Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jeden pilot airbusu nebyl v době nehody v kabině, tvrdí vyšetřovatelé

V posledních minutách před pádem airbusu Germanwings byl v kokpitu pouze jeden pilot. Informaci přinesl deník The New York Times. Druhý pilot se do kabiny nemohl dostal. Informaci potvrdil německý prokurátor odvolávající se na francouzské vyšetřovatele.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T19o76m26á48š 18H88o94u80š62k51a 2455153814717

Tak už máme i fotky. Vykrádání FB je oblíbená novinářská aktivita

0/−1
26.3.2015 13:31

D50a33v39i49d 37B31o51u68c48h15a47l 8149130839

No tak co naděláte, když typický novinář dnes jen přepisuje informace, které někde koupil, ukradl, popřípadě si za jejich zveřejnění nechal zaplatit.

0/0
26.3.2015 13:34

P36e18t54r 60M26i70c35h58a76l 2800374261442

No a já bych podle té fotky nevyloučil, že byl kopilot z poloviny (třeba po matce, to by vysvětlilo i jméno) arab.

+1/0
26.3.2015 13:40

V48á95c85l38a58v 94S64u82r77y41n33e69k 4381336667

to by podle fotky pak byl byt z poloviny arab každý druhý...

0/0
26.3.2015 13:56

P18e77t42r 70M83i91c96h35a42l 2900534651112

Neřekl jsem že byl, jen že bych to nevyloučil.

+1/0
26.3.2015 13:58

P25e74t61r 67F10i14a16l29a 9523296193543

V každém případě si mohou muslimští zločinci, zodpovědní za 11. září 2001, připočíst dalších 149 mrtvých, kteří kvůli nim zemřeli.

Bez nich by se nedělala taková opatření, aby se nikdo nedostal k pilotům.

0/0
26.3.2015 14:36

N18i28k53o40l23a 37Č56e41c11h 9901689136

Už také víme, kde bydlel. :-P

0/0
26.3.2015 13:42

J93i55ř59í 56L98a59n94g67w50e98i80l 3620654708119

Že se stalo a sebevrah jel přímo proti automobilu a vzal sebou nevinné protijezdce, to jsem kdysi četl, ale aby vzal sebou tolik dětí, protože určitě věděl o pasažérech? Musel být šílený. Oni teď budou pitvat jeho mimopracovní vztahy atd. takže s eto asi dozvíme později.

+1/0
26.3.2015 13:30

P37e28t59r 87M34i23c61h38a82l 2770804121772

Už se stalo. Před pár lety v Egyptě.

0/0
26.3.2015 13:31

S26t18a68n23i82s91l64a16v 58M56o71k53r68ý 8237862676292

Nebylo to v USA? Ale bylo to Egyptské letadlo.

0/0
26.3.2015 13:32

J72i77ř56í 65Č55e13r81m40á80k 4778791939300

Bylo to  do Atlantiku na lince do USA, egyptské letadlo, pilot Egypťan.

+1/0
26.3.2015 13:33

P73e30t78r 92M89i33c89h22a48l 2810784451312

Pravda.

0/0
26.3.2015 14:21

V69l13a25d80i54m47í51r 24V58y18c33h30y60t61a 0

Proč kabinu nesnímá z bezpečnostních důvodů ještě kamera? V dnešní době, kdy jsou kamery na každém kroku? Divím se, že v letounech, které přepravují stovky osob nejsou nainstalovány v kabinách pilotů. Záznam by mohl být použit pouze pokud by nastala konfliktní situace.

0/0
26.3.2015 13:29

V64o41j52t21ě86c35h 64Š35t97e32f88l 7306965437383

Vy máte na pracovišti kameru, která vás snímá?

0/0
26.3.2015 13:46

M59i39c73h85a19l 81B22a36š64t95a 6344550785584

Ne. Ale taky nemám mikrofony, který mně nahrávají (... doufám ...) a zapisovače toho, co stroj který ovládám dělá (... doufám ...).

0/0
26.3.2015 14:53

J71a70k68u68b 72S37e56m17e39r66á58d 2957146771271

k cemu by to treba v tomto pripade bylo? potrebne stejne zjistili ze zapisovacu

0/0
26.3.2015 13:48

J58i65ř27í 54Č80e29r57m93á56k 4738521829290

Tak nevím... hodně lítám a nevím, zda mám být klidnější, protože to vypadá, že letadla jsou technicky čím dál bezpečnější nebo být nervózní, protože s letadly lítá čím dál víc magorů...

+1/0
26.3.2015 13:16

D25a55v89i11d 18B55o48u59c28h60a37l 8709100139

To je fuk, nic s tím nenaděláte. Když jsem tuhle seděl nějakých 12 hodin vedle rodinky, kde dva liberálové předváděli, jak vychovávají své tři děti ve věku kolem 5 - 8 let, měl jsem také všelijaké myšlenky.

0/0
26.3.2015 13:21

D32a43v28i60d 85B17o58u47c47h68a38l 8349770529

Ještě pořád ale nevidím důkaz, že neodešel kapitán, ale druhý pilot. Jen o tom možná nevykecávali.

0/0
26.3.2015 13:15

J22i73ř21í 97Č84e73r87m24á21k 4678941959310

Podávají to jako jasnou věc, takže asi důkaz mají...

0/0
26.3.2015 13:17

D77a97v46i66d 26B19o28u54c71h22a54l 8909960219

Tak jasně, je fajn, že to konečně vybalili. Ale pořád bych chtěl slyšet, proč tam poslali tu stíhačku.

0/−1
26.3.2015 13:19

P65e17t52r 41M79i31c70h17a15l 2850264721252

Protože letadlo začalo klesat a piloti nekomunikovali.

+3/0
26.3.2015 13:21

D38a44v29i17d 91B90o21u36c69h48a31l 8719180689

Takže mi chcete tvrdit, že letadlo začne klesat, dvě minuty zkouší se s ním spojit a rovnou pošlou Mirage? Tak třeba ano...

0/0
26.3.2015 13:22

J33a67k12u98b 53S93e75m75e57r13á25d 2627256981171

samozrejme..dokonce i u nas by k nemu startovali

0/0
26.3.2015 13:23

D89a41v79i10d 46B13o25u37c92h47a97l 8169100399

Dvě minuty...

0/0
26.3.2015 13:26

J47a13k20u18b 23S12e82m47e83r26á29d 2317616671711

ano, dve minuty ... to je 120 sekund ;-)

+1/0
26.3.2015 13:55

N13i76k37o94l37a 62Č57e89c90h 9181319306

Ano. I u nás se staly případy, kdy k letadlu startoval Grippen.

+1/0
26.3.2015 13:23

D51a73v15i16d 94B69o74u28c65h21a52l 8179850149

Za dvě minuty?

0/0
26.3.2015 13:26

K17a92r95e82l 27Š81o62u68m31a43l 1304773158

Kdyby to bylo za 10 minut potom co přestane komunikovat tak už je při přeletu ČR na hranicích s Rakouskem ....

+1/0
26.3.2015 13:27

D11a84v54i29d 26B15o79u61c95h19a21l 8239350919

Proto se také startuje k letadlům, které přestaly komunikovat už nad cizím územím.

0/0
26.3.2015 13:31

J92a52k47u65b 84S87e50m57e50r95á93d 2347146481871

to sice ano, ale je dovoleno startovat i k letadlum nad svym uzemim :-)

+1/0
26.3.2015 13:56

R14a83d71e73k 91M69a26t79ě66j32k89a 8797343549962

Za 2 hodiny by bylo pozdě, ne?

0/0
26.3.2015 13:27

D86a71v14i55d 70B75o77u95c64h92a26l 8599360139

To jistě. Ale ti piloti nesedí v nastartovaných strojích. Nějakou dobu (dle toho, co říkají vyšetřovatelé) trvaly pokusy se s letadlem spojit, dokonce i prostřednictvím jiných letadel. Pak pokyn ke startu. Nějakou dobu to potrvá. Tady máte graf celého letu - rychlost, čas výška. Přemýšlejte.

http://cbsnews2.cbsistatic.com/hub/i/2015/03/24/87a518cc-4c33-4182-b38f-9faaacca983b/3f84dadfc8fd9bb53d5896323ae1e3cb/germanwings-plane-crash-altitude.gif

0/0
26.3.2015 13:30

P33a31v79l74a 22H17r14a36d50i60l98o32v36a 3667981611964

Skoro bych si troufla tvrdit, ze sedi v skoro nastartovanych strojich.;-)

0/0
26.3.2015 13:32

J70a33k95u98b 17S62e10m92e26r38á16d 2757186971521

presne R^

0/0
26.3.2015 13:50

S65t52a62n98i67s98l58a41v 88M81o44k62r94ý 8717532506382

Oni klidne mohli mit stroje ve vzduchu. Na cvicnem letu nebo cokoliv. Francie ma prece jen vice stihacek.

0/0
26.3.2015 13:34

P65a40v29l88a 13H17r33a24d27i73l29o90v74a 3307731511114

Ja jsem kdysi chodila s jednim francouzskym dustojnikem a bavili jsem se o tom. Uz si presne nepamatuju ty casy, ale start stihacky byl radove desitky vterin. Tzn ze fakt sedi u letadla a maji pohotovost.

0/0
26.3.2015 13:36

J79i69ř23í 45Č62e39r70m73á63k 4208341279470

Mohu potvrdit, ze své zkušenosti. Vojenská pohotovost není jako když řidič autobusu čeká u kafíčka až když podle jízdního řádu na něj přijde řada.

+1/0
26.3.2015 13:44

R96a54d84e64k 47M52a67t33ě76j49k54a 8757533819832

Že poslali stíhačku přeci neznamená, že stíhačka letadlo dostihla. To zase motáte dvě věci dohromady.

0/0
26.3.2015 13:42

P21e96t16r 24M87i52c69h72a80l 2240294771882

Samozřejmě.

0/0
26.3.2015 13:26

J28i39ř53í 23Č88e98r36m32á46k 4898641369980

To je standardní postup. pokud se nepletu, když letadlo neodpovídá a odchýlí se od letové dráhy.

0/0
26.3.2015 13:21

D43a55v92i73d 90B86o85u87c88h51a22l 8279120589

Neodchýlilo se, začalo klesat, celé to trvalo cca deset minut do nárazu. Osm minut před nárazem poslali stíhačku. Ihned na začátku vyšetřování vyloučili teroristický útok.

0/−1
26.3.2015 13:23

J54i83ř21í 83Č32e32r88m43á57k 4198101629630

Klesat z letové hladiny nebo změnit kurz - to je to samé, je to odchýlení od předepsané letové dráhy. Prostě nestandardní jednání.

0/0
26.3.2015 13:25

D82a57v88i60d 26B59o61u52c36h27a86l 8499380909

A znovu - dvě minuty.

0/0
26.3.2015 13:26

J13i39ř49í 11Č10e70r95m76á76k 4618781809130

Nevím, tyto informace nemám, zda to byly přesně dvě minuty. Ale rozhodně to jde dost rychle, to mohu potvrdit. Opravdu rychle.

+1/0
26.3.2015 13:28

D76a53v21i44d 64B89o33u31c15h40a62l 8619110529

http://cbsnews2.cbsistatic.com/hub/i/2015/03/24/87a518cc-4c33-4182-b38f-9faaacca983b/3f84dadfc8fd9bb53d5896323ae1e3cb/germanwings-plane-crash-altitude.gif

Stíhač podle franzouzských úřadů startoval osmi minut před havárií. A hned na začátku tvrdili, že nejde o teroristický čin. Já osobně to celé cítím nějak divně.

No nic, necháme to být, časem se snad něco dozvíme.

0/−1
26.3.2015 13:33

J96i11ř56í 93Č95e82r92m96á40k 4288691989610

Když to zjednoduším - pokud letadlo bez povolení začne klesat / měnit kurz a neodpovídá, je emergency procedura mezi věží a kabinou, na kterou když kabina nereaguje (cca do 40 sekund se to zjistí), hned se statuje. Start se zvládne v podstatě ihned. 2 minuty jsou reálné.

+1/0
26.3.2015 13:36

P91a85v79l22a 97H46r77a57d75i82l15o52v84a 3477661801344

Presne tak !

0/0
26.3.2015 13:37

J18i48ř47í 69Č52e79r74m15á84k 4848301829550

Musíte si uvědomit, že vojenská letadla jsou určena primárně k boji proti nepříteli ze vzduchu, takže kdy by nepřítel (řekněme ruský bombardér letící v mezinárodním vzdušeném prostoru nad mořem podél hranic) rozhodl zaútočit na nějaký pozemní cíl, musí ho stíhačka dostihnout v tom krátkém čase mezi tím, kdy opustí mezinárodní vzdušný prostor a než doletí k cíli. To jsou při rychlosti současných stojů a přitom, jak jsou státy malé, minuty. Proto se při pohotovosti skoro sedí v nastartovaných stíhačkách (pokud se preventivně nevzlítne rovnou).

+1/0
26.3.2015 13:52

N80i26k94o90l71a 38Č28e60c49h 9621639746

Protože letadlo přestalo komunikovat a začalo provádět nepodložené manévry.

0/0
26.3.2015 13:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.