Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mladý pilot, který namířil airbus do země, trpěl podle tisku depresemi

Osmadvacetiletý kopilot Andreas Lubitz pracoval u Germanwings od roku 2013. Podle německých médií se u něj před šesti lety projevil syndrom vyhoření a deprese. Musel kvůli tomu na několik měsíců přerušit svůj výcvik. Podle mateřské společnosti Lufthansa byl stoprocentně připravený a měl nalétáno 630 hodin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H11a12n12a 57V55l36a76d76í95k95o76v66á 8810973125136

Jak si může  být prokurátor tak jistý , že za to může co-pilot? Dva dny po nehodě. Mají jen jednu skříňku, druhá je zásadní pro potvrzení nebo vyvrácení teorie, co se stalo. Tu zatím nenašli, i když by měla vydávat signál.

0/0
28.3.2015 16:01

V38e36r24o54n69i27k60a 65Š25k33v20á49r30o13v37á 5661180466906

Syndrom vyhoření ve 22 letech, není to příliš brzo? Z čeho to vyhoření vlastně měl?

+2/0
27.3.2015 9:13

L61u75b43o97m18í25r 40S54a22z25e88č90e87k 7699778685133

To je právě ono, pavlačové kecy někoho, kdo je najednou důležitý svědek.

0/0
27.3.2015 9:42

P75a78v44e86l 78Š47e15v16č73í49k 6390875409750

Nu, o to se měli spíše zajímat personalisté letecké společnosti.

0/0
27.3.2015 12:23
Foto

B29o31h68u15n43k23a 95J69a42n54č37a68ř77í54k54o51v45á 8540339915

to, že člověk v depresi má chuť si vzít život, chápu...ale to, že sebou vezme nevinné lidi, to je bezohlednost a sobeckost...to s depresí nemá nic společného

+5/0
27.3.2015 8:29

M79i39c98h84a55e12l92a 68C30e83r63n34a 1899557837567

co dodat.. člověk, který se rozhodne zabít a vybere si k tomu letadlo s tolika lidmi si nazaslouží jiné označení než ču*ák... a mohl být sebevíc nemocnej, nic takovej čin neomlouvá.

+2/−2
27.3.2015 7:03
Foto

V74l73a18s36t57a 47C19o65u41f33a94l 7697609499565

Jste další, kdo už zná příčinu nehody. Nevím, čím se živíte, ale jistě plýtváte svým talentem. Nechcete přejít do letectví na inspektorát vyšetřování leteckých nehod?

0/0
27.3.2015 9:11

M58i57c41h89a73e29l74a 45C23e38r41n44a 1519977537227

dobře. můžete mi říct jednu jedinou věc, která by tenhle čin omlouvala? 

nechápu, proč bych měla být znalec čehokoliv,  abych nemohla mít tenhle názor.

+1/0
27.3.2015 11:33

I13v79o 46Z24d86e17b24o36r47s15k13ý 3253931620451

Jaký čin?

0/0
27.3.2015 14:01
Foto

V19l71a52s72t60a 70C80o47u43f45a42l 7727849599935

Počkejte několik měsíců na uzavření tohoto případu a nespekulujte.

0/0
27.3.2015 19:21
Foto

V96l62a60s85t79a 81C53o35u30f21a52l 7377749789665

OK. Jsou lidé, kteří se vyjadřují jen k tomu, čemu rozumí. Vidím, že vy mezi ně nepatříte.

0/0
27.3.2015 19:24

J39i36ř51í 84S67t83r79á27n15s77k66ý 5471720395373

Hamáček, nejde na tebe deprese?

0/0
27.3.2015 6:35

B22o26h72u85m29i32l 43P50e37t25r97a29s 1243974801142

Taky nechapu proc to ten pilot nepustil rovnou dolu. Nejaky masochista, ze si to uzival? Na youtube je jedno video "I'am the Problem" kde jeden sebevrah pote co zastrelil posadku pustil letadlo plnou rychlosti dolu a nemohl to vydrzet a sam se zastrelil .

0/0
27.3.2015 2:41

D50a21d91a59k 74P88e14t41r 7871280944238

Není nic k nepochopení, zřejmě si to chtěl užít. Mohla být i horší varianta, napálit letadlo do některého horského střediska plné turistů.

+1/0
27.3.2015 6:15

P22a49v53e41l 18K56u34r32a14l 5411384390240

tak si to zkuste letadlo poslat přímo dolů... bude se kroutit a bude se točit sem tam - budete na horské dráze.

řekl bych že si to už ani neužíval - prostě už to byla dýchající mrtvola které bylo úplně všechno jedno. Řekl bych že ani neposlouchal (možná slyšel ale prostě neposlouchal) ty co mu tam mlátili do dveří - prostě proto že už nic slyšet nechtěl.

+2/0
27.3.2015 6:54
Foto

V37l31a70s68t12a 74C75o93u85f17a72l 7837349959335

Nejde to z fyzikálních důvodů. Ve výšce 11000m AGL je řídký vzduch a nízký tlak. To způsobuje, že aby se letadlo udrželo ve vzduchu, tak musí podle rovnice vztlaku, kde je rychlost v kvadrátu udržovat rychlost. Jde o TAS - pravá vzdušná rychlost, která je vztažená k pohybující se mase vzduchu. Pokud by letadlo překročilo jistý úhel klesání a tím i  následně TAS, došlo by k jeho destrukci.

0/0
27.3.2015 8:20
Foto

M96i77l72a16n 82S88o19u28š67e73k 9956197651512

deprese z neuznání osobnosti... proto to musel udělat tak, aby o věci mluvil celý svět... jenže on už k tomu uznání jeho osobnosti stejně nedospěje... Tyhle duševní choroby by měly lékařské a psychologické testy odhalit.  Doufejme, že toto byla výjimka.

+1/0
27.3.2015 1:52

B74o36h82u69s88l15a86v 39K65r93á42l87í49k 2381250579176

To si do toho ovšem promítáte svoji motivaci, ne tu jeho.

0/−3
27.3.2015 2:36

M20a78r60i26á31n 51H29a20r55á63k 9355609129597

obyčajný hajzl - vedel koho veze, starších mladých, mladé decká, prečo sa nehodil pod vlak alebo sa nezastrelil ...toto sa nedá nijak pochopiť!!! kolko ludí je v depresiach kolko ich nechce žiť ale nikto z nich nezoberie nikoho so sebou....

+2/−1
27.3.2015 0:41

P10a48v20e26l 27K66u95r94a40l 5381644890320

Pochopit je to velmi snandné. Prostě už mu na jakýchkoliv následcích nezáleželo a ostatní lidi mu byly zcela ukradení.

+1/0
27.3.2015 6:52

P76a66v41e11l 17J88a22n78o87u24š32k64o80v29e44c 1383128369392

Haráku, proč se rozčilujete, když nevíte jak to bylo.;-)

0/0
27.3.2015 19:39

J26i82ř26í 69N82o41s29e27k 1771556876370

Nechápu jak někdo kdo v minulosti trpěl depresemi může dělat civilního pilota...namyšlení doktoři si myslí že něco vědí a prohlásí ho za zdravýho...tolik lidí úplně zbytečně...

0/−6
26.3.2015 23:12
Foto

V55l72a87s37t45a 67C90o80u88f64a69l 7657239559485

Vy jste asi nebyl na leteckých prohlídkách, že? Devadesát procent lidí doktoři pošlou domů a prohlásí je za sice zdravé, ale neschopné živit se létáním.

+6/0
26.3.2015 23:16

J29i49ř44í 46N24o32s61e10k 1831406336140

jestli jste si všiml, tak nereagujete na to co jsem řekl....spíše se chlubíte, že umíte řídit lítající osobák...

0/−6
26.3.2015 23:20
Foto

V14l61a23s77t87a 64C24o97u93f57a91l 7447809289715

Nelétám s civilními letadly. Nikdy jsem na to neměl vlastnosti. Reagoval jsem na ty "namyšlené doktory".

+7/0
26.3.2015 23:27

J63i13ř32í 16N67o86s14e26k 1941946496660

toho kluka asi neposlali.....do duše nikdo nevidí ani doktor....ale myslej si to...budete brát antidepresiva a za chvíli jste v pohodě...blbost...namyšlený doktoři...

0/−6
26.3.2015 23:37
Foto

V65l25a48s83t33a 82C54o23u92f33a49l 7707719659635

Já bych ještě počkal se závěry. Letecké nehody se nevyšetřují týden. Teď je tu krmení pro novináře a veřejnost. Mezitím specialisté trpělivě analyzují data. Nejdříve za dva měsíce bude první věrohodný rozbor.

+5/0
26.3.2015 23:40

J13i48ř31í 72N82o20s10e55k 1411956356160

jo a když nebude důkaz, tak jak vysvětlíte to pravidelný klesání až do konce ??? to je jako s těma doktorama....žádnej expert neví vše...ale u leteckejch nehod si nikdo aspoň na nic nehraje...narozdíl od doktorů...

0/−4
26.3.2015 23:43
Foto

V18l19a21s55t21a 72C25o40u74f20a13l 7777519569775

Toto jsem dnes psal jednomu redaktorovi, který chtěl znát názor: 

....Vylučuji nesmysly jako sestřel, únos, výbušnina na palubě, atd. 

Je tu tedy něco, co zatím zůstává nevysvětlené. 

Zarážející je, že posádka nekomunikovala během sestupu se zemí. To, že žila (nebo alespoň jeden pilot), je jasné z toho, že letadlo sestupovalo kontrolovaně. Bylo tedy řízené. Pokud by nebylo řízené, nastalo by zvyšování TAS na kritickou úroveň a rozlomení konstrukce. To by nahrávalo verzi sebevraždy jednoho pilota. Jenže to by musel zajistit, aby ten druhý odešel z kabiny. Pak by zahájil sestup. Každý pilot pozná, když letadlo mění směr nebo výšku nebo prostě polohu v prostoru (obecně polohový úhel), takže by ten venku nějak reagoval hned od začátku a měl by dost času na to, aby se dostal do kabiny. Jde to.

Takže zatím bych napsal pouze toto. 

Uvidíme, jak pokročí vyšetřování. 

...

+4/0
26.3.2015 23:53

L10u91b47o68m12í29r 65S40a43z84e93č93e35k 7689888425743

Bohužel novináři rychle potřebují viníka. Proto budou psát o syndromu vyhoření ze zdroje JPP v případě 21-22letého člověka, pro ty kdo neznají to je agentura jedna paní povídala! Stejně jako závěr "slyšeli jsme jak dýchá, tedy letadlo řídil", je o ničem. Tyto "rychlé" informace mi příjdou jako účelové. Nakonec, pokud by se zjistilo, že to bylo jinak (než vinou 2. pilota), nikdo se nikomu za nic neomluví.

0/0
27.3.2015 8:13
Foto

V24l70a97s11t29a 17C19o95u60f61a84l 7617919539715

Tento novinář mne požádal o názor, tak jsem mu sepsal několik odstavců se třemi verzemi. Je to korektní novinář, tak proč mu nevyhovět.

0/0
27.3.2015 9:14

L89u72b41o52m22í40r 94S71a33z24e27č30e51k 7829828645603

Nevím s kým jste mluvil, ani jsem ho nemyslel. Bral jsem to všeobecně. Z vlastních bohatých zkušeností korektního novináře skoro neznám!

0/0
27.3.2015 9:41

P15a76v31e48l 67J14a41n84o82u50š36k21o68v53e21c 1623518229372

Mam otázku: Jak víte, že Vámi vyjmenované nesmysly jsou nesmysly?  Samotná havárie je jedna část příběhu, vyšetřování a závěrečná zpráva druhá, možná důležitější než ta první.

0/0
27.3.2015 19:36

B93o69h51u10s53l76a58v 46K34r54á44l21í56k 2181400539856

Jak vidíte, s depresí problém neměl. Po celou dobu byl v kondici a v klidu.

+1/−2
27.3.2015 2:39

M66i58c87h57a11l 84M29i35l28l21e60r 9746172239882

vyt v kondici a v klidu behem letu vubec neznamena, ze netrpel depresi!

Clovek trpici depresi uvazuje obcas o sebevrazde, ale v mnoha pripadech je konecne rozhodnuti a jeji provedeni/nebo pokus o ni otazkou okamzite myslenky.

Rika se tomu "cerny moment" nebo take "cerna myslenka". Pokud v momentu, kdy ho popadne cerna myslenka, ma k tomu vhodne okolnosti, je mozne, ze se o to pokusi. Pokud v danem momente tu prilezitost nema, myslenka ho prejde a pak prochazi obdobim studu, ze ho to vubec napadlo.

Byva to jen otazka pouhych desitek vterin zda behem nich ma prilezitost. Neco jako byt ve spatnem momentu na spatnem miste.

Tohle je mimochodem lekarske vysvetleni proc synova kolegyne najednou skocila pod vlak, kdyz prochazela kolem nadrazi na ceste na setkani s mamou a sestrou na vanocni nakupy a veceri v meste, kam se tesila.

Byla diagnozovana na respektovane klinice specializujici se na lecbu deprese, ze depreseu ni neni "sebeniciciho razu", neukazovala zadne znamky hrozici sebevrazdy. Stacila ale chvilka cerne myslenky kdyz sla kolem nadrazi a nestesti bylo hotovo.;-(

+1/0
27.3.2015 6:11

M22i22c59h94a37l 27M83i23l22l68e29r 9376742199822

pokud se neukaze nic jineho v pripade pilota, je docela mozne, ze jeho cerna myslenka ho napadla prave v dobe, kdy se octl v kabine sam a videl prilezitost. Nebo chvili predtim, kdyz zacal pilotovi v konverzaci o pristavacich planech stroze odpovidat.

0/0
27.3.2015 6:14
Foto

V35l11a93s33t15a 49C37o18u67f50a39l 7487779689445

Pane Donáte, dal jsem si trochu práce s těmi předpisy a zeptal se kolegy na ŘLP a kolegy civilního pilota. Žádný předpis ICAO, FAA, EASA, JAA, ani MAK nehovoří o tom, že je povinné v situaci, kdy jeden člen posádky opustí kabinu, jen nahradit někým z palubního personálu. Tuto povinnost pouze stanovují vnitřní směrnice některých leteckých společností.

+6/0
26.3.2015 23:07

L56e21n42k84a 26K29u89c55h39a72ř96o39v59á 7817910112929

Pane Coufale FBI pomáhá s vyšetřováním této katastrofy,protože ji o to sami Francouzi požádali,jak bylo oznámeno ve zprávách na ČT1.Jinak ta posádka,která zřejmě jediná věděla,že má před sebou už jenom pár minut života,musela prožívat  otřesné okamžiky.....Kvůli jednomu šílenci  - 149 zbytečně promarněných životů,ze kterých zůstaly rozházené pozůstatky ve Francouzských Alpách.To je fakt DĚS!!!!

+2/0
26.3.2015 22:38
Foto

V33l34a87s55t35a 79C14o30u70f81a21l 7267689819375

OK, nedívám se na TV, tak o tom jsem nevěděl. Zatím bych ale počkal s tím šílencem.

+4/0
26.3.2015 22:42

P12a79v83e12l 18K83u63r53a62l 5141644720320

Šílenec je nesmysl... šílenec je chaotický a málokdy je jeho cílem umřít.

tenhle člověk se prostě z nějakého důvodu rozhodl umřít. (a udělal to PRO NĚJ nejsnazším, nejdostupnějším a nejjistějším způsobem).

Vzhledem k záznamu z kabiny - naprosto vyrovnanému dechu, tichu a klidu- to prostě byl jedinec který se absolutně smířil s tím že přestane existovat. Měl uzavřené všechny myšlenkové resty... ukončil si v hlavě všechny své závazky... a prostě nechal letět letadlo v klidu k zemi a čekal na konec o kterém věděl že přijde a s kterým počítal.

Člověk který je absolutně smířený s tím že zemře je ten nejnebezpečnější na světě - protože ho nezajímají absolutně žádné následky... ani pro sebe, ani pro nikoho jiného.

Nejhorší sebevrazi, nejhorší teroristi, nejnebezpečnější vojáci... lidi smíření s tím že umřou.

Řekl bych že kdyby kterýkoliv psychiatr a nebo psycholog měl dělat kontorolu toho člověka hodinu před letem - tak by ho prohlásil za nejklidnějšího a nejvyrovnanějšího člověka na planetě.

+6/0
26.3.2015 22:49
Foto

V57l36a25s43t26a 51C92o52u88f39a35l 7497599729105

Já pořád nevím. Letadlo padá hrozně dlouho. Pokud chce někdo umřít, tak tohle není ten správný způsob. Jednou mi vysadil motor ve výšce 800m AGL. Letadlo se dalo řídit, tak jsem přistál na poli, ale měl jsem během doby, co jelo dolů, pořádný strach o život.

+1/0
26.3.2015 22:54

P59a18v28e37l 91K22u36r51a97l 5371574390290

Proč by měl strach o život pokud byl smířený s tím že umře...

máte 2 typy sebevrahů - jeden skočí z mostu hned jak k němu přijde. (a při pádu dolů obvykle ani nezakřičí) a jeden tam bude čekat než přijede někdo kdo ho bude přemlouvat aby neskákal (v podstatě pokud to ten kdo mluví nezvoře tak ho vždycky ukecá aby slezl... protože ten člověk ve skutečnosti umřít neche) 

nepředpokládám že vy v tom letadle jste byl smířen s tím že umřete... kousal jste, kopal, škrábal a snažil se udělat absolutně cokoliv aby jste si život zachránil (což ostatně zkoušel i kapitán tohoho letadla....)

váš mentální stav prostě neodpovídal tomu kdo seděl v tom kokpitu. Tomu už bylo všechno jedno s tím že umře počítal a myslím že 5 vteřin, a nebo 10 minut? to už mu bylo jedno.

+3/0
26.3.2015 23:01
Foto

V68l25a32s76t53a 88C86o54u40f27a72l 7797529119615

Víte, jak mi bylo? Strašně jsem se bál a chtělo se mi zvracet a brečet zároveň. Celou dobu jsem mluvil s věží a snažil si vnutit, že jde o situaci, kterou znám z výcviku. Bylo to hrozné, protože tam bylo strašně moc času. Každý má základní pud zachování života. Proto nevěřím tomu, že by se ten kluk chtěl zabít takhle blbě.

+3/−2
26.3.2015 23:10

P30a21v12e57l 75K44u26r70a90l 5371304340290

https://www.youtube.com/watch?v=1MEJM0cboDg...

kolik myslíte že mají pudu sebezáchovy vojáci co jdou umřít jen proto aby jejich kamarádi přežili? Protože NĚKDO tam umřít musí... někdo a nebo všichni?

Kolik myslíte že pudu sebezáchovy zbývá v indoktrinovaných sebevražedných atentátnícich? 

Kolik myslíte že ho zbývá v těch co se vyhodí do vzduchu z přesvědčení?

Kolik myslíte že ho měl střelec v Brodě? Ten se chtěl prostě jenom pomstít celé společnosti (nějaké následky ho už nezajímaly)

Kolik pudu sebezáchovy má vlčice která se obětuje a skočí před prase aby zachránila svá šťeňata? (s tím že je pak bude živit smečka místo ní) 

Realira prostě je že "pud sebezáchovy" není všemocný reflex který by se aktivoval za všech situací. Je spousta stavů v kterých prostě má precedens jiný evolucí zakotvený program. 

No a občas prostě dojde k tomu že se pud sebezáchovy prostě nespustí (kumulace různých faktorů se prostě načte) a člověk (a nebo zvíře) je prostě připraveno zemřít za každých okolností.

Ten kluk se chtěl zabít - a bylo mu úplně jedno jak. Prostě to udělal tím nejsnazším a nejdostupnějším způsobem.

Já vám věřím že jste se bál o život. To není důvod aby se o něj bál kdokoliv kdo se s ním už sám vnitřně rozloučil.

+2/0
26.3.2015 23:18
Foto

V78l84a24s56t35a 69C75o45u50f48a94l 7287549369795

Znám jen ten první příklad. Aby přežil můj kamarád v boji, jsem za něj připravený obětovat život, protože vím, že on by to pro mne udělal také. To není o pudu sebezáchovy, ale o přesvědčení a výcviku. Mnoho o tomto přemýšlím, protože jsem měl mockrát namále. Dokázal bych smysluplně umřít jen v situaci, kdy by to bylo rychlé. Jinak by zafungoval ten pud sebezáchovy. Padat v letadle 10 minut a čekat na smrt se nedá vydržet. Mluvím o délce doby od rozhodnutí do smrti. Ne o rozhodnutí. Pro kamaráda v boji zemřu, když vyhodnotím, že ho tím zachráním.

0/0
26.3.2015 23:26

P65a27v74e70l 11K34u92r31a92l 5401684370410

ne jen vy tvrdíte že to nejste schopen vydržet.

http://en.wikipedia.org/wiki/Suicide_attack

Kolik si myslíte že Japonských pilotů letadel šlo mrtvě odevzdaných do svých letadel?

spousta jich letěla k cíli HODINY. Většina z nich po tom co vypili své saké už byli jenom zombie které prostě jen hýbali s kniplem s cílem zemřít. 

Řeknu vám sladké tajemství v tamní kultuře je rozhodnutí umřít znamená že už jste mrtvý. 

Pro valno většinu lidí na západě je to naprosto nepochopitelné... (ruku na srdce pro japonce bylo zase stejně nepochopitelné že voják se sníží k tomu útočit na zásobovací lodě... voják má bojovat hrdině v bitvně... útok na logistické centrum zásobující vojáky je zbabělost)

+1/0
26.3.2015 23:33
Foto

V93l97a56s74t13a 72C96o14u56f96a44l 7117619659115

Voják je něco jiného. To se nedá míchat dohromady.

0/0
26.3.2015 23:35

P65a75v77e20l 27K50u98r88a12l 5371124360470

Voják... to je dobrý vtip.... Kamikaze nebyli žádní vojáci... ti lidi dostali 30 minut tréninku jak udržet letadlo ve vzduchu (povětšinou jen na zemi protože palivo bylo moc vzácné) a pak je poslali do vzduchu umřít.

Žádný reálný výcvik, žádná snaha fungovat jako skupina. Ti lidi nebyli vojáci. ti lidi byli jenom munice které vysloveně řekli aby se rozloučili a letěli do boje už mrtví.

0/0
26.3.2015 23:38

P25a85v25e40l 71K28u70r46a75l 5971244970380

půlka z těch co minuli své cíle se raději utopila než se nechat vytáhnout ven z vody američany...

půlka vytažených radši pošla hlady než přijmout selhání a že se rozhodli špatně... zbytek američani těžce reindoktrinovávali na kapačkách... i tak se jich pak dost zabilo hned jak měli možnost.

pud sebezáchovy nevyhrával - jejich selhání padnout v boji bylo tak velké že se museli zabít. Mluvte tam něco o "instinktu pro přežítí"

Prostě ne všichni lidi ho mají. Rozhodně se s ním hodí u každého člověka počítat, ale je naprostý nesmysl na něj u kteréhokoliv člověka spoléhat.

+1/0
26.3.2015 23:45
Foto

V45l63a64s18t69a 45C58o25u21f74a88l 7697489389665

I piloti Kamikaze byli vojáci. Prostě byli. Obětování se za vlast je z pohledu vojáka smysluplná smrt.

0/0
26.3.2015 23:51





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.