NĚJ nejsnazším, nejdostupnějším a nejjistějším způsobem).

Vzhledem k záznamu z kabiny - naprosto vyrovnanému dechu, tichu a klidu- to prostě byl jedinec který se absolutně smířil s tím že přestane existovat. Měl uzavřené všechny myšlenkové resty... ukončil si v hlavě všechny své závazky... a prostě nechal letět letadlo v klidu k zemi a čekal na konec o kterém věděl že přijde a s kterým počítal.

Člověk který je absolutně smířený s tím že zemře je ten nejnebezpečnější na světě - protože ho nezajímají absolutně žádné následky... ani pro sebe, ani pro nikoho jiného.

Nejhorší sebevrazi, nejhorší teroristi, nejnebezpečnější vojáci... lidi smíření s tím že umřou.

Řekl bych že kdyby kterýkoliv psychiatr a nebo psycholog měl dělat kontorolu toho člověka hodinu před letem - tak by ho prohlásil za nejklidnějšího a nejvyrovnanějšího člověka na planetě.

+6/0
26.3.2015 22:49
Foto

V73l77a52s70t70a 97C34o56u15f71a56l 7567699519295

Já pořád nevím. Letadlo padá hrozně dlouho. Pokud chce někdo umřít, tak tohle není ten správný způsob. Jednou mi vysadil motor ve výšce 800m AGL. Letadlo se dalo řídit, tak jsem přistál na poli, ale měl jsem během doby, co jelo dolů, pořádný strach o život.

+1/0
26.3.2015 22:54

P23a52v59e23l 86K49u23r21a47l 5391504980140

Proč by měl strach o život pokud byl smířený s tím že umře...

máte 2 typy sebevrahů - jeden skočí z mostu hned jak k němu přijde. (a při pádu dolů obvykle ani nezakřičí) a jeden tam bude čekat než přijede někdo kdo ho bude přemlouvat aby neskákal (v podstatě pokud to ten kdo mluví nezvoře tak ho vždycky ukecá aby slezl... protože ten člověk ve skutečnosti umřít neche) 

nepředpokládám že vy v tom letadle jste byl smířen s tím že umřete... kousal jste, kopal, škrábal a snažil se udělat absolutně cokoliv aby jste si život zachránil (což ostatně zkoušel i kapitán tohoho letadla....)

váš mentální stav prostě neodpovídal tomu kdo seděl v tom kokpitu. Tomu už bylo všechno jedno s tím že umře počítal a myslím že 5 vteřin, a nebo 10 minut? to už mu bylo jedno.

+3/0
26.3.2015 23:01
Foto

V79l42a73s49t28a 35C18o33u75f89a76l 7107919739765

Víte, jak mi bylo? Strašně jsem se bál a chtělo se mi zvracet a brečet zároveň. Celou dobu jsem mluvil s věží a snažil si vnutit, že jde o situaci, kterou znám z výcviku. Bylo to hrozné, protože tam bylo strašně moc času. Každý má základní pud zachování života. Proto nevěřím tomu, že by se ten kluk chtěl zabít takhle blbě.

+3/−2
26.3.2015 23:10

P48a28v46e18l 76K96u28r97a78l 5831664480350

https://www.youtube.com/watch?v=1MEJM0cboDg...

kolik myslíte že mají pudu sebezáchovy vojáci co jdou umřít jen proto aby jejich kamarádi přežili? Protože NĚKDO tam umřít musí... někdo a nebo všichni?

Kolik myslíte že pudu sebezáchovy zbývá v indoktrinovaných sebevražedných atentátnícich? 

Kolik myslíte že ho zbývá v těch co se vyhodí do vzduchu z přesvědčení?

Kolik myslíte že ho měl střelec v Brodě? Ten se chtěl prostě jenom pomstít celé společnosti (nějaké následky ho už nezajímaly)

Kolik pudu sebezáchovy má vlčice která se obětuje a skočí před prase aby zachránila svá šťeňata? (s tím že je pak bude živit smečka místo ní) 

Realira prostě je že "pud sebezáchovy" není všemocný reflex který by se aktivoval za všech situací. Je spousta stavů v kterých prostě má precedens jiný evolucí zakotvený program. 

No a občas prostě dojde k tomu že se pud sebezáchovy prostě nespustí (kumulace různých faktorů se prostě načte) a člověk (a nebo zvíře) je prostě připraveno zemřít za každých okolností.

Ten kluk se chtěl zabít - a bylo mu úplně jedno jak. Prostě to udělal tím nejsnazším a nejdostupnějším způsobem.

Já vám věřím že jste se bál o život. To není důvod aby se o něj bál kdokoliv kdo se s ním už sám vnitřně rozloučil.

+2/0
26.3.2015 23:18
Foto

V48l11a71s65t28a 91C81o65u52f31a47l 7457749389465

Znám jen ten první příklad. Aby přežil můj kamarád v boji, jsem za něj připravený obětovat život, protože vím, že on by to pro mne udělal také. To není o pudu sebezáchovy, ale o přesvědčení a výcviku. Mnoho o tomto přemýšlím, protože jsem měl mockrát namále. Dokázal bych smysluplně umřít jen v situaci, kdy by to bylo rychlé. Jinak by zafungoval ten pud sebezáchovy. Padat v letadle 10 minut a čekat na smrt se nedá vydržet. Mluvím o délce doby od rozhodnutí do smrti. Ne o rozhodnutí. Pro kamaráda v boji zemřu, když vyhodnotím, že ho tím zachráním.

0/0
26.3.2015 23:26

P52a67v48e20l 11K94u74r38a61l 5531794160100

ne jen vy tvrdíte že to nejste schopen vydržet.

http://en.wikipedia.org/wiki/Suicide_attack

Kolik si myslíte že Japonských pilotů letadel šlo mrtvě odevzdaných do svých letadel?

spousta jich letěla k cíli HODINY. Většina z nich po tom co vypili své saké už byli jenom zombie které prostě jen hýbali s kniplem s cílem zemřít. 

Řeknu vám sladké tajemství v tamní kultuře je rozhodnutí umřít znamená že už jste mrtvý. 

Pro valno většinu lidí na západě je to naprosto nepochopitelné... (ruku na srdce pro japonce bylo zase stejně nepochopitelné že voják se sníží k tomu útočit na zásobovací lodě... voják má bojovat hrdině v bitvně... útok na logistické centrum zásobující vojáky je zbabělost)

+1/0
26.3.2015 23:33
Foto

V57l17a10s91t86a 17C61o20u71f83a27l 7357319559105

Voják je něco jiného. To se nedá míchat dohromady.

0/0
26.3.2015 23:35

P81a71v79e40l 54K60u58r67a82l 5701734960860

Voják... to je dobrý vtip.... Kamikaze nebyli žádní vojáci... ti lidi dostali 30 minut tréninku jak udržet letadlo ve vzduchu (povětšinou jen na zemi protože palivo bylo moc vzácné) a pak je poslali do vzduchu umřít.

Žádný reálný výcvik, žádná snaha fungovat jako skupina. Ti lidi nebyli vojáci. ti lidi byli jenom munice které vysloveně řekli aby se rozloučili a letěli do boje už mrtví.

0/0
26.3.2015 23:38

P57a90v59e27l 43K74u64r59a43l 5401834630650

půlka z těch co minuli své cíle se raději utopila než se nechat vytáhnout ven z vody američany...

půlka vytažených radši pošla hlady než přijmout selhání a že se rozhodli špatně... zbytek američani těžce reindoktrinovávali na kapačkách... i tak se jich pak dost zabilo hned jak měli možnost.

pud sebezáchovy nevyhrával - jejich selhání padnout v boji bylo tak velké že se museli zabít. Mluvte tam něco o "instinktu pro přežítí"

Prostě ne všichni lidi ho mají. Rozhodně se s ním hodí u každého člověka počítat, ale je naprostý nesmysl na něj u kteréhokoliv člověka spoléhat.

+1/0
26.3.2015 23:45
Foto

V61l34a41s27t64a 10C23o12u58f30a98l 7287569419745

I piloti Kamikaze byli vojáci. Prostě byli. Obětování se za vlast je z pohledu vojáka smysluplná smrt.

0/0
26.3.2015 23:51





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.