Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jeden pilot airbusu nebyl v době nehody v kabině, tvrdí vyšetřovatelé

V posledních minutách před pádem airbusu Germanwings byl v kokpitu pouze jeden pilot. Informaci přinesl deník The New York Times. Druhý pilot se do kabiny nemohl dostal. Informaci potvrdil německý prokurátor odvolávající se na francouzské vyšetřovatele.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R74a12d16a97n 55K60u53b35a42n27t 1313570169160

Tak už máme i fotky. Vykrádání FB je oblíbená novinářská aktivita

0/−1
26.3.2015 13:31

D12a11v41i22d 21B89o38u74c96h16a50l 8159940309

No tak co naděláte, když typický novinář dnes jen přepisuje informace, které někde koupil, ukradl, popřípadě si za jejich zveřejnění nechal zaplatit.

0/0
26.3.2015 13:34

P32e65t58r 71M79i40c65h96a19l 2130654841652

No a já bych podle té fotky nevyloučil, že byl kopilot z poloviny (třeba po matce, to by vysvětlilo i jméno) arab.

+1/0
26.3.2015 13:40

V63á14c83l22a69v 50S13u23r61y94n71e52k 4921546767

to by podle fotky pak byl byt z poloviny arab každý druhý...

0/0
26.3.2015 13:56

P94e64t91r 59M40i31c68h83a55l 2510264491182

Neřekl jsem že byl, jen že bych to nevyloučil.

+1/0
26.3.2015 13:58

P92e97t75r 37F54i35a33l89a 9843466983123

V každém případě si mohou muslimští zločinci, zodpovědní za 11. září 2001, připočíst dalších 149 mrtvých, kteří kvůli nim zemřeli.

Bez nich by se nedělala taková opatření, aby se nikdo nedostal k pilotům.

0/0
26.3.2015 14:36

N81i67k36o93l16a 78Č35e63c70h 9411269526

Už také víme, kde bydlel. :-P

0/0
26.3.2015 13:42

J34i63ř96í 79L57a42n95g29w41e19i24l 3850674278269

Že se stalo a sebevrah jel přímo proti automobilu a vzal sebou nevinné protijezdce, to jsem kdysi četl, ale aby vzal sebou tolik dětí, protože určitě věděl o pasažérech? Musel být šílený. Oni teď budou pitvat jeho mimopracovní vztahy atd. takže s eto asi dozvíme později.

+1/0
26.3.2015 13:30

P68e63t91r 58M65i89c77h71a93l 2740764761252

Už se stalo. Před pár lety v Egyptě.

0/0
26.3.2015 13:31

S62t78a76n75i55s50l73a57v 55M75o56k87r26ý 8677912676812

Nebylo to v USA? Ale bylo to Egyptské letadlo.

0/0
26.3.2015 13:32

J68i75ř88í 20Č70e70r21m75á36k 4738611689310

Bylo to  do Atlantiku na lince do USA, egyptské letadlo, pilot Egypťan.

+1/0
26.3.2015 13:33

P12e80t26r 42M50i64c43h67a45l 2920684701912

Pravda.

0/0
26.3.2015 14:21

V16l13a42d96i97m19í89r 35V97y87c65h54y90t66a 0

Proč kabinu nesnímá z bezpečnostních důvodů ještě kamera? V dnešní době, kdy jsou kamery na každém kroku? Divím se, že v letounech, které přepravují stovky osob nejsou nainstalovány v kabinách pilotů. Záznam by mohl být použit pouze pokud by nastala konfliktní situace.

0/0
26.3.2015 13:29

V10o48j80t87ě15c36h 52Š93t39e55f74l 7126575987463

Vy máte na pracovišti kameru, která vás snímá?

0/0
26.3.2015 13:46

M74i17c28h27a63l 67B78a77š38t64a 6714430325244

Ne. Ale taky nemám mikrofony, který mně nahrávají (... doufám ...) a zapisovače toho, co stroj který ovládám dělá (... doufám ...).

0/0
26.3.2015 14:53

J24a71k51u82b 64S93e85m56e87r42á27d 2977756571661

k cemu by to treba v tomto pripade bylo? potrebne stejne zjistili ze zapisovacu

0/0
26.3.2015 13:48

J94i49ř19í 53Č59e90r68m48á89k 4338871319200

Tak nevím... hodně lítám a nevím, zda mám být klidnější, protože to vypadá, že letadla jsou technicky čím dál bezpečnější nebo být nervózní, protože s letadly lítá čím dál víc magorů...

+1/0
26.3.2015 13:16

D26a25v70i13d 37B78o67u13c91h47a62l 8229880869

To je fuk, nic s tím nenaděláte. Když jsem tuhle seděl nějakých 12 hodin vedle rodinky, kde dva liberálové předváděli, jak vychovávají své tři děti ve věku kolem 5 - 8 let, měl jsem také všelijaké myšlenky.

0/0
26.3.2015 13:21

D73a10v29i86d 20B21o82u87c54h28a82l 8409550759

Ještě pořád ale nevidím důkaz, že neodešel kapitán, ale druhý pilot. Jen o tom možná nevykecávali.

0/0
26.3.2015 13:15

J80i28ř93í 42Č83e69r41m26á38k 4898281189530

Podávají to jako jasnou věc, takže asi důkaz mají...

0/0
26.3.2015 13:17

D74a56v86i95d 63B71o27u67c29h13a22l 8769480329

Tak jasně, je fajn, že to konečně vybalili. Ale pořád bych chtěl slyšet, proč tam poslali tu stíhačku.

0/−1
26.3.2015 13:19

P71e96t86r 72M81i13c85h84a96l 2150784521572

Protože letadlo začalo klesat a piloti nekomunikovali.

+3/0
26.3.2015 13:21

D70a44v20i10d 78B65o46u35c10h57a63l 8219230869

Takže mi chcete tvrdit, že letadlo začne klesat, dvě minuty zkouší se s ním spojit a rovnou pošlou Mirage? Tak třeba ano...

0/0
26.3.2015 13:22

J56a77k15u27b 93S60e97m43e38r65á18d 2257316681761

samozrejme..dokonce i u nas by k nemu startovali

0/0
26.3.2015 13:23

D51a17v53i16d 11B81o57u28c33h56a39l 8229310249

Dvě minuty...

0/0
26.3.2015 13:26

J43a75k58u93b 55S18e78m79e20r27á54d 2237416771121

ano, dve minuty ... to je 120 sekund ;-)

+1/0
26.3.2015 13:55

N83i56k95o69l82a 92Č13e56c20h 9401399376

Ano. I u nás se staly případy, kdy k letadlu startoval Grippen.

+1/0
26.3.2015 13:23

D53a58v87i80d 39B82o10u61c16h23a68l 8229890969

Za dvě minuty?

0/0
26.3.2015 13:26

K40a89r97e92l 68Š13o54u43m75a59l 1694383388

Kdyby to bylo za 10 minut potom co přestane komunikovat tak už je při přeletu ČR na hranicích s Rakouskem ....

+1/0
26.3.2015 13:27

D20a85v65i28d 64B28o63u30c90h39a87l 8709220799

Proto se také startuje k letadlům, které přestaly komunikovat už nad cizím územím.

0/0
26.3.2015 13:31

J71a88k24u43b 16S71e51m13e15r63á50d 2367836921771

to sice ano, ale je dovoleno startovat i k letadlum nad svym uzemim :-)

+1/0
26.3.2015 13:56

R97a27d51e10k 72M24a95t87ě57j50k58a 8687153119112

Za 2 hodiny by bylo pozdě, ne?

0/0
26.3.2015 13:27

D36a79v88i41d 65B29o41u53c96h86a35l 8149310249

To jistě. Ale ti piloti nesedí v nastartovaných strojích. Nějakou dobu (dle toho, co říkají vyšetřovatelé) trvaly pokusy se s letadlem spojit, dokonce i prostřednictvím jiných letadel. Pak pokyn ke startu. Nějakou dobu to potrvá. Tady máte graf celého letu - rychlost, čas výška. Přemýšlejte.

http://cbsnews2.cbsistatic.com/hub/i/2015/03/24/87a518cc-4c33-4182-b38f-9faaacca983b/3f84dadfc8fd9bb53d5896323ae1e3cb/germanwings-plane-crash-altitude.gif

0/0
26.3.2015 13:30

P90a80v34l85a 32H72r86a87d96i97l83o82v40a 3727841471664

Skoro bych si troufla tvrdit, ze sedi v skoro nastartovanych strojich.;-)

0/0
26.3.2015 13:32

J50a11k77u83b 61S94e27m73e45r54á30d 2647746671911

presne R^

0/0
26.3.2015 13:50

S80t96a76n26i72s46l41a23v 23M38o80k15r58ý 8357552566162

Oni klidne mohli mit stroje ve vzduchu. Na cvicnem letu nebo cokoliv. Francie ma prece jen vice stihacek.

0/0
26.3.2015 13:34

P40a45v33l36a 47H61r94a62d59i49l77o52v32a 3227391151124

Ja jsem kdysi chodila s jednim francouzskym dustojnikem a bavili jsem se o tom. Uz si presne nepamatuju ty casy, ale start stihacky byl radove desitky vterin. Tzn ze fakt sedi u letadla a maji pohotovost.

0/0
26.3.2015 13:36

J84i62ř56í 22Č10e34r36m87á48k 4128561459900

Mohu potvrdit, ze své zkušenosti. Vojenská pohotovost není jako když řidič autobusu čeká u kafíčka až když podle jízdního řádu na něj přijde řada.

+1/0
26.3.2015 13:44

R28a88d47e89k 28M50a41t54ě28j11k24a 8667323689882

Že poslali stíhačku přeci neznamená, že stíhačka letadlo dostihla. To zase motáte dvě věci dohromady.

0/0
26.3.2015 13:42

P89e10t98r 75M12i72c72h97a43l 2150154191452

Samozřejmě.

0/0
26.3.2015 13:26

J87i44ř15í 58Č71e40r60m39á61k 4148711969590

To je standardní postup. pokud se nepletu, když letadlo neodpovídá a odchýlí se od letové dráhy.

0/0
26.3.2015 13:21

D82a82v48i89d 89B41o45u45c87h48a36l 8549720279

Neodchýlilo se, začalo klesat, celé to trvalo cca deset minut do nárazu. Osm minut před nárazem poslali stíhačku. Ihned na začátku vyšetřování vyloučili teroristický útok.

0/−1
26.3.2015 13:23

J29i54ř42í 84Č18e14r52m20á23k 4518521359700

Klesat z letové hladiny nebo změnit kurz - to je to samé, je to odchýlení od předepsané letové dráhy. Prostě nestandardní jednání.

0/0
26.3.2015 13:25

D38a36v85i37d 11B25o28u88c34h18a53l 8729680729

A znovu - dvě minuty.

0/0
26.3.2015 13:26

J57i48ř18í 59Č85e53r21m16á96k 4768941669530

Nevím, tyto informace nemám, zda to byly přesně dvě minuty. Ale rozhodně to jde dost rychle, to mohu potvrdit. Opravdu rychle.

+1/0
26.3.2015 13:28

D49a69v41i94d 64B28o13u18c58h59a46l 8209350829

http://cbsnews2.cbsistatic.com/hub/i/2015/03/24/87a518cc-4c33-4182-b38f-9faaacca983b/3f84dadfc8fd9bb53d5896323ae1e3cb/germanwings-plane-crash-altitude.gif

Stíhač podle franzouzských úřadů startoval osmi minut před havárií. A hned na začátku tvrdili, že nejde o teroristický čin. Já osobně to celé cítím nějak divně.

No nic, necháme to být, časem se snad něco dozvíme.

0/−1
26.3.2015 13:33

J92i21ř10í 68Č25e45r56m14á12k 4628651979230

Když to zjednoduším - pokud letadlo bez povolení začne klesat / měnit kurz a neodpovídá, je emergency procedura mezi věží a kabinou, na kterou když kabina nereaguje (cca do 40 sekund se to zjistí), hned se statuje. Start se zvládne v podstatě ihned. 2 minuty jsou reálné.

+1/0
26.3.2015 13:36

P63a41v59l90a 69H57r75a58d57i38l53o34v69a 3607231961124

Presne tak !

0/0
26.3.2015 13:37

J96i34ř13í 59Č10e15r37m61á59k 4208491479160

Musíte si uvědomit, že vojenská letadla jsou určena primárně k boji proti nepříteli ze vzduchu, takže kdy by nepřítel (řekněme ruský bombardér letící v mezinárodním vzdušeném prostoru nad mořem podél hranic) rozhodl zaútočit na nějaký pozemní cíl, musí ho stíhačka dostihnout v tom krátkém čase mezi tím, kdy opustí mezinárodní vzdušný prostor a než doletí k cíli. To jsou při rychlosti současných stojů a přitom, jak jsou státy malé, minuty. Proto se při pohotovosti skoro sedí v nastartovaných stíhačkách (pokud se preventivně nevzlítne rovnou).

+1/0
26.3.2015 13:52

N74i96k50o63l70a 58Č67e88c88h 9441769346

Protože letadlo přestalo komunikovat a začalo provádět nepodložené manévry.

0/0
26.3.2015 13:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.