Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jeden pilot airbusu nebyl v době nehody v kabině, tvrdí vyšetřovatelé

V posledních minutách před pádem airbusu Germanwings byl v kokpitu pouze jeden pilot. Informaci přinesl deník The New York Times. Druhý pilot se do kabiny nemohl dostal. Informaci potvrdil německý prokurátor odvolávající se na francouzské vyšetřovatele.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R94a98d58a98n 43K20u14b80a37n92t 1303830689500

Tak už máme i fotky. Vykrádání FB je oblíbená novinářská aktivita

0/−1
26.3.2015 13:31

D27a67v11i61d 79B32o90u32c39h93a50l 8609220879

No tak co naděláte, když typický novinář dnes jen přepisuje informace, které někde koupil, ukradl, popřípadě si za jejich zveřejnění nechal zaplatit.

0/0
26.3.2015 13:34

P37e86t12r 10M12i69c87h20a89l 2270144841492

No a já bych podle té fotky nevyloučil, že byl kopilot z poloviny (třeba po matce, to by vysvětlilo i jméno) arab.

+1/0
26.3.2015 13:40

V47á40c77l25a47v 51S93u24r19y65n70e26k 4161876647

to by podle fotky pak byl byt z poloviny arab každý druhý...

0/0
26.3.2015 13:56

P14e17t48r 30M32i75c92h34a92l 2270244791392

Neřekl jsem že byl, jen že bych to nevyloučil.

+1/0
26.3.2015 13:58

P37e50t95r 76F39i84a59l54a 9233556983663

V každém případě si mohou muslimští zločinci, zodpovědní za 11. září 2001, připočíst dalších 149 mrtvých, kteří kvůli nim zemřeli.

Bez nich by se nedělala taková opatření, aby se nikdo nedostal k pilotům.

0/0
26.3.2015 14:36

N96i77k71o25l85a 92Č24e15c83h 9121509956

Už také víme, kde bydlel. :-P

0/0
26.3.2015 13:42

J80i18ř56í 22L47a59n11g67w21e65i73l 3230884408419

Že se stalo a sebevrah jel přímo proti automobilu a vzal sebou nevinné protijezdce, to jsem kdysi četl, ale aby vzal sebou tolik dětí, protože určitě věděl o pasažérech? Musel být šílený. Oni teď budou pitvat jeho mimopracovní vztahy atd. takže s eto asi dozvíme později.

+1/0
26.3.2015 13:30

P55e42t50r 58M18i80c33h54a14l 2760484981132

Už se stalo. Před pár lety v Egyptě.

0/0
26.3.2015 13:31

S19t95a37n85i53s25l67a82v 71M22o93k22r87ý 8877102326642

Nebylo to v USA? Ale bylo to Egyptské letadlo.

0/0
26.3.2015 13:32

J82i84ř53í 46Č80e63r35m93á69k 4728361149780

Bylo to  do Atlantiku na lince do USA, egyptské letadlo, pilot Egypťan.

+1/0
26.3.2015 13:33

P73e47t56r 91M70i83c79h30a96l 2300574681432

Pravda.

0/0
26.3.2015 14:21

V48l38a69d29i79m10í88r 30V91y93c62h31y54t70a

Proč kabinu nesnímá z bezpečnostních důvodů ještě kamera? V dnešní době, kdy jsou kamery na každém kroku? Divím se, že v letounech, které přepravují stovky osob nejsou nainstalovány v kabinách pilotů. Záznam by mohl být použit pouze pokud by nastala konfliktní situace.

0/0
26.3.2015 13:29

V42o26j79t87ě63c14h 97Š74t46e29f27l 7146305127663

Vy máte na pracovišti kameru, která vás snímá?

0/0
26.3.2015 13:46

M61i37c84h13a41l 34B64a74š88t72a 6464820855794

Ne. Ale taky nemám mikrofony, který mně nahrávají (... doufám ...) a zapisovače toho, co stroj který ovládám dělá (... doufám ...).

0/0
26.3.2015 14:53

J83a34k46u98b 50S62e50m19e65r52á70d 2677116181521

k cemu by to treba v tomto pripade bylo? potrebne stejne zjistili ze zapisovacu

0/0
26.3.2015 13:48

J25i59ř96í 32Č68e64r18m59á88k 4308151679360

Tak nevím... hodně lítám a nevím, zda mám být klidnější, protože to vypadá, že letadla jsou technicky čím dál bezpečnější nebo být nervózní, protože s letadly lítá čím dál víc magorů...

+1/0
26.3.2015 13:16

D17a51v79i27d 27B89o22u81c27h62a67l 8619570949

To je fuk, nic s tím nenaděláte. Když jsem tuhle seděl nějakých 12 hodin vedle rodinky, kde dva liberálové předváděli, jak vychovávají své tři děti ve věku kolem 5 - 8 let, měl jsem také všelijaké myšlenky.

0/0
26.3.2015 13:21

D83a24v44i40d 25B22o58u39c74h24a24l 8319710349

Ještě pořád ale nevidím důkaz, že neodešel kapitán, ale druhý pilot. Jen o tom možná nevykecávali.

0/0
26.3.2015 13:15

J44i26ř92í 82Č35e42r66m85á35k 4528761889360

Podávají to jako jasnou věc, takže asi důkaz mají...

0/0
26.3.2015 13:17

D34a61v91i45d 73B72o80u92c24h58a14l 8929180969

Tak jasně, je fajn, že to konečně vybalili. Ale pořád bych chtěl slyšet, proč tam poslali tu stíhačku.

0/−1
26.3.2015 13:19

P41e37t65r 95M55i65c76h65a33l 2790414281892

Protože letadlo začalo klesat a piloti nekomunikovali.

+3/0
26.3.2015 13:21

D19a58v71i67d 51B88o87u96c47h39a49l 8519500779

Takže mi chcete tvrdit, že letadlo začne klesat, dvě minuty zkouší se s ním spojit a rovnou pošlou Mirage? Tak třeba ano...

0/0
26.3.2015 13:22

J19a85k21u10b 73S38e11m39e29r39á95d 2217216691101

samozrejme..dokonce i u nas by k nemu startovali

0/0
26.3.2015 13:23

D80a59v26i83d 62B31o31u56c16h25a15l 8219590119

Dvě minuty...

0/0
26.3.2015 13:26

J86a24k54u77b 55S90e53m33e16r13á26d 2597896291741

ano, dve minuty ... to je 120 sekund ;-)

+1/0
26.3.2015 13:55

N56i40k28o86l25a 86Č22e64c88h 9281559626

Ano. I u nás se staly případy, kdy k letadlu startoval Grippen.

+1/0
26.3.2015 13:23

D78a95v93i61d 77B98o52u15c83h28a64l 8299250759

Za dvě minuty?

0/0
26.3.2015 13:26

K74a56r98e33l 72Š12o56u10m75a95l 1274943718

Kdyby to bylo za 10 minut potom co přestane komunikovat tak už je při přeletu ČR na hranicích s Rakouskem ....

+1/0
26.3.2015 13:27

D88a31v35i36d 31B91o21u56c39h53a34l 8279170839

Proto se také startuje k letadlům, které přestaly komunikovat už nad cizím územím.

0/0
26.3.2015 13:31

J44a56k90u20b 12S20e50m40e22r41á25d 2257986621121

to sice ano, ale je dovoleno startovat i k letadlum nad svym uzemim :-)

+1/0
26.3.2015 13:56

R10a75d66e15k 20M30a79t57ě95j71k17a 8677463309312

Za 2 hodiny by bylo pozdě, ne?

0/0
26.3.2015 13:27

D81a25v87i66d 98B18o65u92c17h53a41l 8759890199

To jistě. Ale ti piloti nesedí v nastartovaných strojích. Nějakou dobu (dle toho, co říkají vyšetřovatelé) trvaly pokusy se s letadlem spojit, dokonce i prostřednictvím jiných letadel. Pak pokyn ke startu. Nějakou dobu to potrvá. Tady máte graf celého letu - rychlost, čas výška. Přemýšlejte.

http://cbsnews2.cbsistatic.com/hub/i/2015/03/24/87a518cc-4c33-4182-b38f-9faaacca983b/3f84dadfc8fd9bb53d5896323ae1e3cb/germanwings-plane-crash-altitude.gif

0/0
26.3.2015 13:30

P20a32v39l19a 56H62r86a28d17i86l14o86v59a 3297121431734

Skoro bych si troufla tvrdit, ze sedi v skoro nastartovanych strojich.;-)

0/0
26.3.2015 13:32

J30a18k39u25b 37S58e98m53e46r17á68d 2227736431391

presne R^

0/0
26.3.2015 13:50

S70t46a73n41i97s21l83a43v 13M74o38k83r78ý 8497882626582

Oni klidne mohli mit stroje ve vzduchu. Na cvicnem letu nebo cokoliv. Francie ma prece jen vice stihacek.

0/0
26.3.2015 13:34

P42a33v33l46a 74H80r61a32d84i71l49o92v73a 3547731571434

Ja jsem kdysi chodila s jednim francouzskym dustojnikem a bavili jsem se o tom. Uz si presne nepamatuju ty casy, ale start stihacky byl radove desitky vterin. Tzn ze fakt sedi u letadla a maji pohotovost.

0/0
26.3.2015 13:36

J50i85ř86í 13Č32e88r85m14á64k 4868531789590

Mohu potvrdit, ze své zkušenosti. Vojenská pohotovost není jako když řidič autobusu čeká u kafíčka až když podle jízdního řádu na něj přijde řada.

+1/0
26.3.2015 13:44

R64a82d57e35k 87M49a95t64ě88j84k50a 8557363719902

Že poslali stíhačku přeci neznamená, že stíhačka letadlo dostihla. To zase motáte dvě věci dohromady.

0/0
26.3.2015 13:42

P69e57t11r 80M50i38c62h12a59l 2350534471282

Samozřejmě.

0/0
26.3.2015 13:26

J80i86ř37í 82Č72e30r88m90á66k 4848151769910

To je standardní postup. pokud se nepletu, když letadlo neodpovídá a odchýlí se od letové dráhy.

0/0
26.3.2015 13:21

D53a64v45i40d 76B60o97u26c56h63a15l 8129490969

Neodchýlilo se, začalo klesat, celé to trvalo cca deset minut do nárazu. Osm minut před nárazem poslali stíhačku. Ihned na začátku vyšetřování vyloučili teroristický útok.

0/−1
26.3.2015 13:23

J62i33ř32í 81Č50e30r25m76á60k 4128771359470

Klesat z letové hladiny nebo změnit kurz - to je to samé, je to odchýlení od předepsané letové dráhy. Prostě nestandardní jednání.

0/0
26.3.2015 13:25

D79a33v83i52d 34B87o95u72c26h70a82l 8749540309

A znovu - dvě minuty.

0/0
26.3.2015 13:26

J71i27ř80í 34Č42e74r67m64á68k 4838441849600

Nevím, tyto informace nemám, zda to byly přesně dvě minuty. Ale rozhodně to jde dost rychle, to mohu potvrdit. Opravdu rychle.

+1/0
26.3.2015 13:28

D24a92v62i67d 15B39o79u74c42h13a39l 8279160759

http://cbsnews2.cbsistatic.com/hub/i/2015/03/24/87a518cc-4c33-4182-b38f-9faaacca983b/3f84dadfc8fd9bb53d5896323ae1e3cb/germanwings-plane-crash-altitude.gif

Stíhač podle franzouzských úřadů startoval osmi minut před havárií. A hned na začátku tvrdili, že nejde o teroristický čin. Já osobně to celé cítím nějak divně.

No nic, necháme to být, časem se snad něco dozvíme.

0/−1
26.3.2015 13:33

J79i90ř50í 56Č37e29r57m96á94k 4358681129660

Když to zjednoduším - pokud letadlo bez povolení začne klesat / měnit kurz a neodpovídá, je emergency procedura mezi věží a kabinou, na kterou když kabina nereaguje (cca do 40 sekund se to zjistí), hned se statuje. Start se zvládne v podstatě ihned. 2 minuty jsou reálné.

+1/0
26.3.2015 13:36

P81a21v48l48a 67H72r72a12d20i58l65o52v94a 3797871681874

Presne tak !

0/0
26.3.2015 13:37

J63i28ř66í 93Č76e24r21m56á24k 4368631299660

Musíte si uvědomit, že vojenská letadla jsou určena primárně k boji proti nepříteli ze vzduchu, takže kdy by nepřítel (řekněme ruský bombardér letící v mezinárodním vzdušeném prostoru nad mořem podél hranic) rozhodl zaútočit na nějaký pozemní cíl, musí ho stíhačka dostihnout v tom krátkém čase mezi tím, kdy opustí mezinárodní vzdušný prostor a než doletí k cíli. To jsou při rychlosti současných stojů a přitom, jak jsou státy malé, minuty. Proto se při pohotovosti skoro sedí v nastartovaných stíhačkách (pokud se preventivně nevzlítne rovnou).

+1/0
26.3.2015 13:52

N93i64k47o56l68a 35Č92e45c66h 9531139656

Protože letadlo přestalo komunikovat a začalo provádět nepodložené manévry.

0/0
26.3.2015 13:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.