Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jeden pilot airbusu nebyl v době nehody v kabině, tvrdí vyšetřovatelé

V posledních minutách před pádem airbusu Germanwings byl v kokpitu pouze jeden pilot. Informaci přinesl deník The New York Times. Druhý pilot se do kabiny nemohl dostal. Informaci potvrdil německý prokurátor odvolávající se na francouzské vyšetřovatele.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R57a12d81a59n 57K73u85b30a32n50t 1323710789390

Tak už máme i fotky. Vykrádání FB je oblíbená novinářská aktivita

0/−1
26.3.2015 13:31

D14a36v84i49d 12B25o17u12c32h26a28l 8559860879

No tak co naděláte, když typický novinář dnes jen přepisuje informace, které někde koupil, ukradl, popřípadě si za jejich zveřejnění nechal zaplatit.

0/0
26.3.2015 13:34

P27e46t48r 27M20i53c73h96a20l 2520244541592

No a já bych podle té fotky nevyloučil, že byl kopilot z poloviny (třeba po matce, to by vysvětlilo i jméno) arab.

+1/0
26.3.2015 13:40

V63á84c20l82a93v 74S57u53r38y85n18e21k 4671416837

to by podle fotky pak byl byt z poloviny arab každý druhý...

0/0
26.3.2015 13:56

P35e71t68r 56M49i81c14h40a78l 2960804291612

Neřekl jsem že byl, jen že bych to nevyloučil.

+1/0
26.3.2015 13:58

P21e39t89r 45F60i31a90l49a 9323526973433

V každém případě si mohou muslimští zločinci, zodpovědní za 11. září 2001, připočíst dalších 149 mrtvých, kteří kvůli nim zemřeli.

Bez nich by se nedělala taková opatření, aby se nikdo nedostal k pilotům.

0/0
26.3.2015 14:36

N58i40k38o36l58a 77Č69e47c35h 9501949746

Už také víme, kde bydlel. :-P

0/0
26.3.2015 13:42

J71i54ř35í 84L87a38n63g42w63e27i63l 3910354858299

Že se stalo a sebevrah jel přímo proti automobilu a vzal sebou nevinné protijezdce, to jsem kdysi četl, ale aby vzal sebou tolik dětí, protože určitě věděl o pasažérech? Musel být šílený. Oni teď budou pitvat jeho mimopracovní vztahy atd. takže s eto asi dozvíme později.

+1/0
26.3.2015 13:30

P28e19t41r 37M38i20c26h20a54l 2550614181592

Už se stalo. Před pár lety v Egyptě.

0/0
26.3.2015 13:31

S55t77a65n46i67s44l20a74v 43M62o84k88r88ý 8797782666152

Nebylo to v USA? Ale bylo to Egyptské letadlo.

0/0
26.3.2015 13:32

J51i17ř40í 67Č38e20r95m40á78k 4638271989720

Bylo to  do Atlantiku na lince do USA, egyptské letadlo, pilot Egypťan.

+1/0
26.3.2015 13:33

P76e38t81r 84M75i26c59h28a81l 2590514651432

Pravda.

0/0
26.3.2015 14:21

V29l52a56d59i52m21í68r 46V24y93c79h49y59t47a

Proč kabinu nesnímá z bezpečnostních důvodů ještě kamera? V dnešní době, kdy jsou kamery na každém kroku? Divím se, že v letounech, které přepravují stovky osob nejsou nainstalovány v kabinách pilotů. Záznam by mohl být použit pouze pokud by nastala konfliktní situace.

0/0
26.3.2015 13:29

V86o82j49t45ě47c97h 15Š80t98e22f71l 7306595837553

Vy máte na pracovišti kameru, která vás snímá?

0/0
26.3.2015 13:46

M10i50c95h47a85l 62B46a86š66t94a 6794830785964

Ne. Ale taky nemám mikrofony, který mně nahrávají (... doufám ...) a zapisovače toho, co stroj který ovládám dělá (... doufám ...).

0/0
26.3.2015 14:53

J88a32k47u88b 43S20e81m44e60r45á84d 2437166791361

k cemu by to treba v tomto pripade bylo? potrebne stejne zjistili ze zapisovacu

0/0
26.3.2015 13:48

J98i68ř65í 67Č95e28r55m92á85k 4228601299860

Tak nevím... hodně lítám a nevím, zda mám být klidnější, protože to vypadá, že letadla jsou technicky čím dál bezpečnější nebo být nervózní, protože s letadly lítá čím dál víc magorů...

+1/0
26.3.2015 13:16

D68a61v67i11d 26B57o61u33c37h19a76l 8499930639

To je fuk, nic s tím nenaděláte. Když jsem tuhle seděl nějakých 12 hodin vedle rodinky, kde dva liberálové předváděli, jak vychovávají své tři děti ve věku kolem 5 - 8 let, měl jsem také všelijaké myšlenky.

0/0
26.3.2015 13:21

D64a62v40i15d 35B47o28u11c36h82a65l 8329130129

Ještě pořád ale nevidím důkaz, že neodešel kapitán, ale druhý pilot. Jen o tom možná nevykecávali.

0/0
26.3.2015 13:15

J19i86ř68í 55Č50e30r75m59á29k 4368811829520

Podávají to jako jasnou věc, takže asi důkaz mají...

0/0
26.3.2015 13:17

D26a31v28i70d 14B41o64u24c87h60a74l 8419270609

Tak jasně, je fajn, že to konečně vybalili. Ale pořád bych chtěl slyšet, proč tam poslali tu stíhačku.

0/−1
26.3.2015 13:19

P84e95t45r 97M24i48c73h63a80l 2680564731442

Protože letadlo začalo klesat a piloti nekomunikovali.

+3/0
26.3.2015 13:21

D44a37v80i57d 61B18o25u98c40h32a51l 8109170249

Takže mi chcete tvrdit, že letadlo začne klesat, dvě minuty zkouší se s ním spojit a rovnou pošlou Mirage? Tak třeba ano...

0/0
26.3.2015 13:22

J51a44k54u51b 94S64e33m39e61r14á87d 2177286711571

samozrejme..dokonce i u nas by k nemu startovali

0/0
26.3.2015 13:23

D73a54v36i69d 13B83o66u35c51h58a42l 8869380429

Dvě minuty...

0/0
26.3.2015 13:26

J95a37k82u72b 13S29e22m84e13r33á43d 2827396491721

ano, dve minuty ... to je 120 sekund ;-)

+1/0
26.3.2015 13:55

N38i89k60o51l53a 13Č61e48c26h 9491879986

Ano. I u nás se staly případy, kdy k letadlu startoval Grippen.

+1/0
26.3.2015 13:23

D85a21v63i66d 31B37o11u77c41h83a87l 8169850539

Za dvě minuty?

0/0
26.3.2015 13:26

K50a21r53e39l 63Š21o37u45m89a16l 1874823758

Kdyby to bylo za 10 minut potom co přestane komunikovat tak už je při přeletu ČR na hranicích s Rakouskem ....

+1/0
26.3.2015 13:27

D93a79v87i93d 72B27o17u57c28h80a94l 8419140969

Proto se také startuje k letadlům, které přestaly komunikovat už nad cizím územím.

0/0
26.3.2015 13:31

J64a83k32u14b 17S11e42m59e32r84á15d 2227526191781

to sice ano, ale je dovoleno startovat i k letadlum nad svym uzemim :-)

+1/0
26.3.2015 13:56

R32a80d89e37k 57M23a82t68ě66j80k57a 8667713549782

Za 2 hodiny by bylo pozdě, ne?

0/0
26.3.2015 13:27

D48a42v97i36d 15B41o82u15c55h32a53l 8199740749

To jistě. Ale ti piloti nesedí v nastartovaných strojích. Nějakou dobu (dle toho, co říkají vyšetřovatelé) trvaly pokusy se s letadlem spojit, dokonce i prostřednictvím jiných letadel. Pak pokyn ke startu. Nějakou dobu to potrvá. Tady máte graf celého letu - rychlost, čas výška. Přemýšlejte.

http://cbsnews2.cbsistatic.com/hub/i/2015/03/24/87a518cc-4c33-4182-b38f-9faaacca983b/3f84dadfc8fd9bb53d5896323ae1e3cb/germanwings-plane-crash-altitude.gif

0/0
26.3.2015 13:30

P51a63v48l83a 76H37r53a47d27i30l38o96v13a 3747461451554

Skoro bych si troufla tvrdit, ze sedi v skoro nastartovanych strojich.;-)

0/0
26.3.2015 13:32

J62a21k88u85b 77S16e21m36e72r76á57d 2467286821471

presne R^

0/0
26.3.2015 13:50

S41t14a28n96i79s38l27a17v 61M27o13k10r32ý 8407932466592

Oni klidne mohli mit stroje ve vzduchu. Na cvicnem letu nebo cokoliv. Francie ma prece jen vice stihacek.

0/0
26.3.2015 13:34

P92a21v63l32a 95H68r40a36d74i16l29o90v35a 3637781881334

Ja jsem kdysi chodila s jednim francouzskym dustojnikem a bavili jsem se o tom. Uz si presne nepamatuju ty casy, ale start stihacky byl radove desitky vterin. Tzn ze fakt sedi u letadla a maji pohotovost.

0/0
26.3.2015 13:36

J78i16ř93í 17Č27e48r11m92á84k 4848551759260

Mohu potvrdit, ze své zkušenosti. Vojenská pohotovost není jako když řidič autobusu čeká u kafíčka až když podle jízdního řádu na něj přijde řada.

+1/0
26.3.2015 13:44

R88a23d83e45k 81M94a86t78ě10j76k52a 8897603469912

Že poslali stíhačku přeci neznamená, že stíhačka letadlo dostihla. To zase motáte dvě věci dohromady.

0/0
26.3.2015 13:42

P52e81t37r 79M31i26c45h85a29l 2210904281772

Samozřejmě.

0/0
26.3.2015 13:26

J47i50ř91í 24Č47e61r32m82á19k 4398761109880

To je standardní postup. pokud se nepletu, když letadlo neodpovídá a odchýlí se od letové dráhy.

0/0
26.3.2015 13:21

D55a36v26i43d 70B34o94u29c64h15a63l 8389400399

Neodchýlilo se, začalo klesat, celé to trvalo cca deset minut do nárazu. Osm minut před nárazem poslali stíhačku. Ihned na začátku vyšetřování vyloučili teroristický útok.

0/−1
26.3.2015 13:23

J68i11ř91í 27Č13e56r46m86á85k 4398891669760

Klesat z letové hladiny nebo změnit kurz - to je to samé, je to odchýlení od předepsané letové dráhy. Prostě nestandardní jednání.

0/0
26.3.2015 13:25

D37a61v75i80d 48B33o93u10c11h25a93l 8259710629

A znovu - dvě minuty.

0/0
26.3.2015 13:26

J72i83ř21í 61Č83e78r59m39á65k 4158811409230

Nevím, tyto informace nemám, zda to byly přesně dvě minuty. Ale rozhodně to jde dost rychle, to mohu potvrdit. Opravdu rychle.

+1/0
26.3.2015 13:28

D13a26v46i58d 66B42o72u29c47h26a80l 8689380389

http://cbsnews2.cbsistatic.com/hub/i/2015/03/24/87a518cc-4c33-4182-b38f-9faaacca983b/3f84dadfc8fd9bb53d5896323ae1e3cb/germanwings-plane-crash-altitude.gif

Stíhač podle franzouzských úřadů startoval osmi minut před havárií. A hned na začátku tvrdili, že nejde o teroristický čin. Já osobně to celé cítím nějak divně.

No nic, necháme to být, časem se snad něco dozvíme.

0/−1
26.3.2015 13:33

J23i73ř85í 30Č63e40r72m35á34k 4118601399360

Když to zjednoduším - pokud letadlo bez povolení začne klesat / měnit kurz a neodpovídá, je emergency procedura mezi věží a kabinou, na kterou když kabina nereaguje (cca do 40 sekund se to zjistí), hned se statuje. Start se zvládne v podstatě ihned. 2 minuty jsou reálné.

+1/0
26.3.2015 13:36

P20a32v78l44a 67H45r17a57d50i43l82o31v94a 3337461901244

Presne tak !

0/0
26.3.2015 13:37

J81i32ř69í 14Č73e19r12m73á19k 4158871119650

Musíte si uvědomit, že vojenská letadla jsou určena primárně k boji proti nepříteli ze vzduchu, takže kdy by nepřítel (řekněme ruský bombardér letící v mezinárodním vzdušeném prostoru nad mořem podél hranic) rozhodl zaútočit na nějaký pozemní cíl, musí ho stíhačka dostihnout v tom krátkém čase mezi tím, kdy opustí mezinárodní vzdušný prostor a než doletí k cíli. To jsou při rychlosti současných stojů a přitom, jak jsou státy malé, minuty. Proto se při pohotovosti skoro sedí v nastartovaných stíhačkách (pokud se preventivně nevzlítne rovnou).

+1/0
26.3.2015 13:52

N16i31k56o19l92a 83Č78e80c73h 9211879936

Protože letadlo přestalo komunikovat a začalo provádět nepodložené manévry.

0/0
26.3.2015 13:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.